Amk is Buitencategoriequote:
Ik zat zelf te denken aan het inzetten van *kop*lopers. Maar word weer zo lastig met de omloop enzoquote:Op maandag 4 september 2006 15:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Verkort IRM bouwen, gewoon 2 kopbakken op elkaar
quote:Op maandag 4 september 2006 22:20 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Trouwens word tijd dat alexx hier komt om wat nutteloze posts te verwijderen![]()
Mail hem gewoon als je ergens kriebel aan hebtquote:Op maandag 4 september 2006 22:20 schreef Willy84 het volgende:
Trouwens word tijd dat alexx hier komt om wat nutteloze posts te verwijderen![]()
back ontopic pleasquote:Op maandag 4 september 2006 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mail hem gewoon als je ergens kriebel aan hebt
Ik ken alleen Jans van Jan, Jans en de kinderen. En die vind ik niet echt lekker.quote:Op maandag 4 september 2006 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Hans is sneu, jammerdepammer
Weet je wel wat een gloeiend lekker wijf Jans is?
Er zitten wel vaker rare dingen in omlopen, dit zou best kunnen. En anders gewoon twee viertjes, dan maar leeg...quote:Op maandag 4 september 2006 22:20 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Ik zat zelf te denken aan het inzetten van *kop*lopers. Maar word weer zo lastig met de omloop enzoen weet ook niet of er genoeg materieel beschikbaar voor is, helemaal met de komende revisie enzo
![]()
Trouwens word tijd dat alexx hier komt om wat nutteloze posts te verwijderen![]()
Heb je hem wel in de map Routes geinstalleerd?quote:Op maandag 4 september 2006 20:20 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Hey wadloper, jij was toch die gast die zo dik is met MSTS, route Leeuwarden-Groningen?
Ik heb MSTS weer ns geinstalleerd, en die route + treintjes geinstalleerd, maar ik krijg de route niet toegevoegd aan het lijstje in MSTS. Ik zie alleen de 6 originele routes...
Had zelf al wat zitten klooien, maar in de map routes stond ie dus. En ik moest juist wel activitites/paths hebben (minstens 1). Maar wat bleek nu, ik had nog geen xtracks geinstalleerd. Daarna deed ie t wel...quote:Op dinsdag 5 september 2006 04:49 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Heb je hem wel in de map Routes geinstalleerd?
Wat ook wil helpen is om de activities te deleten, lukte bij mij de vorige keer wel
Sociale veiligheid enzoquote:Op maandag 4 september 2006 22:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er zitten wel vaker rare dingen in omlopen, dit zou best kunnen. En anders gewoon twee viertjes, dan maar leeg...
Alsof dat NS boeit...quote:
Ergens een andere trein vandaan trekken terwijl je de hele dag IRM hebt ingezet zou best wel eens duurder kunnen zijn...quote:en kosten beheersing
Ik denk niet dat versie 2 nog komtquote:Op dinsdag 5 september 2006 08:27 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Had zelf al wat zitten klooien, maar in de map routes stond ie dus. En ik moest juist wel activitites/paths hebben (minstens 1). Maar wat bleek nu, ik had nog geen xtracks geinstalleerd. Daarna deed ie t wel...
Alleen ze moeten maar snel met V2 komen, want deze versie ziet er echt niet uit....
Stukof 20 denk ikquote:Op dinsdag 5 september 2006 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
Hoeveel Nederlandse stationsnaamborden moet je nog op de foto zetten Dr. Fles?
Je doet het vooral voor jezelf. En dan heb je geen behoefte om te cheaten. Je kan je ook ten doel stellen om met alle baywatch babes te neuken. EN vervolgens jezelf iedere avond op een andere babe klaar te rukken en dan *zeggen* dat het gelukt is. Dat kanquote:Op dinsdag 5 september 2006 21:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
wat is er zo leuk aan, stationsnaambord-generator is zo gemaakt ....
doen ze volgens mij nooit meer, koffiebonnentjes uitdelen.... best jammerquote:Op dinsdag 5 september 2006 21:29 schreef Brembo het volgende:
Pff vandaag 2 uur stil gestaan voor Ede-Wageningen. Een "aanrijding" , nou ja dat zegt al genoeg...
Maar de NS doet voor de rest ook niks voor de reiziger, had na 2 uur stil zitten in zo'n bak toch tenminste een bakje koffie in Arnhem verwacht.
Ik vroeg dat ook aan de NS, een beetje service...quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:37 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
doen ze volgens mij nooit meer, koffiebonnentjes uitdelen.... best jammer
Zie Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 30.quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:37 schreef italiaan1987 het volgende:
een loc van rail4chem denk ?
Meen je dit, zei ze dat echt? Wat een walgelijke opmerking zeg, bah.quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:01 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik vroeg dat ook aan de NS, een beetje service...
Zo'n irritante NS-dame: " Dan moet je maar verhaal halen op de ouders"...
Ben maar weer weggelopen ,ik had meer medeleiden met de machinist dan met de ouders...
Hij staat volgens mij nog steeds bij Amersfoort... kon trouwens geen schade of verbuiging vanuit de trein bespeuren.quote:Op dinsdag 5 september 2006 15:06 schreef Wadloper het volgende:
Inderdaad een Rail4Chem loc
Ik las dat de R4C loc zelfs stil stond... Snap niet hoe dit dan kon gebeuren. Maar we zien de rapporten wel weer verschijnen.quote:Op woensdag 6 september 2006 18:14 schreef Wadloper het volgende:
Volgens mij reden beide treinen ook niet zo heel erg hard
Zoiets?quote:Op woensdag 6 september 2006 20:55 schreef Brembo het volgende:
Zag vandaag tussen Arnhem en Utrecht een rode mat 64 rijden, maar leek wel een postvoertuig idee. Weet iemand wat het is...
Ik las ergens dat die 1800 wellicht gesloopt moet wordenquote:Op woensdag 6 september 2006 20:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik las dat de R4C loc zelfs stil stond... Snap niet hoe dit dan kon gebeuren. Maar we zien de rapporten wel weer verschijnen.
Dan moet ie bijna ergens flink krom zijn geraakt. Wat ik in een flits op tv zag, was dat de bufferbalk een afwijkende stand had. Dat belooft inderdaad niet zoveel goeds... Maar meteen slopen terwijl ze al niet ruim in de locs zitten voor de dienstregeling 2007, damn...quote:Op woensdag 6 september 2006 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik las ergens dat die 1800 wellicht gesloopt moet worden
Oh ja, aan die mP (motorpost) had ik niet gedacht! Er zijn verschillende rode varianten in omloop momenteel:quote:Op woensdag 6 september 2006 22:17 schreef Brembo het volgende:
[..]
Was enkelbaks, dat is hem idd. Nu nog weten wat dat rot ding doet op ons drukke spoor
.
Nu staat 1600 serie (NS Cargo), ook maar weg te rottenquote:Op woensdag 6 september 2006 22:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan moet ie bijna ergens flink krom zijn geraakt. Wat ik in een flits op tv zag, was dat de bufferbalk een afwijkende stand had. Dat belooft inderdaad niet zoveel goeds... Maar meteen slopen terwijl ze al niet ruim in de locs zitten voor de dienstregeling 2007, damn...
Heb hem een keer zien rijden vanaf Amersfoort richting Hilversum met schoonmaakmensen aanboord. Tevens wil het nog wel eens voorkomen dat deze goederenwagons achter zich aanhebben.quote:Op woensdag 6 september 2006 22:48 schreef Duvel het volgende:
[..]Railion 3030, zoals op de foto. Wordt nog weleens gebruikt, geen idee waarvoor.
Verder is er nog een gele mP, de mP Jules. Dat is een meettrein voor ATB, telerail en GSM-R.
NS Cargo? In welk tijdperk leef jij nog? Die locs zijn eigendom van Railion. En aangezien die liever meerspanningslocs heeft zijn ze hun 1600 locs liever kwijt dan reik, dus de NS mag er dan vast wel een aantal overnemen!quote:Op woensdag 6 september 2006 23:37 schreef Brembo het volgende:
[..]
Nu staat 1600 serie (NS Cargo), ook maar weg te rotten. Handig zo'n inboedelscheiding bij de NS.
Ik denk zelf dat die hele dienstregeling nog een dik zal tegenvallen. Klinkt allemaal geweldig, maar ik verwacht het niet.
De huidige dienst regeling is zo geniaal bedacht, oke er zitten fouten in. Maar dan zou beteknene dat je compleet echt een nieuw dienstegeleing moet invoeren, dat is iets wat nooit meer zal gebeuren.
Heb je dan ook de volgende stations meegenomen?quote:Op donderdag 7 september 2006 13:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Inmiddels nog maar 12, allemaal in het zuidwesten van het land
Almere Strand, en Arena hebben -net als Eindhoven stadion- geen stationsnaam bordjes.quote:Op donderdag 7 september 2006 14:11 schreef Baan1980 het volgende:
[..]
Heb je dan ook de volgende stations meegenomen?station Almere Strand station Rotterdam Stadion station Amsterdam Arena station Heerenveen IJsstadion station Onze Lieve Vrouwe ter Nood
Dan alles maar iets minder in een flits? R4C locje is er stukken beter aan toe op het eerste oog.quote:Op woensdag 6 september 2006 22:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan moet ie bijna ergens flink krom zijn geraakt. Wat ik in een flits op tv zag, was dat de bufferbalk een afwijkende stand had. Dat belooft inderdaad niet zoveel goeds... Maar meteen slopen terwijl ze al niet ruim in de locs zitten voor de dienstregeling 2007, damn...
Ja, tenminste, overal waar een bordje staatquote:Op donderdag 7 september 2006 14:11 schreef Baan1980 het volgende:
[..]
Heb je dan ook de volgende stations meegenomen?station Almere Strand station Rotterdam Stadion station Amsterdam Arena station Heerenveen IJsstadion station Onze Lieve Vrouwe ter Nood
Dat moet wel de duidelijkste bordjesfoto zijn die ik ooit heb gezienquote:
Oh ik heb ze slechter hoorquote:Op donderdag 7 september 2006 19:32 schreef SNArky het volgende:
[..]
Dat moet wel de duidelijkste bordjesfoto zijn die ik ooit heb gezien.
Mwoa, leesbaar genoeg lijkt mequote:Op donderdag 7 september 2006 19:40 schreef SNArky het volgende:
Hij is zeker niet slecht, best mooi zelfs, alleen maar onleesbaar.
Het zijn mijn oudste foto's, dus jaquote:Op donderdag 7 september 2006 19:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Een half jaar, lekker oud
Maar goed, leuk idee, ik zal eens wat van mijn oudste treinfoto's opzoeken
Dan wordt het tijd voor een nieuwe monitor vrees ik, want hier is het prima te lezen.quote:Op donderdag 7 september 2006 19:40 schreef SNArky het volgende:
[..]
Hij is zeker niet slecht, best mooi zelfs, alleen maar onleesbaar.
het is leesbaar, maar niet goed. Als dat bordje weg zou zijn, of iets zou zijn waar geen tekst op staat dan is het tof. Maar dat naambordje is toch wel een belangrijk onderdeel van de foto, en is duidelijk onderbelicht. Absoluut geen perfecte foto. Jammer, al zou een beetje GIMP'en wonderen doen.quote:Op donderdag 7 september 2006 22:34 schreef MREn het volgende:
[..]
Dan wordt het tijd voor een nieuwe monitor vrees ik, want hier is het prima te lezen.
(en dat op een Philips Brillance)
Vind de foto gewoon wel mooiquote:Op donderdag 7 september 2006 23:34 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
het is leesbaar, maar niet goed. Als dat bordje weg zou zijn, of iets zou zijn waar geen tekst op staat dan is het tof. Maar dat naambordje is toch wel een belangrijk onderdeel van de foto, en is duidelijk onderbelicht. Absoluut geen perfecte foto. Jammer, al zou een beetje GIMP'en wonderen doen.
Niet alles moet perfect belicht en in de zelfde hoek vind ik.quote:Op donderdag 7 september 2006 23:34 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
het is leesbaar, maar niet goed. Als dat bordje weg zou zijn, of iets zou zijn waar geen tekst op staat dan is het tof. Maar dat naambordje is toch wel een belangrijk onderdeel van de foto, en is duidelijk onderbelicht. Absoluut geen perfecte foto. Jammer, al zou een beetje GIMP'en wonderen doen.
Ik vraag toch helemaal geen oordeel? Ik post een foto, klaar. Wat je vindt mag je houdenquote:Op donderdag 7 september 2006 23:34 schreef the_disheaver het volgende:
het is leesbaar, maar niet goed. Als dat bordje weg zou zijn, of iets zou zijn waar geen tekst op staat dan is het tof. Maar dat naambordje is toch wel een belangrijk onderdeel van de foto, en is duidelijk onderbelicht. Absoluut geen perfecte foto. Jammer, al zou een beetje GIMP'en wonderen doen.
quote:Op donderdag 7 september 2006 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Trouwens, ik heb inmiddels ook wel "betere" maar ik vind juist de verscheidenheid wel leukSommige zijn echt heel schuin genomen waardoor alle letters boven op elkaar staan
Op het bordje van Culemborg is dat woord bijvoorbeeld hoger dan breed (!!)
Je hebt helemaal gelijk, ik zit het nu op een andere monitor te bekijken, en hier is het wel min of meer prima leesbaarquote:Op donderdag 7 september 2006 22:34 schreef MREn het volgende:
[..]
Dan wordt het tijd voor een nieuwe monitor vrees ik, want hier is het prima te lezen.
(en dat op een Philips Brillance)
Het zijn zeker wel mooie foto's die je hebt gemaaktquote:Op donderdag 7 september 2006 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Die eerste 2 van mij zijn echt geschiedenisdie zul je zo niet meer kunnen maken
Zo is een oom van mijn moeder een keer omgekomenquote:
hij stond al stilquote:Op zondag 10 september 2006 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo is een oom van mijn moeder een keer omgekomenDie kwam tussen 2 buffers terecht
Ja, was ook in 1951quote:Op zondag 10 september 2006 21:35 schreef italiaan1987 het volgende:
omdat indd dit soort ongelukken zijn gebeurd.
Ik zat in Tsjechië. Heb daar aardig wat foto's gemaakt, en een stukje getreindquote:Op maandag 4 september 2006 22:20 schreef Willy84 het volgende:
Trouwens word tijd dat alexx hier komt om wat nutteloze posts te verwijderen![]()
Hele brave reeks inderdaadquote:Op maandag 11 september 2006 13:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Ach, sowieso, zoiets fietst vanzelf binnen een post of 5 wel weer terug ontopic
Over 1,5 maand moeten er nog 6 GTW's testritten gereden hebben in NL. Ze moeten elk 300 km proef gereden hebben voor ze ingezet morgen worden. En vanaf eind Oktober gaan ze rijden op Gn - Nsch - Leerquote:Op maandag 11 september 2006 18:07 schreef Peterselieman het volgende:
zeer jammer. Had ze graag eens echt in actie gezien voordat ze in gebruik worden genomen op actieve dienst.
quote:
Slagje Nieuweschans - Stavoren op en neer is genoegquote:Op maandag 11 september 2006 19:59 schreef Zug-Chef het volgende:
Ze moeten elk 300 km proef gereden hebben voor ze ingezet morgen worden.
Alleen past ie haast niet tussen het verkeer tussen Lw - Gn en Lw - Stvquote:Op maandag 11 september 2006 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Slagje Nieuweschans - Stavoren op en neer is genoeg
Was danouweer voor gezwetsquote:Op maandag 11 september 2006 20:02 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Alleen past ie haast niet tussen het verkeer tussen Lw - Gn en Lw - Stv
Daarom rijdt ie 6x heen en weer op Gn - Nsch
En er achter komen dat de rem het niet doet en het gas niet omlaag kan... zit je met een volle wadloper met 30 jaar oude remmen achterop...quote:Op maandag 11 september 2006 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Was danouweer voor gezwets
Je kan hem toch koppelen en het planmatige wadje laten trekken?
Nee Wadloper en GTW Stadler kunnen niet aan elkaarquote:Op maandag 11 september 2006 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Was danouweer voor gezwets
Je kan hem toch koppelen en het planmatige wadje laten trekken?
Zonder wadloper achterop was dat geen probleem geweest?quote:Op maandag 11 september 2006 20:07 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
En er achter komen dat de rem het niet doet en het gas niet omlaag kan... zit je met een volle wadloper met 30 jaar oude remmen achterop...
Wat minder slachtoffers dan met volle wadloper.quote:Op maandag 11 september 2006 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zonder wadloper achterop was dat geen probleem geweest?
154 Km/h op een gronings-boemel-lijntjequote:Op maandag 11 september 2006 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik dacht dat alles tot Vmax + 10 % getest moest worden
154 km/h dus
quote:Op dinsdag 12 september 2006 13:27 schreef Alexxxxx het volgende:
Voor de bordjesfappers:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zette die dingen al vaker op de foto, uit luiïgheid, hoef ik niet op te schrijven waar ik de foto's die volgen heb gemaakt.quote:
Geen idee, maar het is kleiner dan een bestelbusjequote:Op dinsdag 12 september 2006 13:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Mooi man, vooral die schrale DMU-tjes. Die 854 ziet er best cool uitEn die gele chassis-cabine op het eind, wasdavoording?
Werkmeuk of zo?
Mwoaquote:
OK, wanneer vertrekken we om die op de foto te zetten?quote:Op woensdag 13 september 2006 09:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mwoa
Wel in de Schwebebahn Wuppertal, eigenlijk
staat 6501 op dus toch een railion loc.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:07 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
bij die goederentrein wat is dat voor raar gekleurde loc voor die railion loc
Dat is de 6504 van RailProquote:Op woensdag 13 september 2006 17:09 schreef verzameldirk het volgende:
[..]
staat 6501 op dus toch een railion loc.![]()
Weeniequote:Op woensdag 13 september 2006 16:12 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
OK, wanneer vertrekken we om die op de foto te zetten?
Waarom zetten ze die nieuwe treinen niet eerder in tussen Leeuwarden en Groningen. Dit in verband met het feit dat als er een trein uitvalt in Groningen of plotseling voor onderhoud naar Leeuwarden moet, dit tijdens de dienst gedaan kan worden, wat handig is, omdat er tussen Leeuwarden en Groningen niet genoeg spoor ligt om zonder vertragingen meer dan 6 treinen per uur over het traject te laten gaan.quote:Op donderdag 14 september 2006 17:17 schreef verzameldirk het volgende:
Perrons aangepast aan nieuwe Arriva-trein
Gepubliceerd op 14 september 2006, 16:23
HEERENVEEN - De eerste Friese perrons die worden aangepast aan de nieuwe treinen, liggen langs het spoor tussen Leeuwarden en Harlingen. Daar gaat medio december de eerste nieuwe Arriva-trein in Friesland rijden.
Spoorwegbeheerder ProRail pakt het aanpassen van de perrons per traject aan. Daarbij wordt dezelfde volgorde aangehouden als de introductie van de treinen, die ook per traject worden ingezet. De eerste noordelijke trein rijdt in november tussen Groningen en Leer.
bron leeuwarder courant
Ah okee, had ik niet verwacht dat ze een hele dag mee kunnenquote:Op donderdag 14 september 2006 18:04 schreef Peterselieman het volgende:
Dieseltreinen hebben meerdere tanks. Per deel van de trein waar een motor is, is er een tank. Met de inhoud van een tank diesel kunnen ze minstens een dag mee toe. Als de trein gewassen wordt, dan vullen ze vaak de tank gelijk even bij in een gecombineerde tank en was plaats. Verder worden de treinen 's nachts schoongemaakt en bijgetankt. Mocht een van de motoren uitvallen wegens een gebrek aan diesel dan kan de trein altijd nog op de andere motor verder rijden. Al is het tussen Groningen en Leeuwarden al een keer voorgekomen dat een wadsloper bij Zwaagwesteinde zonder diesel strandde. Bij Buitenpost was de ene motor al uitgevallen en bij Zwaagwesteinde (het volgende station) de andere. Toen moest er speciaal een trein vanuit Leeuwarden komen om de trein weg te slepen.
Zal ook wel een inhoud hebben van meer van een paar liter, het is ook niet handig een treinstel aan de kant te moeten zetten omdat deze bij moet tanken!quote:Op donderdag 14 september 2006 17:41 schreef Remzz het volgende:
Of kan zo'n ding een hele dag op een paar lieter diesel ?
Ik geloof der geen flikker vanquote:Op donderdag 14 september 2006 17:17 schreef verzameldirk het volgende:
[bla bla]
bron leeuwarder courant
Nou tijdens het dagelijkse wachten op de tegentrein kunnen ze er gerust een litertje of wat ingooienquote:Op donderdag 14 september 2006 18:45 schreef thatsme het volgende:
[..]
Zal ook wel een inhoud hebben van meer van een paar liter, het is ook niet handig een treinstel aan de kant te moeten zetten omdat deze bij moet tanken!
Een DE2 had al tanks van 650 liter geloof ik, zou me niks verbazen als er in DM90 een kuub per tank gaatquote:Op donderdag 14 september 2006 18:45 schreef thatsme het volgende:
[..]
Zal ook wel een inhoud hebben van meer van een paar liter, het is ook niet handig een treinstel aan de kant te moeten zetten omdat deze bij moet tanken!
Schiet het een beetje op Tsoekie?quote:Op donderdag 14 september 2006 21:17 schreef Zug-Chef het volgende:
Morgen alleen nog:
Nijmegen Heyendaal
Vierlingsbeek
Echt
Susteren
Geldrop
Heeze
Geleen-Lutterade
Beek-Elsloo
Bunde
Oisterwijk
Tilburg Reeshof
Dordrecht
en eigenlijk ook nog
Houten Castellum
Heerenveen IJsstadion
en dan is t ook klaar hiere
Oh nou, ik begreep heel wat andersquote:Op vrijdag 15 september 2006 22:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Vet cool, zittende in trein 10577 even posten dat het cool gaat met de bordjes.
Nee deze worden allemaal gereviseerd en dan naar Roemenië gestuurdquote:Op zaterdag 16 september 2006 12:34 schreef Dichterbijer het volgende:
Op Zwolle staan toruwens erg veel van die dieseltreinen die in de jare 60 nieuw waren
En zoals ik dat gister kon zien leken ze van buiten opgeknapt...
NS... jullie gaan deze grafkisten toch niet echt inzetten he
Al die diesel treinen die daar staan?quote:Op zaterdag 16 september 2006 13:10 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Nee deze worden allemaal gereviseerd en dan naar Roemenië gestuurd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |