Nee? Dus jij bent bereid tot in het einde der dagen meer gevangenissen te bouwen en de kosten van opsluiting te dragen?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 09:37 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zoals je zelf al zegt het geeft minder overlast en criminaliteit. Gewoon die lui opsluiten dan heb je er geen overlast van.
INderdaad, niet zelden tot grote tevredenheid van de buurt en vaak ook de gemeente die het getraineer van die huiseigenaren en projectontwikkelaars meer dan zat zijn.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 09:56 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Krakers die er een kankerzooi van maken, de boel slopen, dope handelen en wiet kweken? Welnee joh. Helemaal niet waar. Het zijn fijne, nette mensen die vanuit een ideologie terecht een huis kraken.
Wie is er voor legalisering van harddrugs dan?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 10:02 schreef _The_General_ het volgende:
Drugs legaal lost problemen op
En drugstoerisme, smokkel en verslaving is geen probleem ?
Iedereen is ineens tegen roken, en dan willen ze drugs legaal maken
Nee, geen one issue politiek. Maar een doordachte analyse en constatering van misstanden in de Nederlandse samenleving. Ik vind ons softe strafrecht op dit moment een groter struikelblok dan welk ander probleem in dit land dan ook. Ga terugzoeken in mijn postgeschiedenis en je ontdekt dat ik dit een jaar geleden ook al meldde. Justitie stapelt blunder op blunder, misdadigers worden met fluwelen handschoenen aangepakt, maken zelfs tijdens proefverloven de samenleving onveilig. En alles wordt als 'incident' afgedaan. Ik walg daarvan.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:06 schreef SCH het volgende:
One issue politiekEn dat noemt zich links. Het verharden van het strafrecht is inderdaad heel goed voor de criminaliteit. Succes
![]()
We moeten ze inderdaad opsluiten en als het nodig is moeten er meer gevangenissen gebouwd worden. Verder moeten Playstation3,4 en 5 eruit. Ligbad en sauna weg. Werken voor hun vreten moeten ze. In Ned kost een gevangene EUR 50000 in USA brengen ze geld op hoppa tel uit je winst.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 13:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee? Dus jij bent bereid tot in het einde der dagen meer gevangenissen te bouwen en de kosten van opsluiting te dragen?
Oh, zover had je niet nagedacht? Tja, da's nou het probleem met dit soort geblaat, junks die stelen kosten ons allemaal geld (politie, verzekering, overlast etc) en als ze gepakt worden, wat meestal het geval is, dan komen daar de zeer aanzienlijke kosten bij van onderzoek, berechting en opsluiting.
Typisch Wilders denknivo, roep maar om het hardst "Opsluiten" en we zijn klaar. Yeah, right.
Verstrekking dan wel behandeling is op de lange termijn zowel goedkoper als gezonder voor de hele samenleving.
Dit is in mijn ogen een grove versimpeling van de feiten. Natuurlijk gaat er veel mis en de politiek ziet ook wel in dat dat niet louter incidenten zijn. Daarom wordt er ook echt veel aandacht aan besteedt en is justitie een van de hangijzers en zijn niet voor niks de justitiewoordvoerders in de kamer het meest in beeld en kennen mensen Laetitia Griffith, Aleid Wolfsen, Frans Weekers en Sybrand Buma. Het is echt geen verwaarloosd gebied maar gewoon verdomde moeilijk en ingewikkeld.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 16:58 schreef dVTB het volgende:
Justitie stapelt blunder op blunder, misdadigers worden met fluwelen handschoenen aangepakt, maken zelfs tijdens proefverloven de samenleving onveilig. En alles wordt als 'incident' afgedaan. Ik walg daarvan.
Raar dat je dat niks kan verdommen. Dat moet het belangrijkste zijn en hangt nauw samen met je tweede opmerking over overlast. Het gaat toch om het effect?quote:En het kan me niet verdommen of het wel of niet goed voor de criminaliteit is, ik wil gewoon dat misdadigers langer opgesloten zitten, zodat we er in de samenleving, op straat, in de praktijk, minder last van hebben.
Waarom noem je je dan links?quote:En tja, dat jij dat dan 'niet links' vindt.... dat moet dan maar zo zijn. Ik ben dan ook de laatste die stelselmatig Fok volkwakt met cliché links-rechts praatjes, omdat ik weet dat politiek wat gecompliceerder in elkaar zit dan dat.
http://www.trouw.nl/laats(...)nservatieve_stromingquote:Spruyt betreurt uitblijven conservatieve stroming
(Novum) - De conservatieve denker Bart Jan Spruyt is 'zwaar teleurgesteld' over het uitblijven van een brede conservatieve beweging in Nederland. Per 1 september vertrekt hij als politiek adviseur bij de Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders. Dat zegt hij in een interview op de website van het Reformatorisch Dagblad. De 42-jarige Spruyt staat niet op de lijst voor de verkiezingen. Hij was per 1 januari bij de Groep Wilders in dienst getreden.
Eerder was Spruyt directeur van de conservatieve Edmund Burke-stichting. Aanvankelijk zag hij het ontstaan van een conservatieve stroming wel zitten. "Ik had goede gronden te verwachten dat er, na de afscheiding van Wilders van de VVD, een brede conservatieve beweging zou ontstaan waaraan tal van fatsoenlijke, capabele mensen, zoals Pastors en Eerdmans, mee zouden doen. Maar dat is niet gebeurd."
Volgens Spruyt is er genoeg ruimte voor een conservatieve stroming. "Zoals iedereen zien kan, ligt de rechterflank van het politieke spectrum er versplinterder bij dan ooit." De ideoloog constateerde echter dat 'vertrouwenwekkende' personen uit de rechterflank van CDA en VVD één voor één zijn afgehaakt. "Zij allen stelden vast dat de kar in een zandbak vastliep."
Het gevangeniswezen in de VS is bepaald niet kostendekkend en met de invoering van het 3 strikes verhaal alleen maar veel duurder geworden. Dit zijn de cijfers over 2001, gezien de toename van gevangenen in de VS zal het bedrag echt niet lager zijn geworden.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:08 schreef Verlosser het volgende:
Werken voor hun vreten moeten ze. In Ned kost een gevangene EUR 50000 in USA brengen ze geld op hoppa tel uit je winst.
Alweer, Wilders blaat zonder dat men enig idee heeft waar het over gaat dus.quote:The average annual operating cost per State inmate in 2001 was
$22,650, or $62.05 per day. Among facilities operated by the
Federal Bureau of Prisons, it was $22,632 per inmate, or $62.01
per day.
http://www.ojp.usdoj.gov/bjs/pub/ascii/spe01.txt
Nee, zoiets heet korte samenvatting. Justitie holt van 'incident' naar 'incident'. Dat woord is zelfs gewoon een modewoord geworden. Elke blunder is tegenwoordig per definitie een 'incident'. En daarmee is de kous dan weer af. Neem nu Donner. Die had de voorbije jaren wel 4, 5 keer reden om zijn verantwoordelijkheid te nemen en op te stappenquote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:15 schreef SCH het volgende:
Dit is in mijn ogen een grove versimpeling van de feiten.
Ahh... fijn dat je nu toch eindelijk inziet dat er structureel iets mis is. Je hoort mij niet zeggen dat je preventief niks moet doen, maar op repressief gebied zijn we in Nederland echt veel te soft bezig. Want uit jouw bewoordingen leid ik af dat OOK jij vindt dat de Nederlandse politici op dit onderdeel tekort schieten. Daarom moet het roer dus om. Tijd voor een andere aanpak. De maat is vol.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:15 schreef SCH het volgende:
Natuurlijk gaat er veel mis en de politiek ziet ook wel in dat dat niet louter incidenten zijn. Daarom wordt er ook echt veel aandacht aan besteedt en is justitie een van de hangijzers... Het is echt geen verwaarloosd gebied maar gewoon verdomde moeilijk en ingewikkeld.
Nee, het gaat om het bestraffen van mensen die de fout in gaan, het gaat om genoegdoening aan slachtoffers/nabestaanden. Misdadigers die na hun vrijlating weer de fout ingaan, worden gewoon weer net zo hard opgesloten (en dan NOG veel langer). De denkfout die we (helaas) in Nederland al veel te lang maken, is dat we misdadigers centraal stellen. Het gaat juist om de slachtoffers en het veiliger maken van de samenleving door misdadigers eruit te verbannen. Het gaat NIET om de vraag of die misdadiger over 10 jaar een beetje vrolijk uit z'n cel komt. Dan had -ie zich van tevoren maar moeten bedenken. (Maar een dergelijke precedentwerking KENNEN we nu niet eens, vanwege onze softe straffen).quote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:15 schreef SCH het volgende:
Raar dat je dat niks kan verdommen. Dat moet het belangrijkste zijn en hangt nauw samen met je tweede opmerking over overlast. Het gaat toch om het effect?
Ik ben overwegend links omdat ik sociaal ben ingesteld en vind dat de sterkste schouders de zwaarste lasten moeten dragen en dat zwakkeren (zoals ouderen, chronisch zieken) moeten worden ontzien. Uiteindelijk is dat de enige echt wezenlijke maatstaf voor links-rechts.quote:
Donner had op kunnen stappen maar of dat de situatie er beter op had gemaakt. Je hebt ongelijk dat de kous af is. Er is notabene een TBS-commissie ingesteld die uitvoerig onderzoek heeft gedaan en advies gegeven, en op tal van zaken zijn moties ingediend en veranderingen voorgesteld. Het is erg beweeglijk op dat front. Misschien wel wat te. Ik vind juist dat er veel te incidentelerig wordt gereageerd, vooral door Eerdmans c.s. - het ene maatregeltje na het andere voorstellen om een soort veiligheidsilussie te scheppen. Het is onzin dat iedere blunder een incident wordt genoemd, je kunt ook niet altijd van blunders spreken, daar wil ik graag voorbeelden van .Het systeem brengt risico's met zich mee en ik vind dat je die moet accepteren en jij blijkbaar niet.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 18:47 schreef dVTB het volgende:
[..]
Nee, zoiets heet korte samenvatting. Justitie holt van 'incident' naar 'incident'. Dat woord is zelfs gewoon een modewoord geworden. Elke blunder is tegenwoordig per definitie een 'incident'. En daarmee is de kous dan weer af. Neem nu Donner. Die had de voorbije jaren wel 4, 5 keer reden om zijn verantwoordelijkheid te nemen en op te stappen
Je legt me woorden in de mond. Ik vind niet er repressief te soft wordt gehandeld, in tegendeel. Ik ben ervoor dat de reclassering weer veel meer geld krijgt en dat er wordt gekeken naar het effect van de straffen. Ik denk dat gevangenisstraffen vaak tot veel meer ellende en structurele verpestheid leidt.quote:Ahh... fijn dat je nu toch eindelijk inziet dat er structureel iets mis is. Je hoort mij niet zeggen dat je preventief niks moet doen, maar op repressief gebied zijn we in Nederland echt veel te soft bezig. Want uit jouw bewoordingen leid ik af dat OOK jij vindt dat de Nederlandse politici op dit onderdeel tekort schieten. Daarom moet het roer dus om. Tijd voor een andere aanpak. De maat is vol.
Het is in het belang van de maatschappij dat die misdadiger in de cel niet verrotter wordt dan ie al was. Repressie is voor een deeltje goed, maar leidt voor het grootste deel tot onnodig extra leed. Je moet oplossingsgericht denken, dat is juist in het belang van de nabestaanden/slachtoffers. Wrok en wraak moeten niet de leidraad zijn. De denkfout die jij maakt is de straf centraal stelllen, en niet het maatschappelijk belang.quote:Nee, het gaat om het bestraffen van mensen die de fout in gaan, het gaat om genoegdoening aan slachtoffers/nabestaanden. Misdadigers die na hun vrijlating weer de fout ingaan, worden gewoon weer net zo hard opgesloten (en dan NOG veel langer). De denkfout die we (helaas) in Nederland al veel te lang maken, is dat we misdadigers centraal stellen. Het gaat juist om de slachtoffers en het veiliger maken van de samenleving door misdadigers eruit te verbannen. Het gaat NIET om de vraag of die misdadiger over 10 jaar een beetje vrolijk uit z'n cel komt. Dan had -ie zich van tevoren maar moeten bedenken. (Maar een dergelijke precedentwerking KENNEN we nu niet eens, vanwege onze softe straffen).
Veel mensen die in het criminele circuit belanden zijn ook sociaal zwakkeren maar dat zal jij wel weer soft vindenquote:Ik ben overwegend links omdat ik sociaal ben ingesteld en vind dat de sterkste schouders de zwaarste lasten moeten dragen en dat zwakkeren (zoals ouderen, chronisch zieken) moeten worden ontzien. Uiteindelijk is dat de enige echt wezenlijke maatstaf voor links-rechts.
Dit is zo jaren 60/70. Met recidivecijfers van 50% na vijf jaar (volgens andere bronnen 75% na 6 jaar) - waarbij we de klootzakken die niet gepakt worden niet meetellen - blijkt wel dat het huidige systeem niet werk. Dit is 'jouw' systeem, met reclassering, sensitiviteitscursussen, werkstraffen en ik zou bijna schrijven naakt kantklossen voor zedendeliquenten.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:18 schreef SCH het volgende:
Het is in het belang van de maatschappij dat die misdadiger in de cel niet verrotter wordt dan ie al was. Repressie is voor een deeltje goed, maar leidt voor het grootste deel tot onnodig extra leed. Je moet oplossingsgericht denken, dat is juist in het belang van de nabestaanden/slachtoffers. Wrok en wraak moeten niet de leidraad zijn. De denkfout die jij maakt is de straf centraal stelllen, en niet het maatschappelijk belang.
Maar Wilders welquote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:44 schreef FeestNummer het volgende:
Niveautje wijkagent.
Daar zitten we echt op te wachten.
Misschien kan hij het VMBO reorganiseren.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:44 schreef FeestNummer het volgende:
Niveautje wijkagent.
Ja we willen geleerde mensen die de kamer willen gebruiken als springplank voor hun carriere en in plaats van goede praktijkoplossen aanrijken zoals deze man doet veel nutteloze waanzinnige ideeen verzinnen om maar in de media te komen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:44 schreef FeestNummer het volgende:
Niveautje wijkagent.
Dat is het allang en gaat het nu beter? De reclassering is al zo goed als wegbezuinigd en voor de rest schets je een stompzinnige karikatuur.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:41 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dit is zo jaren 60/70. Met recidivecijfers van 50% na vijf jaar (volgens andere bronnen 75% na 6 jaar) - waarbij we de klootzakken die niet gepakt worden niet meetellen - blijkt wel dat het huidige systeem niet werk. Dit is 'jouw' systeem, met reclassering, sensitiviteitscursussen, werkstraffen en ik zou bijna schrijven naakt kantklossen voor zedendeliquenten.
Het roer moet om.
Da's niet zo aardig richting Geert W.quote:Ik stel het maatschappelijk belang voorop. Dat betekent dat we de zieke geesten isoleren van mensen die wel mee willen doen.
Alsof iedereen in de kamer een "degelijke" opleiding heeft gehadquote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:44 schreef FeestNummer het volgende:
Niveautje wijkagent.
Wat lul je nou dom, Kraken is het meest achterlijke beginsel van de nederlandse Wet, als jij nou een auto hebt, en ik zie dat jij er 2 maanden niet in rijdt, mag ik dan je ramen inslaan en er in gaan rijden: TJAH je gebruikt hem niet, dus ik mag hem gebruiken.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 20:07 schreef SCH het volgende:
In mijn elitestraatje is net het laatste van 3 kraakpanden verdwenen. En die waren allesbehalve binnen 2 dagen veranderd in een crimineel hol. Het ene kraakpand grensde zelfs aan het woonhuis van de burgemeester en die hadden gewoon contact en de burgemeester kocht er echt geen pillen.
Denk je echt dat ik iets met WIlders op heb? Ik heb niets met rechts/links of wat voor politiek ook.quote:
Als je niks met politiek hebt, waarom praat je er dan over mee? Je hebt er duidelijk wel iets mee want je hebt een uitgesproken politieke opvatting over maatschappelijke problemen. Ik denk dat je als homo niet snel iets met Wilders op kan hebben want hij is niet bepaald een homovriendelijk politicus maar je laat wel in alles je enorme afkeer van moslims merken , echt tot op het hatelijke en fanatieke af, blijken en dat past erg goed in zijn lijn.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 21:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Denk je echt dat ik iets met WIlders op heb? Ik heb niets met rechts/links of wat voor politiek ook.
Waarom denk je dat ik een hekel aan moslims heb? Daarnaast, het feit dat de politiek de dienst uitmaakt in Nederland verwerp ik, het is een aantoonbaar feit dat overheid/politiek incapabel, inefficieent, corrupt en leugenachtig is.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 21:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Als je niks met politiek hebt, waarom praat je er dan over mee? Je hebt er duidelijk wel iets mee want je hebt een uitgesproken politieke opvatting over maatschappelijke problemen. Ik denk dat je als homo niet snel iets met Wilders op kan hebben want hij is niet bepaald een homovriendelijk politicus maar je laat wel in alles je enorme afkeer van moslims merken , echt tot op het hatelijke en fanatieke af, blijken en dat past erg goed in zijn lijn.
Wat denk jezelf. Je doet niks anders dan op een hatelijke manier over de islam en moslims praten, je gebruikt voortdurend krachttermen en plaatst echt absurde posts die veel te ver gaan. Op Fok! mag dat allemaal maar het is wel raar en vreemd om zo over andere mensen te praten. Blijkbaar vind je het niet erg om te doen wat je anderen verwijt en dat vind ik erg hypocriet.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 21:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik een hekel aan moslims heb?
Je bent anarchist?quote:Daarnaast, het feit dat de politiek de dienst uitmaakt in Nederland verwerp ik, het is een aantoonbaar feit dat overheid/politiek incapabel, inefficieent, corrupt en leugenachtig is.
Gelukkig gaan jou posts nooit te ver.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 21:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat denk jezelf. Je doet niks anders dan op een hatelijke manier over de islam en moslims praten, je gebruikt voortdurend krachttermen en plaatst echt absurde posts die veel te ver gaan. Op Fok! mag dat allemaal maar het is wel raar en vreemd om zo over andere mensen te praten. Blijkbaar vind je het niet erg om te doen wat je anderen verwijt en dat vind ik erg hypocriet.
[..]
Je bent anarchist?
Nee, ik post niet op die hatelijke en ziekelijke manier over hele groepen mensen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 21:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gelukkig gaan jou posts nooit te ver.
Dan zul je het toch met dit systeem moeten doenquote:Nee ik ben geen anarchist.
Mjah ik wacht nog 15 jaar, dan is het politieke systeem in nederland opgeblazen met dank aan Wouter Bos, er zijn prima voorbeelden van landen waar men niet/nauwelijks politiek kent, waar men veel welvarender is, op zowel cultureel als financieel gebied, waar geen armoede/criminaliteit is.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 21:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, ik post niet op die hatelijke en ziekelijke manier over hele groepen mensen.
[..]
Dan zul je het toch met dit systeem moeten doen![]()
Je wil in Qatar gaan wonen?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 21:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mjah ik wacht nog 15 jaar, dan is het politieke systeem in nederland opgeblazen met dank aan Wouter Bos, er zijn prima voorbeelden van landen waar men niet/nauwelijks politiek kent, waar men veel welvarender is, op zowel cultureel als financieel gebied, waar geen armoede/criminaliteit is.
Maargoed, mijn de Journalist kan zelf wel uitvinden hoe dat land heet.
Kraken is gelegaliseerde eigenrichting. De overheid verbood leegstand maar was te beroerd om op te treden, en droeg zelf bij aan leegstand (onbewoonbaar verklaren). Toen burgers daartegen optraden door het recht in eigen hand te nemen stond de overheid in z'n hemd - en heeft kraken gelegaliseerd. Dat was een zwaktebod.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 21:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat lul je nou dom, Kraken is het meest achterlijke beginsel van de nederlandse Wet, als jij nou een auto hebt, en ik zie dat jij er 2 maanden niet in rijdt, mag ik dan je ramen inslaan en er in gaan rijden: TJAH je gebruikt hem niet, dus ik mag hem gebruiken.
Dat gelul over woningnood is de grootste bullshit ooit, die stinkkrakers willen gewoon op de mooiste plekjes wonen, terwijl elke andere burger voor dat soort plekken ook gewoon zwaar in de buidel moet tasten, bovendien zijn er plaatsen in nederland waar woningen al 10 jaar niet bewoond zijn, laat ze daar dan gaan wonen.
Ah ok, jij woont liever in een land waar men geen democratie heeft. Ja, dan is Nederland best moeilijk.quote:
Hallo het zijn geen normale burgers die echt een huis nodig hebben die in een kraakpand wonen! Damn`, girl.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 06:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Kraken is gelegaliseerde eigenrichting. De overheid verbood leegstand maar was te beroerd om op te treden, en droeg zelf bij aan leegstand (onbewoonbaar verklaren). Toen burgers daartegen optraden door het recht in eigen hand te nemen stond de overheid in z'n hemd - en heeft kraken gelegaliseerd. Dat was een zwaktebod.
Waar op papier misschien geen democratie is...quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ah ok, jij woont liever in een land waar men geen democratie heeft. Ja, dan is Nederland best moeilijk.
Ik hoor dat vaker, maar ik ken dergelijke krakers niet. Waarmee ik niet wil zeggen dat ze er niet zijn, ik ken ze gewoon niet, ik zit niet zo in de kraakwereld, niet als kraker en niet als gekraakte.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:12 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Hallo het zijn geen normale burgers die echt een huis nodig hebben die in een kraakpand wonen! Damn`, girl.
Het zijn voornamelijk van die ongewassen buitelanders die alles racistisch noemen en hier in nederland een beetje de proletarier komen uithangen, ik ken die viezeriken van dichtbij.
Ja ik ken ook 'nette' krakers, die komen uit rijke intellectuele/elitaire families en dat volk heeft al helemaal niks te zoeken in een kraakpand, die moeten lekker in een huisje van pappa op de keizersgracht gaan wonen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik hoor dat vaker, maar ik ken dergelijke krakers niet. Waarmee ik niet wil zeggen dat ze er niet zijn, ik ken ze gewoon niet, ik zit niet zo in de kraakwereld, niet als kraker en niet als gekraakte.
Wat ik wél aan doodenkele kraker ken zijn wél gewone nette mensen. Nou ja, niet helemaal gewoon en misschien niet heel netjes, maar fatsoenlijk, niet crimineel, niet aan de drugs etc.
Bovendien had ik het niet over de praktijk - ik had het over de wetten en regels. Kraken is gelegaliseerde eigenrichting. Ik ben geen voorstander van eigenrichting, en nog minder van formele legalisatie ervan.
Ga even deurknoppen kopenquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 23:19 schreef Meki het volgende:
Laat Nederland gaat hetzelfde fout maken wat Duitsland in 1933 heeft gedaan
als Wilders nu niet wordt opgepakt wordt hij de nieuwe hitler
waarom wil hij alleen Marokkaanse baby s geen paspoort gevenquote:
Zo staat het geschreven in het nieuwsbericht en is maar een voorbeeld. Het voorstel is voor alle nationaliteiten. Een beetje zelf nadenken kan geen kwaad hequote:Op zaterdag 19 augustus 2006 23:23 schreef Meki het volgende:
[..]
waarom wil hij alleen Marokkaanse baby s geen paspoort geven
en Turkse of Joodse baby s wel![]()
hetzelfde denkgedachte als Hitler en als Nederland niet oppast word hij de nieuwe hitler![]()
Alsof Democratie zo heilig is: oooooooh dat heb je op school geleerd, democratie is het Juk van de meerderheid, ik heb liever een dictator die verstandige beslissingen neemt, dan een democratisch verkozen regering die de werkende mensen leeg plukt, als 60 procent van de burgers verkiest om mensen van hun huis te onteigenen, dan moet de overige 40 procent dat maar goed vinden, dat is democratie, snap je dat leeghoofd?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ah ok, jij woont liever in een land waar men geen democratie heeft. Ja, dan is Nederland best moeilijk.
Serieus?quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 23:28 schreef raptorix het volgende:
ik heb liever een dictator die verstandige beslissingen neemt, dan een democratisch verkozen regering die de werkende mensen leeg plukt,
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |