Overigens vind ik Filip de Winter een beter politicus. En hij heeft ook een beter kapsel.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:27 schreef gronk het volgende:
[..]
D'r zit *nu* iemand met raar haar bij NOVA.![]()
Kortom, de enige reden om nu nog wilders te stemmen is dat je eigenlijk een racist bent.quote:***************************************
VVD belooft lastenverlichting
` De VVD wil de belasting met 3 procent
verlagen,zo staat in het verkiezings-
programma van de liberalen.Verscheidene
media hebben uit betrouwbare bron de
hoofdpunten van het programma gekregen.
De belasting op erfenissen moet worden
gehalveerd,startende ondernemers zouden
de eerste 3 jaar geen belasting moeten
betalen en de kinderopvang voor mensen
die werken moet gratis worden.
Om dat alles te betalen moet het aantal
bestuurders worden verminderd met 25
procent.Verder kan er bezuinigd worden
op bijstand voor jongeren onder de 27
jaar.Het VVD-verkiezingsprogramma wordt
maandag officieel gepresenteerd.
In dat geval vermoed ik dat de VVD de werkgevers verplicht de kinderopvang voor z'n rekening te nemen..quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:57 schreef gelly het volgende:
Gratis kinderopvang ... Dat gaat wel wat meer kosten dan besparing op de ambtenarij en bijstand. Ben dan ook benieuwd hoe de VVD dat voor ogen ziet, wie betaalt de kinderopvangcentra ? Als dat de overheid is, dan kan er van commerciele centra geen sprake zijn en heb je er een semi-overheidsinstelling bij wat in contradictie is met besparing op de ambtenarij.
De nummer 2 zeker 10 minuten aan het woord op het radio 1 journaal vanmiddag.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:25 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Hij was ook bij 2 Vandaag vandaag.
Dat is echt heel schattig allemaal, maar nu graag weer terug naar het NOS verkiezingsdebat.quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
De nummer 2 zeker 10 minuten aan het woord op het radio 1 journaal vanmiddag.
quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:09 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat is echt heel schattig allemaal, maar nu graag weer terug naar het NOS verkiezingsdebat.![]()
Topic blijft dus nutteloos.quote:De NOS zegt dat Wilders te vroeg is met zijn kritiek. "Er is nog niets besloten. Misschien vinden we het op grond van de ontwikkelingen wel zinvol dat Wilders erbij is", aldus René Went van de NOS.
Je zou eens de kans missen om je slachtofferrol niet te kunnen spelenquote:Op zondag 27 augustus 2006 16:09 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat is echt heel schattig allemaal, maar nu graag weer terug naar het NOS verkiezingsdebat.![]()
Slotje!quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
[..]
Topic blijft dus nutteloos.
Ik hecht meer waarde aan de opmerkingen van Elsevier, de Volkskrant en het AD dan een medewerker van de NOS die alle reden heeft om een terugtrekkende beweging te maken.quote:
Nee, je wilt gewoon blijven jammeren op een forum, ondanks het feit, dat iemand van de organisatie zelf zegt, dat het voorbarig gehuil van Wilders is. Dus kies je ervoor tweedehands bronnen te geloven omdat die beter in je straatje passen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:18 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik hecht meer waarde aan de opmerkingen van Elsevier, de Volkskrant en het AD dan een medewerker van de NOS die alle reden heeft om een terugtrekkende beweging te maken.
Dit is gewoon een discussie over een bericht dat zowel in de Volkskrant als op Fok als in het AD als op elsevier.nl heeft gestaan. Dat jij het niet zo'n leuk onderwerp vind kan best maar ontneem dan niet anderen de mogelijkheid hier normaal over te discussiëren door allerlei offtopic gezeur van jezelf of anderen toe te staan.quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, je wilt gewoon blijven jammeren op een forum
Een discussie?quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:29 schreef Tikorev het volgende:
Dit is gewoon een discussie
1 is toch ook minder dan 5?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:32 schreef calvobbes het volgende:
Nou volgens NOVA / Interview NSS heeft Wilders nu 1 zetel.
En volgens Maurice de Hond minder dan 5 zetels...
Dit artikel ligt helemaal in het verlengde van mijn onderzoek. Erg leuk voor mij. Ik heb ook in Leiden geafficheerd met de leuze "Het conservatieve moment is voorbij" ( Krant-in-de- hand-actie )quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 13:46 schreef gronk het volgende:
In de NRC van vandaag: 'het conservatieve moment is voorbij'. Interview met Bart-Jan Spruyt van de Edmund Burke stichting. Leukste uitspraak: 'Wilders was geen echte conservatief [...] maar meer een conservatief van het paniekerige soort'.
Jij hebt goed opgelet bij wiskunde!quote:Op maandag 28 augustus 2006 01:43 schreef Refragmental het volgende:
1 is toch ook minder dan 5?
Sukkel!!quote:Op maandag 28 augustus 2006 09:14 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Jij hebt goed opgelet bij wiskunde!
Bij de ene werd met een getal aangegeven hoeveel zetels Wilders zou krijgen, bij een ander met een lijndiagram. En daar zat Wilders onder het streepje van de 5. Dus vandaar dat ik het zo zei...
Simpel. Fortuyn (en de SP ook, in mindere mate) heeft laten zien dat een 'anti-establishment' koers een richting is die electoraal lucratief is. Afhankelijk van 't gedeelte van 't publiek waar je op mikt, kom je links dan wel rechts uit. De wildersen denken dat een anti-overheid, anti-belasting, anti-multiculti koers een electoraal goede koers is, omdat hun aanhang ook zo denkt. Helaas zijn die zesentwintig zetels zo aantrekkelijk, dat iedereen daar wel iets leuks mee wil doen. En dan krijg je dus vijf kleine rechtse eenlid-partijtjes, die elkaar kapot concurreren.quote:Op maandag 28 augustus 2006 01:45 schreef Refragmental het volgende:
Owja... waarom komen er zoveel nieuwe rechtse partijtjes bij?
Aan de linkerkant horen we helemaal niks over nieuwe partijen.
Zou dit zijn vanwege de onvrede over het aanbod aan de rechterkant? Kheb geen idee, zou wel een goed discussiepunt kunnen zijn.
Als je het topic gelezen zou hebben had je geweten hoe ik denk dat het beter kan.quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:26 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Leg dan eens uit hoe de NOS het beter kan doen of waarom anderen het beleid van de NOS beter weten dan de NOS zelf.
Ik heb het hele topic gelezen. Maar blijkbaar heb ik het over het hoofd gezien. Misschien kun je dan even zeggen waar dat staat?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:07 schreef Tikorev het volgende:
Als je het topic gelezen zou hebben had je geweten hoe ik denk dat het beter kan.![]()
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:12 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Misschien kun je dan even zeggen waar dat staat?
Ik het vervolg aub even wat beter lezen.quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:49 schreef Tikorev het volgende:
[..]
CDA, PVDA, VVD, SP is al stukken beter
CDA, PVDA, VVD, GL is al stukken beter
CDA, PVDA, VVD, SP, GL, PvdV is al stukken beter
CDA, PVDA, VVD, CU, GL, PvdV is al stukken beter
CDA, PVDA, VVD, SP, CU, PvdV is al stukken beter
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:20 schreef Tikorev het volgende:
Ik het vervolg aub even wat beter lezen.
Helemaal mee eens. Waarom zou je dan een debat organiseren met twee keer zoveel vertegenwoordigers van de oppositie? Terwijl regeringspartijen en oppositiepartijen ongeveer evenveel zetels hebben?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:42 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Uitgenodigd worden aan de hand van de peilingen lijkt mij een stuk democratischer.
Omdat blijkt dat die oppositie ondertussen op meer steun van de bevolking kan rekenen dan de regeringspartijen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 16:00 schreef Tikorev het volgende:
Helemaal mee eens. Waarom zou je dan een debat organiseren met twee keer zoveel vertegenwoordigers van de oppositie? Terwijl regeringspartijen en oppositiepartijen ongeveer evenveel zetels hebben?
100% van de regeringspartijen zal worden uitgenodigd en circa 20% van de overige partijen. Inderdaad een nogal scheve situatie. Het gaat echter om verkiezingen voor een nieuwe periode, dus ik zie niet in waarom de NOS rekening moet houden met vorige kabinetten.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 16:00 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Waarom zou je dan een debat organiseren met twee keer zoveel vertegenwoordigers van de oppositie? Terwijl regeringspartijen en oppositiepartijen ongeveer evenveel zetels hebben?
Tikorev noemt als oplossing dat er bijvoorbeeld minder partijen uitgenodigd zouden kunnen worden. Daar is wel wat voor te zeggen, een debat is in mijn ogen veel aantrekkelijker met vier partijen dan met zes, maar om dat te doen vanuit het oogpunt van links/rechts-verhoudingen maakt de beslissing eerder subjectiever dan objectiever. De wereld en Nederland zijn niet zo zwart/wit als Tikorev wellicht denkt.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:28 schreef rebel6 het volgende:
Bijna 600 reakties op iets dat in 1 zinnetje is te beantwoorden en wat al tig keer voor mij gezegd is:
Als de NOS het houdt bij 1 verkiezingsdebat dan is er gewoon te weinig tijd voor het kleine grut.
Ik wens Tikorev veel succes bij het overtuigen van de NOS dat ze meer dan 1 debat moeten organiseren.
quote:109 Teletekst wo 30 aug
Donner wil Wilders tegemoet komen
` Minister Donner lijkt bereid om extra
veiligheidsmaatregelen te betalen voor
Geert Wilders.Het Kamerlid moet zich
extra beveiligen om met zijn Partij
voor de Vrijheid op campagne te gaan.
Donner is er verbaasd over dat Wilders
hem niet heeft benaderd.De minister is
het eens met de Tweede Kamer,die vindt
dat de kosten nooit een belemmering
mogen zijn bij het voeren van campagne.
Vrijdag praat Donner met Wilders.
Wilders heeft al campagnebijeenkomsten
afgezegd omdat hij zelf de kosten van
bijvoorbeeld detectiepoortjes niet kan
betalen en hij dacht dat hij niet in
aanmerking kwam voor een vergoeding.
Wat is links en wat is rechts? Wie gaat dat bepalen, en naar aanleiding van welke criteria?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 18:05 schreef rebel6 het volgende:
@ Kozzmic.
Ben het wel met je eens dat 4 partijen aantrekkelijker is dan 6, maar het blijft behelpen op die manier, terwijl de oplossing zo voor de hand ligt.: meer dan 1 debat en dan zorgen dat links en rechts in totaal even vaak aan bod komen.
Het gaat er nu juist om dat de NOS nietalleen na het aantal partijen maar ook naar de grootte van die partijen moet kijkenquote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:19 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
100% van de regeringspartijen zal worden uitgenodigd en circa 20% van de overige partijen.
quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:11 schreef Tikorev het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd wel typisch NOS om bij zo'n debat 2 rechtse en wel 4 linkse politici uit te nodigen. Terwijl rechts zowel in de Tweede Kamer als in de peilingen een meerderheid heeft. Is het niet de bedoeling dat de NOS objectief hoort te zijn en dus er voor moet zorgen dat bij zo'n verkiezingsdebat de politieke verhoudingen overeenkomen met die uit de praktijk?
De NOS logica is duidelijk niet gebaseerd op links rechts verhouding in de Tweede Kamer maar op de hoeveelheid partijen waarover Links en Rechts zich hebben verspreid. Als het CDA morgen zou besluiten zich in tweeën te splitsen zouden ze volgens de logica van de NOS twee vertegenwoordigers bij de debatten mogen hebben. Terwijl ze gesplitst geen enkele zetel meer hebben dan samen.
Op de huidige manier zal bij het NOS verkiezingsdebat 66% van de lijsttrekkers, en bij evenredigheid dus ook 66% van de spreektijd en dus van 66% argumenten, links zijn. Slechts 33% van de politici, spreektijd en argumenten zal van rechts kunnen komen bij de huidige indeling.
Het is zelfs zo dat zowel Rechts als het kabinet bij het debat door net zoveel mensen worden vertegenwoordigd als de twee ex-communistische partijtjes GL en SP. PvdA en CU kunnen daar bovenop ook nog eens hun linkse verhaal houden. En dat terwijl de meerderheid van de bevolking niet door links wordt gerepresenteerd.
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 18:19 schreef gronk het volgende:
Ach, TIkorev gedraagt zich net als z'n lichtend voorbeeld: altijd en eeuwig in de slachtofferrol.
quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:49 schreef gronk het volgende:
Waarbij d'r plenty voorbeelden langszij komen waaruit blijkt dat dat reuze meevalt, maar omdat dat jouw slachtofferrol in de weg staat, mag dat ook niet gepost worden.
quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:12 schreef gronk het volgende:
[..]
Je zou eens de kans missen om je slachtofferrol niet te kunnen spelen
Komt het nou nooit een bij je op dat het misschien meer indruk zou maken wanneer je een een inhoudelijke reactie probeert te geven.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:20 schreef gronk het volgende:
[..]
Maar blijjkbaar zwelg je liever in je slachtoffercomplex, want daar ben je nooit op ingegaan.
Waarom moeten links en rechts even vaak aan bod komen?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 18:05 schreef rebel6 het volgende:
@ Kozzmic.
Ben het wel met je eens dat 4 partijen aantrekkelijker is dan 6, maar het blijft behelpen op die manier, terwijl de oplossing zo voor de hand ligt.: meer dan 1 debat en dan zorgen dat links en rechts in totaal even vaak aan bod komen.
D'r staan voldoende inhoudelijke reacties van me in dit topic, maar ja, als je compleet uitgeluld bent dan is 't natuurlijk geen doen om daar op in te gaan.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:34 schreef Tikorev het volgende:
Komt het nou nooit een bij je op dat het misschien meer indruk zou maken wanneer je een een inhoudelijke reactie probeert te geven.![]()
Een uitgekauwde stelling wint heus niet aan kracht als je 'm honderd keer herhaald hoorquote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:30 schreef Tikorev het volgende:
Het gaat er nu juist om dat de NOS nietalleen na het aantal partijen maar ook naar de grootte van die partijen moet kijken
Ga eens een keer ergens inhoudelijk op in...we weten nu wel dat jij dit geen leuk onderwerp vindt.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:47 schreef gronk het volgende:
[..]
Een uitgekauwde stelling wint heus niet aan kracht als je 'm honderd keer herhaald hoor
'we'?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:51 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ga eens een keer ergens inhoudelijk op in...we weten nu wel dat jij dit geen leuk onderwerp vindt.
Ik heb van anderen inderdaad veel inhoudelijke reacties gezien. Van jou heb ik alleen nog maar offtopic en beledigende reacties gezien van een dieptriest niveau.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:58 schreef gronk het volgende:
[..]
En wat betreft 'inhoudelijk ingaan': ik (en anderen met mij) hebben al de nodige keren een inhoudelijke reactie gegeven,
Je tweede reactie:quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:24 schreef gronk het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je niet te maken hebt met een reincarnatie van McCarthy? Dat was ook zo'n figuur die ontzettend zwak was in 't voeren van discussies. En desondanks toch gewoon door bleef modderen
Je derde reactie:quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:49 schreef gronk het volgende:
[..]
Voelt goed he, zulke grote woorden gebruiken
Waar zie jij in godsnaam de inhoud?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:29 schreef gronk het volgende:
[..]
Nou vraag ik me alleen wat onze held nu gaat doen. Doorzeuren op dit forum met z'n uitgekauwde boodschap? reclamezendtijd inkopen op ned3? volkert van der G. achterna door Hans Laroes neer te schieten?
Selectief kwoten is ook een kunst, he?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 14:08 schreef Tikorev het volgende:
Ik heb van anderen inderdaad veel inhoudelijke reacties gezien. Van jou heb ik alleen nog maar offtopic en beledigende reacties gezien van een dieptriest niveau.
Selectief? Dit zijn gewoon je eerste drie berichten in dit topic. Iedereen kan dat nalezen. Als je zo begint in een topic is wel duidelijk dat je niet van plan bent serieus mee te discussiëren. Je overige reacties zijn daar het bewijs van.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 14:14 schreef gronk het volgende:
[..]
Selectief kwoten is ook een kunst, he?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |