Natuurlijk had men, achteraf gezien, beter inlichtingenwerk moeten doen....dat is toch bij elke aanslag die niet verijdeld wordt? Afghanistan is redelijk legitiem binnengevallen, er is namelijk een aanval gepleegd door een terroristenleider, wonend in een land met een regering die het oplossen van de terreuraanslag frustreerde en Bin Laden steunde, waardoor de ganse wereld gevaar liep. Irak is illegaal binnengevallen, en dat had nooit mogen gebeuren.quote:Op dinsdag 12 september 2006 14:13 schreef pberends het volgende:
[..]
Oh, en hoe verklaar je Rice en Bush hun leugens over dat hij het niet kon raden dat het ooit zou gebeuren dan? Als hun daar al over liegen, hebben ze zowel Irak als Afghanistan onder valse voorwendselen aangevallen.
Nou, over die valse voorwendselen voor die inval in Irak zijn we het wel eens.quote:Op dinsdag 12 september 2006 14:16 schreef pberends het volgende:
[..]
Oh, wat is je kritiek op Bush dan?
Vond je Irak een goed idee?
Beter inlichtingenwerk? Inlichtingenwerk was prima, alleen Rice en consorten negeerden het totaal. Puur om 9/11, de nieuwe Pearl Harbor te laten gebeuren. Wat is daar conspiracy aan?quote:Op dinsdag 12 september 2006 14:19 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Natuurlijk had men, achteraf gezien, beter inlichtingenwerk moeten doen....dat is toch bij elke aanslag die niet verijdeld wordt? Afghanistan is redelijk legitiem binnengevallen, er is namelijk een aanval gepleegd door een terroristenleider, wonend in een land met een regering die het oplossen van de terreuraanslag frustreerde en Bin Laden steunde, waardoor de ganse wereld gevaar liep. Irak is illegaal binnengevallen, en dat had nooit mogen gebeuren.
Waarom heb je nog zoveel vertrouwen in een president die je onder valse voorwendselen in een oorlog sluimerde? Dat is absurd. Niets dat er op duidt dat Bush geen lying cocksucker is, en waarschijnlijk nog over veel meer dingen heeft gelogen. Moet dat de wereld leiden? Liever niet. Ik neem ook aan dat je liever een Democraat aan de macht hebt na 2008?quote:Op dinsdag 12 september 2006 14:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, over die valse voorwendselen voor die inval in Irak zijn we het wel eens.
Vond ik die inval een goed idee? Min of meer wel ja, ik vond Saddam nogal tiranniek, verjagen daarvan leek me geen slecht plan.
Die massavernietigingswapens als argument waren tenenkrommend, al bij de beruchte presentatie van Powel voor de VN. Al-Quaida, dat wist toen iedereen, had geen banden met Irak. Men lijkt dat de afgelopen jaren als nieuwtje te menen te moeten presenteren, maar dat is het niet.
Het Al-Quaida argument voor inval in Irak heeft nooit serieus aanhang gehad, vandaar uit die uitwijkmanoeuvre naar die massavernietigingswapens.
Binnenlands in de USA heeft het misschien wel invloed gehad, dat kan ik niet beoordelen.
Erg leuk zo'n woordspeling, maar de rest van de argumenten ga je niet op in. Zegt weer genoeg over de labiele beginselen dat neocon(aanhangers) hanteren.quote:Op dinsdag 12 september 2006 14:29 schreef Autodidact het volgende:
De CIA viel Afghanistan binnen, pberends.
Daar dacht Willem Post anders over (je weet wel, de "Amerikadeskundige" van Netwerk die nu heult met de complotdenkers); toen de presentatie uitgezonden werd kwam zijn repliek:quote:Die massavernietigingswapens als argument waren tenenkrommend, al bij de beruchte presentatie van Powel voor de VN.
Ja, iedereen geloofde Powell toen nog omdat hij een goede reputatie had. Wie niet? Wel grappig dat je eigenlijk zegt dat Powell en dus ook Bush lying cocksuckers zijn.quote:Op dinsdag 12 september 2006 14:32 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Daar dacht Willem Post anders over (je weet wel, de "Amerikadeskundige" van Netwerk die nu heult met de complotdenkers); toen de presentatie uitgezonden werd kwam zijn repliek:
"Als Powell het zegt, is er voldoende reden om dit te geloven en hebben we een probleem", zoiets.
Woordspeling? Neocon?quote:Op dinsdag 12 september 2006 14:30 schreef pberends het volgende:
[..]
Erg leuk zo'n woordspeling, maar de rest van de argumenten ga je niet op in. Zegt weer genoeg over de labiele beginselen dat neocon(aanhangers) hanteren.
Uh, zowat de hele wereld die niet als agenda had Irak binnen te vallen.quote:Op dinsdag 12 september 2006 14:34 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, iedereen geloofde Powell toen nog omdat hij een goede reputatie had. Wie niet?
Mijquote:Op dinsdag 12 september 2006 14:29 schreef pberends het volgende:
[..]
Waarom heb je nog zoveel vertrouwen in een president die je onder valse voorwendselen in een oorlog sluimerde?
Hij leidt de wereld niet. Bovendien, het zijn die uilskuikens van het congres en de VN die er intuinden. Een onbekwame Amerikaanse president is te verwachten. Dat de rest zo volgzaam is, is veel erger.quote:Dat is absurd. Niets dat er op duidt dat Bush geen lying cocksucker is, en waarschijnlijk nog over veel meer dingen heeft gelogen. Moet dat de wereld leiden?
Kok heeft ons in Joegaslavie een oorlog in laten struikelen, Balkenende in Afghanistan. Liegend en konkelend. Onder Clinton en onder Bush - en ons parlement slikt het. De kiezer slikt het. Het leger slikt het.quote:Liever niet. Ik neem ook aan dat je liever een Democraat aan de macht hebt na 2008?
Ik reageer niet meer op je onzin, je hebt net zo'n bord voor je kop en rechtlijnig wereldbeeld als Bush.quote:Op dinsdag 12 september 2006 14:34 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Woordspeling? Neocon?
Paddestoelen zijn niet om te eten hè...ik heb al gezegd dat ik geen zin heb om elke keer op je complottheorie in te gaan. Zoek je heil in TRU.
Oh....nou ja....ook goed.quote:Op dinsdag 12 september 2006 14:37 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik reageer niet meer op je onzin, je hebt net zo'n bord voor je kop en rechtlijnig wereldbeeld als Bush.
quote:
Dat kloptquote:Op dinsdag 12 september 2006 14:32 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Daar dacht Willem Post anders over (je weet wel, de "Amerikadeskundige" van Netwerk die nu heult met de complotdenkers); toen de presentatie uitgezonden werd kwam zijn repliek:
"Als Powell het zegt, is er voldoende reden om dit te geloven en hebben we een probleem", zoiets.
Zo oud als de machtquote:Op dinsdag 12 september 2006 14:51 schreef sigme het volgende:
Valse voorwendselen voor oorlog zijn ook niet nieuw - wie herinnert zich de uit de couveuse gesleurde baby's in Koeweit?
je zegt dat bush liegt over irak etc, dus waarom niet over 9-11.quote:
quote:Groep Wilders liet subsidie liggen
Rotterdam, 12 sept. De groep Wilders, de Lijst Hilbrand Nawijn en andere afsplitsingen van Tweede Kamerfracties zijn door eigen toedoen de afgelopen jaren honderdduizenden euro’s aan overheidssubsidie misgelopen.
Dat blijkt uit navraag bij het ministerie van Binnenlandse Zaken, dat de subsidieaanvragen behandelt, en de betrokken politici. Zij hebben verzuimd subsidie aan te vragen op grond van de Wet subsidiëring politieke partijen.
De Groep Wilders had, na de afsplitsing van de VVD, volgens Binnenlandse Zaken in 2005 en 2006 recht op 447.320 euro. Wilders diende echter geen aanvraag in. Hij zegt nu: „Hè, wat stom. Mij was verteld dat het niet mogelijk was. Ik had het misschien beter moeten uitzoeken.”
Volgens een woordvoerder van Binnenlandse Zaken is het „aannemelijk” dat Wilders subsidie had gekregen als hij een aanvraag had ingediend. Het departement bevestigt dat geen van de zes splinterpartijen in de Kamer een aanvraag heeft gedaan. De wet geeft afsplitsingen recht op subsidie: een basisbedrag van 173.373 euro per jaar per fractie en 50.287 euro per jaar per zetel. Het geld mag gebruikt worden voor verkiezingscampagnes.
Wilders uitte afgelopen maanden zijn onvrede over het feit dat hij geen subsidie ontving voor zijn campagne. Ook de kosten voor de beveiliging van zijn verkiezingscampagne waren te hoog.
Hilbrand Nawijn splitste zich vorig jaar af van de LPF. Als hij zijn politieke partij Lijst Hilbrand Nawijn had laten registreren en een aanvraag had ingediend zou hij dit jaar 223.660 euro hebben gekregen. Nawijn: „Mij was gezegd dat ik er geen recht op had. Dat is pech.”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |