quote:Op maandag 11 september 2006 16:12 schreef Tikorev het volgende:
Nu moet ik zendtijd kopen om allemaal opzettelijk gemaakte suggesties van de NOS recht te zetten?
quote:Lijkt me praktischer wanneer de NOS de bezem door de organisatie haalt en al die linkse malloten met foute sympathiën die de NOS keer op keer misbruiken om hun politieke idealen te spuien een halt toe roept.
Hier zouden ze eens kamervragen over moeten stellen.
De NOS kan niet doen wat ze zelf willen. De taken van de NOS zijn vastgelegd in de Mediawet. Oppositie voeren tegen rechtse partijen of het verheerlijken van Jihadisten horen daar echt niet bij. Aan beide maakt de NOS zich schuldig in het item.quote:Op maandag 11 september 2006 16:27 schreef Vhiper het volgende:
[..]
De NOS heeft dus het recht zijn mening te verkondigen, ook al is dat niet de mening van jou of van de heer Wilders.
quote:Het belangrijkste kenmerk van de NOS-programma's is dat ze actueel, objectief, betrouwbaar, onafhankelijk en vrijwel altijd rechtstreeks zijn.
Vertel nou even waar precies Jihadisten verheerljkt wordenquote:Op maandag 11 september 2006 16:38 schreef Tikorev het volgende:
[..]
De NOS kan niet doen wat ze zelf willen. De taken van de NOS zijn vastgelegd in de Mediawet. Oppositie voeren tegen rechtse partijen of het verheerlijken van Jihadisten horen daar echt niet bij. Aan beide maakt de NOS zich schuldig in het item.
Heb jij het item wel eens gezien? Daar wordt toch duidelijk een man die de strijd tegen Joden en Westerlingen ondersteunt afgeschilderd als een vredelievende oude man.quote:Op maandag 11 september 2006 16:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Vertel nou even waar precies Jihadisten verheerljkt worden
Nee. Dat werd hij niet. Dan heb je niet echt goed gekeken.quote:Op maandag 11 september 2006 16:46 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Heb jij het item wel eens gezien? Daar wordt toch duidelijk een man die de strijd tegen Joden en Westerlingen ondersteunt afgeschilderd als een vredelievende oude man.
Duh, SCH, we praten over Tikorev hier die achter iedere (NOS) boom een Linkse samenzwering zietquote:Op maandag 11 september 2006 16:56 schreef SCH het volgende:
Nee. Dat werd hij niet. Dan heb je niet echt goed gekeken.
Ik denk dat 95% van de mensen die de ware aard van deze man niet kennen en het item op het Journaal hebben gezien nu denken: "Die Noorani lijkt me wel een vriendelijke, vredelievende man. Ik snap niet waar die Wilders zich zo druk om maakt". Nou, dan doe je toch echt iets fout als journalist...quote:Op maandag 11 september 2006 16:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee. Dat werd hij niet. Dan heb je niet echt goed gekeken.
Dat is raar want in hetzelfde item is duidelijk te horen waarvan hij beschuldigd wordt.quote:Op maandag 11 september 2006 17:05 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik denk dat 95% van de mensen die de ware aard van deze man niet kennen
Waarom? Het lijkt er toch ook op dat Wilders zich wellicht wat heeft overschreeuwd. Hoe weet je zo zeker dat Wilders zijn beweringen helemaal kloppen?quote:en het item op het Journaal hebben gezien nu denken: "Die Noorani lijkt me wel een vriendelijke, vredelievende man. Ik snap niet waar die Wilders zich zo druk om maakt". Nou, dan doe je toch echt iets fout als journalist...
Die komen uit je eigen krantje: Volkskrantquote:Op maandag 11 september 2006 17:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoe weet je zo zeker dat Wilders zijn beweringen helemaal kloppen?
Wilders is objectiefquote:Op maandag 11 september 2006 17:10 schreef SCH het volgende:
[..]Waarom? Het lijkt er toch ook op dat Wilders zich wellicht wat heeft overschreeuwd. Hoe weet je zo zeker dat Wilders zijn beweringen helemaal kloppen?
De Volkskrant heeft altijd gelijk?quote:Op maandag 11 september 2006 17:13 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Die komen uit je eigen krantje: Volkskrant
Droog het nieuws brengen kan niet, dat bestaat gewoon niet.quote:Op maandag 11 september 2006 17:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
Objectief of niet, de NOS hoort zich op geen enkele manier te te mengen in het politieke debat, dit omdat zij gefinancieerd wordt uit de collectieve middelen en het past daarom niet als de NOS haar items op een bepaalde manier politieke inhoud geeft. Het item was een regelrechte politieke aanval op Wilders, zijn ideeen werden door de NOS (en niet door iemand anders zoals dat in een interview met een politicus het geval is) namelijk in twijfel getrokken. Mijns inziens dient de NOS enkel het nieuws door te geven, en daar geen enkele richting aan te geven, gewoon droog het nieuws. Als ze politiek willen bedrijven moeten ze commercieel worden.
Wat is dat nu weer voor rare reactie? Hoe wil je anders iets aantonen?quote:Op maandag 11 september 2006 17:25 schreef SCH het volgende:
[..]
De Volkskrant heeft altijd gelijk?Goed om te weten
Dan moet de NOS opgeheven worden, immers dan is er geen enkele reden meer om het publieke bestel in stand te houden. Het biedt dan geen enkel voordeel ten opzichte van een commercieele zender.quote:Op maandag 11 september 2006 17:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Droog het nieuws brengen kan niet, dat bestaat gewoon niet.
Het is de reactie die jij altijd geeft als ik de volkskrant citeer.quote:Op maandag 11 september 2006 17:29 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer voor rare reactie? Hoe wil je anders iets aantonen?
Ik zal het onthouden als jij de volgende keer één van de bestaande media als bron geeft.
Dat kan prima, feiten door de journalist, meningen door mensen aan het woord te laten (uit het hele spectrum). En dus niet meningen door de journalist zelf (en dan ook nog altijd dezelfde voorspelbare meningen).quote:Op maandag 11 september 2006 17:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Droog het nieuws brengen kan niet, dat bestaat gewoon niet.
Geef daar dan maar eens even tien quotes van, of wacht, ik zal het je makkelijk maken, drie quotes...quote:Op maandag 11 september 2006 17:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is de reactie die jij altijd geeft als ik de volkskrant citeer.
Je hebt gelijk het naast elkaar zetten van beide situaties is prima maar de NOS woog de uitspraken van Wilders duidelijk af tegen de toespraak die de imam had gehouden, daarin zijn zij fout, dan bedrijven ze immers politiek en daar is de NOS niet voor in het leven geroepen. De NOS had de afweging aan het publiek over moeten laten. Het lijkt mij toch dat iedereen het met die stelling eens moet zijn.quote:Op maandag 11 september 2006 17:33 schreef du_ke het volgende:
Het bezoek was alleen nieuws omdat Wilders er tegen protesteerde omdat de man een extremist zou zijn en lekker zou gaan haatzaaien. Nu blijkt dat dit schijnbaar niet het geval was mag daar niet op teruggeblikt worden?
Omdat hij een brave toespraak hielt is iemand die de strijd tegen Joden en Westerlingen steunt plotseling geen extremist meer?quote:Op maandag 11 september 2006 17:33 schreef du_ke het volgende:
Het bezoek was alleen nieuws omdat Wilders er tegen protesteerde omdat de man een extremist zou zijn en lekker zou gaan haatzaaien. Nu blijkt dat dit schijnbaar niet het geval was mag daar niet op teruggeblikt worden?
Dat is eigenlijk helemaal schandalig. Bestaat er zoiets als een tuchtraad voor de media zoals dat in vele beroepsgroepen het geval is?quote:Op maandag 11 september 2006 17:48 schreef Tikorev het volgende:
Overigens vond ook Jeroen Dijsselbloem, Kamerlid voor de PvdA, dat Noorani geen visum mocht krijgen:
“Deze man hoort bij een rondtrekkend circus van haatzaaiende figuren, daarom mag hij zeker geen visum krijgen”
Bron: Metro
Dat paste alleen niet in de oppositieretoriek van de NOS en dus werd dat tactisch even verzwegen...
Ja, de Raad voor de Journalistiek. Maar dan moet je belanghebbende partij zijn en dat ben je als kijker niet. Het meest effectieve dat je als kijker kunt doen is denk ik mailtjes sturen naar Tweede-Kamerleden en ze proberen te overtuigen van de zorgelijke toestand van de NOS.quote:Op maandag 11 september 2006 17:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk helemaal schandalig. Bestaat er zoiets als een tuchtraad voor de media zoals dat in vele beroepsgroepen het geval is?
Pro moslim? Dan heb je toch echt een ander item gezien.quote:Op maandag 11 september 2006 18:15 schreef rebel6 het volgende:
Ik hecht erg aan de objectiviteit van het journaal, welk onderwerp dan ook.
Hoe Geert Wilders voor schut werd gezet was het zoveelste dieptepunt in de geschiedenis van het journaal.
Waar haalt het journaal de arrogantie vandaan om hun pro-moslim en anti-Wilders mening aan de kijker op te dringen.
en dit zeg ik als politiek neutrale journaalkijker en niet vanuit een bepaalde overtuiging
Het gaat erom dat de NOS valse journalistiek bedrijft.quote:Op maandag 11 september 2006 17:33 schreef du_ke het volgende:
De teneur van het item was toch echt dat wie vriendelijk oogt onmogelijk een terrorist kan zijn.quote:Op maandag 11 september 2006 18:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Pro moslim? Dan heb je toch echt een ander item gezien.
Dat is jouw mening, anderen vinden Gerard Joling, Wouter Bos, Jan Peter Balkenende of de Paus lachwekkend, die worden door de NOS toch ook met respect behandeld?quote:Wilders werd wel iets belachelijk gemaakt wat helemaal niet nodig is want dat doet de man zelf al wel.
quote:Op maandag 11 september 2006 14:03 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ja, het item is een ongekend dieptepunt.
quote:Op maandag 11 september 2006 14:03 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Idd en dat is nog een understatementquote:Op maandag 11 september 2006 14:03 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Dan heb je denk ik toch een ander item gezien. Maar waarom kijk je eigenlijk naar het journaal als je jezelf er altijd zo aan ergert?quote:Op maandag 11 september 2006 18:43 schreef rebel6 het volgende:
[..]
De teneur van het item was toch echt dat wie vriendelijk oogt onmogelijk een terrorist kan zijn.
Klopt. Maar het was ironisch naar alle kanten, en zeker niet pro moslim. Wat dat ook moge zijn volgens de complotdenkers.quote:Op maandag 11 september 2006 19:57 schreef rvand het volgende:
Ik kan me bij de kritiek wel iets voorstellen. Het gaat om de insteek van het hele item. Het heeft weinig met feitelijke nieuwsgaring te maken, heeft een overduidelijke opinierende tone of voice en hoort wat mij betreft ook niet echt in het journaal thuis. Het is gewoon een slecht item.
Om te kijken of er al vooruitgang is.quote:Op maandag 11 september 2006 19:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan heb je denk ik toch een ander item gezien. Maar waarom kijk je eigenlijk naar het journaal als je jezelf er altijd zo aan ergert?
Meen je dat nou?quote:Op maandag 11 september 2006 14:28 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Deze moslimextremist niet afschilderen als een vriendelijke vredelievende oude man en Geert Wilders, die zich juist inzet tegen het extremisme, afschilderen als de kwade vredebedreigende fundamentalist. Ik heb nog nooit op de Nederlandse televisie een zo schandalig suggestief en eenzijdig nieuwsitem gezien.
Ik denk dat er bij het NOS ook voortdurend evaluaties en besprekingen zijn en dat de mailboxjes bij voortduring volzitten. Dit item zal zonder twijfel kritisch besproken worden, journalisten hebben naar mijn idee juist een wat overdreven vorm van zelfkritiek en kritiek op elkaar en pissen graag over elkaars werk heen. Het journaal wordt de laatste maanden bijkans kapot ge-evalueerd, ze trekken zich in mijn ogen iets te veel aan van al dat gezeur en gezeik van 'het volk'. Je zou eens een paar weekjes moeten meelopen in mijn mailboxje. Er komen hele serieuze en inhoudelijke reacties en dat is heel goed. Maar het gros is van: "Linkse ratten" tot "Altijd die PvdA" - ook als je met cijfers hun ongelijk kunt aantonen. Over het algemeen valt er met die Tikorev-klonen niet te communiceren, die lijden aan een verregaande vorm van bewustzijnsvernauwingen.quote:Op maandag 11 september 2006 20:13 schreef I.R.Baboon het volgende:
Maar SCH (jij zit wel een beetje in de media), krijgt het NOS journaal ook te horen dat het een slecht item is en dat ze de plank misslaan? En zo ja, zijn ze daar gevoelig voor? Zo te zien zijn er erg weinig mensen die het item wél konden waarderen.
Als dat zo is, waarom maken de laatste - rechtse - kabinetten daar dan geen einde aan? Zij hebben toch een serieuse brok in de pap te roeren bij de openbare omroep ...quote:Op maandag 11 september 2006 20:18 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Meen je dat nou?
De NOS maakt zich dagelijks schuldig aan linkse politieke propaganda.
Het is onze Gedanken Polizei.
Persvrijheid heet dat.quote:Op maandag 11 september 2006 20:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Als dat zo is, waarom maken de laatste - rechtse - kabinetten daar dan geen einde aan? Zij hebben toch een serieuse brok in de pap te roeren bij de openbare omroep ...
dan heeft de NOS toch ook de vrijheid om het nieuws te brengen hoe links of rechts ze dat zelf willen ... ?quote:
Persvrijheid betekent niet de de NOS schaamteloos oppositie kan voeren tegen rechtse partijen of een Jihadist kan verkeerlijken alsof het Moeder Teresa in eigen persoon is. Vrijheid komt altijd met verantwoordelijkheid en de NOS heeft die hier duidelijk niet genomen.quote:Op maandag 11 september 2006 20:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
dan heeft de NOS toch ook de vrijheid om het nieuws te brengen hoe links of rechts ze dat zelf willen ... ?
Klopt, dit is ook zeker geen incident. Maar IMO wel een absoluut dieptepunt...vond deze nog schokkender dan het CD programmaboekje bij de aanval op Fortuyn.quote:Op maandag 11 september 2006 20:18 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
De NOS maakt zich dagelijks schuldig aan linkse politieke propaganda.
Het is onze Gedanken Polizei.
Verheerlijken?quote:Op maandag 11 september 2006 20:35 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Persvrijheid betekent niet de de NOS schaamteloos oppositie kan voeren tegen rechtse partijen of een Jihadist kan verkeerlijken alsof het Moeder Teresa in eigen persoon is. Vrijheid komt altijd met verantwoordelijkheid en de NOS heeft die hier duidelijk niet genomen.
Dat programmaboekje was zeer relevant inderdaad.quote:Op maandag 11 september 2006 20:38 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Klopt, dit is ook zeker geen incident. Maar IMO wel een absoluut dieptepunt...vond deze nog schokkender dan het CD programmaboekje bij de aanval op Fortuyn.
Om labiele Volkert te triggeren ja...quote:Op maandag 11 september 2006 20:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat programmaboekje was zeer relevant inderdaad.
Kom nou zeg. Het was de tweede keer dat een politicus zoiets riep. Het is journalistiek juist om dat soort verbanden te leggen. Dat al die fortuyn kindjes meteen gingen huilen omdat de waarheid niet gezegd mag worden.......quote:Op maandag 11 september 2006 20:40 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Om labiele Volkert te triggeren ja...
Hij heeft al voor de NOS betaald hè?quote:Op maandag 11 september 2006 14:47 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: Koop zendtijd en weerleg het programma![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |