Leuk man: hou ons op de hoogte!quote:Op zondag 4 maart 2007 17:00 schreef jack4ya het volgende:
het tweede deel van ons thuisblijvers verslag.
Nou hier zijn we weer, alweer? ja want internet kost hier echt niets, nog geen 20 cent voor 30 minuten. Vandaag zouden we Delhi gaan verkennen en dat hebben we geweten ook.
Het was vandaag "Holi festival" een of ander feestdag waarbij iedere Hindoe op straat met veel felle kleuren in de weer was. Het betekent ook dat iedereen gooit met allerlei felle kleurstoffen en waterballonnen. De waterballonnen zijn vaak gevuld met een mengsel van water en kleurstoffen. Kortom je moet oppassen waar je loopt want voor je het weet heb je felle kleuren op je kleren.
(die gaan er dus echt niet meer uit)
Nou goed wij dus verder door de stad om een grote moskee te zoeken "Jama Masjid" Die was open en we hebben er een tijdje rond gekeken. Het was erg mooi en we hebben ook nog een minaret van 40 mtr beklommen. Zo hadden we een geweldig uitzicht over de stad.
Nadat we hiermee klaar waren zijn we lopend richting het "Rode Fort" gegaan. Onderweg heel wat indrukken opgedaan, waaronder heel veel armoede op straat. Van alle kanten word je aangekeken en aangesproken of je niet een klein beetje geld of snoep hebt. Het is moeilijk om iedereen te negeren dus we knikken maar beleefd. Uiteindelijk komen we bij het Rode Fort aan en dit is enorm groot. Het stamt uit 1638 en ze hebben 10 jaar over de bouw gedaan. Ook hier hebben we weer heel veel foto's gemaakt.
We gingen verder naar buiten om daar een tuktuk te vinden. Zo een brommertje met een bakkie erachter. Deze man bracht ons (met behulp van de politie voor weinig geld) naar "Connaught Place" Alleen door de feestdag was alles gesloten. Na een goede lunch gingen we verder met een tuktuk om nog wat bezienswaardigheden te bekijken. We bezochten onder andere "Humayun's graftombe", "Afardjangs graftombe" en "De poort van India" Alles even leuk om te bekijken. De een nog mooier dan het andere. Uiteindelijk vervolgden we onze route richting het hotel om ons weer eens lekker op te frissen. En raad eens wat: over de gehele dag zijn we maar een klein beetje geraakt door wat kleurpoeder en een waterpistool met kleurstof. Kortom voor ons was het een goede dag, andere toeristen die hadden wat ehm.....minder geluk zeg maar.
Morgen gaan we om 06:00 uur met de trein naar Agra om naar de beroemde "Taj Mahal" te kijken,
Intermet is hier goed genoeg om vandaan te typen. Kijk even goed rond als je eventueel ook foto's wilt uploaden. Dan zijn er vaak wat duurdere internetcafes met betere verbinding en computers. Het kost dan zo'n 40 roepi's per uur. 70 eurocent.quote:Op maandag 5 maart 2007 10:41 schreef sanni het volgende:
Hey TOF!ga zo door,ik heb dit topic nu ook in mijn bookmarks staan als "boeiend"
Oh waar typ je dit vandaan? Vanuit zo een internet-cafe aldaar of gewoon je eigen
meegenomen notebook en een modem?
Ongetwijfeld een beetje laat, maar als je in Jaipur bent is het meepikken van een filmpje van de Raj Mandir cinema een absolute aanrader!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:24 schreef jack4ya het volgende:
Jaipur
Grinnnnnnnnnn!!!quote:Op maandag 12 maart 2007 14:20 schreef Vogue het volgende:
Bedenk wel dat ja knikken in India nee betekent en nee schudden juist ja.ik zie het al voor me met die zwervers. "hebben jullie geld?" (heftig nee schuddend en dan weglopend...)
quote:Op maandag 12 maart 2007 14:20 schreef Vogue het volgende:
Wat een gaaf reiverslag! En mooie foto's!!
Bedenk wel dat ja knikken in India nee betekent en nee schudden juist ja.ik zie het al voor me met die zwervers. "hebben jullie geld?" (heftig nee schuddend en dan weglopend...)
Pindakaas staat bij heel veel wel op de menukaart en als je goed om je heen kijkt is er vast wel weer een winkeltje te vindenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 08:34 schreef Blik het volgende:
Leuk verslag, maar hoe kom je in hemelsnaam aan pindakaas?
OK, ik was al bang dat je pindakaas had meegenomen van thuis...quote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:08 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Pindakaas staat bij heel veel wel op de menukaart en als je goed om je heen kijkt is er vast wel weer een winkeltje te vinden![]()
(ze kennen pindaas op elke hoek van de straat, dus pindakaas is dan niet zo'n grote stap)
Nou, dat het er bij 'hoort' vind ik ook wat overdreven. Als je een paar kilo per persoon afvalt, dan vind ik dat niet tof. Het is niet dat we het makkelijk kunnen missen. Ik bedoel als de hostel eigenaar bij het inchecken zegt dat ie me niet van de foto herkent, dan lijkt het me genoeg duidelijk.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:05 schreef Maleficium het volgende:
Jammer van de 'Delhi Belly', maar het hoort er nu eenmaal bij!
Bundiquote:Op donderdag 15 maart 2007 06:21 schreef jack4ya het volgende:
het vijfe deel van ons thuisblijvers verslag
We zitten ondertussen in Udaipur. Nadat we in Pushkar leuk geshopt hadden en hier en daar wat gerelaxed hadden zijn we daar weggegaan. Bij het tellen van het geld op de kamer ontdekten we dat er wat ontbrak. Bij elkaar 60 dollar en 1500 roepies, dit zit in een geldbuidel onder de kleding maar toch was het eruit. Voor ons een enorm groot raadsel wie, wat of waar het gebeurd is. Waarom namen ze de rest dan ook niet mee?
Vanuit Pushkar zijn we met een vijf uur durende busrit en veel gestuiter naar Bundi gegaan. Onderweg moet Jack plassen en gaat ze bij een rustplaats naar het toilet, nou ja toilet. Het is een enorm grote plaat zonder maar zelfs een gat in de grond, alleen enorm veel vliegen. Ze besluit het nog maar op te houden. We komen in Bundi en de stad zelf is niet zo veel dus richten we ons op de bezienswaardigheden. Als eerste gaan we naar een waterbassin van 49 meter diep. Dit is erg mooi bewerkt en als we beneden zijn ziet Lekzzz enorm veel vleermuizen, hij houdt zijn mond nog even tegen Jack die foto’s aan het nemen is. Daarna ziet Jack ze ook en neemt er foto’s van zich wel bewust van de "enge" beestjes![]()
In de avond gaan we nog naar de verlichte “Cenotaph” dit is een sort tombe met 84 verschillende pilaren. Erg mooi en we worden omsingeld door heel veel jongens van de locale bevolking die enorm nieuwsgierig zijn. Als we klaar zijn gaan we terug naar de kamer om te slapen.
De volgende ochtend gaan we naar het Paleis wat op de helling van een berg is gebouwd. De wegen en paden waar vroeger met olifaten gelopen werd leiden ons over de berg. We lopen tussen diverse oude verblijven en met zijn 2 tussen honderden vrije apen. Erg leuk om die apen ook te zien zwemmen en bommetje maken in de oude waterbassins.
Nou goed in de avond gaan we met een slaapbus richting Udaipur. We wachten en wachten maar onze bus komt niet, blijkt dat die knakker van het reisbureau verkeerd heft laten afzetten. Een andere man gaat op zoek naar onze bus en stuurt de bus onze kant op, erg aardig van hem. Het blijkt dat de bus echte bedden heeft en dat we samen in een compartimentje liggen ten grootte van een twijfelaar en 80 cm hoog. Kortom erg goed te doen en de bedjes zijn nog beter dan in sommige hotels / guesthouses.
Vandaag is het Donderdag 15 maart en gisteren hebben we het stadspaleis bekeken (4 uurtjes) en van de zonsondergang genoten op een mooie berg.
Nu zijn we aan het kijken waar de reis verder naar toe zal gaan.
(sorry dit keer geen foto's want de verbinding is veeeeeeeeeeeeeeeel te traag)
Toen ik naar India ging was ik behoorlijk pafferig......een maand of 6 later belde ik weer bij mijn moeder aan....ze zei dat ze het idee had dat 'Jezus' aan de deur stond, broodmager en ingevallen wangen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 05:41 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Nou, dat het er bij 'hoort' vind ik ook wat overdreven. Als je een paar kilo per persoon afvalt, dan vind ik dat niet tof. Het is niet dat we het makkelijk kunnen missen. Ik bedoel als de hostel eigenaar bij het inchecken zegt dat ie me niet van de foto herkent, dan lijkt het me genoeg duidelijk.
Goed hequote:Op zondag 18 maart 2007 08:12 schreef jack4ya het volgende:
De volgende ochtend checken we onze mail en pakken we om 11:15 uur de bus naar Ranakpur. Na een busrit tussen de roggelende en kotsende locals arriveren we 3,5 uur later in Ranakpur. Zeg worden we niet ergens in de middle of nietswaar gedropt? Het lijkt wel of we niet goed uitgestapt zijn. Het blijkt dat dit echt een gehucht is en alleen bekend staat om zijn tempels. De eigenaar van een winkeltje (de enige) belt naar een hotel waar we heen willen. Na 2 kamers gezien te hebben en te onderhandelen verblijven we in "Shivika lake hotel" erg mooi allemaal met uitzicht over een mooi meer en een zwembad wat redelijk tot goed schoon is. We haasten ons naar de tempels om die nog even te bekijken. Het is 16:00uur en we hebben dus nog 1 uurtje. Het is zoals gewoonlijk erg mooi en we hebben de tijd hard nodig. Eigenlijk willen we niet weg en ondertussen wordt lekzzz nog eens gezegend door de lokale priester, beetje zalf op het voorhoofd en wat gebrabbel met veel liefde en geluk.
Zeg suffe aardappel, als je de moeite genomen had en je ingelezen had, dan had je kunnen weten dat we met ambivalente gevoelens hier naar toe gingen. Ik denk juist dat we heel eerlijk zijn. Wat iedere reiziger die ik hier spreek gaat door vergelijkbare emoties. Ben jij uberhaupt wel eens in India geweest? Misschien wel, maar dan had je niet zo asociaal uitgevallen.quote:Op zondag 18 maart 2007 08:14 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Ben ik nou de enige hier die je echt een enorme azijnpisser vindt???
tering wat een negativiteit straalt er van al je posts af....
"daar begon het gezeik dit en dat " en vervolgens is er nix aan de hand
"die knakker zus die knakker zo..." en als ik dan lees wat er aan de hand is...
Is er een leuke traditie met kleurtjes gooien, zeiken dat t niet op je kleren mag komen...
is toch juist gaaf!! ik zou lekker meedoen, waneer maak je zoiets nou mee!!
nee zuur, zuur en zuur
ok sommige dingen zijn niet leuk, bv je geld gejat enzow... maar je begint al te jenken als je op schiphol zit... pffff
volgens mij kan je voortaan beter naar lorret de mar gaan met je pot pindakaas
ouwe zeikerd![]()
Klopt, we stonden daar echt als guppen, van wat doen we hier. Maar ze zijn hartstikke handig hier. Je vraagt gewoon een hotel en ze komen je halen. Leuke complexje, mooi gelegen enzo. We zaten in de honeymoon room... het zat vol geplakte bloemen.... erg geestig.quote:Op zondag 18 maart 2007 13:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Goed heGewoon voor de poort van de jain tempel gedropt. Shivika was ook leuk, allemaal heel sloom inderdaad. Grappigste vond ik dat ze bevestigden dat er warm water was. Nou niks hoor. Toen kwam de aap uit de mouw: achter de hutjes staan houtkachels. Wil je warm water, dan vraag je dat, komt een mannetje op z'n gemak aansloffen, een boomstam op zijn schouder. Die wordt vervolgens half in de kachel geschoven, et voila, na een kwartiertje tot een half uurtje heb je de heetste douche die je in Radjsthan zult hebben. En staat je kamer onder de rook natuurlijk. Mee en dan komt er een mannetje die de boomstam een zetje dieper de kachel in geeft. Werkt prima
Erg relaxt dat personeel daar. Wij waren er toen de eigenaresse een paar dagen weg was, dikke lol. Het eerste dorpje richting Jodphur is ook erg leuk. Gewoon een beetje met de locals onder de grote boom zitten, kopjes chai drinken met de plaatselijke tulband vereniging.
Erg leuk om te lezen, herinneringen komen terug
Ook ik heb dit vol verbazing gelezen. Kan je een geweldig feest meemaken, loop je ervan weg!quote:Op zondag 18 maart 2007 08:14 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Is er een leuke traditie met kleurtjes gooien, zeiken dat t niet op je kleren mag komen...
is toch juist gaaf!! ik zou lekker meedoen, waneer maak je zoiets nou mee!!
hey ouwe zuurpruim!quote:Op zondag 18 maart 2007 13:23 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Zeg suffe aardappel, als je de moeite genomen had en je ingelezen had, dan had je kunnen weten dat we met ambivalente gevoelens hier naar toe gingen. Ik denk juist dat we heel eerlijk zijn. Wat iedere reiziger die ik hier spreek gaat door vergelijkbare emoties. Ben jij uberhaupt wel eens in India geweest? Misschien wel, maar dan had je niet zo asociaal uitgevallen.
Het zijn onze belevingen en emoties en als je je daar aan stoort, soit, maar ik vind het echt min hoe je reageert.
En als je iets van Holi afwist dan had je ook geweten dat het soms zware chemicalien zijn, met alle gevolgen van dien. Maar hee, ik houd je niet tegen hoor.
En wat lul je nou over Schiphol. Ik denk dat JIJ alles zuur ziet!
Echt dat ik nog tijd aan jou besteed, ik heb hier wel leukere dingen te doen![]()
Tinkepink!!!! Hulde!!! Mooi gesproken!!quote:Op zondag 18 maart 2007 13:50 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ook ik heb dit vol verbazing gelezen. Kan je een geweldig feest meemaken, loop je ervan weg!
Ik weet niet of India wat voor mij is, maar voor jullie is het zeker niets als ik jullie verslag zo lees. Mijn god, al zeiken als het vliegtuig een beetje vertraging heeft. Toen ik dat las hield ik mijn hart al vast. Op een geven moment schreef één van jullie dat jullie je maar laten leiden door India, inplaatsvan zelf proberen te plannen. Zo komt het eerlijk gezegd niet op mij over.
Probeer een beetje positiever tegenover alles te staan. Sluit je desnoods aan bij een geleide tour. Ik denk dat het dan veel prettiger voor jullie zal zijn.
Nog even een reactie op één van jullie laatste posts: Nee, ook ik ben nog nooit in India geweest en zal dat waarschijnlijk ook niet snel doen. Wel heb ik genoeg zeer lowbudget gereist (lees: zonder geld, echt niets). Ondanks dat dat soms wel moeilijk was, heb ik er zeer van genoten. En dat genieten, dat mis ik nu echt in jullie verslag.
Waarom ga je in hemelsnaam naar zo'n land als je er ambivalent tegenover staat?
ja tis geen costa dell soll reisje wat je maakt waar alles voor je voorgekauwd is.....quote:Op zondag 18 maart 2007 14:04 schreef SnuggLe het volgende:
Inderdaad, helemala met bovenstaande eens.
Ik ben zelf ook een maand in India geweest, dus misschien mag ik wel reageren?
Met het zeiken op alles red je het niet. Ja India is een land dat vele van je vergt en soms vermoeiend kan zijn. Maar je moet het allemaal kunnen plaatsen. Ik heb ook frustraties daar gehad, maar dat weet je van tevoren als je naar zo'n land gaat. " Positieve instelling" zijn hier de toverwoorden.
ja dat zal ook best wel zo zijn... maar dat zure lijkt me zo irritant...quote:Op zondag 18 maart 2007 14:14 schreef SnuggLe het volgende:
Volgensmij zijn het al wel ervaren reizigers hoor ;-)
Alleen hadden ze dit maybe niet van India verwacht.
Ik was ook deels wel cynisch toen ik daar was moet ik zeggen, maar daarna kan je het beter plaatsen en was het toch de reis van mijn leven zo ongeveer.
Dan verbaast het met des te meer. Ik heb zoveel van dit soort (en veel ergere) verhalen over India gelezen, en naar mijn idee komt TS er nog genadig vanaf. Hoe kan je dit niet verwachten? Iedereen weet toch dat India warm, druk, opdringerig en niet altijd leuk is?quote:Op zondag 18 maart 2007 14:14 schreef SnuggLe het volgende:
Volgensmij zijn het al wel ervaren reizigers hoor ;-)
Alleen hadden ze dit maybe niet van India verwacht.
Ik was ook deels wel cynisch toen ik daar was moet ik zeggen, maar daarna kan je het beter plaatsen en was het toch de reis van mijn leven zo ongeveer.
Het gaat er ook niet om dat ze het beschrijft, maar hoe ze het beschrijft. Ik mis de passie, het plezier. Natuurlijk is het niet leuk als je doodziek bent. Met uren vertraging zou ik nou minder moeite hebben omdat het je de kans geeft andere dingen te ontdekken (desnoods op de plek waar je moet wachten, andere mensen bijvoorbeeld).quote:Op zondag 18 maart 2007 14:46 schreef sieske het volgende:
. Dan ga je daar op vakantie en dan blijkt opeens dat alles veel langzamer, chaotischer, drukker enzo is dan in nederland! Kan hartstikke leuk zijn, maar het is wel handig als je zo'n dingen vantevoren weet en als niemand daarover schrijft, ja dan kom je inderdaad voor minder leuke verrassingen te staan.
Dus, een leuk verslag en veel plezier gewenst verder (en niets aantrekken van dat gezeik van die anderen hier)
damn woman!!!quote:Op zondag 18 maart 2007 14:50 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Het gaat er ook niet om dat ze het beschrijft, maar hoe ze het beschrijft. Ik mis de passie, het plezier. Natuurlijk is het niet leuk als je doodziek bent. Met uren vertraging zou ik nou minder moeite hebben omdat het je de kans geeft andere dingen te ontdekken (desnoods op de plek waar je moet wachten, andere mensen bijvoorbeeld).
Maar waarom moet er nou zo de nadruk op gelegd worden? Waarom lees ik alleen verhalen over tegenslagen en de bezoekjes aan toeristische dingen en het gezeur van bedelkinderen? Ik mis een ziel in de beschrijving. Op mij komt het over als twee verwende "reizigers" (braakwoord) die alles eens van een afstandje bekijken en het niet goed genoeg vinden.
Dan lees je het toch nietquote:Op zondag 18 maart 2007 14:50 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Het gaat er ook niet om dat ze het beschrijft, maar hoe ze het beschrijft. Ik mis de passie, het plezier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |