Van het (zinkende) Schipquote:Op donderdag 7 september 2006 10:47 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Van het Schip is bij Twente al eens volledig mislukt als trainer.
Makaay als vervanger van Robben of VDV? Klets geen onzin. Robben is niet te vervangen, het enige wat klopt van jouw zin is dat VDV vervangen zou kunnen worden door Seedorf of Van Bommel, maar die zijn niet zo goed als VDV.quote:Op donderdag 7 september 2006 12:23 schreef PsychoDominator het volgende:
Ik heb zin om die man heel hard te slaan als ik weer zo'n tenenkrommende opmerking hoor na de wedstrijd tegen Wit-Rusland. "We zijn geen wereldtop, als van der Vaart en Robben uitvallen hebben wij geen vervangers van hetzelfde niveau klaar staan".![]()
Nee, San Marco is bang voor die vervangers. Makaay, van Bommel, Seedorf, Davids, en van Nistelrooy zijn ALLEMAAL van hetzelfde niveau (zo niet beter) als die 2.
"We zullen moeten zien hoe zich dat ontwikkelt"quote:Op donderdag 7 september 2006 12:23 schreef PsychoDominator het volgende:
Ik heb zin om die man heel hard te slaan als ik weer zo'n tenenkrommende opmerking hoor na de wedstrijd tegen Wit-Rusland. "We zijn geen wereldtop, als van der Vaart en Robben uitvallen hebben wij geen vervangers van hetzelfde niveau klaar staan".![]()
Nee, San Marco is bang voor die vervangers. Makaay, van Bommel, Seedorf, Davids, en van Nistelrooy zijn ALLEMAAL van hetzelfde niveau (zo niet beter) als die 2.
Ik bedoel niet dat Makaay letterlijk op de plek van Robben of van der Vaart zal kunnen spelen, maar we hebben zeker wel soortgelijke spelers. Met deze spelers erbij in plaats van al dat brandhout in de vorm van Heitinga, Jaliens etc. en wat geschuif zal je elftal er niet op achteruit gaan wanneer Robben en vd Vaart wegvallen.quote:Op donderdag 7 september 2006 12:29 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
[..]
Makaay als vervanger van Robben of VDV? Klets geen onzin. Robben is niet te vervangen, het enige wat klopt van jouw zin is dat VDV vervangen zou kunnen worden door Seedorf of Van Bommel, maar die zijn niet zo goed als VDV.
Seedorf niet zo goed? Oh ja ik ben ff vergeten dat zijn prestaties bij AC Milan niks beteken omdat zijn teamgenoten dat gedaan hebbenquote:Op donderdag 7 september 2006 12:29 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
[..]
Makaay als vervanger van Robben of VDV? Klets geen onzin. Robben is niet te vervangen, het enige wat klopt van jouw zin is dat VDV vervangen zou kunnen worden door Seedorf of Van Bommel, maar die zijn niet zo goed als VDV.
Ik zeg niet zo goed als Van der Vaart, dat lijkt me duidelijk.quote:Op donderdag 7 september 2006 12:37 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Seedorf niet zo goed? Oh ja ik ben ff vergeten dat zijn prestaties bij AC Milan niks beteken omdat zijn teamgenoten dat gedaan hebben![]()
Die ingestudeerde k*t grapjes komen mij ook helemaal de strot uitquote:Op donderdag 7 september 2006 12:36 schreef DIGGER het volgende:
Oranje boeit me niet zo maar waar het krediet voor van Basten als bondscoach vandaan komt snap ik totaal niet.
Als je zijn selectie plus argumentatie telkens naast elkaar legt waarom reservespeler van club A (letterlijk) wel bij de selectie zit en gelouterde international B niet, dan lult ie zich elke keer weer binnen een paar interlands vast.
Dan moet je altijd in de basis staan, 2 interlands later lijkt dat niet meer van belang voor selectie.
Dan moet je altijd er voor gaan en een vechter zijn, jong en fris en dan zeurt ie weer om gebrek aan routine.
Velen vallen volgens mij voor z'n flauwe grapjes, er omheen draai antwoorden met knipoog etc. op de persconferentie maar op het veld ziet het er niet uit.
Er is niet de overtuiging een kleine tegenstander gelijk vast te zetten, druk en baltempo hoog te houden en een flinke uitslag neer te zetten. De verdediging maakt een partij missers per wedstrijd waar Frank de Boer nog hartelijk om kan lachen. Al zet je Shevchenko is de spits, zonder goed spelsysteem en dus bruikbare ballen zal ie droog blijven staan op een incidenteel gelukje na.
Een team is er ook totaal niet, zo word je geselecteerd en zo ook weer niet.
Er worden vaker en meer wisselingen in de selectie doorgevoerd dan dat z'n vrouw gaat winkelen.
Gelauterde internationals worden gepasseerd, krijgen de volgende keer niet eens meer een mededeling en worden behandeld als oud vuil bijna. Lijkt me slim, wie weet moet je ooit weer een beroep op ze doen, behandel ze dan ook normaal.
Echt, van Basten had beter eerst 3 jaar bij HFC Haarlem kunnen oefenen als trainer of zo alvorens bij Oranje aan de slag te gaan.
En de meerderheid van de NL media: Wordt eens wakker ipv zo zoutloos en kritiekloos over te komen. Wachten zeker tot het 1e schaap over de dam is alvorens te gaan roepen dat het al 2 jaar kut is waar ze dat in die 2 jaar zelf nooit hebben durven zeggen
quote:Op donderdag 7 september 2006 09:35 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
Seedorf hoort niet OranjeSneijder, Van der Vaart zijn veel beter als aanvallende middenvelders.
Seedorf en Van Bommel hebben zich in tegenstelling tot Van der Vaart al gedurende langere periodes in de top bewezen.quote:Op donderdag 7 september 2006 12:39 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
[..]
Ik zeg niet zo goed als Van der Vaart, dat lijkt me duidelijk.
Als je niet per se halsstarrig aan 4-3-3 wilt vasthouden kan dat wel.quote:Op donderdag 7 september 2006 12:29 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
[..]
Makaay als vervanger van Robben of VDV?
quote:Op donderdag 7 september 2006 12:36 schreef DIGGER het volgende:
Oranje boeit me niet zo maar waar het krediet voor van Basten als bondscoach vandaan komt snap ik totaal niet.
Als je zijn selectie plus argumentatie telkens naast elkaar legt waarom reservespeler van club A (letterlijk) wel bij de selectie zit en gelouterde international B niet, dan lult ie zich elke keer weer binnen een paar interlands vast.
Dan moet je altijd in de basis staan, 2 interlands later lijkt dat niet meer van belang voor selectie.
Dan moet je altijd er voor gaan en een vechter zijn, jong en fris en dan zeurt ie weer om gebrek aan routine.
Velen vallen volgens mij voor z'n flauwe grapjes, er omheen draai antwoorden met knipoog etc. op de persconferentie maar op het veld ziet het er niet uit.
Er is niet de overtuiging een kleine tegenstander gelijk vast te zetten, druk en baltempo hoog te houden en een flinke uitslag neer te zetten. De verdediging maakt een partij missers per wedstrijd waar Frank de Boer nog hartelijk om kan lachen. Al zet je Shevchenko is de spits, zonder goed spelsysteem en dus bruikbare ballen zal ie droog blijven staan op een incidenteel gelukje na.
Er worden vaker en meer wisselingen in de selectie doorgevoerd dan dat z'n vrouw gaat winkelen.
Gelauterde internationals worden gepasseerd, krijgen de volgende keer niet eens meer een mededeling en worden behandeld als oud vuil bijna. Lijkt me slim, wie weet moet je ooit weer een beroep op ze doen, behandel ze dan ook normaal.
Echt, van Basten had beter eerst 3 jaar bij HFC Haarlem kunnen oefenen als trainer of zo alvorens bij Oranje aan de slag te gaan.
En de meerderheid van de NL media: Wordt eens wakker ipv zo zoutloos en kritiekloos over te komen. Wachten zeker tot het 1e schaap over de dam is alvorens te gaan roepen dat het al 2 jaar kut is waar ze dat in die 2 jaar zelf nooit hebben durven zeggen
Het is alleen zo jammer dat Seedorf niet rendeert in het Ned elftal en een stoorzender kan zijn.quote:Op donderdag 7 september 2006 13:42 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Seedorf en Van Bommel hebben zich in tegenstelling tot Van der Vaart al gedurende langere periodes in de top bewezen.
Exactquote:Op donderdag 7 september 2006 14:17 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Het is alleen zo jammer dat Seedorf niet rendeert in het Ned elftal en een stoorzender kan zijn.
Jij bent zeker vergeten van welke club Seedorf komt?quote:Op donderdag 7 september 2006 12:39 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
[..]
Ik zeg niet zo goed als Van der Vaart, dat lijkt me duidelijk.
Slechter dan de spelers die nu op het middenveld staan kan toch niet.quote:Op donderdag 7 september 2006 14:17 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Het is alleen zo jammer dat Seedorf niet rendeert in het Ned elftal en een stoorzender kan zijn.
DIGGER, ben het gewoon met je eens!quote:Op donderdag 7 september 2006 12:36 schreef DIGGER het volgende:
Ik betwijfel echter of dat de reden is waarom Van Basten hem niet selecteert.quote:Op donderdag 7 september 2006 14:17 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Geen idee.... ik heb Seedorf niet vaak goed zien voetballen in het Ned elftal...quote:Op donderdag 7 september 2006 14:26 schreef PsychoDominator het volgende:
[..]
Slechter dan de spelers die nu op het middenveld staan kan toch niet.
Portugal - Nederland tijdens Euro 2004?quote:Op donderdag 7 september 2006 14:28 schreef M0NTANA het volgende:
Hoelang is het geleden dat Clarence Seedorf zijn laatste interland speelde voor Oranje?
Seedorf heeft het laatste EK gewoon goed gespeeld hoor. En Van Basten weet niet eens hoe het is om te werken met Seedorf, want hij heeft hem nog nooit een kans gegeven. Daarbij komt ook nog dat Van Basten zelf ook een mondige speler was met een eigen mening, die ook niet altijd deed wat de trainer zei. Dus in dat opzicht zou hij weleens wat minder kritisch mogen zijn.quote:Op donderdag 7 september 2006 14:27 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Geen idee.... ik heb Seedorf niet vaak goed zien voetballen in het Ned elftal...
Vaart, Sneijder heb ik betere dingen zien doen.
Daar komt bij de Seedorf moeilijker is.... voor de groep en voor de trainer
quote:Op woensdag 6 september 2006 07:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wordt gewoon 3-0
Het is helemaal geen cultureel erfgoed, het is Ajax-erfgoed. En in de tijd dat Ajax 3 europa cups achter mekaar won, of zoals rond 95 het grootste deel van de Nederlandse toppers voortbracht was daar niks mis mee. Nu zijn de Ajax-spelers aan alle kanten ingehaald door toppers die een ander systeem beheersen: v. Nistelrooij, Makaay, v. Bommel zelfs Seedorf en Davids spelen de laatste jaren andere systemen. Ajax heeft nog 1 topper over die staat 1 de verdediging, en 2 hele grote talenten die zich al een beetje bewezen hebben(Sneijder, Huntelaar). De rest van de Nederlandse spelers bij Ajax heeft bewezen dat ze nog lang niet op het nivo zijn om zelfs maar in aanmerking te komen voor een voorselectie. Maar toch moet en zal het Ajax-systeem gespeeld worden ook als dat betekent dat je topspelers niet meer oproept en spelers waar ik zo uit m'n hoofd al 4/5 BETERE vervangers kan verzinnen opgeroepen moeten worden.quote:Op donderdag 7 september 2006 15:11 schreef M0NTANA het volgende:
Eigenlijk blijft het belachelijk dat Marco van Basten geforceerd 4-3-3 blijft spelen, ook al heeft hij hier niet de goede spelers voor. Natuurlijk komt dit gedeeltelijk door Johan Cruijff, maar het blijft belachelijk dat we het 4-3-3 maar moeten blijven slikken, aangezien het een soort van cultureel erfgoed is. Want áls je dan besluit vast te houden aan dit in het verleden zo succesvol systeem, dan moet je het wel goed uitvoeren en dus niet de tien inwisselen voor een defensieve middenvelder, waardoor je geen inschuivende centrale verdediger gebruikt. Dus áls Marco van Basten uit historisch besef denkt te moeten spelen met het 4-3-3-systeem, moet hij het goed uitvoeren, want anders kan hij net zo goed een ander systeem nemen. Veel spelers zijn namelijk het 4-4-2-systeem gewend en ik ben dan ook van mening dat we beter presteren met een ander systeem, in 1998 haalden we de halve finale van het WK en speelden we 4-4-2, dus waarom niet?
D'r word ook altijd gezegd dat het een lastige jongen is, maar hoe komt dat eigenlijk? D'r is een keer een verhaal geweest over de kabel bij Oranje, en sinds toen word ie overal afgebrand. Davids die ook deel was van die kabel(als ie al bestond) word overal op handen gedragen, terwijl hij zich veel onmogelijker gedraagt in interviews enz. Seedorf staat de pers altijd gewoon te woord, en zegt eerlijk wat ie denkt, veel mensen lijken daar moeite mee te hebben. En hebben liever spelers als Kuijt en Schaars die iedereen naar de mond praten(mediatrainingquote:Op donderdag 7 september 2006 14:37 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Seedorf heeft het laatste EK gewoon goed gespeeld hoor. En Van Basten weet niet eens hoe het is om te werken met Seedorf, want hij heeft hem nog nooit een kans gegeven. Daarbij komt ook nog dat Van Basten zelf ook een mondige speler was met een eigen mening, die ook niet altijd deed wat de trainer zei. Dus in dat opzicht zou hij weleens wat minder kritisch mogen zijn.
Dat is inderdaad waar, Seedorf moet in Oranje op dezelfde plek als bij Milan (links in de ruit) opgesteld worden en zal dan op die positie een aanwinst voor het elftal zijn.quote:Op vrijdag 8 september 2006 14:23 schreef Solstice het volgende:
Je ziet Ballack of Lampard toch ook geen links of rechtsbuiten of back lopen?
haha nou Seedorf is echt wel beter als vdv hoorquote:Op donderdag 7 september 2006 12:29 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
[..]
Robben is niet te vervangen, het enige wat klopt van jouw zin is dat VDV vervangen zou kunnen worden door Seedorf of Van Bommel, maar die zijn niet zo goed als VDV.
Zelf ga ik voor een 4-4-2, zónder rechtsbuiten. Marco van Basten speelt namelijk geforceerd met een rechtsbuiten, omdat hij een goede linksbuiten (Arjen Robben) heeft, maar ook al doet Robin van Persie het best aardig, waarom met een rechtsbuiten spelen als je hem niet hebt? Van Persie zou ik daarom achter de twee spitsen zetten, centraal op zijn eigen positie. Mijn opstelling zou er alsvolgt uitzien:quote:Op vrijdag 8 september 2006 14:48 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad waar, Seedorf moet in Oranje op dezelfde plek als bij Milan (links in de ruit) opgesteld worden en zal dan op die positie een aanwinst voor het elftal zijn.
No doubt !quote:Op vrijdag 8 september 2006 14:52 schreef satecl het volgende:
[..]
haha nou Seedorf is echt wel beter als vdv hoor
We hebben het over Clarence Seedorf in Oranje, dat is echt wel mogelijk als Marco van Basten wordt ontslagen en daar draait dit hele topic om.quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:01 schreef Beschouw het volgende:
Over welke Seedorf gaat het hier? Beschouw geeft Stefano nog wel een kansje op Oranje; Clarence is uitgesloten bij Van Basten
Dit lijkt me een iets te aanvallend eam, ik ga toch voor de ruit op het middenveld met Robben achter de spitsen (daar kan hij prima uit de voeten), Seedorf links, van Bommel rechts en Boateng als 'breker' daarachter.quote:Op vrijdag 8 september 2006 15:17 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Zelf ga ik voor een 4-4-2, zónder rechtsbuiten. Marco van Basten speelt namelijk geforceerd met een rechtsbuiten, omdat hij een goede linksbuiten (Arjen Robben) heeft, maar ook al doet Robin van Persie het best aardig, waarom met een rechtsbuiten spelen als je hem niet hebt? Van Persie zou ik daarom achter de twee spitsen zetten, centraal op zijn eigen positie. Mijn opstelling zou er alsvolgt uitzien:
[afbeelding]
idd 3 X niks die Landzaat. Denk dat ie wel genoeg krediet heeft gehad bij Oranje ( meer dan van Nistelrooy en van Bommel in elk geval). 't Zegt ook wel iets dat die transfer van AZ naar het buitenland die hij zo graag wilt nog steeds niet heeft plaatsgevonden.quote:Op vrijdag 8 september 2006 17:10 schreef the_legend_killer het volgende:
De voorkeur van van Basten naar Landzaat slaat nergens meer op.
Seedorf, Davids en van Bommel zullen het alledrie een stuk beter doen dan deze zogenaamde nieuwe vedette.
HIj speelt eigenlijk zelden een slechte wedstrijd. Maar hij is ook geen type waar je de oorlog mee wint.quote:Op vrijdag 8 september 2006 17:38 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
idd 3 X niks die Landzaat. Denk dat ie wel genoeg krediet heeft gehad bij Oranje ( meer dan van Nistelrooy en van Bommel in elk geval). 't Zegt ook wel iets dat die transfer van AZ naar het buitenland die hij zo graag wilt nog steeds niet heeft plaatsgevonden.
Die heeft wel plaatsgevonden, maar het feit dat hij bij Wigan speelt en Van Bommel, Davids en Seedorf bij grotere clubs zegt wel genoeg.quote:Op vrijdag 8 september 2006 17:38 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
idd 3 X niks die Landzaat. Denk dat ie wel genoeg krediet heeft gehad bij Oranje ( meer dan van Nistelrooy en van Bommel in elk geval). 't Zegt ook wel iets dat die transfer van AZ naar het buitenland die hij zo graag wilt nog steeds niet heeft plaatsgevonden.
Nou er blijven genoeg gaten zitten.quote:Op vrijdag 8 september 2006 17:44 schreef Beschouw het volgende:
Landzaat is geen spelmaker en moet ook niet op die kwaliteiten beoordeeld worden. Hij dicht de gaatjes, offert zich op en cijfert zich weg. Zie ik Clarence Seedorf nog niet doen. Die hing bij Oranje altijd de grote meneer uit, tot grote ergernis van alles en iedereen. En nu moet die speler weer terug? Laat me niet lachen.
hij speelt genoeg slechte wedstrijden. vooral bij AZ vorig seizoen.quote:Op vrijdag 8 september 2006 17:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
HIj speelt eigenlijk zelden een slechte wedstrijd. Maar hij is ook geen type waar je de oorlog mee wint.²
Hij is ook de grote meneer, spelers als Seedorf, Zidane, Ronaldinho etc. laat je geen heel veld z'n man achterna rennen, daar heb je spelers als Davids, Boateng, De Zeeuw etc. voor. Seedorf moet gewoon de opbouw en de aanvoer naar de spitsen regelen, dat kan ie beter dan wie dan ook bij Oranje. Hij word nou afgebrand omdat ie niet als een gek langs de lijnen rende op een positie die hem toch niet lag, maar dat is zijn spel ook helemaal niet.quote:Op vrijdag 8 september 2006 17:44 schreef Beschouw het volgende:
Landzaat is geen spelmaker en moet ook niet op die kwaliteiten beoordeeld worden. Hij dicht de gaatjes, offert zich op en cijfert zich weg. Zie ik Clarence Seedorf nog niet doen. Die hing bij Oranje altijd de grote meneer uit, tot grote ergernis van alles en iedereen. En nu moet die speler weer terug? Laat me niet lachen.
Dat vraag ik me af. Ik denk dat Van der Vaart de beste spelmaker is die wij op dit moment hebben, als hij fit is. Ik vind Seedorf meer een rechtshalf. Die zowel zijn aanvallende als verdedigende taken moet kunnen opbrengen.quote:Op zaterdag 9 september 2006 07:43 schreef Solstice het volgende:
Seedorf moet gewoon de opbouw en de aanvoer naar de spitsen regelen, dat kan ie beter dan wie dan ook bij Oranje.
Bij Milan vormt dat allemaal geen probleem en is men zeer lovend over hem. Waarom zou hij dat in Oranje niet kunnen? Bovendien is Seedorf ook niet meer de arrogant ogende blaaskaak van twintig, maar is hij een ervaren prof geworden die inmiddels ook wel zal inzien dat hij gewoon z'n werk moet doen.quote:Op zaterdag 9 september 2006 11:26 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af. Ik denk dat Van der Vaart de beste spelmaker is die wij op dit moment hebben, als hij fit is. Ik vind Seedorf meer een rechtshalf. Die zowel zijn aanvallende als verdedigende taken moet kunnen opbrengen.
Hij is ook nooit een arrogante blaaskaak geweest.quote:Op zaterdag 9 september 2006 14:05 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Bij Milan vormt dat allemaal geen probleem en is men zeer lovend over hem. Waarom zou hij dat in Oranje niet kunnen? Bovendien is Seedorf ook niet meer de arrogant ogende blaaskaak van twintig, maar is hij een ervaren prof geworden die inmiddels ook wel zal inzien dat hij gewoon z'n werk moet doen.
Hij kwam in ieder geval vaak zo over in interviews; hoe hij in het echt was/is weet ik natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 9 september 2006 14:12 schreef MrSASO het volgende:
Hij is ook nooit een arrogante blaaskaak geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |