abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator zondag 10 september 2006 @ 21:26:57 #76
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_41688168
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_41692065

Die vrouwen promoten dus voedingsbh's... terwijl ze zwanger zijn. Waar heb je een voedingsbh voor nodig als je zwanger bent..?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_41700564
Nou ja, Paradijsvogeltje een voedingsbeha zit vaak hetzelfde als een zwangerschapsbeha, heeft alleen een flapje. Scheelt in de aanschaf. Trouwens, als ik zwanger ben van de tweede hoop ik nog steeds BV te geven zal ik ze ook aan hebben. Ik draag trouwens nog steeds zelden beha's, mijn borsten zijn ook niet echt groot. Was vandaag toch wel weer een beetje jaloers op die grote mooie bruine tepels die sommige vrouwen hebben. Kom ik aan met mijn kleine blanke tepels. Ach ja als er maar voeding uitkomt he.
pi_41701101
En je eerste voedingsbh koop je in principe als je nog zwanger bent. Dus zo gek is het niet. Ik heb er van de week toevallig 1 gekocht. Eentje die iig heel lekker zit. Vorige zwangerschap had ik er 1 van de Hema maar dat vond ik helemaal niks eigenlijk.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_41701148
Er staat gewoon heel duidelijk op de homepagina dat ze zowel zwangerschapsbeha's als voedingsbeha's verkopen, dus het is meer een kwestie van goed lezen dan

Ik zweer bij Anita beha's, maar die zijn niet mooi, alleen fijn.
Variety is the spice of life
  maandag 11 september 2006 @ 12:17:23 #81
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41702546
Dank voor de link, Lois! Zijn wel een paar leuke bij!

Ik heb zojuist (na een ommetje) zo'n pijn aan mijn linkerborst gekregen (zijkant, buitenkant)! Auw, auw, auw. Voelde ook heel vol (Storm had wel links het toetje gekregen, dus wel een uur geleden nog gedronken aan die borst). Ik besloot maar even te kolven: echt bijna 40 cc uit die borst! Is dat goed of niet, zo tussen 2 voedingen in?

De pijn blijft alleen wel. Ik zie geen rode plek en het is ook niet echt hard nu. Het voelt als een blauwe plek, maar doet ook pijn zonder aanraking. Iemand die weet wat het kan zijn en wat ik dus moet doen eraan?

En nog een vraag (ja, ja): is het slim om nu ook meteen rechts te kolven, of heb ik dan niet genoeg voor Storm als ie over een uurtje weer komt?

Bedankt!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_41702830
Zo he Sugar, wat een opbrengst!
Ik zou zelf niet die rechterkant kolven. Storm drinkt goed dus voor je productie hoef je het niet te doen en als je al zo veel er uit kolft én hij komt zo veel aan dan zou ik niet de productie verder opschroeven.
Gewoon straks weer rechts aanleggen.

Wat die pijn kan zijn weet ik niet, heb je de kliertjes gemasseerd misschien?
pi_41703602
Je linkerborst is weer volop aanhet produceren gegaan omdat Storm daar toch aan heeft gedronken, borsten lopen weer ramvol waardoor je klieren weer op spanning komen te staan en dus pijn doen. Bij mij zijn ook altijd de buitenkanten pijnlijk als ze (te) vol zijn.
Dat gevoel van die blauwe plek is een soort van 'napijn'

Succes!!
Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
  maandag 11 september 2006 @ 13:22:15 #84
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41704120
quote:
Op maandag 11 september 2006 11:23 schreef snoopy het volgende:
En je eerste voedingsbh koop je in principe als je nog zwanger bent. Dus zo gek is het niet. Ik heb er van de week toevallig 1 gekocht. Eentje die iig heel lekker zit. Vorige zwangerschap had ik er 1 van de Hema maar dat vond ik helemaal niks eigenlijk.
Ik heb de BH's van Noppies gekocht, die zitten heerlijk maar helaas zit er elastine in en daar blijk ik niet zo heel goed tegen te kunnen. Ik draag ze wel maar de jeuk is af en toe vreselijk. Iemand nog tips wat goede voedings BH's zijn. (en nee, die site van lois liever niet, die zijn mooi maar wat zijn ze duur zeg!)
Lekker douchen!
  maandag 11 september 2006 @ 13:23:32 #85
24188 Belana
kloon van belana
pi_41704152
ik vond die van de hema dus prima sjak en niet duur
stormy waters...
sailin'
pi_41704536
Ik heb er dus ook 1 van Noppies. Maar aangezien ik ook al een zwangerschapsbh van Noppies had ga ik er maar vanuit dat ik er geen last van krijg.
Ik vond die site van Lois ook wel erg duur
  maandag 11 september 2006 @ 13:55:25 #87
108648 cattie
lieve moeder
pi_41705050
Ik heb deze voedingstop van de borstvoedingswinkel, alleen dan in het grijs met een rood randje:

Die zit heel fijn, is als hempje onder iets te dragen als het koud is en nu heb ik alleen dit topje aan omdat het warm is.
  maandag 11 september 2006 @ 13:56:35 #88
108648 cattie
lieve moeder
pi_41705079
Die nep lach draag ik er trouwens niet bij!
  maandag 11 september 2006 @ 14:05:07 #89
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41705285
Die lijken me ook wel handig die shirtjes. Nu trek ik gewoon mijn shirt naar beneden, gaat ook wel goed hoor . Toch maar eens even naar de Hema toe deze week, de laatste keer dat ik daar was kon ik geen voedingsBH's vinden.
Lekker douchen!
  maandag 11 september 2006 @ 14:15:58 #90
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41705612
Ik zweer bij de bh's van Anita. Heb de vorige keer die van de hema gehad en die waren gewoon niet stevig genoeg. Die van Anita zijn véél steviger (en duurder, dat wel helaas)
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 11 september 2006 @ 14:16:02 #91
24188 Belana
kloon van belana
pi_41705615
ik heb nog 2 van die shirtjes, maar ik vind ze vrij krap. maat M. als er iemand interesse heeft.
stormy waters...
sailin'
  maandag 11 september 2006 @ 14:18:05 #92
108648 cattie
lieve moeder
pi_41705669
Oeh Belana, daar heb ik wel interesse in. Welke kleur? (Ze zijn idd wel een beetje krap.)
  maandag 11 september 2006 @ 14:26:36 #93
24188 Belana
kloon van belana
pi_41705904
zwart en beige, ze zijn wel gedragen en gewassen hoor, maar je mag ze hebben als je wilt, tegen verzendkosten
mail me maar, staat in profiel.

[ Bericht 11% gewijzigd door Belana op 11-09-2006 14:47:53 ]
stormy waters...
sailin'
  maandag 11 september 2006 @ 14:53:46 #94
108648 cattie
lieve moeder
pi_41706854
Maakt niet uit, ik wil ze graag hebben. Ik mail je even!
  maandag 11 september 2006 @ 15:26:32 #95
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41707884
belana, je kunt ze ook nog gratis verzenden, nog beter toch
Vraag en aanbod kinderspullen deel 12
Lekker douchen!
  maandag 11 september 2006 @ 15:34:20 #96
24188 Belana
kloon van belana
pi_41708125
ik ben het nu aan het regelen! thanks sjak!
stormy waters...
sailin'
pi_41709245
Ik heb beha's van triumpf, de v&d en nog een ander merk. Die zitten eigenlijk allemaal wel goed, ook al tijdens de zwangerschap gekocht. Voor kleding moet ik nog eens gaan winkelen.

Voeden het openbaar heb ik nog niet gedaan, vond het al moeilijk met m'n broertje ernaast. Gelukkig ben ik de afgelopen jaren verschillende keren in sauna's geweest, daardoor zie ik er minder tegenop.

Anna was vanmiddag 90 gram aangekomen. In een halve week tijd. Dat geeft goede moed.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_41711435
Zie je nou wel Yppy, die Anna doet het hartstikke goed!

Ik heb een voedingsbeha van de borstvoedingswinkel, een tweede moet binnen een paar dagen aankomen. Verder dus nog steeds normale beha's. grrr... Ik heb een lastige maat (75 G) waardoor ik nog niets passends heb kunnen vinden. Degene die ik nu heb heb ik ook smaller moeten maken, maar tot nu toe zit hij lekker dus als hij dat na nog een keer wassen nog steeds doet bestel ik er nog een of twee van dit type. En ondertussen kijk ik verlangend uit naar het moment dat ik weer mijn oude cupmaat terug heb...

Ik moet wel altijd lachen (als een boer met kiespijn weliswaar) als er weer iemand de duffe opmerking maakt "goh, met grote borsten kan je zeker perfect BV geven". Ik durf er iets op te verwedden dat het met een wat kleinere boezem een stuk makkelijker zou gaan!
  maandag 11 september 2006 @ 17:28:38 #99
24188 Belana
kloon van belana
pi_41711802
owlet, ik kan eens aan mijn schoonzusje vragen, die heeft ook een grote maat namelijk en ze heeft erg prettige bv bh's.
stormy waters...
sailin'
pi_41712386
quote:
Op maandag 11 september 2006 17:28 schreef Belana het volgende:
owlet, ik kan eens aan mijn schoonzusje vragen, die heeft ook een grote maat namelijk en ze heeft erg prettige bv bh's.
graag!
  maandag 11 september 2006 @ 17:55:04 #101
24188 Belana
kloon van belana
pi_41712550
ik laat het je ff weten zodra ik wat gehoord heb
stormy waters...
sailin'
  maandag 11 september 2006 @ 18:16:29 #102
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41713235
Ik heb borstontsteking. Koorts, overal pijn en vooral in borst (maar ook koppijn en in hele lijf). Lactatiekundige gebeld en vlos, daarna huisarts voor een kuur.
Het lukt gelukkig goed om Storm met zijn kin richting plek aan te leggen. Verder hou ik het heel warm, lig ik steeds in bed en probeer ik er zo zo snel mogelijk vanaf te zijn. Witte kool van buuf gekregen, dus wie weet werkt dat allemaal snel.
De paracetamol die ik nam helpt nu gelukkig wél, dus de koppijn neemt eindelijk af.

En we hebben Maria snel naar een oma gestuurd, die kan daar logeren, zodat ik echt niks meer hoef dan Storm aanleggen en masseren, warmen en slapen. Wel heel fijn dat dat kon.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 11 september 2006 @ 18:54:48 #103
11682 Moonah
Jolie femme
pi_41714498
Zie je naam als laatste poster staan Sugar, heb de rest vh topic niet gelezen.

Wat kut voor je.
Sterkte!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_41714784
He get Sugar, dat is natuurlijk niet de bedoeling!
Wat hier heel goed heeft geholpen bij een beginnende BO was een kwarkcompres. Kwark in een hydrofielluier vouwen (één laagje stof tussen de kwark en de borst), op de plek leggen en laten liggen tot het ingedroogd is. Het werkt heel verzachtend voor de pijn en gaat de ontsteking tegen.
Lekker in bed liggen en uitzieken!
pi_41715486
Getver Sugar, nou dat weer
Gelukkig kon Maria naar oma en ik hoop echt dat het snel weer over gaat
pi_41716755
He bah, Sugar, wat een ellende. Hopelijk helpen de maatregelen en knap je snel weer wat op.
pi_41717000
YPPY, wat ontzettend fijn!

Sugar, ik hoop dat je snel opknapt! Een BO is zo ontzettend naar! Sterkte
pi_41719129
Wat vervelend Sugar, sterkte en hopelijk is het snel over!
Als de koorts lang aanhoudt (langer dan een dag) even je huisarts bellen, misschien wil die je zien (al was het maar om zeker te weten dat je een bo hebt en niet iets als kraamvrouwenkoorts of achtergebleven placenta; was de mijne toen bang voor). Beterschap!
pi_41719331
he bah, je treft 't niet sugar. sterkte en snelle beterschap gewenst!
  maandag 11 september 2006 @ 21:14:25 #110
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41719396
Oh, sugar, wat naar!
Lekker douchen!
  Jubileum moderator maandag 11 september 2006 @ 21:17:12 #111
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_41719500
Verdorie Sugar wat naar.
Fijn dat Maria even alle aandacht van oma kan krijgen zodat jij in alle rust kunt herstellen. Beterschap
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 11 september 2006 @ 21:42:54 #112
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_41720730
he verdorie, wat vervelend Sugar..

Yppy, wat goed dan Anna zo lekker in aangekomen!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 11 september 2006 @ 22:18:38 #113
24188 Belana
kloon van belana
pi_41721892
he bah sugar, dan voel je je echt beroerd! beterschap!
stormy waters...
sailin'
pi_41724813
Hoe werkt zo'n shirtje?
  dinsdag 12 september 2006 @ 08:01:29 #115
108648 cattie
lieve moeder
pi_41728217
Heel veel beterschap Sugar!
  dinsdag 12 september 2006 @ 09:08:05 #116
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41728978
Dankjulliewel allemaal.

Nog los van de borstontsteking, wilde Storm vannacht nauwelijks slapen (echt nauwelijks) en kwam ie heel vaak. Regeldagen? Ik denk het. Maar hij ligt na een voeding echt te kreunen en "gnorken", is heel erg bezig vaak. Handjes bij mondje, scheten laten, veel poepen. We weten steeds niet of het nou krampjes zijn of honger, gewoon wakker zijn nog of weer iets anders. Maar het heeft ons wel een slapeloze nacht opgeleverd.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 12 september 2006 @ 09:10:21 #117
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41729018
quote:
Op maandag 11 september 2006 23:48 schreef heaven7 het volgende:
Hoe werkt zo'n shirtje?
Volgens mij ongeveer hetzelfde als een voedingsbh. Dat je bovenaan bij het bandje de voorkant los kunt klikken en naar beneden slaan.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_41729066
Oke, dankje Vond het een gek gezicht omdat ze dat kind er zo voorhoudt alsof er een gat zit op de plek van de tepel ofzo
pi_41729196
quote:
Op maandag 11 september 2006 17:18 schreef owlet het volgende:

Ik moet wel altijd lachen (als een boer met kiespijn weliswaar) als er weer iemand de duffe opmerking maakt "goh, met grote borsten kan je zeker perfect BV geven". Ik durf er iets op te verwedden dat het met een wat kleinere boezem een stuk makkelijker zou gaan!
Herkenbaar... grote boezems zijn NIET makkelijk met borstvoeding geven... oh ja, mijn verloskundige had ook nog zo'n duffe opmerking, volgens haar konden grotere borsten meer melk opslaan... ik dacht dat dat een bakerpraatje was?
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 09:12 schreef heaven7 het volgende:
Oke, dankje Vond het een gek gezicht omdat ze dat kind er zo voorhoudt alsof er een gat zit op de plek van de tepel ofzo
Da's vast iemand die geen borstvoeding geeft ..
pi_41729868
He Sugar wat balen joh Veel rusten, en goed in de gaten houden he ! Het moet echt snel weer beter gaan, anders weer even contact opnemen met de huisarts. Fijn dat Maria even naar Oma kon, hoef je je daar in ieder geval geen zorgen over te maken.
pi_41729968
Weer een voorbeeldje van hoe makkelijk ik dingen lees en de rest vergeet en alleen maar op iets bepaalds reageer...heb Sugar's berichtj helemaal gemist.
Heel veel sterkte...borstontstekingen zijn écht niet leuk ... en alle goede adviezen in acht nemen he! Jammer zeg...
pi_41730357
Kan het zijn dat je een te grote productie hebt Sugar? meer info

Suzanna, grotere borsten kunnen meer melkklierweefsel hebben dan kleinere borsten, maar grote borsten kunnen ook komen door meer vetweefsel en dan zegt de grootte dus niets over de productie.
  dinsdag 12 september 2006 @ 10:45:16 #123
24188 Belana
kloon van belana
pi_41730789
Owlet, het merk BH is "Emma-Jane" , die gaan tot cup K zelfs. hoop dat je er wat aan hebt. mijn schoonzusje heeft een model met ritsjes en dat raadde ze wel af, is een beetje onhandig. ze hebben ook nog andere modellen.

[ Bericht 74% gewijzigd door Belana op 12-09-2006 10:52:19 ]
stormy waters...
sailin'
pi_41731024
Sugar's verhaal klinkt heel herkenbaar.
Het tovermiddel hier was om één keer beide borsten leeg te kolven zodat die reservemelk weg is en de borst alleen nog maar op vraag van het kind produceert.
Daarna ging het al een stuk beter. Verder laat ik als Ronja zich erg verslikt na de toeschietrelfex eerst een boel weg lopen in een doek tot het niet meer er uit spuit.
Blokvoeden is echt een aanrader bij een te grote productie, als ik dat niet zou doen gaat ze gegarandeerd spugen omdat er gewoon te veel naar binnen komt.

Verder heb ik het idee dat ze het steeds beter kan handelen, en misschien ook wel dat mijn borsten zich eindelijk wat socialer gaan gedragen want ze spuugt steeds minder en kan steeds langer en rustiger drinken.

Voordeel vind ik trouwens wel dat ze echt na vijf minuten volgetankt was/is. Dat weegt niet op tegen de krampjes, het hikken en het spugen natuurlijk, maar het is wel lekker snel

Oh, en Sugar, wat hier toch echt heel goed helpt, maar wat nu voor Storm nog niet aan te raden is, is een speentje voor de momenten dat ze geen honger meer kan hebben maar wel zuigbehoefte heeft vanwege de krampjes. Soms zit ze al zó vol dat er echt geen melk meer bij zou passen zonder dat ze gaat spugen en op die momenten geeft ik haar toch maar (zeer tegen mijn principes in ) een speentje.
pi_41731105
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 10:45 schreef Belana het volgende:
Owlet, het merk BH is "Emma-Jane" , die gaan tot cup K zelfs. hoop dat je er wat aan hebt. mijn schoonzusje heeft een model met ritsjes en dat raadde ze wel af, is een beetje onhandig. ze hebben ook nog andere modellen.
Dank je!
  dinsdag 12 september 2006 @ 13:11:26 #126
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41734277
Ik denk niet dat ik een te grote productie heb. Heb me er nog niet in verdiept, maar Storm geeft niet echt veel terug en verslikt zich niet vaak. Ik denk niet dat dat het is.

Een speen proberen we wel gewoon vanaf dag 1, ik ben er niet bang voor. Hij wil er alleen geen één, welk model we ook proberen. Hij gaat geen enkele keer uit zichzelf slapen, dat vind ik tot nu toe echt hopeloos. Eerder deed ie dat wel, maar de laatste dagen moeten we er alles aan doen en zelfs dan slaapt ie eigenlijk niet echt eventjes. Ik vind het een hel op dit moment, maar dat klinkt vast te negatief.
pi_41734408
Dag 10 is een beruchte (en eerste) regeldag Sugar. Als het goed is, is dat vandaag?

Probeer er maar (ik weet dat het moeilijk is) aan toe te geven. Des te eerder is dat over.

Sterkte
  dinsdag 12 september 2006 @ 13:18:47 #128
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41734472
Ja, die regeldag had ik ontdekt. Maar heeft dat weerslag op slapen, huilen, darmen?
pi_41734520
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 13:18 schreef Sugar het volgende:
Ja, die regeldag had ik ontdekt. Maar heeft dat weerslag op slapen, huilen, darmen?
Kan. Hij moet ineens een hoop meer verwerken, is ook vaker wakker en daardoor meer geprikkeld.
  dinsdag 12 september 2006 @ 13:30:45 #130
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41734759
Sjoeg, wat moeilijk zeg
Helpt muziek niet bij hem? Wij hebben op aanraden van Belana en Lois een hele mooie mobiel gekocht met klassieke muziek, Jetske valt daar heerlijk bij in slaap. Hier trouwens ook een speentje vanaf het begin hoor, ze had/heeft zo'n zuigbehoefte en ik ben niet zo van het constant aanleggen.
Lekker douchen!
  dinsdag 12 september 2006 @ 14:09:37 #131
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41735687
Muziek hebben we nog niet heel erg geprobeerd, behalve dan de gewone muziekdoosjes. Die helpen niet.
De speen is dus helaas geen succes, was dat maar zo.

Wel goed om te weten dat dit gedrag wel helemaal bij een regeldag hoort. Dat geeft hoop, dan gaat het snel over misschien. Nu is om de 3 kwartier aanleggen namelijk wel echt bluh, zeker omdat het nooit leidt tot slaap bij hem. Hij blijft wakker, en vooral: de hele dag en nacht huilen.
  dinsdag 12 september 2006 @ 14:23:34 #132
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_41736080
Lieverd toch, wat moet je ervoor knokken zeg. Hou vol, ik denk aan je.
pi_41736257
Sugar zou er dan niet iets heel anders aan de hand zijn? Iets wat niks of weinig met de borstvoeding te maken heeft? Ik denk aan kiss en dat soort dingen...
tis maar een plots idee, iig heel veel sterkte gewenst.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_41737102
Jelief, ik vind dat niet zo heel raar idee inderdaad.
Dit soort dingen hoeven natuurlijk lang niet altijd BV gerelateerd zijn.
  dinsdag 12 september 2006 @ 15:10:09 #135
105888 renzell
pi_41737206
Hoe lang is Storm al zo veel aan het huilen? Niet de hele tijd toch?
  dinsdag 12 september 2006 @ 16:07:54 #136
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41738821
Nee, niet de hele tijd. Vanaf gisteren is het echt zo erg, dus ik denk wel eerder aan regeldagen, hoor. Dus het is feitelijk ook te overzien, maar niet als ie weer middenin een huil-krijs-moment zit, zeg maar.

Dankjulliewel voor al het meedenken, ik voel me er heel gesteund door, dus dat is super!
pi_41739310
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 14:09 schreef Sugar het volgende:
Muziek hebben we nog niet heel erg geprobeerd, behalve dan de gewone muziekdoosjes. Die helpen niet.
De speen is dus helaas geen succes, was dat maar zo.

Wel goed om te weten dat dit gedrag wel helemaal bij een regeldag hoort. Dat geeft hoop, dan gaat het snel over misschien. Nu is om de 3 kwartier aanleggen namelijk wel echt bluh, zeker omdat het nooit leidt tot slaap bij hem. Hij blijft wakker, en vooral: de hele dag en nacht huilen.
Sjoeg, wij hebben het met onze zoon niet gedaan omdat ik het niet aankon hem te laten schreeuwen toen hij nog zo klein was, maar volgens onze cb-arts kwam uit een groot onderzoek bij het Wilhelmina kinderziekenhuis dat onrustige babies/huilbabies wel degelijk baat hebben bij regelmaat en duidelijkheid- in concreto dat je ze, als ze duidelijk moe worden (wegkijken, gaan huilen) in bed moet leggen zodat ze leren zelf in slaap te vallen. Volgens haar duurt het een dag of 3 voordat de meeste babies dat doorhebben.
Dat gezegd hebbende, wij hebben dat met onze wakkere, onrustige zoon later (met ongeveer 6 maand) wel geprobeerd en na 3 dagen huilde hij nog steeds even veel (2 uur is zijn record, tot brakens toe). Maar misschien waren we toen te laat met proberen. Achteraf denk ik dat wij het verkeerd aangepakt hebben (hij sliep voornamelijk in de draagdoek in die tijd)

In ieder geval leek het bij de buurvrouw wel te werken, haar zoontje zat inderdaad na ongeveer een week in een duidelijk wakker worden/drinken/spelen/slapen ritme. Iets wat mijn oudste nooit heeft gehad. Jongste deed het wel, vanzelf.
  dinsdag 12 september 2006 @ 20:00:41 #138
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41746608
Sjoeg succes, hoop voor je dat dit tijdelijk is.

Vandaag voor het eerst aan het werk en ook gekolft dus. 200 cc uit 1 borst, maar wel heel erg waterig. Veel wateriger dan normaal.
Komt dat omdat het ineens zo veel is of omdat ik weer aan het werk ben ofzo? En is het dan niet te 'dun'?
pi_41746682
Ik weet niet hoe het komt Dutch (gokje: het is warmer en dus wateriger en dat zie je nu dus, maar geen idee of dat het is hoor), maar voor de kwaliteit maakt dat allemaal niks uit.

edit: moedermelk dat een tijdje staat ziet er ook waterig uit, gelaagd eigenlijk, want het vet komt boven drijven.
  dinsdag 12 september 2006 @ 20:22:14 #140
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41747507
Nebelung dat klopt. Maar dat zag er dan bij mij dan direct na het afkolfen ook dikker uit dan nu. Vandaar dat ik een beetje raar stond te kijken.
  dinsdag 12 september 2006 @ 20:50:35 #141
105888 renzell
pi_41748538
Hoei Dutch, waterig of niet, er is in ieder geval veul!
  dinsdag 12 september 2006 @ 20:51:26 #142
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41748558
Ja, grote borsten hè.
pi_41756765
Kan ik erbij?
Ik geef 16 maand borstvoeding aan mijn oudste dochter ondertussen en ondertussen geef ik ook al 13 dagen borstvoeding aan de jongste...
Katia, wahm van 3 mooie meiden.
Draagdoekenblog!
  woensdag 13 september 2006 @ 06:58:11 #144
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41760107
En nu... Tijd voor positieve geluiden!

Vannacht sliep Storm prima na elke voeding. Hij kwam weliswaar om de anderhalf uur, maar hij ging slapen daarna! Steeds weer.

Mijn pijn in de borst is haast over!
Ik heb denk ik geen koorts meer!
Hij slaapt nu weer, zelfs even in eigen bedje op zijn kamer!
Ik heb net direct na het voeden gekolfd: 60 cc uit twee net "leeggedronken borsten"!

Nu heb ik nog een vraag: kun je gekolfde voeding eerst in de koelkast bewaren (twee dagen nu) en dan nog invriezen? Of is dat niet oké? (Misschien staat dit ergens, sorry als ik naar bekende weg vraag)

edit: inderdaad al gevonden (info is zeer compleet van OP): binnen 24 uur invriezen dus. Na ja, dan laten we die eerder gekolfde 40 cc gewoon een keertje drinken als ie lastig is tussendoor?
pi_41760623
quote:
Op woensdag 13 september 2006 00:25 schreef Tucana het volgende:
Kan ik erbij?
Ik geef 16 maand borstvoeding aan mijn oudste dochter ondertussen en ondertussen geef ik ook al 13 dagen borstvoeding aan de jongste...
Welkom . En gefeliciteerd met je jongste . Gaat het goed allemaal?

Sugar, dat gaat de goede kant op
  woensdag 13 september 2006 @ 08:37:23 #146
24188 Belana
kloon van belana
pi_41760725
Wat fijn Sugar!!
stormy waters...
sailin'
  woensdag 13 september 2006 @ 08:38:33 #147
105888 renzell
pi_41760739
Fijn, eindelijk Sugar. Dat werd tijd verdorie. rotontsteking, snertkloven en kutregeldagen ook....
Hopelijk kun je er nu een beetje van beginnen te genieten.
  woensdag 13 september 2006 @ 09:25:20 #148
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41761671
Goed zo Storm, wees maar lief voor je moeder
Tucana, welkom en gefeliciteerd met je jongste.

Hier gaat het allemaal lekker, Jetske drinkt meestal wel rustig, behalve de voeding van 18.30 dan is ze erg aan het draaien met haar hoofd. Misschien moet ik haar toch wat eerder die voeding gaan geven. Ze gaat steeds langer doorslapen, nu al een paar nachten van 23.00-5.30. Dat gaat de goede kant op dus. Volgens het schema dat ik volg mag ik haar nu 's middags gekookt water of zeer sterkt aangelengd vruchtensap geven, zelf lijkt me dat wat vroeg. Of wordt het wel tijd dat ze zo af en toe wat anders krijgt?
Lekker douchen!
pi_41762312
Ik zag dat ze bij de H&M op de website ook voedingsbh's verkopen. In de winkel hadden ze ze niet, wist een sacho verkoopster me te vertellen, alleen op de website.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_41762365
Tucana, welkom en feli!

Sugar,die 40 ml kun je idd tussendoor geven. ennuh fijn dat het beter gaat!

Sjak, het beste is om tot ze 6 maanden oud is niets anders te geven dan bv. In de darmen van baby's zit een beschermlaagje dat mede helpt bij de afweer tegen diverse ziektes. Als je iets anders geeft breektdat laagje af (het bouwt daarna bij uitsluitend bv ook wel weer op maar dat duurt een paar weken) Jetske heeft echt genoeg aan jouw melk!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')