quote:
Op maandag 21 augustus 2006 03:22 schreef PAA-053 het volgende:Frits ik heb hier een mooi boek liggen, ik antwoord morgen even uitgebreider met info uit dat boek.
Zou mooi zijn, dank je
![]()
Heb vandaag de eerste training gegeven en het was leuk
![]()
Jammer genoeg een lage opkomst omdat de woensdagavondtrainer doorgegeven had aan een groot deel dat er vandaag geen trainen was, maargoed.
![]()
Met 6 D-pupillen getraind, halverwege kwam m'n wederhelft ook nog. Met z'n tweeën verder die 6 jongens getraind en het was
![]()
Heb ze eerst een warming-up laten doen (leek nergens op), maar toen begon het te onweren. Even naar binnen gegaan en zelf erna een korte betere warming up gedaan. Daarna heb ik ze in tweetallen in een vierkant laten overspelen/kaatsen/tikken/dribbelen, het viel iig in de smaak bij ze.
![]()
Één tweetal moest grappig zijn (ik kende één van die jongens al en het is een lastige), maar ik liet ze maar even.. Hierna heb ik twee lijnen uitgezet, zo'n 2 meter uit elkaar, en heb ze over laten tikken, kaatsen. Één tweetal deed het goed, een ander tweetal kon het niet zo goed, maar na wat extra uitleg ging het beter (ik heb ze wat geleerd
![]()
). Het vervelende tweetal bleef vervelend doen, dus heb aan de andere kant van het trainingsveld voor hun een lijn uitgezet, waar ze samen de oefening konden doen. Dit bleek zeer geslaagd, want ze konden tegen niemand meer leuk doen en gingen serieus de oefening doen (2-0 voor mij
![]()
). Hierna heb ik ze over laten koppen op dezelfde afstand. Twee tweetallen konden het redelijk tot goed, het mindere tweetal was bang voor de bal, maakte geen kopbeweging, trok het hoofd weg ed. Heb ze ook hier even apart extra uitleg gegeven en aan het eind van de oefening ging het een stuk beter (3-0
![]()
). Halverwege de oefening kwam m'n wederhelft terug van z'n werk, dus samen de training voortgezet. Na het koppen heb ik ze een afrondoefening laten doen die ik al uitgezet had. Gewoon simpel slalommen en afronden op de goal, vinden ze hartstikke leuk en ze leren balcontrole in de slalom (bal dichtbij houden) en ze oefenen het schieten.
![]()
Heb afgesloten met een 4 tegen 4 partijtje, waarin wij (de trainers) ook meededen.
![]()
Om nu te zeggen dat het een hele serieuze training was, nee. Een leuke training was het wel, én ik heb ze wat geleerd. Het is gewoon echt leuk om te doen
![]()
Gewoon een uitdaging om het jochie met de grote bek in te dimmen en serieus mee te laten doen, en het verlegen jongetje die eigenlijk niet zo zelfverzekerd voetbalt aan te sporen om zelfverzekerder te zijn, en uit te leggen hoe het moet. Gewoon. top om te doen
![]()
Een geïmproviseerde training, niet tegengevallen, maar in het vervolg zal ik wat oefeningen opzoeken, zodat ik niet zo hoef te improviseren
![]()
Het was een training aan maar 6 man, dit zal volgende week zeker 4 keer zoveel zijn (D1 en D2), dus dan zal het waarschijnlijk tegenvallen, maar misschien valt het wel mee, want als je een groep eenmaal fanatiek aan het werk hebt..
![]()
Ze vonden het een leuke training en ze hebben wat geleerd, dus daar ben ik blij om
![]()
(En zelf heb ik ook genoten
![]()
)