quote:
Op vrijdag 8 september 2006 14:32 schreef Sugar het volgende:Owlet, dat van die 3 uur achter elkaar, he, als dat 's avonds is, is dat dan slim? Ik heb het idee dat ik 's avonds misschien wat minder melk heb en dat Storm daarom steds weer wil (echt voornamleijk tussen 19.00 en 01.00 u.). Kan dat, denken jullie? En is dan juits die 3 uur dezelfde borst slim?
Waarschijnlijk ligt het niet aan jouw productie, maar is hij aan het clusteren.
Clusteren is wat ze vroeger zo liefdevol het huiluurtje noemden. Het is een manier voor kindjes om vol te tanken voor de nacht en vooral om de indrukken van de dag te verwerken.
Heb je het idee dat hij dan onrustiger drinkt? (wegtrekken, spugen, boeren, hikken, "krampen")?
In dat geval kan het juist zo zijn dat hij wat veel binnenkrijgt door het vele drinken en daar onrustig van wordt en díe onrust dan weer weg wil drinken. Beetje een cirkeltje dus.
Borsten zijn nooit leeg, dus bij het blokvoeden (drie uur per borst) hoef je niet bang te zijn dat hij niets binnen krijgt, hij krijgt echter wel melk van een iets andere samenstelling binnen en soms kunnen ze het daar nét even langer op doen.
Maar dat is iets wat jullie samen uit moeten proberen vrees ik.
Maak je in ieder geval geen zorgen over dat vele drinken 'savonds. Dat is heel normaal en, hoewel soms wat lastig, iets waar je voor je eigen rust maar het beste aan toe kan geven.
Trouwens, maak je sowieso maar geen zorgen, volgens mij doen jullie het hartstikke goed!