abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 september 2006 @ 21:46:18 #161
106955 BB_Koning
Koninklijk? Nee: goddelijk...
pi_41563980
quote:
Op woensdag 6 september 2006 21:44 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Je bent aangehouden, dan luistert hij niet..
Even waarschuwen voor het feit dat er geweld gebruikt gaat worden, weer niet luisteren.
Jaah.. dan heb je het er zelf naar gemaakt en heb ik mij volledig aan de regels gehouden.
daar is niks mis mee, maar dat gebeurde hier niet!
bb_koning.hyves.nl
  woensdag 6 september 2006 @ 21:46:54 #162
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_41564008
quote:
Op woensdag 6 september 2006 21:45 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Dat kan een vorm van aanhouden zijn ja.
Die ook nog eens volledig rechtmatig is/kan zijn.
Zeker wanneer de kans groot is dat hij bijvoorbeeld opgaat in de mensenmassa.

Schreeuw dat dan nog wel even in zn nek, "Je bent aangehouden"
Weet hij ook waar hij aan toe is.
Lijkt me duidelijk genoeg ja.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_41564036
quote:
Op woensdag 6 september 2006 21:44 schreef edje34 het volgende:

[..]

Laat ze dan die hooligangs en echte criminelen aanpakken.
Hooligans worden aangepakt, en niet bepaald zachtzinnig ook.

Echte criminelen als bijv. Holleeder, ach jah.
Dat is een beetje het probleem met de georganiseerde misdaad, het is 'georganiseerd' en zodoende is er lastig vat op te krijgen..
Gelukkig is Nederland niet het enige land die hier moeilijk grip op krijgt.
  PR/Manusje van alles woensdag 6 september 2006 @ 21:48:40 #164
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_41564072
quote:
Op woensdag 6 september 2006 21:46 schreef BB_Koning het volgende:

[..]

daar is niks mis mee, maar dat gebeurde hier niet!
Hoe weet je dat zo zeker, het is echt moeilijk te zeggen als je niet alle feiten weet als buitenstaander.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_41564115
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:55 schreef Areyoutalkingtome het volgende:

[..]

Vast wel, maar dat geeft de politie nog niet het recht om ze te mishandelen.
Misschien ter voorkoming van verdere escalaties en dat gebaseerd op ervaring uit het verleden?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  PR/Manusje van alles woensdag 6 september 2006 @ 21:51:21 #166
Toezicht is gezond!
pi_41564178
quote:
Op woensdag 6 september 2006 21:49 schreef wonko het volgende:

[..]

Misschien ter voorkoming van verdere escalaties en dat gebaseerd op ervaring uit het verleden?
Ja maarjah wat is mishandelen als je bevoegd bent om zo te handelen....
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
  woensdag 6 september 2006 @ 21:51:36 #167
106955 BB_Koning
pi_41564186
quote:
Op woensdag 6 september 2006 21:45 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Dat kan een vorm van aanhouden zijn ja.
Die ook nog eens volledig rechtmatig is/kan zijn.
Zeker wanneer de kans groot is dat hij bijvoorbeeld opgaat in de mensenmassa.

Schreeuw dat dan nog wel even in zn nek, "Je bent aangehouden"
Weet hij ook waar hij aan toe is.
Er was een enorme lege ruimte om hen heen, iedereen stond op een afstand en hij rende ook niet. Ach, t heeft gene nut, je zal t blijven goedkeuren. Je keurt zeke r de manier waarop Rodney King behandeld werd ook goed

Ik heb t al door: de politie handelt hoe ze wil, want ze komt er toch altijd mee weg. Agenten worden zonder meer gedekt door andere agenten. Zolang de verdachte niet doodgeslagen is, is het goed. Met drogredenen als 'hijwerkte niet mee' , 'ik voelde me bedreigd' en nog meer van dat soort zooi kan alle sgeod gepraat worden.

Ik heb weer duidelijkheid, nu weet ik waarom t gebeurde en waarom t zal blijven gebeuren.

Overigens blij fik er ook bij dat opleidingsniveau een grote oorzaak is van dit alles. Simpele zielen houden van geweld, kijk maar naar d vechtende soldaten in Irak etc.
bb_koning.hyves.nl
pi_41564282
quote:
Op woensdag 6 september 2006 21:51 schreef BB_Koning het volgende:
Overigens blij fik er ook bij dat opleidingsniveau een grote oorzaak is van dit alles. Simpele zielen houden van geweld, kijk maar naar d vechtende soldaten in Irak etc.
Praat niet waar je geen weet over hebt.
De agent in Amsterdam heeft minimaal Havo op zak.
Let wel, minimaal.
Er zitten bij mij in de klas zowel mensen met VWO als HBO diploma's.

En ach..
Wat betreft het houden van geweld.
Het niet schuwen van geweld is iig een eigenschap die een agent moet hebben, want het is gewoon af en toe nodig.
pi_41564311
quote:
Op woensdag 6 september 2006 21:51 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Ja maarjah wat is mishandelen als je bevoegd bent om zo te handelen....
Als de OA in kwestie verder gaat dan nodig is. Alleen de vraag blijft wat nodig is of was. Jij weet zelf dat ervaringen uit het verleden met personen aanleiding geven tot maatregelen die in ogen van anderen ongewenst over kunnen komen maar in de praktijk absoluut nodig zijn om escalaties te voorkomen.
  woensdag 6 september 2006 @ 21:56:43 #170
106955 BB_Koning
pi_41564437
quote:
Op woensdag 6 september 2006 21:53 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Praat niet waar je geen weet over hebt.
De agent in Amsterdam heeft minimaal Havo op zak.
Let wel, minimaal.
Er zitten bij mij in de klas zowel mensen met VWO als HBO diploma's.

En ach..
Wat betreft het houden van geweld.
Het niet schuwen van geweld is iig een eigenschap die een agent moet hebben, want het is gewoon af en toe nodig.
Voor zaken waar veel visie voor nodig is heb je het beste van het beste nodig en tja, dan kom je uit bij wo.

Oeps, niet de vorige, maar deze was dan officieel mn laatst epost
bb_koning.hyves.nl
pi_41564438
quote:
Op woensdag 6 september 2006 21:54 schreef wonko het volgende:

[..]

Als de OA in kwestie verder gaat dan nodig is. Alleen de vraag blijft wat nodig is of was. Jij weet zelf dat ervaringen uit het verleden met personen aanleiding geven tot maatregelen die in ogen van anderen ongewenst over kunnen komen maar in de praktijk absoluut nodig zijn om escalaties te voorkomen.
Helemaal mee eens.

Er zijn gasten waarbij je gelijk superhoog in de geweldsspiraal moet gaan zitten.
Gelijk tegen de muur plakken / bij z'n keel grijpen etc.
Cocainedealers bijvoorbeeld, het is meer dan een keer gebeurd dat die gasten anders met wapens aankomen.
  PR/Manusje van alles woensdag 6 september 2006 @ 21:59:22 #172
Toezicht is gezond!
pi_41564578
quote:
Op woensdag 6 september 2006 21:54 schreef wonko het volgende:

[..]

Daar heb je helemaal gelijk in. En dan kom je weer bij bevoegdheden uit enzo. Dus het komt gewoon neer op onwetendheid van mensen die denken dat de politie disproportioneel geweld gebruikt. Terwijl dat niet zo is.
pi_41565292
quote:
Op woensdag 6 september 2006 21:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Daar heb je helemaal gelijk in. En dan kom je weer bij bevoegdheden uit enzo. Dus het komt gewoon neer op onwetendheid van mensen die denken dat de politie disproportioneel geweld gebruikt. Terwijl dat niet zo is.
Totdat die personen met commentaar in de problemen zitten door een zeer gewelddadig persoon en 'gered' worden. Dan zijn ze ineens blij met het 'harde' optreden. Wat dan ineens veels te zacht is...want als zij het voor het zeggen hadden dan hadden zij veeeel harder opgetreden. En een paar weken later staan diezelfde mensen te mauwen...moet dat nou?
  PR/Manusje van alles woensdag 6 september 2006 @ 22:20:37 #174
Toezicht is gezond!
pi_41565673
quote:
Op woensdag 6 september 2006 22:13 schreef wonko het volgende:

[..]

Totdat die personen met commentaar in de problemen zitten door een zeer gewelddadig persoon en 'gered' worden. Dan zijn ze ineens blij met het 'harde' optreden. Wat dan ineens veels te zacht is...want als zij het voor het zeggen hadden dan hadden zij veeeel harder opgetreden. En een paar weken later staan diezelfde mensen te mauwen...moet dat nou?
Tjah en dan ook nog vergelijkbaar als het hun uitkomt dan zijn het de beste vrienden van ze maar als het hun niet uitkomt dan zijn alle agenten klootzakken... Valt niets aan te doen.
pi_41566093
quote:
Op woensdag 6 september 2006 22:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Tjah en dan ook nog vergelijkbaar als het hun uitkomt dan zijn het de beste vrienden van ze maar als het hun niet uitkomt dan zijn alle agenten klootzakken... Valt niets aan te doen.
Iemand heeft ooit gezegd: als je de diensten van een hond nodig hebt noem je hem oom.
pi_41566171
Jullie zullen wel gelijk hebben, maar wie bepaald nou de hoeveelheid geweld die er worden toegepast? Voor mij is het onderwerp nogal subjectief. Het enigste wat je hier nu doet is proberen je mening te laten blijken en de mening van de TS te weerleggen, want aan het feit dat de politieagent geweld heeft toegepast kun je niks aan veranderen. Alleen de rechter kan bepalen of er juist is gehandeld of niet. Volgens Politiewet 1993 Artikel 8 punt 1 mag een agent geweld toepassen, maar volgens punt 5 dient in verhouding tot het beoogde doel redelijk en gematigd te zijn. Maar wat is nou redelijk en gematigd? Misschien hebben jullie wel gelijk dat het escalatie misschien wel voorkomt, maar misschien is het wel helemaal verkeerd ingeschat. Je kunt moeilijk altijd precies weten wat een mens gaat doen. En dan zit de politieagent weer fout. Ik zou zeggen move on. De TS vind dit en jullie vinden dat hij is zelf gestopt met de topic dus het heeft verder niet bepaald veel zin.
pi_41566443
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:57 schreef Sjengservice het volgende:
Ze zullen het wel verdiend hebben.
pi_41566510
quote:
Op woensdag 6 september 2006 22:30 schreef BlackEyedDragon het volgende:
Jullie zullen wel gelijk hebben, maar wie bepaald nou de hoeveelheid geweld die er worden toegepast? Voor mij is het onderwerp nogal subjectief. Het enigste wat je hier nu doet is proberen je mening te laten blijken en de mening van de TS te weerleggen, want aan het feit dat de politieagent geweld heeft toegepast kun je niks aan veranderen. Alleen de rechter kan bepalen of er juist is gehandeld of niet. Volgens Politiewet 1993 Artikel 8 punt 1 mag een agent geweld toepassen, maar volgens punt 5 dient in verhouding tot het beoogde doel redelijk en gematigd te zijn. Maar wat is nou redelijk en gematigd? Misschien hebben jullie wel gelijk dat het escalatie misschien wel voorkomt, maar misschien is het wel helemaal verkeerd ingeschat. Je kunt moeilijk altijd precies weten wat een mens gaat doen. En dan zit de politieagent weer fout. Ik zou zeggen move on. De TS vind dit en jullie vinden dat hij is zelf gestopt met de topic dus het heeft verder niet bepaald veel zin.
Dat bepaald een rechter.

Gelukkig bestaat er ook nog iets als 'ambtshalve bekend' waar ook waarde aan wordt gehecht.
Ambtshalve is ons bekend dat verdachte altijd verzet pleegt bij zijn aanhouding, ambtshalve is bekend dat verdachte mogelijk in het bezit is van vuurwapens (denk aan de inzet van bijvoorbeeld een arrestatieteam).

Deze dingen die we van een verdachte weten kunnen de mate van geweld af en toe bepalen.
Kijk, je moet iemand niet aan gort slaan als hij bekend staat als verzetpleger, maar gelijk een voetveeg oid. kan af en toe gewoon een normale gang van zaken zijn.
pi_41566535
quote:
Op woensdag 6 september 2006 22:30 schreef BlackEyedDragon het volgende:
Kortom...nutteloos topic.
pi_41573684
TS was zeker familie van dat schorem of hoort tot dezelfde bevolkingsgroep?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_41575533
quote:
Op woensdag 6 september 2006 21:51 schreef BB_Koning het volgende:

[..]

Ik heb weer duidelijkheid, nu weet ik waarom t gebeurde en waarom t zal blijven gebeuren.

Je bent getuige van het voorval, je weet hoe het gegaan is.

Het staat je vrij om een aanklacht in te dienen. Die twee "slachtoffers" zullen ook wel blij zijn met een zeer goede getuige.
Maar ff tussen neus en lippen door, ga een rechtenopleiding doen. Dat soort gastjes zitten te smachten op goede advocaten ala Mosco nog wattus
  donderdag 7 september 2006 @ 10:38:15 #182
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_41576848
Door het verhaal van de TS is mijn achting voor de politie weer een beetje gestegen.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  vrijdag 8 september 2006 @ 10:56:11 #183
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_41611042
quote:
Op woensdag 6 september 2006 15:22 schreef BB_Koning het volgende:
Had een agent mij zo aangeraakt, dan had ik m kapotgeslagen, dan had ie niks gehad aan zn zelfverdedigingscursusjes.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_41612742
quote:
Anyway, zo gaat dat dus in Nederland: de polite doet wat ze wil en komt er ook nog mee weg.
Ja man, honden die politie! ze moeten eerst een kopje koffie gaan drinken, de problemen bespreken en de 2 knaapjes, die uiteraard niks fout hebben gedaan, weer laten lopen.

Zo komt er misschien een beetje respect voor de politie als ze wat harder optreden. Je kan wel fijn altijd maar lief en aardig zijn maar dan heeft iedereen dus schijt aan de pliesie.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_41613100
Wat een ongelofelijke jankerd ben je, BB.
Wees blij dat die gasten eindelijk eens aangepakt worden.
pi_41618806
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:51 schreef BB_Koning het volgende:
Ze voelden zich kennelijk erg stoer omdat ze 2 jongetjes van 16 mishandelden. Tegen grotere agsten zouden ze niet zo stoer doen. Lafaards.
Juist goed dat ze hun zo hard aanpakken, want gegarandeerd hadden die jochies weer eens een veel te grote bek en waren ze weer eens veel te agressief bezig tegen die agenten.
Juist nu op die leeftijd aanpakken, nu zijn ze nog te beinvloeden
  zaterdag 9 september 2006 @ 01:13:25 #187
106955 BB_Koning
pi_41637008
Wat geinig, mn verhaal brengt nog steeds de-politie-mag-er-lekker-op-los-slaan reacties teweeg
bb_koning.hyves.nl
pi_41637186
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:57 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Onzin. Tenzij je erbij was, kun je geen helder oordeel scheppen over deze situatie. TS heeft er mijns inziens een mondje van om de zaak een beetje op te blazen (dit is wel een subjectief oordeel van mij, dus ook ik kan fout zitten). Als ik als agent een veelpleger voor de zoveelste keer zou moeten oppakken om hem daarna weer lekker leuk vrij te laten na 2 uurtjes op het politiebureau, dan zou ik 'm ook eens wat steviger aanpakken.
Want dat helpt
pi_41637383
ik kan goed met onze politie opschieten uit woerden.
en die pakken marrokaantjes heel anders aan.

nu moet ik zeggen dat ik er niet mee zou zitten als ze , ze zouden mishandelen.
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
pi_41637424
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:51 schreef BB_Koning het volgende:
Anyway, zo gaat dat dus in Nederland: de polite doet wat ze wil en komt er ook nog mee weg.
Net zoals overal.
feest
pi_41637505
quote:
Op woensdag 6 september 2006 15:40 schreef kyraaa het volgende:
ik woon toevallig in de bijlmer....

hulde aan de politie.....

ze treden ook es op!!!!
In de bijlmer marokkanen?
pi_41644887
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 01:29 schreef CecilBDemented het volgende:
ik kan goed met onze politie opschieten uit woerden.
en die pakken marrokaantjes heel anders aan.

nu moet ik zeggen dat ik er niet mee zou zitten als ze , ze zouden mishandelen.
Woerden
  zaterdag 9 september 2006 @ 16:35:46 #193
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_41650039
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:57 schreef Sjengservice het volgende:
Ze zullen het wel verdiend hebben.
pi_41655818
MAVO-PET!
pi_41656049
quote: