Sacha zei van nietquote:Op maandag 21 augustus 2006 22:12 schreef Bluesdude het volgende:
maar wel in scene gezet.
http://www.nps.gov/gwmp/usmc.htmquote:At about 10:30 a.m., men all over the island were thrilled by the sight of a small American flag flying from atop Mount Suribachi. That afternoon, when the slopes were clear of enemy resistance, a second, larger flag was raised by five Marines and a Navy hospital corpsman: Sgt. Michael Strank, Cpl. Harlon H. Block, Pfc. Franklin R. Sousley, Pfc. Rene A. Gagnon, Pfc. Ira Hayes, and PhM. 2/c John H. Bradley, USN.
News-photographer Joe Rosenthal caught the afternoon flag raising in an inspiring Pulitzer Prize winning photograph
http://www.ad.nl/cultuurenshow/article559389.ecequote:SAN FRANCISCO - De Amerikaanse fotograaf Joe Rosenthal is zondag op 94-jarige leeftijd overleden in zijn woonplaats Novato in Californië. Dat hebben Amerikaanse media maandag gemeld. Rosenthal was beroemd geworden met een foto van militairen die tijdens de Tweede Wereldoorlog de Amerikaanse vlag planten op het Japanse eiland Iwo Jima.
Rosenthal die de prestigieuze Pulitzerprijs kreeg voor zijn foto, is er vaak van beschuldigd dat hij de vijf commando's en de marineman op 23 februari 1945 had laten poseren voor de opname, maar hij heeft dat zijn hele leven ontkend. Mensen die bij het maken van de foto aanwezig waren, bevestigden dat er niets geposeerds was aan de opname.
Slecht gezichtsvermogen
De fotograaf, die wegens zijn slechte gezichtsvermogen was afgekeurd voor militaire dienst, volgde in opdracht van het persbureau Associated Press de Amerikaanse troepen naar de dodelijke veldslagen op Iwo Jima, waarbij 20.000 Japanners en 6000 Amerikanen sneuvelden.
Naar het voorbeeld van de foto werd in 1954 in Washington een monument geplaatst ter ere van het Amerikaanse korps mariniers. De foto is waarschijnlijk de meest gereproduceerde foto in de Amerikaanse geschiedenis.
Is Seabert Joods?quote:Op maandag 21 augustus 2006 22:20 schreef Apropos het volgende:
Is Steven Seagal Joods?
Jammer dat M nog steeds niet overtuigd is, Autodidact gaat er een stuk soepeler mee omquote:Gentlemen we have called you together to inform you that we are going to overthrow the United States government
Do you still think that jet fuel brought down the World Trade Center?
(Laughter)
Does anybody else see a problem here?
If the government has nothing to hide why are they so afraid to answer a few questions?
This story does not add up
I’m on a mission to never forget
3,000 people that I’ve never met
We want some answers and all that we get
Some kind of shit about a terrorist threat
Lies Lies Lies Lies Lies Lies Lies
Surpise surprise
Lies Lies
I’m on a mission to dig up the truth
You think we’re stupid and there’s no proof
Well let me tell you that the time has come
To pull the trigger on the smoking gun
Surpise surprise
Lies Lies Lies Lies
Don’t listen to me listen to your head
Don’t listen
Don’t listen to anything, they’ve said
Don’t listen
Lies Lies Lies Lies
America has been hijacked
Not by Al Qaeda, not by Bin Laden
But by a group of tyrants
That should be of great concern to all Americans
I’m on a mission to bring out the facts
You got your stories but they all have cracks
Misinformation, lies and deceit
What made you think that we were all asleep
Surpise surprise
Lies Lies Lies Lies
Don’t listen
Don’t listen to anything, they’ve said
Don’t listen
Lies Lies Lies Lies
Lies Lies Lies Lies
Ben jij nou ook al van het mallotenclubje?quote:Op maandag 21 augustus 2006 22:25 schreef Aoristus het volgende:
Ministry heeft toch wel goede nummers met goede lyrics
[..]
Jammer dat M nog steeds niet overtuigd is, Autodidact gaat er een stuk soepeler mee om![]()
Uhm, jij zat bij het mallotenclubje hoor.quote:Op maandag 21 augustus 2006 22:27 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ben jij nou ook al van het mallotenclubje?
Je bedoelt dit als cynisch gemauw?quote:Op maandag 21 augustus 2006 22:19 schreef Apropos het volgende:
Al die vlaggenhelden waren dezelfde dag nog dood, sommigen zo'n vijf minuten nadat ze waren vereeuwigd.
Die lui hebben geknokt....ongelooflijk.
Waarom zou ik?quote:Op maandag 21 augustus 2006 22:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je bedoelt dit als cynisch gemauw?
Van de ontgroening van Skull&Bones mocht toch niets aan de openbaarheid prijs worden gegeven?quote:
Welke film, Harry?quote:Op maandag 21 augustus 2006 22:43 schreef Aoristus het volgende:
we hebben beiden die film gezien, Jehan..
Skull & Bones natuurlijkquote:
He bah, me dunkt dat het er bij het clubje een van de wereld wel wat woester aan toe gaat dan in dat genrestuk.quote:
Dacht 't wel, maar ja, wij vinden het al sneu als Menthal Theo een varkentje spietst in de jungle zonder kant en klare bbq natuurlijkquote:Op maandag 21 augustus 2006 22:53 schreef Apropos het volgende:
[..]
He bah, me dunkt dat het er bij het clubje een van de wereld wel wat woester aan toe gaat dan in dat genrestuk.
Go Flevo, Go ReFo, Go Flevo, Go ReFOquote:Op maandag 21 augustus 2006 23:02 schreef Autodidact het volgende:
Teddeddeddeh Jesus Saves!
Ik dacht het laatst bij Ierland in de buurtquote:Op maandag 21 augustus 2006 23:15 schreef Autodidact het volgende:
Hehe, dat is voor abortus geloof ik. De babymoordboot. De internationale wateren rond Zwitserland bedoelde je?
Volgens mij is er in Nederland ook wel een club die je met dat soort zaken wil helpen. (praktische tips enzo). Tja als het zorgvuldig en integer gebeurt heb ik geen onoverkomelijke bezwaren geloof ik.quote:
Ierland en Polen meen ik.quote:Op maandag 21 augustus 2006 23:21 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik dacht het laatst bij Ierland in de buurt
Check deze lyrics
Het is de mens op zijn best.quote:Op maandag 21 augustus 2006 23:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens mij is er in Nederland ook wel een club die je met dat soort zaken wil helpen. (praktische tips enzo). Tja als het zorgvuldig en integer gebeurt heb ik geen onoverkomelijke bezwaren geloof ik.
W-T-F.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 02:26 schreef Drugshond het volgende:
Zou deze maloot ook iets kapot maken op LL
Erger dan dit kan het niet worden.
"gehersenspoeld door de Amerikaanse cultuur"quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:30 schreef Drugshond het volgende:
22/8/06 "Osama was verliefd op Whitney Houston"
Osama bin Laden was stapelverliefd op Whitney Houston en dol op het naaktblad Playboy vertelt Osamas ex-minnares Kola Boof (37). "Hij vertelde me dat hij verliefd was op haar. Osama vond Houston de knapste vrouw", aldus Boof.
Eigendom Whitney
De ex-minnares van bin Laden vertelt meer details over haar seksleven met de terrorist in haar biografie Diary of a Lost Girl. Volgens Boof kon bin Laden maar niet zwijgen over Houston. Hij wilde haar koste wat het kost veroveren, ook al vond hij haar muziek maar niks. "Hij wilde haar ook een groot huis bouwen in Khartoum en haar zijn eigendom maken."
Playboy
Volgens bin Laden was Houston gehersenspoeld door de Amerikaanse cultuur en had haar man Bobby Brown een slechte invloed op haar, daarom wilde hij Brown vermoorden. Nog volgens Boof was bin Laden ook bezeten van de bladen Playboy en Star, meldt Aftonbladet. (vsv)
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_246720.html?wt.bron=homeArt1
![]()
(uit het 9/11topic)
Laten we vooral Latijns-Amerika steunen met ontwikkelingshulp. Ze weten iig wel wat ze met het geld doen. Daarnaast moeten we Latijns-Amerika steunen in hun strijd tegen de VSquote:Arm en links wapent zich zonder reden
Gepubliceerd op dinsdag 22 augustus 2006
Latijns-Amerika lijkt bezig aan een grote herbewapening. Goede redenen hebben ze er niet voor, maar Nederland profiteert rustig mee.
Ze hebben geen noemenswaardige vijand en herbewapenen zich toch. Heel Latijns-Amerika koopt zich suf aan moderne militaire vliegtuigen, fregatten, mortieren, raketten, Kalasnikovs en andere wapens. Terwijl er geen aanwijsbare redenen zijn voor deze herbewapening: de burgeroorlogen in Midden-Amerika en de militaire dictaturen in Zuid-Amerika zijn voorbij en er zijn er geen hoogoplopende grensconflicten. Interetnische uitbarstingen van geweld zoals in Afrika of terroristische fundamentalisten zoals in het Midden-Oosten zijn er evenmin.
Vanwaar dan de drang om - onder andere Nederlands- oorlogsmaterieel te kopen?
Nederland topverkoper
Het is symbolisch voor de relatieve vrede in Latijns-Amerika: de VN heeft alleen op Haïti een vredesleger dat er toezicht houdt op orde en rust. Op Colombia na blijven de strijdkrachten in Latijns-Amerika waar ze thuishoren: binnen de muren van de kazernes. Decennia lang was het nog nooit zo rustig bij de legers.
Volgens het recentelijk gepubliceerde onderzoek van het Netwerk van Veiligheid en Defensie in Latijns-Amerika (Resdal) herbewapent Latijns-Amerika zich en daarbij wordt niet gelet op een euro meer of minder. Vooral de afgelopen twee jaren zijn de uitgaven gestegen. Deze herbewapening wordt ook geconstateerd door het Internationale Instituut voor Strategische Studies IISS.
Het centrum constateert ook dat Nederland samen met de VS, Rusland, Spanje en Frankrijk de belangrijkste verkopers van wapens, militaire logistiek en know-how zijn. Nederland verkoopt ook tweedehands materieel. Zo werden vorig jaar 16 gebruikte F16's aan Chili van de hand gedaan.
Arme landen
Opmerkelijk: arme landen lopen voorop in het kopen van militaire technologieën en wapens. Ecuador en Bolivia zijn de twee armste landen van Zuid-Amerika en toch geeft Ecuador 3,67 procent van het Bruto Binnenlands Product (BBP) uit aan wapens. Daarmee staat Ecuador op nummer één van de lijst van landen in Latijns-Amerika die procentueel het meest uitgeven aan bewapening.
Nummer vier is Bolivia, het allerarmste land van Zuid-Amerika, met 2,18 procent van het BBP. Venezuela en Chili gaven vorig jaar het meeste uit aan wapens en militair materieel, respectievelijk 1.754 en 2.221 miljoen euro¹s. Chili is ook procentueel een big spender op militair gebied: 3,54 procent van het BBP.
Venezuela gaf vorig jaar 1,66 procent van het BBP uit aan helikopters, kustbewaking en vooral aan kleine wapens. De regering van Chavez verspreidde deze Kalasnikovs, revolvers en granaten onder zijn aanhang om 'zich voor te bereiden op een nieuwe coup-poging of een Amerikaanse invasie'.
Vooral de koop van kleine wapens geeft te denken. Te vrezen valt dat een niet onaanzienlijk deel van deze wapens op de zwarte markt verdwijnt. In een land dat geteisterd wordt door kleine, gewelddadige criminaliteit is dit olie op het vuur.
Succesvolle lobby
Er worden wel argumenten gegeven voor deze uitgaven. 'Vervanging van materieel', is het meest gehoorde antwoord van overheden aldus het rapport. "Dit valt te betwijfelen", meent Joan de la Guardia die in Barcelona voor de universiteit UB dit beleid bestudeert. "Het defensie-apparaat van vrijwel elk Latijns-Amerikaans land is zeker niet ouderwets. Ik denk eerder dat wapenbedrijven erg succesvol zijn in hun lobby bij de overheden in Latijns-Amerika."
Toch hebben deze uitgaven nergens in Latijns-Amerika tot grote sociale protesten geleid. Terwijl er heel weinig geld is voor hervorming en modernisering van de rechtsstaat. Volgens De la Guardia speelt populisme hierbij een rol. "Overheden in Latijns-Amerika weten dat militaire defilés met de modernste snufjes het electoraat een gevoel van geborgenheid en veiligheid geven. In landen met een instabiele politieke situatie en veel criminaliteit vinden kiezers dit positief."
Ongeschreven wet
Ook opmerkelijk: vooral landen met een linkse regering geven veel geld uit aan bewapening. Neem Chili bijvoorbeeld. Sinds het verdrijven van dictator Pinochet zijn de bewapeningsuitgaven onverminderd groot. Toen de Spaanse krant El País de nieuwe president Michelle Bachelet hier iets over vroeg, antwoordde ze: "Het defensiebeleid is doorzichtig en uitsluitend defensief." In Chili geldt overigens de 'ongeschreven wet' dat maar liefst tien procent van de opbrengst van de koper-export naar de defensiebegroting geschoven wordt.
Brazilië is één van de big spenders op het gebied van wapentuig. Het land gaf vorig jaar 1070 miljoen euro's, vooral bedoeld voor luchtvaartmaterieel voor in de Amazone. "Een groot land heeft grote en moderne strijdkrachten nodig", verdedigt president Lula deze uitgaven vaak. Waarbij hij blijkbaar niet denkt aan de andere twee grote landen van het subcontinent: Mexico en Argentinië volstonden met 0,43 en 1,13 procent van het BBP.
En dan zeggen dat het een moslimfundamentalist isquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:37 schreef pberends het volgende:
[..]
"gehersenspoeld door de Amerikaanse cultuur"
Osama zeker niet, met z'n Playboy.
geef mij Iggy maar, die doet het tenminste alleen (met z'n band)quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:20 schreef Autodidact het volgende:
Jagger, rocking on for the wrinkly generation
[afbeelding]
Pogo!
Als iemand blikjes bier het restaurant binnensmokkelt om maar niets te hoeven betalen, vraag ik mij af wie er buiten te maatschappij staat.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:24 schreef Monidique het volgende:
Goedemiddag.
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:54 schreef Apropos het volgende:
[..]
Als iemand blikjes bier het restaurant binnensmokkelt om maar niets te hoeven betalen, vraag ik mij af wie er buiten te maatschappij staat.
van wie? De stationsmedewerker of de biersmokkelaarquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:06 schreef Apropos het volgende:
Dat is een citaat, Harry.
Van M. Aan DrW. Ik wilde hem zijn relverleden nog eens in herinnering brengen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:08 schreef Aoristus het volgende:
[..]
van wie? De stationsmedewerker of de biersmokkelaar
Dat is waar.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:13 schreef Monidique het volgende:
Ik geloof dat DrW. mij of iemand anders beschuldigde van buiten de maatschappij staan.
En je zusje?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:16 schreef Monidique het volgende:
Ik heb een weekje vrij en mijn ouders zijn weg.
Verklaar je nader.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:26 schreef Aoristus het volgende:
aha, M. was degene met de humor
http://www.youtube.com/watch?v=HVhsr3CWPdIquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:18 schreef Apropos het volgende:
En je pogoposse?
Minder dan 4% van het bbp is niet absurd veel, laag zelfs, voor relatief arme landen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:34 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Laten we vooral Latijns-Amerika steunen met ontwikkelingshulp. Ze weten iig wel wat ze met het geld doen. Daarnaast moeten we Latijns-Amerika steunen in hun strijd tegen de VS.
Verstopping?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:46 schreef sigme het volgende:
Hmpf.
Communist!quote:
PB met zn vriendin op vakantie?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:34 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
We want Wereldmeneertje!
De theorie is heel aardig. Zelfs de praktijk funcitoneerde best lang..quote:
Pak je een laptop en dan ga je buiten zittenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:13 schreef sigme het volgende:
Ik zat verstopt op kantoor. Ik háát kantoor, had ik dat al wel eens gezegd?
John Goodman?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:34 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
We want Wereldmeneertje!
PNVD nieuwe lijsttrekker?quote:
Oh wacht: "Gezinsbeleid CDA werpt vruchten af"quote:
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:44 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
nummer 2 Wilders
Slettebak. Hopelijk is ze niet zo conservatief op het gebied van anale seks.
Die vinger moet een andere kant opwijzen...quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:57 schreef sizzler het volgende:
[..]
[afbeelding]
http://www.fleuragema.nl/lazyest-index.php?home=1
Hoort flink veel joggen bij haar anorexia programmaquote:
Als ze dat in Afrika zien dan sturen ze hun laatste bakje rijst naar de VS!!quote:
Ik denk dat de eerstkomende vluchtelingenboot de Canarische Eilanden links laat liggen en direct naar Miami peddelt om dat bakje rijst te brengen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 21:13 schreef sizzler het volgende:
[..]
Als ze dat in Afrika zien dan sturen ze hun laatste bakje rijst naar de VS!!
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 21:13 schreef sizzler het volgende:
[..]
Als ze dat in Afrika zien dan sturen ze hun laatste bakje rijst naar de VS!!
Lindsay Meadows, net geDLed.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |