Ja.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dus op het moment dat je geen 2e paspoort ophaalt mag je blijven?
Dat zou je mij nooit zien posten.quote:
Ja dus.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:44 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Dat zou je mij nooit zien posten.
Ja, want dan is er geen grond om je uit te zetten he.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar het maakt dus allemaal geen ruk uit hoe goed je geïntegreerd bent als je maar alleen een nederlands paspoort hebt?
Je legt me woorden in de mond.quote:
Nu toon je aan hoe debiel je bent. Bedankt!quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou en? Deed men ook bij Van der Ven.
Van der Ven is een vieze landverrader en weinig zou mij meer plezier geven als hem bij zijn smerige ongetrimde baard beet te pakken en z'n kneuzenkop langdurig tegen een betonnen vloer te rammen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou en? Deed men ook bij Van der Ven.
quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:44 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Dat zou je mij nooit zien posten.
Dat betekend nog niet dat je zomaar het Nederlanderschap kunt afnemen. Hier bestaan al een hele hoop andere topics over, en tenzij je de Rijkswet op het Nederlanderschap op de wijze wil aanpassen zoals in 1935 de Rijkswet op het Duitse staatsburgerschap werd aangepast met betrekking tot Joden, zit je aan al die Nederlandse Marokkanen vast.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:28 schreef DenniZZ het volgende:
De meesten hebben een dubbel paspoort, jammer voor hen, gelukkig voor ons.
Nee, want autochtonen hebben allemaal en baan en doen nooit iets crimineels.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:46 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Ja, want dan is er geen grond om je uit te zetten he.
-edit-quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:53 schreef maartena het volgende:
[..]
1935 de Rijkswet op het Duitse staatsburgerschap werd aangepast met betrekking tot Joden,
Waar zie je mij dat beweren?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, want autochtonen hebben allemaal en baan en doen nooit iets crimineels.
Is toch zo of niet? Niet dat die Van der Ven zo'n lekker gastje was.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:49 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Nu toon je aan hoe debiel je bent. Bedankt!
Moet je je eigen posts eens nalezen. Het is dat de term racist achterhaald is, maar als er eentje is die racistisch en bevooroordeeld is, dan ben jij het wel.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:57 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Waar zie je mij dat beweren?
Als een buitenlander hier komt, vervolgens het criminele circuit ingaat moet hij gewoon uitgezet worden. En dan neem je je NL paspoort maar lekker mee, hang hem boven je bed dan heb je een mooi aandenken aan wat jezelf verpest hebt. Wat moet de Nederlandsche staat met dit soort mensen? We hadden ze inderdaad nooit binnen moeten laten, maar daarom mogen we ze toch wel uitzetten als we ze betrappen op het overtreden van onze wetten?
In de echte wereld hebben we wetten die dergelijke willekeur voorkomen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:57 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Als een buitenlander hier komt, vervolgens het criminele circuit ingaat moet hij gewoon uitgezet worden. En dan neem je je NL paspoort maar lekker mee, hang hem boven je bed dan heb je een mooi aandenken aan wat jezelf verpest hebt. Wat moet de Nederlandsche staat met dit soort mensen? We hadden ze inderdaad nooit binnen moeten laten, maar daarom mogen we ze toch wel uitzetten als we ze betrappen op het overtreden van onze wetten?
Verman jezelf.quote:
Alsof geen-Nederlander zijn ook maar IETS met ras te maken heeftquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Moet je je eigen posts eens nalezen. Het is dat de term racist achterhaald is, maar als er eentje is die racistisch en bevooroordeeld is, dan ben jij het wel.
Er is al een wetsvoorstel geweest om het Nederlanderschap af te nemen van de zware criminelen die een dubbel paspoort hebben. Moordenaars en verkrachters dus. Het was een voorstel van Verdonk, dat zelfs onder de eigen VVD achterban maar weinig support kreeg, en ook maar erg weinig van coalitiepartner VVD. Het voorstel werd verworpen en weer in de kast gezet.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:33 schreef DenniZZ het volgende:
Een wetsaanpassing lijkt me hier op zijn plaats. Een gast heeft zich te gedragen, zoniet dan mag hij vertrekken. Onze wetten worden tegen ons gebruikt, daar kunnen we nu nog wat aan doen.
In jouw ogen misschien.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Moet je je eigen posts eens nalezen. Het is dat de term racist achterhaald is, maar als er eentje is die racistisch en bevooroordeeld is, dan ben jij het wel.
Wat in het vat zit verzuurt niet.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:01 schreef maartena het volgende:
[..]
Er is al een wetsvoorstel geweest om het Nederlanderschap af te nemen van de zware criminelen die een dubbel paspoort hebben. Moordenaars en verkrachters dus. Het was een voorstel van Verdonk, dat zelfs onder de eigen VVD achterban maar weinig support kreeg, en ook maar erg weinig van coalitiepartner VVD. Het voorstel werd verworpen en weer in de kast gezet.
Waarom probeer je Nederland altijd te vergelijken met de in jouw ogen achterlijke Islamitische landen. Ze zijn in je ogen neem ik aan niet voor niets achterlijk. Wil je het niet racistisch noemen, dan noem ik het discriminerend. I dont give a fuck, maar dergelijke uitspraken getuigen van een zeer laag intelligentieniveau.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:00 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Alsof geen-Nederlander zijn ook maar IETS met ras te maken heeft
Hoe gaan ze in Marokko eigenlijk om met immigraten die de boel verneuken? Juist.
Inderdaad goed gepekeld is alles houdbaar...quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:03 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Wat in het vat zit verzuurt niet.
Eens.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:57 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Als een buitenlander hier komt, vervolgens het criminele circuit ingaat moet hij gewoon uitgezet worden.
quote:En dan neem je je NL paspoort maar lekker mee,
Bekijk het verkiezingsprogramma van het CDA - afpakken staatsburgerschap & uitzetting bij terrorismeveroordeling.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:01 schreef maartena het volgende:
[..]
Er is al een wetsvoorstel geweest om het Nederlanderschap af te nemen van de zware criminelen die een dubbel paspoort hebben. Moordenaars en verkrachters dus. Het was een voorstel van Verdonk, dat zelfs onder de eigen VVD achterban maar weinig support kreeg, en ook maar erg weinig van coalitiepartner VVD. Het voorstel werd verworpen en weer in de kast gezet.
Het Nederlands staatsburgerschap is niet iets waar je maar even aan gaat sleutelen omdat een bepaalde groep Nederlanders een hogere hoeveelheid criminaliteit genereerd dan het gemiddelde.
Oplossingen als "uitzetten" en "afpakken" gaan niet echt werken. Niet onder een Democratie zoals Nederland, met een Grondwet die gelijke rechten garandeerd. In een Facistische staat met een sterke leider is natuurlijk van alles mogelijk.....
Als de crimineel in kwestie geen NL paspoort zou hebben is een discussie erover helemaal nutteloos. Weg ermee.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Eens.
[..]
Waar komt dat NL paspoort ineens vandaan?
Hoe dan ook - als je het hebt over wie op latere leeftijd een Nederlands paspoort heeft gekregen, dus de genaturaliseerden, dan zit er nog wel wat in, vind ik. Het is zelfs zo dat die -onder strikte voorwaarden- die naturalisatie kunnen verliezen, nu al.
Maar wie als Nederlander geboren is - daar blijf je af. Of ze nou 1, 2 of 25 staatsburgerschappen hebben - geboren Nederlander is geboren Nederlander, totdat daarvan vrijwillig afstand gedaan wordt.
Geen idee, onderbouw het eens?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:00 schreef -IksRee- het volgende:
Hoe gaan ze in Marokko eigenlijk om met immigraten die de boel verneuken? Juist.
Wij ons? Jij woont niet in Nederland.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:09 schreef maartena het volgende:
[..]
Geen idee, onderbouw het eens?
En vind jij dat wij ons in Nederland moeten vergelijken met de immigratiewetten en hoe men immigranten behandeld in een niet-Westers land zoals Marokko? Het barst in Marokko overigens van de illegalen, voornamelijk uit landen ten zuiden van de Sahara, die hopen op een reisje naar Europa.
Te makkelijke ontwijking van de vraag. Altijd grote woorden over achterlijke Marokkanen, maar als ze een net iets strengere wetgeving hebben dat wel gelijk willen kopieren...quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:09 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Wij ons? Jij woont niet in Nederland.
Helaas blijkt ons rechtssysteem te soft. Dus moeten we dat aanpassen. In Amerika zijn ze ook veel strenger, net als in veel landen. Dus hoe kom je erbij om te denken dat we het Marokkaanse systeem willen kopiëren?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:16 schreef D1 het volgende:
[..]
Te makkelijke ontwijking van de vraag. Altijd grote woorden over achterlijke Marokkanen, maar als ze een net iets strengere wetgeving hebben dat wel gelijk willen kopieren...
Hoezo hypocriet?
Heb ik ook geen problemen mee. En voor zover ik weet kunnen we in Nederland mischien 1 terrorist uitzetten, namelijk de moordenaar van van Gogh. En het is nog steeds een vraagstuk of die moord onder de wettelijke beschrijving van terrorisme valt.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:08 schreef sigme het volgende:
Bekijk het verkiezingsprogramma van het CDA - afpakken staatsburgerschap & uitzetting bij terrorismeveroordeling.
Dat kan wel zo zijn.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 16:59 schreef maartena het volgende:
<knip>
En dan klagen wij dat moslims hoofddoekjes dragen of aanstekelijk lesmateriaal op moslimscholen verspreiden.
Kom nou, we kijken niet eens in onze eigen achtertuin.
Maar ook in Amerika hebben mensen met de dubbele nationaliteit rechten. Sterker nog, zelfs de twee Amerikanen die veroordeeld zijn voor terrorisme door voor de Taliban te vechten zijn hun staatsburgerschap niet kwijtgeraakt. Het staatsburgerschap is vrij heilig, en zo hoort het ook. Daar sleutel je niet aan als je het niet eens bent met een bepaalde bevolkingsgroep in je land.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:22 schreef DenniZZ het volgende:
Helaas blijkt ons rechtssysteem te soft. Dus moeten we dat aanpassen. In Amerika zijn ze ook veel strenger, net als in veel landen.
Je gaf in ieder geval aan dat je wist hoe men lastige immigranten in Marokko aanpakt, en je zinsopbouw gaf te kennen dat je daar wel sympathie voor had.quote:Dus hoe kom je erbij om te denken dat we het Marokkaanse systeem willen kopiëren?
Ja, en daarom weet ik niets over Nederland.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:09 schreef DenniZZ het volgende:
Wij ons? Jij woont niet in Nederland.
Dat was ik niet.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:45 schreef maartena het volgende:
Je gaf in ieder geval aan dat je wist hoe men lastige immigranten in Marokko aanpakt, en je zinsopbouw gaf te kennen dat je daar wel sympathie voor had.
Omdat de laatste keer dat een bepaalde minderheid minder rechten kreeg in Europa in de jaren 30 was in Duitsland. (En buiten Europa gebeurde dit tot 1965 ongeveer in de VS, en tot 1988 in Zuid Afrika).quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:39 schreef Bloemkool het volgende:
Waarom moeten moslims gelijke rechten hebben
Makkelijk praten vanuit Amerika!quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:56 schreef maartena het volgende:
[..]
Omdat de laatste keer dat een bepaalde minderheid minder rechten kreeg in Europa in de jaren 30 was in Duitsland. (En buiten Europa gebeurde dit tot 1965 ongeveer in de VS, en tot 1988 in Zuid Afrika).
Het gelijke recht is een van de grondbeginselen van onze democratische staat, en als we daaraan gaan sleutelen omdat we een bepaalde minderheid in Nederland niet zo aardig vinden, dan zijn we geen haar beter dan de Nazi's die in Duitsland ook de gelijkheid uit de grondwet sloopten om Joden te kunnen vervolgen.
Lees de quote in mijn sig maar eens goed door.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both"
Het inperken van vrijheden zoals gelijke rechten voor iedereen is gevaarlijk. Een addendum waarin staat "behalve moslims" aan onze grondwet, daar pas ik voor.
Fijn, dan mogen er volgens jouw redenering dus ook geen topics meer geopend worden over de VS en haar politiek, want al die topicopeners.... die wonen niet in de VS, dus wat kunnen zij nou in hemelsnaam weten?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:55 schreef DenniZZ het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel een logisch argument?
Is dat het enige waar je vanaf nu commentaar op gaat hebben, of ga je ook nog inhoudelijk reageren? Tis wel heel makkelijk om zo een discussie af te wenden natuurlijk.....quote:
Doe nou niet net alsof we hier zulke grote problemen hebben...quote:
Of zoals moslims die in zo'n beetje ieder land wat ze besturen aparte regels voor niet-moslims hebben. Maar dat verzwijg je even, want dat past niet in het zielige moslim en boze blanke plaatje.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:56 schreef maartena het volgende:
[..]
Omdat de laatste keer dat een bepaalde minderheid minder rechten kreeg in Europa in de jaren 30 was in Duitsland. (En buiten Europa gebeurde dit tot 1965 ongeveer in de VS, en tot 1988 in Zuid Afrika).
Het gelijke recht is een van de grondbeginselen van onze democratische staat, en als we daaraan gaan sleutelen omdat we een bepaalde minderheid in Nederland niet zo aardig vinden, dan zijn we geen haar beter dan de Nazi's die in Duitsland ook de gelijkheid uit de grondwet sloopten om Joden te kunnen vervolgen.
Oh leuk zeg. Een uitspraak van een 17e eeuwse knakker die slavernij normaal vond.quote:Lees de quote in mijn sig maar eens goed door.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both"
Wat heb JIJ in godsnaam te maken met ONZE grondwet? Juist. NIETS!quote:Het inperken van vrijheden zoals gelijke rechten voor iedereen is gevaarlijk. Een addendum waarin staat "behalve moslims" aan onze grondwet, daar pas ik voor.
En dat is voor jou voldoende reden om de wet in Nederland, een westers land, aan te passen aan wetgevingen die in een niet-westers land gangbaar zijn?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 21:41 schreef -IksRee- het volgende:
Of zoals moslims die in zo'n beetje ieder land wat ze besturen aparte regels voor niet-moslims hebben. Maar dat verzwijg je even, want dat past niet in het zielige moslim en boze blanke plaatje.
Dan moet je niet het "hele verhaal een leugen" noemen natuurlijk, want de landen en opmerkingen die ik gemaakt heb gelden in principe nog steeds. Maar nogmaals, is het feit dat in dergelijke landen een wetgeving heerst die niet-moslims apart stelt van moslims reden genoeg om dit in Nederland ook maar te gaan toepassen?quote:Verder is je hele verhaal een leugen want tot op de dag van vandaag gelden in landen zoals Albanie, Turkije en Bosnie aparte regels voor niet-moslims.
Ik ben Nederlander, en dus geldt die grondwet voor mij zodra ik voet op Nederlandse bodem zet. Dus overdrijf niet zo, en maak er geen drama van dat ik niet in Nederland woon, want dat is natuurlijk grote onzin. Door dit soort opmerkingen verlaag je je eigenlijk tot het niveau van "hou je kop, want je woont hier niet". Zolang JIJ het recht hebt te reageren op topics die niet over Nederland gaan (maar bijvoorbeeld over Iran of Israel) heb ik net zoveel recht om te reageren op topics over Nederland.quote:Wat heb JIJ in godsnaam te maken met ONZE grondwet? Juist. NIETS!
Dat maakt de uitspraak nog niet minder relevant.quote:Oh leuk zeg. Een uitspraak van een 17e eeuwse knakker die slavernij normaal vond.
Ik vind het aanpassen van een grondwet die het mogelijk maakt mensen van een bepaalde afkomst minder rechten te geven dan mensen van een andere afkomst niet normaal, ongeacht welk land dit in gebeurd, of welke afkomst ze hebben.quote:En wat dat betreft verdedig je de verkeerde: als 1 groep uitzonderingen in grondwetten zou willen hebben zijn het moslims wel: voor niet-moslims dan.
Goddomme knul, als die bakkes van jou in enige verhouding staat tot jouw intelligentie dan is het een godvergeten wonder dat daar nog geen kamervragen over gesteld zijn. En dan durf jij te praten over hoofddoekjes, man ze zouden je moeten verplichten één te dragen...quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 21:41 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Of zoals moslims die in zo'n beetje ieder land wat ze besturen aparte regels voor niet-moslims hebben. Maar dat verzwijg je even, want dat past niet in het zielige moslim en boze blanke plaatje.
Verder is je hele verhaal een leugen want tot op de dag van vandaag gelden in landen zoals Albanie, Turkije en Bosnie aparte regels voor niet-moslims.
[..]
Oh leuk zeg. Een uitspraak van een 17e eeuwse knakker die slavernij normaal vond.
[..]
Wat heb JIJ in godsnaam te maken met ONZE grondwet? Juist. NIETS!
En wat dat betreft verdedig je de verkeerde: als 1 groep uitzonderingen in grondwetten zou willen hebben zijn het moslims wel: voor niet-moslims dan.
Hou nou eens op met zeuren dat ik in de Verenigde Staten woon. Waarom zou ik daardoor minder kennis hebben over Nederland? En ik ben nog steeds een Nederlands staatsburger.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:00 schreef -IksRee- het volgende:
Wat nou WE in DIT land? Jij zit verdomme 12.000 km verderop man![]()
TS is een notoire leugenaar. Zie ook dit topic: SP geeft gratis cursus Islam voor beginners waarin hij weer eens een leugen tracht te verspreiden door te rommelen met teksten van anderen. Gelukkig doet hij het zo opzichtig en slecht dat het altijd snel opvalt.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 08:21 schreef Megumi het volgende:
Je zou even je bron helemaal moeten posten TS. Want dan lees je dat het een fout was. En dat de foto gewoon toegestaan is.
Toch is het op het gebied van veiligheid wel noodzakelijk. Sterker nog: bij de politie hanteren ze al jaren een beleid waarbij bepaalde groepen in een risicoprofiel worden geplaatst. Er moet wetgeving komen waardoor moslims geweerd kunnen worden bij bijvoorbeeld evenementen met een hoog risicoprofiel. Puur voor onze veiligheid.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 22:06 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik vind het aanpassen van een grondwet die het mogelijk maakt mensen van een bepaalde afkomst minder rechten te geven dan mensen van een andere afkomst niet normaal, ongeacht welk land dit in gebeurd, of welke afkomst ze hebben.
Moslims maken vooral zichzelf tot uitzondering. Als het nodig is voor het landsbelang en voor de veiligheid om een extra clausule in de grondwet op te nemen: graag!quote:Maar jij vind het blijkbaar wel aanvaardbaar er een uitzondering in de Nederlandse grondwet zou moeten komen die moslims minder rechten geeft. Onder het motto "zij doen het in hun eigen land, dus kunnen wij het ook wel hier doen"?
Je verkoopt onzin nu.quote:De grondwet in Nederland en in verreweg de meeste westerse landen garandeerd gelijke rechten voor iedereen. En dat geldt dus net zo goed voor Gereformeerden in Rijssen als voor Marokkanen in Rotterdam. Nederland hoeft zich niet te verlagen naar de standaard van niet-Westerse of niet-Democratische landen waar dat wellicht de gewoonste zaak van de wereld is.
Dat is iets héél anders dan onderscheid maken in de wet. Dat de grondwet onderscheid in de wet verbiedt betekent niet dat iedereen gelijk is, of gelijk behandeld moet worden. Het betekent dat je in de wet geen bepalingen mag opnemen die aan de ene mens dit recht toe kennen en aan de andere mens dat. De wet is voor alle Nederlanders gelijk.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 02:25 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Toch is het op het gebied van veiligheid wel noodzakelijk. Sterker nog: bij de politie hanteren ze al jaren een beleid waarbij bepaalde groepen in een risicoprofiel worden geplaatst. Er moet wetgeving komen waardoor moslims geweerd kunnen worden bij bijvoorbeeld evenementen met een hoog risicoprofiel. Puur voor onze veiligheid.
Landsbelang en veiligheid zijn nooit gediend bij minderwaardige clausules.quote:[..]
Moslims maken vooral zichzelf tot uitzondering. Als het nodig is voor het landsbelang en voor de veiligheid om een extra clausule in de grondwet op te nemen: graag!
Bron?quote:[..]
Je verkoopt onzin nu.
In landen als Frankrijk kun je door de overheid worden uitgezet op basis van je ethnische achtergrond, i.c.m staatsgevaarlijk gedrag.
Ik hoor jullie wel weer tegen de tijd dat blijkt dat juist dogmatischer moslims, hun organisaties en hun invloed op maatschappij, politiek etc zich blijken te handhaven dankzij de uitzonderingsregeltjes en subsidies die de christenen voor zichzelf veroverd hebben - op basis van religieuze overtuiging.quote:Bovendien begint dat refereren aan christenen uit de bibblebelt nu echt lachwekkend te worden. Kom eens met iets beters.
quote:Op donderdag 17 augustus 2006 16:59 schreef maartena het volgende:
[..]
En dan heb je dus plaatsen zoals Urk, Rijssen, Putten, Staphorst, en diverse anderen. Mijn katholieke oma behoort tot de 5% katholieken in Rijssen, wat dus voor de overige 95% een zwaar gereformeerde stad is.
Op zondag lopen de vrouwen daar verplicht in lang, bedekte jurken met hoeden. Zo'n beetje de hele stad gaat tweemaal naar de kerk. Het huis van mijn Oma ligt toevallig aan een route die veel gebruikt werd door wandelende kerkgangers (want de auto op zondag, dat mag dus niet), en zelfs als het 30+ graden is zie je nooit een vrouw op zondag met ontblote armen.
Kroegen sluiten zaterdagavond om 12:00, want dan begint de heilige zondag. Op zondag is sowieso helemaal niets open, wellicht met uitzondering van een restaurant dat toevallig een katholieke eigenaar heeft. Maar hen die op zondag werken worden met de nek aangekeken. Op Maandag gaat de leraar de klas langs, en oh wee als je op zondag niet naar de kerk bent geweest. Er heerst een zware sociale controle op waar school leraren op zondag dus tellen hoeveel van zijn leerlingen in de kerk waren.
Intimidatie is aan de orde van de dag, met name bij vrouwen die echt binnen de gezinnen een tweederangs bestaan leiden. Van de buitenkant valt het niet zo op, maar ik heb familie daar wonen die er van alles over kan vertellen. Verkrachtingen worden nog wel eens onder de mat geschoven, en komen sowieso niet in de lokale krant te staan. Er wordt geen publieke bekendheid gegeven aan de dader zoals je wel eens in lokale kranten ziet, of bij het politiebureau in de vorm van aanplakbiljet. Binnen de zwaar gereformeerde gemeenschap word er gewoon niet over gesproken.
En eerwraak? In 2004 werd in Nederland nog een 18 jarig (gereformeerd) meisje doodgereden door gereformeerden omdat ze omging met een Turkse jongen. Binnen de gerformeerde gemeenschap en op zwaar gereformeerde scholen bestaat nog steeds de macht en intimidatie van de dominiee. Homohaat word gepredikt in zowel de kerk als op scholen. Het lesplan van sommige zwaar gereformeerde scholen is meer anti-westers dan wat er op islamitische scholen word gegeven.
De SGP wil het verbieden dat vrouwen in de politiek zitten, en eigenlijk willen ze helemaal niet dat vrouwen werken. Het is zelfs zo ver heen in die partij dat ze een officiele waarschuwing van de VN hebben gekregen jegens hun standpunt tegen vrouwen, een uniekum in de EU waar dit voor het eerst voorkwam sinds WO2.
En dan klagen wij dat moslims hoofddoekjes dragen of aanstekelijk lesmateriaal op moslimscholen verspreiden.
Kom nou, we kijken niet eens in onze eigen achtertuin.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |