abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41305474
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 21:09 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Dat strenge geloven was in Nederland dan ook meer iets voor de middenstand. De elite wist meestal wel beter, evenals de onderlaag. Met dat verschil dat de onderlaag nog vaak afhankelijk/gechanteerd werden door de kerken.
In veel Drentse dorpjes is niet eens een kerk (in tegenstelling tot Groningse dorpjes).

Wat was de gelijkenis?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:19:05 #202
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41305519
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 20:42 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Verklaar u nader? Zelfde klas nu?
quote:
Taida vastgetaped aan dochter Verdonk

Taïda Pasic wordt op dit moment op niet mis te verstane wijze ontgroend. Het Kosovaarse bReEzAh-sletje, dat op een studentenvisum ons land weer binnen mocht, laat zich vrijwillig vernederen door de Leidse studentenvereniging Minerva (spreek uit als Minerrrwva). U kent het wel: zoemen, indikken, meisjes die in hun heupslip een met mayonaise besmeurde lantaarnpaal in moeten klimmen, in een halve minuut een liter bier naar binnen moet werken dan wel zich laten kaalscheren in de hoop straks deel te mogen uitmaken van dit eliteclubje. Io Vivat! Het toeval wil echter dat ook de dochter van Rita Verdonk zich op dit moment bij Minerva naar binnen probeert te likken. Dus leek het de ontgroeningscommissie wel een aardig idee beide foeten aan elkaar te koppelen. Letterlijk en figuurlijk dan. Zo zit het tweetal aan elkaar getaped en is het duo voorlopig genoodzaakt alles samen te doen. Zo meldt Kink FM en twee onafhankelijke bronnen binnen Minerrrwva hebben dat tegenover ons bevestigd. Beetje lullen dus over hoe op een vals visum Nederland binnen te komen. Wij kunnen niet wachten op de moeder-dochter dag... Bloed! Bloed! Bloed!
Bron is Geenstijl, dus geloofwaardig is het niet.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:19:05 #203
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41305520
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 21:15 schreef pberends het volgende:
Pessimisme is toegeslagen bij de Yankees.
[..]
Het wordt tijd voor een andere oorlog lagere werkloosheid.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:20:43 #204
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41305592
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 21:19 schreef Sidekick het volgende:

[..]

[..]

Bron is Geenstijl, dus geloofwaardig is het niet.
Ik zie dat Leidse Minerva er wel voor aan, eigenlijk.
pi_41305711
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 21:19 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Het wordt tijd voor een andere oorlog lagere werkloosheid.
Een Democraat als president dus?
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:25:02 #206
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41305759
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 21:23 schreef Monidique het volgende:

[..]

Een Democraat als president dus?
Ik bedoelde met lagere werkloosheid dus ook oorlog, gezien oorlog tot lagere werkloosheid leidt, vaak.

Maargoed, ik hoop dat men daar niet zo zwaar aan tilt.
pi_41305989
Leidt oorlog tot een lagere werkloosheid, vaak?

Ik kan af en toe een correlatie zien en af en toe ook niet.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:34:29 #208
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41306129
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 21:31 schreef Monidique het volgende:

[afbeelding]

In het begin van een oorlog, wel?
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:35:43 #209
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41306184
quote:

Logisch: Oorlog kost geld. De overheid zal een hoop gaan investeren in tanks, bommen & granaten. Die moeten gemaakt worden in fabrieken die weer werknemers nodig hebben. Ook zal een reservistenleger troepen/werkenmers van de reguliere arbeidsmarkt afhalen..
quote:
[afbeelding]

Je moet ook nog corrigeren voor een hoop andere factoren zoals economische recessie..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_41306244
Ik zie dat het begin van de Golfoorlog en het begin van de War on Terror samengingen met een hogere werkloosheid en de daling in de jaren zestig plaatsvond voor de Vietnamoorlog.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:37:37 #211
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41306284
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 21:35 schreef Napalm het volgende:

[..]

Logisch: Oorlog kost geld. De overheid zal een hoop gaan investeren in tanks, bommen & granaten. Die moeten gemaakt worden in fabrieken die weer werknemers nodig hebben. Ook zal een reservistenleger troepen/werkenmers van de reguliere arbeidsmarkt afhalen..
[..]
Zo dacht ik er ook een beetje over ja.
pi_41306340
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 21:35 schreef Napalm het volgende:

[..]

Ik weet dat het een impuls is, maar tegelijkertijd heeft het ook weer andere effecten. Maar dit Keynesiaans model, zoals het kennelijk genoemd wordt (heb het wel eens gehad), is toch al achterhaald verklaard?
quote:
Je moet ook nog corrigeren voor een hoop andere factoren zoals economische recessie..
Dat weet ik, daarom dit grafiekje.
pi_41306395
Ik denk dat binnenlands economisch beleid meer invloed heeft op de economie uiteindelijk dan het voeren van een oorlog en op het eerste gezicht kunnen Democraten in Amerika beter met hun economie omgaan dan de Republikeinen.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:48:08 #214
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41306722
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 21:38 schreef Monidique het volgende:
Maar dit Keynesiaans model, zoals het kennelijk genoemd wordt (heb het wel eens gehad), is toch al achterhaald verklaard?
Keynes is gedeeltelijk achterhaald. Met name door praktische problemen als politici die nooit durven af te lossen... De effecten zijn geringer als indertijd gedacht, zeker voor een kleine open economie als de NLse (positieve effecten vloeien weg naar het buitenland). De VS is veel groter en met name op defensie gebied veel autarkischer en daarmee geslotener. Derhalve: Keynesiaans beleid heeft meer effect in de VS. Dit neemt niet weg dat ook de VS zal de rekening moeten betalen voor de dure oorlogen maar wil niet zeggen dat er nu geen postieve economische werking vanuit gaat..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:53:52 #215
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41306976
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 21:40 schreef Monidique het volgende:
Ik denk dat binnenlands economisch beleid meer invloed heeft op de economie uiteindelijk dan het voeren van een oorlog en op het eerste gezicht kunnen Democraten in Amerika beter met hun economie omgaan dan de Republikeinen.
Hmm, het staatje met begrotingstekorten en de presidenten zeker? Je kan niet zo makkkelijk oordelen wederom de correctie voor recessie. + Vertraagde effecten van beleid van vorige regeringen (Stel Balk koopt de JSF maar onder BOS I moet die betaald worden..) + investeringen van de huidige regering.

Een staatschuld is als een hypotheek. Een grote hypotheek afsluiten is niet erg als je er een groot huis voor koopt. Als je het geld gaat gebruiken voor je dagelijkse uitgaven dan ben je dom bezig...
pi_41307131
Het blijkt ook dat de tax cuts waar zij zo voor pleiten niet het gewenste resultaat hebben en zelfs nadelig zijn voor de economie. Nu, dan kun je zeggen dat ze het verkeerd aanpakken en dat belastingverlaging als het goed uitgevoerd wordt, wel goed is, maar dat doen zij, de Republikeinen, dus niet. Maar ook het grafiekje met werkloosheid zegt wat. Dat economische onkunde misschien nog meer in de familie zit, dan in partijverwantschap, bijvoorbeeld, .
pi_41307233
Maar mijn gebrek aan voldoende economische kennis dwingt mij er wel toe het hier zo'n beetje bij te laten.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:01:52 #218
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41307365
Taïda op 1, dus.
pi_41307498
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 21:17 schreef sigme het volgende:

[..]

In veel Drentse dorpjes is niet eens een kerk (in tegenstelling tot Groningse dorpjes).

Wat was de gelijkenis?
eeuh, hier volg ik je niet meer.

Verder had ik op een vorige post een reply getypt, die ik vervolgens op de een of andere manier heb wegggeklikt. Het kwam erop neer dat ik die menu-opsomming van je gezien heb, en nog ervan naril.
En ik, wij!, willen wel graag eerst bewijs zien wat betreft die persoonlijke spekkigheid

Tot slot, die schapen hebben het nu vast heel gezellig. Al moet ik er niet aan denken hoe het in zo'n hok ruikt
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:08:38 #220
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41307708
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 22:01 schreef Yildiz het volgende:
Taïda op 1, dus.
Wat het wel waard is.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:09:27 #221
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41307746
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 21:57 schreef Monidique het volgende:
Het blijkt ook dat de tax cuts waar zij zo voor pleiten niet het gewenste resultaat hebben en zelfs nadelig zijn voor de economie. Nu, dan kun je zeggen dat ze het verkeerd aanpakken en dat belastingverlaging als het goed uitgevoerd wordt, wel goed is, maar dat doen zij, de Republikeinen, dus niet.
Bron voor je stelling? Je kan inderdaad redeneren dat de belastingverlagingen nu niet goed zijn ivm het grote tekort. Kan. Anderzijds, in een recessie is volgens Keynes wel het juise moment. Bovendien zullen de Republikeinen denken "NU of Nooit". Ik kan er nog wel wat bij verzinnen hoor maar ik vermoed dat het toch vooral democratische kift is omdat de belastingverlagingingen vooral voor de rijkste Amerikanen zijn..
pi_41307982
Het blijkt ook dat de tax cuts waar zij zo voor pleiten niet het gewenste resultaat hebben en zelfs nadelig zijn voor de economie.

Er is een onderzoek. En een website.
quote:
Finding #4: The Treasury study confirms that it is more prudent to raise taxes by a smaller amount today than to raise them by a larger amount in the future

A standard result in economics is that it is better to finance a given level of government spending with a “smooth” level of taxes.[8] For example, if the long-run budget is in deficit, it is better to act sooner and raise taxes by a smaller amount today than to wait for the deficits to grow so large that taxes have to be raised by a larger amount in the future. This is a basic implication of the old adage that it is better to act sooner to prepare for future challenges.

The Treasury study confirms this finding. Specifically, it finds that cutting taxes today and raising them by even more in the future to make up for the lost revenue and the larger deficits ultimately would reduce the size of the economy (real GNP) by 0.9 percent. In other words, the Treasury analysis finds that if one does not expect dramatic reductions in government programs to be instituted to pay for the tax cuts, it would be better for the economy to let the tax cuts expire.

This is consistent with the commonsense prescription: in preparing for our future fiscal challenges, it is better for the economy to have slightly higher taxes today (by letting some or all of the tax cuts expire) than to wait a long time and have to raise taxes dramatically in the future. Similarly, it would generally be preferable to make more modest program reductions today than to make larger program cuts in the future.
pi_41308073
er is economische theorie vóór Keynes, en ná Keynes.

So every time you read an article worrying that declining consumer confidence may tip us into recession, or that interest rate cuts will soon spark a recovery, or even that this time interest rate reductions may not do the trick, you are reading Keynesian economics. Like the man who was unaware that he had been writing prose all his life, these writers may not know that they are Keynesians — but they are.

http://www.pkarchive.org/column/71801.html

en hier:

http://www.pkarchive.org/theory/keynes.html

niet in al dat ideologische geschreeuw trappen dat Keynes achterhaald is
pi_41308120
Maar goed, zoals ik al zei, het is voor mij hocus pocus, op dit moment.
pi_41308135
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 22:08 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Wat het wel waard is.
Ze is wel wit zeg. Ze zou zo voor gothic door kunnen gaan.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_41308172
Vandaag gekocht, op CS, drie CD's voor vijfentwintig euro: Chimaira - The Impossibility of Reason, Slayer - South of Heaven en Sepultura - Chaos A.D.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:21:02 #227
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41308255
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 22:17 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ze is wel wit zeg. Ze zou zo voor gothic door kunnen gaan.
Ik ken meer dan genoeg mensen die met de helft van dit niveau van stress al de meest rare fysieke aandoeningen hadden gekregen, ik vind dat ze het nog aardig doet.

De ouders zijn nu statenloos ( ? ), en verlengen elke 3 maanden een document?
Wat is dat nu voor gezeik?
pi_41308411
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 22:21 schreef Yildiz het volgende:

[..]

[..] rare fysieke aandoeningen [...]
Horen die uiers daar ook bij?
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:24:54 #229
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41308439
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 22:24 schreef sizzler het volgende:

[..]

Horen die uiers daar ook bij?
Dat viel me ook al op ja
pi_41308541
Is het nog bezig of kan iemand anders een plaatje plaatsen?
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:27:56 #231
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41308583
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 22:27 schreef Monidique het volgende:
Is het nog bezig of kan iemand anders een plaatje plaatsen?
Ja en ja, moment. ( Ned 1)
Dit is de enige die ik heb.

Volgens mij zit daar een filter op (een beetje oker-achtige tint )
pi_41308631
Ik zag alleen een interview met een of andere vent.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:30:55 #233
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41308720
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 22:28 schreef Monidique het volgende:
Ik zag alleen een interview met een of andere vent.
Ja, die vader was hoofdzakelijk aan het woord ja.
pi_41308836
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 20:41 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

7,8 als cijfer op imdb is toch niet slecht. Mja ik merk het wel.
Lijkt me ook drie keer niks
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:33:36 #235
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41308849
sjee, zo'n opgemaakte Agnes Kant ziet er 10 jaar jonger uit @ Nova
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_41308863
Chimaira is wel leuk, ja.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:35:54 #237
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41308958
Ja, später.
pi_41308988
Ja, yo. Ihr Krieg. Unsere Welt.
pi_41309070
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 21:09 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Dat strenge geloven was in Nederland dan ook meer iets voor de middenstand. De elite wist meestal wel beter, evenals de onderlaag. Met dat verschil dat de onderlaag nog vaak afhankelijk/gechanteerd werden door de kerken.
Ja zeker zo na de oorlog was de verzuiling natuurlijk erg groot. Met de pastoor die langs kwam als een vrouw wat te lang niet zwanger was enzo . Wat ik van m'n ma begreep kon m'n opa het ook niet al te goed met hem vinden en zat hij wel namens de kvp in de raad (en was erg actief bij de bond) maar had de PvdA beter bij hem gepast.
pi_41309127
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 21:17 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat was de gelijkenis?
Drenthe was dan ook lang een erg moeilijk begaanbare provincie waarin het centrale bestuur nooit zoveel invloed had.
pi_41309159
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 21:36 schreef Monidique het volgende:
Ik zie dat het begin van de Golfoorlog en het begin van de War on Terror samengingen met een hogere werkloosheid en de daling in de jaren zestig plaatsvond voor de Vietnamoorlog.
Ik denk dat de factor oorlog te klein is om een duidelijk beeld te laten zien. Grootste dalingen zie namelijk als de (wereld)economie aantrekt. Wel grappig om te zien dat sinds begin jaren 80 er een dalende trend is te zien tot die tijd was die stijgend.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:44:54 #242
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41309338
Een geweldsdeliquent een ziekelijke stoornis?

De vraag moet zijn, is een geweldsdeliquent een ziekelijke stoornis, of is een niet-geweldsdeliquent succesvol in het onderdrukken van zijn emoties, en succesvol in relativeren?

Trouwens, nog 1 ding, ik heb het eens rondgevraagd op mn reis, en men was er unaniem van overtuigd dat in je eentje op een cel een veel ergere straf is dan met z'n 2-en.

Met z'n 2-en kun je met elkaar praten. In je eentje eet je jezelf haast op, en is er niemand anders te confronteren dan jezelf. Als je een slachter ben, dan slacht je jezelf.

Op Ned 1, ohja, weltrusten.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:03:59 #243
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41310169
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 22:14 schreef Monidique het volgende:
Het blijkt ook dat de tax cuts waar zij zo voor pleiten niet het gewenste resultaat hebben en zelfs nadelig zijn voor de economie.
Er is een onderzoek. En een website.
helemaal geen onaardige site al stellen ze wat dingen die me rechtstreeks tegen geaccepteerde economische theorien (tijdens mijn studie dan) ingaan. De VS zit natuurlijk vol met politieke thinktanks en ik kan niet opmaken of dit er nu ook een is of toch niet.

Ik zal die webstek eens wat beter bestuderen.
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 22:40 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik denk dat de factor oorlog te klein is om een duidelijk beeld te laten zien. Grootste dalingen zie namelijk als de (wereld)economie aantrekt. Wel grappig om te zien dat sinds begin jaren 80 er een dalende trend is te zien tot die tijd was die stijgend.
Heb je natuurlijk nog 2 mooie vragen:
- is oorlog een gevolg van (oorzaken van ) recessie of opbloeiing?
- wat is het effect van al de gesneuvelde soldaten op de naoorlogse-werkgelegenheid
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:04:37 #244
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41310198
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 22:27 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ja en ja, moment. ( Ned 1)
Dit is de enige die ik heb.
[afbeelding]
Volgens mij zit daar een filter op (een beetje oker-achtige tint )
Dik geworden! Zwanger?
pi_41310510
Film over het vliegtuig dat in het WTC boorde lijkt me een stuk boeiender...
pi_41310770
Of een Woody Allen-film die probeert duidelijk te maken dat de transformatie van John Hurt van Winston Smith in Adam Sutler maatschappijkritiek is op de have-nots becoming the haves, de hippies de bovenmodalen en de biggen leiders van de boerderij.
pi_41310863
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 23:11 schreef pberends het volgende:
Film over het vliegtuig dat in het WTC boorde lijkt me een stuk boeiender...
Wat dacht je hiervan?
pi_41310915
http://www.apple.com/trailers/weinstein/theprotector/trailer1r/

Deze heb ik al! In Thailand gekocht. Grappig dat hij nu in de VS pas uitkomt en ws later in NL.
pi_41311141
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 23:22 schreef Napalm het volgende:

[..]

Rechtse? NSDAP: Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei

Maar dit ging over lijsttrekkers en toekomstige premiers. Daarmee slaat je vergelijking als een tang op een varken
Deutsche Demokratische Republik.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:25:25 #250
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41311194
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 23:18 schreef sizzler het volgende:

[..]

Wat dacht je hiervan?
wanneer komt die in de bios?
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')