Dus dan moeten ze maar vrijwilligerswerk gaan doen met behoud van bijstand.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 11:19 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Het probleem is natuurlijk dat geen enkel weldenkende Homo Economicus voor ¤5 per dag uit zijn bed komt, een strippenkaart gaat kopen en een broodtrommeltje gaat smeren.
Het loont bij lagelonenbanen niet/nauwelijks om te gaan werken. Daarom moet het verschil tussen werken en bijstand ook groter worden. Dus wat je netto overhoudt moet omhoog = belastingverlaging, of bijstandsuitkering moet omlaag. (of de loonkosten omhoog, maar die zijn al belachelijk hoog)
Ik ben hartstikke voor belastingverlaging, maar de grote vraag is natuurlijk waar het geld vandaan komt. Afschaffen HRA, bezuinigen op Defensie, politiek bestuur inkrimpen, strengere controles op de bijstand waardoor fraudeurs eruit kunnen worden gekickt, inkrimpen van het politiek bestuur; allemaal maatregelen waarin ik me kan vinden.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 11:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Serieus?Wat dan? Belastingverlaging klinkt altijd sexy maar ik vind dat zo'n wassen neus.
Ik vind dat altijd zo'n wassen neus. Verplicht gaan werken met behoud van uitkering. Als de baan noodzakelijk is dan kan er toch een minimuminkomen tegenover staan?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 11:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus dan moeten ze maar vrijwilligerswerk gaan doen met behoud van bijstand.
Afschaffen van die bijstand vond ik dus een goed plan ja, voor jongeren tot 27 jaar.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 11:35 schreef Kozzmic het volgende:
Afschaffen van de bijstand voor jongeren tot 27 jaar zou echter m.i. gepaard moeten gaan met investeringen in deze groep die wellicht nog wel meer kosten dan die bijstand. Zorgen voor voldoende banen, of anders voor de mogelijkheid op onderwijs en bijscholing bijvoorbeeld. Begeleiders die de dropouts snel weten te spotten, en kunnen zorgen dat ze ergens terecht komen. Investeer je in deze groep, dan levert het op lange termijn wel weer alleen maar geld op.
Niet als ze maar 20 uur hoeven te werken, zoals het nu is.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 11:37 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd zo'n wassen neus. Verplicht gaan werken met behoud van uitkering. Als de baan noodzakelijk is dan kan er toch een minimuminkomen tegenover staan?
Het is geen wassen neus, het is dwangarbeid. Een arbeidsrelatie zonder arbeidscontract en zonder loon is volgens mij een schoolvoorbeeld van dwangarbeid. Dat is dus géén bijstand.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 11:37 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd zo'n wassen neus. Verplicht gaan werken met behoud van uitkering. Als de baan noodzakelijk is dan kan er toch een minimuminkomen tegenover staan?
Volgens mij is het gewoon het stiekem afschaffen van het minimumloon, daar lijkt het iig aardig op. Dat je uitkeringsgerechtigden werk laat doen vind ik prima, mits het nuttig werk is (ook voor de uitkeringsgerechtigde), maar geef ze dan óf een fatsoenlijk loon of geef ze gewoon hun uitkering en noem het geen loon. Door mensen onder het minimumloon te laten werken creëer je ook nog eens een arbeidsgroep die concurreert met mensen die minimumloon of iets meer verdienen. Nou weet ik dat de VVD dat allemaal worst is, want in die groepen halen ze toch nauwelijks stemmen. Het geeft iig aan dat de VVD niet die breed gedragen volkspartij is die Rutte zo graag wil maar nog steeds een populistisch clubje voor de welgestelden in ons land...quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 11:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet als ze maar 20 uur hoeven te werken, zoals het nu is.
Als werkgevers hun die kansen ook willen geven. Werkgevers zijn erg hypocriet:quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 11:39 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Afschaffen van die bijstand vond ik dus een goed plan ja, voor jongeren tot 27 jaar.
Creeeren van kansen hoort daar absoluut bij, alleen moeten de jongeren die kansen dan wel nemen, dat gebeurt ook niet altijd.
Als ik jou lees vraag ik me wel eens af hoeveel supermensen Nederland volgens jou wel niet heeft? Er werken echt miljoenen mensen, zijn dat dan allemaal supermensen? Zijn er eigenlijk behalve supermensen en te-zwakkelingen ook nog normale mensen in jouw wereld?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 12:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als werkgevers hun die kansen ook willen geven. Werkgevers zijn erg hypocriet:
1 of te jong en onervaren
2 of te oud en te duur.
Er zit niet tussen....
daar zit een probeem.
overheid laat het na om werkgevers eens flink aan te pakken.
daar zit iets in; een andere waarheid:quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 12:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Als ik jou lees vraag ik me wel eens af hoeveel supermensen Nederland volgens jou wel niet heeft? Er werken echt miljoenen mensen, zijn dat dan allemaal supermensen? Zijn er eigenlijk behalve supermensen en te-zwakkelingen ook nog normale mensen in jouw wereld?
Ik denk dat als mensen dit zelf gaan doen dat er dan groepen uitgesloten gaan worden. Daarnaast is WW bijv. gewoon een verzekering om risico op ontslag buiten eigen schuld af te dekken. Iemand met WW wordt alleen verplicht 4 x p.m. te solliciteren, lijkt me geen betutteling, want dat doet een WW'er al vrijwillig. En dat jij vindt dat het beter is voor samenleving en individu om het te rooien zonder uitkering na ontslag buiten eigen schuld, is leuk, maar ook betutteling. Ikzelf vind het belangrijk dat eerder genoemd risico iig afgedekt wordt. Bestaanszekerheid noem je dat.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 09:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik voel me aangesproken, omdat ik inderdaad vind dat WW en RWW afgeschaft moeten worden als generieke overheidsregelingen.
De WW omdat deze kanslozen creëert, omdat het de overheid niet lukt om een sluitend en samenhangend stelsel te maken waarop de bedoelde groep én aanspraak kan maken én er vlot weer uitstroomt. Het stelsel wat er dan maar van gemaakt wordt is er eentje wat ertoe leidt dat mensen gevangen worden in een bureaucratische hel vol schrikaanjagende boet-en-schuld regelingen, armoedevallen, bijzondere uitzonderingsregels, een woud aan papieren en ondoorzichtige administraties, verplichtingen en vernederende controles. Terwijl aan de andere kant dat stelsel bekostigd wordt door een belasting op arbeid, terwijl iedere verhoging van de kosten van arbeid ertoe leidt dat arbeid minder rendabel is.
De RWW omdat deze verzekering (rijksregeling) op zich een prima verzekering is, maar eentje die -gezien wat het rijk ermee uitvreet- een stuk beter particulier geregeld kan worden. Ik ben in ieder geval niet blij met een regeling waarvan iedere 4 jaar de voorwaarden worden veranderd zonder dat ik de optie heb ergens anders andere voorwaarden in te kopen.
[..]
Gaat het daar beter dan hier?
Ik denk zelf dat het er niet echt beter of slechter door gaat, maar wel dat de tevredenheid die mensen hebben over hun eigen leven, groter is naarmate ze meer het idee hebben zelf invloed te hebben op hun situatie.
Met name de bijstand ontneemt mensen dat gevoel. Niet omdat ze luie donders zijn, maar omdat praktisch iedere zeggenschap over belangrijke zaken ontnomen wordt.
Bovendien denk ik dat het de samenleving ten goede komt als mensen zelf bijstand voor hun medemensen organiseren in plaats van dit over te laten aan 'instanties'.
Volledige privatisering van gezondheidszorg, onderwijs, gasbel, openbaar vervoer, politie, woningmarkt en verzorgingsstaat. Afschaffing van alle vormen van subsidie. Ik denk dat je met 10% nog geld overhoudt.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 07:13 schreef Vhiper het volgende:
Jij denkt met 10% hetzelfde te kunnen als de overheid nu met 66,7%? Vertel, ik denk dat Zalm aandachtig meeleest
Dat kan ik niet want die zijn er niet. Maar vast staat dat de overheid vrijwel alles wat zij regelt minstens twee keer zo duur doet als de vrije markt.quote:Schaalvoordeel. Leg de WW premies eens naast de premies voor een werkloosheidsverzekering of de WIA premies naast een arbeidsongeschiktheidsverzekering en vertel mij dan eens welke goedkoper is...
Ik ben voor volledige vrijheid van religie en volledige onbeperkte migratie. Wel is het zo dat als je een verzorgingsstaat in stand houdt je niet onder een migratie-beperking uitkomt. Je kunt het een niet afschaffen zonder het ander. Nog een reden dus om de bijstand af te schaffen.quote:Ben ik even benieuwd of je ook zo denkt als het topic over migratie of religie gaat. Ben je dan ook voor meer vrijheid en minder overheid?
Wel helder maar het is niet waar (statistiek en waarheid zijn niet de beste partnersquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 12:52 schreef EchtGaaf het volgende:
Statistiek
Aantal kandidaten: kans
1 100%
2 50%
10 10%![]()
100 1%![]()
256 0,0039 %![]()
400 0,0025 %![]()
677 (echt waar) 0,0014777 %![]()
Helder?
Het is betutteling om iets vrijwilligs verplicht te stellen. Wat het niet vrijwillig dan was het dwang, was het niet verplicht dan was het vrijwillig.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 12:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat als mensen dit zelf gaan doen dat er dan groepen uitgesloten gaan worden. Daarnaast is WW bijv. gewoon een verzekering om risico op ontslag buiten eigen schuld af te dekken. Iemand met WW wordt alleen verplicht 4 x p.m. te solliciteren, lijkt me geen betutteling, want dat doet een WW'er al vrijwillig.
Want? Daarin is niemand iets verplicht - het is ook zéker niet verplicht het 'zelf te rooien zonder uitkering'. Ik zou nooit een verbod op uitkering voorstaan. Alleen vind ik bijstand door de rijksoverheid geen goede bijstandsregeling als dat uit de algemene middelen betaald wordt.quote:En dat jij vindt dat het beter is voor samenleving en individu om het te rooien zonder uitkering na ontslag buiten eigen schuld, is leuk, maar ook betutteling.
Ik vind niet dat je dat risico moet afdekken via de belastingbetaler.quote:Ikzelf vind het belangrijk dat eerder genoemd risico iig afgedekt wordt. Bestaanszekerheid noem je dat.
Volgens mij is het ook niet nodig om solliciteren verplicht te stellen, alleen bij mensen die wrs in RWW zitten en al langer inactief zijn. Maar goed punt is dat er in de WW dus nauwelijks sprake is van wat voor verpichting dan ook, behalve die vrij loze sollicitatieplicht.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 13:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is betutteling om iets vrijwilligs verplicht te stellen. Wat het niet vrijwillig dan was het dwang, was het niet verplicht dan was het vrijwillig.
[..]
Het voorkomt dat groepen mensen buiten de boot vallen. Overheid moet ieder persoon gelijk behandelen. Charitieve instellingen hoeven niet iedereen te helpen.quote:Want? Daarin is niemand iets verplicht - het is ook zéker niet verplicht het 'zelf te rooien zonder uitkering'. Ik zou nooit een verbod op uitkering voorstaan. Alleen vind ik bijstand door de rijksoverheid geen goede bijstandsregeling als dat uit de algemene middelen betaald wordt.
[..]
Ik vind niet dat je dat risico moet afdekken via de belastingbetaler.
Als dat zo was, met die WW, dan had je een punt. Vroeger was dat ook meer dan nu zo (weinig plichten). Blijft -ook dan- het punt van de eenzijdige wijziging van voorwaarden zonder uitwijkmogelijkheid - en dat geldt ook voor de kosten.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 13:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij is het ook niet nodig om solliciteren verplicht te stellen, alleen bij mensen die wrs in RWW zitten en al langer inactief zijn. Maar goed punt is dat er in de WW dus nauwelijks sprake is van wat voor verpichting dan ook, behalve die vrij loze sollicitatieplicht.
Klopt, dat is een heel belangrijk voordeelquote:[..]
Het voorkomt dat groepen mensen buiten de boot vallen. Overheid moet ieder persoon gelijk behandelen. Charitieve instellingen hoeven niet iedereen te helpen.
He? Leg eens uitquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 12:59 schreef sigme het volgende:
[..]
(statistiek en waarheid zijn niet de beste partners).
Want hoe meer kandidaten, des te meer kansquote:De kans van een sollicitant wordt niet bepaald door het aantal concurrenten,
Uiteraard. Hoe beter ge-equipeerd des te meer kans. Maar ook hoe goed je je zelf kan verkopen, misschien is dat nog wel veel belangrijker.quote:maar door de 'geschiktheid' van zichzelf
Die je meestal niet kent.quote:en deze van zijn concurrenten.
Ja als ze die ene schaap met 7 poten zoeken, dan wordt het wel erg moeilijk ,jaquote:Ik heb wel vacatures gezien met slechts één sollicitant, en dat deze werd afgewezen.
Dat klopt. Omdat je je concurenten nooit kent en bovendien dit aantal zo hoog is, kun je gerust uitgaan van de gemiddelde kans van 1/677. Dan heb je tenminste een idee hoe groot klein je kans is...Diegene die het uiteindelijk wordt kan zich gerust een supermens noemen...quote:Als er 677 komen hebben deze ook niet allemaal even véél kans.
Lies, damned lies and statistics. Statistiek kan de overtreffende trap van grof liegen zijn.quote:
Nee. Iets wat statistisch waarheid is, is dat niet perse in werkelijkheid. Verder kunnen mensen heel slecht statistiek duiden, en daarmee kunnen mensen bewust, maar vaker onbewust, conclusies (laten) trekken die beslist niet kloppen.quote:Wel: je moet altijd wel de goede randvoorwaarden definieren als je statistiek bedrijft......Want anders kan je idd de waarheid naar je hand zetten. Misschien bedoel je dat
Dat, bijvoorbeeld, is een goed voorbeeld van een onjuiste conclusie met behulp van half-statistiek. Nee. Dat je kans niet wordt bepaald door het aantal concurrenten betekend geenszins dat meer concurenten dan de kans zou doen stijgen. Niet bepalend = niet bepalend. Het aantal concurrenten beïnvloedt wel je kans. Beinvloeden is wat anders dan bepalen. Jouw berekening (bij zoveel kandidaten is de kans zo groot) geeft bepaling aan, niet beïnvloeding.quote:
[..]
Want hoe meer kandidaten, des te meer kans(gemiddelde kans)
Misschien is dat wel terecht vaak belangrijker.quote:[..]
Uiteraard. Hoe beter ge-equipeerd des te meer kans. Maar ook hoe goed je je zelf kan verkopen, misschien is dat nog wel veel belangrijker.
Nee. Maar dat doet voor de statistiek en voor de kans niet ter zake.quote:[..]
Die je meestal niet kent.
Of kan zich gelukkig prijzen. Er is niks superieurs aan om gekozen te worden. Zeker niet als je niet weet waarom - wat dus het geval is, omdat je de concurrenten niet kent en de selectie niet meetbaar (controleerbaar, reproduceerbaar, etc) is.quote:[..]
Ja als ze die ene schaap met 7 poten zoeken, dan wordt het wel erg moeilijk ,ja
[..]
Dat klopt. Omdat je je concurenten nooit kent en bovendien dit aantal zo hoog is, kun je gerust uitgaan van de gemiddelde kans van 1/677. Dan heb je tenminste een idee hoe groot klein je kans is...Diegene die het uiteindelijk wordt kan zich gerust een supermens noemen...
Hmmmm, dat vind ik wel erg zwart wit. Ben ik niet gewend. Het probleem is dat statistieken vaak verkeerd of bewust verkeerd worden geinterpreteerd dan wel worden geduid. De lezertjes moeten gewoon goed opletten...Er is altijd ruimte voor interpretatie. En vaak is er ook meer dan 1 waarheid..quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Lies, damned lies and statistics. Statistiek kan de overtreffende trap van grof liegen zijn.
Eens zie hiervoorquote:Nee. Iets wat statistisch waarheid is, is dat niet perse in werkelijkheid.
Helemaal eens. zie hiervoor.quote:Verder kunnen mensen heel slecht statistiek duiden, en daarmee kunnen mensen bewust, maar vaker onbewust, conclusies (laten) trekken die beslist niet kloppen.
Ik zie het zo: het is een EN-EN verhaal. Je maakt toch ook wel eens mee dat in het land der blinden 1 oog koning is...en dan is het aantal wel degelijk meebepalend...quote:Dat, bijvoorbeeld, is een goed voorbeeld van een onjuiste conclusie met behulp van half-statistiek. Nee. Dat je kans niet wordt bepaald door het aantal concurrenten betekend geenszins dat meer concurenten dan de kans zou doen stijgen. Niet bepalend = niet bepalend. Het aantal concurrenten beïnvloedt wel je kans. Beinvloeden is wat anders dan bepalen. Jouw berekening (bij zoveel kandidaten is de kans zo groot) geeft bepaling aan, niet beïnvloeding.
Nou. als je het van 676 mensen de race wint, dan zegt dat toch wel iets meer, dan als je het van 2 wint....De eerste vind ik super; de tweede normaal....quote:Of kan zich gelukkig prijzen. Er is niks superieurs aan om gekozen te worden. Zeker niet als je niet weet waarom - wat dus het geval is, omdat je de concurrenten niet kent en de selectie niet meetbaar (controleerbaar, reproduceerbaar, etc) is.
Lies, damn lies, and statistics is een uitdrukking. Let er maar eens op, dan hoor je 'm vaak voorbijkomen (evt vertaald of alleen een hint naar de volledige uitdrukking).quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 21:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hmmmm, dat vind ik wel erg zwart wit. Ben ik niet gewend. Het probleem is dat statistieken vaak verkeerd of bewust verkeerd worden geinterpreteerd dan wel worden geduid. De lezertjes moeten gewoon goed opletten...Er is altijd ruimte voor interpretatie. En vaak is er ook meer dan 1 waarheid..
Nee, dan is het aantal blinden weer volstrekt irrelevant. Of er nu 1 of 100.000 blinden zijn maakt voor de relatieve superieuriteit van eenoog niets uit.quote:Ik zie het zo: het is een EN-EN verhaal. Je maakt toch ook wel eens mee dat in het land der blinden 1 oog koning is...en dan is het aantal wel degelijk meebepalend...
Er is één geschiktste kandidaat. Het is mogelijk dat de andere kandidaat geschikter is - dan is 'verslaan' een superprestatie (bij twee kandidaten is die kans niet heel klein, dat de ander een zeer gekwalificeerde kandidaat is). De andere 676 kandidaten kunnen wel allemaal volstrekt niet gekwalificeerden zijn.quote:[..]
Nou. als je het van 676 mensen de race wint, dan zegt dat toch wel iets meer, dan als je het van 2 wint....De eerste vind ik super; de tweede normaal....
Ja, dat hebben we gezien met het privatiseren van de NS. Veel goedkoper geworden.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 12:58 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Maar vast staat dat de overheid vrijwel alles wat zij regelt minstens twee keer zo duur doet als de vrije markt.
Zucht..vooruit dan maar weer..de NS is NIET geprivatiseerd, de aandelen zijn voor 100% in handen van de overheid, zelfs de dienstregeling mogen ze niet zelf bepalen, zoals we onlangs hebben gezien.quote:Op zondag 27 augustus 2006 09:32 schreef Gia het volgende:
Ja, dat hebben we gezien met het privatiseren van de NS. Veel goedkoper geworden.![]()
Zelfde verhaal, pseudo-privatisering, de overheid trekt nog steeds aan alle touwtjes. De overheid bepaalt wie en wat er verzekerd moet worden. Van een vrije markt is geen sprake.quote:Nu ook met die zorgpremies. Ze concurreren niet naar beneden, maar omhoog. Hoeveel kwam er dit jaar ook weer bij? 140 euro of zo?
Je zou denken dat, door concurrentie, diensten goedkoper worden, maar schijnbaar is dat niet zo. Als de ene maatschappij zijn premies verhoogt, doen de anderen dat ook.
Het viel me al op dat je niet zo'n hoge pet op hebt van werkgevers (ik heb medelijden met jouw werkgever), maar wat je zegt over jong en oud is natuurlijk complete onzin. Het zijn vooral de minder opgeleiden die in de categorie vallen en die zullen dus ook minder intelligent werk doen, dus ervaring maakt weinig uit. Heerlijke zwartkijker ben je toch.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 12:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als werkgevers hun die kansen ook willen geven. Werkgevers zijn erg hypocriet:
1 of te jong en onervaren
2 of te oud en te duur.
Er zit niet tussen....
daar zit een probeem.
overheid laat het na om werkgevers eens flink aan te pakken.
Wel helder, alleen van de redenering klopt niks!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 12:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
daar zit iets in; een andere waarheid:
Statistiek
Aantal kandidaten: kans
1 100%
2 50%
10 10%![]()
100 1%![]()
256 0,0039 %![]()
400 0,0025 %![]()
677 (echt waar) 0,0014777 %![]()
Helder?
Het is ook een GEMIDDELDE kans. Om maar ff een idee te geven hoe klein de kans is dat je een gewilde baan krijgt.....Uiteraard is die kans niet voor iedereen gelijk. Het is een indicatie dus.quote:Op zondag 27 augustus 2006 12:04 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Wel helder, alleen van de redenering klopt niks!![]()
Alle mensen zijn gelijk qua geslacht, opleidingsniveua, leeftijd, etc..?
Het kan best zijn dat als een baan precies bij mij past ik van de 400 sollicanten een kans maak van 20 procent.
Kloptquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 08:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
alle mensen met een uitkering luie flikkers zijn, die zwart bijwerken, maar te belazerd zijn om een echte baan te zoeken.
Leeftijdsdiscriminatie komt overal voor, zowel bij hoger als bij lager opgeleiden. Werkgevers moeten aan zichzelf denken. Anders doen ze hun eigenaren/aandeelhouders tekort. Als de economie goed is, dan zullen jongeren en ouderen weer wel aangenomen worden. Want anders mist de werkgever omzet.quote:Op zondag 27 augustus 2006 11:59 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Het viel me al op dat je niet zo'n hoge pet op hebt van werkgevers (ik heb medelijden met jouw werkgever), maar wat je zegt over jong en oud is natuurlijk complete onzin. Het zijn vooral de minder opgeleiden die in de categorie vallen en die zullen dus ook minder intelligent werk doen, dus ervaring maakt weinig uit. Heerlijke zwartkijker ben je toch.
Ik had het al bijna opgegeven hier. Gelukkig zijn er ook nog mensen op Fok! die eerlijk naar problemen willen kijken.....quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:28 schreef dwergplaneet het volgende:
[..]
Leeftijdsdiscriminatie komt overal voor, zowel bij hoger als bij lager opgeleiden. Werkgevers moeten aan zichzelf denken. Anders doen ze hun eigenaren/aandeelhouders tekort. Als de economie goed is, dan zullen jongeren en ouderen weer wel aangenomen worden. Want anders mist de werkgever omzet.
En er zitten een hoop mensen in de bijstand die de werkgevers echt niet in dienst willen nemen. Denk aan mensen waar psychisch of lichamelijk iets niet goed is en mensen met een strafblad. Het zijn vaak mensen die ooit wel wilden werken. Maar na honderden sollicitaties en afwijzingen zijn deze mensen gedemotiveerd en cynisch geworden.
Aldus sprak de scholier..quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik had het al bijna opgegeven hier. Gelukkig zijn er ook nog mensen op Fok! die eerlijk naar problemen willen kijken.....
Ik schrik nog elke dag van het aantal mensen hier, die eigenlijk het liefst helemaal geen sociaal stelsel meer willen. Zo van mij overkomt toch niets. Best naief als men dat denkt...
HET POST FORUYN-TIJDPERK is een gruwel. Willen we terug naar de jaren 30?
Nee, eigenlijk naar nog eerder, zeg 1910, toen de politieke gedachtengang nog niet vervuild met het socialisme en nationaal socialisme tezamen met beide wereldoorlogen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
HET POST FORUYN-TIJDPERK is een gruwel. Willen we terug naar de jaren 30?
Het aangeven van een gemiddelde kans, slaat kant nog wal. Dus het is ook totaal geen indicatie. Het wordt tijd dat je een cursus statistiek gaat volgen en ons niet weer met deze onzin bestookt.quote:Op zondag 27 augustus 2006 15:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is ook een GEMIDDELDE kans. Om maar ff een idee te geven hoe klein de kans is dat je een gewilde baan krijgt.....Uiteraard is die kans niet voor iedereen gelijk. Het is een indicatie dus.
Of jij. Er zijn mensen met meer kans dan 1/677 of juist minderquote:Op zondag 27 augustus 2006 17:21 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Het aangeven van een gemiddelde kans, slaat kant nog wal. Dus het is ook totaal geen indicatie. Het wordt tijd dat je een cursus statistiek gaat volgen en ons niet weer met deze onzin bestookt.
Juist omdát ik denk dat me misschien wel 'ns iets zou kunnen overkomen zou ik dat graag zelf regelen en niet over willen laten aan een falende overheidsinstantie.quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:49 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik schrik nog elke dag van het aantal mensen hier, die eigenlijk het liefst helemaal geen sociaal stelsel meer willen. Zo van mij overkomt toch niets. Best naief als men dat denkt...
De crisis van de jaren 30 komt geheel op het conto van een falende overheid, met name de centrale banken.quote:HET POST FORUYN-TIJDPERK is een gruwel. Willen we terug naar de jaren 30?
Het cijfer zegt helemaal niks. Maar als je alleen een cijfer wilde geven om een cijfer te geven, dan heb je helemaal gelijk. Wilde je een serieuze waarde geven aan dat cijfer, dan toch echt maar eerst een keer statistiek volgen. Ik leg het je niet nog een keer uit.quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Of jij. Er zijn mensen met meer kans dan 1/677 of juist minder![]()
![]()
Natuurlijk zit er ook uitschot in de bijstand. Denk je dat een werkgever dat uitschot in dienst wil hebben? En wat denk je dat er gebeurt als dat uitschot geen uitkering meer krijgt? Mensen voelen zich nu al onveilig.quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:56 schreef Napalm het volgende:
[..]
Aldus sprak de scholier..![]()
Ga eens een tijdje voor een sociale dienst werken (gelijk Napalm) of voor mijn part een middagje voor de deur zitten. Je ziet dan snel genoeg wat het probleem is.
Wel een beetje nette kleren aan want anders denken de dealers dat je een concurrent bent en dan krijgt EG klappen...
Dat hoef ook niet, vraag het liever aan mijquote:Op zondag 27 augustus 2006 18:36 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Het cijfer zegt helemaal niks. Maar als je alleen een cijfer wilde geven om een cijfer te geven, dan heb je helemaal gelijk. Wilde je een serieuze waarde geven aan dat cijfer, dan toch echt maar eerst een keer statistiek volgen. Ik leg het je niet nog een keer uit.
En daarom baal ik hier zo van kort door de bocht reacties, van afschaffen de sociale zekerheidquote:Op zondag 27 augustus 2006 18:37 schreef dwergplaneet het volgende:
Maar het kan iedereen hier op het forum overkomen. Je krijgt een autoongeluk, bedrijfsongeval of ziekte. Je wordt gedeeltelijk afgekeurd. Je wilt wel weer werken maar niemand wil een WAO geval in dienst nemen. Uiteindelijk kom je dan met de nieuwe wetgeving in de bijstand. En als je partner werkt, dan krijg je al helemaal niets. Heb je spaargeld, of overwaarde op je huis, dan mag je dat eerst opmaken. Dan heb je jaren voor niets zuinig geleefd.
Perperduur en dus onverzkerbaar voor de meesten. Dit betekent dat de pechhebbers gewoon moeten verhongeren.quote:En wie de illusie heeft dat hij zich hiertegen op de vrije markt kan bijverzekeren, moet maar eens gaan praten met een kleine zelfstandige. Voor kleine zelfstandigen is er niet eens een WAO. Als die zich willen verzekeren, dan moet dat particulier. Dat is peperduur. En als er werkelijk iets gebeurt, dan doen de verzekeraars hun best om zo min mogelijk te betalen.
Je wil de uitkeringen dus in stand houden om misdaad af te kopen? Afgezien van de vraag of dat ethisch verantwoord is zet ik grote vraagtekens bij de correlatie tussen uitkeringen en criminaliteit. Het socialie stelsel is afgelopen decennia steeds groter en uitgebreider geworden. Is de criminaliteit gedaald? Als er al een correlatie is tussen de twee dan denk ik dat uitkeringen criminaliteit alleen maar in de hand werken. Je schrijft mensen voor het leven af en maakt ze afhankelijk van de overheid, er zit voor veel mensen dan niet veel anders op dan een beetje op straat rond te hangen en rottigheid te trappen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 18:37 schreef dwergplaneet het volgende:
Natuurlijk zit er ook uitschot in de bijstand. Denk je dat een werkgever dat uitschot in dienst wil hebben? En wat denk je dat er gebeurt als dat uitschot geen uitkering meer krijgt? Mensen voelen zich nu al onveilig.
Dat is peperduur omdat de overheid de markt voor particuliere verzekeringen heeft verziekt.quote:En wie de illusie heeft dat hij zich hiertegen op de vrije markt kan bijverzekeren, moet maar eens gaan praten met een kleine zelfstandige. Voor kleine zelfstandigen is er niet eens een WAO. Als die zich willen verzekeren, dan moet dat particulier. Dat is peperduur.
Als ze dat niet zouden doen zou het nog veel peperduurderer zijn.quote:En als er werkelijk iets gebeurt, dan doen de verzekeraars hun best om zo min mogelijk te betalen.
jij denkt dat de sociale zekerheid van dit nivo in de markt goedkoper wordtquote:Op zondag 27 augustus 2006 19:35 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Dat is peperduur omdat de overheid de markt voor particuliere verzekeringen heeft verziekt.
Dat is toch geen argument pro-staatsbijstand? Dat de overheid anders het gajes niet in bedwang houdt?quote:Op zondag 27 augustus 2006 18:37 schreef dwergplaneet het volgende:
[..]
Natuurlijk zit er ook uitschot in de bijstand. Denk je dat een werkgever dat uitschot in dienst wil hebben? En wat denk je dat er gebeurt als dat uitschot geen uitkering meer krijgt? Mensen voelen zich nu al onveilig.
Nee, dan heb je juist niet voor niets geld gespaard. Dat spaar je voor tijden dat je het nodig hebt, zoals wanneer je geen of minder inkomsten hebt.quote:Maar het kan iedereen hier op het forum overkomen. Je krijgt een autoongeluk, bedrijfsongeval of ziekte. Je wordt gedeeltelijk afgekeurd. Je wilt wel weer werken maar niemand wil een WAO geval in dienst nemen. Uiteindelijk kom je dan met de nieuwe wetgeving in de bijstand. En als je partner werkt, dan krijg je al helemaal niets. Heb je spaargeld, of overwaarde op je huis, dan mag je dat eerst opmaken. Dan heb je jaren voor niets zuinig geleefd.
Daarom zou afschaffen van veel sociale zekerheid ook gepaard moeten gaan met veel lagere -van overheidswege verplicht gestelde- betalingen. Ik hoef niet meer geld, ik wil meer vrijheid.quote:En wie de illusie heeft dat hij zich hiertegen op de vrije markt kan bijverzekeren, moet maar eens gaan praten met een kleine zelfstandige. Voor kleine zelfstandigen is er niet eens een WAO. Als die zich willen verzekeren, dan moet dat particulier. Dat is peperduur. En als er werkelijk iets gebeurt, dan doen de verzekeraars hun best om zo min mogelijk te betalen.
Uiteraard, dat is zo klaar als een klontje. Alles wat de overheid regelt doet zij minstens twee keer zo duur als de vrije markt.quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:38 schreef EchtGaaf het volgende:
jij denkt dat de sociale zekerheid van dit nivo in de markt goedkoper wordt![]()
Een werkgever wil sowieso geen "melaatse"werknemers in dienst. Zeker als ze 676 anderen hebben om uit de kiezen. En dat is het grote probleemquote:Op zondag 27 augustus 2006 19:39 schreef sigme het volgende:
Waarom wil een werkgever een WAO'er niet in dienst nemen? Omdat de WAO'er die graag wil werken en de werkgever die graag iemand een kans gunt, niet vrij zijn om daar een regeling over te treffen. De overheid schrijft vanalles en nog wat voor over die verhouding, en wel op zo'n wijze dat in ons land het geven van werk aan iemand de werkgever zo opzadelt met verplichtingen dat die kopschuw zijn. Heel kopschuw.
Maar is het dan ook net zo goed van kwaliteitquote:Op zondag 27 augustus 2006 19:40 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Uiteraard, dat is zo klaar als een klontje. Alles wat de overheid regelt doet zij minstens twee keer zo duur als de vrije markt.
Nee. Beter.quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:42 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar is het dan ook net zo goed van kwaliteit![]()
Nee hoor. Er zijn héél veel werkgevers die helemaal niet voor supermensen gaan. Onze loodgieter heeft altijd rare stagelopers - met handicaps. Omdat de baas er aardigheid aan heeftquote:Op zondag 27 augustus 2006 19:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een werkgever wil sowieso geen "melaatse"werknemers in dienst. Zeker als ze 676 anderen hebben om uit de kiezen. En dat is het grote probleem.
Was een paar weken terug nog in het nieuws: van de herkeurde WAO-ers (strenge herkeuring) hebben slechts enkele mensen werk gevonden. Want werkgevers willen ze niet.quote:Op zondag 27 augustus 2006 20:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee hoor. Er zijn héél veel werkgevers die helemaal niet voor supermensen gaan. Onze loodgieter heeft altijd rare stagelopers - met handicaps. Omdat de baas er aardigheid aan heeft.
Dat komt heel veel voor, dat iemand best wat extra handen kan gebruiken, en dan er iemand bijneemt die wel een baantje kan gebruiken. Werkgevers zijn ook maar gewone mensen, met aardigheden.
En de meeste werkgevers (MKB) zitten helemaal niet te wachten op supermensen - want die werkgever is wel graag zelf de baas.
Wat een onzin man. Ga dit maar eens bewijzen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:00 schreef sigme het volgende:
Waar ik nog aan toe wil voegen dat het doel van de voedselbanken niet het ledigen van de noden van armen of hongerigen is, maar het voorkomen van voedselverspilling.
Die is simpel. Zelf geven de voedelbanken aan dat veel van de producten die ze krijgen aan de datum zijn, doorgedraaid op de veiling, foutjes in de verpakking/ etiket e.d.quote:Op zondag 27 augustus 2006 20:15 schreef Zzyzx het volgende:
Wat een onzin man. Ga dit maar eens bewijzen.
Nu moet ik ook zeggen dat ik niet zo snel een herkeurde WAO'er zou aannemen, die hiervoor 10 jaar op de bank gezeten heeft. Niet vanwege zijn handicap, maar omdat ik van zo iemand verwacht dat zijn mentaliteit niet zo geweldig is. Anders zou hij wel eerder weer aan de slag gegaan zijn.quote:Op zondag 27 augustus 2006 20:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee hoor. Er zijn héél veel werkgevers die helemaal niet voor supermensen gaan. Onze loodgieter heeft altijd rare stagelopers - met handicaps. Omdat de baas er aardigheid aan heeft.
Dat komt heel veel voor, dat iemand best wat extra handen kan gebruiken, en dan er iemand bijneemt die wel een baantje kan gebruiken. Werkgevers zijn ook maar gewone mensen, met aardigheden.
En de meeste werkgevers (MKB) zitten helemaal niet te wachten op supermensen - want die werkgever is wel graag zelf de baas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |