abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41495047
quote:
Op maandag 4 september 2006 21:39 schreef Carport het volgende:
Lekkerder dan Amk?
Amk is Buitencategorie

Even goed is jans lekker genoeg voor Hans
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_41495905
quote:
Op maandag 4 september 2006 15:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Verkort IRM bouwen, gewoon 2 kopbakken op elkaar
Ik zat zelf te denken aan het inzetten van *kop*lopers. Maar word weer zo lastig met de omloop enzo en weet ook niet of er genoeg materieel beschikbaar voor is, helemaal met de komende revisie enzo

Trouwens word tijd dat alexx hier komt om wat nutteloze posts te verwijderen
pi_41496208
quote:
Op maandag 4 september 2006 22:20 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Trouwens word tijd dat alexx hier komt om wat nutteloze posts te verwijderen
pi_41496215
quote:
Op maandag 4 september 2006 22:20 schreef Willy84 het volgende:
Trouwens word tijd dat alexx hier komt om wat nutteloze posts te verwijderen
Mail hem gewoon als je ergens kriebel aan hebt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_41496411
quote:
Op maandag 4 september 2006 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mail hem gewoon als je ergens kriebel aan hebt
back ontopic pleas
  maandag 4 september 2006 @ 22:54:28 #157
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_41497213
quote:
Op maandag 4 september 2006 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Hans is sneu, jammerdepammer

Weet je wel wat een gloeiend lekker wijf Jans is?
Ik ken alleen Jans van Jan, Jans en de kinderen. En die vind ik niet echt lekker.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 4 september 2006 @ 22:55:02 #158
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_41497230
quote:
Op maandag 4 september 2006 22:20 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Ik zat zelf te denken aan het inzetten van *kop*lopers. Maar word weer zo lastig met de omloop enzo en weet ook niet of er genoeg materieel beschikbaar voor is, helemaal met de komende revisie enzo

Trouwens word tijd dat alexx hier komt om wat nutteloze posts te verwijderen
Er zitten wel vaker rare dingen in omlopen, dit zou best kunnen. En anders gewoon twee viertjes, dan maar leeg...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_41505726
quote:
Op maandag 4 september 2006 20:20 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Hey wadloper, jij was toch die gast die zo dik is met MSTS, route Leeuwarden-Groningen?

Ik heb MSTS weer ns geinstalleerd, en die route + treintjes geinstalleerd, maar ik krijg de route niet toegevoegd aan het lijstje in MSTS. Ik zie alleen de 6 originele routes...
Heb je hem wel in de map Routes geinstalleerd?

Wat ook wil helpen is om de activities te deleten, lukte bij mij de vorige keer wel
pi_41506565
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 04:49 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Heb je hem wel in de map Routes geinstalleerd?

Wat ook wil helpen is om de activities te deleten, lukte bij mij de vorige keer wel
Had zelf al wat zitten klooien, maar in de map routes stond ie dus. En ik moest juist wel activitites/paths hebben (minstens 1). Maar wat bleek nu, ik had nog geen xtracks geinstalleerd. Daarna deed ie t wel...

Alleen ze moeten maar snel met V2 komen, want deze versie ziet er echt niet uit....
pi_41507644
quote:
Op maandag 4 september 2006 22:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er zitten wel vaker rare dingen in omlopen, dit zou best kunnen. En anders gewoon twee viertjes, dan maar leeg...
Sociale veiligheid enzo en kosten beheersing
  dinsdag 5 september 2006 @ 09:52:10 #162
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_41508019
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 09:34 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Sociale veiligheid enzo
Alsof dat NS boeit...
quote:
en kosten beheersing
Ergens een andere trein vandaan trekken terwijl je de hele dag IRM hebt ingezet zou best wel eens duurder kunnen zijn...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 september 2006 @ 10:17:47 #163
139314 Spookje81
Ik ben Spookje
pi_41508560
Iemand al gehoord van het ongeluk in amersfoort?
AC:ww Angel, village, 0601-9853-3200
forum.opeenshadikhet.nl
pi_41512041
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 08:27 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Had zelf al wat zitten klooien, maar in de map routes stond ie dus. En ik moest juist wel activitites/paths hebben (minstens 1). Maar wat bleek nu, ik had nog geen xtracks geinstalleerd. Daarna deed ie t wel...

Alleen ze moeten maar snel met V2 komen, want deze versie ziet er echt niet uit....
Ik denk niet dat versie 2 nog komt
pi_41515328
Een rangeerlocomotief is dinsdagochtend tegen een
> vertrekkende reizigerstrein gebotst op station Amersfoort.


Op nu.nl een vaag fotootje van een 1700 die tegen een groene
G1206(?)diesel gebotst is. R4C?

bron ovl yahoo
ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
pi_41516414
Inderdaad een Rail4Chem loc
pi_41522637
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 september 2006 @ 20:10:54 #168
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_41525659
Hoeveel Nederlandse stationsnaamborden moet je nog op de foto zetten Dr. Fles?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_41526371
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
Hoeveel Nederlandse stationsnaamborden moet je nog op de foto zetten Dr. Fles?
Stukof 20 denk ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_41528675
wat is er zo leuk aan, stationsnaambord-generator is zo gemaakt ....
tenminste, als het alleen om het bord gaat. als je de omgeving erbij fotografeerd is het wel leuk
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_41528821
Pff vandaag 2 uur stil gestaan voor Ede-Wageningen . Een "aanrijding" , nou ja dat zegt al genoeg...

Maar de NS doet voor de rest ook niks voor de reiziger, had na 2 uur stil zitten in zo'n bak toch tenminste een bakje koffie in Arnhem verwacht .
pi_41528822
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 21:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
wat is er zo leuk aan, stationsnaambord-generator is zo gemaakt ....
Je doet het vooral voor jezelf. En dan heb je geen behoefte om te cheaten. Je kan je ook ten doel stellen om met alle baywatch babes te neuken. EN vervolgens jezelf iedere avond op een andere babe klaar te rukken en dan *zeggen* dat het gelukt is. Dat kan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_41529095
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 21:29 schreef Brembo het volgende:
Pff vandaag 2 uur stil gestaan voor Ede-Wageningen . Een "aanrijding" , nou ja dat zegt al genoeg...

Maar de NS doet voor de rest ook niks voor de reiziger, had na 2 uur stil zitten in zo'n bak toch tenminste een bakje koffie in Arnhem verwacht .
doen ze volgens mij nooit meer, koffiebonnentjes uitdelen.... best jammer
pi_41530174
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 21:37 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

doen ze volgens mij nooit meer, koffiebonnentjes uitdelen.... best jammer
Ik vroeg dat ook aan de NS, een beetje service...
Zo'n irritante NS-dame: " Dan moet je maar verhaal halen op de ouders"...
Ben maar weer weggelopen ,ik had meer medeleiden met de machinist dan met de ouders...
pi_41534266
een loc van rail4chem denk ?
bier
  woensdag 6 september 2006 @ 08:14:16 #176
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_41540142
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 23:37 schreef italiaan1987 het volgende:
een loc van rail4chem denk ?
Zie Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 30.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 6 september 2006 @ 08:15:36 #177
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_41540155
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 22:01 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ik vroeg dat ook aan de NS, een beetje service...
Zo'n irritante NS-dame: " Dan moet je maar verhaal halen op de ouders"...
Ben maar weer weggelopen ,ik had meer medeleiden met de machinist dan met de ouders...
Meen je dit, zei ze dat echt? Wat een walgelijke opmerking zeg, bah.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_41548192
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:06 schreef Wadloper het volgende:
Inderdaad een Rail4Chem loc
Hij staat volgens mij nog steeds bij Amersfoort... kon trouwens geen schade of verbuiging vanuit de trein bespeuren.
pi_41556141
Volgens mij reden beide treinen ook niet zo heel erg hard
  woensdag 6 september 2006 @ 20:38:12 #180
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_41561099
quote:
Op woensdag 6 september 2006 18:14 schreef Wadloper het volgende:
Volgens mij reden beide treinen ook niet zo heel erg hard
Ik las dat de R4C loc zelfs stil stond... Snap niet hoe dit dan kon gebeuren. Maar we zien de rapporten wel weer verschijnen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_41561797
Zag vandaag tussen Arnhem en Utrecht een rode mat 64 rijden, maar leek wel een postvoertuig idee . Weet iemand wat het is...
  woensdag 6 september 2006 @ 21:00:46 #182
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_41561986
quote:
Op woensdag 6 september 2006 20:55 schreef Brembo het volgende:
Zag vandaag tussen Arnhem en Utrecht een rode mat 64 rijden, maar leek wel een postvoertuig idee . Weet iemand wat het is...
Zoiets?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 6 september 2006 @ 21:27:06 #183
86072 thatsme
and That's you!
pi_41563160
of zoiets:
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_41565501
quote:
Op woensdag 6 september 2006 21:27 schreef thatsme het volgende:
of zoiets:
[afbeelding]
Was enkelbaks, dat is hem idd . Nu nog weten wat dat rot ding doet op ons drukke spoor .
pi_41565846
quote:
Op woensdag 6 september 2006 20:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik las dat de R4C loc zelfs stil stond... Snap niet hoe dit dan kon gebeuren. Maar we zien de rapporten wel weer verschijnen.
Ik las ergens dat die 1800 wellicht gesloopt moet worden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 6 september 2006 @ 22:45:37 #186
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_41566844
quote:
Op woensdag 6 september 2006 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik las ergens dat die 1800 wellicht gesloopt moet worden
Dan moet ie bijna ergens flink krom zijn geraakt. Wat ik in een flits op tv zag, was dat de bufferbalk een afwijkende stand had. Dat belooft inderdaad niet zoveel goeds... Maar meteen slopen terwijl ze al niet ruim in de locs zitten voor de dienstregeling 2007, damn...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 6 september 2006 @ 22:48:17 #187
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_41566943
quote:
Op woensdag 6 september 2006 22:17 schreef Brembo het volgende:

[..]

Was enkelbaks, dat is hem idd . Nu nog weten wat dat rot ding doet op ons drukke spoor .
Oh ja, aan die mP (motorpost) had ik niet gedacht! Er zijn verschillende rode varianten in omloop momenteel:

  • Railion 3030, zoals op de foto. Wordt nog weleens gebruikt, geen idee waarvoor.
  • mP van BAM, onder andere gebruikt voor Sandite, stroefheidsgel op het spoor.
  • vier BB21/ERTMS motorposten: testtreinen voor een nieuw beveiliginssysteem.

    Verder is er nog een gele mP, de mP Jules. Dat is een meettrein voor ATB, telerail en GSM-R.
  • Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_41569162
    quote:
    Op woensdag 6 september 2006 22:45 schreef Duvel het volgende:

    [..]

    Dan moet ie bijna ergens flink krom zijn geraakt. Wat ik in een flits op tv zag, was dat de bufferbalk een afwijkende stand had. Dat belooft inderdaad niet zoveel goeds... Maar meteen slopen terwijl ze al niet ruim in de locs zitten voor de dienstregeling 2007, damn...
    Nu staat 1600 serie (NS Cargo), ook maar weg te rotten . Handig zo'n inboedelscheiding bij de NS.
    Ik denk zelf dat die hele dienstregeling nog een dik zal tegenvallen. Klinkt allemaal geweldig, maar ik verwacht het niet.
    De huidige dienst regeling is zo geniaal bedacht, oke er zitten fouten in. Maar dan zou beteknene dat je compleet echt een nieuw dienstegeleing moet invoeren, dat is iets wat nooit meer zal gebeuren .
    pi_41574807
    quote:
    Op woensdag 6 september 2006 22:48 schreef Duvel het volgende:

    [..]
  • Railion 3030, zoals op de foto. Wordt nog weleens gebruikt, geen idee waarvoor.

    Verder is er nog een gele mP, de mP Jules. Dat is een meettrein voor ATB, telerail en GSM-R.
  • Heb hem een keer zien rijden vanaf Amersfoort richting Hilversum met schoonmaakmensen aanboord. Tevens wil het nog wel eens voorkomen dat deze goederenwagons achter zich aanhebben.
      donderdag 7 september 2006 @ 10:59:05 #190
    86072 thatsme
    and That's you!
    pi_41577398
    quote:
    Op woensdag 6 september 2006 23:37 schreef Brembo het volgende:

    [..]

    Nu staat 1600 serie (NS Cargo), ook maar weg te rotten . Handig zo'n inboedelscheiding bij de NS.
    Ik denk zelf dat die hele dienstregeling nog een dik zal tegenvallen. Klinkt allemaal geweldig, maar ik verwacht het niet.
    De huidige dienst regeling is zo geniaal bedacht, oke er zitten fouten in. Maar dan zou beteknene dat je compleet echt een nieuw dienstegeleing moet invoeren, dat is iets wat nooit meer zal gebeuren .
    NS Cargo? In welk tijdperk leef jij nog? Die locs zijn eigendom van Railion. En aangezien die liever meerspanningslocs heeft zijn ze hun 1600 locs liever kwijt dan reik, dus de NS mag er dan vast wel een aantal overnemen!
    I never joke about my work!
    1: Ik heb altijd gelijk
    2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
      donderdag 7 september 2006 @ 11:37:59 #191
    34813 Jerommeke.nl
    Jorasho.nl zul je bedoelen.
    pi_41578439
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Stukof 20 denk ik
    welke moet je nog?
    pi_41581862
    Inmiddels nog maar 12, allemaal in het zuidwesten van het land
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      donderdag 7 september 2006 @ 13:46:48 #193
    139314 Spookje81
    Ik ben Spookje
    pi_41582213
    de zeeuwse lijn?
    AC:ww Angel, village, 0601-9853-3200
    forum.opeenshadikhet.nl
    pi_41583052
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 13:34 schreef Dr_Flash het volgende:
    Inmiddels nog maar 12, allemaal in het zuidwesten van het land
    Heb je dan ook de volgende stations meegenomen?
  • station Almere Strand
  • station Rotterdam Stadion
  • station Amsterdam Arena
  • station Heerenveen IJsstadion
  • station Onze Lieve Vrouwe ter Nood
  • pi_41583096
    heerenveen ijsstatadion staat in de laatste grote hierboven rechtsvan het midden bovenin
    pi_41583103
    Eerst kijken voordat je iets vraagt
    pi_41583327
    ok ok ok, niet goed gekeken. Enkel ff alle (?) tijdelijke stations opgezocht, vandaar. Een postje erboven staat het bordje in full-size

    EDIT
    Het 'Philips station' hoort er dus ook bij.
      donderdag 7 september 2006 @ 14:39:18 #198
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_41584013
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 14:11 schreef Baan1980 het volgende:

    [..]

    Heb je dan ook de volgende stations meegenomen?
  • station Almere Strand
  • station Rotterdam Stadion
  • station Amsterdam Arena
  • station Heerenveen IJsstadion
  • station Onze Lieve Vrouwe ter Nood
  • Almere Strand, en Arena hebben -net als Eindhoven stadion- geen stationsnaam bordjes.
    Hry wel en Rotterdam Station,, OLV ter Nood weet ik zo niet.
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
      donderdag 7 september 2006 @ 14:42:16 #199
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_41584103
    quote:
    Op woensdag 6 september 2006 22:45 schreef Duvel het volgende:

    [..]

    Dan moet ie bijna ergens flink krom zijn geraakt. Wat ik in een flits op tv zag, was dat de bufferbalk een afwijkende stand had. Dat belooft inderdaad niet zoveel goeds... Maar meteen slopen terwijl ze al niet ruim in de locs zitten voor de dienstregeling 2007, damn...
    Dan alles maar iets minder in een flits? R4C locje is er stukken beter aan toe op het eerste oog.



    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
    pi_41584902
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 14:11 schreef Baan1980 het volgende:

    [..]

    Heb je dan ook de volgende stations meegenomen?
  • station Almere Strand
  • station Rotterdam Stadion
  • station Amsterdam Arena
  • station Heerenveen IJsstadion
  • station Onze Lieve Vrouwe ter Nood
  • Ja, tenminste, overal waar een bordje staat Leeuwarden Achter de Hoven was je ook nog vergeten trouwens

    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_41590364
    Onder het motto: Uit den ouden doos, zijn hier 3 foto's van mijn eerste keer fotograveren in Groningen (12 maart 2006 )
    Best leuk al die oude foto's nog eens doorkijken


    DH-2 3216 (toen nog bestickerd) staat geen dienst in Groningen


    DH-2 3220 (geen dienst) en de 3212 (naar Delfzijl) op spoor 2a en 3a

    V-IRM of IRM? 8741stond Geen Dienst in Groningen
    pi_41591940
    Een half jaar, lekker oud

    Maar goed, leuk idee, ik zal eens wat van mijn oudste treinfoto's opzoeken
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_41592383
    Hier dan, allemaal uit juni of juli 2002









    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_41592425
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:
    [afbeelding]
    Dat moet wel de duidelijkste bordjesfoto zijn die ik ooit heb gezien .
    (Morgen ga ik er weer eens een keer langs ).
      donderdag 7 september 2006 @ 19:33:18 #205
    140390 Dangel
    Vive la Mort
    pi_41592445
    Vandaag mn eerste treinenfoto gemaakt hier in Tsjechie, morgen waarschijnlijk een stukje meerijden in zon wadloper on steroids.

    Groetjes, Alex
    Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
    ~Autumn, 2002
    pi_41592513
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 19:32 schreef SNArky het volgende:

    [..]

    Dat moet wel de duidelijkste bordjesfoto zijn die ik ooit heb gezien .
    Oh ik heb ze slechter hoor
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_41592662
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Oh ik heb ze slechter hoor
    Hij is zeker niet slecht, best mooi zelfs, alleen maar onleesbaar .
    pi_41592684
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 19:40 schreef SNArky het volgende:

    Hij is zeker niet slecht, best mooi zelfs, alleen maar onleesbaar .
    Mwoa, leesbaar genoeg lijkt me

    Trouwens, ik heb inmiddels ook wel "betere" maar ik vind juist de verscheidenheid wel leuk Sommige zijn echt heel schuin genomen waardoor alle letters boven op elkaar staan Op het bordje van Culemborg is dat woord bijvoorbeeld hoger dan breed (!!)
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_41594235
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 19:14 schreef Dr_Flash het volgende:
    Een half jaar, lekker oud

    Maar goed, leuk idee, ik zal eens wat van mijn oudste treinfoto's opzoeken
    Het zijn mijn oudste foto's, dus ja
    pi_41594273
    Die eerste 2 van mij zijn echt geschiedenis die zul je zo niet meer kunnen maken
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      donderdag 7 september 2006 @ 22:34:42 #211
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_41599066
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 19:40 schreef SNArky het volgende:

    [..]

    Hij is zeker niet slecht, best mooi zelfs, alleen maar onleesbaar .
    Dan wordt het tijd voor een nieuwe monitor vrees ik, want hier is het prima te lezen.
    (en dat op een Philips Brillance)
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
    pi_41601376
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 22:34 schreef MREn het volgende:

    [..]

    Dan wordt het tijd voor een nieuwe monitor vrees ik, want hier is het prima te lezen.
    (en dat op een Philips Brillance)
    het is leesbaar, maar niet goed. Als dat bordje weg zou zijn, of iets zou zijn waar geen tekst op staat dan is het tof. Maar dat naambordje is toch wel een belangrijk onderdeel van de foto, en is duidelijk onderbelicht. Absoluut geen perfecte foto. Jammer, al zou een beetje GIMP'en wonderen doen.
    pi_41601838
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 23:34 schreef the_disheaver het volgende:

    [..]

    het is leesbaar, maar niet goed. Als dat bordje weg zou zijn, of iets zou zijn waar geen tekst op staat dan is het tof. Maar dat naambordje is toch wel een belangrijk onderdeel van de foto, en is duidelijk onderbelicht. Absoluut geen perfecte foto. Jammer, al zou een beetje GIMP'en wonderen doen.
    Vind de foto gewoon wel mooi . Het is niet perfect leesbaar, maar gaat het daarom?
    Bedoel het doel is , om alle stations van Ned. op de foto te zetten .
      donderdag 7 september 2006 @ 23:56:32 #214
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_41602288
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 23:34 schreef the_disheaver het volgende:

    [..]

    het is leesbaar, maar niet goed. Als dat bordje weg zou zijn, of iets zou zijn waar geen tekst op staat dan is het tof. Maar dat naambordje is toch wel een belangrijk onderdeel van de foto, en is duidelijk onderbelicht. Absoluut geen perfecte foto. Jammer, al zou een beetje GIMP'en wonderen doen.
    Niet alles moet perfect belicht en in de zelfde hoek vind ik.
    Ik zou zelf wel van een beetje onderbelichte foto's zodat bijv. achtergrondwolken mooi uit komen.

    voor sommige andere fotografen is hun hele week verpest als er tijdens het moment van afdrukken ineens een wolkje voor de zon drijft.



    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
    pi_41609224
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 23:34 schreef the_disheaver het volgende:
    het is leesbaar, maar niet goed. Als dat bordje weg zou zijn, of iets zou zijn waar geen tekst op staat dan is het tof. Maar dat naambordje is toch wel een belangrijk onderdeel van de foto, en is duidelijk onderbelicht. Absoluut geen perfecte foto. Jammer, al zou een beetje GIMP'en wonderen doen.
    Ik vraag toch helemaal geen oordeel? Ik post een foto, klaar. Wat je vindt mag je houden
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:

    Trouwens, ik heb inmiddels ook wel "betere" maar ik vind juist de verscheidenheid wel leuk Sommige zijn echt heel schuin genomen waardoor alle letters boven op elkaar staan Op het bordje van Culemborg is dat woord bijvoorbeeld hoger dan breed (!!)
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 september 2006 @ 10:28:41 #216
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_41610363
    Ik vind de foto van Veenendaal-De Klomp anders een hartstikke mooie foto. Wat nou tekst onduidelijk. Ik kan prima lezen wat er op het bordje staat en die lucht erachter is prachtig. Is eens iets anders dan een saaie foto van zo'n stationsbordje waarop het meeste wat je ziet een blauw rechthoek met tekst erop is.
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
    pi_41611403
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 22:34 schreef MREn het volgende:

    [..]

    Dan wordt het tijd voor een nieuwe monitor vrees ik, want hier is het prima te lezen.
    (en dat op een Philips Brillance)
    Je hebt helemaal gelijk, ik zit het nu op een andere monitor te bekijken, en hier is het wel min of meer prima leesbaar .
    pi_41612050
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
    Die eerste 2 van mij zijn echt geschiedenis die zul je zo niet meer kunnen maken
    Het zijn zeker wel mooie foto's die je hebt gemaakt

    Hier nog een foto van de 3216, met bestickering (eveneens 12-03-06)
    pi_41629042
    En nu hoef ik er nog maar 3
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_41629209
    !!
    pi_41629424
    Morgen de laatste
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_41643276
    Geen zin vandaag Morgen ga ik weer in de trein zitten van Hier naar Ergens en dan zal ik wel wat foto's posten
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_41650566
    Hehe, ik was vandaag in Groningen op het station
    Wel foto's gemaakt, maar niet echt interessant om te posten
    pi_41680384





    vorig jaar mocht ik een dagje mee toen ik stage liep bij Railion
    bier
      zondag 10 september 2006 @ 17:47:57 #225
    95194 SpeedyRich
    doe ff normaal
    pi_41680752
    TreinLuchtPlaats
    Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
    sorry.
    leukste topic aller tijden
    Voor computergerelateerde vragen klik hier
    pi_41684380
    Cool
    pi_41688263
    quote:
    Op zondag 10 september 2006 17:34 schreef italiaan1987 het volgende:
    [afbeelding]
    Zo is een oom van mijn moeder een keer omgekomen Die kwam tussen 2 buffers terecht
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_41688505
    quote:
    Op zondag 10 september 2006 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Zo is een oom van mijn moeder een keer omgekomen Die kwam tussen 2 buffers terecht
    hij stond al stil

    het is nu verboden om er tussen te staan als ze aan het rangeren zijn
    omdat indd dit soort ongelukken zijn gebeurd.
    bier
    pi_41688598
    Anyway, ik ben KLAAR met de bordjes hier
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_41688642
    quote:
    Op zondag 10 september 2006 21:35 schreef italiaan1987 het volgende:

    omdat indd dit soort ongelukken zijn gebeurd.
    Ja, was ook in 1951 Ze heeft die oom zelf ook nooit gekend
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_41689424
    Gaatje naar Zug-Chef is bijna dichtgefietst

    NL 388
    D 113
    B 37
    Pl 18
    NL Historisch 16
    Oos 5
    Fr 3
    DK 2
    IT 1

    Samen 583

    Als er geen hele stoute dingen gebeurd zijn staat Z-C op 596.

    2e week oktober ga ik naar Zwitserland, en voor die tijd wil ik dat gaatje dicht hebben
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_41691154
    Mooiste naam van een station heb ik vandaag geschoten zonder twijfel


    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      Redactie Frontpage / Sport maandag 11 september 2006 @ 11:29:54 #233
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_41701302
    Afgelopen vrijdag enkele opvallende dingen gezien. De sneltrein van 12.13 van Groningen naar Leeuwarden bestond uit de 3447 (weer terug na een storing) en de 3449, terwijl er op dat tijdstip normaal een trein bestaande uit twee bakken rijdt en niet zoals nu 4. In Leeuwarden zag ik op een opstelspoor een plan V staan, wat vrijdag overdag volgens mij niet gebruikelijk is. Verder kwam er een DD-AR of mDDM op dienst binnen in Leeuwarden, wat gezien de treinseries die er normaal rijden zeer ongebruikelijk is.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_41702862
    Plan V komt hier in Lw wel op vrijdag. Waarschijnlijk was het een vroege overbrenging van ledig materieel vanwege de stoptrein Zwolle van 17.02
    pi_41704755
    quote:
    Op maandag 4 september 2006 22:20 schreef Willy84 het volgende:


    Trouwens word tijd dat alexx hier komt om wat nutteloze posts te verwijderen
    Ik zat in Tsjechië. Heb daar aardig wat foto's gemaakt, en een stukje getreind In Tsjechië MOET je btw over het spoor lopen om bij je trein te komen Ben dan ok opp plekken geweest waar in in NL al 3 agenten in mn nek had gehad

    Maar hoe dan ook, als ik in Tsjechië ben, zit ik in en hotel, zonder internet. En al had ik internet, ging ik nog niet lopen Fokken onder dit account Dus: de volgende keer even een TR (dat gele driehoekje) gebruiken, ik ben namelijk niet de enige PTA moderator

    En om troep van een week oud op te ruimen is ook weer zo overdreven, dus ik laat dit topic mooi zo
    pi_41704921
    Ach, sowieso, zoiets fietst vanzelf binnen een post of 5 wel weer terug ontopic
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_41704956
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 13:51 schreef Dr_Flash het volgende:
    Ach, sowieso, zoiets fietst vanzelf binnen een post of 5 wel weer terug ontopic
    Hele brave reeks inderdaad
      Redactie Frontpage / Sport maandag 11 september 2006 @ 17:53:19 #238
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_41712520
    Zeker een brave reeks

    Weet iemand waar de GTW's precies uithangen?
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_41712805
    Zijn volgens mij weer terug naar Duitsland
      Redactie Frontpage / Sport maandag 11 september 2006 @ 18:07:24 #240
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_41712957
    zeer jammer. Had ze graag eens echt in actie gezien voordat ze in gebruik worden genomen op actieve dienst.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_41715645
    KLIK

    Let op: 19 MB
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_41716525
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 18:07 schreef Peterselieman het volgende:
    zeer jammer. Had ze graag eens echt in actie gezien voordat ze in gebruik worden genomen op actieve dienst.
    Over 1,5 maand moeten er nog 6 GTW's testritten gereden hebben in NL. Ze moeten elk 300 km proef gereden hebben voor ze ingezet morgen worden. En vanaf eind Oktober gaan ze rijden op Gn - Nsch - Leer
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 19:29 schreef Dr_Flash het volgende:
    KLIK

    Let op: 19 MB
    pi_41716599
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 19:59 schreef Zug-Chef het volgende:
    Ze moeten elk 300 km proef gereden hebben voor ze ingezet morgen worden.
    Slagje Nieuweschans - Stavoren op en neer is genoeg
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_41716629
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Slagje Nieuweschans - Stavoren op en neer is genoeg
    Alleen past ie haast niet tussen het verkeer tussen Lw - Gn en Lw - Stv

    Daarom rijdt ie 6x heen en weer op Gn - Nsch
    pi_41716681
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 20:02 schreef Zug-Chef het volgende:

    [..]

    Alleen past ie haast niet tussen het verkeer tussen Lw - Gn en Lw - Stv

    Daarom rijdt ie 6x heen en weer op Gn - Nsch
    Was danouweer voor gezwets

    Je kan hem toch koppelen en het planmatige wadje laten trekken?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_41716726
    Ik heb hier nog een aardige link.. de voormalige Hofpleinlijn is tegenwoordig onderdeel van Randstadrail. Nog niet alles is af, maar sinds deze week rijden er wel metrostellen van de RET als RandstadRail tussen Nootdorp en Rotterdam Hofplein, en daar is een fotoreportage gemaakt. Geeft in ieder geval een indruk van de nieuwe stations Pijnacker, Pijnacker-Zuid en Nootdorp.

    http://www.pixagogo.nl/2070865126
    pi_41716777
    Had al wat gezien op OHIH ja, ziet er wel aardig uit...

    wat is de bedoeling van deze foto: http://www.pixagogo.nl/Ph(...)0cxQBGlKdr5TXjO2Rsb4


    Zijn er weer wat trieste kut nederlandse pikkies aan t irriteren ?
    pi_41716781
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Was danouweer voor gezwets

    Je kan hem toch koppelen en het planmatige wadje laten trekken?
    En er achter komen dat de rem het niet doet en het gas niet omlaag kan... zit je met een volle wadloper met 30 jaar oude remmen achterop...
    pi_41716818
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Was danouweer voor gezwets

    Je kan hem toch koppelen en het planmatige wadje laten trekken?
    Nee Wadloper en GTW Stadler kunnen niet aan elkaar
      FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 september 2006 @ 20:15:03 #250
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_41717077
    's nachts laten rijden?
    In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
    pi_41717220
    Mjah dat hebben ze wel gedaan toen de 1e Stadler GTW hier was. Die moest dan ook 3000km aan testritten doen.

    Maar alleen maaar cool dat ze het nu overdag doen... Kan er tenminste gefotografeerd worden
    pi_41717300
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 20:07 schreef the_disheaver het volgende:

    [..]

    En er achter komen dat de rem het niet doet en het gas niet omlaag kan... zit je met een volle wadloper met 30 jaar oude remmen achterop...
    Zonder wadloper achterop was dat geen probleem geweest?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_41718731
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Zonder wadloper achterop was dat geen probleem geweest?
    Wat minder slachtoffers dan met volle wadloper.
      Redactie Frontpage / Sport maandag 11 september 2006 @ 21:02:43 #254
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_41718915
    's nachts laten testrijden is een goed idee. Dat hebben ze ook al gedaan. Overdag testen is veel leuker. Op een zondag mag het mijns inziens geen probleem opleveren om de GTW even tussen Nieuweschans en Sneek te laten rijden. Het zal mij benieuwen of die GTW's nu ook echt 140 halen. Ze hebben bij Buitenpost 136 geklokt, maar het is nog geen 140
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_41720075
    Ik dacht dat alles tot Vmax + 10 % getest moest worden

    154 km/h dus
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_41722586
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
    Ik dacht dat alles tot Vmax + 10 % getest moest worden

    154 km/h dus
    154 Km/h op een gronings-boemel-lijntje ....
    Nee, de wondere zijn de wereld nog niet uit, ik vind dat meer van die oma treintjes lekker 80 rijden, af en toe 90 pieken...
      Redactie Frontpage / Sport maandag 11 september 2006 @ 23:04:36 #257
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_41723241
    Ik ben net nog wat plaatjes van de GTW op het spoor gekomen

    Link

    Een kijkje in de fabriek van Stadler
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_41734460
    De nieuwe GTW's van Arriva hebben een noodknop naast de noodrem,
    via deze knop kan de reiziger direct contakt krijgen met de mcn.
    Bij de noodrem stopt de trein onmiddellijk, bij gebruik van de noodknop rijd de trein
    gewoon door en kan de machinist via een monitor zien wat er aan de hand is.

    misschien ook een antwoord op de vraag wat die ene sticker/pictogram betekend
    ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
    pi_41734517
    Oh okee bedankt, dat zouden ze in meer treinen moeten invoeren.
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_41734599
    had ik maar EEN NOODKNOP NAAST mijn noodrem
    pi_41734780
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 13:27 schreef Alexxxxx het volgende:
    Voor de bordjesfappers:
    [afbeelding]
    [afbeelding]


    Je denkt aan me
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_41734807
    Mooi man, vooral die schrale DMU-tjes. Die 854 ziet er best cool uit En die gele chassis-cabine op het eind, wasdavoording? Werkmeuk of zo?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_41735667
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 13:31 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]



    Je denkt aan me
    Ik zette die dingen al vaker op de foto, uit luiïgheid, hoef ik niet op te schrijven waar ik de foto's die volgen heb gemaakt. Maar sinds ik weet dat er mensen zijn die er interesse in hebben up ik die ook gewoon ipv ze te verwijderen nadat ik mn aantekeningen bij heb gewerkt.
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 13:32 schreef Dr_Flash het volgende:
    Mooi man, vooral die schrale DMU-tjes. Die 854 ziet er best cool uit En die gele chassis-cabine op het eind, wasdavoording? Werkmeuk of zo?
    Geen idee, maar het is kleiner dan een bestelbusje bizar apparaat
    pi_41737407
    mooie foto's zoals altijd Alex, als verzamelaar van schaalmodellen
    van luxe en vrachtauto's, bussen en treinen, Z,N,H0 en LGB heb ik mijn hart weer opgehaald

    Die van Bertschi is erg leuk omdat ik net een spoor z wagentje heb gekocht met
    tanktainers van Bertschi erop.
    ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
    pi_41750790
    Zo, weer 6 nieuwe (Heino, Soest Zuid, Holl. Rading, Hilversum Sportpark, Hilversum Noord en Bussum Zuid)
    en 14 verbeterde bordjes erbij... Rest van de week NL afmaken

    [ Bericht 5% gewijzigd door Zug-Chef op 12-09-2006 21:58:34 ]
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 september 2006 @ 22:14:06 #267
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_41751786
    Heb je zoveel vrije tijd dan?
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_41752232
    2e jaars Verkeerskunde, hoef niet zo heel veel te doen, presentatie gehad maandag en had 7,5 Dus het gaat wel zo zn gangetje Rest van de week genoeg vrij om ff te genieten van t mooi weer in de trein
    pi_41754743
    Is hier ook interesse in monorail?
    pi_41761867
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 23:21 schreef Alexxxxx het volgende:
    Is hier ook interesse in monorail?
    Mwoa

    Wel in de Schwebebahn Wuppertal, eigenlijk
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_41762104
    pi_41762469
    ook moeite met Raalte zo te zien?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_41762854
    quote:
    Op woensdag 13 september 2006 09:59 schreef Dr_Flash het volgende:
    ook moeite met Raalte zo te zien?
    had ik al


    pi_41772737
    quote:
    Op woensdag 13 september 2006 09:42 schreef Zug-Chef het volgende:
    [afbeelding]
    bij die goederentrein wat is dat voor raar gekleurde loc voor die railion loc
    bier
    pi_41772849
    quote:
    Op woensdag 13 september 2006 09:34 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Mwoa

    Wel in de Schwebebahn Wuppertal, eigenlijk
    OK, wanneer vertrekken we om die op de foto te zetten?
    pi_41774714
    quote:
    Op woensdag 13 september 2006 16:07 schreef italiaan1987 het volgende:

    [..]

    bij die goederentrein wat is dat voor raar gekleurde loc voor die railion loc
    staat 6501 op dus toch een railion loc.
    ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
    pi_41782328
    quote:
    Op woensdag 13 september 2006 17:09 schreef verzameldirk het volgende:

    [..]

    staat 6501 op dus toch een railion loc.
    Dat is de 6504 van RailPro
    pi_41786972
    quote:
    Op woensdag 13 september 2006 09:42 schreef Zug-Chef het volgende:
    [afbeelding]
    Hilversum Vooral Hilversum- Noord...naast mijn stage plek
    pi_41792380
    quote:
    Op woensdag 13 september 2006 16:12 schreef Alexxxxx het volgende:

    [..]

    OK, wanneer vertrekken we om die op de foto te zetten?
    Weenie Meetingkje doen?

    [ Bericht 8% gewijzigd door Dr_Flash op 14-09-2006 10:50:28 (linkie gemaakt) ]
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_41806132
    Perrons aangepast aan nieuwe Arriva-trein

    Gepubliceerd op 14 september 2006, 16:23

    HEERENVEEN - De eerste Friese perrons die worden aangepast aan de nieuwe treinen, liggen langs het spoor tussen Leeuwarden en Harlingen. Daar gaat medio december de eerste nieuwe Arriva-trein in Friesland rijden.

    Spoorwegbeheerder ProRail pakt het aanpassen van de perrons per traject aan. Daarbij wordt dezelfde volgorde aangehouden als de introductie van de treinen, die ook per traject worden ingezet. De eerste noordelijke trein rijdt in november tussen Groningen en Leer.

    bron leeuwarder courant
    ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
    pi_41806777
    Ik vroeg me laast wat af, die buffel Enschede - Zwolle, tankt die wel eens? Zowel in Zwolle als in Enschede gaat die meteen door na aankomst? Of kan zo'n ding een hele dag op een paar lieter diesel ?
    Ik weet trouwens ook niet hoe ik er op kom maar ik vroeg het me gewoon eens af
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 september 2006 @ 18:04:55 #282
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_41807351
    Dieseltreinen hebben meerdere tanks. Per deel van de trein waar een motor is, is er een tank. Met de inhoud van een tank diesel kunnen ze minstens een dag mee toe. Als de trein gewassen wordt, dan vullen ze vaak de tank gelijk even bij in een gecombineerde tank en was plaats. Verder worden de treinen 's nachts schoongemaakt en bijgetankt. Mocht een van de motoren uitvallen wegens een gebrek aan diesel dan kan de trein altijd nog op de andere motor verder rijden. Al is het tussen Groningen en Leeuwarden al een keer voorgekomen dat een wadsloper bij Zwaagwesteinde zonder diesel strandde. Bij Buitenpost was de ene motor al uitgevallen en bij Zwaagwesteinde (het volgende station) de andere. Toen moest er speciaal een trein vanuit Leeuwarden komen om de trein weg te slepen.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 september 2006 @ 18:10:08 #283
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_41807477
    quote:
    Op donderdag 14 september 2006 17:17 schreef verzameldirk het volgende:
    Perrons aangepast aan nieuwe Arriva-trein

    Gepubliceerd op 14 september 2006, 16:23

    HEERENVEEN - De eerste Friese perrons die worden aangepast aan de nieuwe treinen, liggen langs het spoor tussen Leeuwarden en Harlingen. Daar gaat medio december de eerste nieuwe Arriva-trein in Friesland rijden.

    Spoorwegbeheerder ProRail pakt het aanpassen van de perrons per traject aan. Daarbij wordt dezelfde volgorde aangehouden als de introductie van de treinen, die ook per traject worden ingezet. De eerste noordelijke trein rijdt in november tussen Groningen en Leer.

    bron leeuwarder courant
    Waarom zetten ze die nieuwe treinen niet eerder in tussen Leeuwarden en Groningen. Dit in verband met het feit dat als er een trein uitvalt in Groningen of plotseling voor onderhoud naar Leeuwarden moet, dit tijdens de dienst gedaan kan worden, wat handig is, omdat er tussen Leeuwarden en Groningen niet genoeg spoor ligt om zonder vertragingen meer dan 6 treinen per uur over het traject te laten gaan.

    (ook is er bij mij van eigenbelang sprake Met de invoering van de nieuwe dienstregeling kan ik waarschijnlijk de sneltrein niet meer nemen En ja dan wil je wel wat comfort tijdens de reis hebben, iets wat de wadsloper niet echt biedt.)
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_41807604
    quote:
    Op donderdag 14 september 2006 18:04 schreef Peterselieman het volgende:
    Dieseltreinen hebben meerdere tanks. Per deel van de trein waar een motor is, is er een tank. Met de inhoud van een tank diesel kunnen ze minstens een dag mee toe. Als de trein gewassen wordt, dan vullen ze vaak de tank gelijk even bij in een gecombineerde tank en was plaats. Verder worden de treinen 's nachts schoongemaakt en bijgetankt. Mocht een van de motoren uitvallen wegens een gebrek aan diesel dan kan de trein altijd nog op de andere motor verder rijden. Al is het tussen Groningen en Leeuwarden al een keer voorgekomen dat een wadsloper bij Zwaagwesteinde zonder diesel strandde. Bij Buitenpost was de ene motor al uitgevallen en bij Zwaagwesteinde (het volgende station) de andere. Toen moest er speciaal een trein vanuit Leeuwarden komen om de trein weg te slepen.
    Ah okee, had ik niet verwacht dat ze een hele dag mee kunnen
      donderdag 14 september 2006 @ 18:45:42 #285
    86072 thatsme
    and That's you!
    pi_41808436
    quote:
    Op donderdag 14 september 2006 17:41 schreef Remzz het volgende:
    Of kan zo'n ding een hele dag op een paar lieter diesel ?
    Zal ook wel een inhoud hebben van meer van een paar liter, het is ook niet handig een treinstel aan de kant te moeten zetten omdat deze bij moet tanken!
    I never joke about my work!
    1: Ik heb altijd gelijk
    2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
    pi_41808477
    quote:
    Op donderdag 14 september 2006 17:17 schreef verzameldirk het volgende:

    [bla bla]

    bron leeuwarder courant
    Ik geloof der geen flikker van
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_41808493
    quote:
    Op donderdag 14 september 2006 18:45 schreef thatsme het volgende:

    [..]

    Zal ook wel een inhoud hebben van meer van een paar liter, het is ook niet handig een treinstel aan de kant te moeten zetten omdat deze bij moet tanken!
    Nou tijdens het dagelijkse wachten op de tegentrein kunnen ze er gerust een litertje of wat ingooien
    pi_41808550
    quote:
    Op donderdag 14 september 2006 18:45 schreef thatsme het volgende:

    [..]

    Zal ook wel een inhoud hebben van meer van een paar liter, het is ook niet handig een treinstel aan de kant te moeten zetten omdat deze bij moet tanken!
    Een DE2 had al tanks van 650 liter geloof ik, zou me niks verbazen als er in DM90 een kuub per tank gaat
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 september 2006 @ 19:21:12 #289
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_41809617
    De Wadloper heeft een tankinhoud van 750 liter. Er wordt aangeraden de tank iedere dag bij te vullen tot het maximale niveau.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_41809656
    Nou hier, je kan dus gewoon een dag op volle tanks rondcrossen
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_41814490
    Nope ik ben er ook niet komende zaterdag...

    Afgelopen 2 dagen al druk geweest met het completeren van de NL bordjes... Vandaag leek het ook goed te gaan.. Totdat je in Lage Zwaluwe aan komt... Ontspoorde goederentrein met chemicaliën... Alleen weet je pas na meer dan een uur wachten dat het treinverkeer nog wel een paar uur gestremd is. Met busvervoer terug naar Breda gegaan, en daarna met een snelbus naar Zwijndrecht, daarna kon ik mn bordjes-weg vervolgen, weliswaar met +150 en bij aankomst hier in Lw zelfs +180

    Morgen alleen nog:
    Nijmegen Heyendaal
    Vierlingsbeek
    Echt
    Susteren
    Geldrop
    Heeze
    Geleen-Lutterade
    Beek-Elsloo
    Bunde
    Oisterwijk
    Tilburg Reeshof
    Dordrecht

    en eigenlijk ook nog
    Houten Castellum
    Heerenveen IJsstadion


    en dan is t ook klaar hiere
    pi_41814847


    Bad luck bastard
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_41837795
    quote:
    Op donderdag 14 september 2006 21:17 schreef Zug-Chef het volgende:
    Morgen alleen nog:
    Nijmegen Heyendaal
    Vierlingsbeek
    Echt
    Susteren
    Geldrop
    Heeze
    Geleen-Lutterade
    Beek-Elsloo
    Bunde
    Oisterwijk
    Tilburg Reeshof
    Dordrecht

    en eigenlijk ook nog
    Houten Castellum
    Heerenveen IJsstadion


    en dan is t ook klaar hiere
    Schiet het een beetje op Tsoekie?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_41847741
    Vet cool, zittende in trein 10577 even posten dat het cool gaat met de bordjes. En dat ik in treinstel 4058 zit, en het gedeelte hiervoor naar Groningen, bevat de 4023.. Schitterend..


    Oja HotSpots roelz


    kan helaas nog net ff geen foto posten, kabeltje niet mee Volgende keer live verslaggeving van de stand van zaken o/



    pi_41847751
    Ow trein gaat weer rijden
    pi_41847850
    ah, je zit in Zwolle?
    pi_41855568
    quote:
    Op vrijdag 15 september 2006 22:19 schreef Zug-Chef het volgende:
    Vet cool, zittende in trein 10577 even posten dat het cool gaat met de bordjes.
    Oh nou, ik begreep heel wat anders
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_41859103
    Op Zwolle staan toruwens erg veel van die dieseltreinen die in de jare 60 nieuw waren
    En zoals ik dat gister kon zien leken ze van buiten opgeknapt...

    NS... jullie gaan deze grafkisten toch niet echt inzetten he
    pi_41859987
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 12:34 schreef Dichterbijer het volgende:
    Op Zwolle staan toruwens erg veel van die dieseltreinen die in de jare 60 nieuw waren
    En zoals ik dat gister kon zien leken ze van buiten opgeknapt...

    NS... jullie gaan deze grafkisten toch niet echt inzetten he
    Nee deze worden allemaal gereviseerd en dan naar Roemenië gestuurd
    pi_41867422

    Link van dit filmpje wordt zometeen geplaatst
    pi_41867441
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 13:10 schreef Zug-Chef het volgende:

    [..]

    Nee deze worden allemaal gereviseerd en dan naar Roemenië gestuurd
    Al die diesel treinen die daar staan?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')