Nee, ik snap wat je bedoelt nebelung, ik laat hem steeds die grote hap nemen (dwing kaakje soms met eigen beweging mee omlaag). Ik wil geen spruw. Ik wil dat het normaal is. En dat het gewoon die kloven zijn. Dat wil ik.quote:Op donderdag 7 september 2006 13:46 schreef nebelung het volgende:
Wat ook nog kan is dit: neemt Storm een grote hap bij het aanleggen of slobbert hij een beetje de tepel naar binnen zeg maar? Want naar binnen slobberen moet niet dus. Ik weet nog een filmpje van goed aanleggen, zal ik zoeken?
Leuk van die lactatiekundige dat ze de nuance tussen 'zeur niet, wat jij doormaakt is normaal' en 'meid, wat je doet is allemaal goed, hou vol en met een paar weken gaat het van een leien dakje' blijkbaar niet helemaal weet over te brengenquote:Op donderdag 7 september 2006 13:43 schreef Sugar het volgende:
Die lactatiekundige maakte gisteren wel duidelijk dat ik geen probleem heb nu en dat ik nu dus geen lactatiekundige nodig heb. Zeg maar. Ik voel me dus niet vrij om de dag erna (nu) over branderige tepels weer te bellen. Snapt u.
Over het naar binnen zuigen: ik zou heel consequent zijn en echt wachten tot hij zijn mond wijd open doet. Soms wil het helpen om niet het hoofdje te ondersteunen, maar de nek, zodat het hoofdje wat naar achter leunt. Dan het hoofdje naar de borst brengen, niet de borst naar het hoofdje.quote:Op donderdag 7 september 2006 22:31 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Dat naar binnen zuigen doet Kendahl ook vaak. Ik probeer het te voorkomen, maar dat lukt me niet zo. Tips?
Ik raak ondertussen een beetje ontmoedigd van de schamele melkproductie hier. Het is teruggelopen en het duurt en duurt maar voordat het weer een beetje op peil komt. Waarschijnlijk komt het door het griepvirus en de vermoeidheid dat de productie is teruggelopen. Gelukkig vond het consultatiebureau mijn oplossing goed. Ik leg hem wat vaker aan om mijn borsten te prikkelen en laat hem een poosje zuigen en voed hem daarna wat bij, zodat hij wel het nodige binnenkrijgt.
Maar het rotte eraan is dat ik nu helemaal lang bezig ben met voeden. Doorgaans heeft Kendahl een uur nodig, nu ben ik anderhalf uur bezig.![]()
Dat kan inderdaad, maar dan zou ik zelf wisselen op het moment dat ze rustiger gaat drinken. Niet precies na vijf minuten.quote:Op vrijdag 8 september 2006 12:02 schreef YPPY het volgende:
Volgens de meetmevrouw daar zou ze dan actiever drinken. Ik heb het idee dat ze de eerste 10 minuten zeker goed doordrinkt en daarna gaat het meestal nog 5-10 minuten wat minder vlot. Misschien dat ik dan ga wisselen. Ook zou door vaker te wisselen de productie opgeschroefd worden volgens haar.
Waarschijnlijk ligt het niet aan jouw productie, maar is hij aan het clusteren.quote:Op vrijdag 8 september 2006 14:32 schreef Sugar het volgende:
Owlet, dat van die 3 uur achter elkaar, he, als dat 's avonds is, is dat dan slim? Ik heb het idee dat ik 's avonds misschien wat minder melk heb en dat Storm daarom steds weer wil (echt voornamleijk tussen 19.00 en 01.00 u.). Kan dat, denken jullie? En is dan juits die 3 uur dezelfde borst slim?
En dan denk je dat je eindelijk een beetje begrijpt wat de bedoeling is, en dan bedenkt kindlief weer iets nieuwsquote:Op vrijdag 8 september 2006 15:02 schreef owlet het volgende:
[Maar dat is iets wat jullie samen uit moeten proberen vrees ik.
Mooi zoquote:Op zaterdag 9 september 2006 07:10 schreef Sugar het volgende:
Echt, heel fijn is dat!
Hè wat fijn Sugar! Dat geeft denk ik een heel prettig gevoel en kun je met steeds meer vertrouwen uitkijken naar het vanzelf ontstaan van een ''aandacht-balans en ritme'' tussen Storm en Maria.quote:Op zaterdag 9 september 2006 07:10 schreef Sugar het volgende:
Lishe, dat advies druist wel in tegen wat er juist steeds door de lactatiekundige en andere "experts" gezegd wordt. Ik hou dus nu nog maar even het volledig op verzoek voeden aan. Nu gaat het ook echt beter! Veeeeeeeeeel minder pijn, Storm komt om de 2 uur ongeveer (overdag en 's nachts) en het huilen tussendoor is ook op te lossen met wiegen, een pink in zijn mondje, lopen en de draagdoek. Echt, heel fijn is dat!
Hier misschien? http://www.borstvoedingswinkel.nl/quote:Op zondag 10 september 2006 20:33 schreef Sugar het volgende:
Heeft er iemand nog leuke linkjes van fijne én mooie voedingsbeha's? Thanks!
Ik heb de BH's van Noppies gekocht, die zitten heerlijk maar helaas zit er elastine in en daar blijk ik niet zo heel goed tegen te kunnen. Ik draag ze wel maar de jeuk is af en toe vreselijk. Iemand nog tips wat goede voedings BH's zijn. (en nee, die site van lois liever niet, die zijn mooi maar wat zijn ze duur zeg!)quote:Op maandag 11 september 2006 11:23 schreef snoopy het volgende:
En je eerste voedingsbh koop je in principe als je nog zwanger bent. Dus zo gek is het niet. Ik heb er van de week toevallig 1 gekocht. Eentje die iig heel lekker zit. Vorige zwangerschap had ik er 1 van de Hema maar dat vond ik helemaal niks eigenlijk.
graag!quote:Op maandag 11 september 2006 17:28 schreef Belana het volgende:
owlet, ik kan eens aan mijn schoonzusje vragen, die heeft ook een grote maat namelijk en ze heeft erg prettige bv bh's.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |