Ik zet mijn geld op Geneeskundequote:Op maandag 28 augustus 2006 21:50 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik ben bang van wel...
Vooral 'het computerboek' van onze eigen Chriet...![]()
[afbeelding]
Japans hout is prima, niks mis mee... prima plank!![]()
![]()
![]()
[..]
Fout...![]()
Aha, een tweedejaars dus.quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:54 schreef Hammet het volgende:
[..]
Tuurlijk! Ik moest maandag, dinsdag en donderdag bar staan op Oele
Ruilen tegen een zak yoghurtgums ?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 00:15 schreef guitarist.nl het volgende:
Iemand een idee wat ik met mijn Japanner moet doen?
Ik speel alleen nog maar op mijn USA of afgeragte acoustische met snaren ouder dan een jaar waarvan de A net vanavond vlak voor de brug is geknapt, maar ik had hem ruim omgewonden dus weer ff aan de brug geknoopt
Iemand belang bij?
Of ruil tegen ES335
wat voor een? foto's?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 00:15 schreef guitarist.nl het volgende:
Ik speel alleen nog maar op mijn USA of afgeragte acoustische met snaren ouder dan een jaar waarvan de A net vanavond vlak voor de brug is geknapt, maar ik had hem ruim omgewonden dus weer ff aan de brug geknoopt
Iemand belang bij?
Of ruil tegen ES335
Ik heb die ook, maar dan de stack versiequote:Op maandag 28 augustus 2006 10:57 schreef mberg86 het volgende:
[..]
Ja, daarom, Ik wil mezelf natuurlijk wel kunnen horen. Bovendien is het ook wel makkelijk dat ik met het oefenen fatsoenlijk boven een drumstel uit kan komen.
Dus met zoiets moet ik al een eind kunnen komen?
http://www.feedback.nl/?id=55&b=HMACBMG100DFX
Is dat jou gear op die foto?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 01:10 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Ik heb die ook, maar dan de stack versieLosse top met cabinet.
Is eventueel te koop, dus doe een bod
Foto:
[afbeelding]
Psst, read againquote:Op maandag 28 augustus 2006 14:22 schreef Gitarist het volgende:
[..]
[..]
![]()
Mooie gitaar! Vertel er eens wat meer over...
Begrijp ik het nu goed dat Richwood (wat ik zelf wel zou willen categoriseren als een B-merk), een merk als dochteronderneming heeft die wèl dure gitaren maakt?
Jij, dood, nu!quote:Op maandag 28 augustus 2006 22:20 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik zet mijn geld op Geneeskunde![]()
Ruilen tegen een Guitarport...quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 00:15 schreef guitarist.nl het volgende:
Iemand belang bij?
Of ruil tegen ES335
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sure 'nuff 'n Yes I Do
http://hasthelargehadroncolliderdestroyedtheworldyet.com/
FOK!kers maken muziek.
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 07:13 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Jij, dood, nu!(=aangezien doodsverwensingen niet mogen op Fok!)
Ik ben nog nooit zo beledigd...![]()
Nee ik was eerstquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 11:34 schreef Jorikjet het volgende:
teleluvr, mag ik hem van je overnemen?
Ja maar da's een stratquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:29 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Nee ik was eerst
Er staat wel een foto van mijn Japanner in mijn FoBo
V-hals
USA brug, USA 57-62 element in de brug positie.
Stairway To Heaven?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:36 schreef Christine het volgende:
Hoi!
Ik wil weer een tip. Ik ben beginneling op de gitaar en zoek leuke (bekende) nummers die gemakkelijk te spelen zijn. Accoordjes tokkelen lukt me aardig, daarom zoek ik nu naar muziek met "echte" tabs.
Wat ik al kan spelen: Blackbird van the Beatles, Dust in the wind van Kansas, iets wat lijkt op Nothing Else Matters van Metallica () en ik ben momenteel mijn vingers aan het breken op Tears in Heaven van Eric Clapton.
Ik zoek dus soortgelijke muziek, van soortgelijk niveau. Wie geeft me wat tips?.
Oja, of mocht je nog leuke riffs hebben die ik kan oefenen, of wat loopjes, accoordjes, combinaties, tokkeltechnieken... die zijn ook welkom! Ik heb jarenlang viool gespeeld, maar door een blessure lukt dat me voorlopig niet meer. Daarom heb ik de gitaar maar ter hand genomen en uiteindelijk wil ik gewoon lekker gitaar kunnen spelen, onder meer om gewoon lekker mijn emoties van me af te kunnen spelen (zoals ik dat met de viool vroeger ook altijd deed).
Jij zou qua songwriting en opbouw nog veel kunnen leren van dat lelijke schijtnummer. Die britpop meuk van jou, dat is lelijke schijtmuziek.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:55 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Damn dat vind ik echt een lelijk schijt nummer
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:01 schreef Hammet het volgende:
[..]
Jij zou qua songwriting en opbouw nog veel kunnen leren van dat lelijke schijtnummer. Die britpop meuk van jou, dat is lelijke schijtmuziek.
knurft
Het probleem met Stairway (en bijv. ook met Bohemian Rhapsody) is dat het het soort nummers zijn die links en rechts songwritingregels breken (Stairway versnelt bijv. door het hele nummer heen het tempo). Daar is in deze gevallen niks mis mee (alhoewel ik ze allebei wel genoeg gehoord heb voor diverse mensenlevens), maar als basis om zelf songs te leren schrijven is een wat traditionelere bron vermoedelijk handiger. Zoals Jackson Pollock al zei: "you gotta know the rules before you break them".quote:
Tja ik ben ze ook meer dan zat, maar dat werd niet gevraagd.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:12 schreef Litpho het volgende:
(alhoewel ik ze allebei wel genoeg gehoord heb voor diverse mensenlevens),
Wel de enige waar ik zo even op kan komen, maar dan nog is het nou niet het meest makkelijk te behappen stukje songwriting. Dat is net zoiets als beginnende drummers maar mee laten drummen met Happiness is a Warm Gun en dan claimen "maar het is toch niet snel, dan is het toch makkelijk?"quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:30 schreef Hammet het volgende:
Is het versnellen van het tempo het enige waarbij de regels gebroken worden in Stairway to Heaven? Want in dat geval is er niks aan de hand, het valt niet direct op.
Daarom staat het ook tussen haakjes, maar ik vind het met dat soort nummers wel makkelijk om de "makkelijke" kritiek voor te zijn.quote:Tja ik ben ze ook meer dan zat, maar dat werd niet gevraagd.
Zijn ook 2 heel verschillende genre'squote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:01 schreef Hammet het volgende:
[..]
Jij zou qua songwriting en opbouw nog veel kunnen leren van dat lelijke schijtnummer. Die britpop meuk van jou, dat is lelijke schijtmuziek.
knurft
Je hebt wel veel vertrouwen in mijn muzikale kwaliteiten he?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:12 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het probleem met Stairway (en bijv. ook met Bohemian Rhapsody) is dat het het soort nummers zijn die links en rechts songwritingregels breken (Stairway versnelt bijv. door het hele nummer heen het tempo). Daar is in deze gevallen niks mis mee (alhoewel ik ze allebei wel genoeg gehoord heb voor diverse mensenlevens), maar als basis om zelf songs te leren schrijven is een wat traditionelere bron vermoedelijk handiger. Zoals Jackson Pollock al zei: "you gotta know the rules before you break them".
Ik wil gewoon een beetje kunnen jammen op mijn gitaartje. Teach me how!quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 15:00 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Zijn ook 2 heel verschillende genre's![]()
Ik heb wel andere voorbeelden waar ik naar kijk!
Dat lijkt me vrij sterk.. Download koop het nummer maar, je zal het ongetwijfeld herkennen!quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:23 schreef Christine het volgende:
[..]
......
Het liedje Stairway to heaven ken ik trouwens niet.
.
Stairway to Heaven, van Led Zeppelin, als je m hoort ken je m welquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:23 schreef Christine het volgende:
[..]
Je hebt wel veel vertrouwen in mijn muzikale kwaliteiten he?
Maar ik heb natuurlijk alle schijn tegen. Iemand met een zuiver gehoor, die al ongeveer 17 jaar viool speelt, minstens 15 jaar piano speelt en intussen een beetje met een gitaar gaat frutten, heeft waarschijnlijk niet genoeg ritmegevoel om in een liedje tussen verschillende tempi te schakelen..
Het liedje Stairway to heaven ken ik trouwens niet.
.
Inderdaad, verslagen worden door iemand met de griepquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:39 schreef mberg86 het volgende:
[..]
Tsja.. Dat vergeef ik mezelf nooit meer..![]()
Mijn punt is: ik ben dus geen beginner op muziekgebied.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:33 schreef Hammet het volgende:
[..]
Stairway to Heaven, van Led Zeppelin, als je m hoort ken je m wel.
En het tempo is geen struikelblok, er word namelijk niet geschakeld tussen verschillende tempo's, het liedje gaat gelijdelijk aan gewoon sneller dacht ik. Maar als beginner doe je dat meestal al automatisch.
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:41 schreef Christine het volgende:
[..]
Mijn punt is: ik ben dus geen beginner op muziekgebied..
Uiteraard kan een jonge blom als Christine je wel alles vertellen over de trendsetters van een decennium later, ik noem een Smiths, ik noem een Morrissey.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:58 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Opscheppen over je muzikale kwaliteiten en dan Led Zeppelin niet kennen.
Je zit zeker beter in je Debussy en Dvorak![]()
Niet druk om maken, ik ken de helft van de lui die ze hier noemen ook niet hoorquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 17:12 schreef Christine het volgende:
Flauw!
Dat ik toevallig heel goed ben met ritmes, toon houden, muziektheorie, whatever, betekent toch niet dat ik niet tegelijkertijd gewoon met alle toegewijdheid een muziekleek kan zijn?.
Nope, m'n Japanse strat gaat eruit om deze te kunnen financieren...quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 11:34 schreef Jorikjet het volgende:
teleluvr, mag ik hem van je overnemen?
Je oprechtheid is ontwapenend.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 17:12 schreef Christine het volgende:
Flauw!
Dat ik toevallig heel goed ben met ritmes, toon houden, muziektheorie, whatever, betekent toch niet dat ik niet tegelijkertijd gewoon met alle toegewijdheid een muziekleek kan zijn?.
Beetje accoordjes raggen enzo?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:24 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik wil gewoon een beetje kunnen jammen op mijn gitaartje. Teach me how!.
Accoordjes raggen kan ik wel. Ik wil gewoon wat kunnen tokkelen... dat ik op dat ding kan plukken en er ook nog een half uur iets zinnigs uit krijg, zonder dat dat een van te voren ingestudeerd liedje is van een band ofzo. Wat loopjes aan elkaar plakken, als ik me rot voel wat depressiever stuff, als ik me lekker voel wat blijere muziek...quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 18:00 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Beetje accoordjes raggen enzo?
Naja, ik kan Stairway to Heaven niet spelen, en ik kan ook jammen dus, die hoef je niet persé te leren
Als ik het goed begrijp en de hierbovenstaande "discussie" goed heb gelezen zoek je naar fingerpicking stukjes...quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:36 schreef Christine het volgende:
Hoi!
Ik wil weer een tip. Ik ben beginneling op de gitaar en zoek leuke (bekende) nummers die gemakkelijk te spelen zijn. Accoordjes tokkelen lukt me aardig, daarom zoek ik nu naar muziek met "echte" tabs.
Wat ik al kan spelen: Blackbird van the Beatles, Dust in the wind van Kansas, iets wat lijkt op Nothing Else Matters van Metallica () en ik ben momenteel mijn vingers aan het breken op Tears in Heaven van Eric Clapton.
Ik zoek dus soortgelijke muziek, van soortgelijk niveau. Wie geeft me wat tips?.
Oja, of mocht je nog leuke riffs hebben die ik kan oefenen, of wat loopjes, accoordjes, combinaties, tokkeltechnieken... die zijn ook welkom! Ik heb jarenlang viool gespeeld, maar door een blessure lukt dat me voorlopig niet meer. Daarom heb ik de gitaar maar ter hand genomen en uiteindelijk wil ik gewoon lekker gitaar kunnen spelen, onder meer om gewoon lekker mijn emoties van me af te kunnen spelen (zoals ik dat met de viool vroeger ook altijd deed).
Het is gewoon ook een kwestie van tijd, 3 jaar geleden kon ik ook alleen maar ingestudeerde dingetjes, maar in de loop der tijd leer je steeds meer dingen bij.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 18:04 schreef Christine het volgende:
[..]
Accoordjes raggen kan ik wel. Ik wil gewoon wat kunnen tokkelen... dat ik op dat ding kan plukken en er ook nog een half uur iets zinnigs uit krijg, zonder dat dat een van te voren ingestudeerd liedje is van een band ofzo. Wat loopjes aan elkaar plakken, als ik me rot voel wat depressiever stuff, als ik me lekker voel wat blijere muziek...
Maargoed, net als met de viool moet je dan eerst wel überhaupt kunnen spelen, om te kunnen improviseren.
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 17:27 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Nope, m'n Japanse strat gaat eruit om deze te kunnen financieren...![]()
Omhoogschuiven en weer terug?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:12 schreef Christine het volgende:
Hoe schuif je trouwens van een 3 naar een 3.
Eerst gewoon aanslaan en daarna met een slide er naartoe.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:12 schreef Christine het volgende:
Hoe schuif je trouwens van een 3 naar een 3.
Oké thanxquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:15 schreef Jorikjet het volgende:
dan moet je de snaar opnieuw pakken... vanaf de eerste fret weer naar de 3e schuiven
Wie zegt dat het vanaf de eerste fret is? Het is een slide vanuit het niets, vanuit een niet nader gedefinieerde fret.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:15 schreef Jorikjet het volgende:
dan moet je de snaar opnieuw pakken... vanaf de eerste fret weer naar de 3e schuiven
Totdat jij denkt; "ja, nou is wel weer welletjes", en dan weer terug.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:16 schreef Christine het volgende:
[..]
Omhoogschuiven tot waar en weer terug?.
Dus als iets met capo gespeeld moet worden, kan je het ook zonder spelen met dezelfde vingerzetting?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:22 schreef Jorikjet het volgende:
vanaf de derde heb je niet zo heel veel mogelijkheden, maar je hebt gelijk.
en je doet het dan natuurlijk vanaf de capo, anders moet je een snaar indrukken achter de capo, en dat heeft geen zin natuurlijk!
Ik heb ook drie dagen een gitaarquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:22 schreef Jorikjet het volgende:
... maar je hebt gelijk.
was een reactie op violentgod...quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:26 schreef search64 het volgende:
[..]
Ik heb ook drie dagen een gitaar [afbeelding]
en zeg maar wat...
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:27 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
was een reactie op violentgod...![]()
Ik las violen godquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:27 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
was een reactie op violentgod...![]()
Nou, ik heb nu een 2e hands op het oog voor ¤280,- (combo) en ik denk dat jij er wel een stuk meer voor wil hebben..quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 01:10 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Ik heb die ook, maar dan de stack versieLosse top met cabinet.
Is eventueel te koop, dus doe een bod
Haha, ik ook! Ik dacht dat het een koosnaampje was voor Christine ofzo..quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |