Helemaal mee eens, ik vind dat iedereen recht heeft op een niet al te zware studietijd.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:54 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Een beetje leven naast je studie is toch geen ramp? Er komen nog genoeg jaren waarin hard gewerkt moet worden.
Eens, maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen en dus moet je ook kijken naar iemand's voorgeschiedenis ipv iedereen over 1 kam scheren. De ene dropout is de andere niet, als je stopt omdat je graag snel een auto wilt, dan moet je idd niet miepen als je geen goede baan kunt vinden, wel als je stopt vanwege een ziekte of traumatische gebeurtenis.quote:Het gros van de schoolverlaters zijn mensen die gewoon niet willen leren en liever gelijk geld in hun zak zien in plaats van wat tijd in een opleiding te steken.
Iemand die een verkeerde studiekeuze heeft gedaan en z'n prop daardoor niet op tijd haald betaalt toch 2x zoveel collegegeld? Lijkt me wel een goede reden om te stoppen, maar dit is een beetje offtopic.quote:Waarom zou je stoppen met je studie? Ik ben ook 2 jaar over m'n studietijd heen. En ik zal dat uiteindelijk ook gewoon zelf moeten bekostigen. In zijn tijd was het anders geregeld qua stufi, maar moet hij uit schuldgevoel met de kansarmen stoppen met studeren? Hij zou gek zijn. Zoals gezegd heeft hij die 3 jaar die hij ongetwijfeld ook grotendeels in de kroeg besteed heeft al lang terugbetaald aan de maatschappij.
Wel of geen strenge studie-eisen niet zo relevant?quote:Nee waarschijnlijk niet. Het lijkt me ook niet heel relevant.
Eens.quote:Dropouts zijn over het algemeen niet erg geliefd. De weg naar de top is een stuk langer als je met een opleiding stopt.
Daar twijfel ik niet over, als je eenmaal ergens binnen bent en je presteert goed dan komt het wel goed met je carriere. Alleen om bij zo'n bedrijf binnen te komen moet je echt wel meerwaarde bieden en of de maatschappij jou wel of geen tijd geeft om ervaring op te doen kan net het verschil betekenen tussen je voet tussen de deur bij een multinational of met je voeten in de modder van de aspergekwekerij.quote:Het feit dat hij binnen10 jaar Unilever behoorlijk gegroeid is in z'n carriére geeft aan dat hij motivatie en capaciteiten heeft getoond waar men op zat te wachten.
zoveel onzin heb ik nog nooit geschreven zien worden...quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:01 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Daar moet ik toch weer even op in springen. Het is een heel doolhof aan regeltjes en subsidies.
Wil jij écht aan het werk als arbeidsgehandicapte dan zal je dubbel zoveel moeite moeten doen om jezelf te verkopen. In mijn ogen hoort daarbij dat je al bij een sollicitatie een poteniele werkgever precies kunt vertellen waarvoor, waar en hoe hij op die regelingen aanspraak kan maken. Op die manier verlaag je zelf de drempel om je aan te nemen.
Ze willen geen supermensen, ze willen gemotiveerde mensen en hebben geen zin om wekenlang allerlei lectuur en informatie door te moeten spitten om te zien of het haalbaar is om jou aan te nemen. En daar kan ik ze alleen maar gelijk in geven, dat had ik ook niet gedaan.
Als je op die manier op een sollicitatiegesprek verschijnt maak je in ieder geval een hele goede indruk. Je laat zien dat je graag wil, dat je gemotiveerd bent en dat je er alles aan doet om weer aan het werk te komen.
Natuurlijk zijn er dan nog werkgevers die je niet aannemen vanwege het verhoogde risico maar je vergroot je kansen wel enorm.
Waarop baseer je dit ? Hetgeen ik hoor is dat de Nederlands mentaliteit er niet naar is om zulke dingen uit te besteden. Een huishoudster is niet te duur maar men schaamt zich er voor. Dat is heel iets anders.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:19 schreef Shakes het volgende:
Het is veel efficienter om een tuinman in te huren dan om het zelf te doen. Waarom doet vrijwel niemand dat? Het is veel te duur! In Amerika zie je wel veel meer van die banen bestaan. Dan is er ruim voldoende werk.
Schamen om een huishoudster te hebben? Ik ken niemand.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 22:04 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Waarop baseer je dit ? Hetgeen ik hoor is dat de Nederlands mentaliteit er niet naar is om zulke dingen uit te besteden. Een huishoudster is niet te duur maar men schaamt zich er voor. Dat is heel iets anders.
Het is echter wel het gevoel waarop wordt ingespeeld. Het zal de uitkeringsgerechtigden in ieder geval geen goed doen door alle uitkeringen te schrappen onder het motto "Zoek het zelf maar uit".quote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Je maakt een verkeerde analyse. De VVD wil de uitkering niet versoberen omdat er misbruik van gemaakt wordt door een enkeling. De VVD wil de uitkering versoberen omdat ze denken dat uitkeringen de uitkeringsgerechtigden en de maatschappij geen goed doen. Dat bezwaar los je niet op door misbruik aan te pakken, eventueel misbruik is een ander probleem.
Je bent het dus met me eens dat de samenleving zo individualistisch is als de nete. Hoe het ook komt, het resultaat is er wel. Dus je kan het zonder uitkering dan wel schudden. Want denk maar niet dat je geholpen wordt.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:56 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Het sociale stelsel is daar grotendeels debet aan.
"The result is that the programs involved are misuse of money, they do not achieve the objectives which it was their intention to achieve. But far more important than this, they tend to rot away the very fabric that holds a decent society together."
dus je vindt je zelf normaalquote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:44 schreef SuperWeber het volgende:
Tsssssssssssssk, die luie flikkers gaan maar gewoon aan het werk. Net als iedere andere normale Nederlander.
De sociale zekerheid waarvoor we jaren hebben kapot gevochten, wordt zo zachtjes aan omzeep geholpen. Met de VVD voorop dus..Stukje voor beetje, stapje voor stapje..quote:Verkiezingen / VVD behoudt AOW en hakt in sociale zekerheid
Van onze redactie politiek
De VVD ziet de komende vier jaar af van veranderingen in de AOW. Wel willen de liberalen flink snoeien in de sociale zekerheid.Mocht het nodig zijn, dan wil de VVD pas na de volgende kabinetsperiode de AOW-gerechtigde leeftijd geleidelijk verhogen. In het ontwerp-verkiezingsprogramma, dat maandag wordt gepresenteerd, wordt verder gepleit voor afschaffing van de bijstand tot 27 jaar, bekorting van de duur van de WW en de afbouw van de ontslagbescherming. Het ontwerp-verkiezingsprogramma is geschreven door een commissie onder leiding van Britisch Telecom-topman Ben Verwaaijen.
http://www.trouw.nl/hetni(...)in_sociale_zekerheid
met zijn lurf uit zijn broek?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:50 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Hij zegt zelf zich voor al die arme bijstandsmoedertjes in te zetten
Je komt tegenwoordig bijna niet meer in de WAO. WIA tegenwoordig trouwens.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:19 schreef Shakes het volgende:
Grotendeels doorgelezen.
Mensen die niet kunnen werken, waar veel aan wordt gerefeerd, horen in de WAO. Daar zitten ze ook (en nog velen die wel kunnen werken).
Te veel aan werknemers. De werkgever kan teveel kiezen. Daardoor komt dat fonds nooit van de grond. Vergeet die voorziening maar. resultaat: geen verzekering.quote:De ww (in huidige vorm) zou niet mogen bestaan. Werkgevers en werknemers kunnen samen wel tot een compromis komen. Een fond waar iedere werknemer een bepaald deel instort. Ook de werkgevers storten een deel. Details? Mogen ze zelf uitkomen. Oftewel de overheid heeft er echt helemaal niets mee te maken.
Geen rekening houden met mensen die niet kunnen werken. Maar ook niet meer in de WIA terechtkunnen. Want dan moet je een half lijk voor zijn tegenwoordig.quote:De bestand hoeft ook niet te bestaan. Kun je werken? Dan zoek je werk. Er zijn nog altijd meer vacatures dan werknemers. Herscholen, bijscholen of omscholen is het devies. Bovendien leggen de hoge belastingen en diverse maatregelen een rem op het werk.
Nederland is geen Amerika. Ander cultuur.quote:Het is veel efficienter om een tuinman in te huren dan om het zelf te doen. Waarom doet vrijwel niemand dat? Het is veel te duur! In Amerika zie je wel veel meer van die banen bestaan. Dan is er ruim voldoende werk.
Dan neemt werkgever de persoon met een vlekje nog steeds niet aan. Want ze kunnen uir 287 andere kandidaten kiezen. De persoon met vlekje mag gaan zwerven en op de bedelstaf.quote:Werknemers die geen mensen aannemen met een smetje? Dat klopt. Waarom is dat? Omdat zij dan het hele risico dragen. Haal dat risico weg met eenvoudiger ontslagrecht.
O ja, van wie dan als ze niet meer voor bijstand in aanmerking komen?quote:Deze maatregelen zijn niet asociaal. Verre van. De mensen die echt niet kunnen werken krijgen nog het geld.
Als mensen kunnen werken dan ja, maar er is altijd een groep die dat echt niet, en die trefje dan het hardst. De maatregel is daarom zeer a-sociaal.quote:De rest kan het verdienen, zoals ieder normaal mens. Door zelf je geld te verdienen leef je langer en het verbetert je sociale contacten. Dat is toch veel socialer?
Dat is een mooie redenering. Omdat ik in de toekomst misschien ooit nog eens gebruik zal maken van de bijstand mag ik er nu geen problemen mee hebben dat aan de ene kant mensen soms 52% belasting betalen terwijl aan de andere kant minima alleen maar klagen, zeuren en ontevreden zijn. Terwijl er amper landen in de wereld zijn waar minima het in hun positie beter zouden hebben dan in Nederland.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat ben jij een enorme egoist. Zo van als het mij maar niet aangaat, dan afschaffen die boel. Knap naief van je om te denken dat jij nooit ziek kunt worden en nooit op een uitkering aangewezen kan zijn..Nou jij kom je zelf nog wel een keer tegen. Nooit iets meegemaakt zeker?
Dus in je eerste post zeg je dat het niet gebeurt omdat het te duur is maar hier zeg je dat het alleen zwart gebeurd. Wat is nu het uiteindelijke antwoord ?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 22:27 schreef Shakes het volgende:
Waarom besteden Nederlanders zoiets amper uit? Enig idee hoeveel het kost om zoiets wit te regelen? Wat voor zaken je allemaal moet regelen? Veel te veel. Zwart is het te doen maar wit absoluut niet. Zwart gebeurt het ook. Wit vrijwel nooit. Dat komt niet omdat men niet wil maar omdat de belastingen te hoog zijn en als het wit gebeurt je teveel zaken moet regelen en aan voldoen.
Prijs je gelukkig met een loeihoog inkomen. Zielig hoor dat je dan wat meer belasting moet betalen, omdat er zwakkeren zijn die hun eigen loon niet kunnen verdienen. Dat bedoel ik nou met egoisme. Je scheert de minima over 1 kam alsof het een lieve lust is. Ik vind het gewoon een belediging aan hun adres.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:31 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat is een mooie redenering. Omdat ik in de toekomst misschien ooit nog eens gebruik zal maken van de bijstand mag ik er nu geen problemen mee hebben dat aan de ene kant mensen soms 52% belasting betalen terwijl aan de andere kant minima alleen maar klagen, zeuren en ontevreden zijn.
Nederland is een van de rijkste landen ter wereld. Voortaan dan alleen maar voor de gelukkigen die kunnen werken. Jij gunt iemand die dat niet meer kan geen brood meerquote:Terwijl er amper landen in de wereld zijn waar minima het in hun positie beter zouden hebben dan in Nederland.
Je laat zien dat je slechts een heel eenzijdig beeld van de maatschappij hebt. Alsof iedere bijstander het verrekt om te werken. Dat is wel een erg eenzijdige waarneming. Nogmaals jij beseft totaal niet dat het jou ook kan overkomen. En die lui zijn er wel meer. Ze stemmen jarenlang op de VVD en als ze in de uitkering komen weten ze niet hoe snel ze SP moeten stemmen. Zulke mensenquote:Als ik dat soort mensen weer eens hoor zeiken over 'de rijken worden rijker en de armen worden armen' terwijl zij 0,0 bijdragen aan het in stand houden van de economie en die zogenaamde rijkeren soms de helft van hun verdiensten afdragen dan kan wat mij betreft de bijstand niet snel genoeg verlaagd worden.
Doe dat dan ook voor de lasten. Want die zijn hier oook een van de hoogste.quote:Breng het bijvoorbeeld alleen nog maar eens terug naar gemiddeld Europees niveau...
Het heeft helemaal niets te maken met wat mij kan overkomen. Ik constateer alleen dat als één groep in deze samenleving niets te klagen heeft zijn het de minima wel. Toch heb ik nog nooit van mijn leven een tevreden minima gezien. Alleen maar klagen en zeiken dat de rijkeren (lees werkende mens) nog wel wat meer belasting kan betalen. Des te socialer de overheid des te asocialer het volk. Ik denk echt dat het goed is als het sociale stelsel flink uitgekleed wordt....quote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Alsof iedere bijstander het verrekt om te werken. Dat is wel een erg eenzijdige waarneming. Nogmaals jij beseft totaal niet dat het jou ook kan overkomen.
Nooit van voedselbanken gehoord? In de laatste vier jaar in aantal explosief gestegen. Ze hebben dus niets te klagen?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:47 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Het heeft helemaal niets te maken met wat mij kan overkomen. Ik constateer alleen dat als één groep in deze samenleving niets te klagen heeft zijn het de minima wel.
Dan is je waarneming of te beperkt danwel selectief.quote:Toch heb ik nog nooit van mijn leven een tevreden minima gezien.
Ik heb nog nooit een minima daarover horen klagen. Wel de rijkeren dat ze vinden dat ze teveel belasting moeten betalen. Een solidair stelsel is in hun ogen een blok aan het been. Solidariteit is in hun ogen een vies woord.quote:Alleen maar klagen en zeiken dat de rijkeren (lees werkende mens) nog wel wat meer belasting kan betalen.
Toon dat vermeende verband maar eens aan. Je scheert namelijk iedereen over een kam. Alsof iedereen in de bijstand a-sociaal is. Kom nou toch, hoor je zelf nou...quote:Des te socialer de overheid des te asocialer het volk.
Geweldigquote:Ik denk echt dat het goed is als het sociale stelsel flink uitgekleed wordt....![]()
Dat is een gezonde benadering. Misbruik aan pakken. Maar de VVD wil niets anders dan de sociale zekerheid te gronde richten.....Daar is het hun gewoom om te doen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 00:10 schreef ssebass het volgende:
Op wat voor manier worden de uitkeringen aangepakt. Ik heb een aantal keer op tv gezien dat mensen keihard zitten te zeiken dat nederland kut is, maar wanneer gevraagd wordt waarom ze niet weggaan dan geven ze als reden, ja het geld he. Dat is dus echt belachelijk. Dit mag niet meer voorkomen. De uitkering moet niet aangepast worden voor de mensen met een geldige reden. Dit zorgt voor meer armoede en dus meer criminaliteit. Dus het korten van uitkeringen is niet goed, een betere controle op ongeoorloofd uitkering trekken of zwartwerken icm uitkering aanpakken is goed.
Helemaal met je eens. Maar de VVD wil niets liever dan alles privatiseren....quote:Nog zoiets is van ziekenhuizen commerciele instellingen maken. Hierdoor zullen mensen voor een groot deel van de behandelingen niet meer in de buurt kunnen krijgen. Er zal ook hard bezuinigd worden. Winst gaat een te grote rol spelen dan. Dit alles onder het mom dat het beter is voor de patienten.
Dus omdat het instellen van uitkeringen de mentaliteit van mensen in dit land om voor zichzelf te zorgen en de werkelijk behoeftigen te helpen om zeep geholpen heeft kunnen we nu nooit meer van die uitkeringen af? Geweldig, zo komen we nog 'ns ergens.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 22:53 schreef EchtGaaf het volgende:
Je bent het dus met me eens dat de samenleving zo individualistisch is als de nete. Hoe het ook komt, het resultaat is er wel. Dus je kan het zonder uitkering dan wel schudden. Want denk maar niet dat je geholpen wordt.
Ikke niet.quote:Willen we weer terug naar de jaren 30? Bedelen bij de diaconie![]()
Jaja, dik 80% zat in de schulden, kleine 70% maakte geen gebruik van schuldsaneringstrajecten en daarnaas hebben we al vaak genoeg gezien dat het aanbod van verlichting z'n eigen vraag schept. Voedselbanken zijn al lang een achterhaald argument.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 00:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Nooit van voedselbanken gehoord? In de laatste vier jaar in aantal explosief gestegen. Ze hebben dus niets te klagen?
Willen we dan weer terug naartijden van grote armoe, voor een bevolkinggroep die buiten de boot valt.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 00:18 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Dus omdat het instellen van uitkeringen de mentaliteit van mensen in dit land om voor zichzelf te zorgen en de werkelijk behoeftigen te helpen om zeep geholpen heeft kunnen we nu nooit meer van die uitkeringen af? Geweldig, zo komen we nog 'ns ergens.
Ik ook niet. Maar het gebeurt wel zonder een sociaal stelsel. Sla de geschiedenisboeken er op na.....Hoe hebben je ouder en grootouders gehad als het ff tegenzat? Nou dat wil je vast niet meemaken.....quote:Ikke niet.
Misschien moet je voortaan inderdaad echt niet meer kunnen werken. Ik ken mensen die erin zijn gekomen omdat de doktoren alleen van hun geklaag af wilden zijn en ze daarom afkeurden. Die zitten er nog steeds in... Je neigt nogal te overdrijven dat je niet meer in de WIA komt.quote:Je komt tegenwoordig bijna niet meer in de WAO. WIA tegenwoordig trouwens.
Teveel aan werknemers? Waar woon je eigenlijk? Overal hoor je over krapte op de arbeidsmarkt die in de toekomst alleen maar erger wordt. Was recent nog overal in het nieuws, dat bedrijven nu al moesten anticiperen op die krapte. Bij mij in de regio is door een uitzendbureau juist een grote wervingscampagne begonnen omdat er veel te weinig mensen zijn (en ik woon in het arme Limburg). Er moeten hier al enkele honderden vacatures vervuld worden (productiewerk) waarvoor niemand is te vinden. Hoezo teveel werknemers? Dan hebben we het nog niet over de landbouw gehad - ook eenvoudig werk waarvoor niemand is te vinden. Ook het nieuws mee gekregen dat er een tekort is aan hoger opgeleiden? Serieus... hoezo teveel werknemers?quote:Te veel aan werknemers. De werkgever kan teveel kiezen. Daardoor komt dat fonds nooit van de grond. Vergeet die voorziening maar. resultaat: geen verzekering.
Overdrijven maakt het nog niet juist. Je stelling is pertinent onwaar maar je bent totaal niet op andere gedachten te brengen (andere topics).quote:Geen rekening houden met mensen die niet kunnen werken. Maar ook niet meer in de WIA terechtkunnen. Want dan moet je een half lijk voor zijn tegenwoordig.
Gooi het maar op cultuur. Het zou hier ook mogelijk zijn zonder excessieve belastingen en overdaad aan regels.quote:Nederland is geen Amerika. Ander cultuur.
Komt hij weer aan met zijn overschot aan werknemers. Alle cijfers tonen aan dat er te weinig zijn dat alleen nog maar erger wordt.quote:Dan neemt werkgever de persoon met een vlekje nog steeds niet aan. Want ze kunnen uir 287 andere kandidaten kiezen. De persoon met vlekje mag gaan zwerven en op de bedelstaf.
De mensen die niet kunnen werken komen in de WIA zoals ik eerder zei. De rest kan werken. Doen ze dat niet is het toch echt aan henzelf. Daarbij pleiite ik ook voor versoepeling van de regels m.b.t. arbeid en lagere belastingen dat beide zorgt voor nog meer werkgelegenheid vooral qua simpelwerk (huishuiden/tuin/tankstation 24h)quote:O ja, van wie dan als ze niet meer voor bijstand in aanmerking komen?
De groep die echt niet kan werken komt in de WIA. Dat zullen er echter zeer weinig zijn.quote:Als mensen kunnen werken dan ja, maar er is altijd een groep die dat echt niet, en die trefje dan het hardst. De maatregel is daarom zeer a-sociaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |