abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 september 2006 @ 11:08:25 #251
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_41577618
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:02 schreef valek het volgende:

[..]

Maar als je ziet hoe kut de jeugd tegenwoordig is. Grote bek, weinig respect. Wil ik daar nog wel voor betalen. Ik ben 27, nog niet zo oud dus, maar toen ik puber was had je wel respect op school voor de leraren, voor je ouders, voor ouderen, enz, enz. Of ligt dit aan de opvoeders? Of de maatschappij die te soft reageert?
Mwoa, als ik zo op straat loop of de kinderen van kennissen tegen kom zie ik dat totaal niet. Op het nieuws kom je de grootste rampverhalen tegen ja maar in mijn persoonlijke belevingswereld is het allemaal zo slecht nog niet. Het beste zou zijn dat er een ouder ( of dat de man of de vrouw is boeit niet ) de opvoeding op zich kan nemen zonder dat je dan bijna met de nek wordt aangekeken omdat je jezelf ontrekt aan het economische stelsel door geen geld in het laadje te brengen. Helaas kan dat niet omdat alles zo fucking duur is dus hebben we de gratis opvang nodig. Tja, dat de kinderen dan iets onthechter opgroeien moet helaas maar voor lief genomen worden want de inflatie omdraaien zal niet werken.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 7 september 2006 @ 11:09:25 #252
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_41577645
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 08:36 schreef Vhiper het volgende:
Men wil meer mensen aan het werk hebben en een van de belangrijkste redenen om niet aan het werk te gaan, is de kids verzorgen. Kinderopvang is vaak zo duur dat het de moeite niet loont te gaan werken. Kinderopvang (gedeeltelijk) gratis maken neemt dit obstakel weg en dus zullen meer mensen aan het werk kunnen en willen.

Dat er meer mensen werken is een grotere besparing c.q. opbrengst voor de overheid, dan dat de kinderopvang kost. Goed plan dus
Er zijn zat werkelozen, moet je die aan het werk zetten. Ik vind het echt gewoon ZIEK dat het hele land mee moet betalen aan een keuze die zelf gemaakt wordt. Abortus kan in dit land, dus als je geen kinderen wil laat je ze weghalen. En als de kinderopvang duurder is dan wat je verdiend, dan stop je toch gewoon, ga je voor je kinderen zorgen en doe je daarbij vrijwilligerswerk in de vorm van overblijf, handvaardigheid, activiteiten binnen school... misschien kunnen ze zelfs parttime aan het werk (tijdens schooluren) om in de verzorging een steentje bij te dragen. Ik vind mensen met kinderen die beide blijven werken en hun kinderen wegstoppen egoistisch... Het is net zoiets als een hond nemen en hem niet uitlaten. Vaak zijn die kutkoters van tweeverdieners ook nog ontzettend verwend en hebben ze het woord "nee" nog nooit gehoord.

Oprotten dus met die bullshit, betalen zullen ze.. die rijke lui...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_41577683
Maar is het net zo dat op deze gulle wijze de overheid ontmoedigt dat kinderen door ouders zelf zal worden opgevoed? Niet iedereen vindt carriere belangrijker dan kinderen.
I don't suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
pi_41577715
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:08 schreef jogy het volgende:

[..]

Mwoa, als ik zo op straat loop of de kinderen van kennissen tegen kom zie ik dat totaal niet. Op het nieuws kom je de grootste rampverhalen tegen ja maar in mijn persoonlijke belevingswereld is het allemaal zo slecht nog niet. Het beste zou zijn dat er een ouder ( of dat de man of de vrouw is boeit niet ) de opvoeding op zich kan nemen zonder dat je dan bijna met de nek wordt aangekeken omdat je jezelf ontrekt aan het economische stelsel door geen geld in het laadje te brengen. Helaas kan dat niet omdat alles zo fucking duur is dus hebben we de gratis opvang nodig. Tja, dat de kinderen dan iets onthechter opgroeien moet helaas maar voor lief genomen worden want de inflatie omdraaien zal niet werken.
Ikzelf heb nog een bijbaantje in een kroeg. En als ik zie hoe de pubertjes van een jaar of 16/17 zich daar gedragen vraag ik me af of ze wel ouders hebben.
History became legend, legend became myth.
pi_41577758
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:27 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Welke weer hun AOW krijgen door de kinderen van anderen en de cirkel is rond
Kinderen betalen geen AOW, die er over twintig jaar waarschijnlijk heel anders uit gaat zien. Voor AOW hebben de kindvrije mensen trouwens zelf gewerkt, al wordt het in feite niet in een potje opgeslagen. Dat is echter een boekhoudkundige zaak.
  donderdag 7 september 2006 @ 11:14:43 #256
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_41577798
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:11 schreef valek het volgende:

[..]

Ikzelf heb nog een bijbaantje in een kroeg. En als ik zie hoe de pubertjes van een jaar of 16/17 zich daar gedragen vraag ik me af of ze wel ouders hebben.
Als ik drugsdealer zou zijn dan kom ik nog veel ergere pubers tegen, het is gewoon de lokatie waar je zit. Dat pubers zich misdragen in de kroeg is iets van alle tijden. Mijn vader heeft ook genoeg ongein uitgehaald en die is nu een verantwoordelijke ouder geworden.
Vrijheid
pi_41577803
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:27 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Welke weer hun AOW krijgen door de kinderen van anderen en de cirkel is rond
Oud worden kies je niet, kinderen krijgen wel
pi_41577815
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:09 schreef maniack28 het volgende:

Er zijn zat werkelozen, moet je die aan het werk zetten. Ik vind het echt gewoon ZIEK dat het hele land mee moet betalen aan een keuze die zelf gemaakt wordt. Abortus kan in dit land, dus als je geen kinderen wil laat je ze weghalen. En als de kinderopvang duurder is dan wat je verdiend, dan stop je toch gewoon, ga je voor je kinderen zorgen en doe je daarbij vrijwilligerswerk in de vorm van overblijf, handvaardigheid, activiteiten binnen school... misschien kunnen ze zelfs parttime aan het werk (tijdens schooluren) om in de verzorging een steentje bij te dragen. Ik vind mensen met kinderen die beide blijven werken en hun kinderen wegstoppen egoistisch... Het is net zoiets als een hond nemen en hem niet uitlaten. Vaak zijn die kutkoters van tweeverdieners ook nog ontzettend verwend en hebben ze het woord "nee" nog nooit gehoord.

Oprotten dus met die bullshit, betalen zullen ze.. die rijke lui...
'Tuurlijk, allemaal met de kids thuis zitten, dat is goed voor Nederland
  donderdag 7 september 2006 @ 11:15:30 #259
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_41577817
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:14 schreef J.Bos het volgende:

[..]

Oud worden kies je niet, kinderen krijgen wel
Goed punt
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 7 september 2006 @ 11:17:06 #260
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_41577850
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:15 schreef Vhiper het volgende:

[..]

'Tuurlijk, allemaal met de kids thuis zitten, dat is goed voor Nederland
Ik weet niet hoor.. maar er voor jouw en andermans kinderen zijn (bij schoolactiviteiten, werkgroepen etc. etc.) is ook een bijdrage aan de maatschappij. Dat jouw leven enkel uit geld verdienen en het uitgeven van geld bestaat, betekend niet dat dat ook het beste is voor Nederland

Vertel dan eens aan mij, waarom het goed zou zijn als alle gezinnen voortaan uit tweeverdieners bestaan en hun kinderen wegstoppen in het kinderdagverblijf...
  donderdag 7 september 2006 @ 11:23:48 #261
149860 Liopleurodon
voorwereldlijk guppie
pi_41578023
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:44 schreef valek het volgende:
Ik als autorijder betaal belasting en terecht. Mensen die geen auto hebben betalen geen autobelasting en terecht.
Waarom moet ik dan voor kinderopvang betalen terwijl ik er geen gebruik van maak, heb geen kinderen.
En helaas is het met autobelasting zo dat er maar weinig geld gaat naar de mensen die contributie betalen voor het wegennet, maar dat het geld waarschijnlijk ook naar instanties gaat zoals een kinderopvang.
Hoezo terecht dat automobilisten betalen voor de kosten die de overheid maakt zodat er autogereden kan worden?
Er zijn zoveel dingen waar de overheid geld aan uitgeeft (ook mijn geld) terwijl ik er totaal geen gebruik van maak.
Zelfde geldt voor kinderopvang, mocht dat 'gratis' worden.
pi_41578067
We gaan voorbij aan de kinderen.
pi_41578111
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:15 schreef maniack28 het volgende:
Goed punt
Zonder kinderen geen toekomst en zonder kinderen word je ook niet oud, aangezien er dan niemand meer is om voor jou te zorgen. Investeren in de kinderen van een ander, is mede investeren in je eigen AOW.
pi_41578163
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:56 schreef jogy het volgende:
Ik heb geen kinderen en ben ook niet van plan om kinderen te nemen maar ik ben wel blij dat er gratis kinderopvang komt met een beetje geluk. Wees niet zo egoïstisch. Kinderen zijn nou eenmaal hard nodig om de maatschappij draaiende te houden, als kinderopvang duur zou blijven dan is op het moment dat jij van je oude dag mag genieten te duur om je te onderhouden en mag je je eigen boontjes doppen zonder AOW of misschien kinderlijk weinig per maand. Kijk verder dan je neus lang is.
En als ik dat geld wat ik nu weggooi aan al die kinderen daar niet aan moest weggooien maar sparen voor een oudedagsvoorzienig is het probleem ook weer niet zo groot. Dan is mijn oudedagsvoorziening daar en is een AOW niet nodig waarschijnlijk
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  donderdag 7 september 2006 @ 11:28:39 #265
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_41578183
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:25 schreef J.Bos het volgende:
We gaan voorbij aan de kinderen.
Dat hoe dan ook. Maar gratis kinderopvang kost Nederland en de inwoners minder dan het niet kunnen werken van een ouder omdat de opvang te duur zou zijn.
Vrijheid
  donderdag 7 september 2006 @ 11:29:48 #266
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_41578211
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:28 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

En als ik dat geld wat ik nu weggooi aan al die kinderen daar niet aan moest weggooien maar sparen voor een oudedagsvoorzienig is het probleem ook weer niet zo groot. Dan is mijn oudedagsvoorziening daar en is een AOW niet nodig waarschijnlijk
Ja, gratis kinderopvang kost ook daadwerkelijk honderden euro's per persoon per maand. Not.
Vrijheid
pi_41578233
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:29 schreef jogy het volgende:

[..]

Ja, gratis kinderopvang kost ook daadwerkelijk honderden euro's per persoon per maand. Not.
Dat is de vraag nog maar he
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  donderdag 7 september 2006 @ 11:31:39 #268
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_41578254
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:26 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Zonder kinderen geen toekomst en zonder kinderen word je ook niet oud, aangezien er dan niemand meer is om voor jou te zorgen. Investeren in de kinderen van een ander, is mede investeren in je eigen AOW.
Des te meer een reden om je kinderen op te voeden. Want dan investeer je in hun toekomst.. sorry, maar het zijn je eigen woorden.

Heb jij uberhaupt enig idee hoe het er aan toegaat in tweeverdienersgezinnen die hun kinderen de hele week wegstoppen? Is het je nooit opgevallen dat die ouders hun kinderen niet onder controle hebben, omdat ze er nooit zijn. Dat die ouders een zeer druk en chaotisch leven leiden, omdat kinderen ook nog aan andere activiteiten moeten doen, die ouders ook weer tijd kosten (denk aan sport, knutselclubjes etc.). Denk je niet dat tweeverdieners die fulltime werken eigenlijk een te zwaar leven leiden en misschien wel vaker ziek zijn en een burn out krijgen (ik heb er geen onderzoek naar gedaan, maar het zal me niks verbazen als het zo is). Vaak zie je ook dat die ouders hun kinderen geven wat ze willen, omdat ze de energie niet meer hebben om nee te zeggen. Ze worden verwend, volgestopt en janken om iedere scheet... is dat wat je bedoeld met investeren in kinderen?
pi_41578261
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:17 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor.. maar er voor jouw en andermans kinderen zijn (bij schoolactiviteiten, werkgroepen etc. etc.) is ook een bijdrage aan de maatschappij. Dat jouw leven enkel uit geld verdienen en het uitgeven van geld bestaat, betekend niet dat dat ook het beste is voor Nederland
Als mijn leven alleen uit geld verdienen en uitgeven zou bestaan, zou ik geen kinderen willen
quote:
Vertel dan eens aan mij, waarom het goed zou zijn als alle gezinnen voortaan uit tweeverdieners bestaan en hun kinderen wegstoppen in het kinderdagverblijf...
Hoezo alle gezinnen? Dat moet een ieder voor zichzelf uitmaken. Meer mensen aan het werk is echter zeker goed voor Nederland. HenriO heeft al aangetoond dat met gratis kinderopvang niet genoeg mensen weer aan het werk gaan, maar dat doet niets af aan het feit dat meer werken zeker goed is voor de Nederlandse economie.
  donderdag 7 september 2006 @ 11:33:04 #270
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_41578295
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:31 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Als mijn leven alleen uit geld verdienen en uitgeven zou bestaan, zou ik geen kinderen willen
[..]

Hoezo alle gezinnen? Dat moet een ieder voor zichzelf uitmaken. Meer mensen aan het werk is echter zeker goed voor Nederland. HenriO heeft al aangetoond dat met gratis kinderopvang niet genoeg mensen weer aan het werk gaan, maar dat doet niets af aan het feit dat meer werken zeker goed is voor de Nederlandse economie.
Waarom is meer werken goed als een hoop mensen nu al geen baan kunnen krijgen?

edit- dus kinderopvang gratis maken is zinloos... waarom stellen de partijen het dan toch voor? Juist.. om mensen over te halen op hun te stemmen omdat ze er zelf voordeel bij hebben. Want dat is natuurlijk de beste reden om op een partij te stemmen... Nederlanders zijn egoistisch en geilen bovendien op alles wat gratis is.
  donderdag 7 september 2006 @ 11:34:31 #271
149860 Liopleurodon
voorwereldlijk guppie
pi_41578344
Kinderopvang is nu zo duur, dat veel ouders het zich niet kunnen veroorloven om te gaan werken
pi_41578394
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:31 schreef maniack28 het volgende:

Des te meer een reden om je kinderen op te voeden. Want dan investeer je in hun toekomst.. sorry, maar het zijn je eigen woorden.
Alsof hun hele opvoeding afhangt van die paar uurtjes op die paar dagen dat ze in een kinderdagverblijf zitten en alsof ze daar geen opvoeding krijgen
quote:
Heb jij uberhaupt enig idee hoe het er aan toegaat in tweeverdienersgezinnen die hun kinderen de hele week wegstoppen?
Ik vind de hele week wegstoppen dan ook zeker geen goed idee. Een paar dagen per week mag geen probleem zijn.
quote:
Is het je nooit opgevallen dat die ouders hun kinderen niet onder controle hebben, omdat ze er nooit zijn. Dat die ouders een zeer druk en chaotisch leven leiden, omdat kinderen ook nog aan andere activiteiten moeten doen, die ouders ook weer tijd kosten (denk aan sport, knutselclubjes etc.).
Kids die sporten en naar knutselclubjes gaan, gaan niet meer naar een kinderdagverblijf
quote:
Denk je niet dat tweeverdieners die fulltime werken eigenlijk een te zwaar leven leiden en misschien wel vaker ziek zijn en een burn out krijgen (ik heb er geen onderzoek naar gedaan, maar het zal me niks verbazen als het zo is). Vaak zie je ook dat die ouders hun kinderen geven wat ze willen, omdat ze de energie niet meer hebben om nee te zeggen. Ze worden verwend, volgestopt en janken om iedere scheet... is dat wat je bedoeld met investeren in kinderen?
Nogmaals, ik pleit zeker niet voor twee fulltime werkende ouders. Je moet altijd een goede werk-prive belans in je leven zien te vinden. Daar is kinderopvang een prachtig hulpmiddel bij, maar niet het ultieme antwoord.
  donderdag 7 september 2006 @ 11:38:55 #273
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_41578467
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:36 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Alsof hun hele opvoeding afhangt van die paar uurtjes op die paar dagen dat ze in een kinderdagverblijf zitten en alsof ze daar geen opvoeding krijgen
[..]

Ik vind de hele week wegstoppen dan ook zeker geen goed idee. Een paar dagen per week mag geen probleem zijn.
[..]

Kids die sporten en naar knutselclubjes gaan, gaan niet meer naar een kinderdagverblijf
[..]

Nogmaals, ik pleit zeker niet voor twee fulltime werkende ouders. Je moet altijd een goede werk-prive belans in je leven zien te vinden. Daar is kinderopvang een prachtig hulpmiddel bij, maar niet het ultieme antwoord.
Maar wie speel je in de kaart als kinderopvang gratis wordt? Juist de mensen die beide fulltime werken toch? Van mij mag kinderopvang best goedkoper. Maar dan moet het beperkt blijven tot max 3 dagen in de week.. al vind ik dat zelfs te veel. Dus komen we bij deze tot de conclusie dat gratis kinderopvang niet de oplossing is en het dus een kutpunt is, puur om mensen te lokken op hun partij te stemmen
pi_41578488
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:33 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Waarom is meer werken goed als een hoop mensen nu al geen baan kunnen krijgen?

edit- dus kinderopvang gratis maken is zinloos... waarom stellen de partijen het dan toch voor? Juist.. om mensen over te halen op hun te stemmen omdat ze er zelf voordeel bij hebben. Want dat is natuurlijk de beste reden om op een partij te stemmen... Nederlanders zijn egoistisch en geilen bovendien op alles wat gratis is.
Daar zijn Nederlanders heus niet uniek in hoor

En ook mensen met kinderen zijn daar niet uniek in. Als er een premie gegeven zou worden aan kinderlozen, zal je die ook niet horen klagen.
  donderdag 7 september 2006 @ 11:41:30 #275
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_41578537
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:39 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Daar zijn Nederlanders heus niet uniek in hoor

En ook mensen met kinderen zijn daar niet uniek in. Als er een premie gegeven zou worden aan kinderlozen, zal je die ook niet horen klagen.
Dat zeg ik... het is gewoon je reinste onzin, die hele democratie hier. Het is niet een democratie, het is een egoistie Men stemt op de partij die hen het meeste geld geeft, niet op de partij waarvan ze denken dat het het beste is voor Nederland....
pi_41578566
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:38 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Maar wie speel je in de kaart als kinderopvang gratis wordt? Juist de mensen die beide fulltime werken toch? Van mij mag kinderopvang best goedkoper. Maar dan moet het beperkt blijven tot max 3 dagen in de week.. al vind ik dat zelfs te veel. Dus komen we bij deze tot de conclusie dat gratis kinderopvang niet de oplossing is en het dus een kutpunt is, puur om mensen te lokken op hun partij te stemmen
Tsja, VVD wil het helemaal gratis, PvdA wil het inderdaad beperken tot 3 dagen.

Die conclusie was allang bereikt, dat het een kutpunt is, ben ik niet met je eens. Momenteel is kinderopvang gewoonweg te duur, dat is een feit, waar wat aan gedaan moet worden. Dit is alleen de juiste oplossing niet.
  donderdag 7 september 2006 @ 11:43:43 #277
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_41578591
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:42 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Tsja, VVD wil het helemaal gratis, PvdA wil het inderdaad beperken tot 3 dagen.

Die conclusie was allang bereikt, dat het een kutpunt is, ben ik niet met je eens. Momenteel is kinderopvang gewoonweg te duur, dat is een feit, waar wat aan gedaan moet worden. Dit is alleen de juiste oplossing niet.
Momenteel is een heleboel te duur. Een heleboel belangrijke dingen... moet ik ze opnoemen: huizen, ov, gezond eten, sport... allemaal te duur... wordt daar ook wat aan gedaan dan? Waar kan ik de punten vinden die daarover gaan? Niet.. want het is schijnbaar niet interessant om mensen te trekken...
pi_41578817
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:43 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Momenteel is een heleboel te duur. Een heleboel belangrijke dingen... moet ik ze opnoemen: huizen, ov, gezond eten, sport... allemaal te duur... wordt daar ook wat aan gedaan dan? Waar kan ik de punten vinden die daarover gaan? Niet.. want het is schijnbaar niet interessant om mensen te trekken...
Moet je beter kijken. PvdA pleit voor beperken van de HRA, dat verlaagt de huizenprijzen. De PvdA pleit ook voor het gratis maken van OV voor 65 plussers. Gezond eten is helemaal niet duur, maar een kwestie van op de juiste plaatsen en op de juiste momenten inkopen doen en sporten hoeft ook vrijwel niets te kosten als je de juiste sport kiest.
pi_41578869
De partijen weten waar hun electoraat ligt...zo'n 10 miljoen mensen in Nederland leeft in gezinsvorm. Kinderbijslag omhoog, gratis zorg, gratis kinderopvang...Betaalt een ander toch wel.
  donderdag 7 september 2006 @ 11:55:50 #280
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_41578955
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:51 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Moet je beter kijken. PvdA pleit voor beperken van de HRA, dat verlaagt de huizenprijzen. De PvdA pleit ook voor het gratis maken van OV voor 65 plussers. Gezond eten is helemaal niet duur, maar een kwestie van op de juiste plaatsen en op de juiste momenten inkopen doen en sporten hoeft ook vrijwel niets te kosten als je de juiste sport kiest.
Gezond eten is niet duur? Euhm... weet jij dat een kilo aardappels duurder is dan een kilo patat? En dat een komkommer tegenwoordig voor 1 euro per stuk de winkel uitgaat? Sorry, maar groente en fruit is wel degelijk duur. Ga naar een willekeurige plek waar je gezond en ongezond (fastfood) kan kopen. Vertel mij eens welke duurder is...

OV voor 65 plussers is vrij zinloos.... Mijn punt is: je weet dat er teveel auto's op de weg zijn en dat het slecht is voor het milieu. Als dat zo is (en als je daar werkelijk achter staat) dan is het te bizar voor woorden dat een retour Utrecht voor 2 personen duurder is dan er met de auto heen gaan (incl parkeren). Sorry, maar dat strookt niet met de gedachte dat OV de oplossing is tegen de grote hoeveelheid auto's/files...

HRA is leuk en aardig, maar zolang er minder huizen per jaar bijkomen, dan dat er woningzoekenden bij komen (en die huizen zijn dan ook vaak nog voor de verkeerde doelgroep => dure huizen met allerlei poespas) worden de huizen echt niet goedkoper. Er moet gebouwt worden en snel ook...

Sporten kan ik nog inkomen.. voetbal is niet zo duur

Maar goed, ik geloof dat dit topic over kinderopvang ging en niet over alle andere punten

edit - zie: Waarom? als je wilt reageren

[ Bericht 5% gewijzigd door maniack28 op 07-09-2006 12:07:48 ]
  donderdag 7 september 2006 @ 11:56:37 #281
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_41578982
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:53 schreef Autodidact het volgende:
De partijen weten waar hun electoraat ligt...zo'n 10 miljoen mensen in Nederland leeft in gezinsvorm. Kinderbijslag omhoog, gratis zorg, gratis kinderopvang...Betaalt een ander toch wel.
Gratis zorg als de zieken/verpleeg/verzorgtehuizen overvol zitten heeft vrij weinig zin... loze beloften, puur om kiezers te trekken dus ja..
  donderdag 7 september 2006 @ 12:09:53 #282
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_41579381
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:05 schreef Vhiper het volgende:
Doemdenken is meer een rechtse eigenschap: Met Bos de Klos, PvdA/GL/SP is een ramp, etc etc.
Doemdenken is een eigenschap van degene die bang is om zijn invloed te verliezen. Dat geldt dus voor alle traditionele politieke partijen. Doemdenken met betrekking tot het verdwijnen van collectieve voorzieningen is met name een linkse eigenschap.
quote:
Een compleet vrije markt zal niet in iedere vraag voorzien.
De overheid kan nu ook niet in iedere vraag voorzien. Sterker nog, de overheid neemt bij het vaststellen van vorm en inhoud van voorzieningen gewoon een groot gemiddelde van de veronderstelde vraag en dat geldt dan voor iedereen. Een voorziening die op zo'n wijze tot stand komt sluit natuurlijk op geen enkele vraag aan.
quote:
Die vraag moet immers wel geld in het laadje brengen.
Als het op commerciële basis gebeurt wel. Maar het zal nooit zo zijn dat er alleen maar commerciëel aanbod is. Bovendien zullen commerciële kinderdagverblijven een andere (lagere) kostprijs hebben dan nu het geval is. In een echt vrije markt bestaan er geen torenhoge loonkosten en allerlei zogenaamd werknemer-beschermende regelgeving.
quote:
Mensen die kinderopvang willen, maar het niet kunnen betalen, zullen dus buiten de boot vallen zonder collectieve regeling.

Met gratis kinderopvang zullen velen buiten de boot vallen. Het is nu al voorzien dat het praktisch onhaalbaar is, en toch staat het in de verkiezingsprogramma's. Niet meer dan een lokkertje.

Daarnaast is er ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid. Als je aan kinderen begint, dan moet je ook nadenken over de gevolgen daarvan. Kinderen kosten geld.

Verder zal kinderopvang goedkoper zijn dan het nu het geval is. De groep waar jij het over hebt zijn echt uitzonderingsgevallen. Om die groep te helpen hoef je niet een complexe collectieve voorziening op te zetten.
pi_41581523
quote:
Gezond eten is niet duur? Euhm... weet jij dat een kilo aardappels duurder is dan een kilo patat? En dat een komkommer tegenwoordig voor 1 euro per stuk de winkel uitgaat? Sorry, maar groente en fruit is wel degelijk duur.
Niet om het een of het ander hoor, maar dat heeft ook een reden.
  donderdag 7 september 2006 @ 14:21:23 #284
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_41583402
quote:
Op donderdag 7 september 2006 13:23 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Niet om het een of het ander hoor, maar dat heeft ook een reden.
Dat is recentelijk, maar groente en fruit is al vele jaren duurder... niet alleen dit jaar. Als je iets wilt stimuleren zal je het betaalbaar moeten maken. 1 fucking euro voor een paprika, rot op

Hier verder btw, had een apart topic gemaakt om deze niet te verknallen: Waarom?
pi_41585947
Gratis kinderopvang net zo'n figuur als in oosterijk zekers die ze in de kelder stopt.
Ik laat liever mijn vrouw oppassen dan weet ik in ieder geval dat het goed gaat met de kids
pi_41586279
Werken werken werken. Niet alles draait om werken.
Gratis kinderopvang vind ik persoonlijk slecht. Kinderen moeten worden opgevoed door de ouders en niet door vreemde. Ik ken mensen waarbij dat niet is gebeurd en die zijn nou niet echt goed terecht gekomen. 2 Ouders die voltijd werken en kinderen die hun eigen ouders niet meer kennen.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
  donderdag 7 september 2006 @ 16:26:18 #287
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_41587335
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:53 schreef -Jean- het volgende:
Werken werken werken. Niet alles draait om werken.
Gratis kinderopvang vind ik persoonlijk slecht. Kinderen moeten worden opgevoed door de ouders en niet door vreemde. Ik ken mensen waarbij dat niet is gebeurd en die zijn nou niet echt goed terecht gekomen. 2 Ouders die voltijd werken en kinderen die hun eigen ouders niet meer kennen.
Daar heb je groot gelijk in. Helaas is het tegenwoordig niet voor iedereen weggelegd om niet te hoeven werken en je op de opvoeding van je kinderen te storten. In armoe is het ook niet fijn leven lijkt me.
Vrijheid
pi_41588105
Het grootste probleem met "gratis kinderopvang", trouwens met alle zaken die de overheid of politieke partijen "gratis" willen maken, is dat het niet echt gratis wordt. Iémand betaalt er de prijs voor. Het zou correcter zijn als voorstanders van "gratis kinderopvang" gewoon zouden aangeven wie erop achteruitgaat als de kinderopvang door de overheid gefinancierd gaat worden, zoals:
a) De rijken, als de belasting verhoogd wordt
b) De daklozen, als de daklozenopvang minder krijgt wat de kinderopvang meer krijgt
c) De bedrijven, omdat kinderopvang door de baas moet gaan worden betaald

Verder heb ik er op zichzelf geen principiële bezwaren tegen als de overheid de kinderopvang financiert, maar of het echt nut heeft, waag ik toch te betwijfelen.
pi_41588179
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:56 schreef jogy het volgende:
Ik heb geen kinderen en ben ook niet van plan om kinderen te nemen maar ik ben wel blij dat er gratis kinderopvang komt met een beetje geluk. Wees niet zo egoïstisch. Kinderen zijn nou eenmaal hard nodig om de maatschappij draaiende te houden, als kinderopvang duur zou blijven dan is op het moment dat jij van je oude dag mag genieten te duur om je te onderhouden en mag je je eigen boontjes doppen zonder AOW of misschien kinderlijk weinig per maand. Kijk verder dan je neus lang is.
Als we dezelfde mate van altruïsme nou eens kunnen verwachten van de ouders, en ze vragen uit mijn portemonnee te blijven? Je bent voor een soort van fokpremie eigenlijk...walgelijk idee, maar dat hebben we dus al.
  donderdag 7 september 2006 @ 17:52:16 #290
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41589833
Ik vind dat als je kinderen neemt, dat je dat weloverwogen doet, dus eigen verantwoordelijkheid nemen . Als je er niet voor kunt zorgen, dan neem je ze maar niet. Zoiets doe je toch ook met huisdieren
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  donderdag 7 september 2006 @ 18:27:34 #291
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_41590739
Eens. Ik ben tegen gratis kinderopvang. Net als dat ik tegen gratis OV ben: de gebruiker moet betalen.

Het lijkt er steeds meer op dat als je kinderen krijgt dat de regering dan wel voor alles zorgt: kinderbijslag, kinderopvang. Je hoeft je kinderen ook niet meer te vertellen dat snoepen slecht is, want ze krijgen binnenkort toch geen snoep commercials meer te zien. Videoclips mogen niet te blood zijn etc. Voor iedereen die kinderen neemt: Voed ze op en maak ze weerbaar! ipv alles in handen van de overheid te leggen!
lege ton
pi_41604163
Stuk uit een artikel wat ik gevonden heb.
quote:
De verkiezingsprogramma’s van de meeste politieke partijen worde rond deze tijd bekend gemaakt in aanloop naar de landelijke verkiezingen in november. Hierbij is de kinderopvang een belangrijk punt. Vele partijen vinden dat de opvang gratis moet worden.
‘De VVD vindt het belangrijk dat gezinszorg en carrière moeten kunnen samengaan. Werkende moeders zijn ook goede moeders’ (Verkiezingsprogramma VVD, 2006). Dit impliceert dat gratis kinderopvang de arbeidsmarktparticipatie van vrouwen ten goede komt.
Andere politieke partijen hebben de kinderopvang ook opgenomen in hun verkiezingsprogramma. Zo stelt de PvdA in hun verkiezingsprogramma dat de kinderopvang voor drie dagen per week gratis moet worden. ‘We willen kinderen gelijke kansen bieden op ontwikkeling en hun ouders de keuze bieden om zorg te combineren met werk’ (Verkiezingsprogramma PvdA, 2006).
Volgens het CPB stijgt de arbeidsmarktparticipatie ten gevolge van gratis kinderopvang met 0,1 procent. Een prijsdaling van één procent leidt tot een stijging van het arbeidsaanbod van 0,07 procent (Maassen van den Brink, 2004). Ook treedt bij een prijsdaling het substitutie-effect op (Platenga, 2006). Ouders kiezen dan voor formele opvang (betaalde opvang) in plaats van informele opvang (onbetaalde opvang).
Volgens Platenga (2006) is er een gebrek aan informatie, waardoor veel ouders denken dat kinderopvang duur is, terwijl dat voor de lage- en middeninkomens meevalt. Tevens heeft kinderopvang voor het kind een educatieve functie (Kind & Gezin, 2006).

Het is dus de vraag of gratis kinderopvang voordelig is voor de arbeidsmarkt. De centrale vraag van dit betoog luidt dan ook: is gratis kinderopvang voordeliger voor de arbeidsmarkt dan betaalde kinderopvang?
Volgens Platenga (2006) heeft gratis kinderopvang op korte termijn nauwelijks invloed op de arbeidsmarkt. Op lange termijn heeft gratis kinderopvang wel een voordelig effect op de arbeidsmarkt. Kinderopvang is namelijk vooral belangrijk voor de ontwikkeling van het kind en moet daarom betaalbaar en beschikbaar zijn voor alle ouders.
Groot (2006, p. 9) is van mening dat gratis kinderopvang zowel op de korte als op de lange termijn geen voordelig effect heeft op de arbeidsmarkt. De kans op verspilling en kwaliteitsverlies wordt aanzienlijk vergroot als kinderopvang gratis wordt. Verspilling treedt op doordat ouders hun kinderen naar de crèche brengen in plaats van naar bijvoorbeeld familie. Kwaliteitsverlies komt de ontwikkeling van het kind niet ten goede.

Om de centrale vraag te beantwoorden wordt in de tweede paragraaf ingegaan op de informatievoorziening over de kinderopvang richting de ouders. In paragraaf drie wordt ingegaan op de kwaliteit van de kinderopvang. In paragraaf vier zullen de kosten van de kinderopvang behandeld worden, zowel de kosten voor de ouders als voor de overheid. In paragraaf vijf zal de centrale vraag beantwoordt worden.
Volgens mij kun je uit dit artikel een aantal conclusies trekken:
1. Ouders gaan nauwelijks meer werken als kinderopvang gratis wordt.
2. De meeste ouders kunnen kinderopvang best betalen, het probleem is de informatievoorziening over de kinderopvang. Door gebrek aan informatie denken veel ouders dat kinderopvang (te) duur is.
3. Kinderopvang heeft voor het kind een educatieve werking.

Samengevat: gratis kinderopvang is voordelig voor het kind, maar ouders gaan niet meer werken dan dat ze al doen.

Gratis kinderopvang is dus interesant voor het kind zelf, de arbeidsmarkt heeft er echter weinig profijt van.
De insteek van de politiek (meer mensen aan het werk door middel van gratis kinderopvang) heeft dus niet het effect wat de politiek graag wil.
pi_41607663
quote:
Op donderdag 7 september 2006 17:52 schreef Aoristus het volgende:
Ik vind dat als je kinderen neemt, dat je dat weloverwogen doet, dus eigen verantwoordelijkheid nemen . Als je er niet voor kunt zorgen, dan neem je ze maar niet. Zoiets doe je toch ook met huisdieren
Kinderen vergelijken met huisdieren
pi_41607669
quote:
Op donderdag 7 september 2006 18:27 schreef nonzz het volgende:
Eens. Ik ben tegen gratis kinderopvang. Net als dat ik tegen gratis OV ben: de gebruiker moet betalen.
Maar de gebruiker mag dan ook de vruchten ervan plukken. Mooi, geen AOW, 65+ pas, belastingkorting, etc etc meer voor kinderlozen na hun 65ste, daar pleit je dus ook voor
quote:
Het lijkt er steeds meer op dat als je kinderen krijgt dat de regering dan wel voor alles zorgt: kinderbijslag, kinderopvang. Je hoeft je kinderen ook niet meer te vertellen dat snoepen slecht is, want ze krijgen binnenkort toch geen snoep commercials meer te zien. Videoclips mogen niet te blood zijn etc. Voor iedereen die kinderen neemt: Voed ze op en maak ze weerbaar! ipv alles in handen van de overheid te leggen!
Voor iedereen die van andermans kinderen gaat profiteren: Je krijgt er wat voor terug, je mag er dus best wat aan bijdragen!
pi_41610289
Als je kinderen neemt moet je zorgen dat in ieder geval 1 van de ouders thuis is voor de kids dat moet je niet aan opvang overlaten. Sinds er meer gebruik wordt gemaakt van kinderopvang heb je meer jeugd criminaliteit.
Letop even voor de feministen ik zeg dus niet dat de vrouw altijd thuis moet zijn he ik zie het meer als wisseldiensten of 2 deeltijdbanen. Dat werkt beter dan een vreemde op je kids te laten passen.
Wil je niet thuis blijven voor kinderen neem ze dan ook niet. Condooms genoeg te krijgen in de winkel
pi_41618786
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 06:11 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Kinderen vergelijken met huisdieren
Bij kinderen kan ik me alleen nog meer redenen bedenken waarom je er verantwoordelijk voor bent, als ouder. Jij niet?
pi_41618867
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 15:39 schreef Autodidact het volgende:

Bij kinderen kan ik me alleen nog meer redenen bedenken waarom je er verantwoordelijk voor bent, als ouder. Jij niet?
Als je dan toch het vergelijk met huisdieren wilt maken: Daar zorg je toch ook voor opvang, als je niet voor ze kan zorgen (Denk aan vakantie, e.d.)? Worden ze daar zoveel slechter van? Ik weet wel zeker van niet.
  vrijdag 8 september 2006 @ 15:44:24 #298
3542 Gia
User under construction
pi_41618939
Jaaaa, gratis opvang voor dieren. Want in de vakantie geven mensen veel geld uit en dat is goed voor de economie, dus moeten we zorgen dat mensen op vakantie kunnen!!
pi_41618954
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:24 schreef odysseynet het volgende:
Als je kinderen neemt moet je zorgen dat in ieder geval 1 van de ouders thuis is voor de kids dat moet je niet aan opvang overlaten. Sinds er meer gebruik wordt gemaakt van kinderopvang heb je meer jeugd criminaliteit.
Letop even voor de feministen ik zeg dus niet dat de vrouw altijd thuis moet zijn he ik zie het meer als wisseldiensten of 2 deeltijdbanen. Dat werkt beter dan een vreemde op je kids te laten passen.
Wil je niet thuis blijven voor kinderen neem ze dan ook niet. Condooms genoeg te krijgen in de winkel
Uiteraard ga je minder werken als je kids krijgt, zou ik ook doen, maar er zullen altijd momenten zijn waarop beide ouders graag opvang willen en dan is het toch wel erg handig als die opvang er ook is, zonder perse familie of vrienden lastig te hoeven vallen.
pi_41618980
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 15:44 schreef Gia het volgende:
Jaaaa, gratis opvang voor dieren. Want in de vakantie geven mensen veel geld uit en dat is goed voor de economie, dus moeten we zorgen dat mensen op vakantie kunnen!!
Daar heb ik het niet over

Dat verrotte verdraai ook altijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')