Niet te vergelijken.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:46 schreef du_ke het volgende:
@Rutger05 ik denk niet dat die problemen onoplosbaar en blijvend zijn. Als je kijkt naar de demografische ontwikkelingen van de afgelopen decennia zie je dat die cijfers van allochtonen na aanvankelijk zeer afwijkend te zijn binnen enkele generaties ongeveer gelijk zijn aan die van de autochtonen.
De integratie is gewoon een proces dat veel tijd kost. Zie bijvoorbeeld de Molukkers die kwamen hier in de jaren 50 hadden dikke problemen eind jaren '70 begin jaren '80 maar nu hoor je er bijna niet meer over (ondanks dat een aanzienlijk deel toch echt moslim is). De gastarbeiders kwamen hier eind jaren 60 begin jaren 70 en geven nu problemen. Over 10 jaar is er weer een andere groep die problemen geeft (de Polen misschien?).
Dat komt vast omdat ze hier geen kansen krijgen, geen dak boven hun hoofd hebben, geen kans op gedegen scholing, geen gezondheidszorg, geen uitkering om te overleven etc.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:13 schreef Honeycomb het volgende:
Gaat het radicaliseren van 'veel jonge islamieten' automatisch samen met het 'tegenovergestelde van moderniseren',volgens jou? Heb je ook een idee over het waarom van dat radicaliseren?
Wat begrijp je niet aan de term "mondiaal" ?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:44 schreef Honeycomb het volgende:
Gaat het radicaliseren van 'veel jonge islamieten' automatisch samen met het 'tegenovergestelde van moderniseren',volgens jou? Heb je ook een idee over het waarom van dat radicaliseren?
Wie zegt dat ik die term niet begrijp?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:02 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan de term "mondiaal" ?
Wie zegt dat ik dat niet begrijp? Ik vraag aan jou of jij het begrijpt en hoe jij tot je conclusies komt.quote:Wat begrijp je niet aan het feit, dat er grote onrusten en oorlogen zijn tussen de Islamitische en de westerse wereld en dat veel Islamieten hier aanstoot aan nemen?
Doe eens normaal zeg! Ik vraag aan jou of je zelf nog een basis hebt voor jouw beweringen.quote:De volgende keer denk je zelf maar even na, ik blijf niet bezig!
Als je nou voortaan even leest hoef je dit soort domme vragen niet te stellen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:37 schreef Honeycomb het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik die term niet begrijp?
[..]
Wie zegt dat ik dat niet begrijp? Ik vraag aan jou of jij het begrijpt en hoe jij tot je conclusies komt.
[..]
Doe eens normaal zeg! Ik vraag aan jou of je zelf nog een basis hebt voor jouw beweringen.
Voor zover bekend tot nu toe 5 speerpunten: veiligheid, integratie, sociale zekerheid, onderwijs en bureaucratie.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:58 schreef Poldermodel het volgende:
Wat zijn de standpunten van de partij dan?
Ik kan ze nergens vinden.
Grappig, al die partijen die zich zonder enige inhoud presenteren. Ja, ze zeggen heel vaag dat ze iets aan veiligheid gaan doen ofzo, wat een onprofessionaliteit. Over populisme gesproken...quote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:01 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Voor zover bekend tot nu toe 5 speerpunten: veiligheid, integratie, sociale zekerheid, onderwijs en bureaucratie.
Ehm, de speerpunten dus van het CDA, VVD, SP, LPF enzovoorts?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:01 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Voor zover bekend tot nu toe 5 speerpunten: veiligheid, integratie, sociale zekerheid, onderwijs en bureaucratie.
Ik denk dat hij binnen afzienbare tijd met een uitgebreid programma komt. Pastors is niet zomaar een prutser.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:10 schreef pberends het volgende:
[..]
Ehm, de speerpunten dus van het CDA, VVD, SP, LPF enzovoorts?
Nee, hij is een bijzondere prutserquote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:12 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Ik denk dat hij binnen afzienbare tijd met een uitgebreid programma komt. Pastors is niet zomaar een prutser.
Ik vond de afgelopen vier jaar LR een verademing. Mijn buurt is veiliger geworden, de junks op de hoek van de straat werden hardhandig door de poliitie verjaagd, stelende Antilianen en Marokkanen beter in de gaten gehouden. Dat vind trouwens niet alleen ík, maar ook ontzettend veel trouwe PvdA-stemmers die ik ken.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 18:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, hij is een bijzondere prutser![]()
Iemand die zijn woord geeft aan een coalitie partner en dat keer op keer breekt, iemand die stellig zegt zich nergens te voor hoeven verontschuldigen en 3 dagen voor de verkiezingen zijn excuses aan de moslims aanbiedt. Iemand die duizenden leegstaande huizen heeft gebouwd in Rotterdam.
Niet lullen maar poetsen mag hij zo graag roepen, het is alleen jammer dat het bij hem vooral lullen en geen poetsen is![]()
Moskeenota? Verdwenen. Bouw van moskee tegenhouden? Nuh uh. Minaret mag niet hoger worden dan x? Uh...nou ik kan hem zo'n beetje zien, daar is ook niks mee gebeurt. Allemaal stoere taal maar prestaties en daarop afgerekend worden...nee, dan geven de LR types niet thuis behalve als de wethouder gekleurd is, die krijgt dan een mes in de rug.
En oh ja, alles is de schuld van Links volgens de kopstukken.![]()
PS: Net op 2 Vandaag, Pastors was uitgenodigd maar had "nog niets te melden"![]()
Man, je liegt gewoon. Het veiligheidsbeleid is onveranderd.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 18:49 schreef the_fucker het volgende:
Nu komen de junks langzaam weer de wijk in rollen, mijn overbuurvrouwtje is berooft door een groep Marokkanen en ik hoor overal mensen klagen dat het weer slechter gaat. De buurthuissubsidies schijnen daarintegen weer omhoog gegaan te zijn. Hiephoi, de PvdA is weer terug.
Zijn ze daar allemaal voor?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:01 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Maar jij gelooft dan ook blindelings wat Peter van heemst zegt. Waar woon je eigenlijk, in kralingen?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 18:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Man, je liegt gewoon. Het veiligheidsbeleid is onveranderd.
Mijn ervaringen zijn duidelijk anders. Ik ken Van den anker als een betrokken vrouw die pittige discussies niet uiit de weg gaat. Ik vraag me dan ook af wie hier liegt.quote:En de laatste keer dat Van den Anker voor een wijkbijeenkomst stond werdt ze keihard te verstaan gegeven dat de buurtbewoners haar plannen niet te verteren vonden, niet dat ze zich daar iets van aantrok. Dat was in Feijenoord en het topic was een opvangtehuis voor heroine hoertjes.
Hebben ze in Rotterdam al een collegeprogramma?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:01 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Maar jij gelooft dan ook blindelings wat Peter van heemst zegt. Waar woon je eigenlijk, in kralingen?
[..]
Mijn ervaringen zijn duidelijk anders. Ik ken Van den anker als een betrokken vrouw die pittige discussies niet uiit de weg gaat. Ik vraag me dan ook af wie hier liegt.
Ze gaan dan ook niet voor de inhoudquote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:09 schreef pberends het volgende:
[..]
Grappig, al die partijen die zich zonder enige inhoud presenteren. Ja, ze zeggen heel vaag dat ze iets aan veiligheid gaan doen ofzo, wat een onprofessionaliteit. Over populisme gesproken...
Hilarisch inderdaad.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 18:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
PS: Net op 2 Vandaag, Pastors was uitgenodigd maar had "nog niets te melden"![]()
Sorenson was toch de leider van Leefbaar Rotterdam?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:56 schreef dVTB het volgende:
Pastors heeft -even los van de vraag of je zijn politieke opvattingen deelt - op een deugdelijke manier leiding gegeven aan Leefbaar Rotterdam
Nawijn is niet rechts. Een nationalist misschien, maar die kerel is niet rechts in de zin van meer vrijheid.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:52 schreef pberends het volgende:
[..]
Hilarisch inderdaad.
Nawijn had wel veel te melden: hij wilt een energiecompensatie!!! Ik dacht dat rechts voor vrije marktwerking was? Overigens is de energiecompensatie toch echt het stokpaardje van het CDA...
Het is best ironisch dat die rechts-populisten vaak allemaal ambtenaren zijn. Ik dacht dat ze voor een kleinere overheid waren...quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:22 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nawijn is niet rechts. Een nationalist misschien, maar die kerel is niet rechts in de zin van meer vrijheid.
Wat trouwens wel te denken zou moeten geven, is dat mensen als Nawijn (LPF), Verdonk (VVD), en Teeven (Leefbaar Nederland) allemaal stuk voor stuk "rechtse "volksvertegenwoordigers/bestuurders zijn/waren die gerecruteerd werden uit het ambtenarencorps.
Ze waren allemaal ambtenaren die ook nog heel erg hoog in de top zaten. Dit zijn dus de toppers die er in het ambtenarencircus werkten. Dat is toch wel behoorlijk triest, niet? En als je dan bedenkt dat zij omringd werden door linkse jaknikkers (ambtenarij is over het algemeen links), dan kun je je misschien voorstellen wat voor een ellende dat geweest moet zijn.
We hebben een kleinere overheid nodig, om van dit soort gajes af te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |