quote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:09 schreef MarkzMan_X het volgende:
Kluwer had een paar jaar terug DJ Armin van Buuren ingeschakeld om hun waar te promoten. Had ik bijna nog een Kluwer gekocht ook. Maar de ratio nam de overhand, dus ik kocht verstandig de Vermande,
Die mag je hier niet op tentamen gebruiken...quote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:58 schreef Morrigun99 het volgende:
Magister JFT heeft overigens allemaal gratis Burgerlijke Wetboeken opgestuurd gekregen van Lyens & Loeff. Ik denk dat de meeste hier ze wel kennen.
Gratis op te halen bij CeBoJuf.
Mooi zo. Nog meer gratis meukquote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:58 schreef Morrigun99 het volgende:
Magister JFT heeft overigens allemaal gratis Burgerlijke Wetboeken opgestuurd gekregen van Lyens & Loeff. Ik denk dat de meeste hier ze wel kennen.
Ik kom morge boeken halen, hang even een bordje 'Morrigun' op.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:58 schreef Morrigun99 het volgende:
Jij gaat Bestuurkunde doen toch? Vanochtend waren er pas 3 van jullie boeken + de wetbundel binnen. Ik hoop voor je dat er vanmiddag nog wat is bijgekomen, anders kun je later nog een keer terugkomen en dat is vervelend als je al zo lang in de rij hebt gestaan.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:43 schreef Mr.G het volgende:
Ik kom morge boeken halen, hang even een bordje 'Morrigun' op.![]()
Wijze woorden van een wijs manquote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:09 schreef MarkzMan_X het volgende:
Kluwer had een paar jaar terug DJ Armin van Buuren ingeschakeld om hun waar te promoten. Had ik bijna nog een Kluwer gekocht ook. Maar de ratio nam de overhand, dus ik kocht verstandig de Vermande.
quote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:27 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Jij gaat Bestuurkunde doen toch? Vanochtend waren er pas 3 van jullie boeken + de wetbundel binnen. Ik hoop voor je dat er vanmiddag nog wat is bijgekomen, anders kun je later nog een keer terugkomen en dat is vervelend als je al zo lang in de rij hebt gestaan.
ziet er alweer beter uit dan het vorige deelquote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:23 schreef Leonoor het volgende:
[SC] WO Rechten # 15
[afbeelding]
Het belangrijkste topic van dit forum. Met de sappigste roddels over de Tony, de JB en de hoorcolleges en alle details over het nut van bestuursfuncties voor je cv. Uiteraard ben je het gaafst als je in Tilburg Utrecht studeert, maar ook andere mensen zijn hier van harte welkom om mee te praten.
Regelmatige bezoekers van deze reeks:
Universiteit Utrecht
Leonoor
MarkzMan_X
The_Duce
VoreG
smvs
AkeBiAtch
Argento
dr.dunno
Diederik_Duck (?)
Ben niet bij de boekenverkoop aanwezig. Veel te druk met andere dingen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:43 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Ik kom morge boeken halen, hang even een bordje 'Morrigun' op.![]()
Wie weet is er nu al meer binnen. De levering is een beetje maf...quote:
Je hebt hier welgeteld 1x eerder gepost, 7 topics geleden... Bovenaan het lijstje staat "Regelmatige bezoekers van..." .quote:Op donderdag 24 augustus 2006 08:51 schreef Jaapie25 het volgende:
Ik zie dat ik om onverklaarbare reden verdwenen ben uit het lijstje van studenten te UU. Dit gaat mij aan mijn hart...![]()
Dat is echt een goed boek. De schrijver is echt de advocaat vd duivel ...quote:Op donderdag 24 augustus 2006 09:48 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Wie weet is er nu al meer binnen. De levering is een beetje maf...
Ik zag trouwens dat jullie Machiavelli's De Heerser moeten hebben. Dat lijkt me wel heel interessant om te lezen.
Wij wel hoor.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:01 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Die mag je hier niet op tentamen gebruiken...
En ja, ik heb het verkeerde nr in de TT, maar heb al in FB gepost![]()
Ik heb ze gisteravond allemaal zitten bestickeren, dus met de naamsbekendheid van Magister komt het wel goed. Het ziet er ook mooi uit, zo'n bundel met Magister-sticker eropquote:Magister JFT heeft overigens allemaal gratis Burgerlijke Wetboeken opgestuurd gekregen van Lyens & Loeff. Ik denk dat de meeste hier ze wel kennen.
Ojee, jij behoort ook al tot die mensen die voor hun lol acht trappen op lopen en dan na de lunch nog eens. Zo zijn er meer in gebouw M.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 01:49 schreef Sessy het volgende:
[..]
Wij wel hoor.
Tilburgers. Is er een manier om zonder de lift te gebruiken en zonder "inslaan in geval van nood" ruitjes in te tikken op de 1ste verdieping van de begane grond te geraken van het nieuwe faculteitsgebouw M? Zonder de lift dus? Is er ergens een trap?
Ik loop naar de vrijspraakkamer voor m'n conditie, alleen dan moet ik eerst naar de 1ste met de lift en da's achterlijk. Waar is de trap naar de 1ste?
Gelukkig, ik zie net op de website dat jullie ook in Week 36 open zijn. Kan ik nog even langer nadenken over wat ik wel en niet bestel.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 11:34 schreef bladibladibla het volgende:
Ik denk dat je de gang kunt proberen waaraan ook kamer M11 zit. Die deur naar die gang zit helemaal weggewerkt in de muur, maar hij zit er wel. Bij de liften aan de linkerkant.
[..]
Ik heb ze gisteravond allemaal zitten bestickeren, dus met de naamsbekendheid van Magister komt het wel goed. Het ziet er ook mooi uit, zo'n bundel met Magister-sticker erop
quote:4. Neem een uitdraai van je bestelling mee. Zeker wanneer je per mail hebt bestelt. Dit scheelt een hoop tijd.
Oh ik zou dat nog wel vaker doen. Wij woonden eerst op 6 hoog en dan liep ik dat ook, soms wel een stuk of zeven keer per dag (als 't goed weer was en ik vaak op en neer moest). 2 keer heb ik 't zelfs met een fiets op m'n rug gedaan.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 17:41 schreef Pool het volgende:
[..]
Ojee, jij behoort ook al tot die mensen die voor hun lol acht trappen op lopen en dan na de lunch nog eens.
Ik kreeg bij de Broese te horen dat Schilfgaarde in de nieuwste druk er ook nog niet was, de uitgever was 'aan de late kant' en het boek is eind november beschikbaar. Gelukkig kunnen we eind augustus een nooddruk halen die we dan in november mogen inwisselen voor het echte boek.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 17:48 schreef Pool het volgende:
Lullig dat er zoveel boeken niet leverbaar zijn trouwens. Vooral die boeken van Spier, De Hullu en Burkens zijn standaard handboeken.
nou zeg, plaag die jongen niet zo, je weet hoe zwaar deze studie kan zijn, hij had gewoon geen tijd!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:33 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Je hebt hier welgeteld 1x eerder gepost, 7 topics geleden... Bovenaan het lijstje staat "Regelmatige bezoekers van..." .
I rest my case. Maar uiteraard welkom terug, post vooral weer mee enzo.
De werkdruk is onmenselijk.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 01:20 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
nou zeg, plaag die jongen niet zo, je weet hoe zwaar deze studie kan zijn, hij had gewoon geen tijd!![]()
zelfs met 4 maanden zomervakantie en 2 maanden kerstvakantie.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 01:30 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
De werkdruk is onmenselijk.
Kun je nagaan hoeveel er in die andere periode gewerkt moet worden.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 11:04 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
zelfs met 4 maanden zomervakantie en 2 maanden kerstvakantie.
het is maar goed dat ik 't deeltijd doe, anders had ik 't nooit kunnen bijbenen; slavendrijvers die ze zijn!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 11:17 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoeveel er in die andere periode gewerkt moet worden.
Je hebt niet eens de tijd om ze om de oren te slaan met de forced labour conventionquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 11:20 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
het is maar goed dat ik 't deeltijd doe, anders had ik 't nooit kunnen bijbenen; slavendrijvers die ze zijn!
Oh, dat ga ik meteen doorgevenquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 17:48 schreef Pool het volgende:
Gelukkig, ik zie net op de website dat jullie ook in Week 36 open zijn. Kan ik nog even langer nadenken over wat ik wel en niet bestel.Er staat trouwens een spelfout op de site, in de laatste mededeling.
het is pure geldklopperij ; die readers betaal je sowieso al voor via je collegegeld, ze zijn er primair voor zodat docenten zich niet lam hoeven te schrijven op krijtborden.quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:10 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Het aantal readers van bepaalde vakken op de UvT is af en toe veel te weinig vergeleken het aantal studenten dat het vak volgt. Met als gevolg dat je 4 à 5 weken mag wachten voordat er nieuwe gedrukt zijn. Ik ben er altijd vrij bijtijds bij, maar ook dit jaar heb ik weer een vak waarvan de readers op zijn.
Men is gewoon bang dat er readers overblijven. Kan ik me wel wat bij voorstellen, maar helaas gaat dit weer over de rug van studenten.![]()
Hier op de UvT verdienen ze niet bepaald aan de readers hoor. De leidraden voor colleges kosten vrijwel niets. Alleen readers met gekopieerde literatuur kosten veel geld. Elke bladzijde literatuur per syllabus kost alleen al ongeveer 12 eurocent aan auteursrechten per pagina, bij stukken van meer dan 25 pagina's is dit vaak nog meer. De hoge prijs van de readers komt dus door de auteursrechten, niet omdat de UvT er aan wil verdienen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:37 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
het is pure geldklopperij ; die readers betaal je sowieso al voor via je collegegeld, ze zijn er primair voor zodat docenten zich niet lam hoeven te schrijven op krijtborden.
enige reden dat ze die niet digitaal zetten is dat ze er dik aan verdienen ; bij de geneeskunde faculteit doen ze dat dan weer wel, maar dan wel beveiligde pdf'jes die je niet kunt printen (ook weer zoiets).
gelukkig heb je daar ook wel weer oplossingen voor, zoals niet-standaard readers en password removal tools
Klopt. Dat is bij ons aan de UVA ook zo. Literatuur die wordt beschermd door auteursrechten kost gewoon zoveel meer als bijvoorbeeld een jurisprudentiebundel.quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:23 schreef Pool het volgende:
[..]
Hier op de UvT verdienen ze niet bepaald aan de readers hoor. De leidraden voor colleges kosten vrijwel niets. Alleen readers met gekopieerde literatuur kosten veel geld. Elke bladzijde literatuur per syllabus kost alleen al ongeveer 12 eurocent aan auteursrechten per pagina, bij stukken van meer dan 25 pagina's is dit vaak nog meer. De hoge prijs van de readers komt dus door de auteursrechten, niet omdat de UvT er aan wil verdienen.
Ik heb een collegekaart ontvangen. Ik vroeg mij sowieso even wat dingetjes af. Ik stel ze wel even in je fotoboek. Ga er namelijk komend jaar beginnen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:29 schreef VeX- het volgende:
[..]
Klopt. Dat is bij ons aan de UVA ook zo. Literatuur die wordt beschermd door auteursrechten kost gewoon zoveel meer als bijvoorbeeld een jurisprudentiebundel.
Desondanks vermoed ik dat er sprake is van een zekere vorm van zelfverrijking. Zo zijn een aantal voorgeschreven boeken geschreven door de hoogleraren hier dan wel door docenten. Of is een vak afgestemd op een van die boeken.
Maar goed, is er iemand van de Uva die al wel een collegepas heeft ontvangen?
Dat is bij ons aan de UU uiteraard ook zo. Maar onze 8e jaars geneeskunde-deeltijder weet gewoon niet waar hij over praat.quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:29 schreef VeX- het volgende:
[..]
Klopt. Dat is bij ons aan de UVA ook zo. Literatuur die wordt beschermd door auteursrechten kost gewoon zoveel meer als bijvoorbeeld een jurisprudentiebundel.
Desondanks vermoed ik dat er sprake is van een zekere vorm van zelfverrijking. Zo zijn een aantal voorgeschreven boeken geschreven door de hoogleraren hier dan wel door docenten. Of is een vak afgestemd op een van die boeken.
Maar goed, is er iemand van de Uva die al wel een collegepas heeft ontvangen?
Nope, ik doe niet aan msn. Maar ik zal mijn fotoboek wel even proberen in te schakelen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:56 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Ik heb een collegekaart ontvangen. Ik vroeg mij sowieso even wat dingetjes af. Ik stel ze wel even in je fotoboek. Ga er namelijk komend jaar beginnen.
Edit: en dat kan dus nietHeb je geen msn?
Welkom welkom, ik begrijp dat je je vertier hier komt zoeken? Niet gezellig in je hippe, intelligente beta topic?quote:
Zie hier, geliefde alfa-kneuzen, het resultaat van een manspersoon die al jaren studentenfeesten zonder de aanwezigheid van dames bezoekt.quote:
Ik snap wel dat hij af en toe hierheen komt voor de gezelligheid.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 07:08 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Hé tof! Een echte nerd in ons topic.![]()
En de helft van wat er overblijft gaat naar de fiscaal juristen: de belastingadviseur en de belastinginspecteurquote:Op woensdag 30 augustus 2006 08:55 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik snap wel dat hij af en toe hierheen komt voor de gezelligheid.Bèta's kunnen onderling niet zo goed communiceren, dus die mensen moeten af en toe sociaal worden opgevangen.
En wij kunnen hen ook wel gebruiken. Zij vinden briljante dingen uit en wij snoepen de helft van de winst af bij de patentaanvraag.
Wat heeft het voor zin om ons, juristen, te vertellen hoe de studie is?quote:Op zondag 3 september 2006 15:18 schreef gurlie het volgende:
Recht is toch best veel lezen, en best taai lezen vooral.
Ik volg nu eerstejaars Elementair Strafrecht A naast 6 VWO.
Het was een constatering voor mezelf.quote:Op zondag 3 september 2006 16:14 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Wat heeft het voor zin om ons, juristen, te vertellen hoe de studie is?
En vat je daar ook veel van samen? Of helemaal niet?quote:Op zondag 3 september 2006 16:32 schreef bladibladibla het volgende:
Je hoeft mij niks vertellen over veel lezen...
Ik ben nog geen week bezig met mijn derde jaar en ik heb nu al ongeveer 250 pagina's doorgewerkt.
Gast echt..quote:Op zondag 3 september 2006 16:58 schreef JeroenPauw het volgende:
je moet niet tof doen gurlie dat je denkt dat je stoer bent dat je al meer doet dan vwo....je bent echt niet tof
quote:Op zondag 3 september 2006 16:58 schreef JeroenPauw het volgende:
je moet niet tof doen gurlie dat je denkt dat je stoer bent dat je al meer doet dan vwo....je bent echt niet tof
Slightly stating the obvious ja.quote:Op zondag 3 september 2006 17:03 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Gast echt..
Ik had een heel verhaal getypt, maar in al mijn wijsheid heb ik besloten dat happen natuurlijk geen plicht is, en dat ik het vandaag dus gewoon niet gan doen![]()
En ja, rechten is veel lezen, had je verder nog iets nieuws te melden?
Ach, inleiding strafrecht is maar zooooo'n klein stukje van 'Rechten', ik ben er persoonlijk niet zo van gecharmeerd (hoewel, formeel is leuk, materieel is alleen sappig vanwege de arresten). Als het je echt leuk lijkt, vooral verder rondkijken binnen de faculteitquote:Op zondag 3 september 2006 17:22 schreef gurlie het volgende:
[..]
Slightly stating the obvious ja.Maar toch, het viel wederom op. Verder is het wel een tof vak lijkt me.
quote:Op zondag 3 september 2006 17:26 schreef JeroenPauw het volgende:
strafrecht is kankersaai....staatskunde is de shit
Privaatrecht de bomquote:Op zondag 3 september 2006 17:28 schreef MarkzMan_X het volgende:
Strafrecht! Ja, dat leek me altijd heel leuk... maar, net zoals dat iedereen uit eindelijk burgelijk wordt, ben ik nu een privaat-nerd aan het worden.
[..]LBO-taalgebruik
i'm keeping it real mahfakkaquote:Op zondag 3 september 2006 17:28 schreef MarkzMan_X het volgende:
Strafrecht! Ja, dat leek me altijd heel leuk... maar, net zoals dat iedereen uit eindelijk burgelijk wordt, ben ik nu een privaat-nerd aan het worden.
[..]LBO-taalgebruik
Doe dat vooral. Dit topic is voor WO Rechten en niet voor wannabee's!!!! 1..2..3..optievenquote:Op zondag 3 september 2006 17:21 schreef gurlie het volgende:
[..]
Zijn alle juristen zo bekrompen? Dan kies ik toch maar wat anders.
Oh en tyf even op met je foto, die hoef ik hier niet te hebben.
Hmm ja, gaan we mensen die 1 vakje van onze geliefde studierichting volgen nu ook toelaten in ons WO-rechten topic? Voor je het weet zit de hele MBO juridische dienstverleningsclan hier ook, o.d.z. "Later als we groot en sterk zijn..."quote:Op zondag 3 september 2006 18:14 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Doe dat vooral. Dit topic is voor WO Rechten en niet voor wannabee's!!!! 1..2..3..optieven
Oh dus als je niet volledig een studie rechten volgt mag je geen post plaatsen in dit topic. Zet dat dan even in de OP zodat het voor anderen wel helemaal duidelijk is. Ofja, nog beter, richt een eigen forum op waar alleen 'jullie volk' mag komen. Kei tof!quote:Op zondag 3 september 2006 18:16 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Hmm ja, gaan we mensen die 1 vakje van onze geliefde studierichting volgen nu ook toelaten in ons WO-rechten topic? Voor je het weet zit de hele MBO juridische dienstverleningsclan hier ook, o.d.z. "Later als we groot en sterk zijn..."
Haal die foto weg.quote:Op zondag 3 september 2006 18:14 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Doe dat vooral. Dit topic is voor WO Rechten en niet voor wannabee's!!!! 1..2..3..optieven
Oui. Ich bin getötet. Was wel mooi feestje gister.quote:Op zondag 3 september 2006 17:38 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Privaatrecht de bom![]()
Onze date vanavond is van de baan, toch?
Niet zo op je teentjes getrapt zijn, zo kom je er nooit als juristquote:Op zondag 3 september 2006 18:33 schreef gurlie het volgende:
[..]
Oh dus als je niet volledig een studie rechten volgt mag je geen post plaatsen in dit topic. Zet dat dan even in de OP zodat het voor anderen wel helemaal duidelijk is. Ofja, nog beter, richt een eigen forum op waar alleen 'jullie volk' mag komen. Kei tof!![]()
Ballo's.![]()
Mensen zoals jullie maken een studie niet populair.quote:Op zondag 3 september 2006 18:54 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Niet zo op je teentjes getrapt zijn, zo kom je er nooit als juristOh, en ook van belang: oog voor detail...
Ach, met 800 1ejaars in Utrecht hebben we echt niet nog meer studenten nodig hoor..quote:Op zondag 3 september 2006 19:01 schreef gurlie het volgende:
[..]
Mensen zoals jullie maken een studie niet populair.
Zijn toch al genoeg Rechtenstudenten, een paar meer of minder ligt niemand wakker vanquote:Op zondag 3 september 2006 19:01 schreef gurlie het volgende:
[..]
Mensen zoals jullie maken een studie niet populair.
Ah dus een mededeling doen staat bij jullie gelijk aan uit de hoogte doen. Ik dacht misschien aan tips of handigheidjes maar gezelligheid staat bij jullie blijkbaar niet bovenaan. Dus laat maar. Ik wens je veel succes in je verdere juristenleven. En misschien vind ik nog wel iets veel interessanters om te doen ja.quote:Op zondag 3 september 2006 19:09 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ach, met 800 1ejaars in Utrecht hebben we echt niet nog meer studenten nodig hoor..
Maar goed, zoals ik al zei, mind the details...
Ik zal trouwens wel even sociaal gewenst op de verkapte kijk-mij-eens-slim-zijn-post waar het mee begon reageren: Gooooh, wat leuk zeg! En waarom doe je tijdens je eindexamen al vakken op de universiteit? Ben je vet slim ofzo? En waarom heb je voor rechten gekozen? Vet gaaf man!!
Juist, jij begrijpthetquote:Op zondag 3 september 2006 19:56 schreef treborsos het volgende:
Volgens mij is het reuze gezellig hier![]()
Wat is informatiekunde eigenlijk?quote:Op zondag 3 september 2006 19:59 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Juist, jij begrijpthet.
Ik hoef pas 11 september te beginnen met rechten, maar in deze niet-verkapte-kijk-mij-eens-2-studies-doen-post meld ik ook gelijk maar dat ik dinsdag alweer mag beginnen met Informatiekunde.
Oh, en <hier stond een woord dat ik uit sociaal oogpunt richting mijn voormalige UU-mattie heb weggehaald> MENS! Kijk eens naar mn PI's.
dus
Dat MBO tuig komt er hier niet in hoor. Het idee alleen al.quote:Op zondag 3 september 2006 18:16 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Hmm ja, gaan we mensen die 1 vakje van onze geliefde studierichting volgen nu ook toelaten in ons WO-rechten topic? Voor je het weet zit de hele MBO juridische dienstverleningsclan hier ook, o.d.z. "Later als we groot en sterk zijn..."
Ik kan de OP niet meer wijzigen (toch?), dus even aan een mod vragen!quote:Op zondag 3 september 2006 20:08 schreef treborsos het volgende:
Tsja, lezen is een vak apart he...
Ow en mag ik ook in de OP. Ik ben een EUR'er....
Dit is Informatiekunde. Ik ga traject BIS doen.quote:Op zondag 3 september 2006 20:14 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Wat is informatiekunde eigenlijk?
Aha. Ik hou al die nieuwe studies ook allemaal niet meer bij. Hoe kom je er eigenlijk bij zoiets te gaan doen?quote:Op zondag 3 september 2006 20:18 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik kan de OP niet meer wijzigen (toch?), dus even aan een mod vragen!
[..]
Dit is Informatiekunde. Ik ga traject BIS doen.
Daar ben ik eigenlijk ooit mee begonnen (nadat ik na 2 weken gehaakt was bij Nederlands). Rechten was eigenlijk maar een bij-studie. En is vorig jaar naar hoofdstudie gepromoveerd, maar heb nu besloten mn informatiekunde toch maar af te maken.quote:Op zondag 3 september 2006 20:21 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Aha. Ik hou al die nieuwe studies ook allemaal niet meer bij. Hoe kom je er eigenlijk bij zoiets te gaan doen?
Wat gaat er immers ook boven rechten?quote:Op zondag 3 september 2006 20:27 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Daar ben ik eigenlijk ooit mee begonnen (nadat ik na 2 weken gehaakt was bij Nederlands). Rechten was eigenlijk maar een bij-studie. En is vorig jaar naar hoofdstudie gepromoveerd, maar heb nu besloten mn informatiekunde toch maar af te maken.
En hoekom je erbij? Ja, dat weet ik dus eigenlijk echt niet. Ik moest iets kiezen, en het moest snel, en het leek me wel aardig. Eigenlijk...
Complete verpaupering in dit topic vandaagquote:Op zondag 3 september 2006 19:41 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Wat een proletarisch vocabulair.![]()
De heffe des volks moet weer eens zijn onfrisse stem ten gehore brengenquote:Op zondag 3 september 2006 21:29 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Complete verpaupering in dit topic vandaag![]()
Gelukkig welquote:Gelukkig houden onze Utrechtse vrienden het niveau hoog![]()
Ah, dit verklaart je defensief/panisch gedrag.quote:Op zondag 3 september 2006 19:09 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ach, met 800 1ejaars in Utrecht hebben we echt niet nog meer studenten nodig hoor..
Defensief en panisch? Wat schattig!quote:Op zondag 3 september 2006 22:00 schreef Lauder-Frost het volgende:
[..]
Ah, dit verklaart je defensief/panisch gedrag.
Goede juristeneigenschap he.quote:Op maandag 4 september 2006 01:00 schreef AdMelkert het volgende:
soooooooo leonoor...jij bent hard
Meine gute, waar komen opeens al die mensen vandaan hier echt?quote:Op maandag 4 september 2006 01:00 schreef AdMelkert het volgende:
soooooooo leonoor...jij bent hard
Ach, bij zo'n lobotomie is dat ook maar een nadeel toch?quote:Op maandag 4 september 2006 01:02 schreef AdMelkert het volgende:
ik ben neuroloog...zorgvuldigheid doe ik niet aan
En ik maar denken dat je in de politiek zatquote:Op maandag 4 september 2006 01:02 schreef AdMelkert het volgende:
ik ben neuroloog...zorgvuldigheid doe ik niet aan
carriere switch hequote:Op maandag 4 september 2006 01:04 schreef Leonoor het volgende:
[..]
En ik maar denken dat je in de politiek zat.
Ja vraag ik me ook af. Is er een of andere horde idioten losgelaten ofzo? Maandenlang zit hier dezelfde club mensen, en nu zo in een paar dagen tijd 10 nieuwequote:Op maandag 4 september 2006 01:03 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Meine gute, waar komen opeens al die mensen vandaan hier echt?
misschien omdat het nieuwe schooljaar gaat beginnen? of mogen die nog niet meepraten?quote:Op maandag 4 september 2006 01:06 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ja vraag ik me ook af. Is er een of andere horde idioten losgelaten ofzo? Maandenlang zit hier dezelfde club mensen, en nu zo in een paar dagen tijd 10 nieuwe![]()
Jaja, rellen is hot tegenwoordig he...quote:Op maandag 4 september 2006 01:06 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ja vraag ik me ook af. Is er een of andere horde idioten losgelaten ofzo? Maandenlang zit hier dezelfde club mensen, en nu zo in een paar dagen tijd 10 nieuwe![]()
Als ze rechten gaan studeren, prima!quote:Op maandag 4 september 2006 01:07 schreef AdMelkert het volgende:
[..]
misschien omdat het nieuwe schooljaar gaat beginnen? of mogen die nog niet meepraten?
Schoo;jaarquote:Op maandag 4 september 2006 01:07 schreef AdMelkert het volgende:
[..]
misschien omdat het nieuwe schooljaar gaat beginnen? of mogen die nog niet meepraten?
Je bedoelt dat je doctoraal begonnen bent en nog steeds niet bent afgestudeerd?quote:Op maandag 4 september 2006 01:09 schreef AdMelkert het volgende:
wrongfull birth is zooooo propedeuse
ik ben afgestudeerd neuroloog bitchquote:Op maandag 4 september 2006 01:10 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je doctoraal begonnen bent en nog steeds niet bent afgestudeerd?
Het academisch jaar begint overigens morgen weer.
Kerel, ga jij maar even een fatsoenlijk pleidooi daarover opstellen. Dat is zooooooooooooooooo minimaal masterfase.quote:Op maandag 4 september 2006 01:09 schreef AdMelkert het volgende:
wrongfull birth is zooooo propedeuse
Maar van argumenteren heb je nog geen kaas gegeten begrijp ik?quote:Op maandag 4 september 2006 01:11 schreef AdMelkert het volgende:
[..]
ik ben afgestudeerd neuroloog bitch
ik ben geen juristquote:Op maandag 4 september 2006 01:13 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Maar van argumenteren heb je nog geen kaas gegeten begrijp ik?
Kan niet. Je bent arts waarna specialisatie.quote:Op maandag 4 september 2006 01:11 schreef AdMelkert het volgende:
[..]
ik ben afgestudeerd neuroloog bitch
waarom kan ik dan geen afgestudeerd neuroloog zijn?quote:Op maandag 4 september 2006 01:14 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Kan niet. Je bent arts waarna specialisatie.
Hey, veel plezier hier: Geneeskunde [Deel 17]quote:Op maandag 4 september 2006 01:15 schreef AdMelkert het volgende:
[..]
waarom kan ik dan geen afgestudeerd neuroloog zijn?![]()
Omdat je daarmee suggerereert de opleiding neurologie gedaan te hebben. Die bestaat echter niet.quote:Op maandag 4 september 2006 01:15 schreef AdMelkert het volgende:
[..]
waarom kan ik dan geen afgestudeerd neuroloog zijn?![]()
lekkere logica leer je dan met je rechtenstudiequote:Op maandag 4 september 2006 01:16 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Omdat je daarmee suggerereert de opleiding neurologie gedaan te hebben. Die bestaat echter niet.
Jij was toch te brak?quote:Op maandag 4 september 2006 01:16 schreef MarkzMan_X het volgende:
Attack of the clones! Wel leuk, zo op een zondagavond...
Zwak argument, niet meer dan een ad hominempje.quote:Op maandag 4 september 2006 01:17 schreef AdMelkert het volgende:
[..]
lekkere logica leer je dan met je rechtenstudie![]()
Nog steeds... ik leef op een infuus met geperste banaan erin. Dan kan je prima tegelijkertijd FOK-en.quote:
je bent wel een nerdje zegquote:Op maandag 4 september 2006 01:19 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Zwak argument, niet meer dan een ad hominempje.
Zo'n type dat denkt mee te kunnen posten in een rechtentopic en dat genadeloos wordt afgerekend op zijn kennelijke onbenulligheid.quote:Op maandag 4 september 2006 01:22 schreef AdMelkert het volgende:
wtf is een pauper?
ach ik heb mijn basiskennis wat recht betreft...ik straf je alsnof met psychologie, medische studies en filosofie etc.quote:Op maandag 4 september 2006 01:26 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Zo'n type dat denkt mee te kunnen posten in een rechtentopic en dat genadeloos wordt afgerekend op zijn kennelijke onbenulligheid.
Nou ja je hebt ooit gehoord van wrongful birth.quote:Op maandag 4 september 2006 01:29 schreef AdMelkert het volgende:
[..]
ach ik heb mijn basiskennis wat recht betreft...
Gezien de kennelijk onbegrijpelijke formulering geloof ik daar geen zak vanquote:ik straf je alsnof met psychologie, medische studies en filosofie etc.
Neen. Daarvoor ben ik van te gegoede huize.quote:Op maandag 4 september 2006 01:33 schreef AdMelkert het volgende:
je bent een gore narcistische boerenlul
dat die rechtenstudenten toegeven dat ze niks zijnquote:Op maandag 4 september 2006 01:33 schreef Litso het volgende:
AdMelkert, wat probeer je precies te bereiken in dit topic?
Hmm. Leuk geprobeerd, maar dat is niet helemaal de bedoeling van dit topic. Als je niks nuttigs te melden hebt heb ik liever dat je hier wegblijft. Je hebt al genoeg van dit topic verneukt met je offtopic geblaat.quote:Op maandag 4 september 2006 01:35 schreef AdMelkert het volgende:
[..]
dat die rechtenstudenten toegeven dat ze niks zijn
Jawel, dan kan ik tenminste zeggen dat ik het serieus geprobeerd heb en verdere offtopic posts zonder pardon verwijderen.quote:Op maandag 4 september 2006 01:37 schreef Repeat het volgende:
Of je gaat niet in op zo'n relkloon van een 14 jarig puisterig ventje wat nu op z'n zolderkamertje over de grond rolt van het lachen!
Wat het nog triester maakt natuurlijk.quote:Op maandag 4 september 2006 01:37 schreef Repeat het volgende:
Of je gaat niet in op zo'n relkloon van een 14 jarig puisterig ventje wat nu op z'n zolderkamertje over de grond rolt van het lachen!
leuk, ik ben 41quote:Op maandag 4 september 2006 01:42 schreef AdMelkert het volgende:
ik ben 27
Das offtopic en niet relevant.quote:Op maandag 4 september 2006 01:42 schreef AdMelkert het volgende:
ik ben 27
Loop niet denigrerend over andere opleidingniveaus te doen eendje. Ik heb het prima naar mijn zin gehad op het MBO, d'r zaten nette correcte mensen waarmee prettig te converseren viel, ze deden in ieder geval niet zo hatelijk uit de hoogte.quote:Op zondag 3 september 2006 20:15 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat MBO tuig komt er hier niet in hoor. Het idee alleen al.
Dat boek van hem is echt niet te lezen. Ingewikkeld taalgebruik kan ik best hebben, maar daar heb ik me echt aan lopen ergeren. Op een gegeven moment heb ik zelfs overwogen om alleen de hoofdzin en de laatste bijzin te lezen binnen elke zin en de rest simpelweg te schrappenquote:Op maandag 4 september 2006 10:26 schreef bladibladibla het volgende:
Hè, ik mis ook altijd de leuke dingen die in dit topic gebeuren
Ik heb vandaag mijn eerste college Ondernemings- en Insolventierecht, waarvoor we een boek van Raaijmakers moeten lezen. Ik vraag me af of die man zijn verhaal aan iemand heeft laten lezen voor het gedrukt werd: het staat vol kromme zinnen en spelfouten. Vrij slordig voor een boek van bijna ¤60.
Een zeker dedain mag niet ontbreken bij het decorum van een echte jurist.quote:Op maandag 4 september 2006 02:10 schreef Madine het volgende:
[..]
Loop niet denigrerend over andere opleidingniveaus te doen eendje. Ik heb het prima naar mijn zin gehad op het MBO, d'r zaten nette correcte mensen waarmee prettig te converseren viel, ze deden in ieder geval niet zo hatelijk uit de hoogte.
Raaijmakers moet je niet lezen, daar moet je slechts naar luisteren. Voor de rest gewoon de sheets en de werkcollegeopgaven doorspitten. Vervolgens kun je bij insolventierecht wel gewoon alles lezen en daar kun je bij het tentamen ook het makkelijkst op scoren.quote:Op maandag 4 september 2006 13:04 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Dat boek van hem is echt niet te lezen. Ingewikkeld taalgebruik kan ik best hebben, maar daar heb ik me echt aan lopen ergeren. Op een gegeven moment heb ik zelfs overwogen om alleen de hoofdzin en de laatste bijzin te lezen binnen elke zin en de rest simpelweg te schrappen![]()
Verder is het een leuk vak hoor.
Hmmm dit klinkt alsof het lijkt op Corstens... Ook geen topper om lekker weg te lezen.quote:Op maandag 4 september 2006 14:31 schreef Pool het volgende:
[..]
Raaijmakers moet je niet lezen, daar moet je slechts naar luisteren. Voor de rest gewoon de sheets en de werkcollegeopgaven doorspitten. Vervolgens kun je bij insolventierecht wel gewoon alles lezen en daar kun je bij het tentamen ook het makkelijkst op scoren.![]()
Nou de opening was eeenig. Een paar prima sprekers, totdat er iemand van Van Lanschot bankiers kwam spreken. Zowel de inhoud als de vorm waren té slecht voor woorden. Een behoorlijke aanfluiting al zeg ik het zelf.quote:Op maandag 4 september 2006 01:10 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Het academisch jaar begint overigens morgen weer.
Hmm omdat de colleges pas volgende week weer beginnen hebben ze besloten dat de JB deze week nog gewoon lekker beperkt geopend is. En dan zijn ze uiteraard maandag weer beledigd dat iedereen onvoorbereid op college zitquote:Op maandag 4 september 2006 21:15 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Nou de opening was eeenig. Een paar prima sprekers, totdat er iemand van Van Lanschot bankiers kwam spreken. Zowel de inhoud als de vorm waren té slecht voor woorden. Een behoorlijke aanfluiting al zeg ik het zelf.
Je kunt de colleges van Raaijmakers ook gewoon overslaan. Voor ondernemingsrecht volgde ik alleen de werkcolleges.quote:Op maandag 4 september 2006 14:31 schreef Pool het volgende:
[..]
Raaijmakers moet je niet lezen, daar moet je slechts naar luisteren. Voor de rest gewoon de sheets en de werkcollegeopgaven doorspitten. Vervolgens kun je bij insolventierecht wel gewoon alles lezen en daar kun je bij het tentamen ook het makkelijkst op scoren.![]()
Ik heb me uiteindelijk toch door zijn tekst geworsteld. De hoorcolleges bleken voor de verandering eens erg nutting. Het insolventiegedeelte had ik redelijk in de vingers. Uiteindelijk heeft het me toch een 8 opgeleverd op het tentamen. Blij toe, als ik een onvoldoende had gehaald had ik het pure tijdverspilling gevonden.quote:Op maandag 4 september 2006 14:31 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja, ik had uiteindelijk ook een 8,5 voor dat vak, waarbij ik voornamelijk scoorde op insolventie. Dat laatste heeft het verschil wel gemaakt, want voor Inleiding Ondernemingsrecht had ik destijds maar een 7. Scheelt toch 1,5 punt op hetzelfde onderwerp.quote:Op dinsdag 5 september 2006 10:06 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Ik heb me uiteindelijk toch door zijn tekst geworsteld. De hoorcolleges bleken voor de verandering eens erg nutting. Het insolventiegedeelte had ik redelijk in de vingers. Uiteindelijk heeft het me toch een 8 opgeleverd op het tentamen. Blij toe, als ik een onvoldoende had gehaald had ik het pure tijdverspilling gevonden.
Dank je welquote:Op dinsdag 5 september 2006 16:19 schreef MarkzMan_X het volgende:
Duistere username, Gedenk te sterven! Hoe dan ook, welkom.
Raaijmakers geeft alleen de colleges voor de avondstudentenquote:Op maandag 4 september 2006 22:22 schreef Sovereign het volgende:
Je kunt de colleges van Raaijmakers ook gewoon overslaan.
natuurlijk kan dat, rechten is sowieso geen studie.quote:Op dinsdag 5 september 2006 18:41 schreef treborsos het volgende:
Kan dat? 3 bachelorjaren in één jaar. Dat zijn 180 ects in één jaar. Ofwel 5040 studieuren.
Dus 96 uur aan de studie per week...
Heb hem gehad en zelfs al gelezen. Dat uitje van Vrijspraak naar de Koningshoeven wordt vast leuk. Ik ben daar al verschillende keren geweest en dat was erg leuk.quote:Op dinsdag 5 september 2006 17:54 schreef Morrigun99 het volgende:
Hebben jullie allemaal de ledenmail ontvangen vandaag??
Ik heb niets gehad?quote:Op dinsdag 5 september 2006 17:54 schreef Morrigun99 het volgende:
Dat bleek me nog een hels karwei te zijn zeg. En nog was het nog niet helemaal naar mijn zin. Ik kom nu sowieso om in de drukte. Niet dat ik het allemaal niet leuk vind, maar als ik rond deze tijd thuis kom ben ik echt gebroken.![]()
Het is een instrument om je gelijk te halen en dient ook als zodanig benut te worden.quote:Op maandag 4 september 2006 13:08 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Een zeker dedain mag niet ontbreken bij het decorum van een echte jurist.
*zucht*quote:Op dinsdag 5 september 2006 19:43 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik heb niets gehad?![]()
Maar ik heb ook dat stickertje niet opgehaald, ligt het daar aan?
Zou overigens wel ideaal zijn als er een eenjaars variant zou zijn. Ik zou het iig wel weten...quote:Op dinsdag 5 september 2006 19:19 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
natuurlijk kan dat, rechten is sowieso geen studie.
ik heb in mijn eerste jaar ook nooit meer dan gemiddeld 8 uur aan de studie besteed per week (uitgezonderd zomervakantie 4 maanden en kerstvakantie 2 maanden), deeltijd (helft van tempo), inclusief reizen en college/werkcollege volgen en met een 8.2 gemiddeld kun je dan niet zeggen dat het ook in de cijfers te merken is geweest.
tenzij je erg enthousiast bent ofzo, maar ik ben op zich wel geïnteresseerd in een snelle afronding, zeker nu ik de komende tijd mogelijk minimaal een jaar stil moet zitten.
Rechten kan in een halfjaar man, gewoon beetje aanpoten. Dat lapzwansen gedoequote:Op dinsdag 5 september 2006 22:35 schreef treborsos het volgende:
[..]
Zou overigens wel ideaal zijn als er een eenjaars variant zou zijn. Ik zou het iig wel weten...![]()
ja wij kunnen het wel, maar de onderwijsinstellingen zelf niet.quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:40 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Rechten kan in een halfjaar man, gewoon beetje aanpoten. Dat lapzwansen gedoe![]()
Ontvangenquote:Op dinsdag 5 september 2006 17:54 schreef Morrigun99 het volgende:
Dat bleek me nog een hels karwei te zijn zeg. En nog was het nog niet helemaal naar mijn zin. Ik kom nu sowieso om in de drukte. Niet dat ik het allemaal niet leuk vind, maar als ik rond deze tijd thuis kom ben ik echt gebroken.![]()
Haha, ga je na 7 jaar aanmodderen toch eens proberen die bachelor binnen te slepen?quote:Op woensdag 6 september 2006 00:09 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ja wij kunnen het wel, maar de onderwijsinstellingen zelf niet.
weet jij meer over die opleiding?
Whehe.quote:Op woensdag 6 september 2006 16:19 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Haha, ga je na 7 jaar aanmodderen toch eens proberen die bachelor binnen te slepen?
grapjurk, rechten ben ik pas 2de jaars in, in deeltijd.quote:Op woensdag 6 september 2006 16:19 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Haha, ga je na 7 jaar aanmodderen toch eens proberen die bachelor binnen te slepen?
Wij hebben een malinglijst. Met zo'n 1.500 leden is dat anders niet te doen.quote:Op woensdag 6 september 2006 11:43 schreef Sessy het volgende:
Morrigun, ik hoop dat jullie wel de mogelijkheid hebben om alle leden ineens te mailen!?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |