abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40810296
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 22:11 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Maar de meeste mensen stemmen op een partij en niet op een persoon. Wilders heeft zijn niet aan hemzelf en zijn kiezers te danken, maar aan de VVD en hun kiezers.
Klopt. Maar Willders stond op de VVD lijst, en de regeltjes bepalen dat de stemmen boven de kiesdeler verdeeld worden over de rest van die lijst. Kun je afschaffen, hoor. Dan had er na de moord op Fortuyn niemand namens de LPF in de kamer gezeten. En hadden we veel minder kunnen lachen.

Ik zie ook liever dat er een gedeeltelijk districtenstelsel komt (75 direct zoals nu, en de rest in 25 districten waarvan van elk district de 3 personen met de meeste stemmen in de kamer komen.) Maar da's een andere discussie.
pi_40810322
Overigens is Wilders een eikelbijter eerste klas. Sodeju wat een sneue gast zeg.
pi_40810325
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 21:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is een feit.

Die personen verenigen zich in een partij, maar je stemt op de persoon. Dat is ook de reden dat iemand überhaupt de zetel kan behouden wanneer hij uit de fractie stapt.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 14 augustus 2006 @ 22:22:05 #124
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40810450
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 22:19 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat is een feit.

Die personen verenigen zich in een partij, maar je stemt op de persoon. Dat is ook de reden dat iemand überhaupt de zetel kan behouden wanneer hij uit de fractie stapt.
ik stem op het program. ik weet zelfs nooit iemand van de partij te kiezen, maar je moet toch.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_40810619
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 22:22 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik stem op het program. ik weet zelfs nooit iemand van de partij te kiezen, maar je moet toch.
Dat is voor de meeste mensen de praktijk, maar de bedoeling is dat je een persoon kiest.
pi_40810762
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 22:25 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat is voor de meeste mensen de praktijk, maar de bedoeling is dat je een persoon kiest.
Tijd voor een aanpassing van het systeem. 99% van de kamerleden komt in de kamer omdat ze meeliften op de stemmen die de PARTIJ krijgt. Het getuigt dan ook nog eens van bijster weinig fatsoen als je niet uit vrije wil je zetel opgeeft.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 14 augustus 2006 @ 23:42:30 #127
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_40814558
Grappig om te lezen dat de ts de ChristenUnie als links ziet, hoor ik de laatste tijd wel vaker. De laatste tijd zijn ze het wel vaker eens, maar om CU echt links te noemen gaat toch wat te ver.

[ Bericht 33% gewijzigd door JelleS op 15-08-2006 00:09:30 ]
pi_40815259
Bij het hoofddebat hoef ik hem niet. Daar is hij als partij te klein voor. Als hij in andere debatten maar wel wordt uitgenodigd. Net als wat andere kleine partijen zoals de christelijke partijen heeft ook Wilders recht op een publiekelijk debat.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 00:24:31 #129
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_40816310
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 15:20 schreef Sidekick het volgende:

(over tikorev)

Misschien moet jij je eens inlezen in je eigen topics.
Weet je zeker dat je niet te maken hebt met een reincarnatie van McCarthy? Dat was ook zo'n figuur die ontzettend zwak was in 't voeren van discussies. En desondanks toch gewoon door bleef modderen
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_40816993
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 00:24 schreef gronk het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je niet te maken hebt met een reincarnatie van McCarthy? Dat was ook zo'n figuur die ontzettend zwak was in 't voeren van discussies. En desondanks toch gewoon door bleef modderen
En dit verhelderende betoog is jou enige bijdrage aan de discussie? Heel volwassen hoor...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_40824076
Wat mij nog het meeste tegen staat is de eindeloze rij linkse politici en sympatisanten die door de linkse staatsomroep NOS en hun trawanten vanaf begin september het scherm komen bevuilen.
En dat alles om het gewone volk te brainwashen om toch vooral maar links te gaan stemmen.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_40824178
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 11:26 schreef lionsguy18 het volgende:
Wat mij nog het meeste tegen staat is de eindeloze rij linkse politici en sympatisanten die door de linkse staatsomroep NOS en hun trawanten vanaf begin september het scherm komen bevuilen.
En dat alles om het gewone volk te brainwashen om toch vooral maar links te gaan stemmen.
Is het zo? Heb je het bijgehouden? Of loop je weer kansloos wat te lullen?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 11:32:28 #133
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_40824238
quote:

Rechts, links, tis een pot nat. Alleen vind je afhankelijk van je eigen mening dat óf links bovenstaande doet óf rechts. Maar doe nou niet alsof jouw mening de absolute waarheid is.

Vertel eens trouwens; is het erg kut om de hele dag in zo'n slachtofferrol te moeten leven?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_40824535
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 11:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Is het zo? Heb je het bijgehouden? Of loop je weer kansloos wat te lullen?
Het is in de toekomst.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 11:49:36 #135
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_40824683
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 00:50 schreef Tikorev het volgende:

[..]

En dit verhelderende betoog is jou enige bijdrage aan de discussie? Heel volwassen hoor...
Voelt goed he, zulke grote woorden gebruiken
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_40824920
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 11:49 schreef gronk het volgende:

[..]

Voelt goed he, zulke grote woorden gebruiken
Ze zijn te moeilijk voor jou? Ik zal het simpel houden: jij bent een stoere jongen...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_40824924
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 11:44 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het is in de toekomst.
Dat klopt maar dan nog zou hij daar op z'n minst duidelijke aanwijzingen voor moeten hebben. Bijvoorbeeld gestaafd met voorbeelden uit het verleden.
pi_40829929
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 22:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Tijd voor een aanpassing van het systeem. 99% van de kamerleden komt in de kamer omdat ze meeliften op de stemmen die de PARTIJ krijgt. Het getuigt dan ook nog eens van bijster weinig fatsoen als je niet uit vrije wil je zetel opgeeft.
Het is zo langzamerhand idd wel behoorlijk achterhaald.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:01:45 #139
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_40835956
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 22:07 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En hoeveel mensen hebben op de persoon Wilders gestemd?
3880, 91% daarvan dankzij Limburgse stemmen.
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 22:18 schreef Ulx het volgende:

[..]

Klopt. Maar Willders stond op de VVD lijst, en de regeltjes bepalen dat de stemmen boven de kiesdeler verdeeld worden over de rest van die lijst. Kun je afschaffen, hoor. Dan had er na de moord op Fortuyn niemand namens de LPF in de kamer gezeten.
Herben had er dan ingezeten, met 37.299 stemmen.
Oh, en Varela, Winny de Jong en Jim Janssen van Raaij trouwens ook.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:25:07 #140
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_40848776
quote:
Maar jij niet, jij hebt hun gemene plannetje gelukkig tijdig doorzien
lege ton
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:29:31 #141
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_40848980
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 23:25 schreef nonzz het volgende:

[..]

Maar jij niet, jij hebt hun gemene plannetje gelukkig tijdig doorzien
Nou vraag ik me alleen wat onze held nu gaat doen. Doorzeuren op dit forum met z'n uitgekauwde boodschap? reclamezendtijd inkopen op ned3? volkert van der G. achterna door Hans Laroes neer te schieten?

Only time will tell! Misschien dat we in het volgende topic uitsluitsel krijgen! Stay tuned!
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:46:02 #142
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40849714
De NOS kiest de 6 obv de peilingen toch? Hoe zat het dan de vorige keren; ook de grooste 6 obv de peilingen of wat?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_40851133
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 23:46 schreef Napalm het volgende:
De NOS kiest de 6 obv de peilingen toch? Hoe zat het dan de vorige keren; ook de grooste 6 obv de peilingen of wat?
In 2002 was er volgens mij door de dood van Fortuyn geen slotdebat. Bij het RTL4 Soundmixshowdebat waren als ik het me goed herinner de grootste vijf of zes op basis van de peilingen uitgenodigd, inclusief Fortuyn.

In 2003 nodigde RTL4 de grootste vier op basis van de peilingen uit (dus exclusief LPF en inclusief SP) en de NOS de grootste zes (CDA, PvdA, VVD, SP, LPF en GroenLinks).
pi_40851839
pi_40851996
Wat hindert de achterban van Wilders zich airplay te kopen op de voor hem nuttige zenders?
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
pi_40852226
quote:
Ja Gregorius Nekschot bedient zich tegenwoordig van Paint .

Ach past goed bij het GS en wilders niveau.
pi_40852236
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 00:34 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
Wat hindert de achterban van Wilders zich airplay te kopen op de voor hem nuttige zenders?
Slachtofferschap.
pi_40852392
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 00:40 schreef du_ke het volgende:

[..]

Slachtofferschap.
Zo zou ik het niet willen noemen.
Maar Wilders heeft wel een probleem.
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
pi_40854403
De slachtoffer rol ligt Wilders wel goed natuurlijk.

Overigens, dat de NOS hem niet uitnodigt tenzij het echt moet is begrijpelijk, gezien hun insteek.
pi_40857057
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 01:52 schreef heiden6 het volgende:

Overigens, dat de NOS hem niet uitnodigt tenzij het echt moet is begrijpelijk, gezien hun insteek.
Zonder "hun insteek" is het net zo begrijpelijk, Wilders komt net kijken, heeft nog aan geen enkele verkiezing meegedaan en staat in de politieke barometer op maar liefst 1 hele zetel. We kunnen niet stellen dat hij een politieke kracht van enige betekenis is of hard op weg om er 1 te worden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')