Al een idee wat je wil halen ?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 19:42 schreef Even het volgende:
[..]
Ik was van plan met 1000 richting de gitaar toko te gaan en met wat inruil erbij weg te lopen met nieuwe gitaar en nieuwe versterker![]()
Fender Stratocaster (Sunburst) en Marshall Valvestate zat ik aan te denken maar ik moet nog even kijkenquote:
usa jap mex ?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 19:44 schreef Even het volgende:
[..]
Fender Stratocaster (Sunburst) en Marshall Valvestate zat ik aan te denken maar ik moet nog even kijken![]()
Ik zou het wel weten!quote:Op woensdag 30 augustus 2006 19:44 schreef Even het volgende:
[..]
Fender Stratocaster (Sunburst) en Marshall Valvestate zat ik aan te denken maar ik moet nog even kijken![]()
Opzich is deze ook wel mooi ja.. Maar wat is het verschill tussen USA strats en Mexico strats? Behalve dat ze ergens anders gemaakt zijnquote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:23 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik zou het wel weten!
Houd je ook een leuk bedrag over voor een versterker!![]()
Foto's willen we zien!quote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:33 schreef -Beer- het volgende:
Ik zit er aan te denken om mijn Fender Strat USA, die ik laatst gekocht had, weer te verkopen! Niet echt mijn gitaar. Ik vind het niet lekker spelen en ook het geluid vind ik niet zo mooi, en dan is er nog die ruis die je met singlecoils hebt.
Dus als iemand interesse heeft mag die het melden!![]()
De Mexico classic serie is erg goed, laat weinig te wensen meer over ten opzichte van een USA'er.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:36 schreef Even het volgende:
[..]
Opzich is deze ook wel mooi ja.. Maar wat is het verschill tussen USA strats en Mexico strats? Behalve dat ze ergens anders gemaakt zijn
T liefst zou ik een sunburst willen![]()
Die kleurquote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:23 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik zou het wel weten!
Houd je ook een leuk bedrag over voor een versterker!![]()
Een MEX, waar helemaal niets mis mee is!quote:
komt er aan!quote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:38 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Foto's willen we zien!![]()
[..]
De Mexico classic serie is erg goed, laat weinig te wensen meer over ten opzichte van een USA'er.
Standaard Mexico's zijn een ander verhaal!
Waar opzich niks mis mee is misschien, waar sommige delen ook van uit de USA komen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:39 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Een MEX, waar helemaal niets mis mee is!![]()
Heb je ooit wel eens op die Classic 50's gespeeld? Geloof me, het verschil merk je aan de kwaliteit echt niet af! De hals voelt anders, maar niet beter of slechter. Topgitaren! Waar de onderdelen vandaan komen zal me worst wezen, als ze maar goed zijn!quote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:43 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Waar opzich niks mis mee is misschien, waar sommige delen ook van uit de USA komen.
Maar toch, als je hem naast een USA houdt merk je het verschil duidelijk
Hey, geen problemen gaan maken waar der geen zijn, he!quote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:41 schreef Christo_NL het volgende:
Tof om die movie van BB te postenis er ook manier om die filmpjes op te slaan naar m'n hd?
Nope, not at all!quote:Op woensdag 30 augustus 2006 19:15 schreef TeleluvR het volgende:
Nice! Geen problemen bij de douane?
Waarom dat detunen ?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 21:22 schreef Maaark het volgende:
[..]
Nope, not at all!
Ze waren te druk bezig met terroristen filteren...
En besides, ik had de bon van een andere gitaar van me meegenomen, just in case.
Vergeet niet als je gaat vliegen je snaren te detunen, stop 'm wel in een harde koffer en you're good to go!
Het lijkt mij dat de omgevingsdruk vrij weinig invloed heeft op de spanning die op je gitaar staat, hoor.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 21:54 schreef Maaark het volgende:
De druk op hoge hoogtes... op lange vluchten staat het bagageruim ook onder druk, maar lang niet altijd...
Oftewel; als je dat niet doet trekt je gitaar krom/springen de snaren.
Ze vertelden het me bij de Guitar Center, en het lijkt me ook heel logisch opzich...quote:Op woensdag 30 augustus 2006 22:03 schreef SNArky het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat de omgevingsdruk vrij weinig invloed heeft op de spanning die op je gitaar staat, hoor.
quote:No matter what else you do, if you take your guitar on a plane, loosen the strings.
En zijn budgettair een stuk comfortabeler.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:38 schreef TeleluvR het volgende:
De Mexico classic serie is erg goed, laat weinig te wensen meer over ten opzichte van een USA'er.
Standaard Mexico's zijn een ander verhaal!
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:46 schreef search64 het volgende:
[..]
Hey, geen problemen gaan maken waar der geen zijn, he!
Hehequote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:46 schreef search64 het volgende:
[..]
Hey, geen problemen gaan maken waar der geen zijn, he!
Hmm, als ik vanmiddag tijd heb, ga ik er ff aan rekenen denk ik...quote:Op woensdag 30 augustus 2006 22:59 schreef Maaark het volgende:
[..]
Ze vertelden het me bij de Guitar Center, en het lijkt me ook heel logisch opzich...
Check ook even deze site en deze
[..]
Nice. Een mij verder volslagen onbekend merk trouwens, maar het design is wel okay (alhoewel de purist vast zal zeuren over het aantal knoppen).quote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:24 schreef Ibanez het volgende:
Mijn 'collega' gitarist in de band heeft een Framus Dragon Head met Cab! *wat een sound. wat een design*
[afbeelding]
Gain, geen distortionquote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:49 schreef Desensitized het volgende:
Je hebt er inderdaad maar 1 kanaal en 4 knoppen nodig.
Distortion, bass, mid, treble en volume.
![]()
Iemand hier?quote:n00bvraagje: als ik mijn band live wil opnemen, maar wel de instrumenten per spoor wil kunnen splitsen voor volume/eq/effecten etc, wat heb ik dan aan hardware nodig? We hebben wel eens eerder opnames gemaakt, maar dan werkten we zo: instrumenten -- mengtafel -- line in -- één spoor in Cubase SX...kortom, de complete mix op één track. Klonk wel aardig, maar verre van ideaal natuurlijk. Hoe kan ik dat hardware - en softwarematig splitsen?
Een geluidskaart met voldoende ingangen, bijvoorbeeld de uitstekend geprijsde M-Audio Delta 1010LTquote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:16 schreef Svyatagor het volgende:
Ik weet dat je niet mag crossposten, maar ik doe het lekker toch, uit het Studioapparatuur-topic:
[..]
Iemand hier?
Aha, thanks. Ik zat ook al naar dit soort dingen te kijken, maar ging er van uit dat je hoe dan ook een break-out box moest hebben. We maken sowieso gebruik van modelling, zowel de twee gitaren als de bassist. De drummer heeft een blits elektronisch Roland V-drums drumstel, dus dat werkt ook prima, al is het nooit te vergelijken met een echte kit natuurlijk. Maar voor sketches is het voldoende.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:35 schreef Litpho het volgende:
[..]
Een geluidskaart met voldoende ingangen, bijvoorbeeld de uitstekend geprijsde M-Audio Delta 1010LT
[afbeelding]
en voldoende microfoons. Minimaal één voor je drumkit (alhoewel een bassdrum mic en een overhead mic aanzienlijk wat extra mogelijkheden opleveren voor je mix), basgitaar kan eventueel via een direct-in, gitaren zouden via amp modelling kunnen gaan maar close-miken van een gitaarversterker is meestal toch net iets levendiger. Voor de rest zou Cubase het uitstekend moeten trekken.
Dat is een optie.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:48 schreef Svyatagor het volgende:
En sluit je je modelling-outs gewoon rechtstreeks op die tulp in aan, en doe je het routen verder via Cubase?
Voor als je na tussenbewerking in Cubase de eindmix met een reguliere mixer wil doen. Ik heb deze kaart alleen maar even als voorbeeld gepakt omdat ik a) er goede dingen over heb gehoord en b) hij veel inputs heeft en c) M-Audio natuurlijk een uitstekend merk is voor muziekaudio-interfaces. Zeker als je wil mixen in Cubase en hooguit de eindmix naar bijv. een externe DAT-recorder wil sturen zijn zoveel outputs nergens voor nodig.quote:En waarom heb je zoveel outputs nodig?
Ok, duidelijk! Ik zie hem hier en daar voor ongeveer 200-250 euro, dus da's nog wel te doen inderdaad. Veel dank.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:54 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is een optie.
[..]
Voor als je na tussenbewerking in Cubase de eindmix met een reguliere mixer wil doen. Ik heb deze kaart alleen maar even als voorbeeld gepakt omdat ik a) er goede dingen over heb gehoord en b) hij veel inputs heeft en c) M-Audio natuurlijk een uitstekend merk is voor muziekaudio-interfaces. Zeker als je wil mixen in Cubase en hooguit de eindmix naar bijv. een externe DAT-recorder wil sturen zijn zoveel outputs nergens voor nodig.
Als je die nou eens met midi aansluit en Drumkit from Hell erachter hangt....quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:48 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
De drummer heeft een blits elektronisch Roland V-drums drumstel, dus dat werkt ook prima, al is het nooit te vergelijken met een echte kit natuurlijk. Maar voor sketches is het voldoende.
???????????????? je hebt 'm net ???quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:38 schreef -Beer- het volgende:
Niemand geïnteresseerd in een Fender Strat USA? (zie een paar posts omhoog)![]()
moet ie kosten dan?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:38 schreef -Beer- het volgende:
Niemand geïnteresseerd in een Fender Strat USA? (zie een paar posts omhoog)![]()
Hee, da's een goeie tip!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:39 schreef search64 het volgende:
[..]
Als je die nou eens met midi aansluit en Drumkit from Hell erachter hangt....
Ja ik vind hem niet fijn, zie uitleg bij de foto's!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:54 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
???????????????? je hebt 'm net ???
Plusminus 700.quote:
Oke. Dit is natuurlijk wel heel retro en classic he, zwart-witquote:Op donderdag 31 augustus 2006 15:05 schreef Even het volgende:
[..]
Als ie nou Sunburst was, ik denk er nog even over na....
hier spreekt een ware TUD-studentquote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:28 schreef SNArky het volgende:
[..]
Hmm, als ik vanmiddag tijd heb, ga ik er ff aan rekenen denk ik...
Gaaf nummer!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 16:26 schreef Cynic het volgende:
jeh! Ik heb een nieuw project wat betreft het leren van nummers. Deze gaat het worden:
http://www.youtube.com/watch?v=nPGA3vjMLgE
Ben ik nog wel even zoet mee voorlopig
Vetquote:Op donderdag 31 augustus 2006 16:26 schreef Cynic het volgende:
jeh! Ik heb een nieuw project wat betreft het leren van nummers. Deze gaat het worden:
http://www.youtube.com/watch?v=nPGA3vjMLgE
Ben ik nog wel even zoet mee voorlopig
Whehehe. Laat het horen als je het kan!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 16:40 schreef Cynic het volgende:
Ik heb de tabs!
Je wil niet weten hoe motiverend het is om er nog net niet finaal uitgespeeld te worden door een niet geheel onaantrekkelijke gitariste (die verdorie nog maar 3 jaar speelt en ik al 10!).
Ik moet dus maar even flink aan de bak. Het eerste stukje kan ik al!
Hehe dat geldt ook voor mijquote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:06 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Vetdaar hoef ik voorlopig nog niet aan te beginnen
![]()
![]()
de leukste thuis zekerquote:Op woensdag 30 augustus 2006 22:06 schreef Desensitized het volgende:
Nieuwe Evanescence al gehoord?? Lekker nummer.
Lekker ding ook!![]()
[afbeelding]
Iemand de tab al?
Yep, absoluut...quote:
Wat hij zegt...quote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:06 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Vetdaar hoef ik voorlopig nog niet aan te beginnen
![]()
![]()
Wattan? Vind je niet?? Ikke welquote:
Je maakt toch zeker een grapje?quote:Op vrijdag 1 september 2006 00:31 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Wattan? Vind je niet?? Ikke wel![]()
![]()
Maar iemand de tab van Evanescence - Call me when you're sober?
Liefst ook nog de Guitar Pro tab![]()
Voorkeur voor type vrouwen is wellicht direct gerelateerd aan het type gitaren dat je mooi vind..quote:Op vrijdag 1 september 2006 00:35 schreef guitarist.nl het volgende:
Zown 3cm makeup sloerie, nee dank je ik pas.
Doe mij maar gewoon iemand die lekker zichzelf is!
Klinkt als erg veel powerchords... klinkt in mijn optiek niet zo heel erg moeilijk...quote:Op vrijdag 1 september 2006 00:31 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Wattan? Vind je niet?? Ikke wel![]()
![]()
Maar iemand de tab van Evanescence - Call me when you're sober?
Liefst ook nog de Guitar Pro tab![]()
Mooie ronde lijnen in plaats van zo'n hoekig jaren 80 speedmodel dusquote:Op vrijdag 1 september 2006 07:58 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Voorkeur voor type vrouwen is wellicht direct gerelateerd aan het type gitaren dat je mooi vind..![]()
Guitar Rigquote:Op donderdag 31 augustus 2006 23:34 schreef Svyatagor het volgende:
Ik weet niet meer wie haar laatst aan het rommelen was met Guitar Rig en last had van latency, (Even geloof ik?), maar als je ASIO4ALL downloadt, werkt het prima. Ik heb het net even op mijn oude laptopje geïnstalleerd, daar zit gewoon een onboard geluidskaart op, maar met Asio4all krijg ik mijn latency onder de 5 ms.
Daardoor is het perfect om op lokatie een beetje met koptelefoon op te rommelen als je geen zin hebt om je amp mee te sleuren.
Misschien. Maar als die kx drivers goed werken, zou ik niet veranderen.quote:Op vrijdag 1 september 2006 11:37 schreef Maaark het volgende:
[..]
Guitar Rig![]()
Ik heb de Kx Drivers voor de Soundblaster kaarten... zou Asio4All beter zijn?
dat was ik waarschijnlijk ( ik ook als er iemand anders wasquote:Op donderdag 31 augustus 2006 23:34 schreef Svyatagor het volgende:
Ik weet niet meer wie haar laatst aan het rommelen was met Guitar Rig en last had van latency, (Even geloof ik?), maar als je ASIO4ALL downloadt, werkt het prima. Ik heb het net even op mijn oude laptopje geïnstalleerd, daar zit gewoon een onboard geluidskaart op, maar met Asio4all krijg ik mijn latency onder de 5 ms.
Daardoor is het perfect om op lokatie een beetje met koptelefoon op te rommelen als je geen zin hebt om je amp mee te sleuren.
Asio4all zijn een stel third-party ASIO drivers die vaak beter zijn (voor muzieksoftware) dan de bijgeleverde drivers voor multipurpose soundcards (bijv. Soundblaster) en zelfs sommige muziekspecifieke audiocards. Het enige wat het doet, maar dat doet het dan ook gebruikelijkerwijs goed, is je latency (vertraging) omlaag brengen.quote:Op vrijdag 1 september 2006 14:41 schreef -Beer- het volgende:
Kan iemand mij even uitleggen wat het voordeel is van ASIO4ALL, en vooral wat jullie er mee doen?
quote:Op vrijdag 1 september 2006 10:05 schreef Litpho het volgende:
[..]
Mooie ronde lijnen in plaats van zo'n hoekig jaren 80 speedmodel dus.
Whahaha, denk het ook. Nog vrijgezelle punk/metal chicks hier? Of zussen, nichten, kennissen?quote:Op vrijdag 1 september 2006 07:58 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Voorkeur voor type vrouwen is wellicht direct gerelateerd aan het type gitaren dat je mooi vind..![]()
Ah bedankt.quote:Op vrijdag 1 september 2006 14:46 schreef Litpho het volgende:
[..]
Asio4all zijn een stel third-party ASIO drivers die vaak beter zijn (voor muzieksoftware) dan de bijgeleverde drivers voor multipurpose soundcards (bijv. Soundblaster) en zelfs sommige muziekspecifieke audiocards. Het enige wat het doet, maar dat doet het dan ook gebruikelijkerwijs goed, is je latency (vertraging) omlaag brengen.
o dus je zoekt ook vrijgezelle metalnichten?quote:Op zaterdag 2 september 2006 10:47 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Whahaha, denk het ook. Nog vrijgezelle punk/metal chicks hier? Of zussen, nichten, kennissen?![]()
quote:Op zaterdag 2 september 2006 12:36 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
o dus je zoekt ook vrijgezelle metalnichten?
Op fok??quote:Op zaterdag 2 september 2006 10:47 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Whahaha, denk het ook. Nog vrijgezelle punk/metal chicks hier? Of zussen, nichten, kennissen?![]()
Waar gaat het heen met deze reeksquote:Op zaterdag 2 september 2006 12:45 schreef Desensitized het volgende:
Ja, ook metalnichten. Als jij een leuke nicht hebt, vrijgezel en metal
Voor een gitarist heb je goede muzieksmaak.quote:Op zaterdag 2 september 2006 17:56 schreef Thomzzzzz het volgende:
*knip*
Niks mis met myspace...quote:Op zaterdag 2 september 2006 12:42 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Op fok??
Ik denk dat je meer kans maakt op Myspace
Hufter!quote:Op zondag 3 september 2006 11:47 schreef Jorikjet het volgende:
ik heb gisteren een gitaar kapot geslagen! \m/
Nare man!quote:Op zondag 3 september 2006 11:47 schreef Jorikjet het volgende:
En dan nog, daar moet je respect voor tonen...quote:Op zondag 3 september 2006 13:16 schreef Jorikjet het volgende:
het was een krom getrokken blokker gitaar zonder halspen gemaakt van brandhout![]()
En waar is het filmpje/foto'squote:Op zondag 3 september 2006 11:47 schreef Jorikjet het volgende:
quote:Op zondag 3 september 2006 14:01 schreef Jorikjet het volgende:
als je naar doetinchem gaat bij het station kun je misschien nog wat brokstukken vinden
ja, dat is wel zonde! maar je kunt zien dat het een stevige gitaar is... bij die van blokker zit niet eens zo'n randje (dat geblokte/ribbelte) aan de rand om het blad vast te houdenquote:
quote:Op zondag 3 september 2006 15:02 schreef Desensitized het volgende:
Je wil het niet weten![]()
Eigenlijk wel, anders vraag je niet.
Ga buiten zitten, met veel bier!
Men neme ene zeer goedkope tweedehands Blokker gitaar, geef hem aan je drummer, en zeg: "speel eens een liedje". Hij gaat staan, trekt één been op en gaat op dat andere been springend in de rondte half bezopen I Saw The Light spelen, wat resulteerde in een heerlijke valpartij op de tegels [2 weken niet drummen] en dus een gat in de body. Diezelfde avond heeft hij nog dienst gedaan als aanmaakhout.
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |