abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:01:40 #201
124377 pmb_rug
salvation received
pi_41192039
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 18:34 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De winst was echter dat mensen per uur meer deden (van 40------>>>36) Straks doen ze in 40 uur gewoon weer hetzelfde, en daar gaat je arbeidsproductiviteit per uur....
deze uitspraak is op niets gebaseerd. uit je spreekwoordelijke duim gezogen. 100% speculatief.
quote:
[..]

Niet iedereen is mentaal en fysiek in staat om 40 uur of meer te werken. Die mensen zijn dus niet per definitie profiteur.
you have got to be kidding me.
quote:
[..]

Ja dat is het CREDO van de VVD en het CDA. Maar je gaat er aan voorbij dat EIGEN VERANTWOORDELIJK zijn grenzen heeft. Er zijn zwakkeren in de samenleving die niet hun eigen loon kunnen verdienen. Of is dat geen Christelijk Sociale opvatting? Want dan is EIGEN VERANTWOORDELIJK = ZOEK HET LEKKER ZELF UIT.
ik ben echt helemaal klaar met dit soort gezeik
als jij werkelijk niet WIL inzien dat er in NL super veel gedaan word voor mensen die niet kunnen dan ben ik klaar met praten. dat mensen die wel kunnen maar niet willen zijn aangepakt vind ik alleen maar mooi. ik ben ook een groot voorstander van om de bijstand voor jongeren tot 27 af te schaffen. als je niet kunt prima, maar als je niet wil kun je de tering krijgen. ja, dat is sociaal, want er zijn mensen die wel hard werken die er anders voor opdraaien. dat zou heel asociaal zijn.
in Groningen hebben we overigens een werk/schoolplicht-achtig programma voor -23, dat werkt heel goed.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:04:39 #202
124377 pmb_rug
salvation received
pi_41192097
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 18:28 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hij doet het dus zeer efficient.
wie zegt dat? deze man heeft nauwelijks verantwoordelijkheden.
quote:
Hij wordt zo goed gewaardeerd.
door wie? niet door mij iig en met mij velen. ik ken maar een handjevol mensen die wellicht op de pvda gaan stemmen en dan vaak niet eens op hem. verder heeft hij nog NIETS betekent voor Nederland.
quote:
Zijn werk lijdt er kennelijk niet onder.
daar weet jij niets van. het enige wat hij hoeft te doen is proberen op tv te komen.
quote:
EN HIJ DENK DUS WEL AAN ZIJN GEZIN.
zoals elke vader dat doet. verder is tijd met je gezin geen kwaliteit = kwantiteit formule. je kunt prima 60 uur werken en een fantastische vader zijn.
quote:
Het CDA predikt wel voor GEZINSPOLITIEK, maar Balkenende lult wel maar doet niets. Zijn gezin ziet hem bijkans nooit. Wie is die man die zondags het vlees snijdt.....
hoe weet jij dat?
?Porque no te calles?
pi_41192190
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 12:01 schreef pmb_rug het volgende:

in Groningen hebben we overigens een werk/schoolplicht-achtig programma voor -23, dat werkt heel goed.
Hmfp. Dat is wel de stichting die mij bij de stichting Stikwerk [sic] te werk wou stellen. Ik geef toe, dat was wel zo'n debiel voorstel dat ik nog liever van de straat ging leven, dus in die zin was het effectief, maar echt behulpzaam vond ik het niet.

Mijn broertje heeft nog flink moeite moeten doen om een hem aangeboden stage met werkgarantie (bij geschiktheid na 6 mnd) bij de Rijksuniversiteit via hun te mogen volgen - zij lieten 'm liever thuiszitten geloof ik.

Het is misschien beter dan niks, maar erg tevreden ben ik er niet over .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_41224837
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 12:01 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

deze uitspraak is op niets gebaseerd. uit je spreekwoordelijke duim gezogen. 100% speculatief.
[..]
Het is wel heel logisch. Die 4 uur voegen waarschijnlijk minder toe dan de 4 uur van 32 naar 36. Wet van de afnemende meeropbrengst enzo.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_41263179
quote:
'VVD maakt groot verschil arm en rijk'

GroenLinks vindt dat in het concept-verkiezingsprogramma van de VVD de verschillen tussen arm en rijk heel groot worden gemaakt. Miljarden euro's aan lastenverlichting komen terecht bij mensen die toch al goede banen hebben. Dat wordt betaald door hard te snoeien in de zorg en de sociale zekerheid. "De laagstbetaalden worden dubbel de dupe," aldus fractievoorzitter Femke Halsema.

Zij verwijt de liberalen ook dat die niets willen doen aan de aftrek van de hypotheekrente, niet de AOW-leeftijd willen verhogen en ook de ouderen niet via de belasting mee willen laten betalen aan de AOW: "Daarop ligt een politiek taboe. Ten koste van alles moeten kennelijk de rijke huizenbezitters en de rijkste ouderen worden ontzien; dat zijn immers de potentiėle VVD-kiezers." Groenlinks noemt het "verrassend" dat de VVD een voorstander blijkt van gratis kinderopvang, maar denkt ook dat die partij daar te weinig geld voor uittrekt.
Idem dito voor het CDA. Halsema ben ik geen fan van, maar bij deze zin heeft ze gelijk. Ten koste van zowat alles lopen ze zich in te likken bij (rijke) ouderen en huizenbezitters. Nogal asociaal.
pi_41264534
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 18:07 schreef pberends het volgende:

[..]

Idem dito voor het CDA. Halsema ben ik geen fan van, maar bij deze zin heeft ze gelijk. Ten koste van zowat alles lopen ze zich in te likken bij (rijke) ouderen en huizenbezitters. Nogal asociaal.
Tja wat maakt het hun uit. De aanhang vindt dit alleen maar mooi
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_41265094
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 18:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja wat maakt het hun uit. De aanhang vindt dit alleen maar mooi
Zeg dat dan gewoon. Ze doen alsof ze de redder der vaderland zijn voor heel het volk .
  maandag 28 augustus 2006 @ 19:56:09 #208
124377 pmb_rug
salvation received
pi_41266694
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 15:38 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het is wel heel logisch. Die 4 uur voegen waarschijnlijk minder toe dan de 4 uur van 32 naar 36. Wet van de afnemende meeropbrengst enzo.
er zijn meer krachten aan het werk, zoals een leercurve of gewoon het feit dat het vaak efficienter is om met zo min mogelijk mensen iets te doen (scheelt opleiding etc.). anyway, de resultaten zijn ambiguous en dus is elke uitspraak daaromtrent ongegrond.
?Porque no te calles?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')