quote:Big Brother-bewoners uitgesloten van daglicht
door Wilma Nanninga
Hummie van de Tonnekreek ontneemt deelnemers daglicht en frisse lucht...
Foto: Ab Blauw
AMSTERDAM - Big Brother-bewoners hebben geen recht meer op daglicht of buitenlucht. De vijftien mensen die vandaag voor maximaal 100 dagen het tv-huis betrekken, moeten het stellen zonder ramen of deuren. De tuin is ontoegankelijk en de regie bepaalt met een lichtschakelaar wanneer het dag of nacht is in het huis.
Deskundigen spreken schande van de verzwaring van Big Brother. Psycholoog Monique Schouten: "Het is een psychologische marteling. Daglicht geeft je informatie over de realiteit, en niet weten hoe laat het is of wat voor weer het is, kan het bioritme verstoren. Licht is je houvast, het is vervelend te weten dat andere mensen bepalen of het voor jou dag of nacht is. "
Een deel van het interieur van het Big Brother-huis. De ruimte is ditmaal groter, maar daglicht zullen de bewoners niet te zien krijgen.
Hoofdredacteur Hummie van der Tonnekreek gaf gisteren toe dat Big Brother dit keer superzwaar zal worden: " We streven naar echt isolement. Dit wordt BB in zijn puurste vorm. Er zal werkelijk geen enkel contact zijn met de buitenwereld. Door het ontoegankelijk maken van de tuin en het buitensluiten van daglicht, bereiken we dat mensen zich echt focussen op elkaar. Bewoners zullen niet alleen niet weten hoe laat het is , maar ook niet of de zon schijnt of dat het regent."
dat dus..quote:
Ik vind dit wel wat anders. Dit is een essentieel onderdeel van BB 6 dus wel een apart topic waard lijkt mequote:
mja.. tis een essentieel onderdeel, maar als je over dat specifieke onderdeel een discussie wilt, breid dan je OP wat uit...quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 08:45 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik vind dit wel wat anders. Dit is een essentieel onderdeel van BB 6 dus wel een apart topic waard lijkt me
quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 08:50 schreef teamlead het volgende:
[..]
mja.. tis een essentieel onderdeel, maar als je over dat specifieke onderdeel een discussie wilt, breid dan je OP wat uit...
quote:[ Bericht 3% gewijzigd door SunChaser op 18-08-2006 08:55 ]
quote:
dat laatste is voor veel mensen geen probleemquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 09:33 schreef SunChaser het volgende:
BB7 krijgt stroomstoten denk ik, BB8 100 dagen naakt
Deelnemers kiezen er toch zelf voor om mee te doen? Het hoeft je niet op te laten sluiten hoor.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 08:42 schreef SunChaser het volgende:
Dat kan leuk worden
Het is wel belachelijk, 100 dagen geen daglicht is slecht voor liochaam en egest. Je wordt gek volgens mij.
dat hebben ze nog nooit gehad..quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 09:47 schreef pomtiedom het volgende:
geen tv\radio enzo
Niet helemaal waar, want die Jeroen had zich voorgenomen om vaak in de tuin te gaan vertoeven...quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 09:44 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Deelnemers kiezen er toch zelf voor om mee te doen? Het hoeft je niet op te laten sluiten hoor.
quote:3. Jeroen (23)
Voetballer en buitenmens. Jeroen weet niet dat dat niet kan en vertelt vrolijk dat hij verwacht veel in de tuin van het Big Brother-huis te vertoeven.
Zullen we dan samen het huis ingaanquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 09:33 schreef SunChaser het volgende:
Nou, dan weet je eigenlijk al genoeg.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 09:49 schreef Sassefras het volgende:
[..]
dat hebben ze nog nooit gehad..
vaak gaan ze dan gewoon slapen....
Hahahahahaquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 09:23 schreef Athalon het volgende:
De gemiddelde Tweaker, zit al jaren zonder buitenlicht en lucht te solderen op een zolder, dus 100 dagen moet peanuts wezen in dit gevalZelf ben ik 25 jaar geleden op de zolder gaan zitten en gisteren hoorde ik dat ik 55 was geworden
![]()
zijn er weer extra bewoners in een of ander vakantie huis eigenlijk?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:02 schreef Gert het volgende:
Ik denk dat er een stuk meer vrijwillige exits dan normaal zullen zijn.
Dat verwacht ik nietquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:19 schreef Sassefras het volgende:
[..]
zijn er weer extra bewoners in een of ander vakantie huis eigenlijk?
BB3quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:27 schreef SunChaser het volgende:
In welke BB zat Priscella nou?
BB9 word 120 dagen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 09:33 schreef SunChaser het volgende:
Mag ook wel ook...quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:38 schreef SunChaser het volgende:
Ze hebben gigantische airco's op het huis.
maar dit is toch al een paar jaar zo,quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:48 schreef Urquhart het volgende:
Dit is wel heftig.
Nee. Als je even genoeg had van de groep, of wat frisse lucht wilde, of gewoon even in de lucht wilde staren in plaats van tegen muren, dan kon dat de afgelopen edities. Nu niet meer. Ik denk dat het echt killing is. En het cliché van de snelkookpan zal hierdoor nog steviger gelden.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 12:00 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
maar dit is toch al een paar jaar zo,
Kloptquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 12:07 schreef BVO het volgende:
Kan leuk gaan worden dit.
Ze hebben nu dus ook geen klok?
Dat is toch ook de bedoeling van Talpa????quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 12:20 schreef Karina het volgende:
Het lijkt een stuk spannender te worden zo, maar of dat ook echt zo is? De verveling zal in ieder geval flink toeslaan. En ik denk dat de stelletjes/familieleden snel ruzie krijgen (met een bekende houd je je niet zo snel in).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |