quote:Op donderdag 28 september 2006 00:50 schreef existenz het volgende:
[..]
Waarom denk je dat Hiddink, Van Gaal, Adriaanse ed. nooit lang bij het NL elftal zijn gebleven (ongeacht resultaten) of er niet zullen komen (adriaanse)....
Juist: Cruiff.
Cruijff zat er altijd achter de schermen. Mede daarom was er altijd herrie tussen groepen spelers. Als Cruijff laat merken dat je goed bent, dan moet de bondscoach dat ook vinden. Cruijff was als autoriteit maatgevend. En Hiddink is dan nog iemand die zich niet laat storen en dus ook zijn ding deed in Frankrijk. 't Past allemaal precies.quote:Op donderdag 28 september 2006 00:54 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Hiddink 4 jaar toch?
van Gaal was onhoudbaar na de blamage in Ierland.
Advocaat kon ook gewoon jaren lang bondscoach zijn..........
Die komt echt niet meer in Nederland trainen denk ik, in Rusland krijgt hij verschrikkelijk goed betaald en is het een echte uitdaging.quote:Op donderdag 28 september 2006 01:00 schreef rubbereend het volgende:
soweiso moet over 2 jaar alles op alles gezet worden om Hiddink binnen te halen na van Basten!
daar si ie over 2 jaar ook klaar en dan kan hij nog een kunstje flikken, niks mooier toch om navan Basten te komen......... na die hosanna in het begin..........quote:Op donderdag 28 september 2006 01:03 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Die komt echt niet meer in Nederland trainen denk ik, in Rusland krijgt hij verschrikkelijk goed betaald en is het een echte uitdaging.
Je schaamt je voor oranje op basis van de vertoningen binnen de lijnen, maar niet omdat JC zegt achter de beslissingen van MvB te staan, lijkt me.quote:Op donderdag 28 september 2006 09:08 schreef M0NTANA het volgende:
Gisteren zette Johan Cruijff zichzelf, San Marco en de KNVB voor lul, nu schaam ik me helemáál voor Oranje.
Kritiek op JC kan overigens in: [CENTRAAL] Johan Cruijff, logisch die kritiek? #1
Schaam me diep voor de situatie zoals het nu is, de KNVB likt de konten van San Marco en (vooral) Johan Cruijff, waardoor de huidige bondscoach totaal geen kritiek te verduren krijgt. De KNVB is gewoon doodsbang om deze twee voetbalgrootheden tegen de schenen te schoppen, dus biedt men Marco van Basten zelfs een contractverlenging aan na de wanvertoning op het WK. Ben benieuwd hoe we van San Marco af komen, vanuit de KNVB of van Johan Cruijff zal nooit kritiek komen, die houden elkaar de hand wel boven het hoofd.quote:Op donderdag 28 september 2006 09:42 schreef Robar het volgende:
[..]
Je schaamt je voor oranje op basis van de vertoningen binnen de lijnen, maar niet omdat JC zegt achter de beslissingen van MvB te staan, lijkt me.????
Ik vind het een beetje raar dat je hier spreekt dat bepalende spelers eruit moeten als ze volgens jou niet goed functioneren. Dan vraag ik me toch echt af wat spelers als Heitinga en Babel etc. doen in het Nederlands-elftal. Dat zijn nou werkelijk spelers die nog nooit iets 'bepaald' hebben.quote:Op woensdag 27 september 2006 20:30 schreef Pedroso het volgende:
[..]
De spelers moeten gewoon hun werk doen en presteren. Ze kunnen de coach altijd aanspreken en onder 4 ogen vertellen wat hun dwars zit. Ik denk dat alleen van der Sar wat problemen heeft gehad met het niet selecteren van van Nistelrooij (en evt. v, Bommel). Van Persie zal zeker niet rouwig zijn om het ontbreken van van Nistelrooij en van Bommel. Van Persie wordt toch een bepalende speler in het nieuwe Oranje en hij laat het zien in het veld ook, dat is het probleem geweest van van Bommel die denkt dat hij een bepalende speler is maar het nooit heeft laten zien in Oranje. Dat geeft problemen binnen een team en daarom is het ook volkomen terecht dat van Bommel niet meer geselecteerd wordt. Van Nistelrooij is ook niet meer wat het geweest is al vind ik het wel onverstandig om hem nu al definitief af te schrijven. De spelers zullen er geen moment wakker van liggen in ieder geval en terecht.
Ik heb ook tenenkrommend naar dat pleidooi zitten luisterenquote:Op donderdag 28 september 2006 09:08 schreef M0NTANA het volgende:
Gisteren zette Johan Cruijff zichzelf, San Marco en de KNVB voor lul, nu schaam ik me helemáál voor Oranje.
Kritiek op JC kan overigens in: [CENTRAAL] Johan Cruijff, logisch die kritiek? #1
Hugo Borst of Johan Derksen d'rbij zetten volgende keer. Vind het allebei verschrikkelijke zeikers, maar dat lijkt me een stuk interessanter interview dan.quote:Op donderdag 28 september 2006 10:26 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Ik heb ook tenenkrommend naar dat pleidooi zitten luisteren![]()
En die Jack van Gelder durft nog geen enigzins kritisch vraagje te stellen...
Niemand durft echt kritisch te zijn naar JC. Die man is heilig. Ik vind zijn analyses van specifieke wedstrijden vaak wel mooi om te horen maar gister heb ik me ook geergerd. Maarja hij kan VB ook niet afvallen want dan valt ie zijn eigen beleid af... lastige kwestie.quote:Op donderdag 28 september 2006 10:50 schreef Solstice het volgende:
[..]
Hugo Borst of Johan Derksen d'rbij zetten volgende keer. Vind het allebei verschrikkelijke zeikers, maar dat lijkt me een stuk interessanter interview dan.
Waar hij eventueel misschien in zou kunnen gaan op deze kwestie. Niks aan de hand voor Marco dusquote:Op donderdag 28 september 2006 12:01 schreef M0NTANA het volgende:
Morgen geeft San Marco een persconferentie, toch?
Inderdaad.quote:Op donderdag 28 september 2006 09:08 schreef M0NTANA het volgende:
Gisteren zette Johan Cruijff zichzelf, San Marco en de KNVB voor lul,
Ruud van Nistelrooij zegt het zelf al, het maakt niet uit hoe je speelt, het gaat erom of Marco van Basten je wél of niet mag.quote:Op donderdag 28 september 2006 12:27 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Inderdaad.
En van Bommel was 1 van de betere Bayern spelers gisteren, dat vooral won omdat het de slag op het middenveld won.
Net zoals RvN disndag de beste speler aan Real zijde was.
Ik vind het kut clubs en vooral RvN een kut speler maar dat zijn wel feiten.
Alleen moeten deze spelers waarschijnlijk eerst een half jaar super speler voor weer een nieuwe selectie, daar waar iemand die nu nog niet bekend is van het programma "De Wedstrijden" zich met 2 invalbeurten en een keer een basisplek al in Oranje kan spelen - mits hij speler is van die neuzen.
Met name het opvallende (behalve voor slapende journalisten) gegoochel met verklaringen mbt selecties, die hij dwars door elkaar en tegenstrijdig gebruikt naar het hem uitkomt maken van Basten enorm zielig. Geef dan een eerlijke verklaring of geen commentaar. Maar niet dat elke keer weer naar het hem uitkomt gezwets met al die tegenstrijdigheid erin.
En komen ze er weer in dan is 1 matige wedstrijd voldoende om ze weer te verbannen. Terwijl andere spelers kans op kans mogen verprutsen..quote:Op donderdag 28 september 2006 12:27 schreef DIGGER het volgende:
Alleen moeten deze spelers waarschijnlijk eerst een half jaar super speler voor weer een nieuwe selectie, daar waar iemand die nu nog niet bekend is van het programma "De Wedstrijden" zich met 2 invalbeurten en een keer een basisplek al in Oranje kan spelen - mits hij speler is van die neuzen.
Bromt iets met Heitingaquote:Op donderdag 28 september 2006 12:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
En komen ze er weer in dan is 1 matige wedstrijd voldoende om ze weer te verbannen. Terwijl andere spelers kans op kans mogen verprutsen..
Ach, AZ en Vitesse vegen AC Milan uiteraard van de matquote:Op donderdag 28 september 2006 12:45 schreef M0NTANA het volgende:
Jongens als Johnny Heitinga presteren niets, maar worden wel standaard uitgenodigd voor Oranje. Clarence Seedorf presteert al jarenlang geweldig op het allerhoogste niveau, maar heeft nog nooit de kans gekregen om dit onder San Marco te bewijzen in Oranje, hij moet jongens als Demy de Zeeuw, Stijn Schaars en Theo Janssen voor zich dulden. Hoe bedoel je tegenstrijdig?
quote:'Marco van Basten doet aan vriendjespolitiek'
28/9/2006 12:02
Ruud van Nistelrooy omschreef het als het ik-mag-je-gehalte. De aanvaller van Real Madrid is van mening dat bondscoach Marco van Basten zich schuldig maakt aan vriendjespolitiek. En daar blijken de bezoekers van VI.nl het helemaal mee eens.
Van de 32.386 stemmen die de bezoekers deze week uitbrachten op de poll Maakt Marco van Basten zich schuldig aan vriendjespolitiek antwoordde liefst 87,4 procent met Ja. Slechts één op de acht bezoekers kan zich niet vinden in de woorden van Van Nistelrooy.
Van Basten en assistent John van 't Schip maakten na het WK bekend dat zij voorlopig geen gebruik meer maken van Van Nistelrooy, evenals Mark van Bommel. Zij vinden andere spelers beter. De Brabantse spits van Real vindt zichzelf wel goed genoeg, maar denkt dat Van Basten en Van 't Schip hem niet mogen.
bronquote:Schoolbanken
Op de sponsormeeting bij amateurclub Excelsior'31 uit Rijssen sprak Van der Velde zich ook kritisch uit over het Nederlands trainersgilde. "De twee Koemannen en Van Basten moeten eerst maar weer eens de schoolbanken in. Je mag denken wat je wilt over Van Gaal, Adriaanse en vooral Hiddink, maar die hebben pas écht verstand van voetbal", aldus de Heerenveen-voorzitter in De Telegraaf
Ik vind dat in mindere maten tellen voor de gebroeders Koeman.quote:Op donderdag 28 september 2006 13:42 schreef buzzer het volgende:
[..]
bron
Ik denk dat hij daar weinig mee mis zegt.
Ik heb ook steeds minder het gevoel dat ik naar een Nederlands elftal aan het kijken ben. Het aantal spelers dat weinig tot niks gepresteerd heeft bij zijn club is bijzonder hoog. Het inconsistente selectiebeleid van Van Basten (bijv. speler moet een basisspeler zijn) slaat helaas kant nog wal. Nee, ik denk niet dat we een bijzondere prestatie onder Van Basten kunnen verwachten.quote:Op donderdag 28 september 2006 10:08 schreef Solstice het volgende:
Het Nederlands elftal boeit me eigenlijk al steeds minder. Niet omdat ik niet van m'n land houdt, maar omdat het voor mijn gevoel al niet eens meer het Nederlands elftal is. Het lijkt verdomme meer op die goeie doel wedstrijden van Schumacher, waarbij hij al z'n vriendjes oproept om gezellig een potje te komen voetballen. Interlandvoetbal is voor mij de laatste tijd gewoon een vervelend voetballoos weekend....
Las incontinentequote:Op donderdag 28 september 2006 16:09 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Ik heb ook steeds minder het gevoel dat ik naar een Nederlands elftal aan het kijken ben. Het aantal spelers dat weinig tot niks gepresteerd heeft bij zijn club is bijzonder hoog. Het inconsistene selectiebeleid van Van Basten (bijv. speler moet een basisspeler zijn) slaat helaas kant nog wal. Nee, ik denk niet dat we een bijzondere prestatie onder Van Basten kunnen verwachten.
Dat komt omdat Van Basten ten eerste niet consistent is en ten tweede wel heel erg overdrijft met het selecteren van spelers uit de subtop. Niemand zit te wachten op het tweede garnituur.quote:Op donderdag 28 september 2006 17:15 schreef koningdavid het volgende:
Hoe snel kan een stemming omslaan?
Voor het WK was 'het volk' nog dolgelukkig met Marco, nu lijkt iedereen hem zat.
Voor het Van Basten-tijdperk was iedereen de zogenaamde vedetten zat, nu wil bijna iedereen ze terug.
Opvallende ontwikkelingen allemaal... ben heel benieuwd naar de persconferentie morgen. Al zal er niet veel schokkends uitkomen, aangezien Kees "Ben ik zo in beeld?" Jansma alles in de gaten houdt.
Heel simpel te verklaren, de media durft nu ook kritisch te zijn naar van Basten waardoor `het volk` ook hun mond opentrekken.quote:Op donderdag 28 september 2006 17:15 schreef koningdavid het volgende:
Hoe snel kan een stemming omslaan?
Voor het WK was 'het volk' nog dolgelukkig met Marco, nu lijkt iedereen hem zat.
Voor het Van Basten-tijdperk was iedereen de zogenaamde vedetten zat, nu wil bijna iedereen ze terug.
Opvallende ontwikkelingen allemaal... ben heel benieuwd naar de persconferentie morgen. Al zal er niet veel schokkends uitkomen, aangezien Kees "Ben ik zo in beeld?" Jansma alles in de gaten houdt.
quote:Op donderdag 28 september 2006 22:00 schreef Pedroso het volgende:
Alle zeikerds zijn verenigd in dit forum lees ik.
Ik begin dat ook te geloven ja.quote:Op donderdag 28 september 2006 22:41 schreef Grimm het volgende:
Jaliens was ook niet al te best vanavond
Maar voor het WK vond ik het al niet best, ik zie liever wel de grote sterren voetballe.
Ik weet ook niet waarom, op de een of andere manier is dat toch meer zekerheid voor een betere afloop.
Klopt, niemand verwacht dat Ruud van Nistelrooij en Mark van Bommel moeilijke jongens zijn, terwijl Clarence Seedorf en Edgar Davids hier wel om bekend staan. Men vraagt zich dus af waarom Marco van Basten deze twee spelers selecteert, twee topvoetballers die bij de grootste clubs van de wereld voetballen én niet onverdienstelijk ook. Hoe meer kritiek, hoe beter. Zelf was ik bij zijn aanstelling één van de weinigen, voor het WK waren er ook nog maar weinig medestanders, maar als uit een poll op VI.nl blijkt dat 7/8 deel van de stemmers vindt dat San Marco aan vriendjespolitiek doet, ben ik blij dat vele ogen geopend zijn.quote:Op donderdag 28 september 2006 17:31 schreef mcyodogg het volgende:
Voor het WK, was er al een groep erg kritisch op van Basten. Daar zat de media over het algemeen niet bij. Na het teleurstellende WK en het niet selecteren van van Bommel en van Nistelrooij is er ook kritiek gekomen vanuit de media. Mensen zijn daarin meegegaan en de groep tegenstanders groeit behoorlijk. Ik denk dat het merendeel een meer een probleem heeft met het niet selecteren van van Nistelrooij en van Bommel dan met Davids en Seedorf.
Vinden jullie vriendjespolitiek niet een erg groot woord?quote:Op vrijdag 29 september 2006 08:25 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Klopt, niemand verwacht dat Ruud van Nistelrooij en Mark van Bommel moeilijke jongens zijn, terwijl Clarence Seedorf en Edgar Davids hier wel om bekend staan. Men vraagt zich dus af waarom Marco van Basten deze twee spelers selecteert, twee topvoetballers die bij de grootste clubs van de wereld voetballen én niet onverdienstelijk ook. Hoe meer kritiek, hoe beter. Zelf was ik bij zijn aanstelling één van de weinigen, voor het WK waren er ook nog maar weinig medestanders, maar als uit een poll op VI.nl blijkt dat 7/8 deel van de stemmers vindt dat San Marco aan vriendjespolitiek doet, ben ik blij dat vele ogen geopend zijn.
Vriendjespolitiek is ook de reden van het aanhoudende vertrouwen in jonge Ajacieden, ongeacht hun vorm/prestaties. Als speler van Ajax heb je bij San Marco meer kans op een selectie dan dat je bij PSV, AZ of Feyenoord speelt, dat noem ik ook vriendjespolitiek.quote:Op vrijdag 29 september 2006 09:13 schreef Robar het volgende:
[..]
Vinden jullie vriendjespolitiek niet een erg groot woord?
Dat van Basten bepaalde spelers niet selecteerd op basis van karakter ipv kwaliteit, daar ga ik in mee, maar vriendjespolitiek vind ik dan weer een paar stappen erger.
edit: en kom niet met de opmerking dat het inderdaad een erg groot woord is met wel 17 letters
Doel: Maarten Stekelenburg (Ajax), Henk Timmer (Feyenoord) en Edwin van der Sar (Manchester United).quote:Op vrijdag 29 september 2006 09:28 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Vriendjespolitiek is ook de reden van het aanhoudende vertrouwen in jonge Ajacieden, ongeacht hun vorm/prestaties. Als speler van Ajax heb je bij San Marco meer kans op een selectie dan dat je bij PSV of Feyenoord speelt.
De opmerking van Cruijff dat Van Bommel technisch niet goed genoeg was voor Barcelona was scjhandalig. Van Bommel is weliswaar inderdaad geen Ronaldinho, dat weet iedereen, maar om nou te stellen dat hij technisch gezien een beperkte voetballer is slaat nergens op.quote:Op donderdag 28 september 2006 00:23 schreef okee6 het volgende:
Dit gegeven zet ook de transfer van Van Bommel naar Duitsland nog eens in het licht.
Ben je nu echt serieus?quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:03 schreef M0NTANA het volgende:
Jongens als Johnny Heitinga, Ryan Babel, Hedwiges Maduro en Urby Emanuelson waren nog lang niet klaar voor Oranje, als zij bij PSV, AZ of Feyenoord zouden hebben gespeeld, waren zij nooit geselecteerd.
Dat sloeg ook nergens op inderdaad.quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:10 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
De opmerking van Cruijff dat Van Bommel technisch niet goed genoeg was voor Barcelona was scjhandalig. Van Bommel is weliswaar inderdaad geen Ronaldinho, dat weet iedereen, maar om nou te stellen dat hij technisch gezien een beperkte voetballer is slaat nergens op.
Wat heeft Babel dan bewezen?quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:22 schreef Robar het volgende:
Maduro is niet meer geselecteerd!
Heitinga is geselecteerd uit pure armoede!
Babel heeft zich voor mij bewezen.
Emanuelson was wat mij betreft ook niet nodig.
Babel heeft bewezen dat hij de naam van talent nooit zal kunnen waarmaken.quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:24 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Wat heeft Babel dan bewezen?
En wat betreft heitinga kan ik tig verdedigers opnoemen die een betere optie zijn dan Heitinga.
Danny Buijs, Jonathan De Guzman, Royston Drenthe, Serginho Greene, Nicky Hofs, Dwight Tiendalli en Tim Vincken hadden hun debuut al gemaakt onder San Marco, wanneer zij speelden voor Ajax (of AZ).quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:22 schreef Robar het volgende:
[..]
Ben je nu echt serieus?
Maduro is niet meer geselecteerd!
Heitinga is geselecteerd uit pure armoede!
Babel heeft zich voor mij bewezen.
Emanuelson was wat mij betreft ook niet nodig.
AZ is een tijdje hofleverancier geweest.
Feyenoord speelt gewoonweg te slecht. (alleen Greene is een optie)
PSV heeft minder spelers rondlopen die echt in aanmerking komen.
Begrijp me niet verkeerd, ik zet ook mjin vraagtekens bij de selectie.
Maar vanuit de filosofie van van Basten zijn dit op zich verklaarbare keuzes (en dan heb ik het niet over vriendjespolitiek)
Ik maak me drukker om het niet selecteren van bepaalde spelers en het spel dat niet om aan te zien is.
Dat reken ik van Basten aan, niet dat hij bepaalde Ajax spelers geselecteerd heeft.
Daar kan ik maar deels in meegaan.
Dat is de enige uitzondering die de regel bevestigdquote:Op vrijdag 29 september 2006 10:30 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Danny Buijs, Jonathan De Guzman, Royston Drenthe, Serginho Greene, Nicky Hofs, Dwight Tiendalli en Tim Vincken hadden hun debuut al gemaakt onder San Marco, wanneer zij speelden voor Ajax (of AZ).
Dat zou ik niet direct willen zeggen. Hij heeft best potentie en is bovendien pas 19, maar op dit moment is hij nog absoluut niet rijp voor Oranje.quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:27 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Babel heeft bewezen dat hij de naam van talent nooit zal kunnen waarmaken.
Babel speelt op dit moment vrij goed en kan zelf zijn kansen creeeren.quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:24 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Wat heeft Babel dan bewezen?
En wat betreft heitinga kan ik tig verdedigers opnoemen die een betere optie zijn dan Heitinga.
Kom op man, Van Bommel heeft een waardeloze techniek. Zijn kracht ligt meer in de bal afpakken en spelverdeling waar hij ook geen echte wereldtopper in is.quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:10 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
De opmerking van Cruijff dat Van Bommel technisch niet goed genoeg was voor Barcelona was scjhandalig. Van Bommel is weliswaar inderdaad geen Ronaldinho, dat weet iedereen, maar om nou te stellen dat hij technisch gezien een beperkte voetballer is slaat nergens op.
Als Greene in de plaats komt van Heitinga, dan heb ik daar vrede mee, maar ook Greene is geen echte rechtsback naar mijn mening.quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:27 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Babel heeft bewezen dat hij de naam van talent nooit zal kunnen waarmaken.
Heitinga moet opbokken. Greene in oranje![]()
Serginho Greene, Kromkamp komt bij PSV langzaam weer in vorm, Ooijer kan ook prima als rechtsback uit de voeten. Voor de centrale posities komt Heitinga helemaal niet in aanmerking, daar zijn er met Boulahrouz, Ooijer, Mathijsen en zelfs Jan-Paul Saeijs en Gijs Luirink betere alternatieven voor handen.quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:32 schreef Robar het volgende:
Ik zie niet veel andere opties, maar misschien dat jij mij kan verrassen met iemand die ik over het hoofd zie.
Buijs deed het gisteren toch verdienstelijkquote:Op vrijdag 29 september 2006 10:34 schreef Robar het volgende:
[..]
Als Greene in de plaats komt van Heitinga, dan heb ik daar vrede mee, maar ook Greene is geen echte rechtsback naar mijn mening.
Ik zeg ook niet dat ik het daar niet mee eens ben, ik ben het niet eens met de verwerping van een deel van de Ajax-talenten.quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:30 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Danny Buijs, Jonathan De Guzman, Royston Drenthe, Serginho Greene, Nicky Hofs, Dwight Tiendalli en Tim Vincken hadden hun debuut al gemaakt onder San Marco, wanneer zij speelden voor Ajax (of AZ).
De Guzmanquote:Op vrijdag 29 september 2006 10:39 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ik het daar niet mee eens ben, ik ben het niet eens met de verwerping van een deel van de Ajax-talenten.
Overigens vind ik Buijs, Drenthe en Tiendalli niet echt reeel in dit rijtje.
Maar vergeet niet dat ik het over de huidige selectie heb.
Vind jij iemand van de huidige Feyenoord selectie (op dit moment) Nederlands elftal waardig?
Alleen Greene misschien, op dit moment.
Oei, ik was Luirink vergeten inderdaad.quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:36 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Serginho Greene, Kromkamp komt bij PSV langzaam weer in vorm, Ooijer kan ook prima als rechtsback uit de voeten. Voor de centrale posities komt Heitinga helemaal niet in aanmerking, daar zijn er met Boulahrouz, Ooijer, Mathijsen en zelfs Jan-Paul Saeijs en Gijs Luirink betere alternatieven voor handen.
Serginho Greene is sowieso een betere optie dan Johnny Heitinga, op dit moment. Jonathan de Guzman is voor mij geen Nederlander en hoeft van mij dan ook niet in Oranje, maar (in tegenstelling tot Salomon Kalou) ontkomen we er toch niet aan, hij is op dit zeker vergelijkbaar met Sijn Schaars en Demy de Zeeuw, dus Oranje-waardig in de ogen van San Marco.quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:39 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ik het daar niet mee eens ben, ik ben het niet eens met de verwerping van een deel van de Ajax-talenten.
Overigens vind ik Buijs, Drenthe en Tiendalli niet echt reeel in dit rijtje.
Maar vergeet niet dat ik het over de huidige selectie heb.
Vind jij iemand van de huidige Feyenoord selectie (op dit moment) Nederlands elftal waardig?
Alleen Greene misschien, op dit moment.
Op dit moment?quote:
Ik vind dat er wel een verschil is tussen De Guzman en Kalou. Om te beginnen spreekt De Guzman vloeiend Nederlands, terwijl Kalou zich amper verstaanbaar kon maken.quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:45 schreef M0NTANA het volgende:
Jonathan de Guzman is voor mij geen Nederlander en hoeft van mij dan ook niet in Oranje, maar (in tegenstelling tot Salomon Kalou) ontkomen we er toch niet aan,
Is ook zo, toch blijft het allemaal maar een raar verhaal. Straks speelt Oranje over 20 jaar met allemaal Afrikaanse, Aziatische en Zuid-Amerikaanse talentjes, die Ajax, AZ, Feyenoord en PSV op hun twaalfde/dertiende jaar al naar Nederland hebben gehaald. Ik pleit dan ook voor een regelwijziging van de FIFA, dat spelers alleen mogen uitkomen voor het land van hun eerste nationaliteit. Maar goed, dat heeft niets met San Marco te maken.quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:46 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik vind dat er wel een verschil is tussen De Guzman en Kalou. Om te beginnen spreekt De Guzman vloeiend Nederlands, terwijl Kalou zich amper verstaanbaar kon maken.
Ik zie echt het probleem niet. Davids, Seedorf, Winter, Reiziger, Kluivert. Dat zijn ook allemaal spelers die uit Suriname afkomstig zijn. Gio is in zijn roots een indonesier, en Rijkaard en Gullit dan? Ook Surinamers. Dus ik zie geen probleem om genaturaliseerde nederlanders op te stellen. NL paspoort NL kunnen praten, is voor mij genoeg.quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:51 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Is ook zo, toch blijft het allemaal maar een raar verhaal. Straks speelt Oranje over 20 jaar met allemaal Afrikaanse, Aziatische en Zuid-Amerikaanse talentjes, die Ajax, AZ, Feyenoord en PSV op hun twaalfde/dertiende jaar al naar Nederland hebben gehaald. Ik pleit dan ook voor een regelwijziging van de FIFA, dat spelers alleen mogen uitkomen voor het land van hun eerste nationaliteit. Maar goed, dat heeft niets met San Marco te maken.
Is San Marco niet toevallig ergens in het buitenland geborenquote:Op vrijdag 29 september 2006 10:51 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Is ook zo, toch blijft het allemaal maar een raar verhaal. Straks speelt Oranje over 20 jaar met allemaal Afrikaanse, Aziatische en Zuid-Amerikaanse talentjes, die Ajax, AZ, Feyenoord en PSV op hun twaalfde/dertiende jaar al naar Nederland hebben gehaald. Ik pleit dan ook voor een regelwijziging van de FIFA, dat spelers alleen mogen uitkomen voor het land van hun eerste nationaliteit. Maar goed, dat heeft niets met San Marco te maken.
Dat waren koloniën, hebben tot Nederland behoord. Canada heeft niets met Nederland te maken, net als Ivoorkust. Maar goed, zoals ik al zei: dit heeft niets met San Marco te maken.quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:54 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Ik zie echt het probleem niet. Davids, Seedorf, Winter, Reiziger, Kluivert. Dat zijn ook allemaal spelers die uit Suriname afkomstig zijn. Gio is in zijn roots een indonesier, en Rijkaard en Gullit dan? Ook Surinamers. Dus ik zie geen probleem om genaturaliseerde nederlanders op te stellen. NL paspoort NL kunnen praten, is voor mij genoeg.
Suriname en de Molukken (ik denk niet dat Van Bronckhorst het leuk vindt om Indonesiër genoemd te wordenquote:Op vrijdag 29 september 2006 10:54 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Ik zie echt het probleem niet. Davids, Seedorf, Winter, Reiziger, Kluivert. Dat zijn ook allemaal spelers die uit Suriname afkomstig zijn. Gio is in zijn roots een indonesier, en Rijkaard en Gullit dan? Ook Surinamers. Dus ik zie geen probleem om genaturaliseerde nederlanders op te stellen. NL paspoort NL kunnen praten, is voor mij genoeg.
Normaliter ben ik ook voor een Nederlandse bondscoach, niet een buitenlander als bondscoach. Maar ik ben bereid hiervan af te stappen, als we hiermee verlost worden van Marco van Basten.quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:55 schreef Robar het volgende:
[..]
Is San Marco niet toevallig ergens in het buitenland geboren![]()
OW nee, dat was volgens mij van het Schip
Het zou naar mijn mening namelijk ook voor coaches moeten gelden.
Ik zie nog steeds het probleem niet, maar we zijn hier om marco V b te ontslaanquote:Op vrijdag 29 september 2006 10:56 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dat waren koloniën, hebben tot Nederland behoord. Canada heeft niets met Nederland te maken, net als Ivoorkust. Maar goed, zoals ik al zei: dit heeft niets met San Marco te maken.
Toch 'ontvangt' Ivoorkust wel eens iets uit NLquote:Op vrijdag 29 september 2006 10:57 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Suriname en de Molukken (ik denk niet dat Van Bronckhorst het leuk vindt om Indonesiër genoemd te worden) zijn oud-koloniën van Nederland, wat een ander verhaal is dan Ivoorkust. Daarnaast moet het publiek zich wel met Oranje kunnen identificeren. Al maakt dat voor het teletoeterpubliek geen barst uit ben ik bang daar die lui toch alleen maar komen om te zuipen en raar te doen in stompzinnige uitdossingen.
quote:Op vrijdag 29 september 2006 11:00 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Toch 'ontvangt' Ivoorkust wel eens iets uit NL
Het clubvoetbal is de afgelopen tien jaar al ten onder gegaan aan het Bosman-arrest, waardoor zowel jouw als mijn favoriete club bestaan uit teveel buitenlandse spelers. Oranje blijft dus over om je mee te identificeren, maar als de huidige tendens wordt doorgezet, spelen er over twintig jaar geboren Ghanezen, Zuid-Afrikanen, Canadezen, Ivorianen en Chinezen in het Nederlands elftal. Maar goed, zolang San Marco bondscoach is, neem ik Oranje toch al niet meer serieus. Zoals iemand hier eerder al zei, Oranje begint steeds meer te lijken op het vriendenteam van Michael Schumacher, dat eenmaal in het jaar voetbalt voor het goede doel.quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:59 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Ik zie nog steeds het probleem niet, maar we zijn hier om marco V b te ontslaan![]()
Ik ben dan altijd voor het team met Prins Albertquote:Op vrijdag 29 september 2006 11:05 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Het clubvoetbal is de afgelopen tien jaar al ten onder gegaan aan het Bosman-arrest, waardoor zowel jouw als mijn favoriete club bestaan uit teveel buitenlandse spelers. Oranje blijft dus over om je mee te identificeren, maar als de huidige tendens wordt doorgezet, spelen er over twintig jaar geboren Ghanezen, Zuid-Afrikanen, Canadezen, Ivorianen en Chinezen in het Nederlands elftal. Maar goed, zolang San Marco bondscoach is, neem ik Oranje toch al niet meer serieus. Zoals iemand hier eerder al zei, Oranje begint steeds meer te lijken op het vriendenteam van Michael Schumacher, dat eenmaal in het jaar voetbalt voor het goede doel.
Ja, Marco van Basten gaat dingen zeggen door een microfoonquote:Op vrijdag 29 september 2006 11:30 schreef koningdavid het volgende:
Vandaag is toch een persconferentie? Weet iemand daar iets meer vanaf?
Is een Belg.quote:Op vrijdag 29 september 2006 11:30 schreef Grimm het volgende:
ik vind de fauw van roda trouwens wel een erg goed alternatief voor de rechts back.
Weet je ook hoe laat hij dingen gaat zeggen door een microfoon?quote:Op vrijdag 29 september 2006 11:31 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Ja, Marco van Basten gaat dingen zeggen door een microfoon
Ben ik het ten dele mee eens. Ik denk dat clubs als PSV juist geprofiteerd hebben van de vrije transfermarkt. Gomes, Alex, Farfan en nu Mendes, dat zijn toch wel aanwinsten voor de NL competitie. Het is alleen wel jammer dat spelers als v/d Vaart zo jong al vertrekken uit Nederland.quote:Op vrijdag 29 september 2006 11:05 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Het clubvoetbal is de afgelopen tien jaar al ten onder gegaan aan het Bosman-arrest, waardoor zowel jouw als mijn favoriete club bestaan uit teveel buitenlandse spelers. Oranje blijft dus over om je mee te identificeren, maar als de huidige tendens wordt doorgezet, spelen er over twintig jaar geboren Ghanezen, Zuid-Afrikanen, Canadezen, Ivorianen en Chinezen in het Nederlands elftal. Maar goed, zolang San Marco bondscoach is, neem ik Oranje toch al niet meer serieus. Zoals iemand hier eerder al zei, Oranje begint steeds meer te lijken op het vriendenteam van Michael Schumacher, dat eenmaal in het jaar voetbalt voor het goede doel.
Al sla je me doodquote:Op vrijdag 29 september 2006 11:31 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Weet je ook hoe laat hij dingen gaat zeggen door een microfoon?
Schijnt dus dat Johnny van 't Schip hem een keer heeft bekeken (toen hij nog voor Sparta speelde), voordat hij erachter kwam dat het geen Nederlander is, amateurisme ten top.quote:
Dus De Fauw hadden ze al wel bekeken, maar ze waren te laat om Boussouffa voor Oranje te vragen. Toen hij nog twijfelde tussen Oranje en Marokko, gebeurde er niks, maar toen hij al voor Marokko had gekozen en gespeeld ging Marco hem bellen.quote:Op vrijdag 29 september 2006 11:34 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Schijnt dus dat Johnny van 't Schip hem een keer heeft bekeken (toen hij nog voor Sparta speelde), voordat hij erachter kwam dat het geen Nederlander is, amateurisme ten top.
Dat ook ja, is wel te begrijpen als je zijn ajax verleden als speler en jeugdtrainer bekijkt maar ik ben er niet blij mee.quote:Op vrijdag 29 september 2006 11:30 schreef Grimm het volgende:
Ik vind ook dat van basten zich veel te veel richt op de mensen van ajax of ex ajacieden.
Ik bedoel wat moet zo'n de jong bij het nl elftal, elke keer valt zo'n jongen weer door de mand.
ik vind de fauw van roda trouwens wel een erg goed alternatief voor de rechts back.
Echt waar?quote:Op vrijdag 29 september 2006 11:34 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Schijnt dus dat Johnny van 't Schip hem een keer heeft bekeken (toen hij nog voor Sparta speelde), voordat hij erachter kwam dat het geen Nederlander is, amateurisme ten top.
Wie was dat dan? De Jong?quote:Op vrijdag 29 september 2006 11:39 schreef Robar het volgende:
[..]
Echt waar?
Ach, welke speler bij Roda heeft dat ook alweer met Jong oranje (andersom dan)?
Dus denken dat je niet speelgerechtigd bent en van Huub moeten horen dat je dat wel bent.
En Foppe maar niets van zich laten horen . . .!
Klopt, hij heeft al voor jeugdelftallen van de Canadese bond gespeeld.quote:
Voor Roda is hij goed, maar voor Oranje komt hij denk ik te kort. Saeijs en Meeuwis zijn daarentegen wel spelers die als ze zo blijven spelen als ze het seizoen begonnen zijn kandidaat voor Oranje zijn.quote:Op vrijdag 29 september 2006 11:52 schreef Grimm het volgende:
Toch jammer dat dat een belg is, die de fauw das een prima rechts back
quote:810 Teletekst vr 29 sep
**** Mark van Bommel terug bij Oranje
**Mark van Bommel is teruggekeerd in de
selectie van Oranje.De middenvelder van
Bayern München maakt deel uit van de
spelersgroep die door bondscoach Marco
van Basten is samengesteld voor de EK-
kwalificatiewedstrijden tegen Bulgarije
en Albanië.
Heel mooi, maar ik vraag me af hoe Van basten dit nu recht gaat praten. Hij geeft immers impliciet zijn fout toe.quote:Op vrijdag 29 september 2006 12:23 schreef belanov het volgende:
van Bommel terug in de selectie!
[..]
Uiteraard. Na de kritiek van v Nistelrooy op Van Basten over al zijn politieke spelletjes zal hij hem wel weer oproepen en over een paar weken is v Bommel weer uit de selectie gezet....quote:Op vrijdag 29 september 2006 12:23 schreef belanov het volgende:
van Bommel terug in de selectie!
[..]
Ik gok schaars of Janssenquote:Op vrijdag 29 september 2006 12:32 schreef koningdavid het volgende:
Marco zwalkt wel ongelooflijk zeg.
Maar in plaats van wie zou Bommel erbij zijn gekomen? Landzaat?
Ik snap er al helemaal geen drol meer vanquote:Op vrijdag 29 september 2006 12:30 schreef M0NTANA het volgende:
Media-stuntje?
San Marco wil door het selecteren van Mark van Bommel laten zien dat hij, en niet JC, de keuzes maakt?
quote:Op vrijdag 29 september 2006 12:30 schreef M0NTANA het volgende:
Media-stuntje?
San Marco wil door het selecteren van Mark van Bommel laten zien dat hij, en niet JC, de keuzes maakt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |