Ten eerst beschadigen gebeurt alleen als je er als een debiel mee over een podium rent en dan tegen de muur knalt...quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 21:51 schreef Even het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik zo'n dure gitaar zou willen hebben eerlijk gezegd.. T klinkt natuurlijk wel heel stoer; ik heb een gitaar/versterker xxxx euro, maar ik zou echt bang zijn om em te beschadigen denk ik....
Mijn gitaar was 650 euro, ik heb em al 5 maanden maar ben nog steeds "bang" om em te beschadigen moet je voorstellen als ie 4 keer zo duuur zou zijn![]()
Mja als je hem nieuw hebt wil je dat ding natuurlijk in die staat houden, maar als er eenmaal een paar krassen en deukjes inzitten zal je er toch iets makkelijker mee omgaan als je begrijpt wat ik bedoelquote:Op zondag 27 augustus 2006 17:06 schreef Desensitized het volgende:
Ik vind een goedkopere gitaar ook veiligerBen nogal iemand die graag wat loopt te springen en te gek doen. Dan heb ik liever dat ik mijn Epi van 200 laat flikkeren dan een dure echte LP van 2000 euro
Okeequote:Op zondag 27 augustus 2006 17:10 schreef Jorikjet het volgende:
metaal in me reet?
en dribbel, ik moet nog ffkes wachten op die vriend van me, maar laat het je zo snel mogelijk weten!
Dat lijkt me ook tof om ooit eens te doenquote:Op zondag 27 augustus 2006 17:09 schreef Desensitized het volgende:
Ik begrijp het zeker
Daarom ga ik straks ook zelf gitaren bouwenEerst voor de band en dan op bestelling. Kan ik tenminste mijn eigen spul slopen
Daarvoor heb je straplocks.quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:06 schreef Desensitized het volgende:
Ik vind een goedkopere gitaar ook veiligerBen nogal iemand die graag wat loopt te springen en te gek doen. Dan heb ik liever dat ik mijn Epi van 200 laat flikkeren dan een dure echte LP van 2000 euro
Ik ben nu bij m'n ma en heb m'n acoustiche mee genomenquote:Op zondag 27 augustus 2006 17:03 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik baal dat ik m'n gitaar niet heb meegenomen naar m'n ouders![]()
Ik kwam nog langs meppelquote:Op zondag 27 augustus 2006 17:34 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ik ben nu bij m'n ma en heb m'n acoustiche mee genomen
Metallicaquote:Op zondag 27 augustus 2006 17:37 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik kwam nog langs meppel![]()
Maarja ik ga vanavond weer terug, en dan nog ff bedenken wat ik eens zal gaan spelen![]()
Ik ben nu in Nieuw Leusenquote:Op zondag 27 augustus 2006 17:37 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik kwam nog langs meppel![]()
Maarja ik ga vanavond weer terug, en dan nog ff bedenken wat ik eens zal gaan spelen![]()
Een gitaar is bedoeld om op te spelen, waar, wanneer en met wie je dat doet is irrelevant, pure bijzaak...quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:19 schreef --H-I-M-- het volgende:
Van de andere kant vin ik het ontzettend zonde om je dure gitaar alleen op de slaapkamer te houden. Een gitaar is IMO bedoeld om lekker mee in een band te kunnen rammen!
Eergister enter sandman helemaal geleerd en de intro van Onequote:
Ik krijg battery echt niet voor elkaarquote:Op zondag 27 augustus 2006 17:50 schreef Desensitized het volgende:
Haha, nee ik ook nietMaar wil ze nog wel eens leren, alleen de old-skool Metallica is zo fokking snel!
je moet Bed of Razors proberen leuk nummer en niet al te snelquote:Op zondag 27 augustus 2006 17:53 schreef Desensitized het volgende:
Ja, en die riff onder de solo van One ga ik vandeweek ook eens even oefenen. Moet te doen zijn.
Ik ga ze zienquote:Op zondag 27 augustus 2006 18:03 schreef Desensitized het volgende:
Klinkt erg lekker ja CoB
Welk album staat die ook alweer? Hatebreeder.![]()
Ik vis ook meestal de leuke riffjes uit een liedjequote:Op zondag 27 augustus 2006 18:13 schreef mberg86 het volgende:
Ik heb nooit zin om zulke liedjes helemaal uit m'n hoofd te leren... Meestal kloot ik maar wat aan..
Laat me raden, 'Good riddance'?quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:26 schreef Desensitized het volgende:
Scheelt het weer dat ik geen '61 SG hebEn zal dan ook niet mekkeren hoor
Kan zowiezo geen solo'sJa één van Green Day
![]()
Rock-om-op-te-dansenquote:Op zondag 27 augustus 2006 19:56 schreef Elmo1608 het volgende:
Wat voor muziek speel je?
Spelen voor de lol dus, zoals het hoort!quote:Op zondag 27 augustus 2006 20:09 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Rock-om-op-te-dansen![]()
We spelen vooral covers, een paar eigen creaties er tussendoor. Maar we coveren Franz F., RHCP, Kaiser Chiefs, Strokes...dingen waar we toevallig op dat moment naar luisteren.Het is ook vooral voor de lol, al willen we nog wel meer eigen nummers maken en er echt voor gaan. En meer optreden! Dus als iemand nog een venue weet, we zijn niet zo duur.
![]()
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:54 schreef mberg86 het volgende:
Hallo,
Ik ben op zoek naar een nieuwe / 2e hands versterker, maar ik heb er totaal geen verstand van. Ik wil graag een versterker hebben die ik evt. ook op het podium kan gebruiken, zo ver is het nog niet, maar anders kan ik over een tijdje wéér een nieuwe nodig. Hoeveel Watt etc. heb ik ongeveer nodig?
is mij donderdag ook gelukt:quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:54 schreef Jorikjet het volgende:
en je hebt de mensen aan het dansen gekregen!
Ik heb er ook geen bal verstand van, dus laat ik het over aan de guru's. Misschien is een prijsindicatie wel handig. Over het algemeen zullen de merken aan het begin van de topic genoemd de wat betere zijn en is het aantal watt niet per se een graadmeter voor geluidsintensiteit hoewel er natuurlijk wel een link isquote:Hallo,
Ik ben op zoek naar een nieuwe / 2e hands versterker, maar ik heb er totaal geen verstand van. Ik wil graag een versterker hebben die ik evt. ook op het podium kan gebruiken, zo ver is het nog niet, maar anders kan ik over een tijdje wéér een nieuwe nodig. Hoeveel Watt etc. heb ik ongeveer nodig?
Elk advies wat niet de muzieksmaak van de uiteindelijke gebruiker mee neemt kan wat mij betreft linea recta de vuilnisbak in. Alhoewel ikzelf met met name de Deville of de AC30 best heel tevreden zou zijn (maar ik weet dan ook hoe ze klinken).quote:Op zondag 27 augustus 2006 23:56 schreef guitarist.nl het volgende:
Fender Deville, Vox ac30, Marshall Bluesbreaker of 1974x.
1 van die 4 raad ik je aan
@Versterkerdude: Wat voor soort muziek wil je gaan spelen??quote:Op zondag 27 augustus 2006 20:53 schreef mberg86 het volgende:
Hmm.. misschien hebben jullie hier overheen gelezen?
[..]
Het was ook maar een garpje ;Dquote:Op maandag 28 augustus 2006 00:45 schreef Litpho het volgende:
[..]
Elk advies wat niet de muzieksmaak van de uiteindelijke gebruiker mee neemt kan wat mij betreft linea recta de vuilnisbak in. Alhoewel ikzelf met met name de Deville of de AC30 best heel tevreden zou zijn (maar ik weet dan ook hoe ze klinken).
Ja, daarom, Ik wil mezelf natuurlijk wel kunnen horenquote:Op maandag 28 augustus 2006 09:49 schreef Desensitized het volgende:
[..]
@Versterkerdude: Wat voor soort muziek wil je gaan spelen??
Ik zou zeggen, dikke 100 watt Marshall stack!! Heb ik ook [half-stack dan] en kan alles bijhouden. Maar je word inderdaad vak wel uitversterkt, dus is alleen voor jezelf, maar met een 20 wattertje hoor je dan niks
Dat ziet er wel goed uit ja, net prijsje. En 100 watt is meer dan genoeg.quote:Op maandag 28 augustus 2006 10:57 schreef mberg86 het volgende:
[..]
Ja, daarom, Ik wil mezelf natuurlijk wel kunnen horen. Bovendien is het ook wel makkelijk dat ik met het oefenen fatsoenlijk boven een drumstel uit kan komen.
Dus met zoiets moet ik al een eind kunnen komen?
http://www.feedback.nl/?id=55&b=HMACBMG100DFX
monitor enzoquote:Op maandag 28 augustus 2006 09:49 schreef Desensitized het volgende:
[..]
@Versterkerdude: Wat voor soort muziek wil je gaan spelen??
Ik zou zeggen, dikke 100 watt Marshall stack!! Heb ik ook [half-stack dan] en kan alles bijhouden. Maar je word inderdaad vak wel uitversterkt, dus is alleen voor jezelf, maar met een 20 wattertje hoor je dan niks
En wie ben jij dan?quote:Op maandag 28 augustus 2006 13:21 schreef SNArky het volgende:
[..]
Ben jij nog op jansbrug geweest in de owee?
jaquote:Op maandag 28 augustus 2006 13:21 schreef SNArky het volgende:
[..]
quote:Op zondag 27 augustus 2006 20:53 schreef elixer het volgende:
(+/- 800E)
quote:'by Richwood'
Was het niet, De uitzondering die de regel bevestigtquote:Op maandag 28 augustus 2006 18:41 schreef Jorikjet het volgende:
uitzondering maakt de regel
Als je goed leest, dan lees je ook dat ie er geen 800 euro voor heeft betaald...quote:Op maandag 28 augustus 2006 14:22 schreef Gitarist het volgende:
[..]
[..]
![]()
Mooie gitaar! Vertel er eens wat meer over...
Begrijp ik het nu goed dat Richwood (wat ik zelf wel zou willen categoriseren als een B-merk), een merk als dochteronderneming heeft die wèl dure gitaren maakt?
Das hetzelfde...quote:Op maandag 28 augustus 2006 18:43 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Was het niet, De uitzondering die de regel bevestigt![]()
ik vind die slagplaat altijd zo jammer op die tele's. het ziet er zo leeg uit. er hoeft niet per se nog een element bij, maar had het dan iets interessanter gemaakt.quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:17 schreef TeleluvR het volgende:
Soms dan ben je onder de indruk van wat je in je handen hebt.
Ditmaal een Japanse Squier Telecaster Silver Series uit 1990.
Geweldige gitaar, grotendeels volgens vroege jaren 50 specs: 5-punts bevestigde slagplaat, enkellaags, toploader brug (dus geen snaren door de body), lekkere forse hals!
Gewoon plain zwart, zoals het hoort. Ik sloeg enigszins achterover toen ik de gitaar voelde en hoorde: Volwaardig telegeluid uit een Squiertje! Brugelement supertelesound, halselement bleek wat achter te blijven, maar na een kleine afstelbeurt (eigenlijk, even omhoogdraaien) klonk ook deze perfect. Toen ik de slagplaat verwijderde om het element te stellen, zag ik ook dat hier een prachtige jaren 50 routing was uitgehaald voor het brugelement, kortom, minimale frezing!![]()
Die Jappen weten wat ze bouwen, wauw! Waarom je nog een dure USA'er koopt is af en toe een raadsel!![]()
[afbeelding]
Heb je al die boeken gelezen?quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:17 schreef TeleluvR het volgende:
Geweldige gitaar, grotendeels volgens vroege jaren 50 specs: 5-punts bevestigde slagplaat, enkellaags, toploader brug (dus geen snaren door de body), lekkere forse hals!
Gewoon plain zwart, zoals het hoort. Ik sloeg enigszins achterover toen ik de gitaar voelde en hoorde: Volwaardig telegeluid uit een Squiertje! Brugelement supertelesound, halselement bleek wat achter te blijven, maar na een kleine afstelbeurt (eigenlijk, even omhoogdraaien) klonk ook deze perfect. Toen ik de slagplaat verwijderde om het element te stellen, zag ik ook dat hier een prachtige jaren 50 routing was uitgehaald voor het brugelement, kortom, minimale frezing!![]()
Die Jappen weten wat ze bouwen, wauw! Waarom je nog een dure USA'er koopt is af en toe een raadsel!![]()
[afbeelding]
Pillendraaierquote:Op maandag 28 augustus 2006 20:17 schreef TeleluvR het volgende:
[afbeelding]
Ik ben bang van wel...quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:39 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Heb je al die boeken gelezen?
Het Japanse hout is niet altijd hetbeste
Fout...quote:
Je had t beter in het Delft topic kunnen vragen, maar nu je t hier toch doet..quote:Op maandag 28 augustus 2006 13:21 schreef SNArky het volgende:
[..]
Ik zet mijn geld op Geneeskundequote:Op maandag 28 augustus 2006 21:50 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik ben bang van wel...
Vooral 'het computerboek' van onze eigen Chriet...![]()
[afbeelding]
Japans hout is prima, niks mis mee... prima plank!![]()
![]()
![]()
[..]
Fout...![]()
Aha, een tweedejaars dus.quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:54 schreef Hammet het volgende:
[..]
Tuurlijk! Ik moest maandag, dinsdag en donderdag bar staan op Oele
Ruilen tegen een zak yoghurtgums ?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 00:15 schreef guitarist.nl het volgende:
Iemand een idee wat ik met mijn Japanner moet doen?
Ik speel alleen nog maar op mijn USA of afgeragte acoustische met snaren ouder dan een jaar waarvan de A net vanavond vlak voor de brug is geknapt, maar ik had hem ruim omgewonden dus weer ff aan de brug geknoopt
Iemand belang bij?
Of ruil tegen ES335
wat voor een? foto's?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 00:15 schreef guitarist.nl het volgende:
Ik speel alleen nog maar op mijn USA of afgeragte acoustische met snaren ouder dan een jaar waarvan de A net vanavond vlak voor de brug is geknapt, maar ik had hem ruim omgewonden dus weer ff aan de brug geknoopt
Iemand belang bij?
Of ruil tegen ES335
Ik heb die ook, maar dan de stack versiequote:Op maandag 28 augustus 2006 10:57 schreef mberg86 het volgende:
[..]
Ja, daarom, Ik wil mezelf natuurlijk wel kunnen horen. Bovendien is het ook wel makkelijk dat ik met het oefenen fatsoenlijk boven een drumstel uit kan komen.
Dus met zoiets moet ik al een eind kunnen komen?
http://www.feedback.nl/?id=55&b=HMACBMG100DFX
Is dat jou gear op die foto?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 01:10 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Ik heb die ook, maar dan de stack versieLosse top met cabinet.
Is eventueel te koop, dus doe een bod
Foto:
[afbeelding]
Psst, read againquote:Op maandag 28 augustus 2006 14:22 schreef Gitarist het volgende:
[..]
[..]
![]()
Mooie gitaar! Vertel er eens wat meer over...
Begrijp ik het nu goed dat Richwood (wat ik zelf wel zou willen categoriseren als een B-merk), een merk als dochteronderneming heeft die wèl dure gitaren maakt?
Jij, dood, nu!quote:Op maandag 28 augustus 2006 22:20 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik zet mijn geld op Geneeskunde![]()
Ruilen tegen een Guitarport...quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 00:15 schreef guitarist.nl het volgende:
Iemand belang bij?
Of ruil tegen ES335
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sure 'nuff 'n Yes I Do
http://hasthelargehadroncolliderdestroyedtheworldyet.com/
FOK!kers maken muziek.
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 07:13 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Jij, dood, nu!(=aangezien doodsverwensingen niet mogen op Fok!)
Ik ben nog nooit zo beledigd...![]()
Nee ik was eerstquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 11:34 schreef Jorikjet het volgende:
teleluvr, mag ik hem van je overnemen?
Ja maar da's een stratquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:29 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Nee ik was eerst
Er staat wel een foto van mijn Japanner in mijn FoBo
V-hals
USA brug, USA 57-62 element in de brug positie.
Stairway To Heaven?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:36 schreef Christine het volgende:
Hoi!
Ik wil weer een tip. Ik ben beginneling op de gitaar en zoek leuke (bekende) nummers die gemakkelijk te spelen zijn. Accoordjes tokkelen lukt me aardig, daarom zoek ik nu naar muziek met "echte" tabs.
Wat ik al kan spelen: Blackbird van the Beatles, Dust in the wind van Kansas, iets wat lijkt op Nothing Else Matters van Metallica () en ik ben momenteel mijn vingers aan het breken op Tears in Heaven van Eric Clapton.
Ik zoek dus soortgelijke muziek, van soortgelijk niveau. Wie geeft me wat tips?.
Oja, of mocht je nog leuke riffs hebben die ik kan oefenen, of wat loopjes, accoordjes, combinaties, tokkeltechnieken... die zijn ook welkom! Ik heb jarenlang viool gespeeld, maar door een blessure lukt dat me voorlopig niet meer. Daarom heb ik de gitaar maar ter hand genomen en uiteindelijk wil ik gewoon lekker gitaar kunnen spelen, onder meer om gewoon lekker mijn emoties van me af te kunnen spelen (zoals ik dat met de viool vroeger ook altijd deed).
Jij zou qua songwriting en opbouw nog veel kunnen leren van dat lelijke schijtnummer. Die britpop meuk van jou, dat is lelijke schijtmuziek.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:55 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Damn dat vind ik echt een lelijk schijt nummer
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:01 schreef Hammet het volgende:
[..]
Jij zou qua songwriting en opbouw nog veel kunnen leren van dat lelijke schijtnummer. Die britpop meuk van jou, dat is lelijke schijtmuziek.
knurft
Het probleem met Stairway (en bijv. ook met Bohemian Rhapsody) is dat het het soort nummers zijn die links en rechts songwritingregels breken (Stairway versnelt bijv. door het hele nummer heen het tempo). Daar is in deze gevallen niks mis mee (alhoewel ik ze allebei wel genoeg gehoord heb voor diverse mensenlevens), maar als basis om zelf songs te leren schrijven is een wat traditionelere bron vermoedelijk handiger. Zoals Jackson Pollock al zei: "you gotta know the rules before you break them".quote:
Tja ik ben ze ook meer dan zat, maar dat werd niet gevraagd.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:12 schreef Litpho het volgende:
(alhoewel ik ze allebei wel genoeg gehoord heb voor diverse mensenlevens),
Wel de enige waar ik zo even op kan komen, maar dan nog is het nou niet het meest makkelijk te behappen stukje songwriting. Dat is net zoiets als beginnende drummers maar mee laten drummen met Happiness is a Warm Gun en dan claimen "maar het is toch niet snel, dan is het toch makkelijk?"quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:30 schreef Hammet het volgende:
Is het versnellen van het tempo het enige waarbij de regels gebroken worden in Stairway to Heaven? Want in dat geval is er niks aan de hand, het valt niet direct op.
Daarom staat het ook tussen haakjes, maar ik vind het met dat soort nummers wel makkelijk om de "makkelijke" kritiek voor te zijn.quote:Tja ik ben ze ook meer dan zat, maar dat werd niet gevraagd.
Zijn ook 2 heel verschillende genre'squote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:01 schreef Hammet het volgende:
[..]
Jij zou qua songwriting en opbouw nog veel kunnen leren van dat lelijke schijtnummer. Die britpop meuk van jou, dat is lelijke schijtmuziek.
knurft
Je hebt wel veel vertrouwen in mijn muzikale kwaliteiten he?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:12 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het probleem met Stairway (en bijv. ook met Bohemian Rhapsody) is dat het het soort nummers zijn die links en rechts songwritingregels breken (Stairway versnelt bijv. door het hele nummer heen het tempo). Daar is in deze gevallen niks mis mee (alhoewel ik ze allebei wel genoeg gehoord heb voor diverse mensenlevens), maar als basis om zelf songs te leren schrijven is een wat traditionelere bron vermoedelijk handiger. Zoals Jackson Pollock al zei: "you gotta know the rules before you break them".
Ik wil gewoon een beetje kunnen jammen op mijn gitaartje. Teach me how!quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 15:00 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Zijn ook 2 heel verschillende genre's![]()
Ik heb wel andere voorbeelden waar ik naar kijk!
Dat lijkt me vrij sterk.. Download koop het nummer maar, je zal het ongetwijfeld herkennen!quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:23 schreef Christine het volgende:
[..]
......
Het liedje Stairway to heaven ken ik trouwens niet.
.
Stairway to Heaven, van Led Zeppelin, als je m hoort ken je m welquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:23 schreef Christine het volgende:
[..]
Je hebt wel veel vertrouwen in mijn muzikale kwaliteiten he?
Maar ik heb natuurlijk alle schijn tegen. Iemand met een zuiver gehoor, die al ongeveer 17 jaar viool speelt, minstens 15 jaar piano speelt en intussen een beetje met een gitaar gaat frutten, heeft waarschijnlijk niet genoeg ritmegevoel om in een liedje tussen verschillende tempi te schakelen..
Het liedje Stairway to heaven ken ik trouwens niet.
.
Inderdaad, verslagen worden door iemand met de griepquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:39 schreef mberg86 het volgende:
[..]
Tsja.. Dat vergeef ik mezelf nooit meer..![]()
Mijn punt is: ik ben dus geen beginner op muziekgebied.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:33 schreef Hammet het volgende:
[..]
Stairway to Heaven, van Led Zeppelin, als je m hoort ken je m wel.
En het tempo is geen struikelblok, er word namelijk niet geschakeld tussen verschillende tempo's, het liedje gaat gelijdelijk aan gewoon sneller dacht ik. Maar als beginner doe je dat meestal al automatisch.
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:41 schreef Christine het volgende:
[..]
Mijn punt is: ik ben dus geen beginner op muziekgebied..
Uiteraard kan een jonge blom als Christine je wel alles vertellen over de trendsetters van een decennium later, ik noem een Smiths, ik noem een Morrissey.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:58 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Opscheppen over je muzikale kwaliteiten en dan Led Zeppelin niet kennen.
Je zit zeker beter in je Debussy en Dvorak![]()
Niet druk om maken, ik ken de helft van de lui die ze hier noemen ook niet hoorquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 17:12 schreef Christine het volgende:
Flauw!
Dat ik toevallig heel goed ben met ritmes, toon houden, muziektheorie, whatever, betekent toch niet dat ik niet tegelijkertijd gewoon met alle toegewijdheid een muziekleek kan zijn?.
Nope, m'n Japanse strat gaat eruit om deze te kunnen financieren...quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 11:34 schreef Jorikjet het volgende:
teleluvr, mag ik hem van je overnemen?
Je oprechtheid is ontwapenend.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 17:12 schreef Christine het volgende:
Flauw!
Dat ik toevallig heel goed ben met ritmes, toon houden, muziektheorie, whatever, betekent toch niet dat ik niet tegelijkertijd gewoon met alle toegewijdheid een muziekleek kan zijn?.
Beetje accoordjes raggen enzo?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:24 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik wil gewoon een beetje kunnen jammen op mijn gitaartje. Teach me how!.
Accoordjes raggen kan ik wel. Ik wil gewoon wat kunnen tokkelen... dat ik op dat ding kan plukken en er ook nog een half uur iets zinnigs uit krijg, zonder dat dat een van te voren ingestudeerd liedje is van een band ofzo. Wat loopjes aan elkaar plakken, als ik me rot voel wat depressiever stuff, als ik me lekker voel wat blijere muziek...quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 18:00 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Beetje accoordjes raggen enzo?
Naja, ik kan Stairway to Heaven niet spelen, en ik kan ook jammen dus, die hoef je niet persé te leren
Als ik het goed begrijp en de hierbovenstaande "discussie" goed heb gelezen zoek je naar fingerpicking stukjes...quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:36 schreef Christine het volgende:
Hoi!
Ik wil weer een tip. Ik ben beginneling op de gitaar en zoek leuke (bekende) nummers die gemakkelijk te spelen zijn. Accoordjes tokkelen lukt me aardig, daarom zoek ik nu naar muziek met "echte" tabs.
Wat ik al kan spelen: Blackbird van the Beatles, Dust in the wind van Kansas, iets wat lijkt op Nothing Else Matters van Metallica () en ik ben momenteel mijn vingers aan het breken op Tears in Heaven van Eric Clapton.
Ik zoek dus soortgelijke muziek, van soortgelijk niveau. Wie geeft me wat tips?.
Oja, of mocht je nog leuke riffs hebben die ik kan oefenen, of wat loopjes, accoordjes, combinaties, tokkeltechnieken... die zijn ook welkom! Ik heb jarenlang viool gespeeld, maar door een blessure lukt dat me voorlopig niet meer. Daarom heb ik de gitaar maar ter hand genomen en uiteindelijk wil ik gewoon lekker gitaar kunnen spelen, onder meer om gewoon lekker mijn emoties van me af te kunnen spelen (zoals ik dat met de viool vroeger ook altijd deed).
Het is gewoon ook een kwestie van tijd, 3 jaar geleden kon ik ook alleen maar ingestudeerde dingetjes, maar in de loop der tijd leer je steeds meer dingen bij.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 18:04 schreef Christine het volgende:
[..]
Accoordjes raggen kan ik wel. Ik wil gewoon wat kunnen tokkelen... dat ik op dat ding kan plukken en er ook nog een half uur iets zinnigs uit krijg, zonder dat dat een van te voren ingestudeerd liedje is van een band ofzo. Wat loopjes aan elkaar plakken, als ik me rot voel wat depressiever stuff, als ik me lekker voel wat blijere muziek...
Maargoed, net als met de viool moet je dan eerst wel überhaupt kunnen spelen, om te kunnen improviseren.
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 17:27 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Nope, m'n Japanse strat gaat eruit om deze te kunnen financieren...![]()
Omhoogschuiven en weer terug?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:12 schreef Christine het volgende:
Hoe schuif je trouwens van een 3 naar een 3.
Eerst gewoon aanslaan en daarna met een slide er naartoe.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:12 schreef Christine het volgende:
Hoe schuif je trouwens van een 3 naar een 3.
Oké thanxquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:15 schreef Jorikjet het volgende:
dan moet je de snaar opnieuw pakken... vanaf de eerste fret weer naar de 3e schuiven
Wie zegt dat het vanaf de eerste fret is? Het is een slide vanuit het niets, vanuit een niet nader gedefinieerde fret.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:15 schreef Jorikjet het volgende:
dan moet je de snaar opnieuw pakken... vanaf de eerste fret weer naar de 3e schuiven
Totdat jij denkt; "ja, nou is wel weer welletjes", en dan weer terug.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:16 schreef Christine het volgende:
[..]
Omhoogschuiven tot waar en weer terug?.
Dus als iets met capo gespeeld moet worden, kan je het ook zonder spelen met dezelfde vingerzetting?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:22 schreef Jorikjet het volgende:
vanaf de derde heb je niet zo heel veel mogelijkheden, maar je hebt gelijk.
en je doet het dan natuurlijk vanaf de capo, anders moet je een snaar indrukken achter de capo, en dat heeft geen zin natuurlijk!
Ik heb ook drie dagen een gitaarquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:22 schreef Jorikjet het volgende:
... maar je hebt gelijk.
was een reactie op violentgod...quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:26 schreef search64 het volgende:
[..]
Ik heb ook drie dagen een gitaar [afbeelding]
en zeg maar wat...
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:27 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
was een reactie op violentgod...![]()
Ik las violen godquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:27 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
was een reactie op violentgod...![]()
Nou, ik heb nu een 2e hands op het oog voor ¤280,- (combo) en ik denk dat jij er wel een stuk meer voor wil hebben..quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 01:10 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Ik heb die ook, maar dan de stack versieLosse top met cabinet.
Is eventueel te koop, dus doe een bod
Haha, ik ook! Ik dacht dat het een koosnaampje was voor Christine ofzo..quote:
Nooit zo'n bagger solo gehoord.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:39 schreef search64 het volgende:
http://youtube.com/watch?v=IpXvz3cuXas&mode=related&search=
Deze solo bedoelde ik.
Niet bekend met de film "This is Spinal Tap"? De hardste band in de wereld (hun versterkers gaan tot 11).quote:
"My solos are my trademark"quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:47 schreef search64 het volgende:
[..]
Niet bekend met de film "This is Spinal Tap"? De hardste band in de wereld (hun versterkers gaan tot 11).
Leuke manier om een strijkstok te verneukenquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:53 schreef search64 het volgende:
Voor de mensen hier die hun klassiekers niet kennen, uiteraard was dat een parodie op deze solo;
http://youtube.com/watch?v=4Z46p68HmRM
http://www.vergelijk.nl/?cat_id=2464&media=dvd&searchwords=spinal+tap&x=&y=quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 23:40 schreef Neidropje het volgende:
ben al een tijdje op zoek naar de dvd van this is spinal tap, maar kan hem nergens vinden:( alleen de hele dure uitvoering van 70e. Iemand nog een idee?
Vraag maar ff @ msnquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 23:40 schreef Neidropje het volgende:
ben al een tijdje op zoek naar de dvd van this is spinal tap, maar kan hem nergens vinden:( alleen de hele dure uitvoering van 70e. Iemand nog een idee?
ah heb er 1 gevondenquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 23:45 schreef Litpho het volgende:
[..]
http://www.vergelijk.nl/?cat_id=2464&media=dvd&searchwords=spinal+tap&x=&y=
Leef je uit. En regel wel de special edition, die is de moeite.
Ik denk dat ie een illegale kopie heeftquote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:02 schreef Neidropje het volgende:
[..]
ah heb er 1 gevonden
@brian; hebbie der een over?
die kan ik ook wel vinden, zoek het origineelquote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:09 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik denk dat ie een illegale kopie heeft![]()
![]()
Dat doet me dan weer helemaal niksquote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:13 schreef Neidropje het volgende:
[..]
die kan ik ook wel vinden, zoek het origineel
dit vind ik nou fijn: http://youtube.com/watch?v=9abqeVPhEPo
en een lesje:
http://youtube.com/watch?v=-UsEsYbaX7Y&mode=related&search=
BB Kingquote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:13 schreef Neidropje het volgende:
[..]
en een lesje:
Stoer zijn dat je downloadt en "kopen" opmerkingen zijn zo 20e eeuw.quote:
Het woord "stoer" gebruiken om andere af te kraken is zoo 1994quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:30 schreef Litpho het volgende:
[..]
Stoer zijn dat je downloadt en "kopen" opmerkingen zijn zo 20e eeuw.
Ik vond de versie van The Thrill is Gone met Tracey Chapman mooier.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:13 schreef Neidropje het volgende:
[..]
en een lesje:
Als jij je aan stompzinnige en teveel nageaapte opmerkingen ergert zeg je er nooit wat van? Ik bewonder je zelfbeheersingquote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:04 schreef Christo_NL het volgende:
Geen problemen scheppen die er niet zijn
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:13 schreef Neidropje het volgende:
[..]
en een lesje:
Geweldig geluidquote:
Ow je bent er ook zo 1 die met een mes in de achtertuin aan het wachten is tot de buurjongen de bal over het hek schiet en dan zo van van "tsjakka" keihard die bal leksteektquote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:47 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als jij je aan stompzinnige en teveel nageaapte opmerkingen ergert zeg je er nooit wat van? Ik bewonder je zelfbeheersing.
Als ik diverse buurjongeren dat al vijf jaar zie doen wel, jaquote:Op woensdag 30 augustus 2006 16:05 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Ow je bent er ook zo 1 die met een mes in de achtertuin aan het wachten is tot de buurjongen de bal over het hek schiet en dan zo van van "tsjakka" keihard die bal leksteekt![]()
![]()
Dan koop je er een!quote:
Nog niet genoeg geldquote:
600 euro kun je al leuk gaan shoppen, ook voor USA'ers. Of de Japan van Brian...quote:Op woensdag 30 augustus 2006 16:14 schreef Even het volgende:
[..]
Nog niet genoeg geldZit nu op 600 euro maar ik zag er 1 van 800...
Ja maar dan ben ik gelijk al mn geld kwijt en kan ik niet de effecten die ik nog op het oog heb kopenquote:Op woensdag 30 augustus 2006 16:34 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
600 euro kun je al leuk gaan shoppen, ook voor USA'ers. Of de Japan van Brian...![]()
450¤ Mag je die japanner overkopen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 16:14 schreef Even het volgende:
[..]
Nog niet genoeg geldZit nu op 600 euro maar ik zag er 1 van 800...
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 16:51 schreef Sloavink het volgende:
http://youtube.com/watch?v=476vNb6thyM&mode=related&search=
Jody Fisher
Wat een virtuoos.![]()
Ik was van plan met 1000 richting de gitaar toko te gaan en met wat inruil erbij weg te lopen met nieuwe gitaar en nieuwe versterkerquote:Op woensdag 30 augustus 2006 18:38 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
450¤ Mag je die japanner overkopen.
Maar als ik jou was zou ik doorsparen tot 750/800 en een mooie 2e hands USA kopen.
De USA's spelen en klinken veeel beter
Al een idee wat je wil halen ?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 19:42 schreef Even het volgende:
[..]
Ik was van plan met 1000 richting de gitaar toko te gaan en met wat inruil erbij weg te lopen met nieuwe gitaar en nieuwe versterker![]()
Fender Stratocaster (Sunburst) en Marshall Valvestate zat ik aan te denken maar ik moet nog even kijkenquote:
usa jap mex ?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 19:44 schreef Even het volgende:
[..]
Fender Stratocaster (Sunburst) en Marshall Valvestate zat ik aan te denken maar ik moet nog even kijken![]()
Ik zou het wel weten!quote:Op woensdag 30 augustus 2006 19:44 schreef Even het volgende:
[..]
Fender Stratocaster (Sunburst) en Marshall Valvestate zat ik aan te denken maar ik moet nog even kijken![]()
Opzich is deze ook wel mooi ja.. Maar wat is het verschill tussen USA strats en Mexico strats? Behalve dat ze ergens anders gemaakt zijnquote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:23 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik zou het wel weten!
Houd je ook een leuk bedrag over voor een versterker!![]()
Foto's willen we zien!quote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:33 schreef -Beer- het volgende:
Ik zit er aan te denken om mijn Fender Strat USA, die ik laatst gekocht had, weer te verkopen! Niet echt mijn gitaar. Ik vind het niet lekker spelen en ook het geluid vind ik niet zo mooi, en dan is er nog die ruis die je met singlecoils hebt.
Dus als iemand interesse heeft mag die het melden!![]()
De Mexico classic serie is erg goed, laat weinig te wensen meer over ten opzichte van een USA'er.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:36 schreef Even het volgende:
[..]
Opzich is deze ook wel mooi ja.. Maar wat is het verschill tussen USA strats en Mexico strats? Behalve dat ze ergens anders gemaakt zijn
T liefst zou ik een sunburst willen![]()
Die kleurquote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:23 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik zou het wel weten!
Houd je ook een leuk bedrag over voor een versterker!![]()
Een MEX, waar helemaal niets mis mee is!quote:
komt er aan!quote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:38 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Foto's willen we zien!![]()
[..]
De Mexico classic serie is erg goed, laat weinig te wensen meer over ten opzichte van een USA'er.
Standaard Mexico's zijn een ander verhaal!
Waar opzich niks mis mee is misschien, waar sommige delen ook van uit de USA komen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:39 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Een MEX, waar helemaal niets mis mee is!![]()
Heb je ooit wel eens op die Classic 50's gespeeld? Geloof me, het verschil merk je aan de kwaliteit echt niet af! De hals voelt anders, maar niet beter of slechter. Topgitaren! Waar de onderdelen vandaan komen zal me worst wezen, als ze maar goed zijn!quote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:43 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Waar opzich niks mis mee is misschien, waar sommige delen ook van uit de USA komen.
Maar toch, als je hem naast een USA houdt merk je het verschil duidelijk
Hey, geen problemen gaan maken waar der geen zijn, he!quote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:41 schreef Christo_NL het volgende:
Tof om die movie van BB te postenis er ook manier om die filmpjes op te slaan naar m'n hd?
Nope, not at all!quote:Op woensdag 30 augustus 2006 19:15 schreef TeleluvR het volgende:
Nice! Geen problemen bij de douane?
Waarom dat detunen ?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 21:22 schreef Maaark het volgende:
[..]
Nope, not at all!
Ze waren te druk bezig met terroristen filteren...
En besides, ik had de bon van een andere gitaar van me meegenomen, just in case.
Vergeet niet als je gaat vliegen je snaren te detunen, stop 'm wel in een harde koffer en you're good to go!
Het lijkt mij dat de omgevingsdruk vrij weinig invloed heeft op de spanning die op je gitaar staat, hoor.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 21:54 schreef Maaark het volgende:
De druk op hoge hoogtes... op lange vluchten staat het bagageruim ook onder druk, maar lang niet altijd...
Oftewel; als je dat niet doet trekt je gitaar krom/springen de snaren.
Ze vertelden het me bij de Guitar Center, en het lijkt me ook heel logisch opzich...quote:Op woensdag 30 augustus 2006 22:03 schreef SNArky het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat de omgevingsdruk vrij weinig invloed heeft op de spanning die op je gitaar staat, hoor.
quote:No matter what else you do, if you take your guitar on a plane, loosen the strings.
En zijn budgettair een stuk comfortabeler.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:38 schreef TeleluvR het volgende:
De Mexico classic serie is erg goed, laat weinig te wensen meer over ten opzichte van een USA'er.
Standaard Mexico's zijn een ander verhaal!
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:46 schreef search64 het volgende:
[..]
Hey, geen problemen gaan maken waar der geen zijn, he!
Hehequote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:46 schreef search64 het volgende:
[..]
Hey, geen problemen gaan maken waar der geen zijn, he!
Hmm, als ik vanmiddag tijd heb, ga ik er ff aan rekenen denk ik...quote:Op woensdag 30 augustus 2006 22:59 schreef Maaark het volgende:
[..]
Ze vertelden het me bij de Guitar Center, en het lijkt me ook heel logisch opzich...
Check ook even deze site en deze
[..]
Nice. Een mij verder volslagen onbekend merk trouwens, maar het design is wel okay (alhoewel de purist vast zal zeuren over het aantal knoppen).quote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:24 schreef Ibanez het volgende:
Mijn 'collega' gitarist in de band heeft een Framus Dragon Head met Cab! *wat een sound. wat een design*
[afbeelding]
Gain, geen distortionquote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:49 schreef Desensitized het volgende:
Je hebt er inderdaad maar 1 kanaal en 4 knoppen nodig.
Distortion, bass, mid, treble en volume.
![]()
Iemand hier?quote:n00bvraagje: als ik mijn band live wil opnemen, maar wel de instrumenten per spoor wil kunnen splitsen voor volume/eq/effecten etc, wat heb ik dan aan hardware nodig? We hebben wel eens eerder opnames gemaakt, maar dan werkten we zo: instrumenten -- mengtafel -- line in -- één spoor in Cubase SX...kortom, de complete mix op één track. Klonk wel aardig, maar verre van ideaal natuurlijk. Hoe kan ik dat hardware - en softwarematig splitsen?
Een geluidskaart met voldoende ingangen, bijvoorbeeld de uitstekend geprijsde M-Audio Delta 1010LTquote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:16 schreef Svyatagor het volgende:
Ik weet dat je niet mag crossposten, maar ik doe het lekker toch, uit het Studioapparatuur-topic:
[..]
Iemand hier?
Aha, thanks. Ik zat ook al naar dit soort dingen te kijken, maar ging er van uit dat je hoe dan ook een break-out box moest hebben. We maken sowieso gebruik van modelling, zowel de twee gitaren als de bassist. De drummer heeft een blits elektronisch Roland V-drums drumstel, dus dat werkt ook prima, al is het nooit te vergelijken met een echte kit natuurlijk. Maar voor sketches is het voldoende.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:35 schreef Litpho het volgende:
[..]
Een geluidskaart met voldoende ingangen, bijvoorbeeld de uitstekend geprijsde M-Audio Delta 1010LT
[afbeelding]
en voldoende microfoons. Minimaal één voor je drumkit (alhoewel een bassdrum mic en een overhead mic aanzienlijk wat extra mogelijkheden opleveren voor je mix), basgitaar kan eventueel via een direct-in, gitaren zouden via amp modelling kunnen gaan maar close-miken van een gitaarversterker is meestal toch net iets levendiger. Voor de rest zou Cubase het uitstekend moeten trekken.
Dat is een optie.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:48 schreef Svyatagor het volgende:
En sluit je je modelling-outs gewoon rechtstreeks op die tulp in aan, en doe je het routen verder via Cubase?
Voor als je na tussenbewerking in Cubase de eindmix met een reguliere mixer wil doen. Ik heb deze kaart alleen maar even als voorbeeld gepakt omdat ik a) er goede dingen over heb gehoord en b) hij veel inputs heeft en c) M-Audio natuurlijk een uitstekend merk is voor muziekaudio-interfaces. Zeker als je wil mixen in Cubase en hooguit de eindmix naar bijv. een externe DAT-recorder wil sturen zijn zoveel outputs nergens voor nodig.quote:En waarom heb je zoveel outputs nodig?
Ok, duidelijk! Ik zie hem hier en daar voor ongeveer 200-250 euro, dus da's nog wel te doen inderdaad. Veel dank.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:54 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is een optie.
[..]
Voor als je na tussenbewerking in Cubase de eindmix met een reguliere mixer wil doen. Ik heb deze kaart alleen maar even als voorbeeld gepakt omdat ik a) er goede dingen over heb gehoord en b) hij veel inputs heeft en c) M-Audio natuurlijk een uitstekend merk is voor muziekaudio-interfaces. Zeker als je wil mixen in Cubase en hooguit de eindmix naar bijv. een externe DAT-recorder wil sturen zijn zoveel outputs nergens voor nodig.
Als je die nou eens met midi aansluit en Drumkit from Hell erachter hangt....quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:48 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
De drummer heeft een blits elektronisch Roland V-drums drumstel, dus dat werkt ook prima, al is het nooit te vergelijken met een echte kit natuurlijk. Maar voor sketches is het voldoende.
???????????????? je hebt 'm net ???quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:38 schreef -Beer- het volgende:
Niemand geïnteresseerd in een Fender Strat USA? (zie een paar posts omhoog)![]()
moet ie kosten dan?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:38 schreef -Beer- het volgende:
Niemand geïnteresseerd in een Fender Strat USA? (zie een paar posts omhoog)![]()
Hee, da's een goeie tip!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:39 schreef search64 het volgende:
[..]
Als je die nou eens met midi aansluit en Drumkit from Hell erachter hangt....
Ja ik vind hem niet fijn, zie uitleg bij de foto's!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:54 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
???????????????? je hebt 'm net ???
Plusminus 700.quote:
Oke. Dit is natuurlijk wel heel retro en classic he, zwart-witquote:Op donderdag 31 augustus 2006 15:05 schreef Even het volgende:
[..]
Als ie nou Sunburst was, ik denk er nog even over na....
hier spreekt een ware TUD-studentquote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:28 schreef SNArky het volgende:
[..]
Hmm, als ik vanmiddag tijd heb, ga ik er ff aan rekenen denk ik...
Gaaf nummer!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 16:26 schreef Cynic het volgende:
jeh! Ik heb een nieuw project wat betreft het leren van nummers. Deze gaat het worden:
http://www.youtube.com/watch?v=nPGA3vjMLgE
Ben ik nog wel even zoet mee voorlopig
Vetquote:Op donderdag 31 augustus 2006 16:26 schreef Cynic het volgende:
jeh! Ik heb een nieuw project wat betreft het leren van nummers. Deze gaat het worden:
http://www.youtube.com/watch?v=nPGA3vjMLgE
Ben ik nog wel even zoet mee voorlopig
Whehehe. Laat het horen als je het kan!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 16:40 schreef Cynic het volgende:
Ik heb de tabs!
Je wil niet weten hoe motiverend het is om er nog net niet finaal uitgespeeld te worden door een niet geheel onaantrekkelijke gitariste (die verdorie nog maar 3 jaar speelt en ik al 10!).
Ik moet dus maar even flink aan de bak. Het eerste stukje kan ik al!
Hehe dat geldt ook voor mijquote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:06 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Vetdaar hoef ik voorlopig nog niet aan te beginnen
![]()
![]()
de leukste thuis zekerquote:Op woensdag 30 augustus 2006 22:06 schreef Desensitized het volgende:
Nieuwe Evanescence al gehoord?? Lekker nummer.
Lekker ding ook!![]()
[afbeelding]
Iemand de tab al?
Yep, absoluut...quote:
Wat hij zegt...quote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:06 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Vetdaar hoef ik voorlopig nog niet aan te beginnen
![]()
![]()
Wattan? Vind je niet?? Ikke welquote:
Je maakt toch zeker een grapje?quote:Op vrijdag 1 september 2006 00:31 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Wattan? Vind je niet?? Ikke wel![]()
![]()
Maar iemand de tab van Evanescence - Call me when you're sober?
Liefst ook nog de Guitar Pro tab![]()
Voorkeur voor type vrouwen is wellicht direct gerelateerd aan het type gitaren dat je mooi vind..quote:Op vrijdag 1 september 2006 00:35 schreef guitarist.nl het volgende:
Zown 3cm makeup sloerie, nee dank je ik pas.
Doe mij maar gewoon iemand die lekker zichzelf is!
Klinkt als erg veel powerchords... klinkt in mijn optiek niet zo heel erg moeilijk...quote:Op vrijdag 1 september 2006 00:31 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Wattan? Vind je niet?? Ikke wel![]()
![]()
Maar iemand de tab van Evanescence - Call me when you're sober?
Liefst ook nog de Guitar Pro tab![]()
Mooie ronde lijnen in plaats van zo'n hoekig jaren 80 speedmodel dusquote:Op vrijdag 1 september 2006 07:58 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Voorkeur voor type vrouwen is wellicht direct gerelateerd aan het type gitaren dat je mooi vind..![]()
Guitar Rigquote:Op donderdag 31 augustus 2006 23:34 schreef Svyatagor het volgende:
Ik weet niet meer wie haar laatst aan het rommelen was met Guitar Rig en last had van latency, (Even geloof ik?), maar als je ASIO4ALL downloadt, werkt het prima. Ik heb het net even op mijn oude laptopje geïnstalleerd, daar zit gewoon een onboard geluidskaart op, maar met Asio4all krijg ik mijn latency onder de 5 ms.
Daardoor is het perfect om op lokatie een beetje met koptelefoon op te rommelen als je geen zin hebt om je amp mee te sleuren.
Misschien. Maar als die kx drivers goed werken, zou ik niet veranderen.quote:Op vrijdag 1 september 2006 11:37 schreef Maaark het volgende:
[..]
Guitar Rig![]()
Ik heb de Kx Drivers voor de Soundblaster kaarten... zou Asio4All beter zijn?
dat was ik waarschijnlijk ( ik ook als er iemand anders wasquote:Op donderdag 31 augustus 2006 23:34 schreef Svyatagor het volgende:
Ik weet niet meer wie haar laatst aan het rommelen was met Guitar Rig en last had van latency, (Even geloof ik?), maar als je ASIO4ALL downloadt, werkt het prima. Ik heb het net even op mijn oude laptopje geïnstalleerd, daar zit gewoon een onboard geluidskaart op, maar met Asio4all krijg ik mijn latency onder de 5 ms.
Daardoor is het perfect om op lokatie een beetje met koptelefoon op te rommelen als je geen zin hebt om je amp mee te sleuren.
Asio4all zijn een stel third-party ASIO drivers die vaak beter zijn (voor muzieksoftware) dan de bijgeleverde drivers voor multipurpose soundcards (bijv. Soundblaster) en zelfs sommige muziekspecifieke audiocards. Het enige wat het doet, maar dat doet het dan ook gebruikelijkerwijs goed, is je latency (vertraging) omlaag brengen.quote:Op vrijdag 1 september 2006 14:41 schreef -Beer- het volgende:
Kan iemand mij even uitleggen wat het voordeel is van ASIO4ALL, en vooral wat jullie er mee doen?
quote:Op vrijdag 1 september 2006 10:05 schreef Litpho het volgende:
[..]
Mooie ronde lijnen in plaats van zo'n hoekig jaren 80 speedmodel dus.
Whahaha, denk het ook. Nog vrijgezelle punk/metal chicks hier? Of zussen, nichten, kennissen?quote:Op vrijdag 1 september 2006 07:58 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Voorkeur voor type vrouwen is wellicht direct gerelateerd aan het type gitaren dat je mooi vind..![]()
Ah bedankt.quote:Op vrijdag 1 september 2006 14:46 schreef Litpho het volgende:
[..]
Asio4all zijn een stel third-party ASIO drivers die vaak beter zijn (voor muzieksoftware) dan de bijgeleverde drivers voor multipurpose soundcards (bijv. Soundblaster) en zelfs sommige muziekspecifieke audiocards. Het enige wat het doet, maar dat doet het dan ook gebruikelijkerwijs goed, is je latency (vertraging) omlaag brengen.
o dus je zoekt ook vrijgezelle metalnichten?quote:Op zaterdag 2 september 2006 10:47 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Whahaha, denk het ook. Nog vrijgezelle punk/metal chicks hier? Of zussen, nichten, kennissen?![]()
quote:Op zaterdag 2 september 2006 12:36 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
o dus je zoekt ook vrijgezelle metalnichten?
Op fok??quote:Op zaterdag 2 september 2006 10:47 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Whahaha, denk het ook. Nog vrijgezelle punk/metal chicks hier? Of zussen, nichten, kennissen?![]()
Waar gaat het heen met deze reeksquote:Op zaterdag 2 september 2006 12:45 schreef Desensitized het volgende:
Ja, ook metalnichten. Als jij een leuke nicht hebt, vrijgezel en metal
Voor een gitarist heb je goede muzieksmaak.quote:Op zaterdag 2 september 2006 17:56 schreef Thomzzzzz het volgende:
*knip*
Niks mis met myspace...quote:Op zaterdag 2 september 2006 12:42 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Op fok??
Ik denk dat je meer kans maakt op Myspace
Hufter!quote:Op zondag 3 september 2006 11:47 schreef Jorikjet het volgende:
ik heb gisteren een gitaar kapot geslagen! \m/
Nare man!quote:Op zondag 3 september 2006 11:47 schreef Jorikjet het volgende:
En dan nog, daar moet je respect voor tonen...quote:Op zondag 3 september 2006 13:16 schreef Jorikjet het volgende:
het was een krom getrokken blokker gitaar zonder halspen gemaakt van brandhout![]()
En waar is het filmpje/foto'squote:Op zondag 3 september 2006 11:47 schreef Jorikjet het volgende:
quote:Op zondag 3 september 2006 14:01 schreef Jorikjet het volgende:
als je naar doetinchem gaat bij het station kun je misschien nog wat brokstukken vinden
ja, dat is wel zonde! maar je kunt zien dat het een stevige gitaar is... bij die van blokker zit niet eens zo'n randje (dat geblokte/ribbelte) aan de rand om het blad vast te houdenquote:
quote:Op zondag 3 september 2006 15:02 schreef Desensitized het volgende:
Je wil het niet weten![]()
Eigenlijk wel, anders vraag je niet.
Ga buiten zitten, met veel bier!
Men neme ene zeer goedkope tweedehands Blokker gitaar, geef hem aan je drummer, en zeg: "speel eens een liedje". Hij gaat staan, trekt één been op en gaat op dat andere been springend in de rondte half bezopen I Saw The Light spelen, wat resulteerde in een heerlijke valpartij op de tegels [2 weken niet drummen] en dus een gat in de body. Diezelfde avond heeft hij nog dienst gedaan als aanmaakhout.
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |