Jij zou qua songwriting en opbouw nog veel kunnen leren van dat lelijke schijtnummer. Die britpop meuk van jou, dat is lelijke schijtmuziek.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:55 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Damn dat vind ik echt een lelijk schijt nummer
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:01 schreef Hammet het volgende:
[..]
Jij zou qua songwriting en opbouw nog veel kunnen leren van dat lelijke schijtnummer. Die britpop meuk van jou, dat is lelijke schijtmuziek.
knurft
Het probleem met Stairway (en bijv. ook met Bohemian Rhapsody) is dat het het soort nummers zijn die links en rechts songwritingregels breken (Stairway versnelt bijv. door het hele nummer heen het tempo). Daar is in deze gevallen niks mis mee (alhoewel ik ze allebei wel genoeg gehoord heb voor diverse mensenlevens), maar als basis om zelf songs te leren schrijven is een wat traditionelere bron vermoedelijk handiger. Zoals Jackson Pollock al zei: "you gotta know the rules before you break them".quote:
Tja ik ben ze ook meer dan zat, maar dat werd niet gevraagd.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:12 schreef Litpho het volgende:
(alhoewel ik ze allebei wel genoeg gehoord heb voor diverse mensenlevens),
Wel de enige waar ik zo even op kan komen, maar dan nog is het nou niet het meest makkelijk te behappen stukje songwriting. Dat is net zoiets als beginnende drummers maar mee laten drummen met Happiness is a Warm Gun en dan claimen "maar het is toch niet snel, dan is het toch makkelijk?"quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:30 schreef Hammet het volgende:
Is het versnellen van het tempo het enige waarbij de regels gebroken worden in Stairway to Heaven? Want in dat geval is er niks aan de hand, het valt niet direct op.
Daarom staat het ook tussen haakjes, maar ik vind het met dat soort nummers wel makkelijk om de "makkelijke" kritiek voor te zijn.quote:Tja ik ben ze ook meer dan zat, maar dat werd niet gevraagd.
Zijn ook 2 heel verschillende genre'squote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:01 schreef Hammet het volgende:
[..]
Jij zou qua songwriting en opbouw nog veel kunnen leren van dat lelijke schijtnummer. Die britpop meuk van jou, dat is lelijke schijtmuziek.
knurft
Je hebt wel veel vertrouwen in mijn muzikale kwaliteiten he?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:12 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het probleem met Stairway (en bijv. ook met Bohemian Rhapsody) is dat het het soort nummers zijn die links en rechts songwritingregels breken (Stairway versnelt bijv. door het hele nummer heen het tempo). Daar is in deze gevallen niks mis mee (alhoewel ik ze allebei wel genoeg gehoord heb voor diverse mensenlevens), maar als basis om zelf songs te leren schrijven is een wat traditionelere bron vermoedelijk handiger. Zoals Jackson Pollock al zei: "you gotta know the rules before you break them".
Ik wil gewoon een beetje kunnen jammen op mijn gitaartje. Teach me how!quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 15:00 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Zijn ook 2 heel verschillende genre's![]()
Ik heb wel andere voorbeelden waar ik naar kijk!
Dat lijkt me vrij sterk.. Download koop het nummer maar, je zal het ongetwijfeld herkennen!quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:23 schreef Christine het volgende:
[..]
......
Het liedje Stairway to heaven ken ik trouwens niet.
.
Stairway to Heaven, van Led Zeppelin, als je m hoort ken je m welquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:23 schreef Christine het volgende:
[..]
Je hebt wel veel vertrouwen in mijn muzikale kwaliteiten he?
Maar ik heb natuurlijk alle schijn tegen. Iemand met een zuiver gehoor, die al ongeveer 17 jaar viool speelt, minstens 15 jaar piano speelt en intussen een beetje met een gitaar gaat frutten, heeft waarschijnlijk niet genoeg ritmegevoel om in een liedje tussen verschillende tempi te schakelen..
Het liedje Stairway to heaven ken ik trouwens niet.
.
Inderdaad, verslagen worden door iemand met de griepquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:39 schreef mberg86 het volgende:
[..]
Tsja.. Dat vergeef ik mezelf nooit meer..![]()
Mijn punt is: ik ben dus geen beginner op muziekgebied.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:33 schreef Hammet het volgende:
[..]
Stairway to Heaven, van Led Zeppelin, als je m hoort ken je m wel.
En het tempo is geen struikelblok, er word namelijk niet geschakeld tussen verschillende tempo's, het liedje gaat gelijdelijk aan gewoon sneller dacht ik. Maar als beginner doe je dat meestal al automatisch.
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:41 schreef Christine het volgende:
[..]
Mijn punt is: ik ben dus geen beginner op muziekgebied..
Uiteraard kan een jonge blom als Christine je wel alles vertellen over de trendsetters van een decennium later, ik noem een Smiths, ik noem een Morrissey.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:58 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Opscheppen over je muzikale kwaliteiten en dan Led Zeppelin niet kennen.
Je zit zeker beter in je Debussy en Dvorak![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |