quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:41 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
In elke peiling is de CU groter dan Wilders. Wilders stond een jaar geleden op 8.
Het gaat erom dat ze de 1e 6 pakken en die nodigen ze uit. In veel peilingen is de CU 6-8 maal groter dan Wilders en de SP 15 - 18 maal.quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:43 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat is waar. Van mij hoeft Wilders er ook niet bij te zijn. Maar waarom in vredesnaam een debat met 6 (!) partijen? Als Wilders een marginale partij is dan zijn Groen Links en de CU dat ook.
Van mij hoeft ook niet iedereen uitgenodigd te worden.quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:43 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Jawel, maar jouw systeem is praktisch niet handig en niet objectiever.
Iedereen vertegenwoordigt krijg je toch niet.
Wat hij zegtquote:Op zondag 13 augustus 2006 14:43 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat is waar. Van mij hoeft Wilders er ook niet bij te zijn. Maar waarom in vredesnaam een debat met 6 (!) partijen? Als Wilders een marginale partij is dan zijn Groen Links en de CU dat ook.
CU is drie keer zo groot dan Wilders. En Groenlinks is weer bijna drie keer zo groot dan CU.....quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:43 schreef nikk het volgende:
[..]
In de peiling van NIPO staat zowel Wilders, als de ChristenUnie als GroenLinks op 6 zetels.quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:41 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
In elke peiling is de CU groter dan Wilders. Wilders stond een jaar geleden op 8.
Als je zo redeneert moet de LPF meedoen i.p.v. CU.quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:49 schreef nonzz het volgende:
[..]
CU is drie keer zo groot dan Wilders. En Groenlinks is weer bijna drie keer zo groot dan CU.....
Pim Fortuyn was ook bij de debatten, hij had geen enkele zetel.quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:50 schreef Tikorev het volgende:
[..]
In de peiling van NIPO staat zowel Wilders, als de ChristenUnie als GroenLinks op 6 zetels.
misschien maak je daar dus de cruciale denkfout. democratisch gezien.quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:49 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Van mij hoeft ook niet iedereen uitgenodigd te worden.
CDA, PVDA, VVD, SP is al stukken beter
CDA, PVDA, VVD, GL is al stukken beter
CDA, PVDA, VVD, SP, GL, PvdV is al stukken beter
CDA, PVDA, VVD, CU, GL, PvdV is al stukken beter
CDA, PVDA, VVD, SP, CU, PvdV is al stukken beter
Alle twee de regeringspartijen zijn uitgenodigd, en maar 4 van de 10 oppositiepartijen zijn uitgenodigd. De regeringspartijen zijn juist oververtegenwoordigd naar jouw criteria.quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:18 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat klopt, ook de verhouding kabinet/oppositie is totaal niet terug te vinden in het debat. Ook een oververtegenwoordiging van 100% voor de oppositie.
En de uitnodigingen voor het slotdebat zijn nog niet verstuurd.quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:50 schreef Tikorev het volgende:
[..]
In de peiling van NIPO staat zowel Wilders, als de ChristenUnie als GroenLinks op 6 zetels.
Het gaat mij erom dat mensen die naar het debat kijken een evenwichtig beeld krijgen van de werkelijke politieke situatie zodat ze een goede keus kunnen maken. Als het kabinet door net zoveel mensen worden vertegenwoordigd als de ex-communisten terwijl de regeringspartijen drieeneenhalf keer zoveel zetels hebben ontstaat nogal snel een verkeerd beeld.quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
misschien maak je daar dus de cruciale denkfout. democratisch gezien.
In deze optie is de CU vervangen door Wilders. Lijkt me democratisch gezien geen vebetering, ook niet tenopzichte van verdeling of links-rechts. Je wilt gewoon Wilders erbij hebben?quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:49 schreef Tikorev het volgende:
[..]
geef dan meer 'politieke zendtijd voor partijen' aan partijen als gl, wilders, christenunie, kunnen ze daar hun 3-5 minutes of fame hebben. kunnen de echte partijen tenminste storingsvrij groot denken.quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:59 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Het gaat mij erom dat mensen die naar het debat kijken een evenwichtig beeld krijgen van de werkelijke politieke situatie zodat ze een goede keus kunnen maken. Als het kabinet door net zoveel mensen worden vertegenwoordigd als de ex-communisten terwijl de regeringspartijen drieeneenhalf keer zoveel zetels hebben ontstaat nogal snel een verkeerd beeld.
Mijn criteria is juist gebaseerd op de spreektijd die men krijgt. Lijkt me nogal logisch bij een debat. Een argument van een deelnemer gaat echt niet zwaarder wegen omdat hij een partij vertegenwoordigt met meer zetels. Daardoor ontstaat ook een scheef beeld als de NOS de politieke verhoudingen uit het oog verliest en alleen kijkt naar de hoeveelheid partijen waarover de blokken zich hebben verspreid.quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:58 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Alle twee de regeringspartijen zijn uitgenodigd, en maar 4 van de 10 oppositiepartijen zijn uitgenodigd. De regeringspartijen zijn juist oververtegenwoordigd naar jouw criteria.
NCPN & NieuwRechts samen is ook stukken beter.quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:49 schreef Tikorev het volgende:
[..]
CDA, PVDA, VVD, SP is al stukken beter
CDA, PVDA, VVD, GL is al stukken beter
CDA, PVDA, VVD, CU, GL, PvdV is al stukken beter
CDA, PVDA, VVD, SP, CU, PvdV is al stukken beter
Drie rechtse vertegenwoordigers en drie linkse is eerlijker dan twee rechtse en vier linkse. ±Yquote:Op zondag 13 augustus 2006 15:00 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
ook niet tenopzichte van verdeling of links-rechts.
Dus? De PvdA is is 15 keer zo groot als de CU. Met andere woorden de CU vormen een marginale partij. Daarom is is het echt onzin om Wilders te weren enkel omdat hij een marginale partij zou vormen. De NOS had er beter aan gedaan om een debat te organiseren met 4 partijen in plaats van 6.quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:49 schreef nonzz het volgende:
[..]
CU is drie keer zo groot dan Wilders. En Groenlinks is weer bijna drie keer zo groot dan CU.....
Als die in elke peiling zetels zouden halen...quote:Op zondag 13 augustus 2006 15:03 schreef Sidekick het volgende:
[..]
NCPN & NieuwRechts samen is ook stukken beter.
Nee, een debat in je eentje houden is pas objectief!quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:25 schreef Tikorev het volgende:
[..]
80% zendtijd voor partijen die samen 20% van de kiezers vertegenwoordigen. Ik heb persoonlijk een iets andere opvatting over wat objectief is...
Misschien moet je je eerst even inlezen: NOS nodigt Wilders niet uit voor verkiezingsdebat.quote:Op zondag 13 augustus 2006 15:09 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nee, een debat in je eentje houden is pas objectief!
Waarom 4 en niet 3 of 5?quote:Op zondag 13 augustus 2006 15:06 schreef nikk het volgende:
De NOS had er beter aan gedaan om een debat te organiseren met 4 partijen in plaats van 6.
Gedaan, en je argument slaat nog steeds geen hout en diverse voorbeelden laten zien dat het onwerkbaar is.quote:Op zondag 13 augustus 2006 15:11 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Misschien moet je je eerst even inlezen: NOS nodigt Wilders niet uit voor verkiezingsdebat.
Ik heb die voorbeelden niet gezien.quote:Op zondag 13 augustus 2006 15:12 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Gedaan, en je argument slaat nog steeds geen hout en diverse voorbeelden laten zien dat het onwerkbaar is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |