abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41717220
Mjah dat hebben ze wel gedaan toen de 1e Stadler GTW hier was. Die moest dan ook 3000km aan testritten doen.

Maar alleen maaar cool dat ze het nu overdag doen... Kan er tenminste gefotografeerd worden
pi_41717300
quote:
Op maandag 11 september 2006 20:07 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

En er achter komen dat de rem het niet doet en het gas niet omlaag kan... zit je met een volle wadloper met 30 jaar oude remmen achterop...
Zonder wadloper achterop was dat geen probleem geweest?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_41718731
quote:
Op maandag 11 september 2006 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zonder wadloper achterop was dat geen probleem geweest?
Wat minder slachtoffers dan met volle wadloper.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 september 2006 @ 21:02:43 #254
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_41718915
's nachts laten testrijden is een goed idee. Dat hebben ze ook al gedaan. Overdag testen is veel leuker. Op een zondag mag het mijns inziens geen probleem opleveren om de GTW even tussen Nieuweschans en Sneek te laten rijden. Het zal mij benieuwen of die GTW's nu ook echt 140 halen. Ze hebben bij Buitenpost 136 geklokt, maar het is nog geen 140
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_41720075
Ik dacht dat alles tot Vmax + 10 % getest moest worden

154 km/h dus
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_41722586
quote:
Op maandag 11 september 2006 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik dacht dat alles tot Vmax + 10 % getest moest worden

154 km/h dus
154 Km/h op een gronings-boemel-lijntje ....
Nee, de wondere zijn de wereld nog niet uit, ik vind dat meer van die oma treintjes lekker 80 rijden, af en toe 90 pieken...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 september 2006 @ 23:04:36 #257
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_41723241
Ik ben net nog wat plaatjes van de GTW op het spoor gekomen

Link

Een kijkje in de fabriek van Stadler
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_41734460
De nieuwe GTW's van Arriva hebben een noodknop naast de noodrem,
via deze knop kan de reiziger direct contakt krijgen met de mcn.
Bij de noodrem stopt de trein onmiddellijk, bij gebruik van de noodknop rijd de trein
gewoon door en kan de machinist via een monitor zien wat er aan de hand is.

misschien ook een antwoord op de vraag wat die ene sticker/pictogram betekend
ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
pi_41734517
Oh okee bedankt, dat zouden ze in meer treinen moeten invoeren.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_41734599
had ik maar EEN NOODKNOP NAAST mijn noodrem
pi_41734780
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 13:27 schreef Alexxxxx het volgende:
Voor de bordjesfappers:
[afbeelding]
[afbeelding]


Je denkt aan me
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_41734807
Mooi man, vooral die schrale DMU-tjes. Die 854 ziet er best cool uit En die gele chassis-cabine op het eind, wasdavoording? Werkmeuk of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_41735667
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 13:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



Je denkt aan me
Ik zette die dingen al vaker op de foto, uit luiïgheid, hoef ik niet op te schrijven waar ik de foto's die volgen heb gemaakt. Maar sinds ik weet dat er mensen zijn die er interesse in hebben up ik die ook gewoon ipv ze te verwijderen nadat ik mn aantekeningen bij heb gewerkt.
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 13:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Mooi man, vooral die schrale DMU-tjes. Die 854 ziet er best cool uit En die gele chassis-cabine op het eind, wasdavoording? Werkmeuk of zo?
Geen idee, maar het is kleiner dan een bestelbusje bizar apparaat
pi_41737407
mooie foto's zoals altijd Alex, als verzamelaar van schaalmodellen
van luxe en vrachtauto's, bussen en treinen, Z,N,H0 en LGB heb ik mijn hart weer opgehaald

Die van Bertschi is erg leuk omdat ik net een spoor z wagentje heb gekocht met
tanktainers van Bertschi erop.
ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
pi_41750790
Zo, weer 6 nieuwe (Heino, Soest Zuid, Holl. Rading, Hilversum Sportpark, Hilversum Noord en Bussum Zuid)
en 14 verbeterde bordjes erbij... Rest van de week NL afmaken

[ Bericht 5% gewijzigd door Zug-Chef op 12-09-2006 21:58:34 ]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 september 2006 @ 22:14:06 #267
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_41751786
Heb je zoveel vrije tijd dan?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_41752232
2e jaars Verkeerskunde, hoef niet zo heel veel te doen, presentatie gehad maandag en had 7,5 Dus het gaat wel zo zn gangetje Rest van de week genoeg vrij om ff te genieten van t mooi weer in de trein
pi_41754743
Is hier ook interesse in monorail?
pi_41761867
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 23:21 schreef Alexxxxx het volgende:
Is hier ook interesse in monorail?
Mwoa

Wel in de Schwebebahn Wuppertal, eigenlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_41762104
pi_41762469
ook moeite met Raalte zo te zien?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_41762854
quote:
Op woensdag 13 september 2006 09:59 schreef Dr_Flash het volgende:
ook moeite met Raalte zo te zien?
had ik al


pi_41772737
quote:
Op woensdag 13 september 2006 09:42 schreef Zug-Chef het volgende:
[afbeelding]
bij die goederentrein wat is dat voor raar gekleurde loc voor die railion loc
bier
pi_41772849
quote:
Op woensdag 13 september 2006 09:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mwoa

Wel in de Schwebebahn Wuppertal, eigenlijk
OK, wanneer vertrekken we om die op de foto te zetten?
pi_41774714
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:07 schreef italiaan1987 het volgende:

[..]

bij die goederentrein wat is dat voor raar gekleurde loc voor die railion loc
staat 6501 op dus toch een railion loc.
ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
pi_41782328
quote:
Op woensdag 13 september 2006 17:09 schreef verzameldirk het volgende:

[..]

staat 6501 op dus toch een railion loc.
Dat is de 6504 van RailPro
pi_41786972
quote:
Op woensdag 13 september 2006 09:42 schreef Zug-Chef het volgende:
[afbeelding]
Hilversum Vooral Hilversum- Noord...naast mijn stage plek
pi_41792380
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:12 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

OK, wanneer vertrekken we om die op de foto te zetten?
Weenie Meetingkje doen?

[ Bericht 8% gewijzigd door Dr_Flash op 14-09-2006 10:50:28 (linkie gemaakt) ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_41806132
Perrons aangepast aan nieuwe Arriva-trein

Gepubliceerd op 14 september 2006, 16:23

HEERENVEEN - De eerste Friese perrons die worden aangepast aan de nieuwe treinen, liggen langs het spoor tussen Leeuwarden en Harlingen. Daar gaat medio december de eerste nieuwe Arriva-trein in Friesland rijden.

Spoorwegbeheerder ProRail pakt het aanpassen van de perrons per traject aan. Daarbij wordt dezelfde volgorde aangehouden als de introductie van de treinen, die ook per traject worden ingezet. De eerste noordelijke trein rijdt in november tussen Groningen en Leer.

bron leeuwarder courant
ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
pi_41806777
Ik vroeg me laast wat af, die buffel Enschede - Zwolle, tankt die wel eens? Zowel in Zwolle als in Enschede gaat die meteen door na aankomst? Of kan zo'n ding een hele dag op een paar lieter diesel ?
Ik weet trouwens ook niet hoe ik er op kom maar ik vroeg het me gewoon eens af
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 september 2006 @ 18:04:55 #282
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_41807351
Dieseltreinen hebben meerdere tanks. Per deel van de trein waar een motor is, is er een tank. Met de inhoud van een tank diesel kunnen ze minstens een dag mee toe. Als de trein gewassen wordt, dan vullen ze vaak de tank gelijk even bij in een gecombineerde tank en was plaats. Verder worden de treinen 's nachts schoongemaakt en bijgetankt. Mocht een van de motoren uitvallen wegens een gebrek aan diesel dan kan de trein altijd nog op de andere motor verder rijden. Al is het tussen Groningen en Leeuwarden al een keer voorgekomen dat een wadsloper bij Zwaagwesteinde zonder diesel strandde. Bij Buitenpost was de ene motor al uitgevallen en bij Zwaagwesteinde (het volgende station) de andere. Toen moest er speciaal een trein vanuit Leeuwarden komen om de trein weg te slepen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 september 2006 @ 18:10:08 #283
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_41807477
quote:
Op donderdag 14 september 2006 17:17 schreef verzameldirk het volgende:
Perrons aangepast aan nieuwe Arriva-trein

Gepubliceerd op 14 september 2006, 16:23

HEERENVEEN - De eerste Friese perrons die worden aangepast aan de nieuwe treinen, liggen langs het spoor tussen Leeuwarden en Harlingen. Daar gaat medio december de eerste nieuwe Arriva-trein in Friesland rijden.

Spoorwegbeheerder ProRail pakt het aanpassen van de perrons per traject aan. Daarbij wordt dezelfde volgorde aangehouden als de introductie van de treinen, die ook per traject worden ingezet. De eerste noordelijke trein rijdt in november tussen Groningen en Leer.

bron leeuwarder courant
Waarom zetten ze die nieuwe treinen niet eerder in tussen Leeuwarden en Groningen. Dit in verband met het feit dat als er een trein uitvalt in Groningen of plotseling voor onderhoud naar Leeuwarden moet, dit tijdens de dienst gedaan kan worden, wat handig is, omdat er tussen Leeuwarden en Groningen niet genoeg spoor ligt om zonder vertragingen meer dan 6 treinen per uur over het traject te laten gaan.

(ook is er bij mij van eigenbelang sprake Met de invoering van de nieuwe dienstregeling kan ik waarschijnlijk de sneltrein niet meer nemen En ja dan wil je wel wat comfort tijdens de reis hebben, iets wat de wadsloper niet echt biedt.)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_41807604
quote:
Op donderdag 14 september 2006 18:04 schreef Peterselieman het volgende:
Dieseltreinen hebben meerdere tanks. Per deel van de trein waar een motor is, is er een tank. Met de inhoud van een tank diesel kunnen ze minstens een dag mee toe. Als de trein gewassen wordt, dan vullen ze vaak de tank gelijk even bij in een gecombineerde tank en was plaats. Verder worden de treinen 's nachts schoongemaakt en bijgetankt. Mocht een van de motoren uitvallen wegens een gebrek aan diesel dan kan de trein altijd nog op de andere motor verder rijden. Al is het tussen Groningen en Leeuwarden al een keer voorgekomen dat een wadsloper bij Zwaagwesteinde zonder diesel strandde. Bij Buitenpost was de ene motor al uitgevallen en bij Zwaagwesteinde (het volgende station) de andere. Toen moest er speciaal een trein vanuit Leeuwarden komen om de trein weg te slepen.
Ah okee, had ik niet verwacht dat ze een hele dag mee kunnen
  donderdag 14 september 2006 @ 18:45:42 #285
86072 thatsme
and That's you!
pi_41808436
quote:
Op donderdag 14 september 2006 17:41 schreef Remzz het volgende:
Of kan zo'n ding een hele dag op een paar lieter diesel ?
Zal ook wel een inhoud hebben van meer van een paar liter, het is ook niet handig een treinstel aan de kant te moeten zetten omdat deze bij moet tanken!
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_41808477
quote:
Op donderdag 14 september 2006 17:17 schreef verzameldirk het volgende:

[bla bla]

bron leeuwarder courant
Ik geloof der geen flikker van
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_41808493
quote:
Op donderdag 14 september 2006 18:45 schreef thatsme het volgende:

[..]

Zal ook wel een inhoud hebben van meer van een paar liter, het is ook niet handig een treinstel aan de kant te moeten zetten omdat deze bij moet tanken!
Nou tijdens het dagelijkse wachten op de tegentrein kunnen ze er gerust een litertje of wat ingooien
pi_41808550
quote:
Op donderdag 14 september 2006 18:45 schreef thatsme het volgende:

[..]

Zal ook wel een inhoud hebben van meer van een paar liter, het is ook niet handig een treinstel aan de kant te moeten zetten omdat deze bij moet tanken!
Een DE2 had al tanks van 650 liter geloof ik, zou me niks verbazen als er in DM90 een kuub per tank gaat
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 september 2006 @ 19:21:12 #289
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_41809617
De Wadloper heeft een tankinhoud van 750 liter. Er wordt aangeraden de tank iedere dag bij te vullen tot het maximale niveau.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_41809656
Nou hier, je kan dus gewoon een dag op volle tanks rondcrossen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_41814490
Nope ik ben er ook niet komende zaterdag...

Afgelopen 2 dagen al druk geweest met het completeren van de NL bordjes... Vandaag leek het ook goed te gaan.. Totdat je in Lage Zwaluwe aan komt... Ontspoorde goederentrein met chemicaliën... Alleen weet je pas na meer dan een uur wachten dat het treinverkeer nog wel een paar uur gestremd is. Met busvervoer terug naar Breda gegaan, en daarna met een snelbus naar Zwijndrecht, daarna kon ik mn bordjes-weg vervolgen, weliswaar met +150 en bij aankomst hier in Lw zelfs +180

Morgen alleen nog:
Nijmegen Heyendaal
Vierlingsbeek
Echt
Susteren
Geldrop
Heeze
Geleen-Lutterade
Beek-Elsloo
Bunde
Oisterwijk
Tilburg Reeshof
Dordrecht

en eigenlijk ook nog
Houten Castellum
Heerenveen IJsstadion


en dan is t ook klaar hiere
pi_41814847


Bad luck bastard
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_41837795
quote:
Op donderdag 14 september 2006 21:17 schreef Zug-Chef het volgende:
Morgen alleen nog:
Nijmegen Heyendaal
Vierlingsbeek
Echt
Susteren
Geldrop
Heeze
Geleen-Lutterade
Beek-Elsloo
Bunde
Oisterwijk
Tilburg Reeshof
Dordrecht

en eigenlijk ook nog
Houten Castellum
Heerenveen IJsstadion


en dan is t ook klaar hiere
Schiet het een beetje op Tsoekie?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_41847741
Vet cool, zittende in trein 10577 even posten dat het cool gaat met de bordjes. En dat ik in treinstel 4058 zit, en het gedeelte hiervoor naar Groningen, bevat de 4023.. Schitterend..


Oja HotSpots roelz


kan helaas nog net ff geen foto posten, kabeltje niet mee Volgende keer live verslaggeving van de stand van zaken o/



pi_41847751
Ow trein gaat weer rijden
pi_41847850
ah, je zit in Zwolle?
pi_41855568
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 22:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Vet cool, zittende in trein 10577 even posten dat het cool gaat met de bordjes.
Oh nou, ik begreep heel wat anders
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_41859103
Op Zwolle staan toruwens erg veel van die dieseltreinen die in de jare 60 nieuw waren
En zoals ik dat gister kon zien leken ze van buiten opgeknapt...

NS... jullie gaan deze grafkisten toch niet echt inzetten he
pi_41859987
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:34 schreef Dichterbijer het volgende:
Op Zwolle staan toruwens erg veel van die dieseltreinen die in de jare 60 nieuw waren
En zoals ik dat gister kon zien leken ze van buiten opgeknapt...

NS... jullie gaan deze grafkisten toch niet echt inzetten he
Nee deze worden allemaal gereviseerd en dan naar Roemenië gestuurd
pi_41867422

Link van dit filmpje wordt zometeen geplaatst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')