abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 september 2006 @ 14:32:06 #51
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41616614
Yppy
Cattie
Dat ik geen advies heb, spreekt voor zich, he?

Owlet, dat van die 3 uur achter elkaar, he, als dat 's avonds is, is dat dan slim? Ik heb het idee dat ik 's avonds misschien wat minder melk heb en dat Storm daarom steds weer wil (echt voornamleijk tussen 19.00 en 01.00 u.). Kan dat, denken jullie? En is dan juits die 3 uur dezelfde borst slim?

Overdag gaat het nu best goed, vandaag en gisteren overdag ook.

edit: ha, bix! Ik zie nu jouw post pas. Het gaat dus wel. Heb het wel echt emotioneel heeeeeeeeel wankel, zogezegd. Dat nieuwe jongetje, dat me soms pijn doet en zo vaak iets van me vraagt, soms ten koste van dat meisje, dat ik al zo goed ken en waarvan ik zoveel hou.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 8 september 2006 @ 14:53:36 #52
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41617249
Sugar, ik dacht dat jij nog lekker loom op het kraambed lag, maar je bent al fanatiek aan het posten. Maar niet helemaal uit vrije wil lees ik. Gadverpielekus, da's niet fijn al die klachten. Ik vind het daarom extra knap dat je toch doorzet. Je was ookal erg vastberaden tijdens de zwangerschap en dat is heel belangrijk. Ik vind je een dapper mens en hoop dat je snel kunt genieten van de bv ipv pijn lijden. Ik kan je verder niet helpen helaas, alles wat ik dacht (bijv. spruw en lact.desk.) is al ter sprake gebracht.

Yppy en Cattie, ook hier haak ik aan bij de rest. Laat ze maar lullen. Ookal is dat zo moeilijk. Zeker bij je eerste kindje.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_41617470
Net de lactatiekundige gebeld. Zij adviseerde juist 's avonds extra aan te leggen, omdat ze dan vaak meer willen drinken. Ze vond 10 minuten drinken en dan wisselen verstandiger. Ze was wel verbaasd dat de weegschaal maar 80 gram gegroeid aangaf, terwijl het verder positief klonk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_41617521
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 14:32 schreef Sugar het volgende:
Owlet, dat van die 3 uur achter elkaar, he, als dat 's avonds is, is dat dan slim? Ik heb het idee dat ik 's avonds misschien wat minder melk heb en dat Storm daarom steds weer wil (echt voornamleijk tussen 19.00 en 01.00 u.). Kan dat, denken jullie? En is dan juits die 3 uur dezelfde borst slim?
Waarschijnlijk ligt het niet aan jouw productie, maar is hij aan het clusteren.
Clusteren is wat ze vroeger zo liefdevol het huiluurtje noemden. Het is een manier voor kindjes om vol te tanken voor de nacht en vooral om de indrukken van de dag te verwerken.
Heb je het idee dat hij dan onrustiger drinkt? (wegtrekken, spugen, boeren, hikken, "krampen")?
In dat geval kan het juist zo zijn dat hij wat veel binnenkrijgt door het vele drinken en daar onrustig van wordt en díe onrust dan weer weg wil drinken. Beetje een cirkeltje dus.
Borsten zijn nooit leeg, dus bij het blokvoeden (drie uur per borst) hoef je niet bang te zijn dat hij niets binnen krijgt, hij krijgt echter wel melk van een iets andere samenstelling binnen en soms kunnen ze het daar nét even langer op doen.
Maar dat is iets wat jullie samen uit moeten proberen vrees ik.

Maak je in ieder geval geen zorgen over dat vele drinken 'savonds. Dat is heel normaal en, hoewel soms wat lastig, iets waar je voor je eigen rust maar het beste aan toe kan geven.
Trouwens, maak je sowieso maar geen zorgen, volgens mij doen jullie het hartstikke goed!
pi_41622067
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 15:02 schreef owlet het volgende:

[Maar dat is iets wat jullie samen uit moeten proberen vrees ik.
En dan denk je dat je eindelijk een beetje begrijpt wat de bedoeling is, en dan bedenkt kindlief weer iets nieuws
pi_41628967
Yppy, ik hoorde ooit van iemand dat de vrouwen in mijn familie helemaal geen bv kunnen geven
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:11:28 #57
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41631180
Yppy, ik had hier een paar weken terug ook even dat Jetske helemaal niet gegroeid was, aangezien ze ook niet was afgevallen was het geen probleem volgens het CB. Ik moest haar wel die week daarna weer laten wegen. Toen was ze ruim 200 gram aangekomen. Ik had zelf het idee dat ze die week dat ze in gewicht niet was aangekomen ze in lengte gegroeid was. Ik maak me nu niet zo heel druk meer om die cijfers, als ze maar tevreden blijft en blijft plassen.
Lekker douchen!
pi_41636392
Sugar, bij Luuke was ik op een bepaald moment alleen nog maar aan het voeden. Echtwaar, er zat soms maar een uurtje tussen twee voedingen. Toen kreeg ik van het CB het advies echt alleen maar om de drie uur te voeden. Zodat, wanneer ze dronk, ze ook zeker voldoende had, en genoeg kracht om goed te drinken. Ik vond het heel erg moeilijk, maar toen het lukte heeft het ook wel echt geholpen. Succes!

(het was zegmaar een vicueuse (?) cirkel geworden. Te weinig kracht om wakker te blijven tijdens het drinken, niet voldoende melk voor een hele voeding enz.)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zaterdag 9 september 2006 @ 07:10:38 #59
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41641112
Lishe, dat advies druist wel in tegen wat er juist steeds door de lactatiekundige en andere "experts" gezegd wordt. Ik hou dus nu nog maar even het volledig op verzoek voeden aan. Nu gaat het ook echt beter! Veeeeeeeeeel minder pijn, Storm komt om de 2 uur ongeveer (overdag en 's nachts) en het huilen tussendoor is ook op te lossen met wiegen, een pink in zijn mondje, lopen en de draagdoek. Echt, heel fijn is dat!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_41641388
Fijn dat het beter gaat Sugar ! Ik vind je verhaal toch ook wel als spruw klinken, goed in de gaten houden ! Myrthe lag ook altijd de hele avond te drinken, half uurtje er tussen of kwartiertje en dan kwam ze weer. Maar misschien helpt het om de avonden echt voor Storm te laten zijn, Maria slaapt dan toch dus je hoeft je niet schuldig te voelen, en dan kan Storm even lekker mama-tanken. Of het dan om het drinken gaat of om het knuffelen of allebei maakt dan toch niet uit ? Gewoon lekker vroeg je bedje in, boekje erbij, Storm erbij, lekker even een rustig avondje. En denk ook aan jezelf
  zaterdag 9 september 2006 @ 09:22:14 #61
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_41641561
Fijn Sugar! Fijn dat je je er al iets beter over voelt nu.
pi_41641863
Sugare dat klinkt goed!
pi_41643420
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 07:10 schreef Sugar het volgende:
Echt, heel fijn is dat!
Mooi zo
Variety is the spice of life
  zaterdag 9 september 2006 @ 11:38:32 #64
88633 LittleWoodstock
Part of the Peanuts
pi_41643445
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 07:10 schreef Sugar het volgende:
Lishe, dat advies druist wel in tegen wat er juist steeds door de lactatiekundige en andere "experts" gezegd wordt. Ik hou dus nu nog maar even het volledig op verzoek voeden aan. Nu gaat het ook echt beter! Veeeeeeeeeel minder pijn, Storm komt om de 2 uur ongeveer (overdag en 's nachts) en het huilen tussendoor is ook op te lossen met wiegen, een pink in zijn mondje, lopen en de draagdoek. Echt, heel fijn is dat!
Hè wat fijn Sugar! Dat geeft denk ik een heel prettig gevoel en kun je met steeds meer vertrouwen uitkijken naar het vanzelf ontstaan van een ''aandacht-balans en ritme'' tussen Storm en Maria.
Houden zo!

Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je wél gedaan hebt dan van de dingen die je niet gedaan hebt...
  zaterdag 9 september 2006 @ 18:36:51 #65
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41653159
LW

Nog even een vraag: Storm drinkt nu om de twee uur ongeveer en dan beide borsten, maar allebei maar kort (8 minuten ongeveer). Dan valt ie in slaap, is niet meer tot echt actief drinken te prikkelen. Is dat "te" kort?
  zaterdag 9 september 2006 @ 18:56:40 #66
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_41653791
Ik denk niet dat het te kort is hoor Sugar. Iris dronk (en drinkt nog steeds) tussen de 10 en 15 minuten totaal. En dan is het meestal meer in de richting van de 10 minnuten dan de 15
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_41658119
Nee hoor Sugar, dat is heel normaal.
Sterker nog, de meeste kinderen hebben binnen die tijd wel hun buikje vol gedronken, het langere drinken is meestal alleen maar "voor de leuk".
Ronja drinkt ook vaak maar een minuut of tien, hooguit. En dan vaak nog maar een borst.
Storm doet het uitstekend zo te horen!
pi_41658595
Dat klinkt goed Sugar! Fijn dat je er weer wat vertrouwen begint te krijgen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_41664783
Sugar..drinkt hij dan 2x 8 minuten actief? Dat is hardstikke goed hoor!
Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
  zondag 10 september 2006 @ 12:44:37 #70
108648 cattie
lieve moeder
pi_41671567
Ik heb gisteren voor het eerst in het openbaar gevoed. Op het terrasje van een strandtent in Zandvoort. En dat ging hartstikke goed! Ik vond het wel een beetje eng, maar met behulp van een dekentje (ook tegen de wind) ging het heel discreet.
pi_41678933
Fijn Cattie!

Ik merk dat ik het voeden in het openbaar toch moeilijker vind dan ik had gedacht.
Komt vooral denk ik door mijn flinke G-cup op dit moment (ik vrees de dag dat ze na de borstvoeding slapper worden, dan kan ik ze oprollen waarschijnlijk ). Het is toch wat lastig om je kind discreet aan te leggen als je de borst zelf ook goed moet ondersteunen en ergens heb ik best wel een tijdens mijn puberteit ingebakken schroom om zo maar mijn hele borst te voorschijn te halen Maar als ze honger heeft heeft ze honger en ergens was het ook wel weer heel leuk om binnen een halve minuut Ronja tevreden aan de borst in een restaurant te hebben terwijl naast me een moeder met een evenoud en even hard blèrend kind zat te worstelen met schepjes melk en thermosflessen
  zondag 10 september 2006 @ 17:08:57 #72
108648 cattie
lieve moeder
pi_41679574
Ik kan me voorstellen dat het met een G cup wat lastiger is! Ik vind mijn borsten al groot (D cup, ik heb normaal B).
Ik heb trouwens die ingebakken schroom ook. Jaren geleden ben ik een keer topless op het strand gaan liggen (want dat is stoer ) en ik heb de hele tijd gedacht: oh mijn god, mensen kunnen mijn borsten zien! Dat was dus niet heel ontspannen. Met voeden in het openbaar heb ik gelukkig minder problemen (met dank aan het dekentje).
pi_41680375
Goed, cattie! En ik vind het ook wel dapper hoor.
Hoewel ik vind dat ik het gewoon zou moeten durven, heb ik ook nog geen enkele keer in het openbaar gevoed tot nu toe. Vandaag zouden we met schoonfamilie ergens op een terras gaan lunchen en wilde ik dus een flesje meenemen om het openbaar voeden te vermijden (was ook wel heel openbaar, midden in het dorp en tijdens de oldtimerdag, dus superdruk), maar we waren dus dat flesje vergeten (tepelhoedje zat toevallig gelukkig wel in de luiertas). Het was bijna alsof Finn het doorhad, hij had om 10 uur voor het laatst bij me gedronken (tegen zijn gewoonte in maar 1 borst ipv 2) en kwam pas om 3 uur toen we weer bij schoonmoeders thuis waren weer voor een voeding. Ik was wel een beetje opgelucht eerlijk gezegd.
  zondag 10 september 2006 @ 20:33:39 #74
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41686151
Heeft er iemand nog leuke linkjes van fijne én mooie voedingsbeha's? Thanks!
pi_41686907
quote:
Op zondag 10 september 2006 20:33 schreef Sugar het volgende:
Heeft er iemand nog leuke linkjes van fijne én mooie voedingsbeha's? Thanks!
Hier misschien? http://www.borstvoedingswinkel.nl/
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')