Waarom eis je dan wel dat ze een bepaald programma maken?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:43 schreef manhattan het volgende:
Over/bij hun "onafhankelijkheid" heb ik wel bepaalde ideeen en vraagtekens, ja.
Daar is de zendtijd van Politieke partijen voorquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:48 schreef ErikT het volgende:
Rond primetime achter elkaar 5 minuten monoloog van elke lijsttrekker over een paar punten zou wel goed zijn denk ik. Dan wil ik ook best 5 minuten naar Geert kijken.
Ik word een beetje flauw van die onnozele karikaturen. Wijs aan waar ik het een links complot genoemd heb of zout gewoon op.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:47 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Dat is meer en meer de bevolking aan het worden. De laatste jaren helemaal, en gelukkig maar zou je in veel gevallen zeggen.
Maar goed positief ga je er nooit over worden. Het is en blijft toch een links complot etc etc. Ik weet ook wel dat 75% van de journalisten links zijn....dit verander je alleen door meer rechtse mensen daar aan het werk te hebben maarja dat doen ze blijkbaar niet. Ik kan er niet wakker van liggen.
Het boeit me eerlijk gezegd niet zo wat jij stemt...quote:wat denk je eigenlijk dat ik stem?
Je hebt helemaal gelijk. Een linkse burgemeester doodverklaren terwijl ze nog springlevend is, is bij uitstek een voorbeeld dat linkse politici sneller in beeld worden gebracht bij de NOS.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:43 schreef manhattan het volgende:
[..]
Over/bij hun "onafhankelijkheid" heb ik wel bepaalde ideeen en vraagtekens, ja. Hier lóópt trouwens reeds een discussie over in: NOS verklaart burgemeester van Utrecht voor dood. Ik zou zeggen: be my guest!
Het probleem is een beetje dat de ts en jij het nooit goed zullen vindenquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:53 schreef manhattan het volgende:
[..]
Ik word een beetje flauw van die onnozele karikaturen. Wijs aan waar ik het een links complot genoemd heb of zout gewoon op.
Dit is goedkoop uit de context getrokken gelul en dat weet je zelf ook.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:54 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Een linkse burgemeester doodverklaren terwijl ze nog springlevend is, is bij uitstek een voorbeeld dat linkse politici sneller in beeld worden gebracht bij de NOS.
Er is in de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen geen politicus zo vaak in beeld en aan het woord geweest als Marco Pastors. Ik heb ook niet de indruk dat hij of Wilders deze campagne genegeerd gaan worden door de media, er is meer dan alleen de debatten, hoor!quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:48 schreef ErikT het volgende:
Het debat zou wel een beetje onhandelbaar worden met teveel mensen. Dat neemt niet weg dat Wilders wel een puntje heeft. Iedereen verdient aandacht.
Persoonlijk hoef ik Wilders niet in de debatten te zien, zijn mening is wel duidelijk. Rond primetime achter elkaar 5 minuten monoloog van elke lijsttrekker over een paar punten zou wel goed zijn denk ik. Dan wil ik ook best 5 minuten naar Geert kijken.
Je raaskalt. Ik vraag om bronnen waaruit zou blijken dat de NOS vaker linkse politici voor de camera brengt. Dat is uitermate ontopic hier. Het topic dat jij linkt gaat daar helemaal niet over, en de voorbeelden waarmee vriend Tikorev daar komt aankakken worden stuk voor stuk al weerlegd.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:56 schreef manhattan het volgende:
[..]
Dit is goedkoop uit de context getrokken gelul en dat weet je zelf ook.
Laten we deze discussie dáár even voortzetten en het hier over de verkiezingsdebatten hebben.
Wat anderen willen weet ik niet, ík vind het een absolute "must".quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:58 schreef SCH het volgende:
Maar ik begrijp dat Wilders, Tikorev en manhattan ook de lijsttrekker van de Pedo-Partij (en die van tientallen andere kleine partijtjes) bij de verkiezingsdebatten wil?
Tikorev wil slechts een eerlijke verdeling. Hij is bang dat de rechtse CDA en VVD het onderspit gaan delven in het linkse geweld van PvdA, SP, GL en CU.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:58 schreef SCH het volgende:
Als er iemand niet over media-aandacht heeft te klagen dan is het Wilders wel.
Maar ik begrijp dat Wilders, Tikorev en manhattan ook de lijsttrekker van de Pedo-Partij (en die van tientallen andere kleine partijtjes) bij de verkiezingsdebatten wil?
Dat heb je mij nooit horen zeggen, en dat zál ik ook nooit zeggen. Waar haal je dat vandaan ?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 21:00 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Je raaskalt. Ik vraag om bronnen waaruit zou blijken dat de NOS vaker linkse politici voor de camera brengt.
Daar gaat het wél over en je neemt er notabene zélf aan die discussie deel.quote:Dat is uitermate ontopic hier. Het topic dat jij linkt gaat daar helemaal niet over.
Wat zal dat eng zijn voor veel mensenquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 21:03 schreef Wombcat het volgende:
CU links noemen snap ik nog steeds niet. Op een aantal punten hebben ze linkse ideeën, op een aantal rechtse ideeën. Dus die passen eigenlijk niet in het links-rechts hokjesdenken.
het links-rechts denken is sowieso achterhaald (op welke scheidslijn wil je ze scheiden?) Het wordt alleen maar in de volksmond gebruikt. en door zeer gefrusteerde mensen die niet tegen hun verlies kunnenquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 21:03 schreef Wombcat het volgende:
CU links noemen snap ik nog steeds niet. Op een aantal punten hebben ze linkse ideeën, op een aantal rechtse ideeën. Dus die passen eigenlijk niet in het links-rechts hokjesdenken.
Daarom zei ik ook dat Wilders in principe een puntje heeftquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:57 schreef Kozzmic het volgende:
Er is in de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen geen politicus zo vaak in beeld en aan het woord geweest als Marco Pastors. Ik heb ook niet de indruk dat hij of Wilders deze campagne genegeerd gaan worden door de media, er is meer dan alleen de debatten, hoor!
Je hebt wel een dikke, grote glazen bol staan daar hé ?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 21:01 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Tikorev wil slechts een eerlijke verdeling. Hij is bang dat de rechtse CDA en VVD het onderspit gaan delven in het linkse geweld van PvdA, SP, GL en CU.
quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 21:08 schreef manhattan het volgende:
[..]
Je hebt wel een dikke, grote glazen bol staan daar hé ?
Kun je ook alvast even voorspellen wat de uitslagen van de verkiezingen worden, dan zijn die debatten uberhaubt niet meer nodig.
quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 17:19 schreef Tikorev het volgende:
Kortom, vier linkse mensen zullen in een debat samen meer tijd hebben om linkse argumenten op tafel te leggen dan twee rechtse mensen samen.
...quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:45 schreef calvobbes het volgende:
Waarom moet de NOS op één avond in één programma aandacht geven aan alle partijen?
Nou, de tijd van uitzending bijvoorbeeld. Dat lijsttrekkersdebat gaat miljoenen kijkers trekken, de zendtijd voor politieke partijen (om 12:00 altijd ofzo? ik weet t niet eens) haalt dat natuurlijk nooit.quote:Wat is er mis met de "zendtijd voor politieke" partijen waar elke partij zijn eigen verhaal kan doen?
Kozzmic heeft gewoon gelijk dus.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 21:12 schreef manhattan het volgende:
[..]
Die stelling klopt toch als een bus, of zie ik dat nou verkeerd ?
Nee hoor. Politieke partijen zenden ook 's avonds uit.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 21:12 schreef ErikT het volgende:
Nou, de tijd van uitzending bijvoorbeeld. Dat lijsttrekkersdebat gaat miljoenen kijkers trekken, de zendtijd voor politieke partijen (om 12:00 altijd ofzo? ik weet t niet eens) haalt dat natuurlijk nooit.
Waarom ?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 21:15 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Kozzmic heeft gewoon gelijk dus.
Zou het niet handiger zijn om dat aan de NOS te vragen? Want ik denk niet dat iemand daar hier een sluitend antwoord op kan geven.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 21:16 schreef manhattan het volgende:
[..]
Waarom ?
Omdat ik onderschrijf dat vier linkse politici een groter statement kunnen maken als twee rechtse ?
Ik wacht trouwens nog steeds op een antwoord op mijn vraag: wélke peilingen van wíe bepalen of iemand wordt uitgenodigd voor de debatten.
Inderdaad, want dat is precies wat Kozzmic zegt.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 21:16 schreef manhattan het volgende:
[..]
Waarom ?
Omdat ik onderschrijf dat vier linkse politici een groter statement kunnen maken dan twee rechtse ?
De laatste peilingen, zoals ik al eerder zei.quote:Ik wacht trouwens nog steeds op een antwoord op mijn vraag: wélke peilingen van wíe bepalen of iemand wordt uitgenodigd voor de debatten ?
Ik niet, maar Tikorev.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 21:25 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Inderdaad, want dat is precies wat Kozzmic zegt.
Nee, dat zegt Kozzmic niet.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 21:25 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Inderdaad, want dat is precies wat Kozzmic zegt.
Van welk instituut, want die lopen doorgaans enorm uiteen ?quote:De laatste peilingen, zoals ik al eerder zei.
Die waar Wilders het laagste staat.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 21:28 schreef manhattan het volgende:
[..]
Nee, dat zegt Kozzmic niet.
[..]
Van welk instituut, want die lopen doorgaans enorm uiteen ?
Wanneer dan?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 21:15 schreef calvobbes het volgende:
Nee hoor. Politieke partijen zenden ook 's avonds uit.
En zo goed scoren die debatten ook niet hoor. Politiek op TV is echt geen kijkcijferkanon dat miljoenen kijkers trekt. Zeker niet als het langer dan een uur duurt.
Die heb ik niet beantwoord omdat het een retorische vraag was die ik onderschrijf.quote:Maar wat is het antwoord op mijn eerste vraag?
Als ik me niet vergis voor het 8 uur journaal, 's avonds rond een uur of half elf. Veel verschillende tijden. Niet alleen maar op tijden dat toch niemand kijkt.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 21:38 schreef ErikT het volgende:
Wanneer dan?
Geloof me maar, het zijn geen miljoenen...quote:Dat laatste lijsttrekkersdebat voor de verkiezingen trekt echt wel veel kijkers. (Helaas heb ik de cijfers van laatst niet voor je.)
-edit-quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:51 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vind het goed nieuws, eerlijk waar.Hij is niet echt intelligent en voegt weinig toe.
²
De keuze van de NOS is volkomen terecht, staat volledig los van de zielige, eeuwig voortdurende links-rechts discussie en sluit gewoon één op éen aan bij de keuze die bij het vorige verkiezingsdebat is gemaakt.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:56 schreef Tikorev het volgende:
Terwijl rechts een meerderheid in de Tweede Kamer heeft nodigt de NOS maar 2 rechtse en wel vier linkse partijen uit. Dat vind ik niet echt een juiste afspiegeling van de politieke verhoudingen in Nederland. Bovendien hoort een nieuwe partij die al maandenlang in elke peiling meerdere zetels haalt gewoon bij de debatten aanwezig te zijn.
Ik heb je opmerking gemist, maar ik denk dat ik het er mee eens wasquote:Op zondag 13 augustus 2006 00:28 schreef manhattan het volgende:
[..]
-edit-
Het zou te makkelijk zijn om deze in te koppen..........
De hond 3 en politiekebarometer 1.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 19:29 schreef Tikorev het volgende:
[..]
In de laatste peiling van NIPO staat Wilders op 8 zetels.
Nee, de klacht is dat de NOS links zwaar bevoordeeld door vier vertegenwoordigers van het linkse gedachtengoed uit te nodigen. Ik vind dat de NOS moet zorgen dat de vertegenwoordiging bij het debat overeenkomt met de huidige politieke verhoudingen. En niet een vertegenwoordiging gebaseerd op de hoeveelheid partijen waarover de blokken zich hebben verdeeld.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:32 schreef PLAE@ het volgende:
Wat feitelijk de klacht is in dit topic is dat Pastors, Nawijn, Wilders, Eerdmans en consorten te weinig aandacht krijgen bij de staatstelevisie.
Bespaar je de moeite, Tikorev ziet toch alleen maar zijn eigen waarheid. Mochten deze partijen inderdaad worden uitgenodigd dan kun je er van op aan dat het als voorbeeld nog regelmatig terug zal komen in de NOS- of Hans Laroes-topics die hij in de toekomst zal openen.quote:Op zondag 13 augustus 2006 13:53 schreef reem het volgende:
Hoevaak moe thet nu nog gezegd worden dat er nog niets is beslist wat betreft wie er deelnemen aan het debat. Alleen de leiders van de zes grootste partijen zullen mogen deelnemen. Als Wilders GroenLinks of de ChristenUnie voorbijstreeft, mag hij gewoon meedoen. Alhoewel ik ook geen NOS fan ben, staan ze hier gewoon in hun recht, en is dit vooral een voorbarig huiltopic.
Verder lijkt het me voor het debat zelf ook redelijk onbelangrijk van welke politieke kleur de deelnemers zijn. Zeker als je ziet hoe PF in het gemeenteraadsverkiezingen debat de vloer aanveegde met alle overige deelnemers (zowel links als rechts).
Precies. Tikorev is iemand met een links-rechts obsessie die ziekelijke vormen aanneemt.quote:Op zondag 13 augustus 2006 13:57 schreef Kozzmic het volgende:
Bespaar je de moeite, Tikorev ziet toch alleen maar zijn eigen waarheid. Mochten deze partijen inderdaad worden uitgenodigd dan kun je er van op aan dat het als voorbeeld nog regelmatig terug zal komen in de NOS- of Hans Laroes-topics die hij in de toekomst zal openen.
Dat is nou juist het probleem. De NOS moet voor een evenwichtige vertegenwoordiging bij het debat zorgen. Door gewoon de 6 grootste partijen te kiezen gebeurt dat niet. Links en rechts hebben ongeveer evenveel zetels. Toch worden door het NOS systeem twee keer zoveel linkse als rechtse politici uitgenodigd simpelweg omdat de linkse zetels over meerdere partijen zijn verdeeld.quote:Op zondag 13 augustus 2006 13:53 schreef reem het volgende:
Alleen de leiders van de zes grootste partijen zullen mogen deelnemen.
Het is mij echt een raadsel wat jij op een discussieforum doet. Steeds weer dit soort offtopic persoonlijke sneren komt de discussie niet echt ten goede...quote:Op zondag 13 augustus 2006 13:57 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Bespaar je de moeite, Tikorev ziet toch alleen maar zijn eigen waarheid.
Evenwichtig is het wel. Evenredig over de aantal zetels niet. Dan krijg je halve personen die je moet uitnodigen. In je redenatie zou 1 Wilders net zo podium hebben als een cda met 44 zetels, niet echt evenweichtig he?quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:01 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat is nou juist het probleem. De NOS moet voor een evenwichtige vertegenwoordiging bij het debat zorgen. Door gewoon de 6 grootste partijen te kiezen gebeurt dat niet. Links en rechts hebben ongeveer evenveel zetels. Toch worden door het NOS systeem twee keer zoveel linkse als rechtse politici uitgenodigd simpelweg omdat de linkse zetels over meerdere partijen zijn verdeeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |