abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 augustus 2006 @ 14:38:05 #101
156178 angelfist
ik ben niet gek
pi_41129470
Is ook niet te bepalen, maar goed, het valt toch te proberen, misschien met een lamp in je gezicht en dan blaffen.
Ik vind dat een moeder met kinderen tot 4 niet hoeft te werken als ze niet wil.Het gezin moet weer een belangrijkere plaats gaan innemen in de samenleving enzo(is toch ook een trekpaardje van de politiek), voor kinderen is het heel belangrijk om iemand thuis te hebben, ben ik heilig van overtuigd.
Maar dat mag je anders zien.
En ik denk dat de voorbeelden die ik noem idd uitzonderingen zijn, maar ik geloof echt niet dat het dan maar om tien procent gaat, van de mensen die ik ken met een uitkering(en dat zijn er redelijk wat in mijn nabije(en minder nabije) omgeving)is er eerlijk GEEN EEN die graag weer wil werken.
Dat vind ik triest.
hallo luitjes.
pi_41129645
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 12:58 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Gelukkig, maar je bent vast niet ouder dan 45. Als je dat bent, praten we weer verder.
Mijn moeder heeft een kleine vijf jaar geleden, na ruim 10 jaar baanloos te zijn geweest, gesolliciteerd.
Ze had binnen een paar maanden een vaste baan.

Nu is ze 55, heeft zojuist haar baan opgezegd, en gaat weer eens verder solliciteren. Geen recht op uitkering, net te kort gewerkt. (En nee, ze heeft geen partner of een andere bron van inkomsten).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_41129746
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:43 schreef sigme het volgende:

[..]

Mijn moeder heeft een kleine vijf jaar geleden, na ruim 10 jaar baanloos te zijn geweest, gesolliciteerd.
Ze had binnen een paar maanden een vaste baan.

Nu is ze 55, heeft zojuist haar baan opgezegd, en gaat weer eens verder solliciteren. Geen recht op uitkering, net te kort gewerkt. (En nee, ze heeft geen partner of een andere bron van inkomsten).

Hangt verder ook van je cv af....
Ik zou niet willen beweren dat het geen enkele 45+ er het lukt. De meesten kunnen het echt vergeten. Die komen gewoon niet meer aan de bak. Ze pakken vee liever de jonge werknemers. Want goedkoper, minder ziek en flexibeler....

een vaste baan binnen 2 maanden is zo ongeveer de kans van 2 op de miljoen.......Of maakt ze kernreactoren schoon...?
  donderdag 24 augustus 2006 @ 14:48:51 #104
156178 angelfist
ik ben niet gek
pi_41129835
Is het trouwens niet mogelijk(even wat anders) om als werkgever subsidie te krijgen als je iemand met een handicap in dienst neemt?
(dit weet ik niet zeker, maar meen ik ergens gehoord te hebben)
hallo luitjes.
pi_41129913
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:46 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik zou niet willen beweren dat het geen enkele 45+ er het lukt. De meesten kunnen het echt vergeten. Die komen gewoon niet meer aan de bak. Ze pakken vee liever de jonge werknemers. Want goedkoper, minder ziek en flexibeler....
Oftewel, de afgedwongen hoge lonen voor ouderen en de risico's die een werkgever loopt voor (niet werkgerelateerde) ziekte maken dat ze voor jongeren kiezen. Moet de samenleving daarvoor via de bijstand opdraaien? Waarom veranderen we niet de regels die dit veroorzaken?
En wat betreft de flexibiliteit - daar heb je een punt. Wie jaren in de bijstand heeft gezeten is meestal zo flexibel als een blok beton. Is het terecht die onflexibiliteit te verhalen op de werkenden?
quote:
een vaste baan binnen 2 maanden is zo ongeveer de kans van 2 op de miljoen.......Of maakt ze kernreactoren schoon...?
Sociaal maatschappelijk werk.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_41129917
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:48 schreef angelfist het volgende:
Is het trouwens niet mogelijk(even wat anders) om als werkgever subsidie te krijgen als je iemand met een handicap in dienst neemt?
Ja, dat klopt. Maar toch verrekken ze het gewoon. Ze willen alleen maar plek bieden aan de supermensen. Mensen met een vlekje maken hier 0,0 % kans.

En dan zo'n %&^*^%*()#$#@ VVD die het durft om de bijstand af te schaffen.....
pi_41129985
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:48 schreef angelfist het volgende:
Je kunt subsidie krijgen voor de nodige aanpassingen e.d., verder ben ik er nog niet zo in thuis maar daar moet ik toch nog induiken dus ik zal ff zoeken.
There is no love sincerer than the love of food.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 14:54:02 #108
156178 angelfist
ik ben niet gek
pi_41130007
Bij het bedrijf waar ik werk, werken ook een blinde man, een vrouw met een spierziekte(is mijn afdelingschef) en een man die in een rolstoel zit en hem moet besturen met zijn mond, ben er nog niet over uit wat hij voor werk doet trouwens.
hallo luitjes.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 14:55:14 #109
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_41130035
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:51 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Maar toch verrekken ze het gewoon. Ze willen alleen maar plek bieden aan de supermensen. Mensen met een vlekje maken hier 0,0 % kans.

Ook dit is onzin, mijn moeder heeft tijden zo'n baan gehad . Je moet echter wel willen, dat is een veel groter mankement van vele mensen.
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_41130069
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:51 schreef sigme het volgende:

[..]

Oftewel, de afgedwongen hoge lonen voor ouderen en de risico's die een werkgever loopt voor (niet werkgerelateerde) ziekte maken dat ze voor jongeren kiezen.
Los van het loon kiezen ze toch voor de jongere. Die zien er om te beginnen vlotter, jong, sexy en dynamisch uit. Een bedrijf wil altijd jongheid en toekomstgerichtheid uitsltralen. Oude lullen hebben alleen daarom weinig kans. Als ze kunnen kiezen voor een spetter van 21 of een taart van 49, dan is het wel duidelijk wie ze kiezen.
quote:
Moet de samenleving daarvoor via de bijstand opdraaien? Waarom veranderen we niet de regels die dit veroorzaken?
Zeker. Maar dan nog los je het niet op . Zie vorige quote.
quote:
En wat betreft de flexibiliteit - daar heb je een punt. Wie jaren in de bijstand heeft gezeten is meestal zo flexibel als een blok beton. Is het terecht die onflexibiliteit te verhalen op de werkenden?
Toon mij eens aan de mesen in de bijstand zo flexibel zijn als een blok beton. Is daar een onderzoek naar gedaan. Linkje?
quote:
Sociaal maatschappelijk werk.
sorry, met alle respect, je moeder kan het in het commerciele bedrijfleven echt schudden.

PS : ben je het met de VVD eens dat ze bijstand zo goed als af willen schaffen?
  donderdag 24 augustus 2006 @ 14:57:26 #111
156178 angelfist
ik ben niet gek
pi_41130105
Hmm, bij ons is ooit iemand ontslagen omdat de mannen haar lelijk vonden....:(
hallo luitjes.
pi_41130107
quote:

Lees dan minstens het nieuwsbericht.
quote:
De VVD wil de WW en de bijstand fors versoberen.
Da's dus niet afschaffen.

Verder lijkt het in lijn met een advies vanuit de ambtenarij:
quote:
De aanpak van de WW ligt in lijn met een advies van topambtenaren uit der Studiegroep Begrotingsruimte. Die hebben een lijst maatregelen doorgerekend om de overheidsfinanciën houdbaar te maken voor de vergrijzingslasten. Een van die maatregelen is het bekorten van de duur van de WW tot anderhalf jaar. Het kabinet heeft de duur al bekort per 1 oktober tot drie jaar en twee maanden. Onduidelijk is met hoeveel de VVD de WW verder wil bekorten.
En voor definitief oordeel moet je het verkiezingsprogramma nof afwachten. Niet eerst moord & brand schreeuwen op basis van geruchten .
pi_41130158
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:55 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Ook dit is onzin, mijn moeder heeft tijden zo'n baan gehad . Je moet echter wel willen, dat is een veel groter mankement van vele mensen.
Er zullen best wel een paar geluksvogels zijn. Gelukkig maar. Maar het gros met een vlekje komt hier nimmer aan de bak. Zeker als ze 45+ zijn is de kans op een echte baan de kans op van een witte raaf.

Het bedrijfleven gaat altijd voor het superrras. En dat lukt altijd met een overschot aan werknemers. De arbeidsmarkt gaat hier echt nergens over. Alleen maar aanbod werknemers.
pi_41130229
quote:

[..]

Daar moet ik toch weer even op in springen. Het is een heel doolhof aan regeltjes en subsidies.
Wil jij écht aan het werk als arbeidsgehandicapte dan zal je dubbel zoveel moeite moeten doen om jezelf te verkopen. In mijn ogen hoort daarbij dat je al bij een sollicitatie een poteniele werkgever precies kunt vertellen waarvoor, waar en hoe hij op die regelingen aanspraak kan maken. Op die manier verlaag je zelf de drempel om je aan te nemen.
Ze willen geen supermensen, ze willen gemotiveerde mensen en hebben geen zin om wekenlang allerlei lectuur en informatie door te moeten spitten om te zien of het haalbaar is om jou aan te nemen. En daar kan ik ze alleen maar gelijk in geven, dat had ik ook niet gedaan.

Als je op die manier op een sollicitatiegesprek verschijnt maak je in ieder geval een hele goede indruk. Je laat zien dat je graag wil, dat je gemotiveerd bent en dat je er alles aan doet om weer aan het werk te komen.
Natuurlijk zijn er dan nog werkgevers die je niet aannemen vanwege het verhoogde risico maar je vergroot je kansen wel enorm.
pi_41130278
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Los van het loon kiezen ze toch voor de jongere. Die zien er om te beginnen vlotter, jong, sexy en dynamisch uit. Een bedrijf wil altijd jongheid en toekomstgerichtheid uitsltralen. Oude lullen hebben alleen daarom weinig kans. Als ze kunnen kiezen voor een spetter van 21 of een taart van 49, dan is het wel duidelijk wie ze kiezen.
Onzin. Dat kan je alleen denken als je heel jong bent of een rare sexist.
quote:
[..]

Zeker. Maar dan nog los je het niet op . Zie vorige quote.
Dan nog, moet de samenleving opdraaien voor de mankementen van jongelui die denken dat ze weten hoe de wereld werkt en voor rare seksisten?
quote:
[..]

Toon mij eens aan de mensen in de bijstand zo flexibel zijn als een blok beton. Is daar een onderzoek naar gedaan. Linkje?
Zelf in de bijstand gezeten, veel vrienden en kennissen erin, het is overigens pure zelfbescherming na een jaar of wat.
quote:
[..]

sorry, met alle respect, je moeder kan het in het commerciele bedrijfleven echt schudden.
Ik wil wel verslag uitbrengen van haar nieuwe sollicitatie bevindingen, zodra die er zijn .
quote:
PS : ben je het met de VVD eens dat ze bijstand zo goed als af willen schaffen?
Ja. De bijstand is fnuikend. Het máákt mensen kansloos in plaats van dat het kansloze mensen helpt.
pi_41130285
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:57 schreef sigme het volgende:

[..]

Lees dan minstens het nieuwsbericht.
[..]

Da's dus niet afschaffen.
Ja ik overdrijf. Maar de VVD wil het UITEINDELIJK gewoon af schaffen. Ze doen het stukje voor beetje. Dat is hun tactiek. En met het hypocriete CDA gaat dat nog lukken ook.
quote:
Je bent vrij om een advies wel/niet over te nemen. Alles maar in dienst van geld (=mammon) en economie. Geen welzijn?
quote:
En voor definitief oordeel moet je het verkiezingsprogramma nof afwachten. Niet eerst moord & brand schreeuwen op basis van geruchten .
Nou ik vrees het ergste. Mijn idee is dat ze niets aan de AOW willen doen, maar de kosten van de vergrijzing gaan verhalen op de onderkant van de samenleving. Dat vindt is gewoon ten hemel schreiend.

Hoe bikkel en knoetterhard moet deze samenleving eigenlijk worden?
  donderdag 24 augustus 2006 @ 15:06:33 #117
27167 SuperWeber
pi_41130402
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:02 schreef EchtGaaf het volgende:

Blaatverhaal
Jesus, heb je al eens een psychiater overwogen??
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_41130598
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:02 schreef sigme het volgende:

[..]

Onzin. Dat kan je alleen denken als je heel jong bent of een rare sexist.
Nee , een praktijk voorbeeld. Ik werkte in een komkommercieel bedrijf . Nog commercieler dan commercieel Vreselijk. Ze moesten een griet voor de inkoop hebben. Ze kwamen 1 voor een langs. Jong en ouder. Mooi en minder mooi. En natuurlijk, ik kende mij baas. En koos uiteraard voor die hele knappe jonge vrouw. Alles moest bij hem mooi en sexy zijn. Uiterlijk speelt bij bazen een hoofdrol. Ze kikken op macht en erotiek. Echt waar. Kijk maar eens naar reclamespotjes. Alles moet spetteren, anders is het gewoon niks. En die gehandicapte: dat zijn stumpers in hun ogen en die moeten ze al helemaal niet. die moeten maar naar een WsW.
quote:
Dan nog, moet de samenleving opdraaien voor de mankementen van jongelui die denken dat ze weten hoe de wereld werkt en voor rare seksisten?
Als bedrijven het vertikken om die groep ook een kans te geven, dan is mijn antwoord ja. Maar bedrijven gaan voorbij dat ze ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid hebben. Dat is het allergrootste probleem.
quote:
Zelf in de bijstand gezeten, veel vrienden en kennissen erin, het is overigens pure zelfbescherming na een jaar of wat.
[..]
ik ken ook genoeg mensen die zich het laplazarus hebben gesolliciteerd hebben. Tot jankens toe. Geen hond die ze wil. Bij de gratie van een stoelendans tot de 99-ste macht.
quote:
Ik wil wel verslag uitbrengen van haar nieuwe sollicitatie bevindingen, zodra die er zijn .
Ik ben erg benieuwd.
quote:
Ja. De bijstand is fnuikend. Het máákt mensen kansloos in plaats van dat het kansloze mensen helpt.
Voor een gedeelte misschien. Maar dan zullen ze eerst de werkgelegenheid moeten creeren .Er zijn zo'n twee miljoen mensen aan de kant. Er zijn maar een paar vacatures. Hoe wil je hun aan een baan helpen als die er niet zijn.
Maar daar heb ik de VVD nog nooit over gehoord. Best hypocriet.
pi_41130670
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:06 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Jammer dat je het kennelijk makkelijker vind om het op de persoon de spelen,, dan inhoudelijk op mijn punten in te gaan.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 15:15:54 #120
27167 SuperWeber
pi_41130724
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:14 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Jammer dat je het kennelijk makkelijker vind om het op de persoon de spelen,, dan inhoudelijk op mijn punten in te gaan.
Ik vroeg het omdat het lijkt alsof je bij elk punt verder over de rooie gaat... Er zijn legio argumenten aangevoerd die tegen jouw punten spreken... Maar je blijft herhalen. Vandaar...
pi_41130802
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:15 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Ik vroeg het omdat het lijkt alsof je bij elk punt verder over de rooie gaat... Er zijn legio argumenten aangevoerd die tegen jouw punten spreken... Maar je blijft herhalen. Vandaar...
Daarom discusseren we ook. Het uitwisselen van argumenten. Dat is wat anders dan mijn standpunten als bla bla af te doen.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 15:19:03 #122
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_41130825
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:14 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

* Xtreem mompelt iets over de pot verwijt de ketel...
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  donderdag 24 augustus 2006 @ 15:21:05 #123
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41130902
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:06 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

doe ff normaal puber met je loze opmerkingen.

Mijn inszien is snijden in de bijstand al onaanvaardbaar.
http://www.voedselbank.nl/read/historie?sublist=478
stijgingen in het aantal, nieuw opgezette voedselbank en nog schrijnende tekorten.
En mensen die daar komen zitten op bijstandsniveau en mogen dus geen auto hebben, dus dat kul verhaaltje kan ook wegblijven.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_41130929
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:19 schreef Xtreem het volgende:

[..]

* Xtreem mompelt iets over de pot verwijt de ketel...
Ik heb voldoende aangegeven waarom ik het niet met Mark rutte eens bent. En ik vind het best inhoudelijk argument dat Mark Rutte maar een zeer beperkte maatschappelijke ervaring heeft. Hij heeft volgens mij op het werkvlak nog nooit tegenslag gehad. En dus nooit een uitkering gehad. Die man moet wel zonodig de bijstand kapot maken. Hij weet wel wat goed is voor een ander Dat was mijn punt. (en dat ie bij zijn moeder eet en de was laat doen geeft alleen maar te denken, meer niet)
  donderdag 24 augustus 2006 @ 15:23:39 #125
27167 SuperWeber
pi_41130982
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:21 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

doe ff normaal puber met je loze opmerkingen.
* SuperWeber nu ook iets over pot en ketel mompelt...
  donderdag 24 augustus 2006 @ 15:27:37 #126
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41131043
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:23 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

* SuperWeber nu ook iets over pot en ketel mompelt...
touche heb je gelijk in, maar goed iemand is niet psychisch niet in orde als die niet je mening deelt
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_41131095
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:27 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

touche heb je gelijk in, maar goed iemand is niet psychisch niet in orde als die niet je mening deelt
Bedankt.
pi_41131103
Er moet gewoon een mentaliteitsverandering komen in Nederland in plaats van het eeuwige gemekker over dat iedereen tekort komt.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 15:30:40 #129
66825 Reya
Fier Wallon
pi_41131152
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:02 schreef sigme het volgende:
Dat is iets wat lastig te stellen is. Tenslotte, mensen komen ook niet zomaar in de bijstand; nog altijd prefereren de meeste mensen werk boven een uitkering. Bij veruit de meeste mensen die in een bijstandsuitkering terechtkomen, kun je er vanuitgaan dat ze in ieder geval enigszins hebben getracht (weer) aan werk te komen. Wanneer dit niet het geval is, lukte het vroeger nog wel om in de archieven van de soos te verdwijnen, maar tegenwoordig is dat heel lastig. Dan blijft een groep over waar je twee soorten mensen in zou kunnen onderscheiden; degenen die nooit echt in een uitzichtloze situatie hebben verkeerd, maar nooit werkelijk een kans heeft gegrepen, en een groep die hoe dan ook geen of amper aansluiting zal kunnen vinden bij de arbeidsmarkt - of wellicht enkel met ondersteuning. De verhouding tussen deze twee groepen is me onbekend, evenals in hoeverre de eerste groep alweer terug is in een leer- en/of werktraject. Ik vind het echter wat kort-door-de-bocht om te stellen dat alle bijstandsgerechtigden wel werk kunnen vinden. Dat heeft weinig met de realiteiut te maken.
pi_41131172
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:56 schreef EchtGaaf het volgende:

Dat ben ik niet met je eens en ik heb meerdere sollicitatieprocedures geleid. Ik kijk naar motivatie, geschiktheid en de persoon. Ik zal neit zeggen dat leeftijd helemaal geen invloed heeft (beide even geschikt dan toch de jongere want goedkoper) maar bij mij zeker geen hoofdzaak.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 15:32:03 #131
66825 Reya
Fier Wallon
pi_41131189
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:29 schreef 205_Lacoste het volgende:
Er moet gewoon een mentaliteitsverandering komen in Nederland in plaats van het eeuwige gemekker over dat iedereen tekort komt.
En hoe denk je dat te kunnen bewerkstelligen?
pi_41131208
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:58 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Er zullen best wel een paar geluksvogels zijn. Gelukkig maar. Maar het gros met een vlekje komt hier nimmer aan de bak. Zeker als ze 45+ zijn is de kans op een echte baan de kans op van een witte raaf.
Ik kom natuurlijk uit een rare familie, maar mijn tante is 4 jaar geleden (ook zo'n 50 jaar oud) voor zichzelf begonnen als klusbedrijf, en mijn oom (geen familie van de tante) redt zich al 35 jaar als scharrelaar in oud ijzer. Ze haten de bijstand, en willen deze daarom niet.
pi_41131341
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:31 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens en ik heb meerdere sollicitatieprocedures geleid. Ik kijk naar motivatie, geschiktheid en de persoon. Ik zal neit zeggen dat leeftijd helemaal geen invloed heeft (beide even geschikt dan toch de jongere want goedkoper) maar bij mij zeker geen hoofdzaak.
ik zeg ook niet dat uiterlijk en leeftijd alles bepalend zijn. Maar wel in een zeer sterk mate....Het is zelfs onderzocht dat een mooi uiterlijk wel degelijk veel meer kans op een baan betekent. Moreel en ethisch is dat verwerpelijk. Maar het bedrijfleven vind ik niet voor niet een sodom en gemorra als het om omgangsvormen gaat. Er wordt bovendien gediscrimineerd bij het leven. En dat kunnen ze doen zolang er 0,0 evenwicht is tussen vraag en aanbod van personeel. Overheid doet niets daartegen.....
  donderdag 24 augustus 2006 @ 15:40:32 #134
66825 Reya
Fier Wallon
pi_41131454
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:36 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

ik zeg ook niet dat uiterlijk en leeftijd alles bepalend zijn. Maar wel in een zeer sterk mate....Het is zelfs onderzocht dat een mooi uiterlijk wel degelijk veel meer kans op een baan betekent. Moreel en ethisch is dat verwerpelijk. Maar het bedrijfleven vind ik niet voor niet een sodom en gemorra als het om omgangsvormen gaat. Er wordt bovendien gediscrimineerd bij het leven. En dat kunnen ze doen zolang er 0,0 evenwicht is tussen vraag en aanbod van personeel. Overheid doet niets daartegen.....
Die verstoring van de arbeidsmarkt is natuurlijk ook uiteindelijk weer vanuit overheidsregulering te verklaren. Maar daaraan tornen is, zeker zolang andere zaken nog niet geregeld zijn, spelen met vuur.
pi_41131488
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:32 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik kom natuurlijk uit een rare familie,
Dat is mogelijk maar is zeker niet verkeerd. Ik hou van NON-CONFORMISME.
quote:
maar mijn tante is 4 jaar geleden (ook zo'n 50 jaar oud) voor zichzelf begonnen als klusbedrijf,
Dat pleit voor haar moed, maar een eigen bedrijf beginnen is lang niet iedereen gegeven. Niet iedereen heeft daar de capaciteiten voor. En er beginnen zelfs teveel ongeschikten een eigen bedrijf...., en gaan in een notime op de fles en laten een aanzienlijke maatschappelijke schade achter. Niet alles dus. Graydon (dhr. Robert Blom) kan daar alles over zeggen.....
quote:
en mijn oom (geen familie van de tante) redt zich al 35 jaar als scharrelaar in oud ijzer. Ze haten de bijstand, en willen deze daarom niet.
Ook dat pleit voor je familie. Maar niet iedereen kan zich zo redden per gratie struggle for life. Niet iedereen heeft het karakter van je oom. Jou oom is niet de maat der mensen. Maar wel te prijzen dat ie het doet.....
pi_41131536
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:36 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je gaat hiermee wel even voorbij aan het feit dat die arbeidsgehandicapte ook een lekker wijf kan zijn. Is die dan ook nog eens goed geinformeerd over de mogelijke subsidies, goed gemotiveerd en geschikt voor de baan dan lijkt de keus mij snel gemaakt.
En ik moet de eerste statistieken ook nog zien die aantonen dat in de bijstand alleen maar lelijke mensen zitten...
pi_41131609
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:40 schreef Reya het volgende:

[..]

Die verstoring van de arbeidsmarkt is natuurlijk ook uiteindelijk weer vanuit overheidsregulering te verklaren.
Ja, maar als ze iets willen reguleren, dan moeten ze dat wel goed doen:

zoals met alle dingen:

1 doe de juiste dingen die je moet doen.
2 doe die dingen vervolgens goed.
3 doe dingen nooit voor de eerste keer....

Grenzeloos simplistisch gesteld, maar een waarheid als een koe.
quote:
Maar daaraan tornen is, zeker zolang andere zaken nog niet geregeld zijn, spelen met vuur.
ik ben het helemaal met je eens. Wat de VVD wilt is het spelen met sociaal zwakkeren. Dat is moreel, ethisch verwerpelijk te noemen. Ik vind het zelfs de beschaving tarten...
pi_41131737
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:43 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Je gaat hiermee wel even voorbij aan het feit dat die arbeidsgehandicapte ook een lekker wijf kan zijn.
Zeker die zitten daar ook in. Ik wil ook niet suggeren dat er in de bijstand relatief meer lelijke mensen zitten.
quote:
Is die dan ook nog eens goed geinformeerd over de mogelijke subsidies, goed gemotiveerd en geschikt voor de baan dan lijkt de keus mij snel gemaakt.
En zelfs dan verrekken ze het nog. Waarom zouden ze die rompslomp willen als ze uit 287 andere gezonde mensen kunnen kiezen? En daar zitten ook lekkere mensen tussen. Zeker weten.
quote:
En ik moet de eerste statistieken ook nog zien die aantonen dat in de bijstand alleen maar lelijke mensen zitten...
Die is er volgen mij ook niet. Al acht ik die mogelijkheid zeker niet uitgesloten.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 15:54:18 #139
3542 Gia
User under construction
pi_41131908
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 13:15 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

ten eerste tijden zijn veranderd en is de bijstand enorm gekort.
Ten eerste rijden veel mensen geen auto, vaak wel een oud lor om bij nood ergens naar toe te kunnen zoals een zkh.
Er is een tijd geweest dat veel mensen geen auto hadden en ook die kwamen wel in het ziekenhuis als het nodig was. Dáár heb je niet per se een auto voor nodig. Nog sterker, je kunt gewoon zonder auto. En ook een lor slurpt benzine en moet verzekerd worden.
quote:
mobiel is tegenwoordig goekdoper als vatse huislijn en ook nodig in geval van nood vooral bij een gezin met kind(eren).
Mobiel kan goedkoper zijn dan vaste lijn, als je niet veel belt. Maar een mobiel i.p.v. vast is niet nodig voor een gezin met kinderen.
quote:
de ziektekosten zijn ernstig gestegen, huren stijgen en huurtoeslagen dalen.
De meeste kunnen niet op vakantie zonder giften van anderen.
En dan nog sommigen zitten buitne hun schuld ind ie situatie, die moet dan maar wegverteren en verdienen geen vakantie? om even de zorgen te ontsnappen? beetkje hard of niet?
Ik had het over een DURE vakantie. Een weekje naar de camping moet natuurlijk wel kunnen.

Maar ik ken bijstandsgerechtigden die zelfs op wintersport gaan en vinden dat dat ook gewoon moet kunnen.

Nog sterker: In Helmond moet je tegenwoordig 20 uur per week vrijwilligerswerk doen als je een bijstandsuitkering hebt.
Weet je wat je dan voor commentaar krijgt van die mensen: "En daar krijg je niks voor!"

Jawel hoor, een bijstandsuitkering.
pi_41132405
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:48 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Zeker die zitten daar ook in. Ik wil ook niet suggeren dat er in de bijstand relatief meer lelijke mensen zitten.
[..]

En zelfs dan verrekken ze het nog. Waarom zouden ze die rompslomp willen als ze uit 287 andere gezonde mensen kunnen kiezen? En daar zitten ook lekkere mensen tussen. Zeker weten.
[..]

Die is er volgen mij ook niet. Al acht ik die mogelijkheid zeker niet uitgesloten.
Er zijn maar weinig vacatures waar je een paar honderd sollicitaties op krijgt. Nog minder mensen worden daadwerkelijk op gesprek uitgenodigt, van die gemiddeld 20 mensen zoek je de beste.

Een werkgever wil een goed lopende zaak, daar heb je dat soort gemotiveerde, hard werkende mensen voor nodig. Mensen met karakter en doorzettingsvermogen en die niet te beroerd zijn om een keertje over te werken.

DE reden om die gehandicapte aan te nemen is de motivatie, iedereen kan een briefje schrijven en in een leuk outfitje op een sollicitatie verschijnen. Wat die arbeidgehandicapte laat zien is dat zij écht gemotiveerd is en graag wil werken bij jou, de motivatie heeft zij dus. Doorzettingsvermogen ook, het feit dat ze daar zit en haar huiswerk gedaan heeft bewijst dat wel. Daarnaast is het hebben van een handicap ook een erg goed middel om een doorzetter te worden.
(Ik heb het nu dus wel over de persoon uit mijn voorbeeld. Dit gaat zeker niet voor iedere ex-WAOer op.)

Kortom: Jouw baas is een zwijn.
En ook zeker mijn inzet niet waard.
pi_41132636
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:21 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik heb voldoende aangegeven waarom ik het niet met Mark rutte eens bent. En ik vind het best inhoudelijk argument dat Mark Rutte maar een zeer beperkte maatschappelijke ervaring heeft. Hij heeft volgens mij op het werkvlak nog nooit tegenslag gehad. En dus nooit een uitkering gehad. Die man moet wel zonodig de bijstand kapot maken. Hij weet wel wat goed is voor een ander Dat was mijn punt. (en dat ie bij zijn moeder eet en de was laat doen geeft alleen maar te denken, meer niet)
Hij komt idd over als een verwende blaag.
Zelf zwaar geprofiteerd van de maatschappij, maar wel met het vingertje zwaaien naar anderen waarvan hij alleen maar denkt dat ze profiteurs zijn (of dat nu wel of niet zo is).

Hypocriet mannetje.
Rutte
pi_41132724
Tja dit zat er aan te komen . En Rutte wou de VVD ook aantrekkelijk maken voor de bijstandsmoeder ?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_41132804
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:57 schreef sigme het volgende:

[..]
Ja van die topambtenaren die per maand voor een jaar bijstand vangen .
pi_41132830
Ik vind de argumentatie dat Rutte nooit in de bijstand heeft gezeten, en dat het hem voor de wind is gegaan in z'n carriére zeer slecht. Je hoeft geen ervaringsdeskundige te zijn om een goed plan op te stellen waar de gehele samenleving van kan profiteren, integendeel. Mensen die succesvol zijn, zijn dat om een reden. Kennelijk doen ze dingen goed in het leven, en snappen ze hoe de zaken in elkaar steken.

Als je alle bijstandsgerechtigden en WAO'ers (WIA) aan de gang laat gaan, dan wordt het pas een puinhoop in Nederland.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 16:27:51 #145
3542 Gia
User under construction
pi_41132954
Als bijstandsgerechtigden zo graag willen werken, waarom hebben ze dan zoveel commentaar op vrijwilligerswerk met behoud van uitkering?

Daar willen ze dan nog extra voor betaald worden ook!!

Een getrouwde vrouw met een baantje voor 20 uur heeft nog niet zoveel als iemand in de bijstand.
Dus ze moeten niet zeuren met dat vrijwilligerswerk en gewoon braaf om 7 uur opstaan en aan het werk gaan.

En willen ze meer geld, dan zoeken ze maar een baan.

De keuze is dus:
Of een baan en een normaal loon of een minimale bijstandsuitkering met 20 uur vrijwilligerswerk.
pi_41132977
Maar 205 denk je niet dat uit dit plan blijkt dat Rutte en co er iets te makkelijk over denken? En natuurlijk hoef je geen ervaringsdeskundige te zijn maar bepaalde praktijkervaring kan geen kwaad natuurlijk. Niet iedereen rolt na een lange studie via z'n netwerk zomaar de kamer binnen.
pi_41133162
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:28 schreef du_ke het volgende:
Maar 205 denk je niet dat uit dit plan blijkt dat Rutte en co er iets te makkelijk over denken? En natuurlijk hoef je geen ervaringsdeskundige te zijn maar bepaalde praktijkervaring kan geen kwaad natuurlijk. Niet iedereen rolt na een lange studie via z'n netwerk zomaar de kamer binnen.
Gelukkig heeft Mark Rutte ook geen 10 jaar werkervaring bij niet de minste bedrijven

Of ze er te makkelijk over denken of niet... laten we eerst het gehel programma eens afwachten. Dan praten we verder.

Ik vind Rutte ook geen held, maar hij heeft wel wat bereikt in z'n zakelijke en politieke carriere
pi_41133326
Natuurlijk maar dat zou best wel eens meer met z'n contacten/ netwerk te maken gehad kunnen hebben dan met z'n kwaliteiten. Het is ook weer niet zo dat er bij Unilver alleen maar toppers werken.
pi_41133474
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:36 schreef du_ke het volgende:
Natuurlijk maar dat zou best wel eens meer met z'n contacten/ netwerk te maken gehad kunnen hebben dan met z'n kwaliteiten. Het is ook weer niet zo dat er bij Unilver alleen maar toppers werken.
Tuurlijk helpt netwerken om je in de kijker te spelen voor bepaalde posities, maar dat wil niet zeggen dat je ook aangenomen wordt. Ze gaan niet jan boerenlul op een goede positie zetten als die niet de benodigde capaciteiten heeft. Laten we elkaar nou geen mietje noemen...

Wellicht interessant:
http://www.markrutte.nl/uploads/Rutte_WWB.doc
pi_41133568
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:32 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Gelukkig heeft Mark Rutte ook geen 10 jaar werkervaring bij niet de minste bedrijven

Of ze er te makkelijk over denken of niet... laten we eerst het gehel programma eens afwachten. Dan praten we verder.

Ik vind Rutte ook geen held, maar hij heeft wel wat bereikt in z'n zakelijke en politieke carriere
Als je 7 jaar over een pretstudie doet waar tegenwoordig 4 jaar voor staat dan heeft hij dus 3 jaar extra gehad om een goede baan te vinden en cum laude af te studeren, op kosten van de maatschappij uiteraard. Tja, zo kan iedereen een carriere opbouwen.

ik weet wel dat Rutte niet het topic is, maar de VVD zou er verstandig aan doen om hem te vervangen door iemand die wel geloofwaardig is, iemand die wél heeft moeten knokken om iets te bereiken
pi_41133734
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:43 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Als je 7 jaar over een pretstudie doet waar tegenwoordig 4 jaar voor staat dan heeft hij dus 3 jaar extra gehad om een goede baan te vinden en cum laude af te studeren, op kosten van de maatschappij uiteraard. Tja, zo kan iedereen een carriere opbouwen.
Hij is voorzitter van de JOVD geweest gedurende een aantal jaar, en mogelijk heeft ie nog andere nevenactiviteiten gedaan. Pretstudie of niet, hij heeft tenminste een diploma. Daar kunnen veel andere mensen een voorbeeld aan nemen, schooverlaters bijvoorbeeld.

Je kan wel zeggen dat het op kosten van de maatschappij is, aan de andere kant draagt hij bakken met geld bij aan belasting van het salaris dat hij in de jaren daarna verdiend heeft. De kosten voor de maatschappij halen het lang niet bij de baten die een afgestudeerd iemand voor de maatschappij kan behalen. Als een bedrijf het goed doet, komt er meer werkgelegenheid.

En hoezo, knokken om iets te bereiken. Weet jij hoe z'n sollicitatiegesprekken zijn geweest en wat hij precies binnen die bedrijven gepresteerd heeft? Dergelijke posities komen met verantwoordelijkheid, niet met een sigaar achter je bureau.
pi_41133934
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 12:56 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Nee, je hebt altijd uitzonderingen. Maar je gaat mij toch niet beweren dat er niets mis is met de arbeidsethos aan de onderkant van de Nederlandse arbeidsmarkt.
Sterker nog; die lamlendige instelling is (deels) veroorzaakt door het veel te genereuze sociale 'vangnet' dat wij hebben.
Kijk, ik ben dit helemaal met je eens, hoor! Ik vraag me alleen af of het schrappen in dat sociale vangnet deze mensen weer aan het werk gaat krijgen. De kans is namelijk vrij groot dat iemand die zijn zaakjes financieel niet voor elkaar heeft in een soort neerwaartse spiraal terecht komt, die eindigt bij de Sociale Dienst. Maarja, als die er niet meer is, dan eindigen die mensen op straat, net als (beetje cliché) in de Verenigde Staten.

Om dingen te bereiken in je leven heb je geloof in jezelf nodig, optimisme. Het weghalen van uitkeringen leidt enkel tot pessimisme.
pi_41134035
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:41 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat is mogelijk maar is zeker niet verkeerd. Ik hou van NON-CONFORMISME.
Ik kom uit een uiterst non-corformistische familie.
quote:
[..]

Dat pleit voor haar moed, maar een eigen bedrijf beginnen is lang niet iedereen gegeven. Niet iedereen heeft daar de capaciteiten voor. En er beginnen zelfs teveel ongeschikten een eigen bedrijf...., en gaan in een notime op de fles en laten een aanzienlijke maatschappelijke schade achter. Niet alles dus. Graydon (dhr. Robert Blom) kan daar alles over zeggen.....
[..]

Ook dat pleit voor je familie. Maar niet iedereen kan zich zo redden per gratie struggle for life. Niet iedereen heeft het karakter van je oom. Jou oom is niet de maat der mensen. Maar wel te prijzen dat ie het doet.....
Dat is niet waar het om gaat. Het zijn beiden (en ook mijn moeder, en ook een inmiddels overleden oom) mensen die volgens de standaarden van de sociale diensten volstrekt kansloos zijn. Beide ooms (geen familie van elkaar) zijn min of meer gek, de een echt met opnames, schizofreen (en inmiddels overleden), de ander gewoon vreemd. Toch konden ze zich prima redden. De nog levende oom heeft sinds een jaar of vijf een uitkering ( het geld staat onaangeroerd op een rekening) omdat hij anders geen AOW opbouwt (hoe bizar, nietwaar?).

De beide dames (wel familie van elkaar) zouden kansloos zijn: mijn moeder 10 jaar baanloos, mijn tante neemt ontslag als lerares van tegen de vijftig (uiteraard tegen advies van de bedrijfsarts in: meld je toch ziek!).

Maar allemaal weigeren ze zich te laten kisten door het systeem, doen niet mee aan de ratrace en kunnen dus leven van zeer beperkte middelen. Niet meedoen aan de ratrce veroordeelt je tot creatieviteit, eigen initiatief, echte keuzes, niet tot wegteren in een uitkering.
pi_41134038
Zolang het nog steeds mogelijk is dat je er in geld achteruit gaat als je gaat werken is het nuttig om uitkeringen aan te pakken.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_41134369
Weer typisch campagne voeren over de rug van.. Natuurlijk is er misbruik van uitkeringen, maar pak dan die misbruikers aan in plaats van ook diegenen die simpelweg niet aan het werk komen ondanks hun inspanningen.
pi_41134429
Heel goed, des te sneller de sociale zekerheid versoberd wordt des te beter. We betalen ons blauw aan belastingen om een heel leger minima's met subsidie's en uitkeringen op te been te houden. Terwijl de helft gewoon te lui is om voor zichzelf te zorgen.

En als er nou nog enige dankbaarheid uit die mensen zou komen was het nog tot daar aan toe. Maar ondanks dat er amper landen op de wereld zijn waar minima het in hun positie beter zouden hebben dan in Nederland zijn minima nergens zo ontevreden als hier. Meteen de bijl erin dus...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_41134543
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:27 schreef Gia het volgende:
Als bijstandsgerechtigden zo graag willen werken, waarom hebben ze dan zoveel commentaar op vrijwilligerswerk met behoud van uitkering?

Daar willen ze dan nog extra voor betaald worden ook!!

Een getrouwde vrouw met een baantje voor 20 uur heeft nog niet zoveel als iemand in de bijstand.
Dus ze moeten niet zeuren met dat vrijwilligerswerk en gewoon braaf om 7 uur opstaan en aan het werk gaan.

En willen ze meer geld, dan zoeken ze maar een baan.

De keuze is dus:
Of een baan en een normaal loon of een minimale bijstandsuitkering met 20 uur vrijwilligerswerk.
Ten eerste heeft die getrouwde vrouw uit jouw voorbeeld wel een gezamelijk inkomen, als je dan nóg onder bijstandsniveau zit doe je iets goed verkeerd.

Ten tweede zijn niet alle bijstandsgerechtigden hetzelfde, ik ken er genoeg die er alles voor over hebben om iets te doen te hebben, solliciteren zich suf maar komen gewoon niet aan de bak. Bijvoorbeeld omdat ze (arbeids)gehandicapt zijn.
Voor het gemak wordt in deze discussie even vergeten dat niet iedereen die de WAO uitgeknikkerd is volledig gezond is. Veel blijven gedeeltelijk afgekeurd en hebben dus een (aanvullende) bijstanduitkering. Daarnaast is een gat in je CV van een aantal jaren ook niet echt handig tijdens solliciteren. Een baan is dan net als kinderen, die neem je niet die krijg je.
En dan is er ook nog een aanzienlijke groep mensen die wel degelijk arbeidsongeschikt is maar nooit recht heeft gehad op WAO. Voor WAO moet je namelijk een arbeidsverleden hebben, ben je al vanaf je schooltijd ziek dan kan je daar geen aanspraak op maken. Er is Wajong voor die gevallen maar dan moet je wel iets hebben dat aantoonbaar is op dat moment.
Toch even een eigen voorbeeld dan ter illustratie, ik heb al jaren bepaalde lichamelijke klachten maar geen arts die enig idee had wat er aan de hand was. Ik had dus tijdens mijn studie geen aantoonbare ziekte en had dus geen recht op Wajong. Met vallen en opstaan heb ik toch mijn intrede gemaakt op de arbeidsmarkt. Vooral veel parttime gewerkt en zelfs een tijdje een bijstandsuitkering gehad. Ik wilde heel graag aan de slag, het liefst fulltime maar dat is lichamelijk niet haalbaar. Intussen hebben de geleerde heren gevonden wat me mankeert, een vorm van reuma waar ze nooit aan gedacht hadden omdat er geen reuma in mijn familie voorkomt en het vooral bij mannen (en dus ook in bepaalde families) voorkomt. (Shit hé, ben ik toch van de melkboer )
Ik heb desondanks wel een fulltime baan aangenomen omdat ik een tijdelijk contract kon krijgen en goede hoop had dat de nieuwe generatie reuma-medicatie dé oplossing zou blijken te zijn maar ben na een half jaar alsnog ziek thuis komen te zitten. Mijn arbeidsverleden is waarschijnlijk niet voldoende om voor de WIA in aanmerking te komen, ik kan niet fulltime werken, zeker niet in mijn eigen baan, en val dus net tussen wal en schip.
Zowel de specialist als de controle-arts en de arbeidsdeskundige zijn het er overigens over eens dat ik waarschijnlijk niet meer kan werken. Ik dan weer niet dus ik ben druk bezig mijn opties op een rij te krijgen. Mijn werkgever (geweldige vent) heeft me ook nog niet opgegeven omdat hij weet dat hij een goede aan me heeft en is actief aan het meedenken over opties om toch weer aan het werk te gaan maar mocht dat niet lukken wordt het een enkeltje (aanvullende) bijstand voor mij. Een optie waar ik liever niet aan wil maar waar ik wel rekening mee moet houden uit realistisch oogpunt.
En hoewel ik wel graag zou willen denken dat ik uniek ben in deze wereld geloof ik geen seconde dat ik de enige ben in zo'n situatie. De bijstand is er als laatste sociale vangnet, die zit dus niet alleen maar vol met werkweigeraars, bijstandsmoeders en andere uitvreters.
Moet er strenger opgetreden worden tegen dat soort mensen? Natuurlijk!
Maar niet ten koste van mensen die geen andere keus hebben.

Daarmee bedoel ik dus ook niet dat de bijstand een vetpot zou moeten zijn want die mensen dragen ook niks bij aan de maatschappij maar het moet wel leefbaar blijven.
pi_41134692
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 17:07 schreef Tikorev het volgende:

En als er nou nog enige dankbaarheid uit die mensen zou komen was het nog tot daar aan toe. Maar ondanks dat er amper landen op de wereld zijn waar minima het in hun positie beter zouden hebben dan in Nederland zijn minima nergens zo ontevreden als hier. Meteen de bijl erin dus...
Mogen ze hun uitkeringen behouden als ze dankbaar zijn? De mensen die hun dankbaarheid nog eens extra tonen door een omhelzing of het gratis wassen van een auto krijgen dan een extra hoge uitkering. Dat werkt een prestatiegerichte mentaliteit in de hand.
pi_41134754
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 17:05 schreef Alicey het volgende:
Weer typisch campagne voeren over de rug van.. Natuurlijk is er misbruik van uitkeringen, maar pak dan die misbruikers aan in plaats van ook diegenen die simpelweg niet aan het werk komen ondanks hun inspanningen.
Je maakt een verkeerde analyse . De VVD wil de uitkering niet versoberen omdat er misbruik van gemaakt wordt door een enkeling. De VVD wil de uitkering versoberen omdat ze denken dat uitkeringen de uitkeringsgerechtigden en de maatschappij geen goed doen. Dat bezwaar los je niet op door misbruik aan te pakken, eventueel misbruik is een ander probleem.
pi_41134873
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 17:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Je maakt een verkeerde analyse . De VVD wil de uitkering niet versoberen omdat er misbruik van gemaakt wordt door een enkeling. De VVD wil de uitkering versoberen omdat ze denken dat uitkeringen de uitkeringsgerechtigden en de maatschappij geen goed doen. Dat bezwaar los je niet op door misbruik aan te pakken, eventueel misbruik is een ander probleem.
Ja, maar het vangnet vernietigen creëert toch niet één twee drie zelfredzame, gemotiveerde arbeidskrachten. Als een deel van het geld dat hiermee bespaard wordt nu werd geïnvesteerd in cursussen om deze mensen aan een baan te helpen/ aan vertrouwen in hun eigen kunnen te helpen.

Dat is misschien een wat pragmatischer oplossing van het probleem. De analyse die de VVD maakt, klinkt mij zuiver ideologisch in de oren.
pi_41135020
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 17:18 schreef K-Billy het volgende:

[..]

De mensen die hun dankbaarheid nog eens extra tonen door een omhelzing of het gratis wassen van een auto krijgen dan een extra hoge uitkering.
Extra tonen? Gewoon een stoppen met zeiken en klagen zou al heel wat zijn...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_41135218
Ik ben ook niet voor gelijkheid. Een zekere mate van ongelijkheid zorgt er juist voor dat mensen iets hebben om naar toe te werken. Niets doen en toch geld krijgen helpt daar niet aan mee.

Laat ik heel duidelijk zijn dat ik het hier niet heb over mensen die graag willen maar niet kunnen.
pi_41136298
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:48 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Hij is voorzitter van de JOVD geweest gedurende een aantal jaar, en mogelijk heeft ie nog andere nevenactiviteiten gedaan.
Ja, tijd genoeg.
quote:
Pretstudie of niet, hij heeft tenminste een diploma. Daar kunnen veel andere mensen een voorbeeld aan nemen, schooverlaters bijvoorbeeld.
Mag ook wel na 7 jaar.
En niet iedereen stopt voor de lol met z'n studie.
quote:
Je kan wel zeggen dat het op kosten van de maatschappij is, aan de andere kant draagt hij bakken met geld bij aan belasting van het salaris dat hij in de jaren daarna verdiend heeft. De kosten voor de maatschappij halen het lang niet bij de baten die een afgestudeerd iemand voor de maatschappij kan behalen. Als een bedrijf het goed doet, komt er meer werkgelegenheid.
Natuurlijk heeft hij die kosten alweer terugbetaald aan de maatschappij, maar dat neemt niet weg dat hij zonder zo'n royaal studieklimaat zoals in zijn tijd misschien al na 3 jaar wegens het niet halen van de tempobeurs normen had moeten stoppen en z'n carriere had moeten beginnen als afwasser bij de Mac.
Denk je dat hij het dan ook via een baan bij Unilever tot staatssecretaris had geschopt?
Hij mag de maatschappij dus wel dankbaar zijn.

Rutte moet dus z'n bek houden over mensen die aan de slag moeten, hij heeft geen recht van spreken. Andere VVDers misschien wel maar hij niet.
quote:
En hoezo, knokken om iets te bereiken. Weet jij hoe z'n sollicitatiegesprekken zijn geweest en wat hij precies binnen die bedrijven gepresteerd heeft? Dergelijke posities komen met verantwoordelijkheid, niet met een sigaar achter je bureau.
Ik weet niet hoe hij bij Unilever is beland en hoe hij daar verder heeft gepresteerd, maar dat maakt niet uit toch?

Overigens, het idee om uitkeringen aan te pakken vind ik op zich zo slecht nog niet, in dat opzicht steun ik de VVD wel. Alleen de manier waarop zal wel weer bagger zijn, net-niet-terminalen achter de lopende band maar ondertussen ambtenaren met een riante wachtgeldregeling. Je kent het wel, voor de upperclass wat minder streng dan voor de onderklasse.

Nou ja, laten we het verkiezingsprogramma van de VVD afwachten, kijken hoe ver ze willen gaan.
Misschien valt het wel mee.

[ Bericht 2% gewijzigd door rebel6 op 24-08-2006 18:43:06 ]
  donderdag 24 augustus 2006 @ 18:28:02 #164
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_41136464
Goeie zaak, zeg ik als socialist.

Uitkeringen zijn voor mensen die er een reden voor hebben.
pi_41136863
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 17:05 schreef Alicey het volgende:
Helemaal eens. Het gaat bij de VVD altijd over de rug van de zwakkeren idd. Ze willen natuurlijk gewoon op die manier de vergrijzing opvangen. Terwijl ze het probleem weigeren aan de bron op te lossen. Ze zijn gewoon als de dood dat ze kiezers gaan verliezen als ze de AOW leeftijd moeten verhogen. Of de AOW-ers mee laten betalen. De PvdA is daarin eerlijk. Het CDA en VVD zijn buitengewoon laf naar de kiezer toe en willen de schade inhalen door de sociale zekerheid kapot te maken over de ruggen van de zwakkeren.
pi_41137098
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 17:24 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Ja, maar het vangnet vernietigen creëert toch niet één twee drie zelfredzame, gemotiveerde arbeidskrachten. Als een deel van het geld dat hiermee bespaard wordt nu werd geïnvesteerd in cursussen om deze mensen aan een baan te helpen/ aan vertrouwen in hun eigen kunnen te helpen.

Dat is misschien een wat pragmatischer oplossing van het probleem. De analyse die de VVD maakt, klinkt mij zuiver ideologisch in de oren.
De analyse zal vast vrij zuiver ideologisch zijn. Voor de analyse die ze gemaakt hebben en zéker voor de oplossing die ze in gedachten hebben, zou ik wachten op de presentatie van hun verkiezingsprogramma.

De basis van deze topic is niets meer dan een vage melding van een lek van plannen, waarbij niet bekend is wat de plannen inhouden .

Maandag meer inhoud dus.
pi_41137188
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 18:21 schreef rebel6 het volgende:
Ja, tijd genoeg.
Een beetje leven naast je studie is toch geen ramp? Er komen nog genoeg jaren waarin hard gewerkt moet worden.
quote:
En niet iedereen stopt voor de lol met z'n studie.
Het gros van de schoolverlaters zijn mensen die gewoon niet willen leren en liever gelijk geld in hun zak zien in plaats van wat tijd in een opleiding te steken.
quote:
Natuurlijk heeft hij die kosten alweer terugbetaald aan de maatschappij, maar dat neemt niet weg dat hij zonder zo'n royaal studieklimaat zoals in zijn tijd misschien al na 3 jaar wegens het niet halen van de tempobeurs normen had moeten stoppen en z'n carriere had moeten beginnen als afwasser bij de Mac.
Waarom zou je stoppen met je studie? Ik ben ook 2 jaar over m'n studietijd heen. En ik zal dat uiteindelijk ook gewoon zelf moeten bekostigen. In zijn tijd was het anders geregeld qua stufi, maar moet hij uit schuldgevoel met de kansarmen stoppen met studeren? Hij zou gek zijn. Zoals gezegd heeft hij die 3 jaar die hij ongetwijfeld ook grotendeels in de kroeg besteed heeft al lang terugbetaald aan de maatschappij.
quote:
Denk je dat hij het dan ook via een baan bij Unilever tot staatssecretaris had geschopt?
Hij mag de maatschappij dus wel dankbaar zijn.
Nee waarschijnlijk niet. Het lijkt me ook niet heel relevant. Dropouts zijn over het algemeen niet erg geliefd. De weg naar de top is een stuk langer als je met een opleiding stopt.
quote:
Rutte moet dus z'n bek houden over mensen die aan de slag moeten, hij heeft geen recht van spreken. Andere VVDers misschien wel maar hij niet.
Hoeven we niet gelijk grof te worden. Rutte heeft prima het recht van spreken.
quote:
Ik weet niet hoe hij bij Unilever is beland en hoe hij daar verder heeft gepresteerd, maar dat maakt niet uit toch?
Het feit dat hij binnen10 jaar Unilever behoorlijk gegroeid is in z'n carriére geeft aan dat hij motivatie en capaciteiten heeft getoond waar men op zat te wachten.
pi_41137374
quote:
Heel goed, des te sneller de sociale zekerheid versoberd wordt des te beter. We betalen ons blauw aan belastingen om een heel leger minima's met subsidie's en uitkeringen op te been te houden.
Wat ben jij een enorme egoist. Zo van als het mij maar niet aangaat, dan afschaffen die boel . Knap naief van je om te denken dat jij nooit ziek kunt worden en nooit op een uitkering aangewezen kan zijn..Nou jij kom je zelf nog wel een keer tegen. Nooit iets meegemaakt zeker? Je komt bij over als iemand die geen enkele levenservaring heeft opgedaan. Ook zo van succes is een keuze
quote:
Terwijl de helft gewoon te lui is om voor zichzelf te zorgen.
Kolder. Spreek voor jezelf. Er zullen best wel wat mensen lui zijn. Maar daar kun je niet de regeling voor afschaffen.
quote:
En als er nou nog enige dankbaarheid uit die mensen zou komen was het nog tot daar aan toe.
Domme retoriek. Wat moet ik er meer van zeggen.
quote:
Maar ondanks dat er amper landen op de wereld zijn waar minima het in hun positie beter zouden hebben dan in Nederland zijn minima nergens zo ontevreden als hier.
Je scheert culturen over een kam. Tevens een oerdomme redenatie. De kosten voor het levensonderhoud liggen hier ook veel hoger.
quote:
Meteen de bijl erin dus...
En dan hoop ik dat jezelf op de blaren kan gaan zitten. Jij komt nog wel eens op de koffie....vroeg of laat....
pi_41137450
Weet iedereen nu nog niet dat de VVd de club van de rijken is ze zijn echt niet voor Jan met de Pet die werkloos kan worden of ziek of in de bijstand kan belanden .
Vvd de partij voor ondernemers ,die willen dus allen maar goedkoop uit zijn met de sociale lasten en dan moeten de mensen aan de onderkant het maar ontgelden
pi_41137528
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:02 schreef mlkworld het volgende:
Weet iedereen nu nog niet dat de VVd de club van de rijken is ze zijn echt niet voor Jan met de Pet die werkloos kan worden of ziek of in de bijstand kan belanden .
Vvd de partij voor ondernemers ,die willen dus allen maar goedkoop uit zijn met de sociale lasten en dan moeten de mensen aan de onderkant het maar ontgelden
En dat laten ze nu nog maar eens ff goed blijken ..........Een schrale troost is dat ze duidelijk zijn. Het CDA is daar veel hypocrieter in.....dat is wolf in schaapkleren...
  donderdag 24 augustus 2006 @ 19:05:34 #171
66825 Reya
Fier Wallon
pi_41137576
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 17:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Je hebt een veel te rooskleurig beeld van de motieven van de VVD. Iemand die werkelijk de maatschappij goed wil doen, slaat niet uit dat de bijstand wel afgeschaft kan worden - want dat zijn de woorden van de partijleider - en gaat ook niet met generieke maatregelen in dergelijke regelingen hakken. Als de VVD de maatschappij werkelijk goed zou doen, dan laat ze de WWB zoals die is en laat het aan de gemeenten over om de bijstand uit te voeren. Eventuele correcties kunnen na langere tijd nog wel aangebracht worden. Dit lijkt op de aloude maakbaarheidspolitiek: 'wij in onze ivoren toren denken dat deze mensen kunnen werken, dus kunnen ze ook werken'.
pi_41137666
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 12:43 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]
Het bashen van de sociaal zwakkeren gaat maar gewoon door. Ze weten niet van ophouden. Die Rutte lult sociaal maar doet het tegenovergestelde...
Het zijn wel die zelfde sociaal zwakkeren die op Rita Verdonk stemmen.
pi_41137748
quote:
Heel goed, des te sneller de sociale zekerheid versoberd wordt des te beter. We betalen ons blauw aan belastingen om een heel leger minima's met subsidie's en uitkeringen op te been te houden.
We betalen ons helemaal blauw aan hypotheeksubsidie voor de hogere inkomens.
pi_41137787
Laten we dan eens zorgen dat er een nieuwe wind door het torentje waait ,de wind van Maatschappij Leven en Kijk, omhoog met alle uitkeringen en lonen wel 10 %!!
pi_41137899
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:08 schreef akkefietje het volgende:

[..]

Het zijn wel die zelfde sociaal zwakkeren die op Rita Verdonk stemmen.
Helaas zijn er altijd ontzettende domme mensen die:

1 niets van politiek begrijpen
2 zich daar niet in verdiepen
3 gewoon domweg iemand achteraan hollen, en geen besef hebben wat het beleid voor hun betekent.
4 alleen naar voetbal kijken

Ik heb niet voor niets gepleit voor de invoering van het KIEZERSRIJBEWIJS. Alleen mensen mogen stemmen als ze dat ook verantwoordelijk kunnen. Maar ja dat heeft weer andere nadelen....
pi_41138084
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:14 schreef EchtGaaf het volgende:

3 gewoon domweg iemand achteraan hollen, en geen besef hebben wat het beleid voor hun betekent.

Ik heb niet voor niets gepleit voor de invoering van het KIEZERSRIJBEWIJS. Alleen mensen mogen stemmen als ze dat ook verantwoordelijk kunnen. Maar ja dat heeft weer andere nadelen....
"Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
pi_41138091
Ik vraag me af of er veel VVDérs zijn die werkelijk de bijstand af willen schaffen? Het is eerder een poging om je in verkiezingstijd te onderscheiden van de overige partijen. De laatste jaren kreeg de politiek het imago van een eenheidsworst en dan zijn zulke standpunten altijd welkom.

Als men wel serieus is dan zullen Amerikaanse toestanden weldra werkelijkheid in Nederland gaan worden. Dan volgt afschaffing van het minimumloon, huursubsidie, etc..........
pi_41138160
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 18:54 schreef 205_Lacoste het volgende:

Hoeven we niet gelijk grof te worden. Rutte heeft prima het recht van spreken.
Ja, als hij een eigen mening had.
Maar sinds zijn verkiezing kakelt hij alleen het Verdonk-kamp nog na.
En bij Onderwijs kwam hij er bij v.d Hoeven ook al niet aan te pas.
Ik ben bang dat hij voor de VVD de miskleun van het decennium gaat worden.
pi_41138187
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:19 schreef druze_eddy het volgende:
Ik vraag me af of er veel VVDérs zijn die werkelijk de bijstand af willen schaffen? Het is eerder een poging om je in verkiezingstijd te onderscheiden van de overige partijen. De laatste jaren kreeg de politiek het imago van een eenheidsworst en dan zijn zulke standpunten altijd welkom.

Als men wel serieus is dan zullen Amerikaanse toestanden weldra werkelijkheid in Nederland gaan worden. Dan volgt afschaffing van het minimumloon, huursubsidie, etc..........
Ze gaan er volgens mij echt voor. Ze doen het in kleine stapjes. de VVD wil gewoon geen sociale zekerheid meer. Dat mensen dan verhongeren vinden ze kennelijk geen probleem. Als die rijke stinkers het maar goed hebben...
pi_41138230
quote:

[..]

We zijn het wel eens geloof ik.
pi_41138257
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:05 schreef Reya het volgende:

[..]

Je hebt een veel te rooskleurig beeld van de motieven van de VVD. Iemand die werkelijk de maatschappij goed wil doen, slaat niet uit dat de bijstand wel afgeschaft kan worden - want dat zijn de woorden van de partijleider - en gaat ook niet met generieke maatregelen in dergelijke regelingen hakken.
Hoe kom je daarbij ? Alsof ik de maatschappij kwaad zou willen doen?
quote:
Als de VVD de maatschappij werkelijk goed zou doen, dan laat ze de WWB zoals die is en laat het aan de gemeenten over om de bijstand uit te voeren. Eventuele correcties kunnen na langere tijd nog wel aangebracht worden. Dit lijkt op de aloude maakbaarheidspolitiek: 'wij in onze ivoren toren denken dat deze mensen kunnen werken, dus kunnen ze ook werken'.
Het helpt als je de zaken niet omdraait .

De basale gang van zaken is dat mensen in hun eigen kost voorzien. Het is verstandig ieder ingrijpen daarop zorgvuldig te motiveren.
pi_41138345
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:24 schreef sigme het volgende:
De basale gang van zaken is dat mensen in hun eigen kost voorzien. Het is verstandig ieder ingrijpen daarop zorgvuldig te motiveren.
Prima, maar ik zou dan ook graag zien dat mensen hun hypotheek zelf betalen als ze een huis kopen.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
  donderdag 24 augustus 2006 @ 19:30:19 #183
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41138368
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:22 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ze gaan er volgens mij echt voor. Ze doen het in kleine stapjes. de VVD wil gewoon geen sociale zekerheid meer. Dat mensen dan verhongeren vinden ze kennelijk geen probleem. Als die rijke stinkers het maar goed hebben...
Dat is wel erg kort door de bocht. Ze willen de sociale zekrheid grondig herzien dat klopt.

Maar ze willen hem niet compleet af breken zoals links het graag wil doen geloven. Ze willen er weer een sociaal vangnet van maken zoals het ooit bedoeld was en niet de hangmat dat het nu is.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41138379
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:21 schreef akkefietje het volgende:

[..]

Ja, als hij een eigen mening had.
Maar sinds zijn verkiezing kakelt hij alleen het Verdonk-kamp nog na.
En bij Onderwijs kwam hij er bij v.d Hoeven ook al niet aan te pas.
Ik ben bang dat hij voor de VVD de miskleun van het decennium gaat worden.
Zoals alle keizers zonder kleren zal ook Rutte vroeg of laat door de mand vallen.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_41138413
Ja das een goeie met die hypotheek , ik huur!,Toch niet de huursubsidie op de schop ?
pi_41138433
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:29 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Prima, maar ik zou dan ook graag zien dat mensen hun hypotheek zelf betalen als ze een huis kopen.
Eens . (Overigens doen veruit de meesten dat - wie beslasting betaalt en iets terugkrijgt van de belasting betaalt per saldo zijn eigen kadootje).

Maar dat het een niet wordt aangepakt is geen reden het ander te laten liggen.
pi_41138473
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:29 schreef FeestNummer het volgende:
Fair enough, dan ook de huursubsidie eruit graag.
"Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
pi_41138485
quote:
Dit heb je dan weer rechtstreeks uit mijn partijprogramma gejat!

Zonder dollen, iets dergelijks ben ik ook voor. Een 'pure' democratie gaat namelijk niet werken. Als je niet slim genoeg bent om te weten waarop je stemt maakt het ook niet uit waarop je stemt; de stem die je doet is namelijk niet gebaseerd op een gegronde keuze. Martijn77 spreekt ware woorden

Wat dat betreft ben ik het met je eens. Laat de mensen die buiten politiek besef ook nog enigszins hersens hebben om de lange termijn gevolgen te doorzien maar hun stem uitbrengen.

VVD wil niet het gehele vangnet eruit halen, dat is onzin. Dat het een partij is voor rijke stinkerds is ook erg gemakkelijk gezegd. Die huichelachtige salonsocialisten zouden een voorbeeld kunnen nemen aan ze.
pi_41138488
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:30 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat is wel erg kort door de bocht. Ze willen de sociale zekrheid grondig herzien dat klopt.

Maar ze willen hem niet compleet af breken zoals links het graag wil doen geloven. Ze willen er weer een sociaal vangnet van maken zoals het ooit bedoeld was en niet de hangmat dat het nu is.
Ja maar als je het vangnet zo laag opspant, dan knal je alsnog tegen de grond aan. Daar heb je niet aan. Maar het valt mij wel steeds op dat de VVD het stukje bij beetje doet. En tenslotten blijft er niet meers over.

Rutte is nog maar net klaar met de herziening van de bijstandswet. Dat was al erg drastisch. En nu wil hij nog verder gaan. Waar is het eind dan? Als hij zo door blijft gaan, dan is er geen sociale zekerheid meer. Dat bedoel ik.
pi_41138493
Moed kan je Mark niet ontzeggen. In de publiciteit terwijl je rond je 40e nog bij je moeder eet en háár je was laat doen. Echt een zelfstandige jongen.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_41138501
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:32 schreef sigme het volgende:

[..]

Eens . (Overigens doen veruit de meesten dat - wie beslasting betaalt en iets terugkrijgt van de belasting betaalt per saldo zijn eigen kadootje).
Nee, want al krijg je minder subsidie dan je aan belasting betaalt dan nog wordt je zwaar bevoordeeld boven mensen met hetzelfde inkomen die geen hypotheek hebben.
pi_41138574
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:33 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Dit heb je dan weer rechtstreeks uit mijn partijprogramma gejat!
Dat wist ik niet Echt waar. waar staat jouw topic dan. Ik zal die van mij ff opzoeken.
quote:
Zonder dollen, iets dergelijks ben ik ook voor. Een 'pure' democratie gaat namelijk niet werken. Als je niet slim genoeg bent om te weten waarop je stemt maakt het ook niet uit waarop je stemt; de stem die je doet is namelijk niet gebaseerd op een gegronde keuze.
Blij met jou standpunt.
quote:
Wat dat betreft ben ik het met je eens. Laat de mensen die buiten politiek besef ook nog enigszins hersens hebben om de lange termijn gevolgen te doorzien maar hun stem uitbrengen.
Sure.
quote:
VVD wil niet het gehele vangnet eruit halen, dat is onzin. Dat het een partij is voor rijke stinkerds is ook erg gemakkelijk gezegd. Die huichelachtige salonsocialisten zouden een voorbeeld kunnen nemen aan ze.
Toch vind ik dat ze de sociale zekerheid stukje voor beetje afbreken. Op den duur hou je dan niets meer over.
pi_41138583
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:34 schreef Mikrosoft het volgende:
In de publiciteit terwijl je rond je 40e nog bij je moeder eet en háár je was laat doen. Echt een zelfstandige jongen.
Dat heeft er helemaal niets mee te maken, dat is gewoon zijn eigen [prive] zaak.
Het probleem is dat hij geen ruggegraat en geen eigen mening heeft .
  donderdag 24 augustus 2006 @ 19:36:56 #194
66825 Reya
Fier Wallon
pi_41138592
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:24 schreef sigme het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij ? Alsof ik de maatschappij kwaad zou willen doen?
Ik zou niet durven jou daarvan te betichten
quote:
[..]

Het helpt als je de zaken niet omdraait .

Ik draai de zaken niet om, om de simpele reden dat de VVD wil ingrijpen in de situatie zoals die nu is. Het lijkt me het meest praktisch wanneer een verandering in de eerste plaats gemotiveerd dient te worden.
pi_41138632
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:34 schreef Mikrosoft het volgende:
Moed kan je Mark niet ontzeggen. In de publiciteit terwijl je rond je 40e nog bij je moeder eet en háár je was laat doen. Echt een zelfstandige jongen.
Of de jonge is op zijn 40e wel erg onvolwassen.

Verder hij moest mamma nog vragen of hij lijstrekker/partijleider moest worden. Nou als je dat op je 40e nog aan je moeder moet vragen, dan moet jezelf afvragen of je voor die functie wel geequipeerd bent. ...

Even aan je moeder vragen.......
pi_41138712
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:36 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Dat heeft er helemaal niets mee te maken, dat is gewoon zijn eigen [prive] zaak.
Het probleem is dat hij geen ruggegraat en geen eigen mening heeft .
Dat hij geen ruggegraat heeft blijkt wel uit het feit dat hij het lekker gemamakkelijk vindt.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_41138795
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat wist ik niet Echt waar. waar staat jouw topic dan. Ik zal die van mij ff opzoeken.
[..]
Blij met jou standpunt.
[..]
Sure.
[..]
Toch vind ik dat ze de sociale zekerheid stukje voor beetje afbreken. Op den duur hou je dan niets meer over.
Haha, er is geen topic over. Maar dit verkondig ik al geruime tijd, tot ongenoegen van velen. Levert altijd wel leuke discussies op. Gelijk word je geasociëerd met arrogantie, elite etc. Nou zal ik enig elitair gedrag mijnerzijds niet geheel ontkennen, maar dit punt is een kwestie van logisch nadenken.

Och, de sociale zekerheid wordt inderdaad behoorlijk versoberd. Ik denk dat de riem daar flink aangesnoerd moet worden om vervolgens weer op te bouwen waar het werkelijk voor bedoeld is. Van de huidige staat in rustiger tempo afbouwen zal mijns inziens nooit het gewenste resultaat op kunnen leveren.
Daarbij is Nederland er ook helemaal niet bij gebaat als de kloof tussen arm en rijk net zo groot wordt als in Amerika. Een land is beter af als iedereen een bepaalde (vastgestelde) minimum levensstandaard heeft. Zwervers en tuig kosten uiteindelijk ook een hoop geld. De VVD zal daarom ook zorgen dat dit niet uit de hand loopt. Regeren is vooruitzien.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 19:43:54 #198
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41138810
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:34 schreef EchtGaaf het volgende:
Ja maar als je het vangnet zo laag opspant, dan knal je alsnog tegen de grond aan. Daar heb je niet aan. Maar het valt mij wel steeds op dat de VVD het stukje bij beetje doet. En tenslotten blijft er niet meers over.
Er zijn ook nog andere partijen bij betroken je schuif nu alle schuld de VVD in de schonen zoals de meeste linkse salonsocialisten dat ook doen. Maar in de Nederlandse politiek is zo iets altijd het besluit van meerdere partijen.
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:34 schreef EchtGaaf het volgende:
Rutte is nog maar net klaar met de herziening van de bijstandswet. Dat was al erg drastisch. En nu wil hij nog verder gaan. Waar is het eind dan? Als hij zo door blijft gaan, dan is er geen sociale zekerheid meer. Dat bedoel ik.
Dat lijkt mij sterk. Hij bouwt alleen de hangmat om naar vangnet. Maar daar schopt ie veel linkse mensen mee tegen de schenen omdat die nu in een keer moeten gaan werken voor hun geld en dat niet meer uit de bijstand of de WW krijgen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41138825
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_41138913
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:43 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Er zijn ook nog andere partijen bij betroken je schuif nu alle schuld de VVD in de schonen zoals de meeste linkse salonsocialisten dat ook doen. Maar in de Nederlandse politiek is zo iets altijd het besluit van meerdere partijen.
Het CDA is nog veel erger. Ze prediken christelijk sociale politiek. En intussen doen ze knoetterhard niets ontziend saneren.....Ze doen dus gewoon stiekum mee...Das veel erger.

de VVD is hierin veel eerlijker. Deze topic gaat verder over het idee van de VVD om de sociale zekerheid verder te marginaliseren........
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')