abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 september 2006 @ 14:57:39 #201
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_41423747
Howl's Moving Castle
Prima Ghibli met weer een setje karakters waar ik erg om moest lachen. In tegenstelling tot Mononoke Hime vond ik hier de lange speelduur niet storend.

Peppermint Candy
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCII , wat hij zegt.

The Graduate
Toch niets voor mij. Hoewel er niets valt af te dingen aan de kwaliteit van de film deed het me niet zoveel. De plompverlorenheid waarmee
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daardoor viel de tweede helft van de film een beetje in het water. Iets wat het kijkplezier voor mij ook niet bevorderde was de muziek van Simon & Garfunkel, waar ik een schijthekel aan heb. Pity dat de soundtrack dus alleen maar S&G is. Voor de solide acteerprestaties: 6,5
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
pi_41424369
Invasion of the Body Snatchers (1978)
Tweede keer dat ik hem zie en net zo spannend als de eerste keer. Zeker wel een goeie paranoia-flick. Moet nu alleen dat origineel nog eens zien.
pi_41425375
Tunes of Glory

Heerlijke film, met wederom een geweldige Alec Guinness. Leuke karakters en idem dialogen.

cijfer 8.2
pi_41425945
The Greatest Game Ever Played

Feel-good disney "sport" movie.

Ik vond het wel geslaagd, maar dat is altijd wel met highbudget in deze genre

Do I need to say more?
pi_41426754
THE PLAGUE

Precies wat de reviewer aangeeft: good idea goes nowhere

Het eerste half uur was ik erg onder de indruk, eindelijk eens een zombiefilm die wat originaliteit vertoond, maar later issie veel te 'talkie' en een gebrek aan gore is ook niet echt wat je in een zombiefilm zoekt

pi_41427059
quote:
The Graduate
Toch niets voor mij. Hoewel er niets valt af te dingen aan de kwaliteit van de film deed het me niet zoveel. De plompverlorenheid waarmee
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uhmmm... is dat niet exact wat de film zo sterk maakt: het tegengaan van de tot op dat moment gangbare Hollywood karakterontwikkeling en psychologische logica? En daarbij geen happy end, maar een sprong in het ondiepe (Ben en Eveline stappen op de bus, op weg naar 'the Great Unknown'). Met andere woorden: de dwarsheid van de Franse Nouvelle Vague dringt Hollywood binnen. Tis maar een idee

OT:

Dazed and Confused (Linklater, 1993). ‘Dazed and Confused’ was de laatste essentiële Richard Linklater film die ik nog zien moest en toen Criterion dus een dubbelaar van deze film op de markt bracht, had ik geen enkele redden meer om deze film niet te kijken. En het is wellicht in een klap mijn favoriete Linklater geworden en ik wil mezelf toch best bestempelen als een behoorlijke Linklater adept. Met een tijdsspanne van 24 uur, een perfecte soundtrack, zeer herkenbare stereotiepen (een compliment in dit geval), heerlijke dialogen en vooral dat onfeilbare gevoel dat Linklater altijd heeft voor de jeugdcultuur is deze film een meesterwerk. Linklater’s films zijn altijd een bijzondere combinatie van gevoel en verstand en deze vormt geen uitzondering: de film is puur een sfeerschets zonder aantoonbare inhoud, maar toch maakt de film tegelijkertijd indruk met de herkenbaarheid en treffendheid van de situaties/karakters. Daarnaast bevestigt Linklater met deze film zijn status als een van de belangrijkste auteurs van jeugdcultuurfilms, daarbij echter altijd de valkuilen van een John Hughes vermijdend en altijd een kinderlijke volwassenheid aan de dag leggend, om er maar eens een contradictio in terminis tegenaan te smijten. Hij is Kenneth Anger, Rainer Werner Fassbinder en Gus van Sant in één. Linklater is daarnaast altijd al de intellectuele wederhelft van Tarantino geweest en ook hier blaast hij Quentin weg als het gaat om dialoog en het regisseren van acteurs.

‘Slacker’ is zonder twijfel veel baanbrekender en vernieuwender, maar ‘Dazed and Confused’ scoort op het vlak van puur plezier en kijkbaarheid de hoogste cijfers. Een van de essentiële films van de jaren ’90. Ik moet er in ieder geval nog steeds van bijkomen.
  zaterdag 2 september 2006 @ 17:29:40 #207
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_41427311
Snakes on a plane
Deze film is exact wat je zou verwachten, sommigen zullen hem een uitermate stoere guilty pleasure vinden, anderen zullen het leeg kut-entertainment vinden. Ik neig iets meer naar de eerste groep, al ben ik geen fan van overduidelijke CGI en is hij niet zo goed als de hype doet uitschijnen, maar dat was voorspelbaar. Uiteindelijk is ie nog het best vergelijkbaar met films als Slither. Geen geldverspilling naar mijn mening.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_41427445
La Passion de Jeanne d'Arc

Ik zit nog helemaal in de ontdekkingsfase van de oudere generatie films, daarom vind ik het ook moeilijk een cijfer of een onderhoudend oordeel aan deze film te geven. De overgedramatiseerde emoties horen duidelijk bij de tijd, evenals het flinterdunne script met de bekende afloop. Met de prehistorische filmtechnieken van toen konden ze ook niet anders, overigens. Maar hoewel deze 'mankementen' dus uitstekend te rechtvaardigen zijn en zeker hun charme hebben, kon de constant wenende en vol ongeloof kijkende Jeanne d'Arc mij niet echt bekoren; films uit een ruim decennium later kan ik veel beter verteren. Helaas een te ver-voor-mijn-tijd-show.

6/10.
Graag op anoniem
pi_41427803
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:34 schreef Mainport het volgende:
La Passion de Jeanne d'Arc

[afbeelding]

Ik zit nog helemaal in de ontdekkingsfase van de oudere generatie films, daarom vind ik het ook moeilijk een cijfer of een onderhoudend oordeel aan deze film te geven. De overgedramatiseerde emoties horen duidelijk bij de tijd, evenals het flinterdunne script met de bekende afloop. Met de prehistorische filmtechnieken van toen konden ze ook niet anders, overigens. Maar hoewel deze 'mankementen' dus uitstekend te rechtvaardigen zijn en zeker hun charme hebben, kon de constant wenende en vol ongeloof kijkende Jeanne d'Arc mij niet echt bekoren; films uit een ruim decennium later kan ik veel beter verteren. Helaas een te ver-voor-mijn-tijd-show.

6/10.
.....

Nee, laat ook maar...
pi_41428102
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:45 schreef Maikel_1981 het volgende:

[..]

.....

Nee, laat ook maar...
Wat wil je zeggen.
Graag op anoniem
  zaterdag 2 september 2006 @ 17:56:43 #211
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_41428146
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:45 schreef Maikel_1981 het volgende:

[..]

.....

Nee, laat ook maar...
Op een schaal van één tot tien, hè, hoe ironisch is jouw ondertitel bedoeld?
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  zaterdag 2 september 2006 @ 17:59:03 #212
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_41428220
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:55 schreef Mainport het volgende:

[..]

Wat wil je zeggen.
LPdJdA was zeg maar één van de meest vernieuwende films uit die tijd, en wat jij als verouderd en simplistisch ervaart was juist heel vernieuwend en intentioneel. Het hele verhaal is inderdaad wat mager, maar het draait ook puur en alleen om de emoties die Jeanne doormaakt. Dat is niet per sé iets van die tijd, maar meer iets van de film zelf. Kon je verder ook niet weten.

Ik zou hem over een jaartje gewoon nog eens kijken. .
pi_41428279
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:56 schreef Sai het volgende:

[..]

Op een schaal van één tot tien, hè, hoe ironisch is jouw ondertitel bedoeld?
Dat was een inside-crew-grapje in de tijd dat ik nog voor de FP schreef.
Graag op anoniem
  zaterdag 2 september 2006 @ 18:01:04 #214
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_41428294
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 18:00 schreef Mainport het volgende:

[..]

Dat was een inside-crew-grapje in de tijd dat ik nog voor de FP schreef.
Ingelogd onder je verkeerde account?!!
pi_41428433
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 18:01 schreef Sai het volgende:

[..]

Ingelogd onder je verkeerde account?!!
Quote verkeerd gelezen.
Graag op anoniem
pi_41428475
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:59 schreef Sai het volgende:

[..]

LPdJdA was zeg maar één van de meest vernieuwende films uit die tijd, en wat jij als verouderd en simplistisch ervaart was juist heel vernieuwend en intentioneel. Het hele verhaal is inderdaad wat mager, maar het draait ook puur en alleen om de emoties die Jeanne doormaakt. Dat is niet per sé iets van die tijd, maar meer iets van de film zelf. Kon je verder ook niet weten.

Ik zou hem over een jaartje gewoon nog eens kijken. .
Dit niet. Dat ik zeg dat de film me niet kon raken wil niet zeggen dat ik het, zeker voor die tijd, simplistisch zou vinden.
Graag op anoniem
pi_41429612
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:55 schreef Mainport het volgende:

[..]

Wat wil je zeggen.
Bij nader inzien niets. Dat is beter voor iedereen.
pi_41430352
Black Hawk Down
Mooi verhaal over hoe een oorlog ook kan verlopen.
8/10
  zaterdag 2 september 2006 @ 19:44:02 #219
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_41430858
Das Boot blijft een goeie film.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_41431507
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 19:44 schreef edje34 het volgende:
Das Boot blijft een goeie film.
Vertigo ook.
  zaterdag 2 september 2006 @ 20:17:38 #221
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_41431894
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 20:04 schreef Maikel_1981 het volgende:

[..]

Vertigo ook.
Nog niet gezien, ben momenteel met prison Break bezig,daarna CSI Miami seizoen 1 en 2.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_41433171
TOBOR THE GREAT

Gee whilikers!

Hele leuke kinderfilm met een fantastische robot, plotje is flinterdun maar erg aangenaam.

Een robot die gefabriceerd is voor spacetravel doeleinden gaat achter z'n maker aan nadat die is ontvoerd.

Leuke pulp!

8.5

zaterdag 2 september 2006 @ 20:59:57 #223
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_41433291
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 18:07 schreef Mainport het volgende:

[..]

Dit niet. Dat ik zeg dat de film me niet kon raken wil niet zeggen dat ik het, zeker voor die tijd, simplistisch zou vinden.
Zo bedoel ik het niet. Maar als je het hebt over de overgedramatiseerde emoties en de prehistorische filmtechnieken wijt je dat aan de tijd, hoewel zowel het acteren als de vormgeving en techniek echt heel uniek zijn in lPdJdA. Het is niet zozeer dat je het daarom niet slecht mag vinden (hoewel ik denk dat je de film meer zult waarderen als je nog wat jaren 20 films hebt gezien), maar meer dat dit misschien niet de meest filmsnobistisch correcte manier is om deze film te beoordelen.

Ik lul ook maar wat in wilde weg hoor. .
pi_41437038
Der Untergang Extended Edition.

Een hele lang zit, maar zeker de moeite waard. Een erg realistisch verhaal, als je bedenkt dat die secretaresse als primaire bron heeft gedient.

8/10
  Moderator zaterdag 2 september 2006 @ 23:32:27 #225
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_41438856
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 10:26 schreef kinky_queen het volgende:
Mike, het blijft natuurlijk Hollywood voor de domme massa, neem het niet zo serieus. Al kan ik me wel voorstellen dat je je eraan stoort

Aan de gaten in een verhaal stoor ik me op zich ook niet zo erg. Ook de belabberde kwaliteit van een script kan ik goed hebben. Maar dit script is met ontzettend foute intenties gemaakt en op zo'n moment voel ik me beledigd als kijker. Ik vind het moeilijk uit te leggen, maar een aantal mensen weten op IMDB de juiste snaar te raken. Als je daar kijkt bij comments van de mensen die deze film slecht vonden, snap je wellicht waar ik me bij deze film zo ontzettend aan stoorde.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  Moderator zaterdag 2 september 2006 @ 23:32:53 #226
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_41438881
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 11:31 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]
SPOILER
Daar ben ik ook na 16 afleveringen mee gestopt.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_41442517
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 23:32 schreef Mike het volgende:
... maar een aantal mensen weten op IMDB de juiste snaar te raken. Als je daar kijkt bij comments van de mensen die deze film slecht vonden, snap je wellicht waar ik me bij deze film zo ontzettend aan stoorde.
Je bent gewoon een rare kerel

Zoals ik al zei snap ik best dat je je eraan stoort.

IL PAESE DEL SESSO SELVAGGIO

MAN FROM DEEP RIVER/SACRIFICE/DEEP RIVER SAVAGES

De eerste kannibalenfilm en meteen de beste die ik ken na CANNIBAL: THE MUSICAL én de 2e goede film van Umberto Lenzi (Idd ik ben geen fan van de man).

Muziek is goed, de locaties zijn mooi geschoten en het akteerwerk is zeer goed te pruimen. Voor de die hard gorehound is de film soft (gelukkig) want deze film richt zich meer naar de psyche van de hoofdrolspeler die per ongeluk terecht komt in een 'tribe' waar hij eerst als slaaf leefd om zich op te werken naar een 'normale' inwoner van de stam met enige hulp van een knap grietje die verliefd op hem wordt

Mensen die zich ergeren aan dieren die geslacht worden in een film moeten deze film mijden als de pest, want er worden héél wat beestjes afgeslacht.

Lenzi's meest ambitieuze film. Veruit.

En om te bewijzen dat ook een kannibalenfilm prettige momenten kan hebben:

zondag 3 september 2006 @ 01:37:48 #228
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_41442676
Long Weekend
Wel grappige comedy. Broer die van alles regeld om z'n broertje een wip te geven.
Tussen door worden allerlei funniest homevideos getoond. Wat echt niet door de beugel kunnen bij AFH.

cijfer 6.5 / imdb 4.8

United 93
De bios-versie. Tjoh weet niet maar eigenlijk vind ik deze nog slechter dan Flight 93. Het begint wel aardig, de druk bij de verschillende control towers. Maar het wordt zo gruwelijk slecht afgeraffeld.

Het sneue ook hier is dat dit dus niet het werkelijke verhaal is...niet zo als het aangegeven is dat het gegaan is ...

cijfer 5 / imdb 7.9
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  † In Memoriam † zondag 3 september 2006 @ 01:48:44 #229
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_41442884
Afgeraffeld? Huh? Waar dan?

Maar jij bent natuurlijk de expert die wél precies weet wat het werkelijke verhaal is. Want je hebt er een paar internetdocutjes over gezien.
Sheridana +1
  zondag 3 september 2006 @ 12:41:47 #230
52357 Lambiekje
pi_41448383
quote:
Op zondag 3 september 2006 01:48 schreef Sokolsky het volgende:
Afgeraffeld? Huh? Waar dan?

Maar jij bent natuurlijk de expert die wél precies weet wat het werkelijke verhaal is. Want je hebt er een paar internetdocutjes over gezien.
Op het end vond ik het beetje afgeraffeld. Gingen ze een beetje matten en klaar. Waarom ze beginnen matten vind ik in Flight 93 beter naar voren komen.

Klopt heb ook wel wat docus gekeken .. maar in ieder geval, met elke van de gekaapte toestellen klopt iets niet. Ik zeg niet dat ik de waarheid in pacht heb. Er klopt gewoon snars van wat er in de 9/11 report wordt gemeld.

10 sept besteed Zembla een uitzendig over 9/11. Jaja met 'deskundigen' die een woordje doen.
16 sept is er een megaconferentie in Beatrix theater.

Dat elke europeese media er nu zo veel aandacht aan besteed is toch wel een indicatie dat er ontiegelijk veel rare haken en ogen aan het officiele gehele 9/11 verhaal zit. Op nagenoeg op elk vlak klopt er geen flikker van.

Daarnaast merken welke elke dag weer wat de gevolgen zijn van deze ongein.
vingerpaspoort, bewaarplicht, identificatie.

Wereld is er toch heel wat slechter op geworden.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_41448587
quote:
Op zondag 3 september 2006 12:41 schreef Lambiekje het volgende:
Daarnaast merken welke elke
  zondag 3 september 2006 @ 13:17:43 #232
13148 Shogo
Psycho...
pi_41449176
Back to the Future (1985)
Blijft natuurlijk heerlijke nostalgie, ook al heb ik hem al zo vaak gezien. De hele manier met het tijdreizen is heerlijk uitgewerkt incl. het verhaal daarbij. Overigens kunnen de SFX nog best meekomen in deze tijd van cgi. Op naar deel 2 vanavond.
pi_41450172
The Toxic Avenger Part III: The Last Temptation of Toxie
Helaas. De eerste Troma film die ik zie, die een onvoldoende van me krijgt. Ik heb nu deel 1,2 en 3 gezien en 3 is duidelijk de minste. Ze hadden deel 2 dan maar wat langer moeten houden in plaats van het geheel in tweeën te knippen en er twee aparte films van te maken. Want deel 3 is eigenlijk in z'n geheel overbodig. Op de Duitse nagesynchroniseerde scene na dan. Op naar deel 4.
  zondag 3 september 2006 @ 14:13:42 #234
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_41450431
Du rififi chez les hommes

over een viertal boeven, die sympathiek worden gemaakt door de reg (uiteraard, hij speelt zelf 1 van de 4).
ze voeren een roof uit, maar er zijn kapers op de kust.

ik wilde gewoon kijken of ik m nu wel zo super vind, dat hij in de top250 thuis hoort.
helaas weer niet meer dan onderhoudend.
  zondag 3 september 2006 @ 14:18:27 #235
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_41450520
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:21 schreef Maikel_1981 het volgende:
Uhmmm... is dat niet exact wat de film zo sterk maakt: het tegengaan van de tot op dat moment gangbare Hollywood karakterontwikkeling en psychologische logica? En daarbij geen happy end, maar een sprong in het ondiepe (Ben en Eveline stappen op de bus, op weg naar 'the Great Unknown'). Met andere woorden: de dwarsheid van de Franse Nouvelle Vague dringt Hollywood binnen. Tis maar een idee
De Franse Nouvelle Vague, maar naturlijk, die was ik pardoes vergeten.

Sarcasme daargelaten, misschien wel. Maar ik was echter niet bezig de film in filmhistorische context te plaatsen. Vanuit een nuchter perspectief gaat het tegen normale logica in dat hun relatie zo'n sneltreinvaart krijgt (of hééft). Stoorde mij, vinden andere leuk. Trouwens ben ik met je eens dat het einde wel sterk is. Over een jaartje kijk ik hem ongetwijfeld nog wel eens, wie weet wat ik dan zeg.

The Three Burials of Melquiades Estrada
Teveel van het goede, zou ik deze film noemen. Waar in AP en 21 Grams het spelletje met de chronolgie erg sterk werd gespeeld vond ik het hier minder sterk. De odysee van Jones weet me niet echt te ontroeren en Pepper en Jones hebben vind ik maar een raar koppel. In mijn optiek toch wat losse eindjes, (de weglopende vrouw, de sherrif, die werkelijk niets toevoegt aan de film) wat het geheel wat rommelig maakte. Wél mooie plaatje. Een zesje.
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
pi_41450928
BAJO AGUAS TRANQUILAS

BENEATH STILL WATERS

Een mix van 2 verhalen van H.P.Lovecraft te weten The Shadow Over Innsmouth en The Call Of Cthulhu vind ik, al schijnt het gebaseerd te zijn op een ander verhaal.

De film zit bomvol spectaculaire ideeen maar door het lage budget komt het niet zo uit de verf jammergenoeg. De sfx zijn hooguit matig maar dit wordt lang en breed gecompenseerd door de lol die iedereen heeft in het maken van deze film al is het akteerwerk zeer wisselvallig.

Veel gore en wat T & A, Yuzna's beste sinds THE DENTIST 2

pi_41451826
Y tu mamá también

Leuke coming-of-age film waarin 2 jongens een roadtrip naar een, fictief, strand maken met een vrouw die in scheiding ligt met haar man en de jongens het eea. weet bij te brengen op het gebied van sexualiteit.

Wordt gekscherend de Mexicaanse American Pie genoemd, maar dat is onzin want de film heeft veel; mooie locaties, verrassende wendingen, veel sfeer en vooral uitstekende acteurs.

Geen openbaring maar wel een erg onderhoudende film.
  zondag 3 september 2006 @ 15:13:27 #238
67640 SaintOfKillers
pi_41451883
quote:
Op zondag 3 september 2006 15:11 schreef Kolkus het volgende:
Y tu mamá también
Wordt gekscherend de Mexicaanse American Pie genoemd, maar dat is onzin want de film heeft veel; mooie locaties, verrassende wendingen, veel sfeer en vooral uitstekende acteurs.
Je moet 'm eens kijken met audiocommentaar van Garcia Bernal en Luna, dat is namelijk echt American Pie-niveau.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_41451930
quote:
Op zondag 3 september 2006 15:13 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Je moet 'm eens kijken met audiocommentaar van Garcia Bernal en Luna, dat is namelijk echt American Pie-niveau.
Ok, misschien komt daar dan wel de vergelijking vandaan
  zondag 3 september 2006 @ 15:32:58 #240
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_41452372
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 86% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 12:45:43 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_41455441
Howls Moving Castle
Een mooie ghibli, die net als spirited away over liefde & fantasie gaat...met een heel leuk vuurtje . De fantasie in Spirited Away sprak me alleen iets meer aan, waardoor ik deze een 7/10 geef.

A Clockwork Orange
De eerst helft, voordat Alex opgepakt wordt, kon me niet echt boeien. Vrij veel onsamenhangend geweld. Maar daarna kwam het verhaal pas echt tot leven, met een zeer indrukwekkende toekomstvisie op genezing van gevangenen.
Al met al een heerlijke film: 8/10
pi_41456827
Shadow of a Doubt

Hitchcock's favoriete film, zelf vind ik hem niet de beste die Hitchcock gemaakt heeft, maar verder heeft deze film nog genoeg om er van te genieten.

Cijfer: 7,9
pi_41457893
DIE NACKTE UND DER SATAN

THE HEAD/THE SCREAMING HEAD/A HEAD FOR THE DEVIL/DES SATANS NACKTE SKLAVIN

Are you an undertaker?
No, why do you ask that?
You hold me like i was dead

Moest meteen aan THE BRAIN THAT WOULDN'T DIE denken want het plot lijkt er veel op, toch is deze film zo'n 3 jaar eerder geschoten maar is minder sleazy, en dus minder leuk maar nog steeds erg vermakelijke rommel over het transplanteren van hoofden en dergelijke

Er kwamen een aantal vervolgen omdat de film het over de hele wereld wel redelijk deed

zondag 3 september 2006 @ 20:23:37 #244
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_41459991
Donderdag:

Zatôichi sakae giri (Zatoichi and the Doomed Man) (Kazuo Mori, 1965)
De elfde film over de beroemde blinde zwaardvechter. Weer een vrij standaard plotje, waar hij tijdens zijn dwalingen weer verstrikt raakt in een plot van een kwade baas. Maar net als de andere films is het wel vermakelijk. Iets beter in mijn ogen dan de vorige film uit de filmserie. Vooral door de eindscene. Het volgens mij de eerste keer dat er een gevecht in zit wat enkele minuten duurt. ***½

Vrijdag:

The Yards (James Gray, 2000)
Erg sterke cast die ook goed werk afleveren. Echt heel indrukwekkend wordt de film echter niet. Daar is het verhaal niet sterk genoeg voor. ***

Zaterdag:

Father of the Bride Part II (Charles Shyer, 1995)
Nog niet zo erg als ik verwachtte toen ik er aan begon. Aardig verhaal, soms nog redelijk grappig, maar wel erg sentimenteel naar het einde. **

Boiler Room (Ben Younger, 2000)
Grappig om deze een dag na The Yards te zien. Beide films gaan enigszins over hetzelfde. Onervaren jonge man komt in een bedrijf te werken en krijgt langzaam in de gaten dat het bedrijf niet zo legaal is als het eruit ziet. Deze film is de hipste van de twee. Waar The Yards het moet hebben van het acteerwerk, moet deze het hebben van de hippe stijl. ***
  zondag 3 september 2006 @ 20:27:48 #245
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_41460130
Network (1976)

Wat een meesterwerk. Ooit eens aangeraden door Sokolsky en het is lang geleden dat ik 2 uur lang zo aan de buis gekluisterd heb gezeten. De donderpreken van Finney, gezwets over corporatisme, teloorgang van de democratie, een vooruitziende blik op de individualisering van de samenleving, het is allemaal zo heerlijk satirisch. Ik ben talloze keren in lachen uitgebarsten. Zelfs de idioot gecompliceerde woordkeuzes, het is allemaal onderdeel van het gigantisch op de hak nemen van de TV-wereld. Elke acteur zonder uitzondering levert een toprestatie (Finch adembenemend) met als kort hoogtepunt de preek van mediamagnaat Jensen.

Twee uur lang heb ik zitten smullen van deze foutloze film. Mijn favoriete Lumet, zonder twijfel.

9/10
  zondag 3 september 2006 @ 20:58:23 #246
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_41461290
Deze maand 31 films gezien, waarvan 4 in de bioscoop en 3 had ik al eens eerder gezien.

Nieuw in mijn Top 1000:

406. L'ascenseur pour l'echafaud (Louis Malle, 1958) ****
721. On the Waterfront (Elia Kazan, 1954) **** (na opwaardering)
760. Family Guy presents: Stewie Griffin - The Untold Story (Pete Michels & Peter Shin, 2005) ****
943. This Sporting Life (Lindsay Anderson, 1963) ****
964. Der Totmacher (Romuald Karmakar, 1995) ****

Verder nog de moeite waard deze maand en completeren de top 10:

6. Hard Candy (David Slade, 2005) ***½
7. La pianiste (Michael Haneke, 2001) ***½
8. Silent Hill (Chistophe Gans, 2006) ***½
9. The Ninth Configuration (William Peter Blatty, 1980) ***½
10. Outfoxed: Rupert Murdoch's War on Journalism (Robert Greenwald, 2004) ***½

Best veel slechte films met als uitschieters: Spring Break Lawyer, Half Past Dead, RV, Metro, Superman III en Father of the Bride Part II

Gemiddelde: 5,77

Veel films op tv gezien, dus bijna een punt lager gemiddeld dan normaal.
  † In Memoriam † zondag 3 september 2006 @ 21:13:32 #247
4571 Sokolsky
pi_41461847
quote:
Op zondag 3 september 2006 20:27 schreef cwk het volgende:
Network (1976)

Wat een meesterwerk. Ooit eens aangeraden door Sokolsky en het is lang geleden dat ik 2 uur lang zo aan de buis gekluisterd heb gezeten. De donderpreken van Finney, gezwets over corporatisme, teloorgang van de democratie, een vooruitziende blik op de individualisering van de samenleving, het is allemaal zo heerlijk satirisch. Ik ben talloze keren in lachen uitgebarsten. Zelfs de idioot gecompliceerde woordkeuzes, het is allemaal onderdeel van het gigantisch op de hak nemen van de TV-wereld. Elke acteur zonder uitzondering levert een toprestatie (Finch adembenemend) met als kort hoogtepunt de preek van mediamagnaat Jensen.

Twee uur lang heb ik zitten smullen van deze foutloze film. Mijn favoriete Lumet, zonder twijfel.

9/10

Maareh, waar tover je Finney nu vandaan?
je zal wel Finch bedoelen

Finch kreeg trouwens postuum een Oscar, da's een handig FMT-weetje.
Sheridana +1
pi_41462150
The Butterfly Effect
Goede film , Evan Treborn's (Ashton Kutcher)die in zijn jeugd jaren blackouts heeft.
Op latere leeftijd kan hij door bovennatuurlijke krachten, die blackouts gebruiken
om dingen te veranderen.

Maar één keer zien is voor mij voldoende
pi_41465015
THE STAR CHAMBER

Toch wel een klein meesterwerkje dit, met een uitmuntende Douglas die nooit de lof heeft ontvangen die hij zeker verdient.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 september 2006 @ 02:20:43 #250
862 Arcee
Look closer
pi_41471861
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 02:29 schreef Mike het volgende:

[..]

Crosspost:

Een van de slechtste films die ik de afgelopen jaren gezien heb. Regisseur Wayne Kramer probeert zoveel mogelijk in de film te stoppen en dat pakt nogal eens verkeerd uit, met als dieptepunt het pedofielen-verhaal. Dit achterlijke stuk had geknipt moeten worden, de film was toch al een half uur te lang, dus dat kon makkelijk. De hele sfeer van de film was misselijk makend met het ene figuur nog wanstaltiger dan het andere.

Verder leek het Kramer hip om zovaak mogelijk het woord 'fuck' te gebruiken, maar dat is het natuurlijk niet als je het meer dan 10 keer in 1 zin gebruikt.

Waar ik me verder ontzettend aan gestoord heb:
SPOILER
En:
SPOILER
Deze review gelezen, Mike? Ik kan me er wel in vinden. De film is over the top, maar wel vermakelijk. Lekkere vlotte film, die m'n aandacht goed vasthield.

En die artsy fartsy-montage vond ik juist wel cool. Ik denk dat ik deze film gewoon even nodig had.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_41471911
quote:
Op zondag 3 september 2006 21:21 schreef Bengeltje het volgende:
The Butterfly Effect
Goede film , Evan Treborn's (Ashton Kutcher)die in zijn jeugd jaren blackouts heeft.
Op latere leeftijd kan hij door bovennatuurlijke krachten, die blackouts gebruiken
om dingen te veranderen.
[afbeelding]
Maar één keer zien is voor mij voldoende
Die black-outs kwámen door zijn terug in de tijd reisjes
pi_41471950
peut-etre , van cedric klapisch......met zegmaar een van de BETERE SOUNDTRACKS ooit...
  maandag 4 september 2006 @ 08:51:26 #253
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_41473969
quote:
Op zondag 3 september 2006 21:13 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Maareh, waar tover je Finney nu vandaan?
je zal wel Finch bedoelen

Finch kreeg trouwens postuum een Oscar, da's een handig FMT-weetje.
Dat had ik idd ook gelijk maar opgeslagen

Finney/Finch, ja verderop in mijn stukje noem ik em wel bij zijn juiste naam. Grappig want gedurende de film dacht ik, verdikkie hij lijkt wel een beetje op Finney, maar bij nader inzien waren dat alleen zijn grijze manen.
  Moderator maandag 4 september 2006 @ 10:21:36 #254
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_41475570
quote:
Op maandag 4 september 2006 02:20 schreef Arcee het volgende:

[..]

Deze review gelezen, Mike? Ik kan me er wel in vinden. De film is over the top, maar wel vermakelijk. Lekkere vlotte film, die m'n aandacht goed vasthield.

En die artsy fartsy-montage vond ik juist wel cool. Ik denk dat ik deze film gewoon even nodig had.
Ja, dat heb ik Ebert horen zeggen in z'n tv-programma. Ik was het alleen meer eens met z'n partner, Richard Roeper: http://tvplex.go.com/buen(...)7-running_scared.mp3
  maandag 4 september 2006 @ 10:32:00 #255
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_41475791
The Fast and the Furious: Tokyo Drift (Justin Lin, 2006)
Dun verhaaltje, maar best leuke achtervolgings- en racescenes. Over het algemeen iets minder irritant en iets beter dan het erg slechte 2 Fast 2 Furious. **
pi_41475843
Gisteravond American History X op ned3. heb m nou al een paar keer gezien, maar man, wat is dat toch een indrukwekkende film.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 4 september 2006 @ 11:31:35 #257
52357 Lambiekje
pi_41477169
A Love Song for Bobby Long (2004)
tss J. Travolta die als ouwe grijsaard speelt. Scarlet Johnson komt bij hem inwonen nadat ze te horen krijgt dat haar moeder is overleden pas nadat ze begraven is.

Het zal gerust een goede film zijn .. maar ik vond het nogal saai.

cijfer 5.5 / imdb 7.2

Bring it on (2000)
Kirsten Dunst is hoofd van de Cheerleaders. Als ze nieuwe leden werven. Beweert een meisje dat alles wat ze doen gejat is.. om te bewijzen gaan ze naar een school in LA. Met de grootste moeite proberen ze een knappe act voor elkaar te krijgen op de Cheerleaders wedstrijd. Om dus origineel te zijn.

veel dames heel veel dames ... maar geen 'sex' gedoe. Alleen maar in die sneue cheerleadrokjes. Ook niets aan. Het is allemaal zo braaf. Waarom zijn die amerikanen zo preuts. Beetje uitzicht mag toch wel...

cijfer 5 / imdb 5.9
pi_41479189
Snakes on a Plane

Heerlijk hersenloos vermaak met slangen in een vliegtuig.

Heb me prima vermaakt in ieder geval, en daar gaat 't toch om bij dit soort films ?

8/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_41479515
Back to the Future Part II (1989)
Net zo vermakelijk als deel 1 alleen iets onlogischer. Maar ik ga bij deze entertainment films niet zitten letten op de logica van het tijdreizen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 september 2006 @ 14:11:31 #260
862 Arcee
Look closer
pi_41481035
quote:
Op maandag 4 september 2006 12:59 schreef Shogo het volgende:
Back to the Future Part II (1989)
Net zo vermakelijk als deel 1 alleen iets onlogischer. Maar ik ga bij deze entertainment films niet zitten letten op de logica van het tijdreizen.

Wat vond je er onlogisch aan?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_41482000
quote:
Op maandag 4 september 2006 14:11 schreef Arcee het volgende:

[..]

Wat vond je er onlogisch aan?
Ik heb de trilogie al meerdere malen gezien maar het is me nooit echt opgevallen, maar Marty en Jennifer zijn in 1985 niet getrouwd hoe kunnen ze dan naar een toekomst gaan waarbij er kinderen zijn die nog niet zouden kunnen bestaan, want de toekomst moet nog gebeuren in 1985. Maar goed een klein dingetje en dat zou je uiteraard nog op meerdere dingen kunnen interpreteren. Zoals ik al zei ik ga me niet druk maken daarom het is gewoon een fantastische trilogie, vanavond staat deel 3 in de planning.
pi_41491119
Me, You, and Everyone We Know

Een film als deze moet het hebben van zijn oprechtheid, gespeeld door acteurs die perfect de snaar weten te raken. Helaas schiet Me, You and Everyone We Know hierin juist te kort, niet in het minst door het ontoereikende spel van John Hawkes die hoopt met een lege blik starend in de oneinigheid zijn rol als mislukte, gescheiden en opnieuw verliefde vader goed over te komen, waar hij spijtig genoeg niet in slaagt. Net wanneer je denkt dat de film begint, komt de aftiteling het scherm afrollen. Gelukkig maken bepaalde grappige momenten een hoop goed, zoals het subplotje van de twee naïve schoolmeisjes op seksuele ontdekkingstocht en Hawkes kinderen op de cybersekstoer.

6,5/10
Graag op anoniem
  maandag 4 september 2006 @ 21:11:18 #263
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_41493669
Marathon Man en The Game. Beide niet onaardig. 7. Ik ben niet zo'n friller man.
pi_41495541
SPECIAL EFFECTS

Wat is die Larry Cohen toch briljant in het schrijven van onbenullige plotjes, jammer dat de beste man geen groot regisseur is, maar met het schrijven van ogenschijnlijk simpele verhaaltjes is hij werkelijk een topper!

Ik heb nu alle films gezien die hij geregisseerd heeft en hij haalt het niet bij bv IT'S ALIVE! , Q, THE STUFF of GOD TOLD ME TO maar met zo'n demonisch goed script valt er heel veel te genieten!

pi_41496310
United 93 (2006)
Ik ben eigenlijk nog sprakeloos na het zien (met een brok in mijn keel) van deze film net. Dit is echt zeer goed verfilmd, uiteraard was ik er niet bij, maar het komt heel realistisch over. Het nemen van onbekende acteurs hiervoor was dan ook een zeer verstandige keuze. Er valt niet veel meer over te zeggen dan dat het een krachtige film is die je behoorlijk meepakt.
  maandag 4 september 2006 @ 23:21:14 #266
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_41498126
The Descent Voor het eerst sinds jaren was ik weer dat kleine jongetje dat met een kussen voor z'n ogen film zat te kijken. Ik heb ruim een uur in angst gezeten.
  dinsdag 5 september 2006 @ 00:02:45 #267
67640 SaintOfKillers
pi_41499500
Ordinary Man
Vreemde film over een huisvader die min of meer zonder het te beseffen de mannelijke helft van een koppel vermoordt. Hij besluit de vrouw dan maar te kidnappen en in de koffer van zijn auto op te sluiten. Het is allemaal een vreemde mix van drama, thriller, humor en dergelijke meer. Het wordt nooit erg goed, maar je blijft je wel afvragen hoe het gaat eindigen. Het eindigt vreemd. Vreemd. Hm.

Pépé le Moko
De titelheld is een crimineel die zich in de smalle straatjes van het Casbah-district van Algiers verbergt voor de politie die hem daar niet kan vinden. Na een tijdje komt er echter een femme (zo eentje van het fatale type) waarop hij verliefd wordt en hij overweegt om zich toch buiten zijn beschermde zone te wagen. Zeer fijne film en ondanks het feit dat het zo niet op IMDb staat, is het gewoon een film noir.

Die Abenteuer des Prinzen Achmed
Dit zou (mogelijk) de eerste full length animatiefilm zijn. Het gaat hier over uitgeknipte silhouetten die frame per frame achter elkaar werden geplakt tot ze een film van iets meer dan een uur hadden (na 3 jaar werk). En ik vind 'm fucking cool, met prinsen, prinsessen, tovenaars, heksen, demonen en nog meer vliegende paarden. Da shizzle, y'all .
pi_41503020
La Boulangère de Monceau (Rohmer, 1963). De eerste van de zes ‘Moral Tales’ van Eric Rohmer is een 20 minuten durende lowbudget toestand waarin hij vrijwel al zijn typische trekjes tentoon spreidt. Het was te kort om te vervelen en wellicht dat ik na het zien van het latere werk dit werkje kan waarderen.

La Carrière de Suzanne (Rohmer, 1963). De tweede ‘Moral Tale’ is feitelijk een langere versie van de eerste, ditmaal krap een uur. En ik begon me direct stierlijk te vervelen. Wat iedereen altijd als de sterke kanten van Rohmer noemt, dat zijn voor mij meteen de meest oninteressante kanten: film blijft voor mij een visueel medium en Rohmer kan nog zoveel pleiten wat ie wil voor een Talking Cinema, maar dit is voor mij echt Pratende Hoofden. We blijven hopen dat de andere films mij nog over de streep gaan trekken wat betreft Rohmer, maar ik heb er een hard hoofd in.

Ascenseur pour l'échafaud (Malle, 1958). Er is al veel geschreven over deze heerlijke debuutfilm van Louis Malle en daarin worden alle sterke punten altijd al genoemd, dus ik doe dat niet nog een keer. Ik begin Malle wel meer en meer te ontdekken als een regisseur naar mijn hart.

Funeral Parade of Roses (Matsumoto, 1969). Soms lijkt een film voor jou persoonlijk gemaakt. Wat krijg je als je tot onderwerp de gay subcultuur van Tokio neemt en dit weergeeft in een mengeling van Italiaans neorealisme, avant-garde film, documentaire, animatie, literatuur, politiek en muziek? ‘Funeral Parade of Roses’ dus, een hallucinerende mix van alle filmtechnieken denkbaar en een film die stilistisch duidelijk van grote invloed is geweest op Kubrick’s cartooneske ‘A Clockwork Orange’, maar dan nog enkele graadjes extremer, compleet met openlijk drugsgebruik en naaktscènes - zeker in 1969 nog behoorlijk radicaal. Er is wel een duidelijk narratief element aanwezig, maar dit wordt dermate versnipperd door allerhande zijsporen, dat het schier onmogelijk is om de film in een keer te bevatten; het is zelfs goed mogelijk dat de film nooit geheel te bevatten is, maar meerdere kijkbeurten zullen allerlei steeds terugkerende beelden en motieven zonder twijfel een duidelijkere plaats geven. Wat wel duidelijk is, is dat de film als enige doel heeft om alle mogelijke grenzen te overschrijden en taboes te doorbreken en het geheel is dan ook een merkwaardige mengeling van humor, tragiek, realiteit, fantasie en symboliek. De gemiddelde filmkijker krijgt hoofdwaarschijnlijk een knallende koppijn of schimmel onder de nagels van een film als deze, avontuurlijke mensen die geen lineair verhaal nodig hebben en open staan voor een geestverruimende en baanbrekende film, zullen hier echter een juweeltje in vinden.

Masters of Cinema is er wederom in geslaagd om een zeer bijzondere film in hun catalogus op te nemen en ze zijn langzaam maar zeker Criterion van de troon aan het stoten, zeker als het gaat om gedurfde releases. Een zeer dikke aanrader voor de avontuurlijken onder ons.
  † In Memoriam † dinsdag 5 september 2006 @ 02:00:21 #269
4571 Sokolsky
pi_41503218
Tian bian yi duo yun (The Wayward Cloud) (Ming-liang Tsai, 2005) werd ergens een watermeloenenpornomusical genoemd en dat klopt wel zo ongeveer. Tsai is zo'n typische arthouse filmmaker die werkelijk fantastische beelden op het scherm weet te krijgen, maar niet de behoefte voelt om daar een noemenswaardig verhaal omheen te bouwen. En dan krijg je dus een potpourri van enkele zeer indrukwekkende, maar ook een flink aantal blije musical- en soft-pornografische scènes. Die laatste twee categorieën hadden van mij niet gehoeven, maar voor anderen zal het ongetwijfeld bijdragen aan het geheel. Enkele bijzonder lang aangehouden scènes kunnen blijkens enkele recensies een grote impact op de kijker hebben, maar lieten mij voornamelijk koud. Al met al bijzonder origineel, en zeker iets wat ik nog nooit eerder heb gezien, maar niet helemaal overtuigend. 6+.

Tombstone (6½) en The Three Burials of Melquiades Estrada (7) waren wat conventioneler; niet verheffend, wel okay.
Sheridana +1
  dinsdag 5 september 2006 @ 02:05:47 #270
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_41503374
Taxi Driver
Ja... wel aardig. Veel mensen zijn lyrisch over deze film, ik kon er weinig bijzonders aan ontdekken. Oh, staat hij in de IMDb Top 250? Leuk, maar waarom? Op nummer 36? Ik kan het me nauwelijks voorstellen. Het acteerwerk vind ik niet bijzonder, de muziek is waardeloos, het verhaal is ook nogal dun, en Robert mag zich wel eens scheren.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 5 september 2006 @ 02:20:45 #271
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_41503817
Hij heeft z'n halve kop kaalgeschoren!
The short weekend begins with longing...
  dinsdag 5 september 2006 @ 12:39:15 #272
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_41512284
Ghost Dog: Way of the Samurai (1999)
Moest ik altijd nog eens kijken. Voorop staat de hulde aan Jarmusch. Iedereen die met een dikke Samurai neger en de lokale Maffia als ingrediënten zo'n film kan maken verdiend een schouderklopje. Ghost Dog is een speciale film, met een eigenzinnig karakter en niet snel aan een genre of stijl te linken. De subtiele details, degelijke OST en de perfecte casting in de vorm van Whitaker, maakte het de zes euri voor de DVD bij Free Record Shop meer dan waard. 7,5
  dinsdag 5 september 2006 @ 13:21:51 #273
45532 ziggyziggyziggy
pi_41513407
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 02:20 schreef California het volgende:
Hij heeft z'n halve kop kaalgeschoren!
Dat was nep. Hij heeft niet zijn kop geschoren voor de film, voor zover ik weet.
pi_41517790
Back to the Future Part III (1990)
Een zeer goede afsluiter van de trilogie die de cirkel rondmaakt. Misschien nog wel leuker als deel 1 en 2.
  dinsdag 5 september 2006 @ 16:30:48 #275
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_41519183
Even een kort lijstje:

Metal: A Headbanger's Journey (2005)
Erg vermakelijke documentaire waarin de regisseur (antropoloog en verwoed metalfan) op zoek gaat naar heden en verleden van de heavy metal. Veel humor, met leuke interviews( en harde muziek)
Tapas Sympathieke film over enkele mensen uit een volkswijk in Barcelona en hun belevenissen tijdens een hittegolf.
Sabah Tamelijke flauwe, soms leuke komedie over veertigjarige moslima die verliefd wordt op westerling en de problemen die ze daarvan ondervindt. Botsing tussen twee culturen (haar nieuwe vlam maakt nota bene kruizen)
il caimano Saaie, totaal niet bijtende satire over Berlusconi.
On a clear day Mooi realistisch en warm Engels drama over man die na dertig jaar wordt ontslagen en nieuwe invulling van zijn leven zoekt. Tegelijkertijd lijkt het verleden hem in te halen.
A spoonful of sugar...
pi_41521692
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 02:00 schreef Sokolsky het volgende:
Tian bian yi duo yun (The Wayward Cloud) (Ming-liang Tsai, 2005) werd ergens een watermeloenenpornomusical genoemd en dat klopt wel zo ongeveer. Tsai is zo'n typische arthouse filmmaker die werkelijk fantastische beelden op het scherm weet te krijgen, maar niet de behoefte voelt om daar een noemenswaardig verhaal omheen te bouwen. En dan krijg je dus een potpourri van enkele zeer indrukwekkende, maar ook een flink aantal blije musical- en soft-pornografische scènes. Die laatste twee categorieën hadden van mij niet gehoeven, maar voor anderen zal het ongetwijfeld bijdragen aan het geheel. Enkele bijzonder lang aangehouden scènes kunnen blijkens enkele recensies een grote impact op de kijker hebben, maar lieten mij voornamelijk koud. Al met al bijzonder origineel, en zeker iets wat ik nog nooit eerder heb gezien, maar niet helemaal overtuigend. 6+.
The Wayward Cloud is meteen de meest vreemde Tsai film. Zijn andere films kennen ook het totale gebrek aan verhaal en de immobiele camera, maar van musical liedjes of porno is nog geen spoor te bekennen. 'The River' is mijn persoonlijke favoriet (naast Wayward Cloud dan, een van de beste films van de laatste jaren IMO), maar ook 'Goodbye Dragon Inn' en 'What Time is it There?' (een ode aan Truffaut en Fassbinder) zijn zeer de moeite waard. 'Vive L'Amour' deed mij niet zoveel.

Maar je hebt nog nooit Antonioni gezien dan?!
pi_41523491
My Sassy Girl

Weinig films zijn er die bij mij een dusdanig gevoel van vreugde achterlaten als deze. Je kunt om deze film lachen en huilen en alles daar tussenin. Zodra de laatste scène aan zijn eind was gekomen werd ik overspoeld door een gevoel van verrukkelijke voldoening. Een gevoel dat na is blijven borrelen tot aan het moment dat ik dit schrijf.

9/10.
Graag op anoniem
  † In Memoriam † dinsdag 5 september 2006 @ 19:01:35 #278
4571 Sokolsky
pi_41523586
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 17:56 schreef Maikel_1981 het volgende:

[..]

The Wayward Cloud is meteen de meest vreemde Tsai film. Zijn andere films kennen ook het totale gebrek aan verhaal en de immobiele camera, maar van musical liedjes of porno is nog geen spoor te bekennen. 'The River' is mijn persoonlijke favoriet (naast Wayward Cloud dan, een van de beste films van de laatste jaren IMO), maar ook 'Goodbye Dragon Inn' en 'What Time is it There?' (een ode aan Truffaut en Fassbinder) zijn zeer de moeite waard. 'Vive L'Amour' deed mij niet zoveel.

Maar je hebt nog nooit Antonioni gezien dan?!
Ik heb drie Antonioni's gezien; La Notte en L'Avventura zijn natuurlijk heel andere koek, en zoveel vind ik het nou ook weer niet op Blowup lijken.

On-topic: Shijie vond ik tamelijk goed en The Ox-Bow Incident nog wat beter.
Sheridana +1
  dinsdag 5 september 2006 @ 19:12:23 #279
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_41523855
Shiijie, die heb ik een tijdje geleden in de bios gezien. Wat een vervelende zit was dat zeg.
  † In Memoriam † dinsdag 5 september 2006 @ 19:24:54 #280
4571 Sokolsky
pi_41524218
Oh ja? Ik vond 't een prachtige setting en vooral een mooi contrast met de personages die er in rondlopen. Het is niet alles goud wat er bilnkt. En ik vond de animatiescènes zowaar niet storend.
Sheridana +1
  dinsdag 5 september 2006 @ 19:26:49 #281
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_41524281
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:57 schreef Mainport het volgende:
My Sassy Girl

[afbeelding]

Weinig films zijn er die bij mij een dusdanig gevoel van vreugde achterlaten als deze. Je kunt om deze film lachen en huilen en alles daar tussenin. Zodra de laatste scène aan zijn eind was gekomen werd ik overspoeld door een gevoel van verrukkelijke voldoening. Een gevoel dat na is blijven borrelen tot aan het moment dat ik dit schrijf.

9/10.
herkenbaar
The more debt, the better
  dinsdag 5 september 2006 @ 19:35:15 #282
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_41524518
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 19:24 schreef Sokolsky het volgende:
Oh ja? Ik vond 't een prachtige setting en vooral een mooi contrast met de personages die er in rondlopen. Het is niet alles goud wat er bilnkt. En ik vond de animatiescènes zowaar niet storend.
Ik kon er echt helemaal niets mee. Dat kwam misschien ook omdat ik moe was waardoor ik wat moeite had alles te volgen en daarnaast ook weinig zin had om er enige moeite voor te doen. Daardoor leek ook alles zo vreselijk lang te duren. Misschien moet ik 'm nog een keer kijken, als ik daar nog een keer zin in krijg.
  † In Memoriam † dinsdag 5 september 2006 @ 19:49:10 #283
4571 Sokolsky
pi_41524961
In die omstandigheden kan ik me voorstellen dat 't wat lastig was
Sheridana +1
  dinsdag 5 september 2006 @ 19:57:21 #284
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_41525207
Into The West

Niet echt een film maar meer een reeksfilms/miniserie. Je ziet hoe het Westen van de VS wordt overwonnen, dan wel verloren. Het verhaal volgt namelijk een indianenfamilie en een imigrantenfamilie en dit alles in de stijl van band of brothers. Persoonlijk vond ik het misschien wel beter.

9/10
The more debt, the better
  dinsdag 5 september 2006 @ 20:48:27 #285
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_41527077
Zondag naar the hills have eyes geweest. leuke horror film met veel bloed
pi_41532160
HACKED OFF

Britse lowbudget slasher die redelijk is, niet meer, niet minder. Overduidelijk een groepje vrienden die een film wilden maken en dat is ze gelukt. De muziek is lekker (death metal achtig dreuntje) maar te repeterend en teveel aanwezig, akteren is vrij goed en de killer is best dreigend maar nogal saai

De dvd is nogal een collector's item aangezien er maar 250 stuks bestaan

pi_41533152
Monster

Aardige film met prima hoofdrolspeelsters.
Voor deed het me niet erg veel, maar zeker niet slecht.
  dinsdag 5 september 2006 @ 23:31:05 #288
40664 Durbin
Who knows..
pi_41534038
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 22:47 schreef kinky_queen het volgende:
De dvd is nogal een collector's item aangezien er maar 250 stuks bestaan
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  woensdag 6 september 2006 @ 08:31:58 #290
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_41540370
Mean Girls hehe, wat een domme film, njah zo dom nu eigenlijk ook weer niet, maargoed. Hij was wel leuk.
  woensdag 6 september 2006 @ 08:47:42 #291
52357 Lambiekje
pi_41540565
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:51 schreef Shogo het volgende:
Back to the Future Part III (1990)
Een zeer goede afsluiter van de trilogie die de cirkel rondmaakt. Misschien nog wel leuker als deel 1 en 2.
Nee vond deze het slechtst van de reeks.

Stoorde me eraan dat Doc opeens een vrouw en kinderen heeft. Hij moet de verstrooide professor blijven. De trein die geen spoor meer nodig heeft. Het is allemaal net over de top in deel 3.
  woensdag 6 september 2006 @ 08:54:05 #292
52357 Lambiekje
pi_41540658
Slither (2006)
Alienachtig worm land op aarde. Als gast op onderzoek gaat wordt het gegrepen. Uiteraard is dan meteen bezeten. Het is een kruising van zombies en the blob.

Zeker geen slechte horror, alleen heb ik het wel vaker gezien in andere vorm.

cijfer 6 / imdb 6.7
pi_41542314
Siworae

heel ok, deze film.
over een man die in zijn pas gebouwd appartement gaat wonen en een brief van de vorige bewoonster aantreft. het blijkt dat er een vreemde zaak met de tijd is.
maar dan op een veel minder ambitieuze manier dan bv. back to the future.
hier wordt het verhaal rustig uitgewerkt en staat de ontwikkeling van de liefde tussen de twee "lotgenoten" centraal.

dus heel ok.
  woensdag 6 september 2006 @ 11:42:02 #294
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_41544535
C.R.A.Z.Y. (Jean-Marc Vallée, 2005)
Erg goede Canadese film over een jongen die in de jaren '60 en '70 opgroeid als één na jongste van een gezin met vijf jongens. Erg goed acteerwerk brengt alle personages tot leven en zorgt er voor dat je nauw betrokken raakt met de beslommeringen van de familie. Met visuele flair, een erg sterke soundtrack en humor wordt het tempo er goed ingehouden en zakt de film nooit in. Veel memorabele scenes, met name de kerkscene op Sympathy for the Devil van The Rolling Stones is bijzonder. ****½
  woensdag 6 september 2006 @ 12:56:20 #296
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_41546627
Zo weer ff een update:
Superman Returns
Deze film wou ik simpelweg zien omdat hij natuurlijk door Bryan Singer is geregisseerd. De film is echt duidelijk een Superman film. Uiteraard wordt er geprobeerd wat dieper in de karakters te gaan en niet te veel te focussen op de actie zoals tegenwoordig de trend is. Zoals we weten kan Singer hier een goede combinatie van maken die ervoor zorgt dat deze film zeker niet te zwaar is. Onze Man Of Steel is iig net zo'n moraalridder als altijd en zijn oneliners zijn hilarisch in de film. Een echte superheld in een echte superhelden film Een 7.

Saw
Voor de derde keer maarja, ik ging Saw 2 voor de eerste keer kijken dus dan eerst deze. Goede film die alleen ook weer niet zo eng en ranzig is als de meeste mensen zeggen. Originaliteit, achjah, Cube is precies hetzelfde alleen niet commercieel doorgebroken. Desalnietemin zeker een fijne film. Een 7.

Saw 2
Toen dus deel 2. Uiteraard zoals een deel 2 betaamt is in deze film alle goede punten van deel 1 vergroot en verbeterd. Gelukkig viel hij zeker mee en kon hij qua spanning wel mee in de sfeer van deel 1. Ik vond hem misschien wel een stukje leuker en fijner dan Saw 1. IMDB neemt echter geen 7,5 aan en een 8 is te hoog dus ook een 7.

Jarhead
Interessante film door acteurs en regisseur. Je zou denken dat het een actiefilm is maar juist omdat het realistisch is gebeurt er qua actie erg weinig. Qua karakteropbouw en plaatjes gebeurt er juist veel meer waardoor dit een erg fijne film is om naar te kijken. Zeker goede film dus een 8.

Silent Hill
Ok, en toen was ik natuurlijk zwaar geinteresseerd in deze film. Er zijn meerdere gameverfilmingen die ik erg goed te doen vindt dus misschien kon ik deze wel toevoegen aan het lijstje. Ik had deze game nog nooit gespeeld dus ik wist niet precies wat ik kon verwachten. Toen uiteindelijk het feest begon in het plaatsje vond ik het qua sfeer wel ok maar ik kon nou niet zeggen dat het me super kon boeien. Telkens als die rushes van monsters kwamen was het voornamelijk rennen en oe wat zijn we bang. Terwijl ze zo ongeveer niets deden. Ja, er werd ook niets afgeslacht ofzo. Nah, de film is goed qua sfeer maar voor de rest kon het me niet al teveel boeien. Een 6 omdat het bij het einde wel bruut werd.

Bandidas
Toen was het tijd om ff een wegkijkfilm te zien. Deze had ik ook gedownload voor die reden want 2 van die mooie actrices in gezellige pakjes is natuurlijk wel aangenaam om naar te kijken. Dit bleek ook zo te wezen. De rest van de film is verwaarloosbaar. Blijf gewoon kijken naar Penelope Cruz vooral, damn die is lekker zeg. Pfff, voor de dames een 8, voor de film een 6.

Lady In The Water
En toen werd ik toch blij toen er gisteravond in de sneak het begin van Lady In The Water opeens kwam. Deze film samen met The Fountain leken mij toch wel de films van het jaar te worden. Nu viel deze daarin ook wel weer mee maar fijn was de film zeker. Ik kon zwaar genieten van het verhaal, acteurs, camerastandpunten, sprinklers, figuren. De film had aan het begin wel wat David Lynch neigingen qua maffe mensen die bij elkaar wonen maar richting het einde werd het toch wat anders. Ik leefde zeer mee met het geheel en ik vond het een supermooi verhaal. In ieder gevaal eentje in mijn semi toplijst. Want wat mist de film nou? Het is misschien te zoet of toch te kinderlijk ofzo, toch zeker heel gaaf dus een 8,5 maarja, voor imdb een 8.

[ Bericht 0% gewijzigd door hornage op 06-09-2006 13:05:00 ]
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_41546645
quote:
Op woensdag 6 september 2006 08:31 schreef RuneRose het volgende:
Mean Girls hehe, wat een domme film, njah zo dom nu eigenlijk ook weer niet, maargoed. Hij was wel leuk.
Whehe, tieten (Lohan) .
pi_41546845
quote:
Op woensdag 6 september 2006 08:47 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nee vond deze het slechtst van de reeks.

Stoorde me eraan dat Doc opeens een vrouw en kinderen heeft. Hij moet de verstrooide professor blijven. De trein die geen spoor meer nodig heeft. Het is allemaal net over de top in deel 3.
Persoonlijk had ik liever gehad dat hij was meegegaan met Marty maar jah wat doe je eraan he.
pi_41546942
quote:
Op woensdag 6 september 2006 13:03 schreef Shogo het volgende:

[..]

Persoonlijk had ik liever gehad dat hij was meegegaan met Marty maar jah wat doe je eraan he.
ze moesten toch een echt einde aan de reeks breien he
  woensdag 6 september 2006 @ 13:17:14 #300
45532 ziggyziggyziggy
pi_41547259
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:56 schreef hornage het volgende:
Saw
Voor de derde keer maarja, ik ging Saw 2 voor de eerste keer kijken dus dan eerst deze. Goede film die alleen ook weer niet zo eng en ranzig is als de meeste mensen zeggen. Originaliteit, achjah, Cube is precies hetzelfde alleen niet commercieel doorgebroken. Desalnietemin zeker een fijne film. Een 7.
Grappig, die heb ik net vandaag voor het eerst gezien. De originaliteit viel best tegen inderdaad, maar de twist aan het einde zag ik dus echt niet aankomen, ook al wist ik dat er eentje in zat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')