quote:Een deel van de PSV-aanhang gaat actievoeren tegen de mogelijke komst van Patrick Kluivert naar PSV. Dat zegt Frits Bovers, voorzitter van PSV Fans United. Wat voor actie er komt, is nog niet bekend. Maar volgens Bovers zal het eerder een harde dan een ludieke actie zijn. De komst van Kluivert is omstreden door zijn Ajax-verleden en een aantal gebeurtenissen in zijn privé-leven. Toch is Kluivert een van de belangrijkste kandidaten om spits Jan Vennegoor of Hesselink, die naar Celtic vertrok, op te volgen
??quote:Eerstvolgende wedstrijd: FC Twente - PSV
quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:02 schreef rubbereend het volgende:
lekker up to date OP ookben benieuwd wat we tegen Twente gaan doen
en de TTquote:Op maandag 28 augustus 2006 19:07 schreef appelsientje het volgende:
[..]ik heb hem gewoon geknipt en geplakt (zal aan bos vragen of hij de Op wilt veranderen
)
Afellay komt er wel, maar heeft nog zijn tijd nodig.quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:20 schreef koningdavid het volgende:
Hoe vonden jullie Afellay spelen gisteren?
Ik weet nooit echt wat ik van hem moet denken. Hij is vaker geblesseerd dan dat hij speelt en hij heeft nog nooit een echt grote impact op mij gemaakt ofzo.
Wat vinden jullie van hem?
Ik ben ook meer fan van Aissati. Dit puur en alleen, omdat hij sneller lijkt te beslissen, ik vind dat er meer dreiging vnuit komt en hij lijkt fysiek idd sterker dan Affelay.quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:20 schreef koningdavid het volgende:
Hoe vonden jullie Afellay spelen gisteren?
Ik weet nooit echt wat ik van hem moet denken. Hij is vaker geblesseerd dan dat hij speelt en hij heeft nog nooit een echt grote impact op mij gemaakt ofzo.
Wat vinden jullie van hem?
Is Afellay een zelfde soort speler als Aissati, ook een spelverdeler? Of meer een gewone middenvelder. Ik krijg er niet echt hoogte van, ook omdat hij zo weinig speelt waarschijnlijk.quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:28 schreef cultheld het volgende:
Aissati verslaat Afellay op alle fronten.
De periode koeman kan al niet meer stukquote:Op maandag 28 augustus 2006 19:44 schreef cultheld het volgende:
Aissati is meer een tien dan Afellay. Waar Aissati een spelverdeler annex balvirtuoos is, hangt Afellay meer het spelvertragertje uit. Verder is Afellay vooralsnog vaker geblesseerd dan Aissati en heb ik het idee dat zijn ontwikkeling (en die van Aissati) stil zal komen te staan tijdens de periode Koeman.
Sankoh kost volgens mij iets van 3 miljoen,hebben jullie dat in de kas?quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:07 schreef rubbereend het volgende:
doe maar Kluivert en dan kunnen we nog wat miljoenen investeren in de verdediging.... doe maar Sankoh en dan kunnen we er weer even tegenaan.
dat moet er zijn, er is zojuist voor plus minus 7 miljoen verkocht.quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:10 schreef NickFeyR het volgende:
[..]
Sankoh kost volgens mij iets van 3 miljoen,hebben jullie dat in de kas?
Ik vrees dat 't daar niet bij blijft...quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:13 schreef Cart_man het volgende:
R. Koeman kost psv het kampioenschap dit seizoen.
Inderdaadquote:Op maandag 28 augustus 2006 20:19 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik vrees dat 't daar niet bij blijft...
Ben het niet vaak met je eens, maar ik ben bang deze keer wel...quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:13 schreef Cart_man het volgende:
R. Koeman kost psv het kampioenschap dit seizoen.
quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:28 schreef VoreG het volgende:
Met Hiddink eindigen jullie ook gewoon achter Ajax.
Ajax is sterker geworden met Henk ten Cate, Gabri en Huntelaar. PSV is minder geworden.quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:28 schreef appelsientje het volgende:
[..]
net als de afgelopen 2 jaar zeker
Daar heb je een punt, kan niet zeggen dat PSV veel sterker is geworden dan afgelopen jaar..quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:29 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ajax is sterker geworden met Henk ten Cate, Gabri en Huntelaar. PSV is minder geworden.
En ze spelen geen CL dit jaar, dat scheelt weer in de vermoeidheid.quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:29 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ajax is sterker geworden met Henk ten Cate, Gabri en Huntelaar. PSV is minder geworden.
en ervaring van de spelers..... bovendien hakken die kleine clubjes er net zo hard in bij ajaxquote:Op maandag 28 augustus 2006 20:35 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
En ze spelen geen CL dit jaar, dat scheelt weer in de vermoeidheid.
Klopt niks van deze zomer is hij van Celta Vigo naar Alaves gegaan.quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:36 schreef GotenSSJ het volgende:
Volgens psv.netwerk
Psv strikt Braziliaanse spits Nené van Alaves
Eindhoven- De Braziliaanse aanvaller Nené ruilt Alaves voor Psv eindhoven. Dat maakte Alaves maandag bekend. Met de overgang van de 24-jarige spits is een bedrag van 4,5 miljoen euro gemoeid.
Zondagavond bereikten Deportivo Alavés en Psv een akkoord over de transfer van Anderson Luis de Carvalho *Nené* luidt het in een communiqué.
De 25-jarige Nené scoorde afgelopen seizoen negen keer voor Alaves, dat hij in 2004 vervoegde van Mallorca. De Braziliaan genoot ook interesse van Bordeaux en Betis Sevilla.
Bron Voetbalprimeur.nl
Zonder Ooijer en VoH. Die Kone zou ze er ook niet inschieten als Hiddink er was. Lamey en Addo kunnen niet opeens verdedigen als Hiddink er is.quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:31 schreef cultheld het volgende:
PSV zou onder Hiddink m.i. niet minder zijn geworden.
De UEFA Cup finale is ook pas eind dit seizoen, raak je ook vermoeid doorquote:Op maandag 28 augustus 2006 20:35 schreef Dubnobasswithmyhead... het volgende:
[..]
En ze spelen geen CL dit jaar, dat scheelt weer in de vermoeidheid.
komt dat vast lastig uit in jullie play offsquote:Op maandag 28 augustus 2006 20:44 schreef VoreG het volgende:
[..]
Zonder Ooijer en VoH. Die Kone zou ze er ook niet inschieten als Hiddink er was. Lamey en Addo kunnen niet opeens verdedigen als Hiddink er is.
[..]
De UEFA Cup finale is ook pas eind dit seizoen, raak je ook vermoeid door
Play offs zijn voor ploegen die matig hebben gepresteerd in de competitie en die het daarna wel waarmaken. Dit jaar zal Ajax dus geen playoffs spelen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:45 schreef rubbereend het volgende:
[..]
komt dat vast lastig uit in jullie play offs
inderdaad, jullie hebben het al echt waargemaaktquote:Op maandag 28 augustus 2006 20:47 schreef VoreG het volgende:
[..]
Play offs zijn voor ploegen die matig hebben gepresteerd in de competitie en die het daarna wel waarmaken. Dit jaar zal Ajax dus geen playoffs spelen.
Waarmaken in de zin van de CL voorronde niet doorkomen?quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:47 schreef VoreG het volgende:
[..]
Play offs zijn voor ploegen die matig hebben gepresteerd in de competitie en die het daarna wel waarmaken. Dit jaar zal Ajax dus geen playoffs spelen.
Huntelaar krijgt terugslag dit seizoenquote:Op maandag 28 augustus 2006 20:29 schreef VoreG het volgende:
[..]
Daar zit hij midden in.quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:25 schreef pascalheister het volgende:
[..]
Huntelaar krijgt terugslag dit seizoen![]()
Inderdaad Ajax heeft nog niks waar gemaakt. PSV pakt hopelijk de CL.. gun het ze van harte!quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:24 schreef pascalheister het volgende:
[..]
Waarmaken in de zin van de CL voorronde niet doorkomen?
Dat zou inderdaad wat zijn geweest jaquote:Op maandag 28 augustus 2006 22:11 schreef Radegast het volgende:
Cocu bijna naar Feyenoord de afgelopen zomer!![]()
Klonk vrij definitief, als je de normale "geen commentaar"-opmerkingen aan moet horenquote:Op maandag 28 augustus 2006 22:12 schreef maril het volgende:
Kluivert nog niet uit beeld.
Rai unoquote:Op maandag 28 augustus 2006 22:15 schreef ErikT het volgende:
Waar zien jullie dit?
AD.quote:Kan spits Kluivert het nog?
Door PETER VAN DUYL
EINDHOVEN - Vraag AZ-trainer Louis van Gaal naar de beste spits die hij kent en onvermijdelijk komt het gesprek terecht op Patrick Kluivert. De ervaren oefenmeester vindt de topscorer van Oranje niet eens zozeer de beste aanvaller die er geweest is, maar wel iemand die de allerbeste had kunnen zijn.
Nu PSV serieus overweegt om de oud-international naar Eindhoven te halen, strepen de beleidsbepalers voortdurend de voors en tegens tegen elkaar af. Hoe fit is de oud-Ajacied? Hoe ambitieus is hij nog en kan hij het opbrengen om nog één keer al zijn talent bijeen te rapen en het beste uit zichzelf te halen?
,,Als je een speler van 24 koopt die net een succesvol WK heeft gespeeld, ben je redelijk zeker van je zaak,’’ onderkent voorzitter Rob Westerhof. ,,Bij iemand van 30 met een paar magere jaren achter de rug, is er sprake van een verhoogd risico.’’
Al een carrière lang kampt Kluivert met tegenwerking van zijn lichaam. In zijn laatste Ajax-jaar (’96-’97) kostte een knieoperatie hem een half seizoen. Zijn beste tijd kende Kluivert tussen 1998 en 2003 bij Barcelona. Sinds drie jaar sukkelt Kluivert echter met blessures én zijn vorm. In de laatste drie voetbaljaren bij Barcelona, Newcastle United en Valencia maakte hij slechts vijftien goals.
Toen Kluivert vorig jaar naar Valencia verhuisde, kwam hij in eerste instantie niet door de medische keuring. Even daarvoor had hij de linkerknie laten ‘schoonmaken’. Pas een paar weken van herstel later slaagde de aanvaller voor een tweede test. Overigens werd de clubarts die bij Valencia het licht voor Kluivert op groen zette door de club op een zijspoor gerangeerd, al is nooit gezegd dat het één met het ander te maken heeft.
Als PSV zich in het avontuur Kluivert stort, zal hij in Eindhoven aan een normale medische keuring worden onderworpen. ,,Pas als we een indicatie krijgen dat het nodig is, volgt er extra onderzoek,’’ zegt clubarts Cees-Rein van den Hoogenband. ,,Dat kan een mri-scan zijn of een conditionele test. Maar zover komt het zelden.’’
Het is geen geheim dat Kluivert meer meetorst dan zijn recente sportieve verleden alleen. Als Ajacied was hij betrokken bij een dodelijk ongeluk en werd hij genoemd in een verkrachtingszaak. In zijn tijd bij Barcelona werd de aanvaller nogal eens met zijn losbandige levensstijl om de oren geslagen.
Kluivert verspeelde in Nederland nog een extra portie krediet toen hij tijdens een tv-interview met Wilfried de Jong loog dat hij contact had met de familie van de man die hij ooit doodreed.
In het contract dat de Amsterdammer vorig jaar bij Valencia tekende, bedong de club een speciale clausule. Valencia kon zonder kosten van hem af als hij zich niet aan ‘een van een sportman gewenste levensstijl’ zou houden.
Of PSV zoiets ook zou overwegen, wilde voorzitter Westerhof niet zeggen. ,,Zover zijn we nog niet.’’.
Alle kanalen bij PSV meldden gisteren dat er over Kluivert geen nieuws te melden was, zaakwaarnemer Foortse zei nog niets uit Eindhoven gehoord te hebben.
Onwillekeurig gaat het hart van de echte voetballiefhebber sneller kloppen bij de gedachte dat Kluivert zichzelf zou hervinden in de Nederlandse eredivisie. ,,Want Kluivert,’’ zei Louis van Gaal vorig jaar nog, ,,die had alles.’’
ik snap dan in hemelsnaam niet wat ie bij zo'n b-team te zoeken heeftquote:Op maandag 28 augustus 2006 22:11 schreef Radegast het volgende:
Cocu bijna naar Feyenoord de afgelopen zomer!![]()
Heb ik iets gemist?quote:Op maandag 28 augustus 2006 22:43 schreef pascalheister het volgende:
[..]
ik snap dan in hemelsnaam niet wat ie bij zo'n b-team te zoeken heeft
Toen PSV er met Cocu wellicht niet uit zou komen heeft broertje Erwin Philip gepolst om naar Rotterdam te verkassen. Logisch, natuurlijk. Zou me niet verbazen wanneer zowel AZ als Ajax dat ook hebben geprobeerd.quote:
Lijkt me ook niet meer dan logisch dat je zo'n voetballer als Cocu polstquote:Op maandag 28 augustus 2006 23:13 schreef twi het volgende:
[..]
Toen PSV er met Cocu wellicht niet uit zou komen heeft broertje Erwin Philip gepolst om naar Rotterdam te verkassen. Logisch, natuurlijk. Zou me niet verbazen wanneer zowel AZ als Ajax dat ook hebben geprobeerd.
Roy Makaay zal meer dan 3 miljoen kosten. Met Westerhof komt zo'n speler er dus nooit. Ja, misschien als Makaay 25 had geweest...quote:Op maandag 28 augustus 2006 23:49 schreef Bombardier het volgende:
Het wordt Roy Makaay.
Dat kan niet anders.
waarom zou Bayern een basisspeler verkopen?quote:Op maandag 28 augustus 2006 23:49 schreef Bombardier het volgende:
Het wordt Roy Makaay.
Dat kan niet anders.
Hij wordt deze week nog gepresenteerd, let maar op.
Beetje een struisvogelopmerking.quote:Op maandag 28 augustus 2006 23:49 schreef Bombardier het volgende:
Het wordt Roy Makaay.
Dat kan niet anders.
Hij wordt deze week nog gepresenteerd, let maar op.
Makaay is inmiddels flink uit de gratie geraakt. Dat hing al een tijdje in de lucht en al helemáál na die misser zaterdag. Let maar op, Bayern laat hem gaan.quote:Op maandag 28 augustus 2006 23:52 schreef rubbereend het volgende:
[..]
waarom zou Bayern een basisspeler verkopen?
Daar weiger ik in te geloven.quote:Op maandag 28 augustus 2006 23:53 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Beetje een struisvogelopmerking.
Als Kluivert door de medische keuring komt wordt hij gewoon PSV-er denk ik.
Ze hebben Podolski aangetrokken en er is (naar mijn informatie) verder geen spits vertrokken. Ik denk dat Podolski de positie Makaay in gaat nemen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 23:54 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik denk van niet.
Denk het niet hoor.En het salaris wat hij verdient,zou hij met minder genoeg nemen.Neem gewoon aan dat Kluivert de beste oplossing en in feite ook de enige oplossing.Feyenoord moet trouwens ook maar eens opschieten met een spits,wat er nu rondloopt wordt je niet erg vrolijk van.quote:Op maandag 28 augustus 2006 23:54 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Daar weiger ik in te geloven.
Makaay past echter in alle opzichten bij PSV. Het zou dè oplossing zijn.
Guererro is vertrokken.quote:Op maandag 28 augustus 2006 23:56 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Ze hebben Podolski aangetrokken en er is (naar mijn informatie) verder geen spits vertrokken. Ik denk dat Podolski de positie Makaay in gaat nemen.
Dat wist ik niet. Maar ik blijf erbij.quote:
Wat denk je dat Makaay verdient ? Zal ook niet niks zijn.Kluivert is gewoon betere voetballer,zeker qua techniek.En Kluivert is juist de perfecte vervanger voor Vennegoor,het is iemand die bal bij izch kan houden in tegenstelling tot Das Phantom,die je de hele wedstrijd niet ziet,pas als hij de goal maakt zie je hem pas.Qua voetbal past Kluivert beter dan Makaay.quote:Op maandag 28 augustus 2006 23:59 schreef Bombardier het volgende:
Nogmaals, aan Kluivert hangt een enórm financieel risico. Ik geloof niet dat PSV dat risico gaat nemen.
Makaay lijkt me ook beter in het team en bij de club passen. Daarnaast past hij wel in de positie Vennegoor.
Makaay is mentaal gezien véle malen stabieler dan Patrick Kluivert. In tegenstelling tot Kluivert is Makaay juist op- en top prof, die voor de club en de sport leeft. Jullie vergeten bijna allemaal het mentale aspect van een voetballer. Als die factor niet in orde is, dan slaag je simpelweg niet. Dat betekent: weggegooid geld. Talloze voorbeelden van topvoetballers die mentaal te kort kwamen, of op een zijspoor raakten. Kluivert is -in potentie- de beste spits van de wereld op die positie, maar ik geloof niet dat dat er ooit meer uitkomt.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 00:01 schreef NickFeyR het volgende:
[..]
Wat denk je dat Makaay verdient ? Zal ook niet niks zijn.Kluivert is gewoon betere voetballer,zeker qua techniek.En Kluivert is juist de perfecte vervanger voor Vennegoor,het is iemand die bal bij izch kan houden in tegenstelling tot Das Phantom,die je de hele wedstrijd niet ziet,pas als hij de goal maakt zie je hem pas.Qua voetbal past Kluivert beter dan Makaay.
Wat een onzin. Makaay kent het Nederlands voetbal en weet wat hij hier kan verdienen. Daarnaast is hij lang niet zo op geld belust als Patrick Kluivert. Hij zal ooit terugkeren naar de Nederlandse velden. Dit is de uitgelezen kans voor Makaay, bij de enige club uit de Top-3/4 waar hij binnen de cultuur past. En hij is CL-speelgerechtigd.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 00:04 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Denk dat Makaay qua salaris misschien nog hogere eisen stelt als Kluivert. Daarnaast nog een transfersom, nee, Makaay geloof ik echt niet.
Ik vrees dat Patrick wel zoveel zelfkennis heeft, dat zo'n constructie niet wordt getekend.quote:Als Kluivert komt, gaat dat waarschijnlijk mbv een prestatiecontract heb ik gelezen.
Nee.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 00:09 schreef Chadi het volgende:
kutzooi ajax had hem an moeten trekken
Je kent ze beide persoonlijk?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 00:09 schreef Bombardier het volgende:
Daarnaast is hij lang niet zo op geld belust als Patrick Kluivert.
Welk financieel risisco? Hij mocht toch voor niks weg? Aan Makaay kleeft pas financieel risico, die moet gewoon nog een forse transfersom opbrengen en zal een miljoenensalaris willen (niet dat Kluivert niet in de hoogste schaal bij PSV terecht zou komen, maar dat terzijde). Die transfersom is weggegooid geld omdat je hem nooit meer kan doorverkopen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 23:59 schreef Bombardier het volgende:
Nogmaals, aan Kluivert hangt een enórm financieel risico. Ik geloof niet dat PSV dat risico gaat nemen.
Makaay lijkt me ook beter in het team en bij de club passen. Daarnaast past hij wel in de positie Vennegoor.
Zakelijk? Eerder labiel, lomp en gebrek aan visie, dat vind ik heel iets anders dan "zakelijk". Van Raaij was ook zakelijk maar had een heel vaderlijke uitstraling en dat werkte in zijn en PSV's voordeelquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 03:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hoelang zien jullie Westerhof eigenlijk nog blijven?
De man lijkt puur een eigen plan te maken en daar amper van af te wijden; veel in de media, veel zwart wit uitspraken waar hij later dan toch op terug moet komen. Nu ook weer met Kluivert. Hij wil hem absoluut niet hebben, vind het een risicofactor etc.
Hoe blij zijn jullie eigenlijk met de zakelijke Westerhof na de sympathieke van Raaij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |