abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40764063
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 14:41 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

In elke peiling is de CU groter dan Wilders. Wilders stond een jaar geleden op 8.

Dat is waar. Van mij hoeft Wilders er ook niet bij te zijn. Maar waarom in vredesnaam een debat met 6 (!) partijen? Als Wilders een marginale partij is dan zijn Groen Links en de CU dat ook.
pi_40764144
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 14:43 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat is waar. Van mij hoeft Wilders er ook niet bij te zijn. Maar waarom in vredesnaam een debat met 6 (!) partijen? Als Wilders een marginale partij is dan zijn Groen Links en de CU dat ook.
Het gaat erom dat ze de 1e 6 pakken en die nodigen ze uit. In veel peilingen is de CU 6-8 maal groter dan Wilders en de SP 15 - 18 maal.
Qua vertegenwoordiging van het volk is het dus marginaal alleen al ten opzichte van hen. Het bevorderd dus niet echt als je mensen als Gonny, Wilders, Nawijn, Pastors, Eerdmans, Spruyt er bij wil hebben.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_40764212
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 14:43 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Jawel, maar jouw systeem is praktisch niet handig en niet objectiever.
Iedereen vertegenwoordigt krijg je toch niet.
Van mij hoeft ook niet iedereen uitgenodigd te worden.

CDA, PVDA, VVD, SP is al stukken beter
CDA, PVDA, VVD, GL is al stukken beter
CDA, PVDA, VVD, SP, GL, PvdV is al stukken beter
CDA, PVDA, VVD, CU, GL, PvdV is al stukken beter
CDA, PVDA, VVD, SP, CU, PvdV is al stukken beter
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  zondag 13 augustus 2006 @ 14:49:35 #29
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_40764218
quote:

[..]

Wat hij zegt
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zondag 13 augustus 2006 @ 14:49:38 #30
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_40764221
quote:

[..]

CU is drie keer zo groot dan Wilders. En Groenlinks is weer bijna drie keer zo groot dan CU.....
lege ton
pi_40764239
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 14:41 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

In elke peiling is de CU groter dan Wilders. Wilders stond een jaar geleden op 8.
In de peiling van NIPO staat zowel Wilders, als de ChristenUnie als GroenLinks op 6 zetels.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_40764254
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 14:49 schreef nonzz het volgende:

[..]

CU is drie keer zo groot dan Wilders. En Groenlinks is weer bijna drie keer zo groot dan CU.....
Als je zo redeneert moet de LPF meedoen i.p.v. CU.
  zondag 13 augustus 2006 @ 14:51:33 #33
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_40764273
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 14:50 schreef Tikorev het volgende:

[..]

In de peiling van NIPO staat zowel Wilders, als de ChristenUnie als GroenLinks op 6 zetels.
Pim Fortuyn was ook bij de debatten, hij had geen enkele zetel.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zondag 13 augustus 2006 @ 14:52:02 #34
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40764288
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 14:49 schreef Tikorev het volgende:

[..]

misschien maak je daar dus de cruciale denkfout. democratisch gezien.

alleen vind ik wel dat wilders slimmer moet omgaan met de media. als hij zo belangrijk is, dan moet ie lekker bij de commercielen gaan lurken. niet dat zielige gejank de hele tijd.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 13 augustus 2006 @ 14:58:04 #35
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_40764445
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 14:18 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dat klopt, ook de verhouding kabinet/oppositie is totaal niet terug te vinden in het debat. Ook een oververtegenwoordiging van 100% voor de oppositie.
Alle twee de regeringspartijen zijn uitgenodigd, en maar 4 van de 10 oppositiepartijen zijn uitgenodigd. De regeringspartijen zijn juist oververtegenwoordigd naar jouw criteria.

Of bedoel je dat je D66 mist? Volgens mij zou er nog veel meer gehuil zijn als D66 wel zou worden uitgenodigd omdat ze voor vervroegde verkiezingen hebben gezorgd.

Trouwens is Wilders sinds zijn overstap ook een rasechte oppositiepartij geworden, met een SP aantal van moties van wantrouwen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_40764481
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 14:50 schreef Tikorev het volgende:

[..]

En de uitnodigingen voor het slotdebat zijn nog niet verstuurd.
pi_40764492
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 14:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

misschien maak je daar dus de cruciale denkfout. democratisch gezien.
Het gaat mij erom dat mensen die naar het debat kijken een evenwichtig beeld krijgen van de werkelijke politieke situatie zodat ze een goede keus kunnen maken. Als het kabinet door net zoveel mensen worden vertegenwoordigd als de ex-communisten terwijl de regeringspartijen drieeneenhalf keer zoveel zetels hebben ontstaat nogal snel een verkeerd beeld.
pi_40764505
quote:

[..]

In deze optie is de CU vervangen door Wilders. Lijkt me democratisch gezien geen vebetering, ook niet tenopzichte van verdeling of links-rechts. Je wilt gewoon Wilders erbij hebben?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 13 augustus 2006 @ 15:01:39 #39
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40764533
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 14:59 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Het gaat mij erom dat mensen die naar het debat kijken een evenwichtig beeld krijgen van de werkelijke politieke situatie zodat ze een goede keus kunnen maken. Als het kabinet door net zoveel mensen worden vertegenwoordigd als de ex-communisten terwijl de regeringspartijen drieeneenhalf keer zoveel zetels hebben ontstaat nogal snel een verkeerd beeld.
geef dan meer 'politieke zendtijd voor partijen' aan partijen als gl, wilders, christenunie, kunnen ze daar hun 3-5 minutes of fame hebben. kunnen de echte partijen tenminste storingsvrij groot denken.
pi_40764585
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 14:58 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Alle twee de regeringspartijen zijn uitgenodigd, en maar 4 van de 10 oppositiepartijen zijn uitgenodigd. De regeringspartijen zijn juist oververtegenwoordigd naar jouw criteria.
Mijn criteria is juist gebaseerd op de spreektijd die men krijgt. Lijkt me nogal logisch bij een debat. Een argument van een deelnemer gaat echt niet zwaarder wegen omdat hij een partij vertegenwoordigt met meer zetels. Daardoor ontstaat ook een scheef beeld als de NOS de politieke verhoudingen uit het oog verliest en alleen kijkt naar de hoeveelheid partijen waarover de blokken zich hebben verspreid.
  zondag 13 augustus 2006 @ 15:03:55 #41
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_40764589
quote:

[..]

NCPN & NieuwRechts samen is ook stukken beter.
pi_40764626
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 15:00 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

ook niet tenopzichte van verdeling of links-rechts.
Drie rechtse vertegenwoordigers en drie linkse is eerlijker dan twee rechtse en vier linkse. ±Y
  zondag 13 augustus 2006 @ 15:06:11 #43
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40764647
beter idee: naast de debatten tussen de grote partijenen, krijgen álle partijen naar zetelverwachting tijd. 43 zetels... 43 minuten om je standpunt te verkondingen, op een sinaasappelkistje graag.

dus wilders heeft dan 3 minuten tijd om zijn one-issue partij te laten lijken als 'volkspartij'. succes wilders !
pi_40764648
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 14:49 schreef nonzz het volgende:

[..]

Dus? De PvdA is is 15 keer zo groot als de CU. Met andere woorden de CU vormen een marginale partij. Daarom is is het echt onzin om Wilders te weren enkel omdat hij een marginale partij zou vormen. De NOS had er beter aan gedaan om een debat te organiseren met 4 partijen in plaats van 6.
pi_40764664
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 15:03 schreef Sidekick het volgende:

[..]

NCPN & NieuwRechts samen is ook stukken beter.
Als die in elke peiling zetels zouden halen...
  zondag 13 augustus 2006 @ 15:09:56 #46
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_40764757
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 14:25 schreef Tikorev het volgende:

[..]

80% zendtijd voor partijen die samen 20% van de kiezers vertegenwoordigen. Ik heb persoonlijk een iets andere opvatting over wat objectief is...
Nee, een debat in je eentje houden is pas objectief!
pi_40764797
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 15:09 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Nee, een debat in je eentje houden is pas objectief!
Misschien moet je je eerst even inlezen: NOS nodigt Wilders niet uit voor verkiezingsdebat.
  zondag 13 augustus 2006 @ 15:12:00 #48
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_40764808
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 15:06 schreef nikk het volgende:

De NOS had er beter aan gedaan om een debat te organiseren met 4 partijen in plaats van 6.
Waarom 4 en niet 3 of 5?
  zondag 13 augustus 2006 @ 15:12:59 #49
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_40764840
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 15:11 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Misschien moet je je eerst even inlezen: NOS nodigt Wilders niet uit voor verkiezingsdebat.
Gedaan, en je argument slaat nog steeds geen hout en diverse voorbeelden laten zien dat het onwerkbaar is.
pi_40764881
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 15:12 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Gedaan, en je argument slaat nog steeds geen hout en diverse voorbeelden laten zien dat het onwerkbaar is.
Ik heb die voorbeelden niet gezien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')