Zonder wadloper achterop was dat geen probleem geweest?quote:Op maandag 11 september 2006 20:07 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
En er achter komen dat de rem het niet doet en het gas niet omlaag kan... zit je met een volle wadloper met 30 jaar oude remmen achterop...
Wat minder slachtoffers dan met volle wadloper.quote:Op maandag 11 september 2006 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zonder wadloper achterop was dat geen probleem geweest?
154 Km/h op een gronings-boemel-lijntjequote:Op maandag 11 september 2006 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik dacht dat alles tot Vmax + 10 % getest moest worden
154 km/h dus
quote:Op dinsdag 12 september 2006 13:27 schreef Alexxxxx het volgende:
Voor de bordjesfappers:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zette die dingen al vaker op de foto, uit luiïgheid, hoef ik niet op te schrijven waar ik de foto's die volgen heb gemaakt.quote:
Geen idee, maar het is kleiner dan een bestelbusjequote:Op dinsdag 12 september 2006 13:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Mooi man, vooral die schrale DMU-tjes. Die 854 ziet er best cool uitEn die gele chassis-cabine op het eind, wasdavoording?
Werkmeuk of zo?
Mwoaquote:
OK, wanneer vertrekken we om die op de foto te zetten?quote:Op woensdag 13 september 2006 09:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mwoa
Wel in de Schwebebahn Wuppertal, eigenlijk
staat 6501 op dus toch een railion loc.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:07 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
bij die goederentrein wat is dat voor raar gekleurde loc voor die railion loc
Dat is de 6504 van RailProquote:Op woensdag 13 september 2006 17:09 schreef verzameldirk het volgende:
[..]
staat 6501 op dus toch een railion loc.![]()
Weeniequote:Op woensdag 13 september 2006 16:12 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
OK, wanneer vertrekken we om die op de foto te zetten?
Waarom zetten ze die nieuwe treinen niet eerder in tussen Leeuwarden en Groningen. Dit in verband met het feit dat als er een trein uitvalt in Groningen of plotseling voor onderhoud naar Leeuwarden moet, dit tijdens de dienst gedaan kan worden, wat handig is, omdat er tussen Leeuwarden en Groningen niet genoeg spoor ligt om zonder vertragingen meer dan 6 treinen per uur over het traject te laten gaan.quote:Op donderdag 14 september 2006 17:17 schreef verzameldirk het volgende:
Perrons aangepast aan nieuwe Arriva-trein
Gepubliceerd op 14 september 2006, 16:23
HEERENVEEN - De eerste Friese perrons die worden aangepast aan de nieuwe treinen, liggen langs het spoor tussen Leeuwarden en Harlingen. Daar gaat medio december de eerste nieuwe Arriva-trein in Friesland rijden.
Spoorwegbeheerder ProRail pakt het aanpassen van de perrons per traject aan. Daarbij wordt dezelfde volgorde aangehouden als de introductie van de treinen, die ook per traject worden ingezet. De eerste noordelijke trein rijdt in november tussen Groningen en Leer.
bron leeuwarder courant
Ah okee, had ik niet verwacht dat ze een hele dag mee kunnenquote:Op donderdag 14 september 2006 18:04 schreef Peterselieman het volgende:
Dieseltreinen hebben meerdere tanks. Per deel van de trein waar een motor is, is er een tank. Met de inhoud van een tank diesel kunnen ze minstens een dag mee toe. Als de trein gewassen wordt, dan vullen ze vaak de tank gelijk even bij in een gecombineerde tank en was plaats. Verder worden de treinen 's nachts schoongemaakt en bijgetankt. Mocht een van de motoren uitvallen wegens een gebrek aan diesel dan kan de trein altijd nog op de andere motor verder rijden. Al is het tussen Groningen en Leeuwarden al een keer voorgekomen dat een wadsloper bij Zwaagwesteinde zonder diesel strandde. Bij Buitenpost was de ene motor al uitgevallen en bij Zwaagwesteinde (het volgende station) de andere. Toen moest er speciaal een trein vanuit Leeuwarden komen om de trein weg te slepen.
Zal ook wel een inhoud hebben van meer van een paar liter, het is ook niet handig een treinstel aan de kant te moeten zetten omdat deze bij moet tanken!quote:Op donderdag 14 september 2006 17:41 schreef Remzz het volgende:
Of kan zo'n ding een hele dag op een paar lieter diesel ?
Ik geloof der geen flikker vanquote:Op donderdag 14 september 2006 17:17 schreef verzameldirk het volgende:
[bla bla]
bron leeuwarder courant
Nou tijdens het dagelijkse wachten op de tegentrein kunnen ze er gerust een litertje of wat ingooienquote:Op donderdag 14 september 2006 18:45 schreef thatsme het volgende:
[..]
Zal ook wel een inhoud hebben van meer van een paar liter, het is ook niet handig een treinstel aan de kant te moeten zetten omdat deze bij moet tanken!
Een DE2 had al tanks van 650 liter geloof ik, zou me niks verbazen als er in DM90 een kuub per tank gaatquote:Op donderdag 14 september 2006 18:45 schreef thatsme het volgende:
[..]
Zal ook wel een inhoud hebben van meer van een paar liter, het is ook niet handig een treinstel aan de kant te moeten zetten omdat deze bij moet tanken!
Schiet het een beetje op Tsoekie?quote:Op donderdag 14 september 2006 21:17 schreef Zug-Chef het volgende:
Morgen alleen nog:
Nijmegen Heyendaal
Vierlingsbeek
Echt
Susteren
Geldrop
Heeze
Geleen-Lutterade
Beek-Elsloo
Bunde
Oisterwijk
Tilburg Reeshof
Dordrecht
en eigenlijk ook nog
Houten Castellum
Heerenveen IJsstadion
en dan is t ook klaar hiere
Oh nou, ik begreep heel wat andersquote:Op vrijdag 15 september 2006 22:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Vet cool, zittende in trein 10577 even posten dat het cool gaat met de bordjes.
Nee deze worden allemaal gereviseerd en dan naar Roemenië gestuurdquote:Op zaterdag 16 september 2006 12:34 schreef Dichterbijer het volgende:
Op Zwolle staan toruwens erg veel van die dieseltreinen die in de jare 60 nieuw waren
En zoals ik dat gister kon zien leken ze van buiten opgeknapt...
NS... jullie gaan deze grafkisten toch niet echt inzetten he
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |