abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40983667
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 23:26 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Zo staat het geschreven in het nieuwsbericht en is maar een voorbeeld. Het voorstel is voor alle nationaliteiten. Een beetje zelf nadenken kan geen kwaad he
http://www.nu.nl/news.jsp?n=805781&c=11&rss

Wilders heeft het alleen gemunt op Moslims en allochtonen hij ziet ons als de nieuwe joden in 1944
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_40983704
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 23:31 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Hij zegt toch verstandige beslissingen, dan zou ik dat ook wel liever hebben ja.
Een dictator die verstandige beslissingen neemt? Me reet.
Ik hecht teveel aan vrijheid om daar zo lichtvaardig over te doen. Tegenover die goede beslissingen staat de onvrijheid, de repressie en de intolerantie. Doe maar niet, beetje verbijsterend dom om dat zo te zeggen
pi_40983736
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 23:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Een dictator die verstandige beslissingen neemt? Me reet.
Ik hecht teveel aan vrijheid om daar zo lichtvaardig over te doen. Tegenover die goede beslissingen staat de onvrijheid, de repressie en de intolerantie. Doe maar niet, beetje verbijsterend dom om dat zo te zeggen
Veel onvrijer dan in Nederland kan het ook niet worden hoor met een verstandige dictator
pi_40983756
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 23:33 schreef Meki het volgende:

[..]

Wilders heeft het alleen gemunt op Moslims en allochtonen hij ziet ons als de nieuwe joden in 1944
Tuurlijk niet, die joden deden niemand kwaad.......
pi_40983820
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 23:35 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Dat vond Hitler wel, net als Wilders dat nu vindt. Meki heeft volkomen gelijk met die opmerking.
pi_40983837
quote:

[..]

tuurlijk wel sinds zijn optreden heeft hij alleen over moslims gehad en allochtonen
pi_40983852
quote:

[..]

Veel onvrijer dan in Nederland kan het ook niet worden hoor met een verstandige dictator
Ik denk niet dat je weet waar je over praat om zo over een dictatuur te praten. En Nederland zo onvrij? Kom op man
pi_40983873
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 23:38 schreef Meki het volgende:

[..]

tuurlijk wel sinds zijn optreden heeft hij alleen over moslims gehad en allochtonen
Niet geheel politiek correct maar ik zou het niet erg vinden als dat allemaal wordt doorgevoerd
pi_40983900
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 23:39 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Niet geheel politiek correct maar ik zou het niet erg vinden als dat allemaal wordt doorgevoerd
Wat bedoel je? Hetzelfde als met de joden?
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:40:27 #110
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_40983915
Hero Brinkman is van de gestampte pot; regelrecht uit de praktijk waar de gewone mensen niet eens weet van lijken te hebben. Ik lees niets vreemds. Ik lees de dagelijkse praktijk die de tweede kamer er heel anders uit zou laten zien als hij wereldkundig gemaakt zou worden.

Een parlementslid met zo een ontnuchterende en heldere kijk op zaken zou wat mij betreft een verademing zijn. Voor gewone mensen wellicht shockerend en soms ongenuanceerd.

Wél duidelijk.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_40983954
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 23:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee joh, gewoon de plannen die wilders heeft. Hoef ze niet afgeslacht te zien ofzo maar zou er geen problemen mee hebben als er eens wat strakker werd gedaan over wie Nederland in mag en de eisen om er ook te blijven.
pi_40984131
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 23:39 schreef BazzieK het volgende:

[..]

oow dus ze moeten allemaal naar de auswitz en moeten allemaal een ster dragen

je moet inzien dat deze plannen idioots zijn Wilders wilt graag moslims dood hebben daarom heeft hij het altijd over Moslims
pi_40984162
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 23:47 schreef Meki het volgende:

[..]

oow dus ze moeten allemaal naar de auswitz en moeten allemaal een ster dragen

je moet inzien dat deze plannen idioots zijn Wilders wilt graag moslims dood hebben daarom heeft hij het altijd over Moslims
Jij voelt je gewoon al gediscrimineert als iemand een scheet laat. Kap daar nou eens mee en discusseer met argumenten en ideen en niet met jouw illusie van de gedachtegang van wilders
pi_40984245
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 23:48 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Jij voelt je gewoon al gediscrimineert als iemand een scheet laat. Kap daar nou eens mee en discusseer met argumenten en ideen en niet met jouw illusie van de gedachtegang van wilders
Moet jij zeggen. Vind je het gek dat iemand als Meki zich bedreigd voelt door types als Wilders?
pi_40984279
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 23:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Moet jij zeggen. Vind je het gek dat iemand als Meki zich bedreigd voelt door types als Wilders?
Nee, maar dat ligt meer aan hem dan aan wilders
pi_40984315
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 23:52 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Nee, maar dat ligt meer aan hem dan aan wilders
Hoezo???
pi_40984321
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 23:48 schreef BazzieK het volgende:

[..]

oow hoezo jij vond het goed als die plannen zij worden doorgevoerd
je moet inzien dat Wilders de moslims wilt uitroeien

Hitler is ook begonnen via politiek en had het alleen over Joden
Nu anno 2006 heeft Wilders het alleen over moslims
pi_40984361
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 23:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoezo???
Als je gewoon legaal in Nederland bent, werkt en geen crimineel bent heb je niks te vrezen van wilders.
pi_40984392
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 23:53 schreef Meki het volgende:

[..]

oow hoezo jij vond het goed als die plannen zij worden doorgevoerd
je moet inzien dat Wilders de moslims wilt uitroeien

Hitler is ook begonnen via politiek en had het alleen over Joden
Nu anno 2006 heeft Wilders het alleen over moslims
Als ik op zijn site kijk zie ik veel meer economische plannen en nergens het woord moslim
pi_40984412
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 23:55 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Als je gewoon legaal in Nederland bent, werkt en geen crimineel bent heb je niks te vrezen van wilders.
dat ben ik en heb te vrezen van Hitler Wilders
ik heb zwart haar daarom
pi_40984441
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 23:57 schreef Meki het volgende:

[..]

dat ben ik en heb te vrezen van Hitler Wilders
ik heb zwart haar daarom
Toon dat dan eens aan ipv slap te lullen.
pi_40984476
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 23:56 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Als ik op zijn site kijk zie ik veel meer economische plannen en nergens het woord moslim
kijk maar naar de uitspraken van 1 jaar geleden

99 procent over Moslims of over allochtonen
pi_40984480
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 23:55 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Ik denk niet dat iemand iets van hem te vrezen haalt, met zijn 1 of 2 of 3 zetels maar zijn plannen zijn wel eng. Zijn partij is louter gestoeld op anti-islam sentimenten.
pi_40984515
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 23:59 schreef Meki het volgende:

[..]

kijk maar naar de uitspraken van 1 jaar geleden

99 procent over Moslims of over allochtonen
pi_40984540
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 23:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik denk niet dat iemand iets van hem te vrezen haalt, met zijn 1 of 2 of 3 zetels maar zijn plannen zijn wel eng. Zijn partij is louter gestoeld op anti-islam sentimenten.
Ach ja ik heb er geen last van en zijn economische plannen zijn best goed dus denk dat ie nog wel wat zetels kan binnenhalen als hij zijn imago wat verbeterd.
pi_40984543
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 23:58 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Toon dat dan eens aan ipv slap te lullen.

Kijk maar alleen Marokkaanse babys
dit is een racist die denkbeelden heeft net als Hitler
pi_40984547
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 00:00 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Het is wel waar BazzieK en eigenlijk nog steeds. Hij mag dan een programma hebben, hij profileert zich louter op anti-islam standpunten.
  zondag 20 augustus 2006 @ 00:02:02 #128
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_40984566
Naast een wijkagent heeft hij ook nog een onderwijzer op de lijst staan. Geen bekenden, maar mensen die met 'hun voeten in het bluswater staan', zoals Wilders het noemde.

Mja, op mij maken dat soort redeneringen niet vele indruk.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 20 augustus 2006 @ 00:02:37 #129
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_40984589
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 00:01 schreef Meki het volgende:

[..]

Jaja, Meki, ho maar weer. Houden we het even normaal en ontopic?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_40984631
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 00:01 schreef Meki het volgende:

[..]

Nu even opletten he. Dat is de consequentie van de directe invoering van de afschaffing van de dubbele nationaliteit die de Partij voor de Vrijheid van voormalig VVD-Kamerlid Geert Wilders wil.

Dat marokkaanse is door de journalist verzonnen. Maarja als je dat nog niet eens door je dikke schedel heen kan krijgen heb ik niet veel hoop op enige zinnige reacties van je.
pi_40985827
Dankzij Meki en SCH kan dit topic een kick krijgen naar ONZ
pi_40986177
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 23:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je weet waar je over praat om zo over een dictatuur te praten. En Nederland zo onvrij? Kom op man
60 procent van je geld aan de overheid geven vind ik een vorm van dictatuur, zeker omdat ik er nooit voor gekozen heb, nog het feit dat ik me er aan kan ontrekken, en als ze nou zo capabel waren, maar nee men rommelt maar wat aan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_40987358
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 23:23 schreef Meki het volgende:

[..]

waarom wil hij alleen Marokkaanse baby s geen paspoort geven
en Turkse of Joodse baby s wel

hetzelfde denkgedachte als Hitler en als Nederland niet oppast word hij de nieuwe hitler
Don't feed the trolls.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_40988934
quote:
Coffeeshops wil hij sluiten, junks verplicht laten afkicken en als het aan agent Hero Brinkman (41) ligt, verdwijnen overlast veroorzakende hangjongeren morgen nog achter de tralies. Brinkman hoopt die wensen samen met Geert Wilders in de Tweede Kamer te verwezenlijken.

Ruim twintig jaar is Brinkman al agent in Amsterdam, de afgelopen zeven jaar als buurtregisseur in de Bellamybuurt en sinds dit jaar op de Nieuwezijds Voorburgwal. In de jaren negentig nog was de oorspronkelijk uit Almelo afkomstige agent PvdA-lid, maar die partij heeft het bij hem, net als de VVD en het CDA, helemaal verbruid. Hij schopt tegen de gevestigde orde en denkt dat Geert Wilders de man is die het stokje van vermoorde Pim Fortuyn over kan nemen. Toen Brinkman vorig jaar een advertentie zag waarin de afgescheiden VVD’er burgers opriep zich aan te melden als Kamerlid, aarzelde hij niet langer: “Ik kan wel altijd kritiek hebben, maar ik kan ook proberen iets te veranderen”

En kritiek heeft hij zeker. Noem een onderwerp op veiligheidsgebied en Brinkman spuwt zijn gal. Neem de prestatiecontracten, afspraken tussen de rijksoverheid en de politiekorpsen in het land. “Waar leidt dat toe? Dat iedere agent 350 bonnen moet schrijven. En om dat aantal te halen gaat die agent geen junken of zwervers oppakken die overlast veroorzaken –veel te veel werk- maar achter een boom staan om snelheidsovertredingen te bekeuren.” Junks die niet alleen een uitkering en huursubsidie, maar ook gratis methadon en andere pillen krijgen, het is hem een doorn in het oog: “Komen ze bij mij in de wijk die pillen verkopen. En dan gaat de GGD ze ook nog eens 56 euro per week cadeau geven als ze geen cocaine gebruiken. Nou, zo makkelijk verdien ik het niet bij elkaar hoor. Weet je trouwens dat er in het door de overheid gesubsidieerde blaadje voor drugsgebruikers zelfs tips stonden om die cocainetest te omzeilen. Snap je nou wat ik bedoel?!”

De groep Wilders hamert op terugkeer van normen en waarden. Die zijn op straat nu ver te zoeken, merkt Brinkman. “Snotapen van elf, twaalf jaar mogen je de huid volschelden. Je moest als agent maar alles over je heen laten gaan. De tendens van alles moet maar kunnen, daar moet de politie tegen optreden. Dat besef begint in het korps wel te komen, maar in het bestuur merk ik daar nog te weinig van.”

Neem het gedogen, daar is Brinkman fel op tegen. “Ik vind gedogen echt een heel vies woord. We hebben zevenhonderd coffeeshops en van mij mogen ze allemaal op de schop.” Zijn de problemen met wietplantages ook gelijk over, denkt hij. Brinkman zag naar eigen zeggen in Oud-West hoe mannen met uitkering en dikke auto onder de kont met hennepteelt in woningen voor levensgevaarlijke situaties zorgden en criminelen groot werden met de wietteelt. “Soms zaten die plantages zelfs in gebouwen die de gemeente had verhuurd. Andere steden sluiten een pakt om telers aan te pakken, maar deze stad niet. Waarom niet? Tja. Amsterdam is misschien wel de wiethoofdstad van de wereld, bij mij in de wijk leeft vijftig procent van de hotels van het drugstoerisme.”

Integriteit staat de laatste jaren weer hoog in het vaandel bij zijn korps, maar of dat bij de gemeente ook zo is, vraagt Brinkman zich af: “Als ik zie dat die ambtenaren en bestuurders die bij die wietplantages in gemeentelijke panden betrokken waren, er nog steeds werken, heb ik niet het idee dat ze integriteit heel serieus nemen. Maar dat geldt niet alleen voor de ambtenarij in Amsterdam hoor. Dat probleem wil ik in de Kamer ook aan de kaak stellen.”

Nee, het stadsbestuur en de aspirant-politicus zijn het lang niet altijd eens. Kraken? verbieden! Verslaafden? Oppakken! De boel bij elkaar houden? Praat hem er niet van. De immigratiestop en harde rechtse lijn van Wilders op het gebied van integratie, vallen bij Brinkman in goede aarde: “Bij de veelplegers in Amsterdam moet je eerlijk constateren dat het merendeel van de allochtonen van Marokkaanse afkomst is. En op het Damrak lopen honderden illegalen te roven en te stelen die we niet uit kunnen zetten omdat ze nog in een of andere vluchtenlingenprocedure zitten.” Brinkman kan als agent lang niet alles over de multi-culturele samenleving zeggen wat hij zou willen, maar een tipje van de sluier kan hij wel oplichten: “Na de moord op Theo van Gogh moesten we veel met elkaar praten en niet de marokkaanse gemeenschap erop wijzen dat ze aan de slag moesten met de jongeren die in naam van de islam rare dingen roepen en vrouwen beschimpen. Kijk, ik ben een goede ervaren politieman. Dus als mijn baas zegt dat ik thee moet gaan drinken met die mensen, dan doe ik dat. En ik heb wat thee gedronken. Maar dat neemt niet weg dat ik eigenlijk vind dat we eigenlijk de pijnpunten van de integratie zouden moeten benadrukken.”
http://www.geertwilders.nl/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=486&Itemid=74

Goeie Agent, waren er maar meer zoals hem.
pi_40988962
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 23:33 schreef Meki het volgende:

[..]

goh, zal dat misschien komen omdat veel moslims zelf zich gedragen als de nieuwe nazi's, de Nederlanders als de nieuwe Joden zien en ons naar de kampen willen sturen, en dan nog het feit dat moslims als minderheid de meerderheid van de criminaliteit veroorzaken!!!
pi_40989002
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 18:07 schreef Lyrebird het volgende:
Treurig.
Hoe is het daar in het redelijk moslim vrij Amerika ?

Abraham Lincoln! geweldige vent! hij zei nog dat de Afrikanen beter terug konden gaan omdat die mensen gewoon zo anders waren dat het gewoon niet kon om ze hier te laten gezien er problemen zouden komen.

Abraham Lincoln, een soort Wilders Voor vrijheid (slavernij afgeschaft) en realistisch!
pi_40989028
Trouwens ook mooi dat rechts diervriendelijker word, het is niet veel en groot maar het is beter iets dan niets.
pi_40989101
Waarom hangen mensen toch liever anderen aan dan zichzelf?
pi_40990496
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 23:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoezo???
Omdat Wilders hem geen bedreigingen faxt toch? hij moet gewoon is opfokken want als hun ons wat zeggen is het vrijheid van mening maar zegt Wilders wat dan is het discriminatie................rot toch op!
  zondag 20 augustus 2006 @ 09:17:22 #140
156057 the_fucker
Ga maar veilig op pad mensen..
pi_40990756
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 23:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoe haal je het in je hoofd om hier de jodenvervolging bij te halen.
  zondag 20 augustus 2006 @ 09:19:41 #141
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_40990773
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 09:17 schreef the_fucker het volgende:

[..]

Dat is een juiste vraag. Al helemaal omdat het lot van de Joden uniek is en geen ander volk op zo'n manier gebrandmerkt is.
  zondag 20 augustus 2006 @ 09:30:19 #142
156057 the_fucker
pi_40990860
Er bestaat simpelweg geen enkele korrelatie tussen de jodenvervolging en de plannen van Wilders. Ik ben dan ook bijzonder geintereseerd in de onderbouwing van SCH.
pi_40996877
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 09:17 schreef the_fucker het volgende:

[..]

Dat doen je rechtse vrienden hier.

Maar Wilders is hard op weg, dat wel.
pi_40997005
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 09:30 schreef the_fucker het volgende:
Er bestaat simpelweg geen enkele korrelatie tussen de jodenvervolging en de plannen van Wilders. Ik ben dan ook bijzonder geintereseerd in de onderbouwing van SCH.
Oh ja, het struisvogelmechanise

Een zondebok zoeken en die de schuld van alles geven - er is wel degelijk een korrelatie, een sterke zelfs. Die begon al met Fortuin. Die fascistische tendens is sterk, verschijnt binnenkort ook een interessant boek over. 'De derde weg van Pim Fortuyn'. Wilders zit ook in die lijn al is het allemaal wat simpeler en dommer en daardoor minder succesvol.

Wie de grote lijnen niet wil zien, moet dat natuurlijk zelf weten.
  zondag 20 augustus 2006 @ 14:31:39 #145
125528 Gigageil
Toevallig wel !
pi_40997666
Wietkwekerijen oprollen = De kwekers, op zich al een soort criminelen, gaan zoeken naar andere criminele bronnen van inkomsten.......Dan maar beter een zooitje illegale plantages, waar je op zich weinig last van hebt, dan een opleving van andere soorten criminaliteit.

Krakers aanpakken= De krakers zoeken weer andere panden want een dak boven je hoofd heb je gewoon nodig...... (als je een pand ontruimd, zul je deze daklozen ook een dak aan moeten bieden tegen gewone huur, desnoods geef je ze een plek in lege asielzoekerscentra of zeewaaardige containers, buiten de bebouwde kom.

Tuig van 10, 12 jaar dat een agent de weg verspert= Flink met de knuppel eroverheen, es kijken of ze met losse voortandjes en een blauw oog nog zo bijdehand zijn......
Anders maar naar een opvoedings-kamp, om manieren te leren die ze thuis niet leren. Koters die 12 uur s'avonds nog op straat lopen: Ouders een bekeuring geven.

Junks hun medicijnen afnemen = Kan niet eens....er lopen veel psychisch gestoorden rond die met medicijnen rustig gehouden worden. Dat percentage wat verkocht wordt, gaat gewoon naar andere verslaafden die om dezelfde reden die medicijnen slikken.

Junks verplicht af laten kicken= Zal nooit ECHT lukken....Hooguit stromen er een aantal uit een SOV-project (Strafrechtelijke Opvang Verslaafden, verplicht 2 jaar afkicken in de bajes), maar een hoog percentage valt desondanks toch gewoon terug.

Coffeeshops aanpakken?= Zou zeerrr dom zijn, de handel gaar door in een veel illegalere, ongecontroleerdere omgeving, de toeristen zullen Nederland niet meer intressant genoeg vinden.
Economisch gaat dit zeer veel geld kosten. Verhoogde criminalisering. Verhoogde prijzen, met als gevolg meer diefstal om aan wiet/hasj te komen....( jullie niet, maar anderen wel, zal ik er maar bij zeggen)

Het probleem met veel ex-verslaafden ( waaronder ik) is dat, als je je verslaving hebt overwonnen, je nog niet klaar bent met je probleem. Je zit in de uitkering, zonder werk, kunt geen CV voorleggen, vaak slik je nog medicatie waardoor je in veel beroepen niet terecht ( chaufeurs bv) kunt, veel mensen blijven je met hun nek aankijken ipv respect te hebben dat het jou is gelukt wat 95 % van alle verslaafden bijna niet lukt, en dat zonder SOV of zonder die gram gratis Heroïne.......
Vertel mij niks over hoe het werkt in Nederland......De zich suprieur aan anderen voelende schreeuwers, die meer geluk geluk hadden in hun leven, en neerkijken op verslaafden en dat ook overal rondschreeuwen, liefst met uitzinnig schelden, zullen ook geen klauw uitsteken om ex-verslaafden weer in het zadel te krijgen. Een trap na kun je krijgen.
En zo is dat niet alleen met ex-verslaafden, maar ook met ex-criminelen of ex-alcoholisten. Er is een stempel op je gedrukt en daar kom je niet zo vanaf. Anderen weten het altijd beter voor je. Zo kan deze Wijkagent wel zeggen:
"Daar zie ik hoe het drugsbeleid al lang op de helling staat. Een groep junken die niet meer is te redden, krijgt van overheidswege 1 gram heroïne per dag. Dat kost veertig euro. Bij de huisarts of GG & GD krijgen ze ook pillen. Van alles, methadonpillen, oxazepan, diazepan, noem maar op. Elke vrijdag, als de pillen binnen zijn, lopen ze mijn wijk in en worden de pillen verkocht."

Maar hij vergeet voor het gemak maar eventjes dat de overheid dit zo wilde. We geven ze maar Heroïne (en al die medicijnen) dan zijn wij van het probleem af, want ze hoefen niet meer te stelen.
Ik zeg : Als je verslaafden heroïne geeft, geef je de coke-verslaafde ook Cocaïne gratis. Hij zegt het zelf al :
"Van de opbrengst kopen ze weer cocaïne, want dat schijnt lekker te zijn, heroïne samen met cocaïne. "
Dit is al vanaf de jaren tachtig zo, dat junks Heroïne en Cocaïne samen gebruiken, Coke is een zo nog groter probleem dan Heroïne, dan ga je toch niet het één wel geven, en het andere niet?
En nog iets: Er zijn ook veel gebruikers die het helemaal niet zien zitten in een steriele gebruikersruimte te moeten, zitten roken (of spuiten), waar er verpleegsters op je vingers zitten te kijken, met spiegels om je heen (tegen het meenemen). Dus wat krijg je ? Veel coke/heroïne gebruikers blijven liever crimineel bezig zodat je gewoon thuis kunt gebruiken, zonder pottekijkers.
Dan heb ik het over de groep waar gewoon niets meer mee te beginnen is, of ze zijn ziek (Hiv), of ze zijn geestelijk in zeer belabberde toestand, of ze hebben tientallen keren geprobeert af te kicken, zonder echt resultaat, omdat de nazorg gewoon niet deugd in Nederland (zie boven).

Nee het allemaal mooi lullen door Politici, maar een echte oplossing voor het drugsprobleem in NL ga je niet oplossen door hogere straffen.
Vergelijking :
Junk met gratis Heroïne/Cocaïne = 80 Euro maximaal per dag....
of:
Junk in de gevangenis = 600 Euro per dag (in SOV, anders 330 Euro) + als ze vrij zijn gaat 95% weer gebruiken, vooral na een gevangenisstraf, wat nooit 1 mens goed gedaan heeft.
of
Junk die wel weet af te kicken perspectieven bieden op de arbeidsmarkt, begeleiding geven, zinnige dagbesteding met urinecontroles, steekproef bloedcontole, en dan een financiële vergoeding voor geven hen die echt van Harddrugs afblijven en zich aan reïntegratie-trajecten houden, waardoor de kans op een baan ook stijgt. Niet oneindig geld geven, maar wel een beloningsysteem invoeren zodat men het gevoel krijgt dat de maatschappij achter hen staat ipv alleen maar trappen en hen verder de verdommenis in krijgen.......

1 jaar gevangenis = 365 x 330 = 120450 Euro
1 jaar SOV = 365 x 600 = 219000 Euro

1 jaar intensieve begeleiding = Zal vast ook iets kosten, maar, mag dat ook iets kosten dan, als je deze bedragen kunt besparen ?

[ Bericht 2% gewijzigd door Gigageil op 20-08-2006 14:42:24 ]
  zondag 20 augustus 2006 @ 23:51:26 #146
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_41016049
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 19:46 schreef SCH het volgende:
Dat stukje over krakers is echt hilarisch trouwens
hij heeft echter wel een punt!
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zondag 20 augustus 2006 @ 23:54:03 #147
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_41016122
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 14:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh ja, het struisvogelmechanise

Een zondebok zoeken en die de schuld van alles geven - er is wel degelijk een korrelatie, een sterke zelfs. Die begon al met Fortuin. Die fascistische tendens is sterk, verschijnt binnenkort ook een interessant boek over. 'De derde weg van Pim Fortuyn'. Wilders zit ook in die lijn al is het allemaal wat simpeler en dommer en daardoor minder succesvol.

Wie de grote lijnen niet wil zien, moet dat natuurlijk zelf weten.
Churchill: "De anti-fascisten van zullen de grootste fascisten van de toekomst zijn"
Hij moest eens weten hoe gelijk hij zou krijgen.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_41017088
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 23:54 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Churchill: "De anti-fascisten van zullen de grootste fascisten van de toekomst zijn"
Leer es typen.

Maar goed zo is Mussolini ook begonnen en die hebben ze dood gemaakt in Italië. Ook die Hitler heeft zich wijselijk door zijn kop geschoten, zoals vele nazi's hem volgden.
Iedere rechts-extremist is een uitzichtloze suicidale gek.
Naieviteit is onschuld.
  maandag 21 augustus 2006 @ 00:46:20 #149
156057 the_fucker
pi_41017378
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 00:33 schreef Naief_And_Nasty het volgende:

[..]

Leer es typen.

Maar goed zo is Mussolini ook begonnen en die hebben ze dood gemaakt in Italië. Ook die Hitler heeft zich wijselijk door zijn kop geschoten, zoals vele nazi's hem volgden.
Iedere rechts-extremist is een uitzichtloze suicidale gek.

Nog meer open deuren ?
pi_41021148
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 23:54 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')