abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41615696
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 13:54 schreef Frollo het volgende:

[..]

Er staat toch duidelijk dat mevrouw alleen mannen geen hand wil geven.
ja en, ze zitten toch thuis opgesloten of in een harem of zo .. dus de andere vrouwen hebben geen enge vreemde dingen bij zich, daarvoor worden ze beschermd
pleased to meet you
  vrijdag 8 september 2006 @ 13:57:51 #102
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41615705
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 13:53 schreef moussie het volgende:

[..]

ik denk dat het niet handje willen schudden een hygiënische oorsprong heeft .. je weet maar nooit wat voor vreemde ziekte de ander onder de leden heeft en je op zo'n manier door zou kunnen geven aan je kids .. regels die we tegenwoordig dankzij alle mogelijke vaccinaties etc niet meer echt nodig hebben maar 100 jaar geleden nog erg zinvol waren
Ehm... je verdiepen in tradities & gebruiken? Men is "in dat soort culturen" echt niet vies van elkaar hoor, kijk maar naar hoe mannen&mannen, vrouwen&vrouwen in Arabische landen met elkaar omgaan, dat is veel fysieker dan wij hier gewend zijn: zoenen, knuffelen, omhelzen.

Een orthodoxe moslim mag niemand van het andere geslacht aanraken omdat elke aanraking buiten het huwelijk als vreemdgaan wordt beschouwd.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 8 september 2006 @ 14:01:27 #103
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_41615798
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 13:57 schreef moussie het volgende:

[..]

ja en, ze zitten toch thuis opgesloten of in een harem of zo .. dus de andere vrouwen hebben geen enge vreemde dingen bij zich, daarvoor worden ze beschermd
Uh-huh, en burka's zijn zeker ook gevoerd met een antibacterieel laagje?

Van besnijdenis en het verbod op varkensvlees zou je op zich nog wel kunnen beredeneren dat het een hygiënische basis had waar uiteindelijk maar een godsdienstige achtergrond bij is verzonnen, zodat het niet elke generatie opnieuw uitgelegd hoefde te worden, maar dat gaat denk ik niet op voor het krampachtig en hypocriet gescheiden willen houden van de seksen.
pi_41615947
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 13:51 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat moeten die scholen zelf weten. En je hebt het recht om je niet te kleden volgens andermans principes.

Het weigeren van een hand, omdat-ie aan een man vastzit, is simpelweg onbeschoft, volgens onze beleefdheidsnormen. En past dus niet bij de functie van docent. Dan heb je je aan bepaalde mores te houden.
Ik vind beiden niet kunnen eigenlijk.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_41615972
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 14:01 schreef Frollo het volgende:

[..]

Uh-huh, en burka's zijn zeker ook gevoerd met een antibacterieel laagje?

Van besnijdenis en het verbod op varkensvlees zou je op zich nog wel kunnen beredeneren dat het een hygiënische basis had waar uiteindelijk maar een godsdienstige achtergrond bij is verzonnen, zodat het niet elke generatie opnieuw uitgelegd hoefde te worden, maar dat gaat denk ik niet op voor het krampachtig en hypocriet gescheiden willen houden van de seksen.
juist wel .. als je je nageslacht wil beschermen voor enge ziektes douw je moeders en kind in een soort quarantaine
pleased to meet you
  vrijdag 8 september 2006 @ 14:14:45 #106
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41616153
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 14:07 schreef moussie het volgende:

[..]

juist wel .. als je je nageslacht wil beschermen voor enge ziektes douw je moeders en kind in een soort quarantaine
Geloof het als je wil, maar het klopt niet.
pi_41616446
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:55 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat is dan een beetje hetzelfde als kwaad worden op een mongool omdat ie perongeluk op jouw schoen kwijlt.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  vrijdag 8 september 2006 @ 15:42:33 #108
3542 Gia
User under construction
pi_41618872
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 13:57 schreef moussie het volgende:

[..]

Zo'n juf heeft ook te maken met westerse vrouwen, die niet in een harem of thuis opgesloten zitten. Maar die geeft ze wel gewoon een hand, maar een man, Westers of niet, niet.
Dus, zout op met je hyiëne-argument, het houdt geen stand.

De reden is al vaker op Fok uitgelegd, o.a. door onze fok-moslim-wijsgeer Bansheeboy: Mannen en vrouwen die elkaar aanraken, zonder gehuwd te zijn, worden als overspelig beschouwd. Heeft dus geen klap met hygiëne te maken.
pi_41620824
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 15:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Zo'n juf heeft ook te maken met westerse vrouwen, die niet in een harem of thuis opgesloten zitten. Maar die geeft ze wel gewoon een hand, maar een man, Westers of niet, niet.
Dus, zout op met je hyiëne-argument, het houdt geen stand.

De reden is al vaker op Fok uitgelegd, o.a. door onze fok-moslim-wijsgeer Bansheeboy: Mannen en vrouwen die elkaar aanraken, zonder gehuwd te zijn, worden als overspelig beschouwd. Heeft dus geen klap met hygiëne te maken.
pff .. ik had het over de oorsprong van het geheel en niet over de diverse interpretaties die er later aan gegeven zijn .. en dit is zoals veel andere islamitische gewoontes van oorsprong joods ..
in de oorspronkelijke teksten hebben ze het over het "rein houden" van de vrouw .. maar wat betekend "rein houden" in die tijd, hebben ze het dan alleen over SOA's of ook over bvb waterpokken of een simpele verkoudheid, iets wat in die tijd nog wel eens dodelijk kon zijn voor zo'n kleintje ?
ik bedoel maar, er zijn hele volksstammen omgekomen dankzij simpele kinderziektes die wij meenamen op onze ontdekkingstochten .. en de joden waren in de tijd dat deze regels werden opgeschreven ook aan de wandel.
als je dan de andere leefregels ernaast legt, hoe vlees geslacht en klaargemaakt moet worden bvb, de strikte scheiding van keukengerei, het zijn stuk voor stuk simpele hygiëneregels van hetzelfde kader als : voor het eten je handen wassen

en eerlijk gezegd, als ik in die tijd geleefd zou hebben, ik had pertinent geweigerd wie dan ook de hand te schudden .. geen water, geen zeep, geen WC-papier .. bah ..
zelfs tegenwoordig vind ik het een smerige gewoonte, eentje die we waarschijnlijk heel snel zullen afleren als ziektes als SARS en de vogelgriep idd veranderen in wereldwijde pandemieën
pleased to meet you
pi_41621931
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:40 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Ik ben geheel voor welke geloofsovertuiging dan ook, maar als ze het eerst wel deed en nu ineens niet meer terwijl het geloof zelf niet is veranderd, dan is dat natuurlijk wel een pietsie vreemd. Maw, de school staat wat mij betreft in zijn recht.
Volgens mij staat de school zeker in zijn recht, als ze kunnen aantonen dat het voor de functie gewoon nodig is bij het contact met de ouders _en_ er ook op gelet is bij het sollicitatiegesprek, iets dat redelijk aannemelijk zou zijn, aangezien er bij een sollictatiegesprek ook meestal begroet wordt met een handenschudden.

Ik vermoed ook dat die vrouw er geen problemen mee had totdat er die rel was van die imam en verdonk...
Jammer dat daarvan toen zo'n gehzpte rel is gemaakt, want daardoor is kennelijk het beeld verspreid alsof een 'correct' moslim zo zou doen... die rel is de brandstof voor een verdere radicalisatie van 'normale' en eigenlijk geintegreerde moslims:

daarom lijkt het me zinng om heel genuanceerd ook naar zoiets als dat handenschudden te kijken, volgens mij is het belangrijk om daarbij de nadruk te leggen op de liberale persoonlijke vrijheid die in nederland als 'normcultuur' geld en die in principe iedereen de vrijheid biedt zelf persoonlijke keuzes te maken (dus ook een persoon die besluit anderen geen handen te geven, ook daartoe heeft ze de individuele vrijheid)..

enkel waar dat bv tot problemen kan leiden met andere situaties, bv vanwege een professionele eis om contacten met ook mannen te hebben.. het is een doodnormale eis dat een lerares ook direkt contact met vaders van haar scholieren moet kunnen hebbe, inclusief het handenschudden...

Tevens denk ik wel dat het handenschudden zeker niet in _alle_ beroepen noodzakelij is, en in persoonlijke situaties iedereen de vrijheid moet hebben zelf te beslissen dat te doen of niet.
Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
pi_41621993
Wat een smerige streek, net als je een vast contract krijgt zulke buitensporige dingen doen. Dat zelfde zie je ook vaak met hoofddoekjes, hoe vaak zoiets niet in het nieuws komt Waarom moeten mensen opeens heel anders doen als ze eenmaal een baan hebben?

Volgens mij begrijpen ze niet dat ze de glazen van hun eigen moslim zusters ingooien, of ze zijn erg egoistisch, op termijn ga je deze mensen geen vast contract meer geven uit angst dat ze opeens met hoofddoekjes/burka's of andere gekke dingen op hun werk verschijnen.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  vrijdag 8 september 2006 @ 17:21:58 #112
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41622335
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 16:37 schreef moussie het volgende:

<knip>
Wat een suf gegoochel met het verleden om de actie van betreffende juffrouw goed te praten.
  vrijdag 8 september 2006 @ 18:02:32 #113
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_41623457
Stomme relegieuzen ook. Wat een gezeik en energieverdamping om niks.

[ Bericht 3% gewijzigd door Marietje_34 op 08-09-2006 18:20:36 ]
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_41623564
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 17:21 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wat een suf gegoochel met het verleden om de actie van betreffende juffrouw goed te praten.
even suf als al conclusies klaar hebben waarom ze iets gedaan zou hebben .. iemand oppert dat het samen zou kunnen hangen met een vast contract en het is meteen een beklonken feit en zij een smerige trut die misbruik maakt en bla bla ..

weet jij wat die vader voor persoon is, wat er hieraan vooraf is gegaan ? wie weet is zijn kind wel de racistische bully van de school en heeft die dat van pa geleerd ? of zij heeft gezien hoe die in z'n neus zat te peuteren maar wist zo snel niets beters te bedenken dan zich verschuilen achter het geloof ?
pleased to meet you
  vrijdag 8 september 2006 @ 18:14:50 #115
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_41623771
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 18:06 schreef moussie het volgende:

[..]

even suf als al conclusies klaar hebben waarom ze iets gedaan zou hebben .. iemand oppert dat het samen zou kunnen hangen met een vast contract en het is meteen een beklonken feit en zij een smerige trut die misbruik maakt en bla bla ..

weet jij wat die vader voor persoon is, wat er hieraan vooraf is gegaan ? wie weet is zijn kind wel de racistische bully van de school en heeft die dat van pa geleerd ? of zij heeft gezien hoe die in z'n neus zat te peuteren maar wist zo snel niets beters te bedenken dan zich verschuilen achter het geloof ?
Ben jij wel nuchter joh?

edit: Een typisch politiek correct antwoord waarbij de dader als slachtoffer word gezien
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_41624290
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 18:14 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Ben jij wel nuchter joh?

edit: Een typisch politiek correct antwoord waarbij de dader als slachtoffer word gezien
uhm .. waar zie ik haar als slachtoffer .. ik opper alleen maar de mogelijkheid dat het ook iets anders zou kunnen zijn als "trut heeft contract binnen dus nu kan het"
pleased to meet you
  vrijdag 8 september 2006 @ 18:36:19 #117
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_41624381
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 18:33 schreef moussie het volgende:

[..]

uhm .. waar zie ik haar als slachtoffer .. ik opper alleen maar de mogelijkheid dat het ook iets anders zou kunnen zijn als "trut heeft contract binnen dus nu kan het"
dat dan wel weer
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  vrijdag 8 september 2006 @ 18:39:48 #118
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41624465
Ok, nog één keer voor moussie:
quote:
Docente weigert man hand
Door HANS VAN DEN HAM

UTRECHT - Een Utrechtse school schorst een islamitische docente die weigert mannen de hand te schudden.

FOTO ANP
De schooldirecteur legt de zaak zelf voor aan de Commissie Gelijke Behandeling.

Het Vader Rijn College in Utrecht heeft een allochtone docente gevraagd voorlopig thuis te blijven. De vrouw wil uit geloofsoverwegingen mannen niet langer een hand geven. De vmbo-school vindt dat onacceptabel.

Voor schooldirecteur Bart Engbers was de beslissing van de islamitische docente een hele verrassing. Ze werkte iets meer dan een jaar op zijn school. ,,Als ze thuis geen hand wil geven, prima. Maar op deze openbare school is iedereen welkom. Discussiëren is prima, maar religieus en ook politiek vlagvertoon moeten thuisblijven.’’ Daar komt bij dat een docente een voorbeeldfunctie heeft, zegt Engbers. ,,Wij leiden onze jongens en meisjes op voor de arbeidsmarkt. We weten allemaal hoe broos de situatie is voor allochtone jongeren. Dan is het goed als ze tijdens een sollicitatiegesprek ook een hand geven. Wij vinden dat belangrijk.’’

Bovendien is een hand weigeren van mannen discriminatie, aldus de directeur. Engbers is ervan overtuigd dat zijn hele docententeam achter de beslissing staat om de collega te vragen thuis te blijven. Maar hij wil ook verder onderzoeken of de school in deze kwestie juist handelt. Daarom wil hij samen met zijn docente naar de Commissie Gelijke Behandeling (CGB). Datzelfde CGB stelde vorig jaar dat het Utrechtse ROC ASA een leerlinge om dezelfde reden ten onrechte had geweigerd.
Le-zen.
  vrijdag 8 september 2006 @ 18:56:26 #119
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_41625152
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:00 schreef CiQNiZ het volgende:

[..]

Ik zou Meki geen hand geven
Moslim ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo