abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40915425
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 20:55 schreef Jarno het volgende:

[..]

Plus het feit dat wij waarschijnlijk nooit van dergelijke voorzieningen gebruik kunnen gaan maken...
Solidariteit? Oh nee, dat woord mag alleen gebruikt worden als anderen opdraaien de kosten.
pi_40915447
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:03 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dan had hij zijn bek moeten houden. sorry maar ook in politiek is het wel zo slim om ook een tegenvoorstel te hebben, dan louter hol en populistisch afzeiken. ik denk dat zelfs pvda-ers een beetje moe worden van zijn holle retoriek.
Ach. Het CDA hadd gelijk kritiek op het WAO plan van de PvdA. Ze hebben nu ook nog steeds geen ander plan. Toen ging men ook niet roepen dat het CDA zijn mond moest houden etc. Ik word ook wel eens moe van Bos, maar om dat nou altijd te verondigen vind ik een beetje jammer. Dat doet men met andere politici zoals de kritiek van het cda op de wao plannen ook niet.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_40915451
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:04 schreef nikk het volgende:

[..]

Solidariteit? Oh nee, dat woord mag alleen gebruikt worden als anderen opdraaien de kosten.
En op welke manier zijn de ouderen solidair met ons? De generatie die ongelooflijk veel lasten moet dragen, maar er waarschijnlijk niet van zal kunnen profiteren?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_40915471
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 20:45 schreef -scorpione- het volgende:
Bos moet zijn bakkes houden tot ie zelf met een goed programma komt.
Oh en waarom mag hij geen commentaar geven op de plannen van anderen? Dat gebeurde ook volop toen hij z'n WAO plannen ontvouwde.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_40915474
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:05 schreef Jarno het volgende:

[..]

En op welke manier zijn de ouderen solidair met ons? De generatie die ongelooflijk veel lasten moet dragen, maar er waarschijnlijk niet van zal kunnen profiteren?
Ze hebben bijvoorbeeld je studie betaald.

En hoe rijker de oudere, des te meer geld ze zullen uitgeven in plaats dat ze kosten.
pi_40915501
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Oh en waarom mag hij geen commentaar geven op de plannen van anderen? Dat gebeurde ook volop toen hij z'n WAO plannen ontvouwde.
en toen had ook iedreen kritiek. Het zijn net conspiracy lui. Altijd de argumenten zo draaien dat het erin past.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 17 augustus 2006 @ 21:06:59 #107
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40915517
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:02 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dat geloof je toch zelf niet? Kom op. Maar goed, als je het wilt weten, ik val onder de CAO Gehandicaptenzorg. En geloof me, een 9-to-5 mentaliteit heb ik hier nog maar weinig op kunnen betrappen.
mijn vriendin werkt in de gezondheidszorg. ik vind het ook schandalig hoe weinig zij betaald krijgt voor haar goede wil en (over)werk. onregelmatig, weekend, zwaar lichamelijk werk, echt een belabberd salaris. daar mag best meer aandacht aan besteed worden en dat gaat ook gebeuren aangezien ze direct al een injectie van 125 miljoen nodig hebben.

de ambtenaren die de gemeentehuizen, die steeds groter moeten worden, vervuilen worden steeds minder efficient en volgevreten. die workload moet absoluut omhoog.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_40915533
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:06 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

en toen had ook iedreen kritiek. Het zijn net conspiracy lui. Altijd de argumenten zo draaien dat het erin past.
Ach goedkoop en simpel kritiek leveren kan iedereen . En over een hoop reacties moet je gewoon heenlezen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_40915542
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:05 schreef nikk het volgende:

[..]

Ze hebben bijvoorbeeld je studie betaald.
Oh? En die enorm hoge collegegelden dan?

Begrijp me niet verkeerd, ik ben helemaal voor solidariteit, maar als ik sommige 60+'ers hoor mopperen over 'de jeugd' vanaf hun vakantiehuisje in Zuid-Frankrijk waar ze voor de derde keer dit jaar 6 weken luieren (het zij ze gegund hoor) dan denk ik... tsja.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_40915622
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:06 schreef zoalshetis het volgende:

de ambtenaren die de gemeentehuizen, die steeds groter moeten worden, vervuilen worden steeds minder efficient en volgevreten. die workload moet absoluut omhoog.
Nou, gemeentehuizen worden wél steeds groter maar er lopen zeker niet de legers ambtenaren meer rond zoals 10 of 20 jaar geleden. Het aanname beleid is enorm conservatief wat dat betreft. Daarnaast, moet je iedereen die een 36-urige werkweek 'straffen' omdat er een relatief kleine club gemeente- en rijksambtenaren is die *wellicht* een stukje harder zou kunnen?
pi_40915632
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:07 schreef Jarno het volgende:

[..]

Oh? En die enorm hoge collegegelden dan?
Een fractie van de werkelijke kosten. Daarbij moest er ook nog betaald worden voor het basisonderwijs en het middelbaar onderwijs.
quote:
Begrijp me niet verkeerd, ik ben helemaal voor solidariteit, maar als ik sommige 60+'ers hoor mopperen over 'de jeugd' vanaf hun vakantiehuisje in Zuid-Frankrijk waar ze voor de derde keer dit jaar 6 weken luieren (het zij ze gegund hoor) dan denk ik... tsja.
Tja... daar kunnen we geld van afpakken?
pi_40915686
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:10 schreef nikk het volgende:

Tja... daar kunnen we geld van afpakken?
Afpakken is een vies woord, maar laat ze ook eens onderling solidair zijn.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 21:12:01 #113
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40915697
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:09 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nou, gemeentehuizen worden wél steeds groter maar er lopen zeker niet de legers ambtenaren meer rond zoals 10 of 20 jaar geleden. Het aanname beleid is enorm conservatief wat dat betreft. Daarnaast, moet je iedereen die een 36-urige werkweek 'straffen' omdat er een relatief kleine club gemeente- en rijksambtenaren is die *wellicht* een stukje harder zou kunnen?
ik kan in zekere zin met je meegaan, maar wat is nou vier uur per weekextra om het collectief beter te krijgen?

ik werk soms 60-70 uur per week. maar ons bureau heeft daarmee wel abn-amro als nieuwe klant gekregen vandaag.
pi_40915767
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:12 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik kan in zekere zin met je meegaan, maar wat is nou vier uur per weekextra om het collectief beter te krijgen?
Ik moet dat nog maar zien of dat echt zoveel zoden aan de dijk zet. Daarnaast, wat schiet mijn gezin er volgens het CDA er mee op als ik me níet meer 1 dag extra actief bemoei met de opvoeding? Dat is 1 van de redenen waarom ik me juist prettig voel in een dergelijk bedrijf.
quote:
ik werk soms 60-70 uur per week. maar ons bureau heeft daarmee wel abn-amro als nieuwe klant gekregen vandaag.
Tsja, ik werk wel eens hele weekenden om te migreren, of om onderhoudswerkzaamheden te verrichten en sta dan óók om maandagochtend half 8 weer op de stoep. Het is toch geen wedstrijdje verplassen hoop ik?
pi_40915837
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:11 schreef Jarno het volgende:

[..]

Afpakken is een vies woord, maar laat ze ook eens onderling solidair zijn.
Je bedoelt na jaren belastingen te hebben betaald, misschien zelfs wel volgens de hoogste schijven, moet de rest van het geld ook maar worden afgepakt? En volgens de PvdA plannen ging het om aanvullende pensioenen vanaf 10.000 euro. Nou geloof me, een vakantiehuis in Zuid Frankrijk zul je daar niet van kunnen kopen en rijk ben je dan allerminst. Dat is de ellende van de ambities van de PvdA. Er moet overal zoveel geld bij dat uiteindelijk iedereen eraan zal moeten betalen. Maar alles onder de mom van '' de zwaarste lasten de sterkste schouders'. En aangezien afgunst niemand vreemd is zal men er nog om juichen ook.
pi_40915870
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:16 schreef nikk het volgende:

[..]

Je bedoelt na jaren belastingen te hebben betaald,
Ja hallo, alsof mijn bruto salaris ook mijn netto salaris is zeg, hou op.
pi_40915909
quote:

[..]

Je bedoelt na jaren belastingen te hebben betaald, misschien zelfs wel volgens de hoogste schijven, moet de rest van het geld ook maar worden afgepakt? En volgens de PvdA plannen ging het om aanvullende pensioenen vanaf 10.000 euro. Nou geloof me, een vakantiehuis in Zuid Frankrijk zul je daar niet van kunnen kopen en rijk ben je dan allerminst. Dat is de ellende van de ambities van de PvdA. Er moet overal zoveel geld bij dat uiteindelijk iedereen eraan zal moeten betalen. Maar alles onder de mom van '' de zwaarste lasten de sterkste schouders'. En aangezien afgunst niemand vreemd is zal men er nog om juichen ook.
Dit bedoel ik. Wel dingen roepen, maar je in de plannen verdiepen ho maar.
And that is the news.''
pi_40915918
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:17 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ja hallo, alsof mijn bruto salaris ook mijn netto salaris is zeg, hou op.
Dat maakt ook niet uit lijkt me? Ook ouderen zullen gewoon belasting betalen. De vraag is alleen of je van de AOW een inkomensafhankelijke uitkering maakt.
pi_40915963
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:18 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat maakt ook niet uit lijkt me? Ook ouderen zullen gewoon belasting betalen. De vraag is alleen of je van de AOW een inkomensafhankelijke uitkering maakt.
Wat mij betreft wel, maar dat is off-topic denk ik, het ging hier om de plannen van het CDA.
pi_40916173
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:18 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Dit bedoel ik. Wel dingen roepen, maar je in de plannen verdiepen ho maar.
quote:
Fractieleider Wouter Bos stelde eerder dit jaar voor de AOW te fiscaliseren door gepensioneerden met een aanvullend pensioen (vanaf 10.000 euro per jaar) belasting te laten betalen voor de AOW.
http://www.nrc.nl/binnenland/article415012.ece
quote:
Eerder suggereerde PvdA-leider Wouter Bos dat 65-plussers met een aanvullend pensioen vanaf 10.000 euro zouden moeten gaan bijdragen.
http://www.ad.nl/binnenland/article535558.ece
quote:
Mensen met een AOW en een klein aanvullend pensioen van 10.000 euro of minder zullen helemaal niets merken van maatregelen die de PvdA voorstelt.
http://pvdahilversum.nl/article.php3?id_article=507 (pvda-site nota bene)

En er zijn wel zat andere bronnen te vinden. Dat het hele AOW plan zal worden aangepast of zelfs min of meer de koelkast in verdwijnt doet hier niets aan af.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 21:25:06 #121
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_40916187
quote:

[..]

Je bedoelt na jaren belastingen te hebben betaald, misschien zelfs wel volgens de hoogste schijven, moet de rest van het geld ook maar worden afgepakt? En volgens de PvdA plannen ging het om aanvullende pensioenen vanaf 10.000 euro. Nou geloof me, een vakantiehuis in Zuid Frankrijk zul je daar niet van kunnen kopen en rijk ben je dan allerminst.
Mijn pa heeft een aardig pensioen, en een paar commissariaten, en een tweede huis, en een zeiljacht en een Porsche en een derde vrouw en een tweede midlife crisis en ook nog AOW.

En zijn vriendjes en mijn ooms en tantes doen voor een groot deel hetzelfde. En als student/vakkenvuller bij de AH mag je daaraan mee betalen. Ik ben het helemaal eens met je redenering dat ze al genoeg belasting hebben betaald, maar dit is gewoon ziek en zinloos en slecht voor de economie.

on-topic:
Solidariteit tussen de generaties, my ass.
Daarom dus geen CDA aub.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_40916238
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:24 schreef nikk het volgende:

[..]

[..]

http://www.nrc.nl/binnenland/article415012.ece
[..]

http://www.ad.nl/binnenland/article535558.ece
[..]

http://pvdahilversum.nl/article.php3?id_article=507 (pvda-site nota bene)

En er zijn wel zat andere bronnen te vinden. Dat het hele AOW plan zal worden aangepast of zelfs min of meer de koelkast in verdwijnt doet hier niets aan af.
Dan had je de berichten van de aanpassingen die ze aan het plan hebben gedaan en de uitspraken van Bos dat de 10.000 niet een direct plan waren.
And that is the news.''
pi_40916328
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:26 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Dan had je de berichten van de aanpassingen die ze aan het plan hebben gedaan en de uitspraken van Bos dat de 10.000 niet een direct plan waren.
Oh, een proefballon ( ) dus? Mogen we het plan dan scharen onder luchtfietserij in plaats van een inhoudelijke oplossing?
pi_40916343
Zeg, gaat het hier nou over de PvdA of het CDA?!
  donderdag 17 augustus 2006 @ 21:36:15 #125
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_40916545
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:30 schreef Jarno het volgende:
Zeg, gaat het hier nou over de PvdA of het CDA?!
Geen van beiden, het gaat hier over Bos.

Is z'n lekkere kontje al langsgekomen?
pi_40916719
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:29 schreef nikk het volgende:

[..]

Oh, een proefballon ( ) dus? Mogen we het plan dan scharen onder luchtfietserij in plaats van een inhoudelijke oplossing?
lezen. Blijkbaat wist je dus niet waar je het over had toen je kritiek uitte.
And that is the news.''
  donderdag 17 augustus 2006 @ 22:35:24 #127
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_40919097
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 20:51 schreef zoalshetis het volgende:
dit is idd een goed voorbeeld hoe de maatschappij buiten de cao-mensen in realiteit werkt. zeg maar de groep mensen die het meest balesting betaald.
En die het hardst genaaid worden door links . Want gewoon personeel wil alleen maar overwerken als het hun wat oplevert en veel mensen in het hoger en middel management hebben gewoon een all in loon
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 20:08 schreef Hephaistos. het volgende:
Bos verwijten dat ie geen concreet plan heeft neergelegd terwijl het verkiezingsprogramma nog bekend moet worden is lachwekkend.
Nee, zeiken terwijl je zelf nog geen beter plan hebt dat is niet lachwekend
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 20:17 schreef Hephaistos. het volgende:
Ach, Wouter Bos heeft wel zijn nek uitgestoken door een oplossing aan te reiken voor het AOW-probleem. Evenals de VVD trouwens.
In het CDA-program zie ik tot nu toe alleen maar loze woorden over solidariteit tussen generaties, en overschotten op de begrotingen. Hoe ze die overschotten willen realiseren, en dus hoe ze het AOW-probleem op willen lossen blijven ze verdacht vaag over.
&
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:05 schreef du_ke het volgende:
Je bedoelt die plannen die ze nu al weer aan het veranderen zijn omdat ze zo veel kiezers er mee hebben verloren
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_40919098
quote:
Bos: CDA-programma mist geloofwaardigheid
Het CDA durft geen keuzes te maken, stelt PvdA-leider Wouter Bos. En de vakbond reageert ook kritisch op het verkiezingsprogramma van het CDA. Mark Rutte vindt het programma niet ambitieus genoeg.

Edith Snoey, voorzitter van ABVAKABO FNV, vindt de veertigurige werkweek die de christen-democraten willen invoeren een 'cosmetische operatie'. Veertig uur werken maakt het combineren van werk en zorg een stuk moeilijker. Bovendien kan de arbeidsparticipatie beter omhoog door werklozen aan het werk te krijgen of vrouwen (meer) te laten werken.

Het CDA presenteerde donderdag het concept van het verkiezingsprogramma. Meer werken is een belangrijk onderdeel van dat programma.

Bos
Het CDA loopt weg voor moeilijke keuzes, reageert de PvdA. 'Er staan veel mooie woorden in maar de uitwerking blijft van een ontstellende vaagheid,' zegt PvdA-leider Wouter Bos. Het CDA wil een kleinere overheid, maar dat zou volgens Bos alleen kunnen door te snijden in bijvoorbeeld het onderwijs.

En de 'herijking van de zorg', waarvoor het CDA pleit, betekent volgens Bos dat er in de zorg gesneden zal worden. Het CDA zou onvoldoende duidelijk maken wie de plannen de komende jaren zal moeten betalen.

Balkenende benadrukte dat het beter gaat met Nederland
De christen-democraten presenteerden hun conceptprogramma in Amsterdam, in het huis van de toekomst. Premier Jan Peter Balkenende, beoogd CDA-lijsttrekker, zei daar dat Nederland er nu beter voor staat dan vier jaar geleden.

Dat is niet alleen het werk van het kabinet, maar ook dat van de werkgevers en werknemers. In het programma staat dat de partij wil dat er meer wordt gewerkt, maar in het programma staan ook veel punten over het gezin en jongeren. Zo zouden jongeren verplicht een maatschappelijke stage moeten vervullen (lees het hele programma (pdf) op de site van het CDA).

VVD
En wat vindt de VVD van de CDA-plannen? CDA en VVD willen graag samen verder. Mark Rutte, de lijsttrekker van de VVD, is tevreden met het CDA-programma. 'Een partij waarmee wij zaken kunnen doen,' zegt Rutte. Maar de plannen zijn wel 'weinig ambitieus', vindt Rutte. 'De lat had een tikkeltje hoger gekund.'

Er zijn volgens Rutte juist nu kansen om de economie beter te laten draaien. 'Er is een sterke VVD nodig om het CDA op koers te houden,' meldt Rutte. 'Geschrokken' is Rutte van het onzalige plan om banen te subsidiëren. De Melkertbaan heeft bewezen dat dat niet werkt.
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/110894/index.html
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_40920150
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 22:35 schreef Martijn_77 het volgende:

Nee, zeiken terwijl je zelf nog geen beter plan hebt dat is niet lachwekend
[..]
Ik neem aan dat jij de kritiek van het CDA op de pvda plannen(aow) dan ook vind?
quote:
Je bedoelt die plannen die ze nu al weer aan het veranderen zijn omdat ze zo veel kiezers er mee hebben verloren
Of geld je eerdere argument niet als je er inhoudelijk niet mee eens bent?
And that is the news.''
pi_40923262
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:41 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

lezen. Blijkbaat wist je dus niet waar je het over had toen je kritiek uitte.
Ik wist dondersgoed waar ik het over had. Het is dat de PvdA is verworden tot een zo oportunistisch populustische partij dat zij niet durven te staan voor hun principes zodra dat in de peilingen leidt tot zetelverlies.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 00:32:33 #131
153940 Corelli
1653 - 1713
pi_40923297
Ik vind dat werkgever en werknemer zelf mogen bepalen hoe lang de werkweek duurt.

Ik snap de achterliggende reden wel hoor. Je tuigt eerst een belachelijke pensioen systeem op waar gezonde werkende mensen elkaars pensioen betalen . Dat dreigt compleet spaak te lopen wat niet zo vreemd is want de tijdshorizon van politici is vier jaar (tenzij het om hun eigen post 2e kamer baantje gaat). Om dat te voorkomen ga je vervolgens brullen dat vrouwen langer moeten werken (niet super succesvol dus sindsdien bemoeit de politiek zich ook met kinderopvang ). Dat is niet voldoende dus nu moet iedereen langer werken.
pi_40927305
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:12 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Ik werk niet voor het collectief. Wie 'extra werk voor het collectief' vraagt moet eens gaan buurten bij de grote collectieve ideologiën.

Een beroep doen op gemeenschapszin is één ding, de overheid die de burgers harder wil laten werken om de staatskas te spekken een ander.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_40928197
Goede plannen. Wanneer komen de andere partijen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:20:26 #134
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_40931408
Ook Trouw, van nature toch vaak op dezelfde lijn, heeft forse kritiek op de voorpagina.
quote:

CDA neemt een risico rond de vergrijzing

Om de kosten van de vergrijzing op te vangen zijn volgens het CDA geen bijzondere extra maatregelen (meer) nodig.

De eerdere tekenen dat de christendemocraten een principieel andere richting inslaan dan de PvdA, worden door het verkiezingsprogramma ’Vertrouwen in Nederland, vertrouwen in elkaar’ bevestigd.

De vergrijzing en, meer toegespitst, de mogelijkheden om de AOW-uitgaven financierbaar te houden, worden hét thema van de komende campagne. Het CDA nam daarin de afgelopen maanden al stelling en die standpunten zijn nu ook in het gisteren gepresenteerde programma vastgelegd.

Het CDA acht ingrepen in de AOW, zoals een verhoging van de AOW-gerechtigde leeftijd (wat de VVD voorstelt), of ouderen zelf laten meebetalen aan de AOW (zoals de PvdA voorstelt voor ouderen met een hoger aanvullend pensioen) niet nodig. Het volstaat om oudere werknemers aan het werk te houden en een begrotingsoverschot te creëren van één procent per jaar.

De toon voor de verkiezingsdebatten met de twee andere grote politieke partijen is daarmee gezet. De PvdA kan weggezet worden als de partij van de welbekende jaloeziedenkers (het geld weghalen bij de rijken) en de VVD schopt paniek.

Het CDA neemt echter een risico. Om tot houdbare overheidsfinanciën te komen tijdens de vergrijzingsgolf (na 2010) zal het overschot op de begroting naar drie procent moeten, zo berekende het Centraal Planbureau onlangs. In het verkiezingsprogramma meldt het CDA echter met geen woord dat één procent slechts een tussenstap is. Kennelijk vertrouwen de christen-democraten erop, dat er zoveel oudere werknemers blijven werken of opnieuw gaan werken, dat het draagvlak voor de AOW als vanzelf ruim voldoende wordt. Er komen wel maatregelen om meer mensen aan het werk te krijgen (zoals de mogelijkheid om lagergeschoolden twee jaar een lager minimumloon te geven), maar geen specifieke maatregelen voor oudere werknemers.

Ook mensen met een uitkering worden aangemoedigd te gaan werken: de algemene heffingskorting op de belasting moet verdwijnen. Het daaruit voortvloeiende geld moet naar de arbeidskorting, die alleen werkenden krijgen.

Om een financieringsoverschot van één procent te halen, moet er overigens opnieuw bezuinigd worden. Het CDA wil de overheid verkleinen door slechts een kwart van de door natuurlijk verloop vrijkomende banen te bezetten. Bovendien moet er vier miljard op de zorg bezuinigd worden. Nieuwe investeringen in de samenleving zullen door bezuinigingen elders moeten worden gefinancierd. De extra inkomsten van de overheid door economische groei (naar schatting 6,5 miljard euro) gaan naar een begrotingenoverschot (en dus een versnelde aflossing van de staatsschuld).

Het verkiezingsprogramma ademt in alles de wens het beleid van het kabinet-Balkenende na de verkiezingen van 22 november voort te zetten. Grote nieuwe beleidsinitiatieven zijn niet nodig.

Zelfs de correcties op het beleid van het kabinet-Balkenende zijn niet verrassend. Het CDA keert zich, na in 2003 een regeerakkoord te hebben ondertekend dat het wel mogelijk maakte, weer als vanouds tegen de gekozen burgemeester en het referendum.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:20:50 #135
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_40931422
Het CDA neemt echter een risico. Om tot houdbare overheidsfinanciën te komen tijdens de vergrijzingsgolf (na 2010) zal het overschot op de begroting naar drie procent moeten, zo berekende het Centraal Planbureau onlangs. In het verkiezingsprogramma meldt het CDA echter met geen woord dat één procent slechts een tussenstap is.

Was een eye-opener voor mij.
pi_40934314
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 11:20 schreef Hephaistos. het volgende:
Ook Trouw, van nature toch vaak op dezelfde lijn, heeft forse kritiek op de voorpagina.
[..]
fantastische plannen idd
And that is the news.''
pi_40934360
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 11:20 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Trouw heeft volgens mij gedurende de hele kabinetsperiode al best wel veel kritiek op het CDA.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 16:51:50 #138
59118 digispeed
gegarandeerd succes
pi_40940860
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 17:54 schreef type_29 het volgende:
CDA moet kapot!!!
ik wil PC privé terug gvd!
wat een bullshit. waarom zou de overheid (wij als belastingbetaler dus) mee betalen aan jou
pc-eetje. je spaart maar wat langer voor dat ding. Ik blijf er bij dat Nederlanders verwend zijn/worden door de overheid. Wat meer eigen verantwoording zou niet slecht zijn.
De wereld is wat iemand eigenlijk wil zien
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 19:33:51 #139
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40944709
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 04:36 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik werk niet voor het collectief. Wie 'extra werk voor het collectief' vraagt moet eens gaan buurten bij de grote collectieve ideologiën.

Een beroep doen op gemeenschapszin is één ding, de overheid die de burgers harder wil laten werken om de staatskas te spekken een ander.
je snapt me prima en je wil graag jouw situatie schetsen. ik leef met je mee als individueel, maar je kan niet ontkennen dat mensen die veel belasting betalen ook veel aan sociale dienstverlening doen. vaak ongewild en ongewenst, maar tegen de bld kan je niet op.
pi_40945362
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 19:33 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je snapt me prima en je wil graag jouw situatie schetsen. ik leef met je mee als individueel, maar je kan niet ontkennen dat mensen die veel belasting betalen ook veel aan sociale dienstverlening doen. vaak ongewild en ongewenst, maar tegen de bld kan je niet op.
En dus? Ik wijs een beroep door de staat op mijn arbeid af. Ik werk voor mezelf, niet voor het collecief. Dat het collectief profiteert van mijn arbeid is mooi - maar niet mijn reden.

En ik vind het geen goed idee als de overheid namens het collecief de burgers vraagt collecief harder te werken. De overheid heeft het maar te doen met de hoeveelheid arbeid die men vrijwillig levert - dat ze daarvan geld afnemen wat voor een belangrijk deel onvrijwillig wordt afgestaan is genoeg.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_40945409
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 19:54 schreef sigme het volgende:

[..]

En dus? Ik wijs een beroep door de staat op mijn arbeid af. Ik werk vor mezelf, niet voor het colecief. Dat het collectief profiteert van mijn arbeid is mooi - maar niet mijn reden.

En ik vind het geen goed idee als de overheid namens het collecief de burgers vraagt collecief harder te werken. De overheid heeft het maar te doen met de hoeveelheid arbeid die men vrijwillig levert - dat ze daarvan geld afnemen wat voor een belangrijk deel onvrijwillig wordt afgestaan is genoeg.
Dat ze bij het cda 40 uur willen werken moeten ze dan doen. De rest kan je niet gaan dwingen. Dat ben ik met je eens. Het is geen communisme hier dat iedereen werkt voor vadertje staat.
And that is the news.''
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:04:57 #142
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40945704
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 19:54 schreef sigme het volgende:

[..]

En dus? Ik wijs een beroep door de staat op mijn arbeid af. Ik werk voor mezelf, niet voor het collecief. Dat het collectief profiteert van mijn arbeid is mooi - maar niet mijn reden.

dream on. we leven in een staat waar iedereen kan leven. dat geld wordt echt niet alleen met de gaswinning gehaald. ik lever mijn deel in als de welvaart daarmee omhoog gaat. en ik kan niet anders, als ik geen belasting betaal riskeer ik gevangenisstraf, ook al vind ik dat het geld volkomen verkeerd gebruikt wordt de afgelopen 30 jaar.
pi_40960563
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 20:04 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dream on. we leven in een staat waar iedereen kan leven. dat geld wordt echt niet alleen met de gaswinning gehaald. ik lever mijn deel in als de welvaart daarmee omhoog gaat. en ik kan niet anders, als ik geen belasting betaal riskeer ik gevangenisstraf, ook al vind ik dat het geld volkomen verkeerd gebruikt wordt de afgelopen 30 jaar.
Ik kan ook niet veel anders dan mee doen, maar ik ga écht geen 40 uur werken omdat de overheid dat zo leuk zou vinden. Hoevaak ze er ook een moreel appèl op doen, ik blijf, en mijn liefste ook, lekker net genoeg werken om de kost te verdienen.

Ze vragen mij en mijn generatiegenoten om meer uren te werken opdat we de AOW van de babyboomers veilig stellen. Me neus . Dáár hadden ze nou prima de aardgasbaten voor kunnen gebruiken.
pi_40960761
Dat wordt dus de belastingen verlogen voor paartjes met 2 deeltijdbanen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_40965332
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 05:02 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik kan ook niet veel anders dan mee doen, maar ik ga écht geen 40 uur werken omdat de overheid dat zo leuk zou vinden. Hoevaak ze er ook een moreel appèl op doen, ik blijf, en mijn liefste ook, lekker net genoeg werken om de kost te verdienen.

Ze vragen mij en mijn generatiegenoten om meer uren te werken opdat we de AOW van de babyboomers veilig stellen. Me neus . Dáár hadden ze nou prima de aardgasbaten voor kunnen gebruiken.
Inderdaad, bovendien is het CDA toch ook voor de vrije markt. Een bedrijf vraagt zich bij een prijsverhoging toch ook niet af of de minder kapitaalkrachtigen dit wel kunnen betalen. Of wat de persoonlijke gevolgen zijn voor iemand als ze deze ontslaan ?

Maar degene die de komende decennia op de arbeidsmarkt verkeren, zouden wel met de externe effecten rekening moeten houden van hun persoonlijke keuzen ?
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:03:00 #146
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40965473
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 16:33 schreef Genverbrander het volgende:
Hoe is het mogelijk dat ze na al die decennia nog steeds met de zin 'Het gezin als hoeksteen van de samenleving' komen.
omdat 99% van de criminaliteit en problemen van de samenleving zijn terug te herleiden tot de jeugd van mensen en dus het gezin. Slechte opvoeders maken slechte kinderen. Elk initiatief om gezinnen stabieler en capabeler te maken MOET gesteund worden!! We mogen geen middel ongebruikt laten om kinderen een onbezorgde jeugd te geven waarin zij zich optimaal kunnen ontwikkelen tot steunpilaren voor de samenleving, in werk en priveleven.

Mensen met kinderen zijn DE investeerders in de toekomst van Nederland en verdienen dus alle steun van de maatschappij. Aan mensen zonder kinderen heeft de samenleving na hun overlijden niets meer.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_40965569
Terug naar 40 uur.......daar gaat je extra werkgelegenheid. Nep oplossing dus.
pi_40966018
Het CDA wil koste-wat-kost de AOW en de hypotheeksubsidie onveranderd handhaven.
Dat kost wagonladingen met geld en die moeten natuurlijk wel ergens vandaan komen.
Dat zullen de werkenden extra moeten ophoesten.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:37:03 #149
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_40966354
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 13:03 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

omdat 99% van de criminaliteit en problemen van de samenleving zijn terug te herleiden tot de jeugd van mensen en dus het gezin. Slechte opvoeders maken slechte kinderen. Elk initiatief om gezinnen stabieler en capabeler te maken MOET gesteund worden!! We mogen geen middel ongebruikt laten om kinderen een onbezorgde jeugd te geven waarin zij zich optimaal kunnen ontwikkelen tot steunpilaren voor de samenleving, in werk en priveleven.

Mensen met kinderen zijn DE investeerders in de toekomst van Nederland en verdienen dus alle steun van de maatschappij. Aan mensen zonder kinderen heeft de samenleving na hun overlijden niets meer.
Daar zou ik dan wel weer een goede onderbouwing van willen zien. Succes!
pi_40987269
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 13:06 schreef EchtGaaf het volgende:
Terug naar 40 uur.......daar gaat je extra werkgelegenheid. Nep oplossing dus.
Idd, ipv mensen langer te laten werken en hierdoor anderen aan de kant te laten staan, getuigd niet van gezond verstand.
Ik ben met mijn 36 uur per week en 49 vrije dagen per jaar, bevoorrecht, maar zeer tevreden!
Ik ben niet te beroerd om te werken maar dit patroon bevalt mij uitstekend.
Als er al een tekort zou zijn op de arbeidsmarkt zou het naar mijn idee wenselijk zijn om de mensen die nu aan de kant staan mee te laten doen om het tekort op te lossen.
Dit zou je kunnen doen door belastingtechnische maatregelingen in te voeren waar zowel een werkgever als werknemer wat aan heeft.
Het hoeft niet altijd 'kassa' voor de overheid te zijn?
Dit soort beleid is te beperkt, denkt niet na, is niet dynamisch, laat staan flexibel.
Helaas is dit wel het probleem wat speelt, tel uit je winst...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')