Qua verkoopresultaten kun je straks acts als de Backstreet Boys en Mariah Carey ook de Hall of Fame instemmen, dan! Die hebben toch ook heel wat bereikt, nietwaar?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:19 schreef lugum het volgende:
[..]
hoort het ook niet zo te zijn dat er meer gekeken word wat een band allemaal heeft bereikt om tot een hall of fame te komen, dan dat je ze goed vind of niet![]()
Er is een verschil tussen smaak en herkennen van talent.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:05 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ja, want mensen horen helemaal geen smaak te hebben die niet met het jouwe overeenkomt!
Er is ook een verschil tussen verkoopcijfers en een carriere met ups en downs + nodige respect. En dat je Mariah en BSB erbij gaat betrekken laat al zien dat je er bijzonder weinig kaas van gegeten hebt.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:23 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Qua verkoopresultaten kun je straks acts als de Backstreet Boys en Mariah Carey ook de Hall of Fame instemmen, dan! Die hebben toch ook heel wat bereikt, nietwaar?
Maar nee, daar heb ik verder geen boodschap aan. Massale wansmaak is nog steeds wansmaak.
Uiteraard! Maar wat wil je nu precies zeggen? Ik heb helemaal niks met Queen, minder nog dan met de andere genoemde bands en artiesten. Maar dit topic heeft toch weinig te maken met "het herkennen van talent", maar is toch gewoon een ordinaire populariteitspoll? Zo beschouw ik het in ieder geval verder wel.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:24 schreef Megalomaniac het volgende:
![]()
[..]
Er is een verschil tussen smaak en herkennen van talent.
![]()
Dat vind ik ook niet zo gek klinken. Maarja je blijft het toch altijd houden dat mensen de gevestigde orde ophemelt danwel afkraakt vanwege alleen het feit dat ze gevestigde orde zijn.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:19 schreef lugum het volgende:
[..]
hoort het ook niet zo te zijn dat er meer gekeken word wat een band allemaal heeft bereikt om tot een hall of fame te komen, dan dat je ze goed vind of niet![]()
Nou dan verschillen we daarin.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:28 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Uiteraard! Maar wat wil je nu precies zeggen? Ik heb helemaal niks met Queen, minder nog dan met de andere genoemde bands en artiesten. Maar dit topic heeft toch weinig te maken met "het herkennen van talent", maar is toch gewoon een ordinaire populariteitspoll? Zo beschouw ik het in ieder geval verder wel.
Queen niet goed vinden mag, maar als 3 decennia (goede periode voor een tijd van bezinning en objectief beeld) na het oprichten van een band nog steeds massaal de adoratie wordt uitgesproken ben ik bang dat je toch nog even een aantal keer moet heroverwegen. Even kijken of het niet gewoon je eigenwijsheid is die je een band niet goed doet vinden. Dat is althans zoals ik het doe en ik wil je absoluut nergens toe dwingen, maar ik heb er wel heel veel mooie muziek mee (her)ontdekt (leek me een goede reden om de tunnelvisie eens van je af te zetten).quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:28 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Uiteraard! Maar wat wil je nu precies zeggen? Ik heb helemaal niks met Queen, minder nog dan met de andere genoemde bands en artiesten. Maar dit topic heeft toch weinig te maken met "het herkennen van talent", maar is toch gewoon een ordinaire populariteitspoll? Zo beschouw ik het in ieder geval verder wel.
Al dat kansloze geblaat omdat iemand mij het misgunt om een of ander bandje -3 te geven op een niet ter zake doende populariteitspoll.![]()
Ze zijn alleen maar 1 van de best verkopende albumartiesten ooitquote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:31 schreef lugum het volgende:
Neem nou Pink Floyd, die heeft ook weining in de top twintigjes en veertigjes enz gestaan maar toch zijn ze een van de beste bands ooit. En ze staan als eerste in de Hall of fame hier.
Dus verkoopcijfers zeggen ook niet alles.![]()
Ja, want een band niet goed vinden staat gelijk aan het hebben van een tunnelvisie. Zoveel fans, dan moet het toch wel aan mij liggen?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:36 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Queen niet goed vinden mag, maar als 3 decennia (goede periode voor een tijd van bezinning en objectief beeld) na het oprichten van een band nog steeds massaal de adoratie wordt uitgesproken ben ik bang dat je toch nog even een aantal keer moet heroverwegen. Even kijken of het niet gewoon je eigenwijsheid is die je een band niet goed doet vinden. Dat is althans zoals ik het doe en ik wil je absoluut nergens toe dwingen, maar ik heb er wel heel veel mooie muziek mee (her)ontdekt (leek me een goede reden om de tunnelvisie eens van je af te zetten).
Zo is dat! Luister nou toch eens naar de Queen maffia!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:42 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ja, want een band niet goed vinden staat gelijk aan het hebben van een tunnelvisie. Zoveel fans, dan moet het toch wel aan mij liggen?![]()
Artists claimed to have sold 250 million records or more in alphabetical order:quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:38 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ze zijn alleen maar 1 van de best verkopende albumartiesten ooit
Als een Bob Dylan er wel in komt en een grootse en veelzijdige band als Queen niet, of met moeite, is er zeker iets aan de hand.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:44 schreef cafca het volgende:
[..]
Zo is dat! Luister nou toch eens naar de Queen maffia!![]()
Je Moet Queen goedvinden, anders heb je last van tunnelvisie!
Bron?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:54 schreef lugum het volgende:
[..]
Artists claimed to have sold 250 million records or more in alphabetical order:
(ik heb er wat ariesten uitgehaald, alleen nana en julio laten staan om een punt te maken)
ABBA Sweden 70s-80s Rock/Pop/Schlager [3][4]
The Beatles UK 60s-70s Rock/Pop Guinness estimate [6] [7]
Julio Iglesias Spain 70s-00s Pop (Latin) [17]
Led Zeppelin UK 60s-80s Hard Rock/Blues Rock/Heavy Metal [18]
Nana Mouskouri Greece 60s-00s Pop [22][23]
Queen UK 70s-00s Arena/Glam/Heavy Metal/Progressive Rock [24]
Artists claimed to have sold 100 million records or more:
Pink Floyd UK 60s-00s Psychedelic Rock/Progressive Rock [85][86]
Ook al is het 200mil dat ze hebben verkocht, het is nog altijd minder dan een nana mouskouri of julio iglesiasDus ja verkoopcijfers zeggen inderdaad niet zoveel
![]()
Dylan heeft een veel grotere invloed gehad op de popmuziek in het algemeen dan Queen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:55 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Als een Bob Dylan er wel in komt en een grootse en veelzijdige band als Queen niet, of met moeite, is er zeker iets aan de hand.Allemaal tunnelpatienten hier.
![]()
Ik zeg niet dat Queen er niet in moet komen, je kunt alleen Grobbel niet dwingen Queen te waarderen. Ik vind Queen best goed (met name in de 70's), maar als je vindt dat iemand een band goed MOET vinden, heb je zelf een beetje last van tunnelvisie, ben ik bang....quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:55 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Als een Bob Dylan er wel in komt en een grootse en veelzijdige band als Queen niet, of met moeite, is er zeker iets aan de hand.Allemaal tunnelpatienten hier.
![]()
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:55 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
![]()
Niet echt, maar ik wijs hem alleen op z'n kortzichtigheid. Als je Queen saai noemt ITT Bob Dylan heb je hebt concept niet begrepen lijkt mij. Als je een band of artiest gaat kiezen, omdat ie minder saai is als een ander waardeer je iemand niet op kwaliteit van muziek en kunnen maar om de buitenkant...eigenlijk alles wat mis met de hedendaagse populaire muziek. En ALS je al zoiets gaat doen, kun je NOOIT zeggen dat een band als Queen 'saaier' is dan een Bob Dylan. Ga maar eens een dvd van Queen vergelijken met een dvd van Dylan.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:03 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat Queen er niet in moet komen, je kunt alleen Grobbel niet dwingen Queen te waarderen. Ik vind Queen best goed (met name in de 70's), maar als je vindt dat iemand een band goed MOET vinden, heb je zelf een beetje last van tunnelvisie, ben ik bang....
Ik vind queen ook een stuk saaier hoor dan Dylan, maar da's mijn mening.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:09 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Niet echt, maar ik wijs hem alleen op z'n kortzichtigheid. Als je Queen saai noemt ITT Bob Dylan heb je hebt concept niet begrepen lijkt mij. Als je een band of artiest gaat kiezen, omdat ie minder saai is als een ander waardeer je iemand niet op kwaliteit van muziek en kunnen maar om de buitenkant...eigenlijk alles wat mis met de hedendaagse populaire muziek. En ALS je al zoiets gaat doen, kun je NOOIT zeggen dat een band als Queen 'saaier' is dan een Bob Dylan. Ga maar eens een dvd van Queen vergelijken met een dvd van Dylan....ALS je uberhaupt gaat beoordelen op 'saaiheid'.
Tuurlijk heeft Bob Dylan veel invloed gehad op singer/songwriters in de 70's en 80's, maar veel meer diverse artiesten/bands zijn beinvloed door Queen. Dat zie je vooral terug in de periode tussen medio 80's tot nu.
De lijst op wikipedia klopt voor geen hol, dat kan ik je wel zeggen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:01 schreef lugum het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Best_selling_music_artists
je moet het ook met een korreltje zout nemen
Haha, ik zie dat we elkaar begrijpen. Maar ik wil dus zeggen: het is voor jezelf alleen maar leuker als je toch weer ergens iets onverwachts moois ontdekt, toch ?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:42 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ja, want een band niet goed vinden staat gelijk aan het hebben van een tunnelvisie. Zoveel fans, dan moet het toch wel aan mij liggen?![]()
Maar goed, ik zit je woorden nu slinks te verdraaien, waarvoor excuses. Maar geloof me maar dat er van een tunnelvisie aan mijn kant amper sprake is.
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:08 schreef placebeau het volgende:
En stop met dwaze discussies, iedereen heeft het recht om graag/ niet graag te hoeren wat hij wil zeker? anders moet je geen zo'n spel spelen, maar moet megalomaniac zelf maar een hall of fame opstellen.
Misschien, maar het blijft zowieso giswerk. er kan nooit met zekerheid worden gezegd hoe veel een artiest nou precies heeft verkocht. En tsja als je gaat gissen met zulke aantallen kan je er al gauw een paar miljoen naast zitten.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:15 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
De lijst op wikipedia klopt voor geen hol, dat kan ik je wel zeggen.
Waar het hart vol van is...quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:08 schreef placebeau het volgende:
En stop met dwaze discussies, iedereen heeft het recht om graag/ niet graag te hoeren wat hij wil zeker? anders moet je geen zo'n spel spelen, maar moet megalomaniac zelf maar een hall of fame opstellen.
Wacht even, baseer je nu een 2 paragraven lang pleidooi op woorden die ik nooit in de mond genomen heb, zoals "Bob Dylan" en "saai"?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:09 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Niet echt, maar ik wijs hem alleen op z'n kortzichtigheid. Als je Queen saai noemt ITT Bob Dylan heb je hebt concept niet begrepen lijkt mij. Als je een band of artiest gaat kiezen, omdat ie minder saai is als een ander waardeer je iemand niet op kwaliteit van muziek en kunnen maar om de buitenkant...eigenlijk alles wat mis met de hedendaagse populaire muziek. En ALS je al zoiets gaat doen, kun je NOOIT zeggen dat een band als Queen 'saaier' is dan een Bob Dylan. Ga maar eens een dvd van Queen vergelijken met een dvd van Dylan....ALS je uberhaupt gaat beoordelen op 'saaiheid'.
Tuurlijk heeft Bob Dylan veel invloed gehad op singer/songwriters in de 70's en 80's, maar veel meer diverse artiesten/bands zijn beinvloed door Queen. Dat zie je vooral terug in de periode tussen medio 80's tot nu.
Dan heb je dit argument nog niet gelezen, Grobbel.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:22 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Waar het hart vol van is...![]()
Het was niet alleen gericht op jou Grobbeltje.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:26 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Wacht even, baseer je nu een 2 paragraven lang pleidooi op woorden die ik nooit in de mond genomen heb, zoals "Bob Dylan" en "saai"?![]()
Je bent nu letterlijk een argument uit het niks aan het verzinnen. Volgens mij heb ik in 4 jaar forumbezoeken nog nooit een mening over Bob Dylan geuit, dus om daar nu je hele argument op te baseren is ook wat vreemd.
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:28 schreef MrBadGuy het volgende:
Mensen het is maar een spelletje en smaken verschillen![]()
Dat zei ik 2 pagina's geleden ook al, en toen werd er nog op doorgegaan. Dus ik vraag me af of het dit keer wel effect zal hebben.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:28 schreef MrBadGuy het volgende:
Mensen het is maar een spelletje en smaken verschillen![]()
Ik zal mijn freejazz-CDs van Cuong Vu maar weer gauw afzetten, dan - dat valt qua genialiteit waarschijnlijk volledig in het niet bij de immense complexiteit en briljante gelaagdheid van Queen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:28 schreef placebeau het volgende:
[..]
Dan heb je dit argument nog niet gelezen, Grobbel.
Queen moet wel geniaal zijn.
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:34 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik zal mijn freejazz-CDs van Cuong Vu maar weer gauw afzetten, dan - dat valt qua genialiteit waarschijnlijk volledig in het niet bij de immense complexiteit en briljante gelaagdheid van Queen.
Ik denk dat het woord battle voor sommige gewoon te verwarrend isquote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:34 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik zal mijn freejazz-CDs van Cuong Vu maar weer gauw afzetten, dan - dat valt qua genialiteit waarschijnlijk volledig in het niet bij de immense complexiteit en briljante gelaagdheid van Queen.
Ik heb nog live-opnamen van the Mars Volta, als ie toch bezig isquote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:36 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Doe het vooral niet, ga maar lekker verder met zelfverminking.
![]()
Goed idee. Queen ontsnapt de dans dit keer, heb daar gisteren ook al op gestemd met -3. Miles zal het dit keer helaas ook zonder punten moeten (gisteren +3), als ook R.E.M. (gisteren +2).quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:33 schreef wallofdolls het volgende:
Muziekbands/artiesten battle voor de laatste toegekende punten
Noem het dan ook geen 'battle' als je niet wil dat mensen het letterlijk gaan opvatten.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:37 schreef lugum het volgende:
[..]
Ik denk dat het woord battle voor sommige gewoon te verwarrend is![]()
Zeg, zo gauw er bands tussen komen te staan waar ik wel iets mee heb hoef ik ook geen drie punten aan Kraftwerk te schenken. En ik dacht dat we waren opgehouden met te zeuren over de keuzes van anderen? Of moet het hele debat weer opnieuw beginnen?quote:
For the love of God NO!!!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:42 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Zeg, zo gauw er bands tussen komen te staan waar ik wel iets mee heb hoef ik ook geen drie punten aan Kraftwerk te schenken. En ik dacht dat we waren opgehouden met te zeuren over de keuzes van anderen? Of moet het hele debat weer opnieuw beginnen?
welke humor?quote:
quote:
mijn humorquote:valt qua genialiteit waarschijnlijk volledig in het niet bij de immense complexiteit en briljante gelaagdheid van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |