static | maandag 28 augustus 2006 @ 22:37 |
quote:Op Talpa-text stond het iets uigebreider, incl. Nederlandse coureurs. Zou wel leuk zijn. ![]() | |
rubbereend | maandag 28 augustus 2006 @ 23:01 |
Spyker F1 dat klinkt toch prachtig ![]() | |
#ANONIEM | maandag 28 augustus 2006 @ 23:08 |
Zou super zijn! Denk alleen niet dat ze een eigen motor maken... http://www.racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=15045 | |
static | maandag 28 augustus 2006 @ 23:17 |
quote:Artikel in het AD: quote: | |
rubbereend | maandag 28 augustus 2006 @ 23:49 |
quote:volgend jaar is het de bedoeling met cosworth te gaan rijden, die gaan dan mogelijk Spyker heten. | |
Setambre | maandag 28 augustus 2006 @ 23:52 |
Eigen motor ontwikkelen lijkt me een beetje te veel van het goeie. Kost enorm veel tijd en geld Spyker gebruikt nu toch ook nog Audi motoren in haar auto's | |
sanger | dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:03 |
quote:Spyker gebruikt in de LMS serie indd Audi motoren. Alleen heeft VAG (waar Audi onderdeel van is) aangegeven geen interesse in F1 te hebben. Aannemelijker is het dat Spyker F1 Squadron gaat rijden met Cosworth in het eerste jaar. Het jaar daarna zou Ferrari mogelijk moeten zijn. Een aandeelhouder van Spyker is ook aandeelhouder bij Ferrari. Kan een modje er misschien [F1] voor de TT zetten? | |
static | dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:14 |
Er staat F1 in de titel. | |
sanger | dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:37 |
quote:Kan er geen [F1] voor? Dan zijn alle F1 topics duidelijk te herkennen..... | |
cptmarco | dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:40 |
http://www.spykerf1.com/ bestaat in ieder geval al.... en een handige jongen heeft http://www.spykerf1.nl geclaimed... | |
Spooky4u | dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:40 |
tvp. | |
sanger | dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:42 |
quote: ![]() | |
Rory78 | dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:43 |
Ze moeten bij Spyker het duo Albers (om de NLse investeerders definitief te overtuigen) en Marco Andretti (om de naam krijgt men wereldaandacht en om 's mans nationaliteit het gewenste afzetgebied) nemen. | |
kriele | dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:56 |
In de wandelgangen wordt een Lewis Hamilton ook genoemd als mogelijke 2e rijder. Misschien dus Mercedes motoren? | |
rubbereend | dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:57 |
Ho Pin-Tung zou dan de ideale test coureur zijn, gezien zn link met china en nederland | |
Spooky4u | dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:02 |
quote:Zijn de chinezen kapitaalkrachtig genoeg om een Spyker aan te schaffen? Daarentegen hoeven het er maar een paar chinezen te zijn, en er zijn er genoeg van. | |
sanger | dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:04 |
quote:Paffett wordt ook genoemd, en das ook een McLaren protege. Als we dan toch de link gaan leggen met Mercedes (en dus McLaren). Giedo v/d Garde ![]() | |
Viper_74 | dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:05 |
quote:Maken ze er toch lekker www.f1spyker.nl van, of www.f1spyker.com of f1-spyker, of spyker-f1 ![]() Als ze naar de rechter stappen krijgen ze hem zo, aangezien diegene die hem geregistreerd heeft geen directe link heeft met f1spyker, en je bedrijf/website moet wel een link hebben met de naam zeg maar | |
cptmarco | dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:16 |
quote:dat hoeft niet, want Spyker heeft blijkbaar al een tijdje terug spykerf1.com geclaimed... | |
pfaf | dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:43 |
Zou wel erg stoer zijn. ![]() | |
Viper_74 | dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:57 |
quote:Ja dat lijkt me vrij logisch, voordat je zoiets bekend maakt zorg je er eeuwen geleden natuurlijk voor dat je dat geregeld hebt. Al kan ik me een bedrijf herrineren dat toen d'r tijd vergeten was het domein aan te vragen oid, of te verlengen | |
Spooky4u | donderdag 31 augustus 2006 @ 10:47 |
Ik weet niet meer precies in welk topic we niet wisten of er eerder een NL team is geweest, maar ik lees net dat het wel is. BoHo in de jaren 70 was een nederlands team. | |
sanger | donderdag 31 augustus 2006 @ 10:47 |
Was dit topic dacht ik. BoHo??? | |
Spooky4u | donderdag 31 augustus 2006 @ 10:53 |
ik kan ook niets in de archieven vinden van Formula1.com | |
multatuli | donderdag 31 augustus 2006 @ 11:15 |
Bijna goed: Name: Boro The Ensign N175 was a Cosworth kit car designed by Dave Baldwin and funded by the Dutch alarm system company HB Bewaking. It was driven by Gijs van Lennep, Chris Amon and Roelof Wunderink in 1975 and began to show well in Mk2 form. When the team fell out with the sponsors the car remained in Dutch hands and so Ensign had to build a new car. The old car was renamed the Boro and was run from a base in Amsterdam by driver Larry Perkins. The team did selected races in Europe, kicking off at the Spanish GP in May. The car was reliable but not fast and Perkins failed to qualify at Monaco. After the Swedish GP Boro disappeared until the Dutch GP in August. The team's last race was the Italian GP and then Perkins was offered a drive with Brabham, standing in for Carlos Reutemann who had joined Ferrari to replace the injured Niki Lauda. aldus grandprix.com's encyclopedie | |
Spooky4u | donderdag 31 augustus 2006 @ 11:17 |
Dank u, weten we dat ook weer. | |
sanger | donderdag 31 augustus 2006 @ 11:23 |
Vandaar dat ik niets kon vinden......;) | |
Spooky4u | donderdag 31 augustus 2006 @ 13:39 |
Het stond zo toch echt in een artikel dat ik ergens las. | |
Martijn_fijn | donderdag 31 augustus 2006 @ 15:02 |
Het raceteam heet toch Spyker Squadron? | |
Spooky4u | donderdag 31 augustus 2006 @ 15:13 |
Moet het F1 team dan dezelfde naam hebben? Renault F1 is het toch ook. | |
Martijn_fijn | donderdag 31 augustus 2006 @ 15:14 |
quote:True, Spyker F1 klinkt ook erg vet. | |
sanger | donderdag 31 augustus 2006 @ 15:25 |
quote:Spyker F1 Squadron klinkt anders ook wel erg ![]() | |
Spooky4u | donderdag 31 augustus 2006 @ 15:26 |
ik ben niet weg van dat squadron. | |
Byte_Me | donderdag 31 augustus 2006 @ 15:40 |
vet, dan zou ik misschien wel F1 gaan kijken ![]() | |
multatuli | zaterdag 9 september 2006 @ 19:00 |
Nog een paar minuten en we weten de antwoorden. Is die persconferentie nog ergens op een stream te volgen? | |
Tism | zaterdag 9 september 2006 @ 19:04 |
Ik ga wel rijden! Ben er erg goed in!! Spyker als jullie nog een coureur nodig hebben laat het maar ff weten! ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 9 september 2006 @ 19:09 |
TVP ![]() | |
Argento | zaterdag 9 september 2006 @ 19:15 |
quote:Er is zeker al een sociale toplaag in de Chinese maatschappij ontstaan. Ferrari heeft in China een hele nieuwe markt aangeboord. | |
Martijn_fijn | zaterdag 9 september 2006 @ 19:21 |
Al nieuws bekend van de persconferentie? | |
SimtekF1 | zaterdag 9 september 2006 @ 19:49 |
Ben ook wel benieuwd wat er om 7 uur nou bekend geworden is. | |
Rover | zaterdag 9 september 2006 @ 20:18 |
Persbericht Midland uitgesteld 09 september 2006 Het beloofde persbericht van Midland is uitgesteld. Het team gaf vanmiddag aan dat om 19:00 uur vanavond een persbericht uitgevaardigd zou worden met daarin de bekendmaking van de overname van het team. Nu is gebleken dat dat bericht later zal komen. Een woordvoerder van MidlandF1 zei tegenover F1Racing.nl: "Het persbericht is helaas tot nader order uitgesteld. We hopen later vanavond alsnog met het nieuws te komen." http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=129459 Nog even wachten dus ![]() | |
SimtekF1 | zondag 10 september 2006 @ 00:16 |
En inmiddels meld F1racing.nl het volgende. ![]() Midland heeft officieel de verkoop van het Formule 1-team bekendgemaakt. Midland kondigde de deal door middel van een persbericht aan. Officieel heeft Spyker alle aandelen gekocht. Het is echter Michiel Mol die de hele constructie mogelijk heeft gemaakt. | |
-Hans- | zondag 10 september 2006 @ 00:19 |
Yeah! eindelijk is het officieel. ![]() | |
rubbereend | zondag 10 september 2006 @ 03:16 |
![]() | |
pingu_ | zondag 10 september 2006 @ 09:02 |
quote:Dit klinkt wel ok? | |
Spooky4u | zondag 10 september 2006 @ 09:06 |
dat klinkt zeker ok, en is ook ok. | |
Bruce117 | zondag 10 september 2006 @ 09:08 |
![]() Klinkt allemaal niet verkeerd | |
Spooky4u | zondag 10 september 2006 @ 09:11 |
Mogen we nu spreken van een fabrieksteam??? | |
Burbo | zondag 10 september 2006 @ 09:27 |
106,6 miljoen ![]() | |
Spooky4u | zondag 10 september 2006 @ 10:17 |
ik las 84 miljoen. Misschien dollar en euro verschil? | |
Sally | zondag 10 september 2006 @ 11:42 |
quote:ZIE! Ik had 't wel goed gehoord, ![]() ![]() (nota bene vóórdat ik was geboren!!!) ![]() ...en Verder wilde ik harTstikke graag in dit toPic wat van me laten horen.... Ik ben erg benieuwd of ze de auto's gaan veranderen van kleur (in bruin vallen ze ook meer op tussen al die rood/witte en donkerblauw-met-rood-en-gele wagens die er al rondrijden!) *lang leve de kleurentelevisie!* ![]() | |
Thetallguy | zondag 10 september 2006 @ 11:45 |
De Spyker Le Mans bakken zijn Oranje/Zilver, dat zou wel koel zijn ![]() | |
Sally | zondag 10 september 2006 @ 11:58 |
quote:Klinkt ook wel mooi! De Nederlandse teamkleur op een f1-autootje! *trots* | |
multatuli | zondag 10 september 2006 @ 12:07 |
quote:Lijkt me een slechte koers dan. Volgens Spyker wordt het team gekocht voor totaal 106.6 miljoen dollar. De eerste 68.6 miljoen wordt gefinancierd door de uitgifte van aandelen Spyker (waarvan Michiel Mol het grootste deel neemt). Vervolgens wordt een jaar na de koop nog eens 15 miljoen betaald aan Shnaider en na twee jaar het laatste deel, nl 23 miljoen. (alles in dollars). Ik weet niet waarom er nog zo laat betalingen geschieden. Misschien als bescherming tegen lijken in de kast of mogelijk omdat de TV/Fom-rechten niet gelijk overgedragen kunnen worden. Michiel Mol wordt in ruil voor al die aandelen "Director of Formula One Racing" bij zowel Spyker (Le Mans etc) als bij SpykerF1. Kolles en Key blijven zitten en Mike Gascoyne wordt Chief Technology Officer. Dat laatste lijkt een u-bochtje om Key niet teveel voor het hoofd te stoten, maar hem toch de absolute leiding over de techniek te ontnemen. Motorendeal wordt nog later bevestigd. De deal wordt per 30 september volledig afgerond, dus ik neem aan dat het team binnen korte tijd van naam gaat wisselen. [ Bericht 0% gewijzigd door multatuli op 10-09-2006 12:12:44 ] | |
ElmarO | zondag 10 september 2006 @ 13:02 |
Hier nog een overzicht van de overname: quote:Bron | |
Giem | zondag 10 september 2006 @ 13:27 |
Nu ook ooit nog eens het Wilhelmus aan het eind van de race, maar dat zal nog wel even duren als het al ooit komt. | |
-Hans- | zondag 10 september 2006 @ 13:52 |
Klien wordt gelinkt aan Spyker. Zou de drivers line-up dan Albers en Klien gaan worden? We zullen het snel weten! ![]() | |
frenkck | zondag 10 september 2006 @ 13:54 |
quote:Monteiro zit sowieso nog een jaar vast bij Midland en dus ook bij Spyker. | |
-Hans- | zondag 10 september 2006 @ 13:57 |
quote:Maar staat in dat contract specifiek dat hij kan/mag racen? Voor hetzelfde geld moet Monteiro een stapje terug doen, al kan hetzelfde natuurlijk gebeuren voor Klein (mocht hij komen.) Een contract in de F1 zegt niet al teveel. ![]() | |
PirE | zondag 10 september 2006 @ 13:58 |
Misschien is dit een leuke toevoeging. Geld zal het probleem niet zijn voor Spyker F1 en ik neem aan dat ze op termijn ook wel Ferrari-motoren zullen krijgen door de link met de Mubadala investmentgroup. Mubadala heeft een aandeel van 17% in Spyker cars. quote:Ik wens Spyker overigens alle succes toe. ![]() | |
ElmarO | zondag 10 september 2006 @ 14:00 |
quote:En zonet werd door Olav Mol Pedro de la Rosa aan Spyker gelinkt. ![]() | |
SimtekF1 | zondag 10 september 2006 @ 15:58 |
En wat foto's. ![]() ![]() | |
kriele | zondag 10 september 2006 @ 16:35 |
quote:Ik begin steeds meer te twijfelen of Albers heeft getekend bij Spyker. Hij reageerde behoorlijk vaag in de trent van: Ik moet maar zien of ik de juiste keuze heb gemaakt. Zou het dan toch Aguri-Honda zijn, of misschien wel een testzitje bij een topteam? | |
tong80 | zondag 10 september 2006 @ 17:51 |
Leuk een Nederlands team. Ik ben een leek, maar is er nu een kans dat Verstappen weer gaat rijden ?![]() | |
static | zondag 10 september 2006 @ 17:55 |
Volgens mij heeft Jos verplichtingen in de A1 ofzo. ![]() | |
tong80 | zondag 10 september 2006 @ 17:56 |
quote:Contracten kun je toch afkopen ? ![]() | |
pfaf | zondag 10 september 2006 @ 18:00 |
Super nieuws! Ik zat vol opwinding toen ik het nieuws hoorde, hopelijk voelen vele sponsoren zich geroepen en kan Spyker F1 uitgroeien tot wat moois! ![]() | |
Swetsenegger | zondag 10 september 2006 @ 18:00 |
quote:Sowieso heb ik de indruk dat contracten in de racerij niet erg veel voorstellen ![]() | |
Blanchimont | zondag 10 september 2006 @ 18:19 |
Die witte achtervleugel met dat zwarte 'Spyker' en dan ook nog dat lettertype ![]() ![]() | |
Tomatenboer | zondag 10 september 2006 @ 20:39 |
Albers deed inderdaad wel erg vaag en niet erg enthousiast over zijn plek in het team dat nu in Nederlandse handen is. Je zou zeggen dat je dan staat te juichen als Nederlandse coureur zijnde maar goed.... | |
insaniac_2oo1 | zondag 10 september 2006 @ 21:50 |
quote:aguri ![]() ![]() ![]() | |
Giem | maandag 11 september 2006 @ 00:32 |
quote:Denk idd ook dat hij iets te snel een beslissing heeft genomen. Test rijder zie ik hem niet doen, dat heeft hij al afgezeken bij doornbos.. | |
SimtekF1 | maandag 11 september 2006 @ 08:28 |
Ik zei het een tijdje geleden al. Ik vond het iets te toevallig dat hij met alle geweld in Japan pas duidelijkheid wilde geven. | |
WEST | maandag 11 september 2006 @ 09:22 |
honda en toyota zitten vol dus het moet aguri wel zijn. maar over spyker, ik hoop wel dat er iets Nederlands in voor komt ![]() | |
PPL | maandag 11 september 2006 @ 11:06 |
quote:Dat hoorde ik hem idd ook zeggen, zou wel okay zijn. | |
rubbereend | maandag 11 september 2006 @ 19:08 |
mocht Albers niet bij Spyker terecht komen dan is dat natuurlijk een uitgelezen kans om Doornbos binnen te halen. Dan heb je meteen Meurmans als sponsor erbij. | |
#ANONIEM | maandag 11 september 2006 @ 23:20 |
quote:Doornbos krijgt de komende races de stoel van Klien. ![]() ![]() | |
snellejelle | maandag 11 september 2006 @ 23:20 |
Nu bij Pauw en Witteman op Ned 1 | |
#ANONIEM | maandag 11 september 2006 @ 23:25 |
quote:ehm daar hebben ze het over 9/11, ik zal wel te laat ingeschakeld hebben ![]() | |
Martijn_fijn | maandag 11 september 2006 @ 23:35 |
quote: ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Martijn_fijn op 11-09-2006 23:51:17 ] | |
kriele | maandag 11 september 2006 @ 23:37 |
quote:Ik denk dat Aguri volgend jaar beter voor elkaar heeft dan Spyker. Er is een rechtstreekse lijn met Honda, getuige de 50 man personeel die ze van Honda krijgen. Als Honda zich ook nog eens met het chassis gaat bemoeien dan voorzie ik een beter team als Spyker! Je moet niet vergeten hoe eerzuchtig dat volkje is. Objectief gezien is het al zeer knap wat ze in heel weinig tijd voor elkaar hebben gekregen. | |
rubbereend | maandag 11 september 2006 @ 23:44 |
quote:Casgoine is er al, als er nu een goede motor bij komt is er heel veel mogelijk, voor een goede plek in de subtop. | |
kriele | maandag 11 september 2006 @ 23:52 |
quote:Oh, maar dat hoop ik ook. Maar dat zal wel heel moeilijk worden. Dan heb je het over 'groot' geld. Ook moet je je afvragen wat Gascoyne nu nog aan de nieuwe auto kan doen. Ik neem aan dat ze er al een tijdje mee aan de gang zijn en dat het basis-ontwerp nu wel staat. | |
Martijn_fijn | maandag 11 september 2006 @ 23:58 |
2007 is dan ook nog een opstartjaar voor Spyker, pas in 2008 mogen we echt kritisch kijken vind ik. | |
frenkck | dinsdag 12 september 2006 @ 23:05 |
Als zowel Spyker en Aguri het beter gaan doen, kruipt wel het hele veld dichter bij elkaar. Mooie ontwikkeling! | |
WEST | dinsdag 12 september 2006 @ 23:19 |
vergeet trouwens niet dat Gascoyne zich niet echt met het ontwerp van de 2007 auto kan bemoeien omdat die pas 1 novermber begint. ![]() | |
Spooky4u | dinsdag 12 september 2006 @ 23:23 |
quote:Tuurlijk bemoeit hij zich er al wel mee. Wie zegt dat je geen telefonisch/email/afspraak/overleg buiten "kantooruren" mag hebben als je bij een ander team onder contract staat? Zolang het maar niet merkbaar is dat hij daaral op de loonlijst staat. | |
rubbereend | woensdag 13 september 2006 @ 02:12 |
Het vraagteken kan trouwens wel weg uit de TTquote:hij gaat lekker 2 maanden zeilen. | |
vitessezuid113 | woensdag 13 september 2006 @ 14:47 |
is geweldig voor de nederlandse autosport ![]() | |
WEST | woensdag 13 september 2006 @ 15:02 |
quote:dat is dan weer een ander verhaal ![]() ![]() | |
DarkShine | donderdag 14 september 2006 @ 01:53 |
quote:Kijken of ze het team ook vooruit kunnen helpen. Niet dat het een achterveld team blijft... | |
WEST | donderdag 14 september 2006 @ 11:10 |
nu we een Nederlands team hebben vind ik ook dat die milieu kneusjes in zandvoort niet moeten zeiken maar gewoon meer geluidsdagen geven zodat spyker goed kan testen ![]() | |
Spooky4u | donderdag 14 september 2006 @ 11:11 |
Daar hebben ze toch Silverstone voor. | |
Rory78 | donderdag 14 september 2006 @ 11:42 |
quote:"THE STIG"! | |
WEST | donderdag 14 september 2006 @ 11:52 |
quote:ook dat maar een NL team moet ook op een NL baan kunnen testen ![]() | |
Spooky4u | donderdag 14 september 2006 @ 11:58 |
Leuk om te zien, maar complete geldverspilling om op Zandvoort te testen. | |
rubbereend | donderdag 14 september 2006 @ 12:00 |
quote: ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 14 september 2006 @ 15:32 |
quote:Inderdaad, er worden geen F1 races gereden, het is altijd beter om een f1 baan te gebruiken. Zandvoort is wel leuk voor een jaarlijkse stunt bv voor de DTM races. RedBull had ook een leuke stunt daar. ![]() | |
Rory78 | vrijdag 15 september 2006 @ 12:27 |
Ik dacht dat de RB-demo op Zandvoort juist heel mat was geweest. Die rit op de Afsluitdijk; da's pas een stunt... | |
WEST | zaterdag 16 september 2006 @ 01:20 |
quote:Jerez wordt toch tegenwoordig ook niet gebruikt voor F1 races? alleen maar voor testen dus dat zegt niks. ![]() anyway vond een mooi stukje op het AD quote: | |
frenkck | zaterdag 16 september 2006 @ 10:48 |
Heineken dus op de Spykerbak ![]() | |
Giem | zaterdag 16 september 2006 @ 10:56 |
Beetje het zelfde al JW op de McLaren, zou wel mooi zijn | |
WEST | zaterdag 16 september 2006 @ 11:47 |
quote:Heineken niet..., die hebben ooit gezegt niet aan autosport sponsoring te doen. Ze vinden autosport en drank niet samengaan... gelijk hebben ze. | |
mbn | zaterdag 16 september 2006 @ 11:54 |
quote:Dat was destijds de mening van meneer Heineken himself. Aangezien nu andere mensen daarover beslissen, zou het best veranderd kunnen zijn. Maar gezien de grote sponsordeal rond James Bond hebben ze voor komend jaar al een grote campagne, dus verwacht het niet. Ik verwacht eerder InBev, bijvoorbeeld met Beck's als sponsornaam, als je het over bierbrouwers hebt. Maar goed nieuws dat sponsors enthousiast lijken, al zal ieder team beweren dat er sponsors staan te trappelen, omdat dat andere sponsors weer kan aantrekken. | |
Grimm | zaterdag 16 september 2006 @ 11:59 |
Heineken zou te mooi wezen. Geweldig nieuws | |
kriele | zaterdag 16 september 2006 @ 18:19 |
quote:Zou ik niet op rekenen. Bavaria zou misschien wat realistischer zijn. | |
DeeBee | zaterdag 16 september 2006 @ 22:20 |
quote:dat zou ik nou echt nooit doen, dat is echt zo'n ongelooflijk B-merk... dan vergooi je echt gelijk je merk en je imago als je met zo'n ontzettend slecht merk in zee zou gaan...echt een paupermerk met ongelooflijk lelijke logo's en merchandise, kijk alleen al naar de sponsoring bij het darten ![]() denk ook niet dat ze dat ooit zullen doen, omdat Muller laatst in de RR/Formule1 aangaf dat de voornaamste rede dat ze eigenlijk in de Formule 1 zijn gestapt is dat ze op die manier hun merk kunnen promoten/uitbuiten...Nederlandse sponsoring zou mooi zijn, maar ik denk dat ze er misschien toch meer gebaat bij zijn om een wat 'exclusievere' look te creëren voor hun auto's en meer de richting van Ferrari/McLaren op te gaan die toch een karakteristieke (maar smaakvolle) livery voor hun wagens hebben. Dus geen schreeuwerig blauwe Bavaria wagen of iets in die richting (Trust ![]() | |
pingu_ | zaterdag 16 september 2006 @ 22:22 |
Budweiser zou ook kunnen, die zitten wel aardig in Nascar enzo. Maar zal wel een Nederlands biermerk zijn. | |
Rover | zaterdag 16 september 2006 @ 23:06 |
Zal wel Bavaria wezen, die hebben tenslotte ook Bavaria city racing, stapje naar sponsering in de F1 is dan niet ver weg.. | |
rubbereend | zondag 17 september 2006 @ 21:12 |
biermerk moet Bavaria zijn. De biermerken in Nederland hebben afgesproken om nooit direct autosport te sponsoren ivm alcohol en verkeer. Maar Bavaria sponsort via Bavaria City Racing al diverse coureurs. | |
roelofjan | zondag 17 september 2006 @ 21:20 |
quote:Yeah right. Alsof een logo van een biermerk op de F1 wagen potentiële kopers van een Spyker zal afschrikken. Het zal alleen een bepaald type 'fans' afschrikken. "omg, bavaria is kut, spyker ook!!1!". Als Bavaria met een flinke smak geld zijn ze vast meer dan welkom. | |
Spooky4u | zondag 17 september 2006 @ 21:51 |
Het ging toch om een Bierbrouwer die internationaal bekendheid geniet? Kun je bavaria kopen in Spanje? | |
DeeBee | zondag 17 september 2006 @ 22:49 |
quote:Zo werkt het heus wel, er wordt echt niet altijd gekozen voor degene die het meeste geld biedt hoor (zeker niet als je niet echt gelijk sponsors nodig hebt). Een voorbeeld van het goed omgaan met een merchandise is bijvoorbeeld ook Barcelona. Ze kunnen echt miljoenen vangen voor shirtsponsoring, maar kiezen er toch voor om zonder sponsor te spelen en alleen bij uitzondering dan eens een goed doel op hun shirt te nemen... Hetzelfde geldt echt wel voor F1 teams en zeker de teams die dienen om een ander merk te verkopen (zoals Spyker), het is belangrijk om de goede sponsoren te selecteren, want ook al betaalt een of andere ranzige pornosite, slecht biermerk of twijfelachtig Russisch oliebedrijf veel meer geld, je wil daar natuurlijk niet mee geassocieerd worden als exclusief automerk. quote:Dat helaas wel geloof ik ![]() Maar ben op zich wel benieuwd welke kant ze op willen gaan met de auto's, hopelijk wordt het niet zoiets slechts als een Oranje-auto, maar proberen ze meer de uitstraling van een Spyker naar een F1 auto te vertalen, bijv. dmv die mooie donkere kleur die je bij veel Spykers ziet te kiezen als 'huiskleur' ![]() | |
rubbereend | zondag 17 september 2006 @ 22:54 |
quote:de Le Mans wagens waren toch ook oranje/grijs? | |
roelofjan | zondag 17 september 2006 @ 23:13 |
quote:Je hebt op zich een punt hoor. Er zal geen F1 team geinsteresseerd zijn sponsoring door een ranzige pornosite. Een obscuur russisch bedrijf met banden met de maffia zal in eerste instantie ook niet met open armen ontvangen worden. Je gaat alleen de fout in bij 'slecht biermerk'. Dat is Bavaria niet. Een Bavaria sticker op een spyker F1 bolide kan heus geen kwaad. Er zullen in Nederland ongetwijfeld zat bierdrinkers te vinden zijn die Bavaria niet te zuipen vinden, maar dat maakt Bavaria als merk nog niet oninteressant voor een F1 team als Spyker. Waarom wil Spyker een F1 team? Om wereldwijd meer bekendheid te krijgen om zo meer auto's te verkopen. Dat sommigen in Nederland Bavaria niet te zuipen vinden heeft daar totáál geen invloed op. Denk je nou dat Sheik Ali Hakbar uit Abu Dhabi die 5 Spykers wil kopen van die koop afziet omdat er op de Spyker F1 een sticker zit van Bavaria, een of ander nederlands bedrijf waar hij nog nooit van gehoord heeft? Spyker zou gek zijn om een goede deal met Bavaria af te wijzen. --- Dat BMW-Williams zich liet sponsoren was ook een fout? Veltins zal ook niet bij iedere bierdrinker even populair geweest zijn? | |
Blanchimont | zondag 17 september 2006 @ 23:40 |
quote:Uit zeer betrouwbare bron: ja. En in alle Europes landen, Arabische landen (Malt), Canada, VS, Israël, etc. | |
rubbereend | zondag 17 september 2006 @ 23:42 |
quote:dat is dan Heineken of Amstel. Heineken durft tegenwoordig meer risico te lopen met sponsoring dus dat zou best kunnen. | |
Blanchimont | zondag 17 september 2006 @ 23:47 |
quote:Heineken zou best kunnen ![]() Echter: Bavaria heeft ook grote plannen, althans daar waar het Bavaria zelf betreft. De infrastructuur van het bedrijf in Lieshout is onlangs flink uitgebreid, in Woensbroek is een volledig nieuw fabriek gebouwd voor de frisdranken, in Groningen hebben ze de grootste mouterij van Europa gebouwd, de marketing rondom het merk is verjongt en geintensiveerd (waar zag je Bavaria bij grote evenementen pakweg vijf jaar geleden)? Misschien gaan ze nu nog een stap verder? | |
rubbereend | zondag 17 september 2006 @ 23:53 |
maar als je beschrijving klopt, waar ze zitten en waar ze groot zijn, dat is precies Heineken. die zitten in de Arabische landen met alcoholvrij bier | |
Blanchimont | zondag 17 september 2006 @ 23:57 |
quote:We zullen zien ![]() ![]() | |
Bolter | maandag 18 september 2006 @ 00:13 |
Hoop persoonlijk op de zeer gave oranje-grijs livery, plus tvp ![]() | |
Giem | maandag 18 september 2006 @ 00:33 |
quote:Heineken = Amstel Ik denk trouwens eerder dat bavaria de sponser zal worden dan heineken.. | |
Blanchimont | maandag 18 september 2006 @ 12:23 |
quote:Nee. Zwart met chroom-accenten ![]() | |
DeeBee | maandag 18 september 2006 @ 14:13 |
quote: ![]() | |
Blanchimont | maandag 18 september 2006 @ 15:33 |
quote:Wellicht in China al een voorproefje? quote:Oke, niet uit eerste hand maar toch. | |
pfaf | maandag 18 september 2006 @ 15:39 |
Toch niet oranje hè. ![]() | |
Spooky4u | maandag 18 september 2006 @ 15:42 |
quote:De A1GP wagen van Jos vind ik toch ook wel errug mooi hoor | |
Blanchimont | maandag 18 september 2006 @ 15:44 |
quote:De Arrows A21 was ook mooi. Maar dat kwam mede door de vorm. ![]() ![]() | |
pfaf | maandag 18 september 2006 @ 15:47 |
quote:Die vind ik verschrikkelijk lelijk! ![]() | |
Argento | maandag 18 september 2006 @ 16:45 |
quote:Misschien een combinatie van zilver en oranje, net als de Spyker GT/LM-racers. | |
4-elements | maandag 18 september 2006 @ 19:51 |
![]() | |
rubbereend | maandag 18 september 2006 @ 20:14 |
quote: ![]() | |
rubbereend | maandag 18 september 2006 @ 20:16 |
quote:deze is ook mooi ![]() | |
Blanchimont | maandag 18 september 2006 @ 21:23 |
quote: ![]() | |
Blanchimont | maandag 18 september 2006 @ 22:57 |
Nieuwtje: toch de Squadron kleuren zilver/oranjequote:WIe post morgen de eerste foto's ![]() | |
SimtekF1 | dinsdag 19 september 2006 @ 08:34 |
quote:Idd een mooie auto en ook nog een redelijk goede auto ook. Een mooie 4de en 5de plek voor Jos met deze bak. ![]() | |
pfaf | dinsdag 19 september 2006 @ 10:00 |
quote:Nou, ik houd m'n hart vast. Als het maar wel de klasse van Spyker weet te behouden en niet zo kitscherig en flets als de A1-wagen wordt, wat nogal makkelijk gaat met de kleur Oranje ( Waarom heette die vent niet gewoon Willem van Blauw. ![]() | |
Harmen1984 | dinsdag 19 september 2006 @ 10:05 |
Ben benieuwd naar de livery | |
Blanchimont | dinsdag 19 september 2006 @ 10:51 |
quote:Ik ook ![]() Even over het logo van Spyker. Op internet kwam ik zo juist deze site tegen http://sibta.com/ Als je kijk naar het logo en onderschrift ziet het er nogal gejat uit ![]() | |
roelofjan | dinsdag 19 september 2006 @ 11:09 |
quote:Ja. Het is ook rond!! ![]() | |
SimtekF1 | dinsdag 19 september 2006 @ 11:13 |
![]() ![]() Gaaaaaaaaaf. ![]() | |
Harmen1984 | dinsdag 19 september 2006 @ 11:17 |
![]() | |
-.-martin-.- | dinsdag 19 september 2006 @ 11:32 |
Hmm, vind het eigenlijk niet zo super die kleuren zo. Maar er zitten ook zoveel extra vleugeltjes en flappen aan die auto wat de f1's sowieso al minder mooi maakt vind ik. Die arrows van hierboven vind ik toch veel gaver. Maar misschien ziet het er bijv op tv wel beter uit! edit: De studio foto's zien er trouwens wel beter uit ja! (maar toch nog steeds minder dan de orange arrows ![]() [ Bericht 27% gewijzigd door -.-martin-.- op 19-09-2006 13:03:17 ] | |
erikh | dinsdag 19 september 2006 @ 11:32 |
Hij ziet er eht supergaaf uit zeg ![]() | |
WEST | dinsdag 19 september 2006 @ 11:34 |
kleurstelling is wel mooi, alleen jammer dat het zo druk is met sponsors dat maakt het niet zo mooi. | |
SimtekF1 | dinsdag 19 september 2006 @ 11:36 |
Zo ziet het er een stuk beter uit.![]() ![]() ![]() ![]() | |
Spooky4u | dinsdag 19 september 2006 @ 11:37 |
Ik vind het wel mooi hoor, een foto van een flinjke afstand zou welkom zijn! | |
Spooky4u | dinsdag 19 september 2006 @ 11:37 |
complete gallery | |
WEST | dinsdag 19 september 2006 @ 11:40 |
edit simtek was eerder dit maakt het weer heel anders uit zien. ![]() | |
roelofjan | dinsdag 19 september 2006 @ 11:46 |
Op die studiofoto's ziet het er mooi uit. ![]() | |
MaximusF1 | dinsdag 19 september 2006 @ 11:47 |
Zijn ze nu echt oranje (zie studio-foto's) of van dat brandweer-oranje (zie Sutton) ? | |
Argento | dinsdag 19 september 2006 @ 11:50 |
Ik vind het wel gaaf | |
Blanchimont | dinsdag 19 september 2006 @ 12:30 |
![]() | |
MIster911 | dinsdag 19 september 2006 @ 12:48 |
beetje teveel kleine sponsoren | |
4-elements | dinsdag 19 september 2006 @ 13:24 |
Mooi is anders. Teveel sponsornamen, die verstoren de kleuren. Vond de kleuren van MF1 Racing eigenlijk mooier... | |
rubbereend | dinsdag 19 september 2006 @ 13:57 |
![]() ![]() ![]() | |
DarkShine | dinsdag 19 september 2006 @ 14:01 |
Kleurdesign is kick! | |
pfaf | dinsdag 19 september 2006 @ 14:02 |
Niet geheel onaardig. ![]() | |
SimtekF1 | dinsdag 19 september 2006 @ 14:35 |
Vind het opzich best een mooie wagen maar ik denk toch dat ik zoiets mooier had gevonden. Mooi rood, wit, blauw. ![]() ![]() ![]() | |
MaximusF1 | dinsdag 19 september 2006 @ 14:53 |
Een Franse ? Amerikaanse ? Luxemburgse ? Nederland = oranje ![]() | |
Martijn_fijn | dinsdag 19 september 2006 @ 15:02 |
Gave kleursamenstelling, alleen jammer van de veels te vele kleine sponsornamen inderdaad. Eerste indruk is ![]() | |
Atreidez | dinsdag 19 september 2006 @ 15:07 |
![]() ![]() | |
MIster911 | dinsdag 19 september 2006 @ 15:23 |
quote:De front wing endplate is op deze foto weer oranje, konden ze beter zilver houden. Zal vast wel wat met sponsoren te maken hebben | |
Blanchimont | dinsdag 19 september 2006 @ 17:43 |
quote:Ik vond die andere livery mooier. Vanaf Nurburgring, als ik het goed heb. | |
Blanchimont | dinsdag 19 september 2006 @ 17:50 |
quote:Lijkt wel rood op deze manier. Of ligt dat aan het contrast van de foto? | |
WEST | dinsdag 19 september 2006 @ 18:14 |
iemand intresse in wat Hi-res pics van nieuwe livery van de Spyker? ![]() | |
ElmarO | dinsdag 19 september 2006 @ 18:41 |
quote:Altijd. ![]() | |
Sersjee | dinsdag 19 september 2006 @ 18:46 |
Kom maar op met die handel! | |
WEST | dinsdag 19 september 2006 @ 19:03 |
klik hier een open dir staan ook nog wat mp3tjes in over F1 ![]() | |
WEST | dinsdag 19 september 2006 @ 19:13 |
ik upload nu ook wat pitbabes mee altijd leuk ![]() | |
SimtekF1 | dinsdag 19 september 2006 @ 20:07 |
quote:Ja die was ook erg gaaf, alleen heeft die auto altijd een nare bijsmaak gehad na de GP op Spa, de auto waar Jos Verstappen bijna het leven in liet. ![]() | |
Blanchimont | dinsdag 19 september 2006 @ 21:25 |
quote:Die race in Argentinie daarentegen ![]() | |
Sersjee | dinsdag 19 september 2006 @ 21:55 |
quote:Ik vind het een geile bak! | |
MosPos | dinsdag 19 september 2006 @ 21:58 |
quote:NOOOO!!! daar gaat de mooiste auto in de F1 ![]() | |
i2Them2 | dinsdag 19 september 2006 @ 22:00 |
quote: ![]() | |
MosPos | dinsdag 19 september 2006 @ 22:03 |
Vind deze veel mooier dan de nieuwe ![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 20 september 2006 @ 15:24 |
Vind hem vetjes ![]() | |
Psychonikeo | woensdag 20 september 2006 @ 15:48 |
quote:ik vind van niet ![]() | |
Atreidez | woensdag 20 september 2006 @ 15:56 |
Welke livery is het mooiste? » De midland livery » De spyker livery maak je eigen FOK! poll zelf! Ben wel benieuwd ![]() | |
WEST | woensdag 20 september 2006 @ 16:01 |
ik ving wat geruchten op over een tescircuit bij de fabriek in Zeewolde ![]() | |
Rory78 | woensdag 20 september 2006 @ 16:39 |
Ohohh, ik hoor de groene jongens al protesteren.. Want als men in NL een testcircuit gaat aanleggen, komt de roep om een GP daar bijna even snel achteraan.. | |
WEST | woensdag 20 september 2006 @ 18:23 |
quote:juist de groene jongens hebben al een actie plan klaar liggen voor autosport tegen te gaan. | |
Pony-Lover | woensdag 20 september 2006 @ 18:31 |
ik vind het niet zo mooi, al is er natuurlijk niet zo veel te doen aan de grote hoeveelheid sponsor namen. | |
Psychonikeo | woensdag 20 september 2006 @ 18:43 |
quote:hebben ze daar plek voor dan?? Laat ze er dan meteen een F1-waardig circuit van maken. Als Zandvoort het niet terugkrijgt, hebben we nog een ijzer voor in het vuur ![]() | |
Dirk-Kuijt | woensdag 20 september 2006 @ 19:03 |
Gaan er wat grote veranderingen plaats vinden voor volgend seizoen? Lijkt me niet dat ze op dezelfde voet verder gaan. Ik neem aan dat ze vooruit willen. | |
4-elements | woensdag 20 september 2006 @ 19:29 |
Ik zie het nut niet van een testcircuit in Zeewolde. Fabriek staat naast Silverstone. Zal dus niet meer zijn dan een gerucht. | |
Pony-Lover | woensdag 20 september 2006 @ 19:49 |
quote:Ik weet niet hoe lang ze het team willen houden maar ik kan me voorstellen dat als dit een langetermijn investering is, ze het team op termijn ook naar NL willen halen. | |
Robocock | woensdag 20 september 2006 @ 19:52 |
Verkoopt die ontzettende lelijke SUV van Spyker zo goed? Of hebben ze een geheime geldkraan ofzo? | |
opgebaarde | woensdag 20 september 2006 @ 19:54 |
geile kleuren, geile bak dus. mên wat hoop ik dat het wat wordt, hoop, zal wel niet maar mega gaaf | |
Psychonikeo | woensdag 20 september 2006 @ 20:09 |
quote:Ze zijn bezig met onderhandelingen om volgend seizoen een ferrari motor erin te krijgen. Lijkt me wel een verbetering als ze dat voor elkaar krijgen. | |
Dirk-Kuijt | woensdag 20 september 2006 @ 22:14 |
quote:Nog meer dan dat? Lijkt me dat ze met alleen een andere motor niet ver gaan komen. Komen er ook nog wat ervare technische mensen bij het team? | |
roelofjan | woensdag 20 september 2006 @ 22:16 |
Een Ferrari motor klinkt leuk, maar als het er een van dit jaar is dan loop je weer een jaar achter op de rest van de teams. ![]() Bovendien wordt je dan verplicht de rest van het veld te blocken. ![]() | |
Dirk-Kuijt | woensdag 20 september 2006 @ 22:25 |
quote:Welke teams rijden op dit moment met een Ferrari motor? En is die dan van van dit jaar of van vorig jaar? | |
roelofjan | woensdag 20 september 2006 @ 22:32 |
dit jaar rijdt Red Bull volgens mij wel met dezelfde specificatie als Ferrari, maar dat moest ook eigenlijk wel vanwege de opstap naar V8 motoren. | |
4-elements | woensdag 20 september 2006 @ 22:32 |
quote:Mike Gascoyne.. Ervaren genoeg? ![]() Bovendien is er nog altijd veel personeel van Jordan aanwezig bij het team. | |
Dirk-Kuijt | woensdag 20 september 2006 @ 22:38 |
Ik ben niet zo bekent met al het managment in de Formule 1. Wat doet Mike Gascoyne en bij welke teams heeft hij gewerkt? | |
WEST | woensdag 20 september 2006 @ 23:19 |
quote:tis wel een investering in de toekomst. Wie weet komt de fabriek binnen enkele jaren wel naar Nederland dan loont het wel. | |
roelofjan | woensdag 20 september 2006 @ 23:21 |
quote:Waarom zou de fabriek naar Nederland komen? Geen persooneel, geen circuit... | |
WEST | woensdag 20 september 2006 @ 23:39 |
quote:personeel is best makkelijk mee te verhuizen en mocht er een circuit komen dit circuit is niet alleen om F1 wagens mee te testen, ook kunnen de 24 uur van LeMans wagen mee getest worden en de gewone roadcars. En wellicht zou het in de toekomst de concurentie met zandvoort en Assen wel eens aan kunnen gaan. | |
nils7 | donderdag 21 september 2006 @ 00:15 |
Zeewolde ligt toch in Flevoland? *correct me if I'm wrong* Maar pak je google earth er is eens bij en voila een mooie testbaan naast Vliegveld Lelystad ![]() [edit] Jottem ik schat ca. 10,6km afstand tussen de baan en Zeewolde ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door nils7 op 21-09-2006 00:21:59 ] | |
rubbereend | donderdag 21 september 2006 @ 01:06 |
quote:rijke suikerooms, er si naar mijn weten nog nooit winst gemaakt. Maar dat is geen schande bij een jong bedrijf. | |
4-elements | donderdag 21 september 2006 @ 09:56 |
quote:Het huidige personeel is voornamelijk Engels, die hebben echt geen zin om allemaal mee te verhuizen. Waarom ook de fabriek verhuizen als alles, inclusief windtunnel, aanwezig is nabij Silverstone? Zie totaal geen nut in een testcircuit in Zeewolde. Het is ook maar een gerucht dat nergens wordt bevestigt. En er zijn al eens eerder plannen geweest voor een circuit in Flevoland, maar die werden vroegtijdig afgeblazen. Milieu, geluid, boomknuffelaars, etc.. | |
Bolter | donderdag 21 september 2006 @ 14:55 |
In Nederland zo een circuit erbij bouwen gaat echt niet lukken. Voornamelijk door al die milieufreaks. | |
vosss | donderdag 21 september 2006 @ 14:57 |
quote:Die moesten ze eik allemaal kapot slaan ![]() | |
vosss | donderdag 21 september 2006 @ 14:57 |
quote:Met een boom naar keuze ![]() | |
Psychonikeo | donderdag 21 september 2006 @ 14:58 |
quote: | |
SimtekF1 | vrijdag 22 september 2006 @ 09:48 |
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe Bernie Ecclestone reageert als hij ziet dat heel Zandvoort propvol zit met racefans. Dat moet toch met de F1 ook kunnen zou je denken. | |
roelofjan | vrijdag 22 september 2006 @ 09:58 |
quote:Het zal Bernie Ecclestone worst wezen hoeveel man er langs de baan zit, F1 draait om de TV kijker. ![]() | |
erikh | vrijdag 22 september 2006 @ 10:33 |
quote:Inderdaad, Bernie krijgt helemaal niks van de kaartverkopo bij het circuit, dat is voor het circuit zelf, bernie leeft van de tv en reclame inkomsten | |
pfaf | vrijdag 22 september 2006 @ 10:53 |
Call me a natuurfreak, maar van mij hoeft er ook geen circuit bij. ![]() | |
4-elements | vrijdag 22 september 2006 @ 11:49 |
quote:Als het goed is moeten de circuits iets van 20 miljoen aan hem betalen om een F1 race te mogen organiseren. Kan er natuurlijk wat miljoentjes naast zitten... | |
roelofjan | vrijdag 22 september 2006 @ 11:52 |
quote:Tsja, en als zo'n circuit dat niet kan betalen omdat er geen toeschouwers komen opdagen dan zoekt Bernie gewoon een ander circuit.. | |
4-elements | vrijdag 22 september 2006 @ 12:08 |
quote:Dat is dus de reden dat Hockenheim het niet meer vol houdt. Circuits in exotische landen als Maleisië en Bahrein hebben daar geen problemen mee, die worden gesteund door de overheid. De circuits in Europa echter niet. Trouwens, dit is tevens de reden dat de toegangsprijzen voor de F1 zo belachelijk hoog zijn. Op die manier proberen de circuits het geld weer terug te verdienen. ![]() | |
erikh | vrijdag 22 september 2006 @ 12:52 |
quote:Spa francorchamps krijgt anders al jaren steun van de waalse regering (zouden ze beter kunnen gebruiken om het land eens wat op te knappen, verschil tussen vlaanderen en Wallonnie is al veel te groot) | |
Psychonikeo | vrijdag 22 september 2006 @ 13:38 |
quote:natuurfreak | |
rubbereend | vrijdag 22 september 2006 @ 13:56 |
quote:75.000 bezoekers? Dat zit er bij de meeste GP's wel. | |
Bolter | vrijdag 22 september 2006 @ 14:19 |
quote:Er moet toch wel heel wat aan het circuit, de veiligheid en infrastructuur in en rondom Zandvoort veranderen wil daar ooit F1 komen, en die kans is volgens mij praktisch nul. | |
WEST | vrijdag 22 september 2006 @ 14:23 |
quote:boomhomo ![]() | |
Dirk-Kuijt | vrijdag 22 september 2006 @ 20:22 |
quote:Klien ![]() | |
BliksemSchigt | vrijdag 29 september 2006 @ 11:19 |
quote: | |
Spooky4u | vrijdag 29 september 2006 @ 11:20 |
O ja, in dit topic is het ook wel mooi om in te zetten. | |
sanger | vrijdag 29 september 2006 @ 11:30 |
Ben benieuwd of Monteiro voldoende budget heeft om te kunnen blijven........ 28 mio peuren uit 1 race en een paar testcoureurs is wel erg optimistisch ben ik bang. | |
rubbereend | vrijdag 29 september 2006 @ 13:45 |
![]() ![]() | |
Dirk-Kuijt | vrijdag 29 september 2006 @ 13:47 |
Kwalbers ![]() | |
Spooky4u | vrijdag 29 september 2006 @ 14:55 |
quote:Ga je ook nog ergens een fatsoenlijke bijdrage leveren? | |
multatuli | vrijdag 29 september 2006 @ 15:24 |
quote:Zeker met leuke weetjes als dat Alex Shnaider bij de deal nog twee C8's bedongen heeft voor in zijn prive garage ![]() De rekensommetjes over de winstgevendheid op korte termijn kan ik overigens niet volgen. Wat ik eruit opmaak is dat ze 60 miljoen $ inkomsten hebben, maar ook dat bedrag weer kwijt zijn aan de uitgaven. Alleen als de motordeal minder dan 20 miljoen $ per jaar blijkt te kosten (hun schatting: 16-20) zou er een kleine winst in kunnen zitten. | |
Martijn_fijn | vrijdag 29 september 2006 @ 16:43 |
Wat heeft Monteiro nou laten zien dit jaar bij Midland? Ze zouden er beter aan doen om er een ervaren rot neer te zetten, die het team echt vooruit kan brengen met goede feedback naar de engineers. Ik noem een David Coulthard, een Rubens Barrichello, een Marc Gené of Olivier Panis.. | |
Dirk-Kuijt | vrijdag 29 september 2006 @ 16:47 |
quote: ![]() | |
Spooky4u | vrijdag 29 september 2006 @ 16:54 |
een ouwe rot, zonder werk, die sponsorgeld kan meenemen.... dat zijn er niet zoveel. Ik ken er wel 1....... ![]() | |
Kanjer | vrijdag 29 september 2006 @ 16:57 |
quote:Maar alleen als ze vooruit betalen... ![]() | |
4-elements | vrijdag 29 september 2006 @ 17:14 |
quote:Die zou ik eerder als testcoureur aannemen, als racecoureur zijn ze wel over hun houdbaarheidsdatum heen ![]() | |
sanger | zaterdag 30 september 2006 @ 00:00 |
quote:Spyker of de coureur.... ![]() | |
budha | zaterdag 30 september 2006 @ 00:25 |
quote:Het had niet veel gescheeld of er was tijdens WO II besloten om nabij het KNVB centrum in de Zeisterse bossen een F1 circuit te bouwen. Was wel een stuk beter geweest qua bereikbaarheid en geluidsnormen. In die omgeving woont geen hond. | |
-Hans- | zaterdag 30 september 2006 @ 00:30 |
edit: had de reactie van BliksemSchigt nog niet gelezen. ![]() * -Hans- hoopt op Ferrari maar gokt dat het Cosworth gaat worden. [ Bericht 10% gewijzigd door -Hans- op 30-09-2006 00:51:58 ] | |
rubbereend | zaterdag 30 september 2006 @ 00:35 |
wat ik uit het stuk in het AD kon opmaken lijkt Ferrari toch de beste papieren te hebben | |
Spooky4u | zaterdag 30 september 2006 @ 07:46 |
De kans zit erin dat het vandaag bekend zou worden.... ff alle sites checken hoor. | |
Spooky4u | zaterdag 30 september 2006 @ 07:57 |
Zojuist op SBS6....DEAL MET FERRARI ![]() ![]() ![]() | |
CittaR | zaterdag 30 september 2006 @ 08:15 |
dat doen ze goed... heb je een bron? behalve sbs dan | |
Spooky4u | zaterdag 30 september 2006 @ 08:29 |
tuurlijk bron | |
erikh | zaterdag 30 september 2006 @ 10:09 |
f1racing bevestigt het ook ![]() Spyker volgend jaar met Ferrari motoren, helemaal super ![]() | |
pfaf | zaterdag 30 september 2006 @ 11:45 |
![]() ![]() Dit wordt met de week mooier allemaal. | |
-Hans- | zaterdag 30 september 2006 @ 12:31 |
Wow! te gek dat het Ferrari is geworden. ![]() ![]() | |
The_Hives | zaterdag 30 september 2006 @ 13:24 |
quote:25 miljoen ophoesten om de F1 te laten komen is belangrijker. | |
PPL | zaterdag 30 september 2006 @ 13:33 |
Er staat mij nog iets bij dat Christijan Albers een tijdje gelden had gezegd dat hij 8 oktober een belangrijke mededeling zou doen. Ben wel benieuwd wat dat dan zou moeten wezen. Een contract heeft ie nu dus al, de nieuwe motor is bekend. Wat kan er dan nog aan te kondigen zijn en waarom moet dat wachten tot Japan ? Of herinner ik mij e.e.a. onjuist? | |
ElmarO | zaterdag 30 september 2006 @ 13:57 |
quote:En dit bericht maakt het nog wat mooier. ![]() quote:Bron | |
CittaR | zaterdag 30 september 2006 @ 14:27 |
spyker ![]() je maakt een racefan trots ik ben benieuwd hoe ze volgend jaar presteren... | |
multatuli | zaterdag 30 september 2006 @ 15:04 |
quote:Dat hij gaat trouwen, vermoed ik. Meer rest er niet. | |
rubbereend | zaterdag 30 september 2006 @ 15:23 |
hebben ze goed geregeld. HAndig ook van Ferrari, want als er een groot talent bij Spyker rijdt kunnen ze die nu heel gemakkelijk testen en naast hun eigen coureurs leggen ![]() | |
PPL | zaterdag 30 september 2006 @ 15:50 |
Diskwalificatie voor Albers | |
MrBadGuy | zaterdag 30 september 2006 @ 16:26 |
quote:Ja, hoe moeten ze het anders terug verdienen? Er moet toch iemand betalen ![]() Een F1-race in Nederland zie ik trouwens niet gebeuren in de eerst 20 jaar. | |
roelofjan | zaterdag 30 september 2006 @ 22:53 |
De 2007 Skyper is ontworpen rond de Cosworth motor..quote:http://www.autosport.com/news/report.php/id/54797 | |
-Hans- | zaterdag 30 september 2006 @ 23:30 |
quote:Hopelijk mag Albers een keer voor Ferrari gaan testen! | |
Spooky4u | zondag 1 oktober 2006 @ 07:54 |
quote:Ik denk van wel, ze krijgen veel voor elkaar daar bij TCC. | |
#ANONIEM | zondag 1 oktober 2006 @ 23:25 |
Hopen dat de onderdelen rondom de motor ook goed wordt ![]() | |
Radegast | maandag 2 oktober 2006 @ 00:46 |
Ik snap de hosanna-stemming nooit zo bij die teams als ze een deal met Ferrari hebben gesloten voor motoren. Het enige waar je dan zekerheid over hebt is dat je een tweedehands betrouwbare motor hebt van minstens een jaar oud, en dus nooit meer kan worden dan hoogstens middenmoot. Kijk naar Sauber, kijk naar Red Bull. Maar qua naam is het voor de rest wel leuk hoor zo'n Fiat-motor. | |
roelofjan | maandag 2 oktober 2006 @ 01:28 |
quote:Ja eerder was het nooit echt een voordeel omdat je altijd achter de feiten aanliep maar Red Bull rijdt dit jaar wel met dezelfde specificatie als Ferrari. Geen idee wat Spyker krijgt. | |
Spooky4u | maandag 2 oktober 2006 @ 08:09 |
quote:De motor uit hetzelfde jaar. MIsschien wat verlate upgrades. Voor volgend jaar kon dit keer, meen ik, de huidige V8 niet gebruikt worden. | |
Rory78 | maandag 2 oktober 2006 @ 09:14 |
Hoe worden de motoren genoemd? Worden ze gerebadged tot Spyker-motoren, gaat GR8 er een brandname op plakken of blijven ze gewoon Ferrari heten? | |
sanger | maandag 2 oktober 2006 @ 10:05 |
quote:Gezien de motorregelementen en de bevriezing zullen ze haast zeker wel dezelfde spec krijgen aan het begin van het seizoen. Of ze in dezelfde cyclus zullen zitten met upgrades? Dat vraag ik me af. Overigens is dit ook voor Ferrari een goede deal in mijn ogen. Als ze een coureur willen testen sturen ze hem naar Spyker, als ze een nieuwe motorspec willen testen dan kunnen ze 2x zoveel data vergaren op bv verschillende circuits. | |
Rory78 | maandag 2 oktober 2006 @ 15:34 |
...en zeker met de beperkingen wat betreft het aantal test-kilometers! | |
multatuli | woensdag 4 oktober 2006 @ 22:58 |
Een stukje uit een zeer lezenswaardig artikel op www.grandprix.com: "The bad news for Todt is that Red Bull Racing may say the right thing if asked publicly about the engines but they know that no Ferrari customer team has ever won a race in F1 and they would prefer to have Renault V8s in the cars next year. Todt was hoping to head this off by doing a twin-deal so that both Red Bull teams used Ferrari V8s next year but the Red Bull folk were having none of that and made the point by announcing that Red Bull F1 (whatever that is) had agreed a deal with Renault for 2007. The aim was clearly to switch the Ferrari engines across to Scuderia Toro Rosso and put the Renaults in the back of the Red Bull RB3s. Todt did not want that as a Renault-engined Adrian Newey chassis could be rather troublesome for Ferrari. However Todt needs to be a little careful not to insist too much because trying to force Red Bull to use Ferrari engines could backfire big time in 2008 as it is possible that both Red Bull teams - which by then will use the same chassis - would switch to Renault engines, thus doubling Ferraris problem of Newey-Renault cars. Doing a deal with Spyker gives Ferrari the chance to beef up its challenge and it makes a lot of sense for Ferrari to give the Dutch team as much help as possible - and perhaps even supply it with chassis as well at some point in the future. Todt says that the deal is not to do with road cars and that may be the case right now but it makes a lot of sense for Ferrari to increase its involvement with Spyker (and perhaps even get into a shareholding position with the main Spyker company) and thus achieve an expansion of profits without diluting the Ferrari brand. This was something that Ferrari tried (and failed to do) with Maserati." Een hoop speculatie, maar niet zonder fundering. De kans dat beide RBR teams overgaan op Renault zodra ze mogen is idd vrij groot als 2007 succesvol is. Of Ferrari nou echt betrokken wil raken bij zo'n kleine sportcar fabrikant voor de gewone auto's vind ik twijfelachtig, maar dat ze in ieder geval één klantenmotor team willen hebben in de toekomst lijkt me vast te staan. Zoals Rory al zegt: testkilometers worden een schaars goed en dan is een B-team best handig. | |
Pony-Lover | woensdag 4 oktober 2006 @ 23:25 |
ING-bank heeft vandaag aangegeven (hoofd)sponsor van het Renault F1 team te worden, dus dat krijgt ook een enigzins Nderlands tintje. | |
opgebaarde | woensdag 4 oktober 2006 @ 23:30 |
quote:ING bank weigerde toch elk commentaar? ABN Amro ontkende in ieder geval ![]() | |
Pony-Lover | woensdag 4 oktober 2006 @ 23:46 |
quote:Nee hoor, de ING heeft het vanmiddag aangegeven. | |
rubbereend | woensdag 4 oktober 2006 @ 23:51 |
Spyker heeft trouwens wel een kans gekregen voor een offerte maar dat bleek voor ING niet interessant genoeg | |
multatuli | donderdag 5 oktober 2006 @ 00:34 |
Interessant Rubbereend. Bron? | |
sanger | donderdag 5 oktober 2006 @ 09:20 |
quote:Indd Bron?? Zou wel jammer zijn als dat zo is. Ik kan me de keuze van ING wel voorstellen maar Spyker had het geld beter kunnen gebruiken. | |
babsjuh | donderdag 5 oktober 2006 @ 09:26 |
LeasePlan Nederland gaat Spyker sponsoren. ![]() ![]() | |
DarkShine | donderdag 5 oktober 2006 @ 09:33 |
quote:Misschien kan ING dochter Postbank wat geld erin pompen ![]() | |
sanger | donderdag 5 oktober 2006 @ 09:41 |
quote:Kan er eigenlijk niet uit opmaken of Leaseplan nu titelsponsor wordt..... | |
Spooky4u | donderdag 5 oktober 2006 @ 09:52 |
quote:* Spooky4u sponsort Spyker dus nu ook ![]() | |
sanger | donderdag 5 oktober 2006 @ 09:54 |
quote:ohh....... | |
rubbereend | donderdag 5 oktober 2006 @ 10:53 |
mijn bron was het AD van gisteren | |
BliksemSchigt | donderdag 5 oktober 2006 @ 11:00 |
De Telegraaf hedenochtend:quote: | |
sanger | donderdag 5 oktober 2006 @ 11:07 |
leuk stukkie...... Ik hoop dat alles inderdaad zo is als hier beschreven. | |
Spooky4u | donderdag 5 oktober 2006 @ 11:13 |
quote:maw, ik heb een leasewagen van leaseplan. | |
sanger | donderdag 5 oktober 2006 @ 11:17 |
quote:Dat snap ik........... Daar ben ik dan weer jaloers op, ik heb een eigen Renault Clio (met iedere dag weer een ander elektronisch probleem overigens) vandaar dat ik geen Renault fan ben! | |
Spooky4u | donderdag 5 oktober 2006 @ 11:19 |
quote:Ik ken het, mijn ouwe Megane coupe heeft ook meer stil gestaan als gereden. | |
sanger | donderdag 5 oktober 2006 @ 11:36 |
quote:Dan heb jij het over een oude! Ik heb het over een Clio van 2002 met maar 46.000 op de teller. Bij de dealer zeggen ze nog dat het normaal is ook. Tot ik vertelde van mijn Opel Calibra van 92 met 400.000 op LPG die me in 2 jaar tijd nog nooit heeft laten staan. Heb dat wrak nu nog geen 2 maanden, ben al 4x bij de dealer geweest en ze weten zowel me voornaam als achternaam al. ![]() | |
sanger | donderdag 5 oktober 2006 @ 11:36 |
Mooi logo overigens van Spyker ![]() ![]() | |
Rory78 | donderdag 5 oktober 2006 @ 11:47 |
quote:Volgens mij is 'Spyker' de titelsponsor van MF1 en wordt dat om commerciële redenen angstvallig maar begrijpelijk stil gehouden... ![]() | |
sanger | donderdag 5 oktober 2006 @ 11:48 |
quote:Nope. fout! Spyker heeft de renstal MF1 gekocht! | |
Spooky4u | donderdag 5 oktober 2006 @ 11:52 |
quote:Een titelsponsor is er nooit geweest bij Midland, en tijdens het seizoen mag je de teamnaam niet veranderen. Voor Spyker was de enige mogelijkheid om dit seizoen al met hun naam aan te kunnen treden, de plek van titelsponsor. | |
sanger | donderdag 5 oktober 2006 @ 11:57 |
Ik vraag me ook af hoe Rory op deze redenering komt eigenblijk? | |
TJDoornbos | donderdag 5 oktober 2006 @ 13:58 |
Leaseplan is hoofdsponsor | |
Dirk-Kuijt | donderdag 5 oktober 2006 @ 13:59 |
quote:Ik moet telkens aan een vliegtuig denken als ik naar dat logo kijk ![]() | |
Spooky4u | donderdag 5 oktober 2006 @ 14:16 |
quote:bron? | |
WEST | donderdag 5 oktober 2006 @ 14:45 |
Olav mol had een leuk stukje op zijn weblog quote: | |
Libris | donderdag 5 oktober 2006 @ 14:50 |
quote:Dat komt misschien omdat ze vroeger (WW I) ze (of beter gezegd de originele Spyker) ook vliegtuigen en vliegtuig motoren maakte. Gouden Koets komt er trouwens ook vandaan ![]() | |
Rory78 | donderdag 5 oktober 2006 @ 14:53 |
quote:Het antwoord geeft Spooky4U eigenlijk al deels... Maar: een team mag toch binnen 5 seizoenen niet tweemaal van naam veranderen; dat was toch de regel? In dat geval krijgen we nog minstens 4 seizoenen Spyker MF1. Maar goed, misschien is er nog ergens een subartikeltje dat zegt dat ze toch de naam mogen veranderen. Trouwens: Spyker heeft niet Midland gekocht; dat deed M Holding. Die heeft vervolgens het stickertje Spyker erop geplakt. ![]() | |
sanger | donderdag 5 oktober 2006 @ 15:00 |
Leuk stukkie inderdaad WEST! Nu kijken hoever het werkelijkheid wordt. | |
sanger | donderdag 5 oktober 2006 @ 15:01 |
quote:Volgens mij heeft Spyker gekocht en M-Holding in Spyker geinvesteerd als ik het goed heb..... | |
Spooky4u | donderdag 5 oktober 2006 @ 15:08 |
quote:Spyker is wel degelijk koper en eigenaar! Voor de naamswijziging bestaat inderdaad deze regel, echter niet wanneer de teams unaniem overeenkomen. En die goedkeuring is inmiddels al gegeven. Alleen mag het dit seizoen niet. | |
sanger | donderdag 5 oktober 2006 @ 15:26 |
Spyker heeft om de koop te financieren aandelen uitgegeven die door de andere participanten zijn gekocht. Michiel Mol is dus niet alleen eigenaar van het F1 deel, maar tevens aandeelhouder (eigenaar dus) van het "gewone" Spyker. | |
SteveBallmer | donderdag 5 oktober 2006 @ 15:34 |
quote:Zo is het. In the period preceding World War 1, a worldwide slump in the luxury car market meant that Spyker had to diversify its production and merged with the Dutch Aircraft Factory N.V. the company started developing and building fighter aircraft. During the war, Spyker built around 100 fighter aircraft and 200 aircraft engines. In 1914 the company introduced the slogan still being used today: ‘Nulla tenaci invia est via: For the tenacious no road is impassable’. Along with the slogan came a new logo, featuring a spoke wheel with a horizontal propeller across. Prachtig logo overigens. ![]() | |
rubbereend | donderdag 5 oktober 2006 @ 16:24 |
quote:dat was toch al meteen bekend, Spyker heeft Midland gekocht en Mol is mede eigenaar geworden van Spyker Cars en hij is directeur F1 geworden bij Spyker | |
Psychonikeo | donderdag 5 oktober 2006 @ 16:26 |
quote: | |
Rory78 | vrijdag 6 oktober 2006 @ 11:39 |
Allright, helder...![]() | |
sanger | vrijdag 6 oktober 2006 @ 12:20 |
quote:Om het volledig te maken: Midland kostte 106.6 Mio te betalen in 3 delen (laatste termijn eind 2008 dacht ik). Spyker heeft 2,5 miljoen aandelen uitgegeven met een waarde van ¤20,=. Het grootste deel hiervan werd door Michiel Mol gekocht. De rest door andere deelnemers an het M-consortium. Deze aandelenemissie bezorgt Spyker het benodigde kapitaal voor de eerste termijn betaling. Voor de overige termijnen gaat Spyker er vanuit dat de toenemende inkomsten daar in zullen voorzien. | |
roelofjan | vrijdag 6 oktober 2006 @ 12:32 |
quote:Hoe kom je daarbij? Leaseplan gaat Spyker sponsoren, meer haal ik niet uit het bericht van lleaseplan? | |
sanger | vrijdag 6 oktober 2006 @ 12:41 |
quote:Ik ook niet inderdaad. [F1]Spyker in de F1! Oranje boven! [ Bericht 12% gewijzigd door sanger op 06-10-2006 13:50:19 ] |