Klopt. Maar Willders stond op de VVD lijst, en de regeltjes bepalen dat de stemmen boven de kiesdeler verdeeld worden over de rest van die lijst. Kun je afschaffen, hoor. Dan had er na de moord op Fortuyn niemand namens de LPF in de kamer gezeten. En hadden we veel minder kunnen lachen.quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:11 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Maar de meeste mensen stemmen op een partij en niet op een persoon. Wilders heeft zijn niet aan hemzelf en zijn kiezers te danken, maar aan de VVD en hun kiezers.
Dat is een feit.quote:
ik stem op het program. ik weet zelfs nooit iemand van de partij te kiezen, maar je moet toch.quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:19 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is een feit.
Die personen verenigen zich in een partij, maar je stemt op de persoon. Dat is ook de reden dat iemand überhaupt de zetel kan behouden wanneer hij uit de fractie stapt.
Dat is voor de meeste mensen de praktijk, maar de bedoeling is dat je een persoon kiest.quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik stem op het program. ik weet zelfs nooit iemand van de partij te kiezen, maar je moet toch.
Tijd voor een aanpassing van het systeem. 99% van de kamerleden komt in de kamer omdat ze meeliften op de stemmen die de PARTIJ krijgt. Het getuigt dan ook nog eens van bijster weinig fatsoen als je niet uit vrije wil je zetel opgeeft.quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:25 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is voor de meeste mensen de praktijk, maar de bedoeling is dat je een persoon kiest.![]()
Weet je zeker dat je niet te maken hebt met een reincarnatie van McCarthy? Dat was ook zo'n figuur die ontzettend zwak was in 't voeren van discussies. En desondanks toch gewoon door bleef modderenquote:Op zondag 13 augustus 2006 15:20 schreef Sidekick het volgende:
(over tikorev)
Misschien moet jij je eens inlezen in je eigen topics.
En dit verhelderende betoog is jou enige bijdrage aan de discussie? Heel volwassen hoor...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:24 schreef gronk het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je niet te maken hebt met een reincarnatie van McCarthy? Dat was ook zo'n figuur die ontzettend zwak was in 't voeren van discussies. En desondanks toch gewoon door bleef modderen
Is het zo? Heb je het bijgehouden? Of loop je weer kansloos wat te lullen?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:26 schreef lionsguy18 het volgende:
Wat mij nog het meeste tegen staat is de eindeloze rij linkse politici en sympatisanten die door de linkse staatsomroep NOS en hun trawanten vanaf begin september het scherm komen bevuilen.
En dat alles om het gewone volk te brainwashen om toch vooral maar links te gaan stemmen.
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:26 schreef lionsguy18 het volgende:
Wat mij nog het meeste tegen staat is de eindeloze rij linkse politici en sympatisanten die door de linkse staatsomroep NOS en hun trawanten vanaf begin september het scherm komen bevuilen.
En dat alles om het gewone volk te brainwashen om toch vooral maar links te gaan stemmen.
Het is in de toekomst.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Is het zo? Heb je het bijgehouden? Of loop je weer kansloos wat te lullen?
Voelt goed he, zulke grote woorden gebruikenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:50 schreef Tikorev het volgende:
[..]
En dit verhelderende betoog is jou enige bijdrage aan de discussie? Heel volwassen hoor...![]()
Ze zijn te moeilijk voor jou? Ik zal het simpel houden: jij bent een stoere jongen...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:49 schreef gronk het volgende:
[..]
Voelt goed he, zulke grote woorden gebruiken
Dat klopt maar dan nog zou hij daar op z'n minst duidelijke aanwijzingen voor moeten hebben. Bijvoorbeeld gestaafd met voorbeelden uit het verleden.quote:
Het is zo langzamerhand idd wel behoorlijk achterhaald.quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Tijd voor een aanpassing van het systeem. 99% van de kamerleden komt in de kamer omdat ze meeliften op de stemmen die de PARTIJ krijgt. Het getuigt dan ook nog eens van bijster weinig fatsoen als je niet uit vrije wil je zetel opgeeft.
3880, 91% daarvan dankzij Limburgse stemmen.quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:07 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En hoeveel mensen hebben op de persoon Wilders gestemd?
Herben had er dan ingezeten, met 37.299 stemmen.quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Klopt. Maar Willders stond op de VVD lijst, en de regeltjes bepalen dat de stemmen boven de kiesdeler verdeeld worden over de rest van die lijst. Kun je afschaffen, hoor. Dan had er na de moord op Fortuyn niemand namens de LPF in de kamer gezeten.
Maar jij niet, jij hebt hun gemene plannetje gelukkig tijdig doorzienquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:26 schreef lionsguy18 het volgende:
Nou vraag ik me alleen wat onze held nu gaat doen. Doorzeuren op dit forum met z'n uitgekauwde boodschap? reclamezendtijd inkopen op ned3? volkert van der G. achterna door Hans Laroes neer te schieten?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:25 schreef nonzz het volgende:
[..]
Maar jij niet, jij hebt hun gemene plannetje gelukkig tijdig doorzien![]()
In 2002 was er volgens mij door de dood van Fortuyn geen slotdebat. Bij het RTL4 Soundmixshowdebat waren als ik het me goed herinner de grootste vijf of zes op basis van de peilingen uitgenodigd, inclusief Fortuyn.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:46 schreef Napalm het volgende:
De NOS kiest de 6 obv de peilingen toch? Hoe zat het dan de vorige keren; ook de grooste 6 obv de peilingen of wat?
Ja Gregorius Nekschot bedient zich tegenwoordig van Paintquote:Op woensdag 16 augustus 2006 00:31 schreef heiden6 het volgende:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/015991.html
Dat plaatje!
Slachtofferschap.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 00:34 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
Wat hindert de achterban van Wilders zich airplay te kopen op de voor hem nuttige zenders?
Zo zou ik het niet willen noemen.quote:
Zonder "hun insteek" is het net zo begrijpelijk, Wilders komt net kijken, heeft nog aan geen enkele verkiezing meegedaan en staat in de politieke barometer op maar liefst 1 hele zetel. We kunnen niet stellen dat hij een politieke kracht van enige betekenis is of hard op weg om er 1 te worden.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 01:52 schreef heiden6 het volgende:
Overigens, dat de NOS hem niet uitnodigt tenzij het echt moet is begrijpelijk, gezien hun insteek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |