Ik snap wel dat hij af en toe hierheen komt voor de gezelligheid.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 07:08 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Hé tof! Een echte nerd in ons topic.![]()
En de helft van wat er overblijft gaat naar de fiscaal juristen: de belastingadviseur en de belastinginspecteurquote:Op woensdag 30 augustus 2006 08:55 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik snap wel dat hij af en toe hierheen komt voor de gezelligheid.Bèta's kunnen onderling niet zo goed communiceren, dus die mensen moeten af en toe sociaal worden opgevangen.
En wij kunnen hen ook wel gebruiken. Zij vinden briljante dingen uit en wij snoepen de helft van de winst af bij de patentaanvraag.
Wat heeft het voor zin om ons, juristen, te vertellen hoe de studie is?quote:Op zondag 3 september 2006 15:18 schreef gurlie het volgende:
Recht is toch best veel lezen, en best taai lezen vooral.
Ik volg nu eerstejaars Elementair Strafrecht A naast 6 VWO.
Het was een constatering voor mezelf.quote:Op zondag 3 september 2006 16:14 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Wat heeft het voor zin om ons, juristen, te vertellen hoe de studie is?
En vat je daar ook veel van samen? Of helemaal niet?quote:Op zondag 3 september 2006 16:32 schreef bladibladibla het volgende:
Je hoeft mij niks vertellen over veel lezen...
Ik ben nog geen week bezig met mijn derde jaar en ik heb nu al ongeveer 250 pagina's doorgewerkt.
Gast echt..quote:Op zondag 3 september 2006 16:58 schreef JeroenPauw het volgende:
je moet niet tof doen gurlie dat je denkt dat je stoer bent dat je al meer doet dan vwo....je bent echt niet tof
quote:Op zondag 3 september 2006 16:58 schreef JeroenPauw het volgende:
je moet niet tof doen gurlie dat je denkt dat je stoer bent dat je al meer doet dan vwo....je bent echt niet tof
Slightly stating the obvious ja.quote:Op zondag 3 september 2006 17:03 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Gast echt..
Ik had een heel verhaal getypt, maar in al mijn wijsheid heb ik besloten dat happen natuurlijk geen plicht is, en dat ik het vandaag dus gewoon niet gan doen![]()
En ja, rechten is veel lezen, had je verder nog iets nieuws te melden?
Ach, inleiding strafrecht is maar zooooo'n klein stukje van 'Rechten', ik ben er persoonlijk niet zo van gecharmeerd (hoewel, formeel is leuk, materieel is alleen sappig vanwege de arresten). Als het je echt leuk lijkt, vooral verder rondkijken binnen de faculteitquote:Op zondag 3 september 2006 17:22 schreef gurlie het volgende:
[..]
Slightly stating the obvious ja.Maar toch, het viel wederom op. Verder is het wel een tof vak lijkt me.
quote:Op zondag 3 september 2006 17:26 schreef JeroenPauw het volgende:
strafrecht is kankersaai....staatskunde is de shit
Privaatrecht de bomquote:Op zondag 3 september 2006 17:28 schreef MarkzMan_X het volgende:
Strafrecht! Ja, dat leek me altijd heel leuk... maar, net zoals dat iedereen uit eindelijk burgelijk wordt, ben ik nu een privaat-nerd aan het worden.
[..]LBO-taalgebruik
i'm keeping it real mahfakkaquote:Op zondag 3 september 2006 17:28 schreef MarkzMan_X het volgende:
Strafrecht! Ja, dat leek me altijd heel leuk... maar, net zoals dat iedereen uit eindelijk burgelijk wordt, ben ik nu een privaat-nerd aan het worden.
[..]LBO-taalgebruik
Doe dat vooral. Dit topic is voor WO Rechten en niet voor wannabee's!!!! 1..2..3..optievenquote:Op zondag 3 september 2006 17:21 schreef gurlie het volgende:
[..]
Zijn alle juristen zo bekrompen? Dan kies ik toch maar wat anders.
Oh en tyf even op met je foto, die hoef ik hier niet te hebben.
Hmm ja, gaan we mensen die 1 vakje van onze geliefde studierichting volgen nu ook toelaten in ons WO-rechten topic? Voor je het weet zit de hele MBO juridische dienstverleningsclan hier ook, o.d.z. "Later als we groot en sterk zijn..."quote:Op zondag 3 september 2006 18:14 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Doe dat vooral. Dit topic is voor WO Rechten en niet voor wannabee's!!!! 1..2..3..optieven
Oh dus als je niet volledig een studie rechten volgt mag je geen post plaatsen in dit topic. Zet dat dan even in de OP zodat het voor anderen wel helemaal duidelijk is. Ofja, nog beter, richt een eigen forum op waar alleen 'jullie volk' mag komen. Kei tof!quote:Op zondag 3 september 2006 18:16 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Hmm ja, gaan we mensen die 1 vakje van onze geliefde studierichting volgen nu ook toelaten in ons WO-rechten topic? Voor je het weet zit de hele MBO juridische dienstverleningsclan hier ook, o.d.z. "Later als we groot en sterk zijn..."
Haal die foto weg.quote:Op zondag 3 september 2006 18:14 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Doe dat vooral. Dit topic is voor WO Rechten en niet voor wannabee's!!!! 1..2..3..optieven
Oui. Ich bin getötet. Was wel mooi feestje gister.quote:Op zondag 3 september 2006 17:38 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Privaatrecht de bom![]()
Onze date vanavond is van de baan, toch?
Niet zo op je teentjes getrapt zijn, zo kom je er nooit als juristquote:Op zondag 3 september 2006 18:33 schreef gurlie het volgende:
[..]
Oh dus als je niet volledig een studie rechten volgt mag je geen post plaatsen in dit topic. Zet dat dan even in de OP zodat het voor anderen wel helemaal duidelijk is. Ofja, nog beter, richt een eigen forum op waar alleen 'jullie volk' mag komen. Kei tof!![]()
Ballo's.![]()
Mensen zoals jullie maken een studie niet populair.quote:Op zondag 3 september 2006 18:54 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Niet zo op je teentjes getrapt zijn, zo kom je er nooit als juristOh, en ook van belang: oog voor detail...
Ach, met 800 1ejaars in Utrecht hebben we echt niet nog meer studenten nodig hoor..quote:Op zondag 3 september 2006 19:01 schreef gurlie het volgende:
[..]
Mensen zoals jullie maken een studie niet populair.
Zijn toch al genoeg Rechtenstudenten, een paar meer of minder ligt niemand wakker vanquote:Op zondag 3 september 2006 19:01 schreef gurlie het volgende:
[..]
Mensen zoals jullie maken een studie niet populair.
Ah dus een mededeling doen staat bij jullie gelijk aan uit de hoogte doen. Ik dacht misschien aan tips of handigheidjes maar gezelligheid staat bij jullie blijkbaar niet bovenaan. Dus laat maar. Ik wens je veel succes in je verdere juristenleven. En misschien vind ik nog wel iets veel interessanters om te doen ja.quote:Op zondag 3 september 2006 19:09 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ach, met 800 1ejaars in Utrecht hebben we echt niet nog meer studenten nodig hoor..
Maar goed, zoals ik al zei, mind the details...
Ik zal trouwens wel even sociaal gewenst op de verkapte kijk-mij-eens-slim-zijn-post waar het mee begon reageren: Gooooh, wat leuk zeg! En waarom doe je tijdens je eindexamen al vakken op de universiteit? Ben je vet slim ofzo? En waarom heb je voor rechten gekozen? Vet gaaf man!!
Juist, jij begrijpthetquote:Op zondag 3 september 2006 19:56 schreef treborsos het volgende:
Volgens mij is het reuze gezellig hier![]()
Wat is informatiekunde eigenlijk?quote:Op zondag 3 september 2006 19:59 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Juist, jij begrijpthet.
Ik hoef pas 11 september te beginnen met rechten, maar in deze niet-verkapte-kijk-mij-eens-2-studies-doen-post meld ik ook gelijk maar dat ik dinsdag alweer mag beginnen met Informatiekunde.
Oh, en <hier stond een woord dat ik uit sociaal oogpunt richting mijn voormalige UU-mattie heb weggehaald> MENS! Kijk eens naar mn PI's.
dus
Dat MBO tuig komt er hier niet in hoor. Het idee alleen al.quote:Op zondag 3 september 2006 18:16 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Hmm ja, gaan we mensen die 1 vakje van onze geliefde studierichting volgen nu ook toelaten in ons WO-rechten topic? Voor je het weet zit de hele MBO juridische dienstverleningsclan hier ook, o.d.z. "Later als we groot en sterk zijn..."
Ik kan de OP niet meer wijzigen (toch?), dus even aan een mod vragen!quote:Op zondag 3 september 2006 20:08 schreef treborsos het volgende:
Tsja, lezen is een vak apart he...
Ow en mag ik ook in de OP. Ik ben een EUR'er....
Dit is Informatiekunde. Ik ga traject BIS doen.quote:Op zondag 3 september 2006 20:14 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Wat is informatiekunde eigenlijk?
Aha. Ik hou al die nieuwe studies ook allemaal niet meer bij. Hoe kom je er eigenlijk bij zoiets te gaan doen?quote:Op zondag 3 september 2006 20:18 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik kan de OP niet meer wijzigen (toch?), dus even aan een mod vragen!
[..]
Dit is Informatiekunde. Ik ga traject BIS doen.
Daar ben ik eigenlijk ooit mee begonnen (nadat ik na 2 weken gehaakt was bij Nederlands). Rechten was eigenlijk maar een bij-studie. En is vorig jaar naar hoofdstudie gepromoveerd, maar heb nu besloten mn informatiekunde toch maar af te maken.quote:Op zondag 3 september 2006 20:21 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Aha. Ik hou al die nieuwe studies ook allemaal niet meer bij. Hoe kom je er eigenlijk bij zoiets te gaan doen?
Wat gaat er immers ook boven rechten?quote:Op zondag 3 september 2006 20:27 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Daar ben ik eigenlijk ooit mee begonnen (nadat ik na 2 weken gehaakt was bij Nederlands). Rechten was eigenlijk maar een bij-studie. En is vorig jaar naar hoofdstudie gepromoveerd, maar heb nu besloten mn informatiekunde toch maar af te maken.
En hoekom je erbij? Ja, dat weet ik dus eigenlijk echt niet. Ik moest iets kiezen, en het moest snel, en het leek me wel aardig. Eigenlijk...
Complete verpaupering in dit topic vandaagquote:Op zondag 3 september 2006 19:41 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Wat een proletarisch vocabulair.![]()
De heffe des volks moet weer eens zijn onfrisse stem ten gehore brengenquote:Op zondag 3 september 2006 21:29 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Complete verpaupering in dit topic vandaag![]()
Gelukkig welquote:Gelukkig houden onze Utrechtse vrienden het niveau hoog![]()
Ah, dit verklaart je defensief/panisch gedrag.quote:Op zondag 3 september 2006 19:09 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ach, met 800 1ejaars in Utrecht hebben we echt niet nog meer studenten nodig hoor..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |