Vast wel, maar dat geeft de politie nog niet het recht om ze te mishandelen.quote:Op woensdag 6 september 2006 12:53 schreef Dirktator het volgende:
Maar hadden deze modelburgers dan niets op hun kerfstok staan?
Gelukkig weet jij de voorgeschiedenis van dit incidentquote:Op woensdag 6 september 2006 12:51 schreef BB_Koning het volgende:
Ik was in Amsterdam en in een klein steegje met een paar winkels stonden een heleboel mensen. Sensatiegeil dat ik ben, ben ik ook een kijkje gaan nemen. Het bleek dat 2 Marokkaaanse jongens door de politie geintimideerd/mishandeld werden.
Onzin. Tenzij je erbij was, kun je geen helder oordeel scheppen over deze situatie. TS heeft er mijns inziens een mondje van om de zaak een beetje op te blazen (dit is wel een subjectief oordeel van mij, dus ook ik kan fout zitten). Als ik als agent een veelpleger voor de zoveelste keer zou moeten oppakken om hem daarna weer lekker leuk vrij te laten na 2 uurtjes op het politiebureau, dan zou ik 'm ook eens wat steviger aanpakken.quote:Op woensdag 6 september 2006 12:55 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Vast wel, maar dat geeft de politie nog niet het recht om ze te mishandelen.
jij bent zo'n persoon die pas gaat huilen als zoiets je zelf overkomtquote:Op woensdag 6 september 2006 12:56 schreef sjimz het volgende:
[..]
Gelukkig weet jij de voorgeschiedenis van dit incident![]()
Daar gaat het niet om, het gaat er om hoe die agenten met de verdachten omgaanquote:Op woensdag 6 september 2006 12:56 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dit is gewoon het zgn Behandel hen zoals je zelf behandeld bent'' behandeling.quote:Op woensdag 6 september 2006 12:55 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
Vast wel, maar dat geeft de politie nog niet het recht om ze te mishandelen.
Je zou eens moeten wetenquote:Op woensdag 6 september 2006 12:57 schreef Allochtoon het volgende:
[..]
jij bent zo'n persoon die pas gaat huilen als zoiets je zelf overkomt
Zo werkt het dus niet. Als de politie iemand niet lang vast mag houden dan doen ze hun werk blijkbaar niet goed en dan heeft het weinig zin om shirtjes over hoofdjes te gaan trekken.quote:Op woensdag 6 september 2006 12:57 schreef Dirktator het volgende:
[..]
Onzin. Tenzij je erbij was, kun je geen helder oordeel scheppen over deze situatie. TS heeft er mijns inziens een mondje van om de zaak een beetje op te blazen (dit is wel een subjectief oordeel van mij, dus ook ik kan fout zitten). Als ik als agent een veelpleger voor de zoveelste keer zou moeten oppakken om hem daarna weer lekker leuk vrij te laten na 2 uurtjes op het politiebureau, dan zou ik 'm ook eens wat steviger aanpakken.
Ach ik word er een beetje moe van..quote:Op woensdag 6 september 2006 12:58 schreef Syd het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, het gaat er om hoe die agenten met de verdachten omgaan
Heeft er geen reet mee te maken. Als iemand op een gegeven moment geen verzet toont, heb je gewoon niet het recht iemand zo te behandelen, ongeacht de voorgeschiedenis.quote:Op woensdag 6 september 2006 12:56 schreef sjimz het volgende:
[..]
Leer jij eerst maar eens wat over strafrecht en strafvorderingquote:Op woensdag 6 september 2006 13:00 schreef Allochtoon het volgende:
[..]
Zo werkt het dus niet. Als de politie iemand niet lang vast mag houden dan doen ze hun werk blijkbaar niet goed en dan heeft het weinig zin om shirtjes over hoofdjes te gaan trekken.
Tuurlijk, de agenten moeten ten allen tijde lief doen tegen marrokaantjes. Ook als die marrokaantjes spugen, slaan, proberen weg te rennen, of je moeder uitschelden voor vieze kankerhoer die ze wel even op gaan zoeken. Ja, jij weet gelukkig ook het reilen en zeilen van de politiequote:Op woensdag 6 september 2006 12:58 schreef Syd het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, het gaat er om hoe die agenten met de verdachten omgaan
Je praat alsof je er verstand van hebt..helaas ben jij volledig het spoor bijster...want zelfs met een moordenaar mag je dat niet doenquote:Op woensdag 6 september 2006 13:00 schreef cyberstalker het volgende:
[..]
Heeft er geen reet mee te maken. Als iemand op een gegeven moment geen verzet toont, heb je gewoon niet het recht iemand zo te behandelen, ongeacht de voorgeschiedenis.
Enige uitzondering hierop is als je te maken hebt met een gevaarlijke moordenaar o.i.d., maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
schoppen? wat denk jequote:Op woensdag 6 september 2006 13:01 schreef Basp1 het volgende:
Ik vraag me af hoe die 2e jongen prostesteerde tegen die poltieagenten.
Ik ben wel degelijk redelijk thuis in die materie. Waar ik me nog meer aan stoor zijn mensen die een politieopleiding volgen en menen mr. Abraham Moskovic himself te zijn.quote:Op woensdag 6 september 2006 13:01 schreef sjimz het volgende:
[..]
Leer jij eerst maar eens wat over strafrecht en strafvordering![]()
ik herinner me de foto nog van volkert van de graaf waar hij op de grond ligt met (volgens mij een knie in zn nek) nadat hij geboeid is.. volledig onterecht zeker? onmenselijke behandeling?quote:Op woensdag 6 september 2006 13:03 schreef sjimz het volgende:
[..]
Je praat alsof je er verstand van hebt..helaas ben jij volledig het spoor bijster...want zelfs met een moordenaar mag je dat niet doenKijk maar eens in de ambstinstructie.
En wie zegt dat er van te voren geen verzet werd gepleegd?
Wetende dat hij niet door zomaar een politie-eenheid is opgepakt idd!quote:Op woensdag 6 september 2006 13:05 schreef Thrilled het volgende:
[..]
ik herinner me de foto nog van volkert van de graaf waar hij op de grond ligt met (volgens mij een knie in zn nek) nadat hij geboeid is.. volledig onterecht zeker? onmenselijke behandeling?rot toch op
Had ze maar uit moeten stappenquote:Op woensdag 6 september 2006 13:10 schreef NeoTribalist het volgende:
Zo erg is het hier gelukkig nog niet
Ik zag gister een filmpje over amerikaanse agenten die een mevrouw aanhielden
"come out of the car mam"
"but but blabla"
" NOW OR I WILL TASE YOU"
"but.."
"BZZZT AAAARGH, BZZZZT AAARGH"
*VROUW VALT UIT DE AUTO OP DE GROND
"PUT YOURE HANDS ON YOURE HEAD NOW!!! OR I WILL TASE YOU AGAIN"
"i cant move" (vekrampte spieren)
"BZZZZT AAARGH, BZZZT AAARGH"
"what did i do???!!!"
"YOU'RE DRIVERS LICENSE IS EXPIRED"
Wie wil er met mij mee dan?quote:Op woensdag 6 september 2006 13:12 schreef Het_hupt het volgende:
Wetende dat Marokkaanse jongens tegen over de politie geen respect tonen, zal de reactie van de politie terecht geweest zijn.
* Het_hupt stelt voor om een ieder een dagje met een agent mee te laten naar situaties waar Marokkaanse jongeren bij betrokken zijn.![]()
Ik ben eens met mijn zus mee geweestquote:
Ach ja zelfs als ik met een Marokkaanse collega loop dan krijgen we dat soort verwijten als we bijvoorbeeld een heterdaadje hebbenquote:Op woensdag 6 september 2006 13:16 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Ik ben eens met mijn zus mee geweest![]()
een heterdaadje, die gast had de mobiele telefoons nog onder z'n trui, zegt ie tegen m'n zus: "jij pakt mij omdat ik Marokkaan ben"
zeg ikquote:Op woensdag 6 september 2006 13:18 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ach ja zelfs als ik met een Marokkaanse collega loop dan krijgen we dat soort verwijten als we bijvoorbeeld een heterdaadje hebben![]()
quote:Op woensdag 6 september 2006 13:22 schreef wise het volgende:
Gewoon hard aanpakken dat tuig.
Inderdaad, 2x agt is 16.quote:Op woensdag 6 september 2006 12:51 schreef BB_Koning het volgende:
Ze voelden zich kennelijk erg stoer omdat ze 2 jongetjes van 16 mishandelden. Tegen grotere agsten zouden ze niet zo stoer doen. Lafaards.
.
quote:Op woensdag 6 september 2006 13:00 schreef Allochtoon het volgende:
[..]
Zo werkt het dus niet. Als de politie iemand niet lang vast mag houden dan doen ze hun werk blijkbaar niet goed en dan heeft het weinig zin om shirtjes over hoofdjes te gaan trekken.
jou woorden, niet die van de TS, en ook niet van wat er is gebeurd, als je probeert sarcastisch te relativeren, doe het dan goed...quote:Op woensdag 6 september 2006 13:29 schreef Keramiekplaatser het volgende:
Dus de politie heeft eindelijk eens goed hard opgetreden tegen dat soort tuig? Ze moeten worden mishandelt, of het nou Marokkanen, Nederlanders, Mongolen zijn maakt niet uit. Tuig moet aangepakt worden. Ze moeten zo hard geslagen worden dat ze 2 maanden niet kunnen lopen, misschien dat dat ze leert.
Goeie polizei dus!
Dat zijn mijn woorden ja, mijn persoonlijke mening. Dus ?quote:Op woensdag 6 september 2006 13:34 schreef Thrilled het volgende:
[..]
jou woorden, niet die van de TS, en ook niet van wat er is gebeurd, als je probeert sarcastisch te relativeren, doe het dan goed...![]()
quote:Op woensdag 6 september 2006 12:51 schreef BB_Koning het volgende:
Ik belde dus 112 en zei dat 2 agenten jongens aan het mishandelen waren.
Heb jij een bril en ga je naar de hanze?quote:Op woensdag 6 september 2006 13:46 schreef Geerd het volgende:
Die k*t marokkanen weer dat zal ze leren.
Ga jij maar eens naar Amsterdam Oost of West en kijken of je dan nog dezelfde mening hebt.quote:Op woensdag 6 september 2006 15:22 schreef BB_Koning het volgende:
Jullie zijn een stelletje kankermongolen en ik hoop dat een agent een keer een ruk aan jullie nek geeft en je op de grond smijt.
De eerste jongen schold niet en spuugde ook niet. De tweede jongen vroeg de hele tijd aan de agent waarom hij zn vriend zo werd behandeld. Als de 2e agent de protesterende jongen vervelend vond, dan had hij hem rustig moeten zeggen dat hij het te bont maakt en dat hij onder arrest staat. Hij hoefde hem niet naar de grond te werken.
Jullie hebben begrip voor die agenten en ik heb er begrip voor als er een keer een agent door een Marokkaan of wie dan ook neergeschoten wordt. Die agent zal het er vast wel naar gemaakt hebben. Iedereen weet hoe hardhandig de politie is, dus je gaat echt niet zomaar lopen provoceren.
Wat me ook kwaad maakt is dat het jongens van 16 waren. Had een agent mij zo aangeraakt, dan had ik m kapotgeslagen, dan had ie niks gehad aan zn zelfverdedigingscursusjes. Ja, dat zou moeten gebeuren: een agent die een grote kickboks-Marokkaan zo behandelt, maar nee, daar zijn ze te laf voor.
Ik ben geen Marokkaan, ik vind Marokkanen tuig, maar ik weiger om dit goed te praten. Mocht zoiets weer gebeuren en ik bel 112, dan zeg ik niet dat de politie iemand mishandeld, maar dat gewoon iemand mishandeld wordt.
quote:Op woensdag 6 september 2006 15:22 schreef BB_Koning het volgende:
Jullie zijn een stelletje kankermongolen en ik hoop dat een agent een keer een ruk aan jullie nek geeft en je op de grond smijt.
De eerste jongen schold niet en spuugde ook niet. De tweede jongen vroeg de hele tijd aan de agent waarom hij zn vriend zo werd behandeld. Als de 2e agent de protesterende jongen vervelend vond, dan had hij hem rustig moeten zeggen dat hij het te bont maakt en dat hij onder arrest staat. Hij hoefde hem niet naar de grond te werken.
Jullie hebben begrip voor die agenten en ik heb er begrip voor als er een keer een agent door een Marokkaan of wie dan ook neergeschoten wordt. Die agent zal het er vast wel naar gemaakt hebben. Iedereen weet hoe hardhandig de politie is, dus je gaat echt niet zomaar lopen provoceren.
Wat me ook kwaad maakt is dat het jongens van 16 waren. Had een agent mij zo aangeraakt, dan had ik m kapotgeslagen, dan had ie niks gehad aan zn zelfverdedigingscursusjes. Ja, dat zou moeten gebeuren: een agent die een grote kickboks-Marokkaan zo behandelt, maar nee, daar zijn ze te laf voor.
Ik ben geen Marokkaan, ik vind Marokkanen tuig, maar ik weiger om dit goed te praten. Mocht zoiets weer gebeuren en ik bel 112, dan zeg ik niet dat de politie iemand mishandeld, maar dat gewoon iemand mishandeld wordt.
of lekker mee staan trappen.quote:Op woensdag 6 september 2006 15:27 schreef Skorpija het volgende:
Je had het moeten filmen met je mobieltje...
(herinnerd zich Rodney King incident)
Nee want dan hadden de agenten het niet overleeft hoor!quote:Op woensdag 6 september 2006 15:28 schreef wise het volgende:
[..]
of lekker mee staan trappen.
(terwijl die het filmt)
quote:Had een agent mij zo aangeraakt, dan had ik m kapotgeslagen,
quote:Op woensdag 6 september 2006 15:29 schreef sjimz het volgende:
[..]
Nee want dan hadden de agenten het niet overleeft hoor!
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
amen!quote:Op woensdag 6 september 2006 13:00 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ach ik word er een beetje moe van..
Hoe de politie ook optreed, het is blijkbaar nooit goed
Treden ze niet op dan zijn het mietjes
Treden ze wel op dan zijn het lafaards.
![]()
quote:Op woensdag 6 september 2006 15:29 schreef sjimz het volgende:
[..]
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jij bent best een raar wereldvreemd mannetje, weet je dat?quote:Op woensdag 6 september 2006 15:22 schreef BB_Koning het volgende:
Overleefd moet met een d.quote:Op woensdag 6 september 2006 15:29 schreef sjimz het volgende:
[..]
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jij laat je onderdrukken en komt niet op voor je mensenrechten hequote:Op woensdag 6 september 2006 15:34 schreef BlueEyed het volgende:
[..]
Jij bent best een raar wereldvreemd mannetje, weet je dat?
Nerd.quote:Op woensdag 6 september 2006 15:22 schreef BB_Koning het volgende:
Jij bent de degene die hier zielig is, je laat je bang maken door de media .... je loopt waarschijnlijk met knikkende knien langs marrokanen....quote:Op woensdag 6 september 2006 15:35 schreef Keramiekplaatser het volgende:
[..]
Nerd.
Heerlijk om te lezen dat de politie eindelijk eens goed werk vericht. Ze hadden jou ook tegen de muur moeten gooien en je zo hard op de poten omstampen dat je nooit weer kunt lopen.
Aangepakt worden moet dat tuig, hoor je me? Mietje![]()
Dus omdat het jongens van 16 (Hoe wist je trouwens dat ze 16 jaar waren?) zijn mogen ze niet aangeraakt worden? Zoals al gezegd word...ze worden denk ik niet voor niets aangehouden...quote:Op woensdag 6 september 2006 15:35 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Overleefd moet met een d.
Ik ben overigen sniet zo stom om op de vuist te gaan met 2 agenten, maar 1 agent zou ik met plezier tegen zn kop trappen
En, hel dop sokken, geef eens antwoord op het 2e stuk van de quote:
Of ga je zeggen dat die ook zo behandeld zou worden? Ja inderdaad, als er versterking van 5 agenten bij is gekomen![]()
![]()
Maar TS blijft een nerd!quote:Op woensdag 6 september 2006 15:37 schreef NeoTribalist het volgende:
[..]
Jij bent de degene die hier zielig is, je laat je bang maken door de media .... je loopt waarschijnlijk met knikkende knien langs marrokanen....
Angst->Woede
Jij bent mede verantwoordelijk voor de aftakeling van dit land.
kutnerd
Ik laat me bang maken door de media? Oh, wist ik niet.quote:Op woensdag 6 september 2006 15:37 schreef NeoTribalist het volgende:
[..]
Jij bent de degene die hier zielig is, je laat je bang maken door de media .... je loopt waarschijnlijk met knikkende knien langs marrokanen....
Angst->Woede
kutnerd
Nee, en nogmaals neequote:Op woensdag 6 september 2006 15:35 schreef NeoTribalist het volgende:
[..]
Jij laat je onderdrukken en komt niet op voor je mensenrechten he![]()
Ook al waren ze 30, ze waren kleine dunne mannetjes van 1.70m. Ze worden voor iets aangehouden, maar de manier waarop klopt niet. Simpele mannetje.quote:Op woensdag 6 september 2006 15:37 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dus omdat het jongens van 16 (Hoe wist je trouwens dat ze 16 jaar waren?) zijn mogen ze niet aangeraakt worden? Zoals al gezegd word...ze worden denk ik niet voor niets aangehouden...
En wat betreft de grote kick boks marokkaan.... Je zou eens moeten weten hoe juist de grote stoere helden softies worden als de politie voor de deur staat
En als je zo'n held was als dat je beweerd dat je bent.... waarom sprong jij er dan niet tussen?
Loop eens een zaterdagavondje mee met de politie, held op internet dat je bent.quote:Op woensdag 6 september 2006 15:37 schreef NeoTribalist het volgende:
[..]
Angst->Woede
kutnerd
Wat loop je dan te zeiken? Je weet niks van de situatie af, en toch ga je lopen zeikenquote:Op woensdag 6 september 2006 15:43 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Ook al waren ze 30, ze waren kleine dunne mannetjes van 1.70m. Ze worden voor iets aangehouden, maar de manier waarop klopt niet. Simpele mannetje.
Grootte heeft niks te maken met stoerheid. Ongetrainde mensen zijn in shock als iemand hen tegen de grond duwt. Dat is mijn wens voor 2006 voor jou: een onbeschofte kerel tegenkomen wie jij zomaar tegen de muur duwt en vervolgens in elkaar getimmerd worden![]()
Waarom ertussen springen, waren ze mijn vrienden?
Overigens moet diegene wel een bokser zijn, want die slaan veel harder dan kickboksersquote:Op woensdag 6 september 2006 15:43 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Ook al waren ze 30, ze waren kleine dunne mannetjes van 1.70m. Ze worden voor iets aangehouden, maar de manier waarop klopt niet. Simpele mannetje.
Grootte heeft niks te maken met stoerheid. Ongetrainde mensen zijn in shock als iemand hen tegen de grond duwt. Dat is mijn wens voor 2006 voor jou: een onbeschofte kerel tegenkomen wie jij zomaar tegen de muur duwt en vervolgens in elkaar getimmerd worden![]()
Ik zou jou graag tegen de muur willen duwenquote:Op woensdag 6 september 2006 15:43 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Ik heb geen bril en op zaterdagavond heb ik wel iets beters te doen dan kinderen in elkaar slaan met de politie.quote:Op woensdag 6 september 2006 15:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Loop eens een zaterdagavondje mee met de politie, held op internet dat je bent.
kutkneus met je jampotglazen
Ah, PussyWimp de 3e dus. Zie je nou wel dat je uit je nek lult als het gaat om de politie, je wilt niet eens weten hoe zij te werk gaanquote:Op woensdag 6 september 2006 15:48 schreef NeoTribalist het volgende:
[..]
Ik heb geen bril en op zaterdagavond heb ik wel iets beters te doen dan kinderen in elkaar slaan met de politie.
Maar evengoed bedankt voor het aanbod
Errmmm ? Ik begrijp dat jij je graag nodeloos naar de tering laat trappen ? En kom op zeg, de arrestanten kunne nog zien lopen , alles dus niet direct iets om je zorgen over te maken hoor.quote:Op woensdag 6 september 2006 15:35 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Overleefd moet met een d.
Ik ben overigen sniet zo stom om op de vuist te gaan met 2 agenten, maar 1 agent zou ik met plezier tegen zn kop trappen
En, hel dop sokken, geef eens antwoord op het 2e stuk van de quote:
Of ga je zeggen dat die ook zo behandeld zou worden? Ja inderdaad, als er versterking van 5 agenten bij is gekomen![]()
![]()
Ik weet hoe ze te werk gaan uit eigen ervaring, boetes boetes boetes.....quote:Op woensdag 6 september 2006 15:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ah, PussyWimp de 3e dus. Zie je nou wel dat je uit je nek lult als het gaat om de politie, je wilt niet eens weten hoe zij te werk gaanEn maar blaten en maar poep uitkramen hier op Fok, niet te geloven
![]()
Als je t lief vraagt kan donderdag of vrijdag waarschijnlijk ook wel hoorquote:Op woensdag 6 september 2006 15:48 schreef NeoTribalist het volgende:
[..]
Ik heb geen bril en op zaterdagavond heb ik wel iets beters te doen dan kinderen in elkaar slaan met de politie.
Maar evengoed bedankt voor het aanbod
Terecht!!quote:Op woensdag 6 september 2006 15:51 schreef NeoTribalist het volgende:
[..]
Ik weet hoe ze te werk gaan uit eigen ervaring, boetes boetes boetes.....
Laatst liep ik nog eventjes een kroeg uit met een biertje omdat het zo benauwd was binnen... stond net 20 seconden op de stoep kwam er politie aan. Ik MOEST in de auto stappen en kreeg een boete van 120 euro.
IK KOTS OP POLITIE EN IK KOTS OP JOU
Errm niet zo vreemd hoor? Je mag op straat geen alcohol drinken, simpel zatquote:Op woensdag 6 september 2006 15:51 schreef NeoTribalist het volgende:
[..]
Laatst liep ik nog eventjes een kroeg uit met een biertje omdat het zo benauwd was binnen... stond net 20 seconden op de stoep kwam er politie aan. Ik MOEST in de auto stappen en kreeg een boete van 120 euro.
Je hebt t tegen mij? Omdat ik je een schijterd noem als je niet een dagje met de politie mee durft te lopen ?quote:Op woensdag 6 september 2006 15:53 schreef NeoTribalist het volgende:
Grappig dit topic, als je het met de ts eens bent gaan mensen zonder enige kennis je persoon aanvallen. IPV inhoudelijk te reageren.
Ik hoef me niet te verdedigen,
Nee, ik zou graag nodeloos een omhooggevallen agent naar de tering trappenquote:Op woensdag 6 september 2006 15:50 schreef ThaKiller het volgende:
[..]
Errmmm ? Ik begrijp dat jij je graag nodeloos naar de tering laat trappen ?
Gerechtigheid, met je 20 seconden. Lazer op man, dat zal vast wel langer geweest zijn. En je zal zeker niks gedaan hebben, want jij bent zo`n braaf mannetjequote:Op woensdag 6 september 2006 15:51 schreef NeoTribalist het volgende:
[..]
Mensen die geen negatieve ervaring met politie hebben komen meestal niet buiten.quote:Op woensdag 6 september 2006 15:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gerechtigheid, met je 20 seconden. Lazer op man, dat zal vast wel langer geweest zijn. En je zal zeker niks gedaan hebben, want jij bent zo`n braaf mannetje![]()
Echt, mensen die kotsen op de politie hebben dat voor 99% aan zichzelf te danken, en ik pis over jou heen en adoreer de agenten die jou gearresteerd hebben, HULDE AAN DIE HELDEN, HULDE! Ze verdienen van mij een lintje, tuig zoals jij moet van de straat af getrapt worden!
Jezus, uit welk kampers-familie-krocht ben jij getrokken dan?quote:Op woensdag 6 september 2006 15:58 schreef NeoTribalist het volgende:
[..]
Mensen die geen negatieve ervaring met politie hebben komen meestal niet buiten
Politiestaat bwahahaha, je weet niet eens wat het woord inhoudt, prachtig!quote:Op woensdag 6 september 2006 15:58 schreef NeoTribalist het volgende:
[..]
Ik vind je gewoon schattig , je loopt met ogen open in de fuik die politie staat heet
quote:Op woensdag 6 september 2006 15:57 schreef ThaKiller het volgende:
[..]
Je hebt t tegen mij? Omdat ik je een schijterd noem als je niet een dagje met de politie mee durft te lopen ?
Daar zit een reden achter, namelijk als de politie helemaal veilig zou zijn zou jij er vast geen probleem mee hebben om en dagje mee te lopen.
Ik ben nog nooit in aanraking geweest met de politiequote:Op woensdag 6 september 2006 15:58 schreef NeoTribalist het volgende:
[..]
Mensen die geen negatieve ervaring met politie hebben komen meestal niet buiten.
Ik vind je gewoon schattig , je loopt met ogen open in de fuik die politie staat heet
A police state is a state with authority which uses the police, especially secret police, to maintain and enforce political power, even through violent or arbitrary means if necessary. A police state typically exhibits elements of totalitarianism or other harsh means of social control. In a police state the police are not subject to the rule of law in an emergency and there is no meaningful distinction between the law and the exercise of political power by the executive.quote:Op woensdag 6 september 2006 15:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Politiestaat bwahahaha, je weet niet eens wat het woord inhoudt, prachtig!![]()
Mooie uitvinding dat google hequote:Op woensdag 6 september 2006 16:01 schreef NeoTribalist het volgende:
[..]
A police state is a state with authority which uses the police, especially secret police, to maintain and enforce political power, even through violent or arbitrary means if necessary. A police state typically exhibits elements of totalitarianism or other harsh means of social control. In a police state the police are not subject to the rule of law in an emergency and there is no meaningful distinction between the law and the exercise of political power by the executive.
The government with the police force does not describe itself as a "police state". Instead, it is a description assigned to a regime by internal or external critics in response to the laws, policies and actions of that regime, and is often used pejoratively to describe the regime's stance on human rights, the social contract and similar matters.
wikipedia, ik post meteen de bron anders gelooft meneer me niet en barst hij weer uit in 1 van zijn scheld kannonadesquote:
Nou leten we het even realistisch bekijken.quote:Op woensdag 6 september 2006 15:57 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Nee, ik zou graag nodeloos een omhooggevallen agent naar de tering trappen![]()
Weet je hoe het is om aangevallen te worden? Je wordt bang, hoe groot je ook bent, je wordt bang. De eerste keer dat ik bokste, was het tegen een jongetje van 15, ik wist niet wat ik tegen al die stoten moest doen, het was echt eng. Zulke gastjes met een grote mond hebben vast ook nog nooti een vechtpartij meegemaakt, dit zal wel de eerste keer zijn en ze zullen vast bang geweest zijn.
Stoer hoor, dat die agenten 2 jongens van 16 bang gemaakt hebben.
En nu graag in je eigen woordenquote:Op woensdag 6 september 2006 16:01 schreef NeoTribalist het volgende:
[..]
A police state is a state with authority which uses the police, especially secret police, to maintain and enforce political power, even through violent or arbitrary means if necessary. A police state typically exhibits elements of totalitarianism or other harsh means of social control. In a police state the police are not subject to the rule of law in an emergency and there is no meaningful distinction between the law and the exercise of political power by the executive.
The government with the police force does not describe itself as a "police state". Instead, it is a description assigned to a regime by internal or external critics in response to the laws, policies and actions of that regime, and is often used pejoratively to describe the regime's stance on human rights, the social contract and similar matters.
Ik wel... maar niet voor mezelf. Ik mocht getuigen tegen iemandquote:Op woensdag 6 september 2006 16:01 schreef Bep het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit in aanraking geweest met de politie![]()
Goh, nooit geweten dat de CDA en VVD de politie gebruiken om hun eigen politieke agenda te volhardenquote:Op woensdag 6 september 2006 16:01 schreef NeoTribalist het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat er al een politie staat is, het is je taak als burger om die te voorkomen. En als je de kenmerken niet kan herkennen kun je er niks aan doen....quote:Op woensdag 6 september 2006 16:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Goh, nooit geweten dat de CDA en VVD de politie gebruiken om hun eigen politieke agenda te volharden![]()
![]()
Nou niet gaan liegen he!quote:Op woensdag 6 september 2006 16:04 schreef NeoTribalist het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat er al een politie staat is, het is je taak als burger om die te voorkomen. En als je de kenmerken niet kan herkennen kun je er niks aan doen....
quote:Op woensdag 6 september 2006 13:00 schreef NeoTribalist het volgende:
Dat is een teken van een politiestaat
quote:Op woensdag 6 september 2006 15:58 schreef NeoTribalist het volgende:
[..]
Mensen die geen negatieve ervaring met politie hebben komen meestal niet buiten.
lief van je dat je me quote, maar eigelijk zat ik meer te wachten op je reactie.quote:
Er was iets met de brommer die uitgezet moest worden terwijl het voor een winkel stond. Helemaal geen sprake van 1 en 2.quote:Op woensdag 6 september 2006 16:02 schreef ThaKiller het volgende:
[..]
Nou leten we het even realistisch bekijken.
Jij hebt niets gedaan, en er komt een agent op je af. Wat doe je dan ? Vast niet iets waarvoor je mee hoeft.
Jij hebt wel iets gedaan, en daarom komen er agenten aan. Dan heb je 3 keuzes:
1. je rent je de pleuris om weg te komen en komt ze (hopelijk) niet meer tegen.
2. je knalt vol op die agenten in en word op deze manier afgevoerd.
3. je blijft staan en word gewoon rustig ingerekend.
Ik vermoed dat het hier (een combo van) 1 en 2 is geweest. Wat denk jij ?
Voor dat hier een echte politie staat komt moet er nog wel het een en het ander veranderen, en dan nog, hoe je behandeld word door de politie doet daar niets aan op/ af.quote:Op woensdag 6 september 2006 16:04 schreef NeoTribalist het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat er al een politie staat is, het is je taak als burger om die te voorkomen. En als je de kenmerken niet kan herkennen kun je er niks aan doen....
Nou dan zie ik al helemaal geen probleem, dan zet je even je brommer uit ? Probleem opgelost.quote:Op woensdag 6 september 2006 16:06 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Er was iets met de brommer die uitgezet moest worden terwijl het voor een winkel stond. Helemaal geen sprake van 1 en 2.
De politie vond dat ze niet snel genoeg de bromme ruitdeden toen dat werd gevraagd. Als je niet luistert, dan word je gearresteerd. Tot zo ver heb ik nergens problemen mee. Ik heb simpelweg problemen met het harde optreden.quote:Op woensdag 6 september 2006 16:09 schreef ThaKiller het volgende:
[..]
Nou dan zie ik al helemaal geen probleem, dan zet je even je brommer uit ? Probleem opgelost.
Wordt je ook niet ingerekend
Ik wou zeggen dat ik een vriend heb die bij de Amsterdamse politie werkt, en dat ik daarom wel het 1 en ander van politie weet.quote:Op woensdag 6 september 2006 16:06 schreef ThaKiller het volgende:
[..]
lief van je dat je me quote, maar eigelijk zat ik meer te wachten op je reactie.
kuthypocrietquote:Op woensdag 6 september 2006 16:13 schreef NeoTribalist het volgende:
[..]
Ik wou zeggen dat ik een vriend heb die bij de Amsterdamse politie werkt, en dat ik daarom wel het 1 en ander van politie weet.
Maar daarvoor zei ik dat ik kots op politie, dus vond ik het wat beledigend tegenover hem.
Hmm, een geslepen practical katana?quote:
Ja joh..quote:Op woensdag 6 september 2006 15:22 schreef BB_Koning het volgende:
Had een agent mij zo aangeraakt, dan had ik m kapotgeslagen, dan had ie niks gehad aan zn zelfverdedigingscursusjes. Ja, dat zou moeten gebeuren: een agent die een grote kickboks-Marokkaan zo behandelt, maar nee, daar zijn ze te laf voor.
quote:Op woensdag 6 september 2006 12:56 schreef Allochtoon het volgende:
Ken wel meer van dit soort verhalen ja. Feit blijft dat als je een Marokkaan bent je grotere kans op zo'n behandeling hebt.
quote:Op woensdag 6 september 2006 12:56 schreef Allochtoon het volgende:
Ken wel meer van dit soort verhalen ja. Feit blijft dat als je een Marokkaan bent je grotere kans op zo'n behandeling hebt.
Ik vind de indianenverhalen over de Guardia Civil wel wat overdreven, dat geld voornamelijk voor de toeristische steden waar bezopen toeristen (met name Britten nu) meteen op elk vliegtuig dat ook maar richting Engeland gaat gezet worden. Alsook de knuppelverhalen uit Salou.quote:Op woensdag 6 september 2006 15:53 schreef Noork het volgende:
Goed om eens te horen dat de politie soms hard optreed. Ik vind het maar een slappe hap in Nederland. Ze zouden wat mij betreft een voorbeeld kunnen nemen aan b.v. de Guardia Civil. Die treden hard op, en je denkt daardoor wel 3x na voordat je wat uithaalt.
Dat is precies wat ik bedoel, in het geval dat er enige sprake van overwicht is, heeft de politie geen enkel probleem om disproportioneel op te treden.quote:Op woensdag 6 september 2006 18:44 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Ja joh..![]()
Wat zijn ze daar weer bang voor.![]()
En zeker voor een kerel als jij..
Ik weet niet welke ervaringen jij hebt met de politie, echter, je zult het altijd afleggen.. Al moet de hele stad opgetrommeld worden..
Wat versta jij onder disproportioneel?quote:Op woensdag 6 september 2006 20:35 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik bedoel, in het geval dat er enige sprake van overwicht is, heeft de politie geen enkel probleem om disproportioneel op te treden.
Soms ja, maar dat was in dit geval du sniet zo.quote:Op woensdag 6 september 2006 20:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ojah TS als je eerst eens "onderzoek" zou doen naar het werk, bevoegdheden en procedures van de politie dan zou je misschien kunnen snappen waarom een aanhouding soms met gepast "geweld" gebeurt.
Omdat? wist jij waarvoor hij aangehouden werd. Kan jij ons vertellen of hij zich misschien verzet heeft VOORDAT jij aan kwam lopen. Misschien heeft hij wel gedreigt met iets... Er zijn zoveel mogelijkheden.quote:Op woensdag 6 september 2006 20:43 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Soms ja, maar dat was in dit geval du sniet zo.
Dat voordatverhaal slaat nergens op, want dan hadden ze hem meteen wel gearresteerd en hij was sowieso niet angehouden. Ook al had hij gedreigd, dan nog heeft een agent geen reden hem tegen de grond te smijten.quote:Op woensdag 6 september 2006 20:45 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Omdat? wist jij waarvoor hij aangehouden werd. Kan jij ons vertellen of hij zich misschien verzet heeft VOORDAT jij aan kwam lopen. Misschien heeft hij wel gedreigt met iets... Er zijn zoveel mogelijkheden.
Je krijgt niet zomaar zonder reden handboeien om! Als hij met een wapen dreigt dan is dat echt wel een reden om hem op de grond te gooien.quote:Op woensdag 6 september 2006 20:47 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Dat voordatverhaal slaat nergens op, want dan hadden ze hem meteen wel gearresteerd en hij was sowieso niet angehouden. Ook al had hij gedreigd, dan nog heeft een agent geen reden hem tegen de grond te smijten.
Agenten die tijdens diensttijd in de sportschool aan het sporten zijn. En hun dienstwapen niet veilig op bergen, dan geef ik je groot gelijk om DIE agenten dan niet hoog in te schatten.quote:Op woensdag 6 september 2006 20:52 schreef Allochtoon het volgende:
Mag ik er aan toevoegen dat ik weinig vertrouwen heb in de Nederlandse politie sinds ik jaren geleden in de kleedkamer van de sportschool alle wapens van de sportende agenten zo uit hun holster kon meenemen. Terwijl er overal bordjes hingen met "laat geen waardevolle spullen achter" en er de mogelijkheid bestond tot het gratis gebruikmaken van kluisjes.
Wat verzin jij erbij? Doe normaal, joh. Hij had geen moer in zn handen, geen enkel wapen.quote:Op woensdag 6 september 2006 20:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Je krijgt niet zomaar zonder reden handboeien om! Als hij met een wapen dreigt dan is dat echt wel een reden om hem op de grond te gooien.
Je kan ook dreigen met woorden? Ik steek je dood, ik schiet je neer... ik sla je kapot... allemaal redenen om iemand te boeien. Je geeft aan zelf al aan geen goede redenen te kunnen geven waarom die jongen handboeien om had en daarom gooi je het maar op mishandeling, rascisme en minachting.quote:Op woensdag 6 september 2006 21:04 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Wat verzin jij erbij? Doe normaal, joh. Hij had geen moer in zn handen, geen enkel wapen.
Jullie denken echt dat de politie niet uit frustratie gewelddadig wordt, simpele zielen.
Wat een onzin.quote:Op woensdag 6 september 2006 20:35 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik bedoel, in het geval dat er enige sprake van overwicht is, heeft de politie geen enkel probleem om disproportioneel op te treden.
Iemand die alleen al loopt te schreeuwen en recalsitrant vertoont gaat gelijk al tegen de grond/muur.quote:Op woensdag 6 september 2006 21:04 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Wat verzin jij erbij? Doe normaal, joh. Hij had geen moer in zn handen, geen enkel wapen.
Jullie denken echt dat de politie niet uit frustratie gewelddadig wordt, simpele zielen.
idioot, ben je zo stom dat je niet kunt lezen? ik zeg niet dat het neit kan, laten we er maar van uitgaan dat hij heeft gezegd dat hij hem neer zou schieten. dan zou de agent gezegd moeten hebben: ok, je gaat te ver, je staat onder arrest.quote:Op woensdag 6 september 2006 21:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Je kan ook dreigen met woorden? Ik steek je dood, ik schiet je neer... ik sla je kapot... allemaal redenen om iemand te boeien. Je geeft aan zelf al aan geen goede redenen te kunnen geven waarom die jongen handboeien om had en daarom gooi je het maar op mishandeling, rascisme en minachting.
Jij weet net als ik ook niet hoe de feiten lagen. Jij denkt dat die agenten hem zonder reden zo behandelden, ik geef een mogelijk voorbeeld en jij vind dat ik normaal moet doen omdat dat volgens jou niet gebeurd kan zijn.
Stel ze werden door frustratie gewelddadig denk je dan echt dat ze hem zichtbaar voor iedereen in elkaar zouden slaan ofzo... Dat ze hun hele carriere op het spel laten zetten voor 1 zown jongen.
quote:Op woensdag 6 september 2006 21:22 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
idioot, ben je zo stom dat je niet kunt lezen? ik zeg niet dat het neit kan, laten we er maar van uitgaan dat hij heeft gezegd dat hij hem neer zou schieten. dan zou de agent gezegd moeten hebben: ok, je gaat te ver, je staat onder arrest.
In dit geval was er sprake van overwicht en is er dipropotioneel gehandeld. Als ze door 6 van die schoffies aangevallen zouden zijn, dan zouden ze niet disproportioneel gehandeld hebben.quote:Op woensdag 6 september 2006 21:19 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Je weet kennelijk niet wat proportioneel betekent.
In het geval van geen overwicht zul je eerder veel geweld zien (wat nog altijd propportioneel is) dan bij massaal fysiek overwicht.
Dan heeft de verdachte vaak iets van: "Hmm, ik kan ze hebben, we zijn met meer"
En dan zou je zomaar kunnen gaan denken aan vuurwapen waardige situaties.
Gelukkig werkt de politie niet met het principe 1 op 1 vechten, dan zouden alle dienders straatvechters moeten zijn.
De politie heeft de bevoegdheid steeds hoger in de geweldsspiraal te gaan zitten indien dit nodig is.
Heeft niks met laf te maken.
Je hebt bar weinig verstand van de ambtsinstructie van de politie, en zodoende heeft het geen enkel nut om met jou inhoudelijk hierover te gaan discussieren..quote:Op woensdag 6 september 2006 21:26 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
In dit geval was er sprake van overwicht en is er dipropotioneel gehandeld. Als ze door 6 van die schoffies aangevallen zouden zijn, dan zouden ze niet disproportioneel gehandeld hebben.
De politie is dus weldegelijk laf omdat ze in situaties waarin sprake van overwicht is tóch ervoor kiest disproportioneel geweld te gebruiken.
Harder betekent: meteen arresteren dat tuig. Het betekent niet: ram er maar op los.quote:Op woensdag 6 september 2006 21:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Toch best raar, er word altijd gezegt dat de Nederlandse politie watjes zijn en niets voorsteld en dat ze best harder op mogen treden maar als dat dan gebeurd dan is het disproportioneel en misdadig.
quote:Op woensdag 6 september 2006 21:22 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
idioot, ben je zo stom dat je niet kunt lezen? ik zeg niet dat het neit kan, laten we er maar van uitgaan dat hij heeft gezegd dat hij hem neer zou schieten. dan zou de agent gezegd moeten hebben: ok, je gaat te ver, je staat onder arrest.
Ik denk dat jij niet eens door de voorselectie zou komenquote:Op woensdag 6 september 2006 21:28 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Harder betekent: meteen arresteren dat tuig. Het betekent niet: ram er maar op los.
Volgens mij snappen agenten zelf ook niet helemaal wanneer ze geweld mogen gebruiken. Hun uniform is gewoon een excuus om beul en rechter tegelijk te spelen. Nu een ander punt: zal het komen door het opleidingsniveau?
Die jongen zei iets en keerde zich om na geen antwoord gekregen te hebben en de agent sprong meteen op zn rug. Eerst moet je hem zeggen dat hij onder arrest staat, al shij dan tegenwerkt, dan kun je hem tegen de grond smijten.quote:Op woensdag 6 september 2006 21:28 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
![]()
Je staat onder arest blijf je even staan?
NEE tegen de grond en als dat nodig geacht word hem onder schot houden terwijl hij gefoullieerd word. Niets zachtzinnig optreden... Een agent beledigen is te ver gaan, een agent bedreigen met de dood is gewoon het maximum wat je kan zeggen.
Oh , zoals wel het geval is met al die schriele mannetjes die je op straat ziet lopen en die agenten met een pens?quote:Op woensdag 6 september 2006 21:31 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik denk dat jij niet eens door de voorselectie zou komenMeneer de kickboks-held
Je snapt het echt niet..quote:Op woensdag 6 september 2006 21:28 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Harder betekent: meteen arresteren dat tuig. Het betekent niet: ram er maar op los.
Volgens mij snappen agenten zelf ook niet helemaal wanneer ze geweld mogen gebruiken. Hun uniform is gewoon een excuus om beul en rechter tegelijk te spelen. Nu een ander punt: zal het komen door het opleidingsniveau?
Blijf je nu doorgaan met dat 'onder arrest staan'..?quote:Op woensdag 6 september 2006 21:31 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Die jongen zei iets en keerde zich om na geen antwoord gekregen te hebben en de agent sprong meteen op zn rug. Eerst moet je hem zeggen dat hij onder arrest staat, al shij dan tegenwerkt, dan kun je hem tegen de grond smijten.
Nee hoor, dat is zo geregeld bij een burger aanhouding. Een burger MOET eerst zeggen dat iemand door hem of haar aangehouden word voordat de burger iemand mag vastpakken en of tegenhouden.quote:Op woensdag 6 september 2006 21:31 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Die jongen zei iets en keerde zich om na geen antwoord gekregen te hebben en de agent sprong meteen op zn rug. Eerst moet je hem zeggen dat hij onder arrest staat, al shij dan tegenwerkt, dan kun je hem tegen de grond smijten.
Het draait hier niet om jullie lange tenen, normale mensen mogen iemand anders ook niet meppen al shij zomaar iets zegt, dus agenten ook niet.
Als er tijd en ruimte voor is moet een agent dat ook gewoon mededelen.quote:Op woensdag 6 september 2006 21:36 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is zo geregeld bij een burger arest. Een burger MOET eerst zeggen dat iemand door hem of haar aangehouden word voordat de burger iemand mag vastpakken en of tegenhouden.
Een agent hoeft dat niet.
Nee, paar niveautjes hogerquote:Op woensdag 6 september 2006 18:34 schreef NeoTribalist het volgende:
[..]
Hmm, een geslepen practical katana?![]()