abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 september 2006 @ 10:36:00 #1
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_41610553
quote:
Docente weigert man hand
Bron : AD

Door HANS VAN DEN HAM

UTRECHT - Een Utrechtse school schorst een islamitische docente die weigert mannen de hand te schudden.

FOTO ANP
De schooldirecteur legt de zaak zelf voor aan de Commissie Gelijke Behandeling.

Het Vader Rijn College in Utrecht heeft een allochtone docente gevraagd voorlopig thuis te blijven. De vrouw wil uit geloofsoverwegingen mannen niet langer een hand geven. De vmbo-school vindt dat onacceptabel.

Voor schooldirecteur Bart Engbers was de beslissing van de islamitische docente een hele verrassing. Ze werkte iets meer dan een jaar op zijn school. ,,Als ze thuis geen hand wil geven, prima. Maar op deze openbare school is iedereen welkom. Discussiėren is prima, maar religieus en ook politiek vlagvertoon moeten thuisblijven.’’ Daar komt bij dat een docente een voorbeeldfunctie heeft, zegt Engbers. ,,Wij leiden onze jongens en meisjes op voor de arbeidsmarkt. We weten allemaal hoe broos de situatie is voor allochtone jongeren. Dan is het goed als ze tijdens een sollicitatiegesprek ook een hand geven. Wij vinden dat belangrijk.’’

Bovendien is een hand weigeren van mannen discriminatie, aldus de directeur. Engbers is ervan overtuigd dat zijn hele docententeam achter de beslissing staat om de collega te vragen thuis te blijven. Maar hij wil ook verder onderzoeken of de school in deze kwestie juist handelt. Daarom wil hij samen met zijn docente naar de Commissie Gelijke Behandeling (CGB). Datzelfde CGB stelde vorig jaar dat het Utrechtse ROC ASA een leerlinge om dezelfde reden ten onrechte had geweigerd.
ben blij te lezen dat het tijdperk van positieve discriminatie en het verdedigen van achterlijke gewoonten niet meer gesteund wordt.
als een juf al geen hand geeft hoe moeten leerlingen dan manieren worden bijgebracht?

[ Bericht 4% gewijzigd door Drugshond op 08-09-2006 18:55:50 ]
ik ben lief :)
  vrijdag 8 september 2006 @ 10:36:38 #2
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_41610569
En terecht.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_41610572
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:36 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

ben blij te lezen dat het tijdperk van positieve discriminatie en het verdedigen van achterlijke gewoonten niet meer gesteund wordt.
als een juf al geen hand geeft hoe moeten leerlingen dan manieren worden bijgebracht?
Idd. Dit soort dingen moeten nu maar eens ophouden.
pi_41610576
Prima beslissing .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_41610584
Eens, een juf moet het goede voorbeeld geven.
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
pi_41610599
quote:
Ze werkte iets meer dan een jaar op zijn school.
Deze periode zal denk ik niet geheel toevallig zijn. Na een jaar wordt een tijdelijk dienstverband vaak omgezet naar een vast dienstverband. Ik denk dat ze daarop heeft gewacht. Typisch een voorbeeld van het voor de gek houden van ongelovigen.
  vrijdag 8 september 2006 @ 10:39:40 #7
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_41610640
Volledig terecht, eerst er geen problemen mee hebben en dan opeens (vast dienstverband?) het niet meer mogen omdat ze moslim is.

Pleur toch lekker op naar je moslimland dan mag je weer heel de dag in je burka rond lopen!
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
  vrijdag 8 september 2006 @ 10:40:27 #8
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_41610668
quote:
De vrouw wil uit geloofsoverwegingen mannen niet langer een hand geven.
Ik ben geheel voor welke geloofsovertuiging dan ook, maar als ze het eerst wel deed en nu ineens niet meer terwijl het geloof zelf niet is veranderd, dan is dat natuurlijk wel een pietsie vreemd. Maw, de school staat wat mij betreft in zijn recht.
pi_41610696
De goede vrouw is dat moment bezig als lerares en niet als iemand met een bepaalde godsdienst. DUs vanuit dat oogpunt mag ze gewoon een hand geven.
  vrijdag 8 september 2006 @ 10:42:21 #10
151582 A_L_N_F
pi_41610713
had helemaal over "niet langer" heen gelezen.
wat een ontzettend smerig kutwijf zeg.
je voordoen als een geintegreerde moslima om daarna zo te gaan doen.
zal me niks verbazen dat ze hoopte dat ze zonder te werken geld kan gaan cashen
  vrijdag 8 september 2006 @ 10:42:22 #11
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_41610714
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:41 schreef T1andonly het volgende:
De goede vrouw is dat moment bezig als lerares en niet als iemand met een bepaalde godsdienst. DUs vanuit dat oogpunt mag ze gewoon een hand geven.
Zo denken moslims nu eenmaal niet.
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
pi_41610743
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:40 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Ik ben geheel voor welke geloofsovertuiging dan ook, maar als ze het eerst wel deed en nu ineens niet meer terwijl het geloof zelf niet is veranderd, dan is dat natuurlijk wel een pietsie vreemd. Maw, de school staat wat mij betreft in zijn recht.
Juist
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 8 september 2006 @ 10:44:00 #13
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_41610747
Netjes gedaan van die school, dat ze het zelf meteen voorleggen aan de CGB. Ik hoop wel dat die ook door hebben dat het niet zo handig is als een lerares geen handen wil schudden. Zo veel vaders komen al niet naar school om hun kinderen te halen
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_41610762
Ik snap de gedachtengang erachter niet eens... Iemand niet een hand geven om wat? Ja je geloof, ok, maar waarom mag dat van je geloof niet? Echt vaag...

Terecht dus.
  Donald Duck held vrijdag 8 september 2006 @ 10:45:28 #15
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_41610774
Enorm mooi zo. Die achterlijke gewoontes houden ze maar mooi in de privesfeer. In de buitenwereld hebben ze zich te gedragen naar onze normen en waardes
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 8 september 2006 @ 10:46:01 #16
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41610792
Schorsen? Op staande voet ontslaan.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 8 september 2006 @ 10:46:34 #17
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41610802
ik ben benieuwd of ze tijdens haar eigen sollicitatie wel een hand heeft gegeven.

trouwens wel een prettige gedachte. ik dacht altijd 'als je ze een vinger geeft, nemen ze je hele hand', maar dat is dan weer niet zo!
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_41610829
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:44 schreef CiQNiZ het volgende:
Ik snap de gedachtengang erachter niet eens... Iemand niet een hand geven om wat? Ja je geloof, ok, maar waarom mag dat van je geloof niet? Echt vaag...

Terecht dus.
iets openbaar in twijfel trekken terwijl je niet weet wat er achter zit... slim.

niet dat ik een helder beeld heb ervan, maar mij hoor je er niet over zeuren.
Ik vermoed dat het te maken heeft met lichamelijk contact tussen man en vrouw end at dat dus niet 123 mag
pi_41610833
Ha nu ben ik voorbij mijn proeftijd en nu laat ik die ongelovige zakken stront wel even zien dat ik geen hand meer ga geven en dan zal Allah (vzmh) mij goed belonen
  vrijdag 8 september 2006 @ 10:49:06 #20
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_41610863
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:47 schreef soppig het volgende:

[..]

iets openbaar in twijfel trekken terwijl je niet weet wat er achter zit... slim.

Ik vermoed dat het te maken heeft met lichamelijk contact tussen man en vrouw end at dat dus niet 123 mag
Daar is een forum toch voor idioot
  vrijdag 8 september 2006 @ 10:49:34 #21
3767 Herald
Come get some
pi_41610874
misschien is ze ondertussen wel getrouwd met een streng islamitische man!
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  vrijdag 8 september 2006 @ 10:50:31 #22
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_41610897
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:36 schreef HeatWave het volgende:
Prima beslissing .
  vrijdag 8 september 2006 @ 10:50:34 #23
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_41610900
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:49 schreef Herald het volgende:
Ja en die wilde niet met der trouwen tot ze een vaste aanstelling had! Allemaal heel goed mogelijk
pi_41610917
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:47 schreef soppig het volgende:

[..]

Normaal kan ik redelijk goed relativeren, maar in mijn optiek zit hier gewoon een hele kromme gedachtengang in. Dat breng ik dus openbaar naar buiten ja.

Omdat dit in onze samenleving normaal en zelfs een must is vind ik het terecht ja. Ze leeft immers wel in onze maatschappij.
pi_41610934
Verassend dat Meki nog niet gereageerd heeft in dit topic zeker druk bezig met het verzinnen van onredelijke argumenten
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  vrijdag 8 september 2006 @ 10:52:41 #26
151582 A_L_N_F
pi_41610959
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:49 schreef Herald het volgende:
laat die moslima's eens wat meer met andere mannen trouwen dan die uit de eigen groep.
beetje nederlands erdoo mengen zou goed zijn.

maar ja als fatima met klaas gaat shoppen dan worden zowel klaas en fatima later die dag in elkaar geslagen door de familie van fatima.

vrijdag 8 september 2006 @ 10:53:30 #27
151582 A_L_N_F
pi_41610973
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:51 schreef beertenderrr het volgende:
Verassend dat Meki nog niet gereageerd heeft in dit topic zeker druk bezig met het verzinnen van onredelijke argumenten
meki moet hier helemaal wegblijven.
relectant figuur dat het is.

ik heb nog nooit zo'n diepe haat gekoesterd als jegens meki.
  Donald Duck held vrijdag 8 september 2006 @ 10:53:39 #28
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_41610978
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:51 schreef beertenderrr het volgende:
dat crewlid moet eerst helemaal uitloggen, dan weer inloggen met z'n relaccount. duurt eventjes hoor.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_41610991
Ik weiger sommige mensen ook de hand, maar dat komt meestal omdat ik ze vaak zie neus peuteren.

Verder vind ik het wel een goede beslissing van de school
pi_41611010
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:54 schreef AlohaXa het volgende:
Ik weiger sommige mensen ook de hand, maar dat komt meestal omdat ik ze vaak zie neus peuteren.

Verder vind ik het wel een goede beslissing van de school
Wat is het verschil tussen jouw smetvrees en haar geloof?
  vrijdag 8 september 2006 @ 10:55:27 #31
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41611028
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:53 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

meki moet hier helemaal wegblijven.
relectant figuur dat het is.

ik heb nog nooit zo'n diepe haat gekoesterd als jegens meki.
dat is dan een beetje hetzelfde als kwaad worden op een mongool omdat ie perongeluk op jouw schoen kwijlt.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 8 september 2006 @ 10:55:35 #32
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41611031
Het is heel simpel: man en vrouw schudden elkaar de hand, zoals het hoort hier. Laatste strohalm fatsoen, godsamme. Je kan mij niet subtieler beledigen dan me de hand te weigeren.

Ik ben overigens nog geen moslima tegengekomen die moeite had met handenschudden, of ze lieten het iig niet blijken. Daarom is het ook zo belangrijk dat dit soort excessen meteen worden geļsoleerd. Vooral NIET accepteren.
pi_41611043
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:55 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat is dan een beetje hetzelfde als kwaad worden op een mongool omdat ie perongeluk op jouw schoen kwijlt.
!! Ik moest lachen!
pi_41611052
quote:

[..]

Meki mag helemaal niet op mijn schoenen kwijlen
  vrijdag 8 september 2006 @ 10:57:05 #35
151582 A_L_N_F
pi_41611065
quote:

[..]

ja maar een keer kan ik hebben, misschien een tweede keer ook.
maar die jongen die kwijlt iedere dag op fok-schoenen.
pi_41611073
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:55 schreef Ringo het volgende:
Het is heel simpel: man en vrouw schudden elkaar de hand, zoals het hoort hier. Laatste strohalm fatsoen, godsamme. Je kan mij niet subtieler beledigen dan me de hand te weigeren.

Ik ben overigens nog geen moslima tegengekomen die moeite had met handenschudden, of ze lieten het iig niet blijken. Daarom is het ook zo belangrijk dat dit soort excessen meteen worden geļsoleerd. Vooral NIET accepteren.
Je maakt je er druk over omdat het over islam gaat. Het het hele handgeven heeft er geen ene hol mee te maken.
  vrijdag 8 september 2006 @ 10:58:15 #37
3767 Herald
Come get some
pi_41611098
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:52 schreef A_L_N_F het volgende:
laat die moslima's eens wat meer met andere mannen trouwen dan die uit de eigen groep.
beetje nederlands erdoo mengen zou goed zijn.
ik geloof dat de gezonde Hollandse jongens liever een blond breezersletje willen dan een gehoofddoekte moslima.
quote:
maar ja als fatima met klaas gaat shoppen dan worden zowel klaas en fatima later die dag in elkaar geslagen door de familie van fatima.

dat is gewoon onzin eh. Ik snap niet hoe je daar nou weer bij komt. Fatima wordt helemaal niet in elkaar geslagen, die wordt meteen doodgeschoten door haar broer(s).
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_41611104
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:54 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen jouw smetvrees en haar geloof?
Omdat ik zeg: Bah jij hebt vieze handen man. Ik geef vandaag jou geen hand.
Waarop de geadresseerde een rood hoofdje krijgt en wat zenuwachtig lacht.
  vrijdag 8 september 2006 @ 10:58:46 #39
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_41611115
quote:

[..]

Lang leve mij! *O*
pi_41611123
Overigens blijf ik wel vinden dat zo'n school haar best mag weigeren. Het zou alleen niet mijn oplossing zijn geweest als ik directeur van een school zou zijn.
  vrijdag 8 september 2006 @ 10:59:29 #41
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_41611136
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:58 schreef AlohaXa het volgende:

[..]

Omdat ik zeg: Bah jij hebt vieze handen man. Ik geef vandaag jou geen hand.
Waarop de geadresseerde een rood hoofdje krijgt en wat zenuwachtig lacht.
Lang leve mij! *O*
pi_41611148
Goed topic dit .
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:00:02 #43
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41611149
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:57 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Je maakt je er druk over omdat het over islam gaat. Het het hele handgeven heeft er geen ene hol mee te maken.
Dankje voor dit stukje projectie. Ken mij vooral nog wat beter.
pi_41611151
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:57 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Ik maak me er druk over omdat je het gvd uit je hoofd moeten laten mij een hand te weigeren. TIs verdomme doodnormaal dat je dat doet in Nederland, dus waarom zou men dat niet doen?
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:00:30 #45
151582 A_L_N_F
pi_41611162
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:58 schreef Herald het volgende:

[..]

ik geloof dat de gezonde Hollandse jongens liever een blond breezersletje willen dan een gehoofddoekte moslima.
[..]

dat is gewoon onzin eh. Ik snap niet hoe je daar nou weer bij komt. Fatima wordt helemaal niet in elkaar geslagen, die wordt meteen doodgeschoten door haar broer(s).
ik moet zeggen dat die dames er best leuk kunnen uit zien.
helaas worden ze als ze eenmaalop leeftijd zijn wel ontzettend lelijk en gaan ze lijken op van die mens-apen.
maar halfbloedjes zijn altijd goed dus zou het wel eens goed zijn als die moslima's eens fijn zich gingen begeven in de disco, cafe's, sportverenigingen en dergelijk waar ze nederlandse mannen kunnen leren kennen.
pi_41611173
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik maak me er druk over omdat je het gvd uit je hoofd moeten laten mij een hand te weigeren. TIs verdomme doodnormaal dat je dat doet in Nederland, dus waarom zou men dat niet doen?
Ik zou Meki geen hand geven
pi_41611205
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Man, als het geen moslima was zag je niks terug in de krant van dit bericht.
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:02:18 #48
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_41611221
Misleiding dus, ze heetf een jaar lang zich anders voorgedaan dan ze eigenlijk is. Het getekende contract werd beschikbaar gesteld in de veronderstelling dat ze zich voordeed zoals ze was. Daardoor is het contract niet meer rechtsgeldig 9ze hebben immers iets anders gekregen dan ze verwachtte) en kan ze dus op staande voet worden ontslagen, vind ik iig.

De nu genomen maatregels zijn idd voor nu aduquaat genoeg. Laten we hopen dat voor een eventuele rechter hetzelfde blijkt zodat veel mensen niet hetzelfde gaan doen om de samenleving te frustreren, want dat is het.
I mean no harm
pi_41611259
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:02 schreef pomtiedom het volgende:
Misleiding dus, ze heetf een jaar lang zich anders voorgedaan dan ze eigenlijk is. Het getekende contract werd beschikbaar gesteld in de veronderstelling dat ze zich voordeed zoals ze was. Daardoor is het contract niet meer rechtsgeldig 9ze hebben immers iets anders gekregen dan ze verwachtte) en kan ze dus op staande voet worden ontslagen, vind ik iig.
Wat een onzin. Mensen moeten hun hele leven hetzelfde blijven anders is hun arbeidscontract niet rechtsgeldig?
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:03:53 #50
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41611263
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:01 schreef Puzzelaar het volgende:
Man, als het geen moslima was zag je niks terug in de krant van dit bericht.
Er zijn ook niet zoveel niet-moslima's in dit land die om principieel-religieuze redenen weigeren een man de hand te schudden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')