In veel Drentse dorpjes is niet eens een kerk (in tegenstelling tot Groningse dorpjes).quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:09 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Dat strenge geloven was in Nederland dan ook meer iets voor de middenstand. De elite wist meestal wel beter, evenals de onderlaag. Met dat verschil dat de onderlaag nog vaak afhankelijk/gechanteerd werden door de kerken.
quote:
Bron is Geenstijl, dus geloofwaardig is het niet.quote:Taida vastgetaped aan dochter Verdonk
Taïda Pasic wordt op dit moment op niet mis te verstane wijze ontgroend. Het Kosovaarse bReEzAh-sletje, dat op een studentenvisum ons land weer binnen mocht, laat zich vrijwillig vernederen door de Leidse studentenvereniging Minerva (spreek uit als Minerrrwva). U kent het wel: zoemen, indikken, meisjes die in hun heupslip een met mayonaise besmeurde lantaarnpaal in moeten klimmen, in een halve minuut een liter bier naar binnen moet werken dan wel zich laten kaalscheren in de hoop straks deel te mogen uitmaken van dit eliteclubje. Io Vivat! Het toeval wil echter dat ook de dochter van Rita Verdonk zich op dit moment bij Minerva naar binnen probeert te likken. Dus leek het de ontgroeningscommissie wel een aardig idee beide foeten aan elkaar te koppelen. Letterlijk en figuurlijk dan. Zo zit het tweetal aan elkaar getaped en is het duo voorlopig genoodzaakt alles samen te doen. Zo meldt Kink FM en twee onafhankelijke bronnen binnen Minerrrwva hebben dat tegenover ons bevestigd. Beetje lullen dus over hoe op een vals visum Nederland binnen te komen. Wij kunnen niet wachten op de moeder-dochter dag... Bloed! Bloed! Bloed!
Het wordt tijd voor een andere oorlog lagere werkloosheid.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:15 schreef pberends het volgende:
Pessimisme is toegeslagen bij de Yankees.
[..]
Ik zie dat Leidse Minerva er wel voor aan, eigenlijk.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:19 schreef Sidekick het volgende:
[..]
[..]
Bron is Geenstijl, dus geloofwaardig is het niet.
Een Democraat als president dus?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:19 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Het wordt tijd voor een andere oorlog lagere werkloosheid.
Ik bedoelde met lagere werkloosheid dus ook oorlog, gezien oorlog tot lagere werkloosheid leidt, vaak.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
Een Democraat als president dus?
In het begin van een oorlog, wel?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:31 schreef Monidique het volgende:
Leidt oorlog tot een lagere werkloosheid, vaak?
[afbeelding]
Ik kan af en toe een correlatie zien en af en toe ook niet.
Logisch: Oorlog kost geld. De overheid zal een hoop gaan investeren in tanks, bommen & granaten. Die moeten gemaakt worden in fabrieken die weer werknemers nodig hebben. Ook zal een reservistenleger troepen/werkenmers van de reguliere arbeidsmarkt afhalen..quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:31 schreef Monidique het volgende:
Leidt oorlog tot een lagere werkloosheid, vaak?
Je moet ook nog corrigeren voor een hoop andere factoren zoals economische recessie..quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:31 schreef Monidique het volgende:
[afbeelding]
Ik kan af en toe een correlatie zien en af en toe ook niet.
Zo dacht ik er ook een beetje over ja.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:35 schreef Napalm het volgende:
[..]
Logisch: Oorlog kost geld. De overheid zal een hoop gaan investeren in tanks, bommen & granaten. Die moeten gemaakt worden in fabrieken die weer werknemers nodig hebben. Ook zal een reservistenleger troepen/werkenmers van de reguliere arbeidsmarkt afhalen..
[..]
Ik weet dat het een impuls is, maar tegelijkertijd heeft het ook weer andere effecten. Maar dit Keynesiaans model, zoals het kennelijk genoemd wordt (heb het wel eens gehad), is toch al achterhaald verklaard?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:35 schreef Napalm het volgende:
[..]
Logisch: Oorlog kost geld. De overheid zal een hoop gaan investeren in tanks, bommen & granaten. Die moeten gemaakt worden in fabrieken die weer werknemers nodig hebben. Ook zal een reservistenleger troepen/werkenmers van de reguliere arbeidsmarkt afhalen..
Dat weet ik, daarom dit grafiekje.quote:Je moet ook nog corrigeren voor een hoop andere factoren zoals economische recessie..
Keynes is gedeeltelijk achterhaald. Met name door praktische problemen als politici die nooit durven af te lossen... De effecten zijn geringer als indertijd gedacht, zeker voor een kleine open economie als de NLse (positieve effecten vloeien weg naar het buitenland). De VS is veel groter en met name op defensie gebied veel autarkischer en daarmee geslotener. Derhalve: Keynesiaans beleid heeft meer effect in de VS. Dit neemt niet weg dat ook de VS zal de rekening moeten betalen voor de dure oorlogen maar wil niet zeggen dat er nu geen postieve economische werking vanuit gaat..quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:38 schreef Monidique het volgende:
Maar dit Keynesiaans model, zoals het kennelijk genoemd wordt (heb het wel eens gehad), is toch al achterhaald verklaard?
Hmm, het staatje met begrotingstekorten en de presidenten zeker? Je kan niet zo makkkelijk oordelen wederom de correctie voor recessie. + Vertraagde effecten van beleid van vorige regeringen (Stel Balk koopt de JSF maar onder BOS I moet die betaald worden..) + investeringen van de huidige regering.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:40 schreef Monidique het volgende:
Ik denk dat binnenlands economisch beleid meer invloed heeft op de economie uiteindelijk dan het voeren van een oorlog en op het eerste gezicht kunnen Democraten in Amerika beter met hun economie omgaan dan de Republikeinen.
eeuh, hier volg ik je niet meer.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:17 schreef sigme het volgende:
[..]
In veel Drentse dorpjes is niet eens een kerk (in tegenstelling tot Groningse dorpjes).
Wat was de gelijkenis?
Wat het wel waard is.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:01 schreef Yildiz het volgende:
Taïda op 1, dus.
Bron voor je stelling? Je kan inderdaad redeneren dat de belastingverlagingen nu niet goed zijn ivm het grote tekort. Kan. Anderzijds, in een recessie is volgens Keynes wel het juise moment. Bovendien zullen de Republikeinen denken "NU of Nooit". Ik kan er nog wel wat bij verzinnen hoor maar ik vermoed dat het toch vooral democratische kift is omdat de belastingverlagingingen vooral voor de rijkste Amerikanen zijn..quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:57 schreef Monidique het volgende:
Het blijkt ook dat de tax cuts waar zij zo voor pleiten niet het gewenste resultaat hebben en zelfs nadelig zijn voor de economie. Nu, dan kun je zeggen dat ze het verkeerd aanpakken en dat belastingverlaging als het goed uitgevoerd wordt, wel goed is, maar dat doen zij, de Republikeinen, dus niet.
quote:Finding #4: The Treasury study confirms that it is more prudent to raise taxes by a smaller amount today than to raise them by a larger amount in the future
A standard result in economics is that it is better to finance a given level of government spending with a “smooth” level of taxes.[8] For example, if the long-run budget is in deficit, it is better to act sooner and raise taxes by a smaller amount today than to wait for the deficits to grow so large that taxes have to be raised by a larger amount in the future. This is a basic implication of the old adage that it is better to act sooner to prepare for future challenges.
The Treasury study confirms this finding. Specifically, it finds that cutting taxes today and raising them by even more in the future to make up for the lost revenue and the larger deficits ultimately would reduce the size of the economy (real GNP) by 0.9 percent. In other words, the Treasury analysis finds that if one does not expect dramatic reductions in government programs to be instituted to pay for the tax cuts, it would be better for the economy to let the tax cuts expire.
This is consistent with the commonsense prescription: in preparing for our future fiscal challenges, it is better for the economy to have slightly higher taxes today (by letting some or all of the tax cuts expire) than to wait a long time and have to raise taxes dramatically in the future. Similarly, it would generally be preferable to make more modest program reductions today than to make larger program cuts in the future.
Ze is wel wit zeg. Ze zou zo voor gothic door kunnen gaan.quote:
Ik ken meer dan genoeg mensen die met de helft van dit niveau van stress al de meest rare fysieke aandoeningen hadden gekregen, ik vind dat ze het nog aardig doet.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:17 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ze is wel wit zeg. Ze zou zo voor gothic door kunnen gaan.
Horen die uiers daar ook bij?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:21 schreef Yildiz het volgende:
[..]
[..] rare fysieke aandoeningen [...]
Dat viel me ook al op jaquote:
Ja en ja, moment. ( Ned 1)quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:27 schreef Monidique het volgende:
Is het nog bezig of kan iemand anders een plaatje plaatsen?
Ja, die vader was hoofdzakelijk aan het woord ja.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:28 schreef Monidique het volgende:
Ik zag alleen een interview met een of andere vent.
Lijkt me ook drie keer niksquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:41 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
7,8 als cijfer op imdb is toch niet slecht. Mja ik merk het wel.
Ja zeker zo na de oorlog was de verzuiling natuurlijk erg groot. Met de pastoor die langs kwam als een vrouw wat te lang niet zwanger was enzoquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:09 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Dat strenge geloven was in Nederland dan ook meer iets voor de middenstand. De elite wist meestal wel beter, evenals de onderlaag. Met dat verschil dat de onderlaag nog vaak afhankelijk/gechanteerd werden door de kerken.
Drenthe was dan ook lang een erg moeilijk begaanbare provincie waarin het centrale bestuur nooit zoveel invloed had.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:17 schreef sigme het volgende:
[..]
In veel Drentse dorpjes is niet eens een kerk (in tegenstelling tot Groningse dorpjes).
Wat was de gelijkenis?
Ik denk dat de factor oorlog te klein is om een duidelijk beeld te laten zien. Grootste dalingen zie namelijk als de (wereld)economie aantrekt. Wel grappig om te zien dat sinds begin jaren 80 er een dalende trend is te zien tot die tijd was die stijgend.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:36 schreef Monidique het volgende:
Ik zie dat het begin van de Golfoorlog en het begin van de War on Terror samengingen met een hogere werkloosheid en de daling in de jaren zestig plaatsvond voor de Vietnamoorlog.
helemaal geen onaardige site al stellen ze wat dingen die me rechtstreeks tegen geaccepteerde economische theorien (tijdens mijn studie dan) ingaan. De VS zit natuurlijk vol met politieke thinktanks en ik kan niet opmaken of dit er nu ook een is of toch niet.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:14 schreef Monidique het volgende:
Het blijkt ook dat de tax cuts waar zij zo voor pleiten niet het gewenste resultaat hebben en zelfs nadelig zijn voor de economie.
Er is een onderzoek. En een website.
Heb je natuurlijk nog 2 mooie vragen:quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:40 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ik denk dat de factor oorlog te klein is om een duidelijk beeld te laten zien. Grootste dalingen zie namelijk als de (wereld)economie aantrekt. Wel grappig om te zien dat sinds begin jaren 80 er een dalende trend is te zien tot die tijd was die stijgend.
Dik geworden! Zwanger?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:27 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja en ja, moment. ( Ned 1)
Dit is de enige die ik heb.
[afbeelding]
Volgens mij zit daar een filter op (een beetje oker-achtige tint )
Wat dacht je hiervan?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 23:11 schreef pberends het volgende:
Film over het vliegtuig dat in het WTC boorde lijkt me een stuk boeiender...
Deutsche Demokratische Republik.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 23:22 schreef Napalm het volgende:
[..]
Rechtse? NSDAP: Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei
Maar dit ging over lijsttrekkers en toekomstige premiers. Daarmee slaat je vergelijking als een tang op een varken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |