Ja joh..quote:Op woensdag 6 september 2006 15:22 schreef BB_Koning het volgende:
Had een agent mij zo aangeraakt, dan had ik m kapotgeslagen, dan had ie niks gehad aan zn zelfverdedigingscursusjes. Ja, dat zou moeten gebeuren: een agent die een grote kickboks-Marokkaan zo behandelt, maar nee, daar zijn ze te laf voor.
quote:Op woensdag 6 september 2006 12:56 schreef Allochtoon het volgende:
Ken wel meer van dit soort verhalen ja. Feit blijft dat als je een Marokkaan bent je grotere kans op zo'n behandeling hebt.
quote:Op woensdag 6 september 2006 12:56 schreef Allochtoon het volgende:
Ken wel meer van dit soort verhalen ja. Feit blijft dat als je een Marokkaan bent je grotere kans op zo'n behandeling hebt.
Ik vind de indianenverhalen over de Guardia Civil wel wat overdreven, dat geld voornamelijk voor de toeristische steden waar bezopen toeristen (met name Britten nu) meteen op elk vliegtuig dat ook maar richting Engeland gaat gezet worden. Alsook de knuppelverhalen uit Salou.quote:Op woensdag 6 september 2006 15:53 schreef Noork het volgende:
Goed om eens te horen dat de politie soms hard optreed. Ik vind het maar een slappe hap in Nederland. Ze zouden wat mij betreft een voorbeeld kunnen nemen aan b.v. de Guardia Civil. Die treden hard op, en je denkt daardoor wel 3x na voordat je wat uithaalt.
Dat is precies wat ik bedoel, in het geval dat er enige sprake van overwicht is, heeft de politie geen enkel probleem om disproportioneel op te treden.quote:Op woensdag 6 september 2006 18:44 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Ja joh..![]()
Wat zijn ze daar weer bang voor.![]()
En zeker voor een kerel als jij..
Ik weet niet welke ervaringen jij hebt met de politie, echter, je zult het altijd afleggen.. Al moet de hele stad opgetrommeld worden..
Wat versta jij onder disproportioneel?quote:Op woensdag 6 september 2006 20:35 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik bedoel, in het geval dat er enige sprake van overwicht is, heeft de politie geen enkel probleem om disproportioneel op te treden.
Soms ja, maar dat was in dit geval du sniet zo.quote:Op woensdag 6 september 2006 20:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ojah TS als je eerst eens "onderzoek" zou doen naar het werk, bevoegdheden en procedures van de politie dan zou je misschien kunnen snappen waarom een aanhouding soms met gepast "geweld" gebeurt.
Omdat? wist jij waarvoor hij aangehouden werd. Kan jij ons vertellen of hij zich misschien verzet heeft VOORDAT jij aan kwam lopen. Misschien heeft hij wel gedreigt met iets... Er zijn zoveel mogelijkheden.quote:Op woensdag 6 september 2006 20:43 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Soms ja, maar dat was in dit geval du sniet zo.
Dat voordatverhaal slaat nergens op, want dan hadden ze hem meteen wel gearresteerd en hij was sowieso niet angehouden. Ook al had hij gedreigd, dan nog heeft een agent geen reden hem tegen de grond te smijten.quote:Op woensdag 6 september 2006 20:45 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Omdat? wist jij waarvoor hij aangehouden werd. Kan jij ons vertellen of hij zich misschien verzet heeft VOORDAT jij aan kwam lopen. Misschien heeft hij wel gedreigt met iets... Er zijn zoveel mogelijkheden.
Je krijgt niet zomaar zonder reden handboeien om! Als hij met een wapen dreigt dan is dat echt wel een reden om hem op de grond te gooien.quote:Op woensdag 6 september 2006 20:47 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Dat voordatverhaal slaat nergens op, want dan hadden ze hem meteen wel gearresteerd en hij was sowieso niet angehouden. Ook al had hij gedreigd, dan nog heeft een agent geen reden hem tegen de grond te smijten.
Agenten die tijdens diensttijd in de sportschool aan het sporten zijn. En hun dienstwapen niet veilig op bergen, dan geef ik je groot gelijk om DIE agenten dan niet hoog in te schatten.quote:Op woensdag 6 september 2006 20:52 schreef Allochtoon het volgende:
Mag ik er aan toevoegen dat ik weinig vertrouwen heb in de Nederlandse politie sinds ik jaren geleden in de kleedkamer van de sportschool alle wapens van de sportende agenten zo uit hun holster kon meenemen. Terwijl er overal bordjes hingen met "laat geen waardevolle spullen achter" en er de mogelijkheid bestond tot het gratis gebruikmaken van kluisjes.
Wat verzin jij erbij? Doe normaal, joh. Hij had geen moer in zn handen, geen enkel wapen.quote:Op woensdag 6 september 2006 20:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Je krijgt niet zomaar zonder reden handboeien om! Als hij met een wapen dreigt dan is dat echt wel een reden om hem op de grond te gooien.
Je kan ook dreigen met woorden? Ik steek je dood, ik schiet je neer... ik sla je kapot... allemaal redenen om iemand te boeien. Je geeft aan zelf al aan geen goede redenen te kunnen geven waarom die jongen handboeien om had en daarom gooi je het maar op mishandeling, rascisme en minachting.quote:Op woensdag 6 september 2006 21:04 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Wat verzin jij erbij? Doe normaal, joh. Hij had geen moer in zn handen, geen enkel wapen.
Jullie denken echt dat de politie niet uit frustratie gewelddadig wordt, simpele zielen.
Wat een onzin.quote:Op woensdag 6 september 2006 20:35 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik bedoel, in het geval dat er enige sprake van overwicht is, heeft de politie geen enkel probleem om disproportioneel op te treden.
Iemand die alleen al loopt te schreeuwen en recalsitrant vertoont gaat gelijk al tegen de grond/muur.quote:Op woensdag 6 september 2006 21:04 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Wat verzin jij erbij? Doe normaal, joh. Hij had geen moer in zn handen, geen enkel wapen.
Jullie denken echt dat de politie niet uit frustratie gewelddadig wordt, simpele zielen.
idioot, ben je zo stom dat je niet kunt lezen? ik zeg niet dat het neit kan, laten we er maar van uitgaan dat hij heeft gezegd dat hij hem neer zou schieten. dan zou de agent gezegd moeten hebben: ok, je gaat te ver, je staat onder arrest.quote:Op woensdag 6 september 2006 21:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Je kan ook dreigen met woorden? Ik steek je dood, ik schiet je neer... ik sla je kapot... allemaal redenen om iemand te boeien. Je geeft aan zelf al aan geen goede redenen te kunnen geven waarom die jongen handboeien om had en daarom gooi je het maar op mishandeling, rascisme en minachting.
Jij weet net als ik ook niet hoe de feiten lagen. Jij denkt dat die agenten hem zonder reden zo behandelden, ik geef een mogelijk voorbeeld en jij vind dat ik normaal moet doen omdat dat volgens jou niet gebeurd kan zijn.
Stel ze werden door frustratie gewelddadig denk je dan echt dat ze hem zichtbaar voor iedereen in elkaar zouden slaan ofzo... Dat ze hun hele carriere op het spel laten zetten voor 1 zown jongen.
quote:Op woensdag 6 september 2006 21:22 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
idioot, ben je zo stom dat je niet kunt lezen? ik zeg niet dat het neit kan, laten we er maar van uitgaan dat hij heeft gezegd dat hij hem neer zou schieten. dan zou de agent gezegd moeten hebben: ok, je gaat te ver, je staat onder arrest.
In dit geval was er sprake van overwicht en is er dipropotioneel gehandeld. Als ze door 6 van die schoffies aangevallen zouden zijn, dan zouden ze niet disproportioneel gehandeld hebben.quote:Op woensdag 6 september 2006 21:19 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Je weet kennelijk niet wat proportioneel betekent.
In het geval van geen overwicht zul je eerder veel geweld zien (wat nog altijd propportioneel is) dan bij massaal fysiek overwicht.
Dan heeft de verdachte vaak iets van: "Hmm, ik kan ze hebben, we zijn met meer"
En dan zou je zomaar kunnen gaan denken aan vuurwapen waardige situaties.
Gelukkig werkt de politie niet met het principe 1 op 1 vechten, dan zouden alle dienders straatvechters moeten zijn.
De politie heeft de bevoegdheid steeds hoger in de geweldsspiraal te gaan zitten indien dit nodig is.
Heeft niks met laf te maken.
Je hebt bar weinig verstand van de ambtsinstructie van de politie, en zodoende heeft het geen enkel nut om met jou inhoudelijk hierover te gaan discussieren..quote:Op woensdag 6 september 2006 21:26 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
In dit geval was er sprake van overwicht en is er dipropotioneel gehandeld. Als ze door 6 van die schoffies aangevallen zouden zijn, dan zouden ze niet disproportioneel gehandeld hebben.
De politie is dus weldegelijk laf omdat ze in situaties waarin sprake van overwicht is tóch ervoor kiest disproportioneel geweld te gebruiken.
Harder betekent: meteen arresteren dat tuig. Het betekent niet: ram er maar op los.quote:Op woensdag 6 september 2006 21:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Toch best raar, er word altijd gezegt dat de Nederlandse politie watjes zijn en niets voorsteld en dat ze best harder op mogen treden maar als dat dan gebeurd dan is het disproportioneel en misdadig.
quote:Op woensdag 6 september 2006 21:22 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
idioot, ben je zo stom dat je niet kunt lezen? ik zeg niet dat het neit kan, laten we er maar van uitgaan dat hij heeft gezegd dat hij hem neer zou schieten. dan zou de agent gezegd moeten hebben: ok, je gaat te ver, je staat onder arrest.
Ik denk dat jij niet eens door de voorselectie zou komenquote:Op woensdag 6 september 2006 21:28 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Harder betekent: meteen arresteren dat tuig. Het betekent niet: ram er maar op los.
Volgens mij snappen agenten zelf ook niet helemaal wanneer ze geweld mogen gebruiken. Hun uniform is gewoon een excuus om beul en rechter tegelijk te spelen. Nu een ander punt: zal het komen door het opleidingsniveau?
Die jongen zei iets en keerde zich om na geen antwoord gekregen te hebben en de agent sprong meteen op zn rug. Eerst moet je hem zeggen dat hij onder arrest staat, al shij dan tegenwerkt, dan kun je hem tegen de grond smijten.quote:Op woensdag 6 september 2006 21:28 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
![]()
Je staat onder arest blijf je even staan?
NEE tegen de grond en als dat nodig geacht word hem onder schot houden terwijl hij gefoullieerd word. Niets zachtzinnig optreden... Een agent beledigen is te ver gaan, een agent bedreigen met de dood is gewoon het maximum wat je kan zeggen.
Oh , zoals wel het geval is met al die schriele mannetjes die je op straat ziet lopen en die agenten met een pens?quote:Op woensdag 6 september 2006 21:31 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik denk dat jij niet eens door de voorselectie zou komenMeneer de kickboks-held
Je snapt het echt niet..quote:Op woensdag 6 september 2006 21:28 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Harder betekent: meteen arresteren dat tuig. Het betekent niet: ram er maar op los.
Volgens mij snappen agenten zelf ook niet helemaal wanneer ze geweld mogen gebruiken. Hun uniform is gewoon een excuus om beul en rechter tegelijk te spelen. Nu een ander punt: zal het komen door het opleidingsniveau?
Blijf je nu doorgaan met dat 'onder arrest staan'..?quote:Op woensdag 6 september 2006 21:31 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Die jongen zei iets en keerde zich om na geen antwoord gekregen te hebben en de agent sprong meteen op zn rug. Eerst moet je hem zeggen dat hij onder arrest staat, al shij dan tegenwerkt, dan kun je hem tegen de grond smijten.
Nee hoor, dat is zo geregeld bij een burger aanhouding. Een burger MOET eerst zeggen dat iemand door hem of haar aangehouden word voordat de burger iemand mag vastpakken en of tegenhouden.quote:Op woensdag 6 september 2006 21:31 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Die jongen zei iets en keerde zich om na geen antwoord gekregen te hebben en de agent sprong meteen op zn rug. Eerst moet je hem zeggen dat hij onder arrest staat, al shij dan tegenwerkt, dan kun je hem tegen de grond smijten.
Het draait hier niet om jullie lange tenen, normale mensen mogen iemand anders ook niet meppen al shij zomaar iets zegt, dus agenten ook niet.
Als er tijd en ruimte voor is moet een agent dat ook gewoon mededelen.quote:Op woensdag 6 september 2006 21:36 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is zo geregeld bij een burger arest. Een burger MOET eerst zeggen dat iemand door hem of haar aangehouden word voordat de burger iemand mag vastpakken en of tegenhouden.
Een agent hoeft dat niet.
Nee, paar niveautjes hogerquote:Op woensdag 6 september 2006 18:34 schreef NeoTribalist het volgende:
[..]
Hmm, een geslepen practical katana?![]()