Het gaat gewoon om verdachten van mogelijke misdaden. Die hebben recht op een normale behandeling, ook al is het mogelijk dat ze informatie weten die de politie op het spoor van een misdadiger zou kunnen brengen. Het natuurlijk van de zotte als er zo met verdachten omgegaan wordt. Dat zijn gewoon Sovjet-Unie-praktijken.quote:Op donderdag 7 september 2006 14:31 schreef PsychoDominator het volgende:
Ik ben het er best mee eens. De algemene veiligheid vind ik toch een stuk belangrijker dan de rechten van een (vermeende) terrorist.
De Spaanse Inquisitie is van ná de Middeleeuwen.quote:Op donderdag 7 september 2006 23:35 schreef kenz het volgende:
[..]
De geschiedenis (o.a. de spaanse inquisitie) heeft al lang laten zien dat martelen van gevangen niet helpt. Mensen gaan dinegn bekennen die ze niet hebben gedaan om van de marteling af te komen. Denk maar eens aan de (niet juiste) bekentenis in de schiedammer parkmoord.
Het nieuwe VVD motto:
Weg met de rechtsstaat: terug naar de middeleeuwen!
![]()
Dit is niet de eerste keer dat ik dit argument voorbij zie komen. Als we ervan uitgaan dat marteling niet werkt, of niet effectief is doordat er verkeerde antwoorden gegeven worden, dan zouden de gebruikers van deze technieken razendsnel op iets anders overstappen. Het gaat hen tenslotte om het behalen van een goed resultaat.quote:Op vrijdag 8 september 2006 17:28 schreef K-Billy het volgende:
Bovendien is marteling niet echt een effectieve methode, aangezien je mensen door intimidatie woorden in de mond kunt 'leggen'.
Voor velen betekent een goed resultaat horen wat men horen wil ipv de realiteit onder ogen zien.quote:Op vrijdag 8 september 2006 21:05 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dit is niet de eerste keer dat ik dit argument voorbij zie komen. Als we ervan uitgaan dat marteling niet werkt, of niet effectief is doordat er verkeerde antwoorden gegeven worden, dan zouden de gebruikers van deze technieken razendsnel op iets anders overstappen. Het gaat hen tenslotte om het behalen van een goed resultaat.
Mallerd. Kijk eens wat vaker naar SBS 6, en je zult zien dat 't plebs er niet in is geinteresseerd dat 'de juiste schuldigen' worden opgepakt, als er maar *iemand* wordt gestraft. Tenslotte moet de politie/AIVD of wie dan ook toch in staat zijn om de daders op te pakken van weetikveelwelke gruweldaad?quote:Op vrijdag 8 september 2006 21:05 schreef Lyrebird het volgende:
Dit is niet de eerste keer dat ik dit argument voorbij zie komen. Als we ervan uitgaan dat marteling niet werkt, of niet effectief is doordat er verkeerde antwoorden gegeven worden, dan zouden de gebruikers van deze technieken razendsnel op iets anders overstappen. Het gaat hen tenslotte om het behalen van een goed resultaat.
Sinds wanneer is aarzeling, besluiteloosheid en onwetendheid genuanceerd? Nuance is een gematigd standpunt innemen, wat Van Baalen doet is een extremistisch standpunt verhullen met gedraai om maar niet afgefikt te worden in politiek Den Haag.quote:indien iemand geen blijvende schade oploopt is het toedienen van ongemak toegestaan, bijv. uit de slaap houden. Over het onderdompelen zijn medici en juristen het niet eens. Ik heb daarom bij Standpunt.nl aarzelend geantwoord. Ik ben er niet uit. Ik sluit het niet uit, maar wil meer weten. Kortom, ik ben genuanceerd.
Protestant zeker!?!quote:Op donderdag 7 september 2006 23:43 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
De inquisitie was anders verdomde effectief. Ze hebben zelfs de huidige paus geleverd. Zij het dat de inquisitie tegenwoordig "Congregatie van de Geloofsleer" heet.
En ook nadat "wij" 4 eeuwen geleden die smerige papen het land uitgelazerd hebben kon je op fok! een ban oplopen als je grapjes maakte toen die bochelaar een tijdje geleden dan eindelijk crepeerde.
bronquote:Onnavolgbaar waren zijn slaloms – onnavolgbaar knap ook. ‘Ik wil absoluut duidelijk zijn tegenover ons volk en tegenover de wereld’, zei de president, ‘de Verenigde Staten martelen niet. Het is tegen onze wetten en het is tegen onze waarden. Ik heb het niet goedgekeurd en ik zal het niet goedkeuren.’
Opmerkelijk, en onnavolgbaar, is dat op dezelfde woensdag, een paar uur eerder, het ministerie van Defensie een nieuw handboek voor ondervraging uitgaf. Daarin worden acht ondervragingstechnieken expliciet verboden, onder andere de techniek van de schijnverdrinking. De stafchef van de legerinlichtingendienst, generaal John Kimmons, zei bij de presentatie: ‘Van ruwe behandelingen krijg je geen goede inlichtingen. Dat leert de geschiedenis ons.’
dusquote:Minuten daarvoor had Bush gloedvol verteld over het Al Qa’ida-lid Abu Zubaydah, in 2002 in Pakistan opgepakt. Bush: ‘We wisten dat Zubaydah meer informatie had die het leven van onschuldige mensen zou kunnen sparen, maar hij hield op te praten. Toen zijn ondervraging voortging, werd het duidelijk dat hij getraind was in het weerstaan van verhoren. En dus paste de CIA een andere procedure toe. (...) Zubaydah werd langs die andere procedure ondervraagd en spoedig begon hij informatie te verschaffen over hoge Al Qa’ida-mensen.’
Vermoedelijk is op Zubaydah de techniek van schijnverdrinking toegepast; de schrik schijnt verlammend te zijn. President Bush, woensdagmiddag: ‘We krijgen essentiële informatie die nodig is om ons werk te doen, en dat is de bescherming van het Amerikaanse volk en onze bondgenoten.’
Het is duidelijk, Hans van Baalen kiest voor Bush.quote:En zo construeert Bush een centrale keuze; het is de keuze tussen een beetje martelen, een beetje rommelen met het rechtssysteem of de moordenaars van 11 september laten ontglippen. Je bent voor Bush of voor Osama bin Laden, zo eenvoudig is het.
Nee, eigenlijk best begrijpelijk. Het mediabeeld wat ik heb --wat ontzettend gekleurd is door 't net-- is dat het tegenwoordig niet 'hip' is om voor mensenrechten te zijn, zoals het dat wel was in de jaren 70 en 80. Sterker nog, de gemiddelde krantenlezer leest liever over keihard aanpakken.quote:Op vrijdag 8 september 2006 22:57 schreef OllieA het volgende:
Wat me nog het meest verbaast is de mediastilte rond de uitspraak van Van Baalen. Blijkbaar valt men er niet over. Onbegrijpelijk.
En wat als er een bataljon Nederlanders standrechtelijk wordt geexecuteerd. Of onthoofd?quote:Op vrijdag 8 september 2006 23:44 schreef Mikado het volgende:
Of martelen wel of not done is, wat boeit het. Interessanter is de vraag wat van Baalen vindt zodra een bataljon Nederlanders gevangen wordt en volgens van Baalens marteltechnieken behandeld wordt.
Nee, we doen niet moeilijk over onthoofding of executies. Joh, in welk universum leef jij uberhaupt?quote:Op vrijdag 8 september 2006 23:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
En wat als er een bataljon Nederlanders standrechtelijk wordt geexecuteerd. Of onthoofd?
Martelen mag dan (terecht) een taboe zijn. Over moord en onthoofding doen we niet moeilijk. Vanwaar de selectieve verontwaardiging?
Ah, ons rechtse lusertje zoekt de slachtofferrol weer eens op.quote:Op vrijdag 8 september 2006 23:50 schreef Lyrebird het volgende:
Martelen mag dan (terecht) een taboe zijn. Over moord en onthoofding doen we niet moeilijk. Vanwaar de selectieve verontwaardiging?
Mijn verontwaardiging is selectief, omdat het in dit topic gaat over de mening van meneer Van Baalen over onderdompelen. Omdat het hier gaat om een volksvertegenwoordiger uit mijn land, die bepaalde meningen uit. Meningen waar ik het mee oneens ben.quote:Op vrijdag 8 september 2006 23:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
En wat als er een bataljon Nederlanders standrechtelijk wordt geexecuteerd. Of onthoofd?
Leg me dat eens uit.quote:Op zaterdag 9 september 2006 00:02 schreef gronk het volgende:
[..]
Ah, ons rechtse lusertje zoekt de slachtofferrol weer eens op.
Hoezo selectieve verontwaardiging? Als standrechtelijk executeren acceptabel zou zijn, waarom vechten we dan tegen de taliban? Als we leipe praktijken en marteling normaal vinden, waarom worden we dan geen vrienden met de taliban.quote:
quote:
quote:luser: In Internet slang, a luser (sometimes expanded to local user; also luzer or luzzer) is a painfully annoying, stupid, or irritating computer user.
Dit kan ik niet anders uitleggen als 'boehoehoe, wij mogen geen moslims martelen als er nederlanders standrechtelijk worden geexecuteerd of onthoofd. Dat is niet eeeeeerluk. Wij worden achtergesteld, want de anderen doen slechte dingen, en omdat wij zo nodig beschaafd moeten zijn mogen wij niet martelen.'quote:En wat als er een bataljon Nederlanders standrechtelijk wordt geexecuteerd. Of onthoofd?
Zo te horen is de maatschappij beschaafd, maar jij niet.quote:Op zaterdag 9 september 2006 00:52 schreef gronk het volgende:
En weet je, lyrebird, ik zou d'r wat voor over hebben om nou even bij je aan te bellen en je vingers tot pap te meppen met een honkbalknuppel. Maar ja, dat gaat dus niet he, want ik ben beschaafd. It's a hard life.
Ik heb hier een hele tijd over zitten denken.quote:Op vrijdag 8 september 2006 23:15 schreef gronk het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk best begrijpelijk. Het mediabeeld wat ik heb --wat ontzettend gekleurd is door 't net-- is dat het tegenwoordig niet 'hip' is om voor mensenrechten te zijn, zoals het dat wel was in de jaren 70 en 80. Sterker nog, de gemiddelde krantenlezer leest liever over keihard aanpakken.
Niets genanter voor een krant om van Baalen aan te pakken en vervolgens een stapel opzeggingen te krijgen omdat iedereen van Baalen een toffe peer vindt, buiten een klein clubje humanisten. D'r zijn redacteuren die dat een prima prijs vinden, maar niet iedereen durft in deze tijden van marktdenken zo'n standpunt aan te hangen.
Humor is moeilijk he, kneus?quote:Op zaterdag 9 september 2006 00:58 schreef raaskal het volgende:
[..]
Zo te horen is de maatschappij beschaafd, maar jij niet.
Dat zou je denken he? Is niet zo. Uit alle onderzoeken blijkt altijd weer dat martelen valse - onderzoekfrustrerende- informatie oplevert maar dat de ondervragers ervan overtuigd zijn dat het tóch een waardevolle methode is.quote:Op vrijdag 8 september 2006 21:05 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Zoals al die onschuldige gekidnapte westerlingen die het niet meer kunnen navertellen?quote:Op zaterdag 9 september 2006 09:44 schreef Monidique het volgende:
Duidelijke aanwijzingen? Zoals die man die door de Amerikanen ontvoerd werd in Macedonië? Of die tientallen of honderden mensen die na jarenlange gijzeling zijn vrijgelaten uit het Guantanamokamp?
Ja, of die kinderen die ontvoerd werden door Dutroux!quote:Op zaterdag 9 september 2006 09:49 schreef marky het volgende:
[..]
Zoals al die onschuldige gekidnapte westerlingen die het niet meer kunnen navertellen?
Misschien wel, ja.quote:Waar gehakt wordt vallen spaanders.
Bovenstaande gebeurtenis had misschien voorkomen kunnen worden als er meer informatie uit de '20e kaper' gehaald was.quote:Op zaterdag 9 september 2006 09:50 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, of die kinderen die ontvoerd werden door Dutroux!!
[..]
Misschien wel, ja.
[afbeelding]
Misschien wel. Vrijwel zeker is dat het voorkomen had kunnen worden als de inlichtingendiensten beter samenwerkten en George W. Bush zijn ambt met eer zou bekleden in plaats van vakanties plannen.quote:Op zaterdag 9 september 2006 10:08 schreef PsychoDominator het volgende:
[..]
Bovenstaande gebeurtenis had misschien voorkomen kunnen worden als er meer informatie uit de '20e kaper' gehaald was.
Dus, nogmaals, omdat een stel bandieten mensen kidnapt en onthoofd moeten wij 't ook maar doen? En tegelijkertijd profileren we ons als 'brengers van democratie en beschaving'?quote:Op zaterdag 9 september 2006 09:49 schreef marky het volgende:
Zoals al die onschuldige gekidnapte westerlingen die het niet meer kunnen navertellen?
Kom eens met 'n andere dooddoener.quote:Waar gehakt wordt vallen spaanders.
Oh, het is gewoon een euthanasieverzoek waar we aan gaan voldoen.quote:Op zaterdag 9 september 2006 09:42 schreef marky het volgende:
Vergeet niet dat die gasten graag dood willen.
Onzin, bovenstaande gebeurtenis was voorkomen als de FBI et al hun werk gewoon hadden gedaan. Er waren meer dan genoeg waarschuwingen geweest voorafgaand aan de aanval.quote:Op zaterdag 9 september 2006 10:08 schreef PsychoDominator het volgende:
[..]
Bovenstaande gebeurtenis had misschien voorkomen kunnen worden als er meer informatie uit de '20e kaper' gehaald was.
Hulde voor je kritische blik.quote:Op vrijdag 8 september 2006 21:15 schreef gronk het volgende:
[..]
Mallerd. Kijk eens wat vaker naar SBS 6, en je zult zien dat 't plebs er niet in is geinteresseerd dat 'de juiste schuldigen' worden opgepakt, als er maar *iemand* wordt gestraft. Tenslotte moet de politie/AIVD of wie dan ook toch in staat zijn om de daders op te pakken van weetikveelwelke gruweldaad?
Nee, martelen is verboden volgens de Conventie van Geneve en deze maakt geen onderscheid naar het soort mensen dat gemarteld mag worden.quote:Op zaterdag 9 september 2006 09:42 schreef marky het volgende:
Martelen is een onderdeel van verhoor van dit soort verdachten.
quote:Op zaterdag 9 september 2006 12:20 schreef Tikorev het volgende:
Ik zie het probleem ook niet zo met het even onderdompelen van terreurverdachten als je daarmee informatie loskrijgt. Zolang er maar niet gemarteld wordt vind ik veel gelegitimeerd.
Heb je daar een bron voor?quote:Op zaterdag 9 september 2006 12:20 schreef Tikorev het volgende:
Ik zie het probleem ook niet zo met het even onderdompelen van terreurverdachten als je daarmee informatie loskrijgt. Zolang er maar niet gemarteld wordt vind ik veel gelegitimeerd.
Meteen NieuwRechts en, what the fuck, alle Wilders-adepten ook maar "eventjes onder water houden". Het is dat, of kiezen voor onschuldige doden.quote:Op zaterdag 9 september 2006 12:23 schreef gronk het volgende:
En nog eentje, voor degenen die het allemaal wel OK vinden dat er 'een klein beetje' gemarteld wordt:
in Grootscheepse actie tegen extreemrechts proberen de nodige mensen te bagatelliseren dat er iets aan de hand is.
Met de instelling 'waar rook is, is vuur', is 't volgens mij prima gerechtigd om mensen die al te krachtdadige uitspraken doen op dit forum van hun bed af te lichten, en een 'klein beetje te martelen', om te kijken of ze misschien connecties hebben met die extreemrechtse belgen. Je weet maar nooit.
Tenslotte voel ik er weinig voor dat albert heijn de nederlandse Delhaize wordt.
'waar gehakt wordt vallen spaanders'.quote:Op zaterdag 9 september 2006 12:28 schreef Monidique het volgende:
[..]
Meteen NieuwRechts en, what the fuck, alle Wilders-adepten ook maar "eventjes onder water houden". Het is dat, of kiezen voor onschuldige doden.
Dat zal die Islamitische terroristen leren, ze gewoon gaan dopen!quote:Op zaterdag 9 september 2006 12:20 schreef Tikorev het volgende:
quote:Op zaterdag 9 september 2006 12:33 schreef Sidekick het volgende:
Dat zal die Islamitische terroristen leren, ze gewoon gaan dopen! besnijden!
"O, nee, alles behalve christen zijn! Ik vertel wel waar de sjeik is!"quote:Op zaterdag 9 september 2006 12:33 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dat zal die Islamitische terroristen leren, ze gewoon gaan dopen!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |