Het verschil tussen hardstyle is juist het feit dat hardstyle opgebouwd is om een melodie, en hardcore niet...quote:Op vrijdag 15 september 2006 15:12 schreef rtim1980 het volgende:
[..]
Het ging om het vergelijk met hardcore. Je doet t nu voordoen alsof Hardstyle hele melodieuze muziek is En dat is gewoon niet zo. Hardcore OOK niet, maar daar ging t niet om.![]()
Opgebouwd om een melodie ? En hardcore is opgebouwd om de bass ?quote:Op vrijdag 15 september 2006 15:39 schreef scarefreak het volgende:
[..]
Het verschil tussen hardstyle is juist het feit dat hardstyle opgebouwd is om een melodie, en hardcore niet...
Ja ook net binnen. Erg lekker jaquote:Op vrijdag 15 september 2006 16:35 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Tuneboy - Just A Detail (TBY Still Loves The Reverse Bass Mix)
vette plaat
Maar hardstyle dus meer muziek is...(als je kijkt naar melodie)quote:Op vrijdag 15 september 2006 15:12 schreef rtim1980 het volgende:
[..]
Het ging om het vergelijk met hardcore. Je doet t nu voordoen alsof Hardstyle hele melodieuze muziek is En dat is gewoon niet zo. Hardcore OOK niet, maar daar ging t niet om.![]()
wat is dit nou weer voor onzin. er is genoeg melodieuze hardcore die niet 'opgebouwd is om een melodie' en er is net zoveel hardstyle waarbij de doelstelling alleen beuken is zonder een fatsoenlijke melodie.quote:Op vrijdag 15 september 2006 15:39 schreef scarefreak het volgende:
[..]
Het verschil tussen hardstyle is juist het feit dat hardstyle opgebouwd is om een melodie, en hardcore niet...
quote:Op vrijdag 15 september 2006 23:50 schreef renz0r het volgende:
Zijn jullie nog wakker? LAAT JE DAN GODVERDOMME HOREN!!!
1 2 3 STAMPUHHH!!!
Het orgineel was al vet, deze klinkt ook erg lekkerquote:Op vrijdag 15 september 2006 23:28 schreef mstx het volgende:
Bad Boyz - Wicked Soundz (Digital Punk Remix)
Mee eens, dat nummer is echt té vaak gedraaid. Er is wel een nieuwe remix, die is dan wel ok......quote:
Club New York? Heb d'r een paar weekjes terug gedraaid tijdens de DJ contest. Supermooie tent daarzo!quote:Op zaterdag 16 september 2006 16:36 schreef hardstyle_babbels het volgende:
Vanavond naar pavoooo in Hengeloooo!![]()
Jep in New York... Wel leuke tent idd, maar we hebben betere hier in omgeving (Zak, Index beiden in DE)...quote:Op zaterdag 16 september 2006 16:52 schreef LeonH het volgende:
[..]
Club New York? Heb d'r een paar weekjes terug gedraaid tijdens de DJ contest. Supermooie tent daarzo!
Zou wel weer terug willen, Pavo is gewoon 1 van de meisters!![]()
Kom er normaal nooit, maja om er te mogen draaien heb ik wel een reis van 2 uurtjes voor over hoor!quote:Op zaterdag 16 september 2006 16:59 schreef hardstyle_babbels het volgende:
[..]
Magoed die avond was ik er net niet joh... Was dat op een zaterdag of een donderdag...? Volgens mij was op een donderdag zon hardstyle/jumpstyle avond, waar de winnaar van die dj contest dan zou komen...Daar ben ik nog wel even geweest, maar toen waren er nog geen 30 man!![]()
Daar zijn de meningen over verdeeld. Vindt de hardstyle mixen van hardcore nr's van die "net niet" platen. Zo van nu komt ie, maar dan toch net niet.quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:57 schreef hardstyle_babbels het volgende:
[..]
Maar hardstyle dus meer muziek is...(als je kijkt naar melodie)
Bovendien klinken de hardstyle remixes van hardcore nummers er alleen maar beter op!
quote:Op zondag 17 september 2006 13:28 schreef CrustyClown het volgende:
Woejj, de Alpha Twins set van Q-Base klinkt lekkkkerrr!!
Ja, na een kwartier al zo erg te zwetenquote:Op zondag 17 september 2006 14:28 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Hoorde dat het alleen erg warm was...
1 2 3 | 02 Alpha Twins vs Seizure - Motherfucker 06:29 03 Alpha Twins vs Seizure - Sick MF (Remix) 06:31 |
Is ie uit. Ik vind Sick MF zo vet nummer , toen ik 'm voor het eerst hoorde op qlimaxquote:
Misschien moet je toch eens beter je huiswerk doen dan.quote:Op zaterdag 16 september 2006 00:57 schreef warezguy05 het volgende:
[..]
wat is dit nou weer voor onzin. er is genoeg melodieuze hardcore die niet 'opgebouwd is om een melodie' en er is net zoveel hardstyle waarbij de doelstelling alleen beuken is zonder een fatsoenlijke melodie.
quote:Op maandag 18 september 2006 00:27 schreef renz0r het volgende:
You've got a space in your mind
Blijft lekker nr van Luna
quote:Op maandag 18 september 2006 14:24 schreef scarefreak het volgende:
[..]
Misschien moet je toch eens beter je huiswerk doen dan.
Bij hardcore is het belangrijkste element de bass, met soms een melodie ja.
Bij hardstyle wordt uitgegaan van een soort van melodie, waarbij de bass extra versterking geeft aan de melodie...
Wild Motherfuckers - Fuck It Up (Tatanka & Zatox Mix)quote:Op maandag 18 september 2006 20:43 schreef De_Ananas het volgende:
Kan dat nummer van Tatanka(?) niet vinde nvan:
All you wild motherfuckers give it up right now
Volgens mij heb ik hem wel ergens maar kan hem niet vinden.
Vind 'm wel ok.quote:Op maandag 18 september 2006 23:29 schreef CrustyClown het volgende:
Wat vinden we hier trouwens van de technoboy set? Ik vind hem wel heeel anders dan ik had verwacht. Miss een beetje tegenvallend?
mainstream hardcore verschilt amper nog van hardstyle.quote:Op maandag 18 september 2006 14:24 schreef scarefreak het volgende:
[..]
Misschien moet je toch eens beter je huiswerk doen dan.
Bij hardcore is het belangrijkste element de bass, met soms een melodie ja.
Bij hardstyle wordt uitgegaan van een soort van melodie, waarbij de bass extra versterking geeft aan de melodie...
Ik vind het wel degelijk veranderd. Veel mensen zeggen het ook. Er komt veel melodie in. Ik vind het wel relax en "I Go With The Flow"quote:Op maandag 18 september 2006 23:58 schreef Cool_Runner het volgende:
ik vind dat er eigenlijk al jaren bijna niets aan het genre is veranderd. ben er helemaal op uitgekeken.
Waarom zitten er eigenlijk altijd zoveel nummers van anderen bij? Bij Dana was het zelfs zo dat ze 10 miunten van de set van Showtek had gejat, inclusief overgangenquote:Op dinsdag 19 september 2006 00:17 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Technoboy Live at Q-Base 09-09-2006
01. Pacific Link - Espace
02. K-Traxx - Noise Tool
03. Atlantic Wave - The Creation
04. Hunter - The Hamer
05. Droid - Focus
06. K-Traxx - Hardventure
07. Zenith - I'm Your Dj (Unreleased RMX)
08. Pacific Link - Rings Of Jupiter
09. The Hose - Call It Hardstyle
10. Stardust - Stompin' Jack Flash
11. Bison Mts The Quakers - I Got Tonight
12. The Hose - Rockmania
13. TNT - First Match
14. Technoboy - Tales From A Vinyl
15. Giada - Diamond
16. Tuneboy - Age Of Reverse Bass
17. Tuneboy - Demolition
18. Julian DJ & David Sonar - Gogogo!
19. The KGB's - Disco Fans
driekwart van deze nummers heeft hij zelf (in samenwerking met een 4-tal andere producers) geproduceerd hoor.quote:Op dinsdag 19 september 2006 00:19 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Waarom zitten er eigenlijk altijd zoveel nummers van anderen bij? Bij Dana was het zelfs zo dat ze 10 miunten van de set van Showtek had gejat, inclusief overgangen![]()
Lekkere Klassiekers (1ste 2 dusquote:Op dinsdag 19 september 2006 00:17 schreef Boy_Snakeye het volgende:
08. Pacific Link - Rings Of Jupiter
15. Giada - Diamond
18. Julian DJ & David Sonar - Gogogo!
Nou zany ken er wel wat vanquote:Op dinsdag 19 september 2006 00:21 schreef warezguy05 het volgende:
[..]
driekwart van deze nummers heeft hij zelf (in samenwerking met een 4-tal andere producers) geproduceerd hoor.
btw...dj's draaien niet altijd (lees: zelden) alleen eigen releases...
ja die 2 vallen wat dat betreft op...maar het maakt hun sets daardoor ook weer erg eenzijdigquote:Op dinsdag 19 september 2006 00:25 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Nou zany ken er wel wat vanen tatanka ook
Nou valt nog wel mee. Zany brengt toch vaak nieuwe releases uit.quote:Op dinsdag 19 september 2006 00:27 schreef warezguy05 het volgende:
[..]
ja die 2 vallen wat dat betreft op...maar het maakt hun sets daardoor ook weer erg eenzijdig
Nou als je eentonige sound noemt dan moet The prophet ook genoemd wordenquote:Op dinsdag 19 september 2006 00:34 schreef warezguy05 het volgende:
met eenzijdig bedoel ik meer de sound. je kan nog zoveel platen uitbrengen....als de kick en synth steeds op elkaar lijkt dan klinken je sets ook steeds t zelfde.
het is wel beter dan tatanka idd.
Ben het zeker met je eens. Maar moet zeggen dat ik toch niet echt een technosound hoor komen. Ben dan ook niet into techno. Maar spunk van Zany is het enige nummer waarin ik die sound herken.quote:Op dinsdag 19 september 2006 09:28 schreef scarefreak het volgende:
Ik vind hardstyle juist sinds begin 2005 enorm veranderd.
Na 2003 met als duidelijk punt shizzle my dizzle is er weinig veranderd met hardstyle, hitje, hitje hitje enz.
Persoonlijk vind ik dat er in 2005 weer duidelijk verandering in is gekomen, hardstyle gaat een aantal nieuwe kanten op.
Aan de eene kant gaat het terug naar Trance en Techno achtige opbouw.
Aanderzeids richting de oldschool - hardcore.
Huidige Jumpstyle bijvoorbeeld (en niet de jump van begin '90), die komt uit de trance-techno kant van hardstyle.
Jump is in principe gewoon een vertraagde hardstyle beat met een overheersende melodie die zo uit een hard-trance nummer gehaald had kunnen zijn.
Dit is iig mijn bevinding.
ja ik zie jumpstyle meer als nederlandse tegenhanger v/d jump zoals die in frankrijk/belgie reeds bekend was. nederlandse/italiaanse producers willen een graantje meepikken vh jumpsucces en produceren het op hun manier. meestal lijkt het gewoon hardstyle maar dan met een jumpkick eronder (maar de synth enzo klinken nog steeds erg hardstyle-achtig).quote:Op dinsdag 19 september 2006 09:28 schreef scarefreak het volgende:
Ik vind hardstyle juist sinds begin 2005 enorm veranderd.
Na 2003 met als duidelijk punt shizzle my dizzle is er weinig veranderd met hardstyle, hitje, hitje hitje enz.
Persoonlijk vind ik dat er in 2005 weer duidelijk verandering in is gekomen, hardstyle gaat een aantal nieuwe kanten op.
Aan de eene kant gaat het terug naar Trance en Techno achtige opbouw.
Aanderzeids richting de oldschool - hardcore.
Huidige Jumpstyle bijvoorbeeld (en niet de jump van begin '90), die komt uit de trance-techno kant van hardstyle.
Jump is in principe gewoon een vertraagde hardstyle beat met een overheersende melodie die zo uit een hard-trance nummer gehaald had kunnen zijn.
Dit is iig mijn bevinding.
techno-achtige sound is goed terugtevinden in platen die op straighton black label zijn uitgebracht.quote:Op dinsdag 19 september 2006 09:51 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Ben het zeker met je eens. Maar moet zeggen dat ik toch niet echt een technosound hoor komen. Ben dan ook niet into techno. Maar spunk van Zany is het enige nummer waarin ik die sound herken.
Maar dat Trance en hardcore is zeker wel waar.
Compleet gelijk heb je.quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:53 schreef da_rippah het volgende:
Trance & Techno-achtige opbouw? De manier waarop nummers in die stromingen opgebouwd worden is compleet verschillend.
Nooit van gehoord... Volgens de Partyflock site kom ik uit op: http://partyflock.nl/artist/29806.htmlquote:Sensation Black 08-07-2006
1. Stephy - Street Spirit
Yoji Biomehanika - Monochroma (Romeo Toscani Remix)quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:49 schreef Houniet het volgende:
kent iemand hier nog lekkere nummers van Yoij Biomehanika?
Zenith - I'm Your Djquote:Op zondag 24 september 2006 23:29 schreef Koepert het volgende:
Now Playing: A-Lusion @ QBase 2006Lekker hoor.
Wie kon trouwens nogmeer het teruggrijpen van Technoboy naar de klassiekers waarderen?
Giada - Diamond
Volgens mij wouden de audio bullies er geen recht of patent (hoe dat ook heet) geven. Dus nee zal niet uitkomen.quote:Op maandag 25 september 2006 16:38 schreef LeonH het volgende:
Hoorde volgens mij vorig jaar op Q-base en anders op Qlimax de Hardstyle Masterz met Audio Care (remix van de audio bullys) en in de liveset van Lownoise op InQontrol ook. Weet iemand of deze uberhaupt staat gepland als release? of is het alleen bij een bootleg gebleven?
Is niet bekend. Althans niet bij de site waar ik echt alle tracklists kan vinden....quote:Op maandag 25 september 2006 17:50 schreef Sjakie01 het volgende:
De nieuwe set van Deepack @ ffwd is ook erg strak. Iemand een tracklist van deze liveset?
Koptquote:Op maandag 25 september 2006 19:49 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Die set van Deepack is toch heel kort? 20 min ofzo?
Mooi zie ik je iig niet op hardbassquote:Op maandag 25 september 2006 21:07 schreef BrauN het volgende:
Ik kwam er pas geleden achter dat ik hardstyle eigenlijk maar kutmuziek vind. Ik ben het ineens beu!
Ja, daar ga ik dus wel heen.quote:Op maandag 25 september 2006 21:18 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Mooi zie ik je iig niet op hardbass![]()
![]()
![]()
Haha ik weet dat je er heen gaat. Daarom juistquote:Op maandag 25 september 2006 21:20 schreef BrauN het volgende:
[..]
Ja, daar ga ik dus wel heen.
Maar okee... kutmuziek is een groot woord. Ik ben er gewoon een beetje op uitgekeken. Kan toch?
Kannietquote:Op maandag 25 september 2006 21:20 schreef BrauN het volgende:
[..]
Ja, daar ga ik dus wel heen.
Maar okee... kutmuziek is een groot woord. Ik ben er gewoon een beetje op uitgekeken. Kan toch?
Deze set gaat mij echt te zacht. Kom op zeg, moest hij al vroeg draaien ofzo? Alleen die intro gaat nog redelijk hard. Wat is dat voor een nummer? Gewoon Qbase Anthem?quote:Op dinsdag 19 september 2006 00:17 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Die zocht ik. Echt een goede plaat. Had hem al geknipt uit de set, hij loopt in het begin van het middenstuk niet lekker over. Zal is kijken of ik de orginele plaat ook op de kop kan tikken.quote:Op maandag 25 september 2006 20:48 schreef PartyAnimal87 het volgende:
03. D-Block Vs S-Te-Fan Feat MC Villain - Keep It Coming
Tja early hardstyle is nog niet zo superhard he... paar uitzonderingen daargelaten...!quote:Op dinsdag 26 september 2006 00:22 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Deze set gaat mij echt te zacht. Kom op zeg, moest hij al vroeg draaien ofzo? Alleen die intro gaat nog redelijk hard. Wat is dat voor een nummer? Gewoon Qbase Anthem?
Hij draaide van 10 tot 12. En echt wel een lekker setje. Maar ja, smaken verschillen. Als je hard wil moet je maar naar harcore overstappenquote:Op dinsdag 26 september 2006 00:22 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Deze set gaat mij echt te zacht. Kom op zeg, moest hij al vroeg draaien ofzo? Alleen die intro gaat nog redelijk hard. Wat is dat voor een nummer? Gewoon Qbase Anthem?
Dat is dus echt geen harde hardstyle die set......quote:Op dinsdag 26 september 2006 09:31 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Hij draaide van 10 tot 12. En echt wel een lekker setje. Maar ja, smaken verschillen. Als je hard wil moet je maar naar harcore overstappen![]()
![]()
Het is ook geen hardstyle, maar early hardstyl!!quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:40 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Dat is dus echt geen harde hardstyle die set......![]()
De tijd dat die nummers werden gereleased was het echt wel hardstylequote:Op dinsdag 26 september 2006 18:40 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Dat is dus echt geen harde hardstyle die set......![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |