quote:Dans le port d'Amsterdam
Y a desqui chantent
Les rêves qui les hantent
Au large d'Amsterdam
Dans le port d'Amsterdam
Y a desqui dorment
Comme des oriflammes
Le long des berges mornes
Dans le port d'Amsterdam
Y a desqui meurent
Pleins de bière et de drames
Aux premières lueurs
Mais dans le port d'Amsterdam
Y a desqui naissent
Dans la chaleur épaisse
Des langueurs océanes
Helemaal goed!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 05:04 schreef Daffodil31LE het volgende:
en dezijn marins (de zeelui).
Heerlijk hoe Brel z'n tekst in de microfoon spuugt.
Brel was geniaal. Na 1 nummer al doorweekt van het zweet, maar toch stug blijven doorzingen. Als je 'm na afloop van het podium ziet strompelen is-ie helemaal leeg.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 05:06 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Helemaal goed!
Precies, dat vind ik ook zo briljant aan dit nummer, ook hoe hij er steeds meer gaat zingen alsof z'n leven ervan afhangt. Hebben jullie ooit een video hiervan gezien? Ik zoek het ff op...
Daf +1
Dan laat hij alles opeens gaan en staat hij als een wildeman te zingen. Weergaloos... Wat vreselijk dat ik nooit een optreden van hem zal mogen bijwonenquote:Dans le port d'Amsterdam
Y a des marins qui boivent
Et qui boivent et reboivent
Et qui reboivent encore
...
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 05:12 schreef Yurithemaster het volgende:
Heb je nog een vraag Daf? want anders ga ik u echt naar bed(is al wel de 3de keer dat ik dat zeg)![]()
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 02:30 schreef Asmodian het volgende:
[..]
En daarna ga ik pogen te gaan slapen
Doe maar gewoon een makkelijk vraagje weggevertje maar in iedergaval geen jaartallenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 05:15 schreef Daffodil31LE het volgende:
Vertel eens Yuri, heb je een bepaalde categorie waar je veel van weet. Anders wordt het een 1-2tje tussen Asmo en mij en da's ook niet leuk.
Ik zou een kopietje van 'Daf's Mixtabe' bijzonder op prijs stellenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 05:16 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ik zou voor Stanley een CDtje maken met bijzondere muziek, maar ik zal er meteen twee bakken. Ik heb ook nog Ne me quitte pas in het Engels van Brel liggen.
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 03:07 schreef Yurithemaster het volgende:
Maarja ik ga naar bed slaap lekker iedereen![]()
Jeemig ik had gehoopt op een makkelijke vraag maarja is het een engelse auto Als in merk?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 05:20 schreef Daffodil31LE het volgende:
[afbeelding]
Vertel maar eens welk merk dit is. Liefst met type erbij. Maar vooral wat deze auto zo bijzonder maakt ten opzichte van de "normale" wagens van deze fabrikant.
't Is alvast een Ferrari. En de auto is gewoon even breed als een normale auto. Maar een deel van een bijzonderheid heb je al gegeven.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 05:27 schreef Yurithemaster het volgende:
N masserati of n ferari en ik zie maar 1 stoel voorin en 1 axhterin dus is hij heel dun??![]()
Nee, ze lijkt er wel een beetje op...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 05:30 schreef Asmodian het volgende:
Is het een Mondial?
Oh jawel hoor. Een 5 litertje maar. En die ligt niet (zoals gewoonlijk) "mid-mounted" maar voorin. Waarom?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 05:31 schreef Yurithemaster het volgende:
Er zit een ´niet´ ferrari motor in??
Om dat dit een Sedan is en dus meer ruimte nodig heeft en dus de motot naar voren moetquote:Op woensdag 16 augustus 2006 05:32 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Oh jawel hoor. Een 5 litertje maar. En die ligt niet (zoals gewoonlijk) "mid-mounted" maar voorin. Waarom?
Juist. Dit is (naar mijn weten) de enige Ferrari die achterin een volwaardige bank heeft.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 05:33 schreef Asmodian het volgende:
Omdat het als familie-auto bedoeld is?
Je geraakt nog wel eens ooit ingeburgerd....quote:Op woensdag 16 augustus 2006 05:35 schreef Asmodian het volgende:
Wat vinden jullie er trouwens van dat ik, als allochtoon met Nederlands als mijn derde taal, 'een donkerbruin vermoeden' zeg en weet wat 'een boom opzetten' betekent?
Yay!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 05:36 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Juist. Dit is (naar mijn weten) de enige Ferrari die achterin een volwaardige bank heeft.
Andere bijzonderheden zijn dat het de eerste Ferrari was waarin men een een automaat leverde en tevens de eerste Ferrari waarop ABS leverbaar was.
-snip-
Ruwweg gezegd? Een discussie beginnen, een plan uiteenzetten...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 05:37 schreef Yurithemaster het volgende:
Beter ingeburgerd dan ik want ik zou niet weten wat 'een boom opzetten' betekent?![]()
Je hebt gelijk. En bovendien zit je niet om puntjes verlegen dacht ik zo.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 05:38 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Yay!
Maar van mij mag Yuri het punt ook best, hij zei dat het een Sedan is, wat natuurlijk het grote verschil is met de andere Ferraris... Maar op zich hintte ik er ook naar... Ach, beslis maar
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 05:36 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Je geraakt nog wel eens ooit ingeburgerd....![]()
Grappig dat jullie beiden het woord 'ingeburgerd' gebruikenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 05:37 schreef Yurithemaster het volgende:
Beter ingeburgerd dan ik want ik zou niet weten wat 'een boom opzetten' betekent?terwijl ik in nederland geboren ben
Niet in het bijzonder, neequote:Op woensdag 16 augustus 2006 05:38 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. En bovendien zit je niet om puntjes verlegen dacht ik zo.
Ben je bruin? Heb je al een aanbod van een andere ploeg in het buitenland? Nee? Jammer. Maar dan moet je echt hier blijvenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 05:39 schreef Asmodian het volgende:
[..]
[..]
Grappig dat jullie beiden het woord 'ingeburgerd' gebruiken- zou ik van IJzeren Rita bij het Nederlands Elftal mogen?
Je bent toch al nederlander toch?? of ben je iligaalquote:Op woensdag 16 augustus 2006 05:39 schreef Asmodian het volgende:
[..]
[..]
Grappig dat jullie beiden het woord 'ingeburgerd' gebruiken- zou ik van IJzeren Rita bij het Nederlands Elftal mogen?
Geen erg, vriend. Ik ben Nederlander van geboorte, doch betrap mijzelf er voortdurend op dat ik verkavelingsvlaams begin te spreken.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 05:37 schreef Yurithemaster het volgende:
Beter ingeburgerd dan ik want ik zou niet weten wat 'een boom opzetten' betekent?terwijl ik in nederland geboren ben
Ik ben in Amsterdam geboren en heb het leeuwendeel van mijn leven in Nederland doorgebracht, dus ja - ik ben Nederlanderquote:Op woensdag 16 augustus 2006 05:41 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Je bent toch al nederlander toch?? of ben je iligaalEn als je lang haar komt moet je nog altijd langs van Basten
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 05:40 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ben je bruin? Heb je al een aanbod van een andere ploeg in het buitenland? Nee? Jammer. Maar dan moet je echt hier blijven
Dat gaat nog wat geven de 26ste. Ik ben al bijna kletskop.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 05:44 schreef Asmodian het volgende:
M'n haar zou ik als 'best kort' willen omschrijven, maar waarschijnlijk ben ik voor San Marco toch een langharige nozem
Vlaams heerscht!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 05:42 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Geen erg, vriend. Ik ben Nederlander van geboorte, doch betrap mijzelf er voortdurend op dat ik verkavelingsvlaams begin te spreken.
Echter geen Sinjoor (inwoner van Antwerpen) trapt erin en steeds word ik ontmaskerd als 'nen 'Ollander...
Hoe oud ben je eigenlijkquote:Op woensdag 16 augustus 2006 05:44 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Ik ben in Amsterdam geboren en heb het leeuwendeel van mijn leven in Nederland doorgebracht, dus ja - ik ben Nederlander. M'n haar zou ik als 'best kort' willen omschrijven, maar waarschijnlijk ben ik voor San Marco toch een langharige nozem
Dat zit er bij mij ook in in de nabije toekomst ben ik bangquote:Op woensdag 16 augustus 2006 05:45 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Dat gaat nog wat geven de 26ste. Ik ben al bijna kletskop.
23quote:
Zie je?!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 05:46 schreef Daffodil31LE het volgende:
[afbeelding]
Heb je een vijs los?![]()
Daf+1 dan maarquote:Op woensdag 16 augustus 2006 05:48 schreef Daffodil31LE het volgende:
Maar goed: Het is een afgeleide vorm van "doorbomen over iets". Om te kunnen doorbomen, zal je vooreerst die boom moeten hebben opgezet....
Ja, ho even! Dat weet hij alleen maar omdat hij mijn antwoord van 4 minuten ervoor gelezen heeft!quote:
Niet eens doorgehad dat dat als antwoord bedoelt wasquote:Op woensdag 16 augustus 2006 05:52 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Ja, ho even! Dat weet hij alleen maar omdat hij mijn antwoord van 4 minuten ervoor gelezen heeft!
just kiddin' natuurlijk
Moet je bier meenemen dan mag je misschien wel naar binnenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 05:57 schreef Daffodil31LE het volgende:
NachtBagger? Daar mag ik niet komen. Ben ik veel te serieus voor.
Dat vind ik mooier. Het NL-paspoort is toch al zo'n drukke bedoeling met die domme tekeningetjes en zooi....quote:Op woensdag 16 augustus 2006 05:57 schreef Yurithemaster het volgende:
Hoezo altijd in zwart-wit??
Ik houd niet van bier. Geef mij maar whiskey. Kan ik veel meer van genieten.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 05:58 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Moet je bier meenemen dan mag je misschien wel naar binnen![]()
Eensch!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 05:59 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ik houd niet van bier. Geef mij maar whiskey. Kan ik veel meer van genieten.
Ik weet niet of ik daartegen wel verzekerd ben, eigenlijk...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 05:59 schreef Asmodian het volgende:
Zal ik dan ook maar een foto'tje posten? Als we toch bezig zijn enzo?
Hahahaquote:Op woensdag 16 augustus 2006 06:00 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik daartegen wel verzekerd ben, eigenlijk...
Toch wel! Wist je dat-ie platen had gemaakt?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 06:05 schreef Asmodian het volgende:
Leonard Nimoy - Mr Spock
Yay!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 06:05 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Toch wel! Wist je dat-ie platen had gemaakt?
Asmodian +1
N heel klein beetje maar stel de vraag maar gewoon als ik hem niet weet beantwoord iemand hem morgen wel(eigenlijk is het vandaag al morgen)quote:Op woensdag 16 augustus 2006 06:08 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Yay!
Zeer zeker, ik heb zelfs z'n biografie gelezen en heb ergens een mp3tje van zijn versie van "If I Had a Hammer"
Yuri, heb jij je een beetje ingelezen in de geschiedenis van deze topic-reeks? (zo nee stel ik de vraag die ik in gedachten heb ergens morgen wel)
Okee, dan probeer ik 't welquote:
mmja, ik was er wel /heel/ vroeg bij...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 06:14 schreef Yurithemaster het volgende:
en jij zat er bij gok ik dan maar
Ga je Yuri deze proberen op te laten lossen, Daf?quote:
Ja, Daf is ook van het eerste uurquote:Op woensdag 16 augustus 2006 06:15 schreef Yurithemaster het volgende:
en Daffodil31LE ook??
Ik zeg niks...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 06:15 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Ga je Yuri deze proberen op te laten lossen, Daf?
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 06:17 schreef Yurithemaster het volgende:
Mag ik wel in de op spieken of telt dat ook als opzoeken want volgens mij zegt de op niks over dat je niet in het topic zelf mag zoeken???
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 06:12 schreef Asmodian het volgende:
Je mag best de ranglijst raadplegen op pagina 1 van dit topic, maar naar het eerste topic gaan is natuurlijk opzoeken
Geeft niksquote:
Gestoord topic was dat trouwens... In iets van een uur gevuld en op een hele stressvolle wijze. Waren we toen nog niet gewendquote:Op woensdag 16 augustus 2006 06:20 schreef Asmodian het volgende:
Nee, Stan is er vanaf topic 10 bij ofzo
Niet maar ze stelde wel de eerste vraagquote:Op woensdag 16 augustus 2006 06:22 schreef Asmodian het volgende:
MaJo deelde het eerste punt niet uit, hoor
Jaaaa! Tong was er vanaf topic 1 bijquote:Op woensdag 16 augustus 2006 06:21 schreef Yurithemaster het volgende:
Tong80 Dan??
Dat is juistquote:Op woensdag 16 augustus 2006 06:23 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Niet maar ze stelde wel de eerste vraag![]()
Jeejquote:Op woensdag 16 augustus 2006 06:25 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Dat is juist
Maar je verdient het punt nu al wel hoor
Eerste vraag: MaJo
Eerste punt uitgedeeld: Asmodian
AKQ'ers van het eerste uur: oa. Daf & Tong
Yuri +1
het zelfde naar jou en ook naar dafquote:Op woensdag 16 augustus 2006 06:29 schreef Asmodian het volgende:
Heren, het was mij een waar genoegen met jullie de nachtploeg te vormen. Ik wens jullie een bijzonder goede ochtendrust toe en zie jullie hoogstwaarschijnlijk later vandaag nog
Slaap lekker![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 06:30 schreef Daffodil31LE het volgende:
Zoewaaaaaai!!!!EINZ!!!!:D:D!!ROFLOLCOPTER!
Goed idee.quote:
Juist, uit de Donkere kamer van Damocles van W.F. Hermans, in "brede kringen van mensen die het kunnen weten" het beste boek uit de Nederlandse literatuur van de 20e eeuw - en ik vind dat ook.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 09:07 schreef AntonDingeman het volgende:
Dorbeck is een officier uit het leger die sprekend op Henri Osewoudt lijkt.
Welnu, let op Soempie, (niets tegen de anderen zeggen, ik geef je een kleine voorsprongquote:Op woensdag 16 augustus 2006 09:14 schreef Soempie het volgende:
twee vragen die ik wist, maar m'n computer valt steeds uit.
![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 09:18 schreef pyl het volgende:
Ondankbaarheid is 's werelds loon.
Niet dat ik weet, TSE. Voor het antwoord moet je zo'n vijf topicnummers doorploeteren ...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 09:18 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Is er weer iemand betrapt op Googlen (gezien de toevoeging van het plaatje in de OP)?
Vandaar dat ik het ook maar gewoon vraag.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 09:20 schreef pyl het volgende:
Niet dat ik weet, TSE. Voor het antwoord moet je zo'n vijf topicnummers doorploeteren ...![]()
Het is zo'n mooi boek, ik dacht: dat kent Soempie vast wel.quote:
Even wachten op MaJo, die weet het welquote:Op woensdag 16 augustus 2006 09:21 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Vandaar dat ik het ook maar gewoon vraag.
Ik heb hem op m'n lijstje gezetquote:Op woensdag 16 augustus 2006 09:21 schreef pyl het volgende:
[..]
Het is zo'n mooi boek, ik dacht: dat kent Soempie vast wel.![]()
Nee, dat is nog steeds bij C&H.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 09:22 schreef Z het volgende:
Worden hier tegenwoordig de plaatjes geraden?
Ha die Z! Soms worden hier ook plaatjes geraden, inderdaad.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 09:22 schreef Z het volgende:
Worden hier tegenwoordig de plaatjes geraden?
Volgens de OP niet, Dolle. Voor het overige beslist de vraagsteller, natuurlijk.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 09:36 schreef dolle_hond het volgende:
mag ik t boek er bij pakken?
jaquote:Op woensdag 16 augustus 2006 09:41 schreef Tokay het volgende:
Op googlen staan lijfstraffen, hè?
Ja, en die dien ik zelf toe.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 09:41 schreef Tokay het volgende:
Op googlen staan lijfstraffen, hè?
ik assisteerquote:
Over ongeveer 2 maanden heb ik het boek gelezen... beetje geduld aubquote:Op woensdag 16 augustus 2006 09:50 schreef pyl het volgende:
Welaan, wat te doen? Wachten we op iemand die dat boek wel heeft gelezen (Mann kreeg er de Nobelprijs voor, mensen!)? Of zal ik maar een nieuwe vraag stellen, bijvoorbeeld op het vlak der schone kunsten?
Nee, geen strikvraag en geen autobiografie (hoewel Mann, naar verluidt, wel autobiografische elementen heeft inge .... blablablabla....)quote:Op woensdag 16 augustus 2006 09:56 schreef AntonDingeman het volgende:
Is het een strikvraag en is het een autobiografie?
Juist, ik wilde net zeggen: als je dat boek gelezen hebt, ben je die naam honderden, misschien wel duizenden keren tegengekomen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 09:58 schreef dartfanaat het volgende:
Castorp!
Hè, jammer dat dart eerder was.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 09:57 schreef Tokay het volgende:
Ik weet het, ik weet het!![]()
Maar als ik het hier vertel, word ik in elkaar geslagen.![]()
Whehe.quote:
Andere keerquote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:04 schreef dolle_hond het volgende:
komt dart zometeen toch met een leuke dartvraag
Pyl +1quote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:05 schreef pyl het volgende:
Rabbae en Brouwer
De duomo is ook van Brunelleschi, da's waar. En mijn kerk staat in Florence, da's ook waar. Maar voor het goede antwoord, had je uit moeten stappen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:13 schreef Tokay het volgende:
De kathedraal van Firenze, de stad die ik nooit heb bereikt?
Nee, nee, juist niet, zoals ik al zei.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:16 schreef AntonDingeman het volgende:
Zal wel die Dom in Florence zijn dan.
Dat las ik te laat.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:18 schreef pyl het volgende:
[..]
Nee, nee, juist niet, zoals ik al zei.
Ja, en ik was te laat met het lezen van jouw reactie.quote:
Hou maar op, ik keur het goed. Het is de Santo Spirito, gelegen aan de overkant van de Arno - en daarom misschien wat minder bekend bij het grote publiek, maar een bezoek meer dan waard.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:27 schreef AntonDingeman het volgende:
Sancta Spiriti?
Zeker.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:43 schreef Tokay het volgende:
Als er tien minuten zijn verstreken, mag iemand anders toch een vraag stellen?
Ja dus, lees ik net in de statuten.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:43 schreef Tokay het volgende:
Als er tien minuten zijn verstreken, mag iemand anders toch een vraag stellen?
Van wie?quote:Voor de dag van morgen
Wanneer ik morgen dood ga,
vertel dan aan de bomen
hoeveel ik van je hield.
Vertel het aan de wind,
die in de bomen klimt
of uit de takken valt,
hoeveel ik van je hield.
Vertel het aan een kind,
dat jong genoeg is
om het te begrijpen.
Vertel het aan een dier,
misschien alleen door het aan te kijken,
Vertel het aan de huizen van steen
vertel het aan de stad
hoe lief ik je had.
Maar zeg het aan geen mens.
Ze zouden niet geloven.
Ze zouden niet willen geloven dat
alleen maar een man
alleen maar een vrouw
dat een mens een mens
zo lief had als ik jou.
Oh sorry, ik dacht dat ik het fout had en was wat anders gaan doen!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:41 schreef pyl het volgende:
Hij weet de spanning er wel in te houden, hè, die Anton.
![]()
Whehe. Nee.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:47 schreef AntonDingeman het volgende:
Toon Hermans?
Het is ook heel bekend, en het is zéker geschreven door een bekende 'echte' dichter.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:52 schreef pyl het volgende:
Het komt me wel verdraaid bekend voor.![]()
Het is wel van een echte dichter, meen ik, niet van een liedjesschrijver. Remco Campert?
Hans Andreus is correct.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:55 schreef Soempie het volgende:
hans andreusvast te laat, rotcomputer
Helaas UIO!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:57 schreef UIO_AMS het volgende:
Klinkt bekend, maar schiet me niet te binnen van wie. Lévi Weemoedt misschien?
als dat zo is klopt de vraag nietquote:Op woensdag 16 augustus 2006 11:05 schreef pyl het volgende:
De hel.
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 11:04 schreef AntonDingeman het volgende:
gehenna
O ja, da's waar.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 11:06 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
als dat zo is klopt de vraag niet
Pocohontasquote:Op woensdag 16 augustus 2006 11:24 schreef AntonDingeman het volgende:
http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=351330672F7DA06B Welke film?
Ookal kan je het luisteren, ik vind je knap als je het weetquote:Op woensdag 16 augustus 2006 11:46 schreef dolle_hond het volgende:
ik kan niet luisteren
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 11:52 schreef Berkery het volgende:
Out of Africa?
Dan zijn ze gemaakt voor elkaarquote:Op woensdag 16 augustus 2006 12:02 schreef TheSilentEnigma het volgende:
het wordt pas eng als Pyl ook niet geluisterd heeft.
Queen toch?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 12:34 schreef Duckman het volgende:
Welke rockgroep zette tot eind 70'er jaren de tekst "No Synthesizers were used on this album" op hun albums?
Klopt!!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |