quote:
Foto'squote:Pan's Labyrinth (El Laberinto del Fauno) unfolds through the eyes of Ofelia, a dreamy little girl who is uprooted to a rural military outpost commanded by her new stepfather. Powerless and lonely in a place of unfathomable cruelty, Ofelia lives out her own dark fable as she confronts monsters both otherworldly and human.
eensquote:Op dinsdag 19 december 2006 10:41 schreef ByT3z het volgende:
ik heb pan's labyrinth zondagavond gezien en ik vond het een prachtige film !!
het is een vreemde combinatie van drama - horror - fantasy die geen seconde verveeld en blijft boeien tot het einde
ik vind het echt een aanrader, maar helaas spreekt de film maar een klein publiek aan![]()
bv: in de cinema zaal zaten slechts 7 mensen ofzo
owja, de film is wel niet voor gevoelige zielen![]()
sommige scenes zijn heel wreed en hard om te zien
Laat maar dan...quote:Op dinsdag 19 december 2006 10:41 schreef ByT3z het volgende:
owja, de film is wel niet voor gevoelige zielen![]()
sommige scenes zijn heel wreed en hard om te zien
whehequote:
Je zal wel moeten als er niets beters uitkomt dan de huidige kut-screenerquote:Op zaterdag 23 december 2006 01:49 schreef California het volgende:
Gerechtigheid! Hij komt hier ook in de bios, op 8 maart.
Erg goed nieuws, maar ik weet niet of ik zo lang kan wachten.
Hoop eigenlijk dat de dvd voor die tijd al uit isquote:Op zaterdag 23 december 2006 10:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Je zal wel moeten als er niets beters uitkomt dan de huidige kut-screener.
veel plezierquote:Op zaterdag 13 januari 2007 20:19 schreef RijstNatie het volgende:
ik ga er vanavond heen in Metropolis, ben zeer benieuwd
quote:Op maandag 15 januari 2007 13:58 schreef Plotinus het volgende:
Kutfilm! Had een LOTR/Harry Potter/Narnia-achtige film verwacht. Het gaat voornamelijk over de situatie in Spanje ten tijden van Franco. Ik vind de title erg misleidend...en de trailer ook...
In Amerika is het ook niet echt 'n box office knaller.Zijn niet zoveel bioscopen waar ze de film draaien,want tja:Amerikanen en buitenlandse films.Ondertitels lezen schijnt te veel moeite te kostenquote:Op dinsdag 19 december 2006 10:41 schreef ByT3z het volgende:
ik heb pan's labyrinth zondagavond gezien en ik vond het een prachtige film !!
het is een vreemde combinatie van drama - horror - fantasy die geen seconde verveeld en blijft boeien tot het einde
ik vind het echt een aanrader, maar helaas spreekt de film maar een klein publiek aan![]()
bv: in de cinema zaal zaten slechts 7 mensen ofzo
Dit is ook geen kinderfilm,vooral vergeleken met Harry Potter en Chronicles of Narnia.quote:Op maandag 15 januari 2007 13:58 schreef Plotinus het volgende:
Kutfilm! Had een LOTR/Harry Potter/Narnia-achtige film verwacht. Het gaat voornamelijk over de situatie in Spanje ten tijden van Franco. Ik vind de title erg misleidend...en de trailer ook...
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 01:47 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Lijkt Lemony Snicket wel. Was ik ook helemaal gek van. Coole film volgens mij.
jawel komt in maart uit in Nederland als het goed isquote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:38 schreef Mr.Black het volgende:
hmm jah ziet er naar uit dat de film niet in Nederland uit komt.
.. maar wel genomineerd voor een Oscar.
quote:Best Writing, Screenplay Written Directly for the Screen
Laberinto del Fauno, El: Guillermo del Toro
Best Achievement in Cinematography
Laberinto del Fauno, El: Guillermo Navarro
Best Achievement in Art Direction
Laberinto del Fauno, El
Best Achievement in Music Written for Motion Pictures, Original Score
Laberinto del Fauno, El: Javier Navarrete
Best Foreign Language Film of the Year
Laberinto del Fauno, El (Mexico)
Mooie pakkenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
Je vergeet make-up, die zou hij best wel eens kunnen winnen.
oh sorryquote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
Je vergeet make-up, die zou hij best wel eens kunnen winnen.
Klopt als een zwerende vinger. Del toro's film is wellicht een van de sterkste oorlogsfilms ooit gemaakt!quote:Pan's Labyrinth is an intelligently rendered, provocative, and incisive cautionary tale on barbarism, repression, narcissism, rigid ideology, blind obedience, and inhumanity.
Er circuleert nu gewoon een dvd-rip, dus ja. Ik had weinig zin om nog langer te wachten tot hij hier eens ging draaien.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:12 schreef thettes het volgende:
Is de versie die op het internet circuleert kwalitatief een beetje in orde? Vermoed hem trouwens wel te gaan kopen, maar kan niet wachten
ondertiteling is best leukquote:Op woensdag 14 februari 2007 18:38 schreef Chen het volgende:
Kan jij Spaans dan?
De oorlog was een goede reden voor het meisje om te vluchten (in een al dan niet bestaande) fantasie-wereld. Ik vind het dan ook niet echt een rare combi. De oorlog was ook vooral een catalysator voor het verhaal, ik weet niet of het de bedoeling was dat je zo heel erg bij die strijd betrokken raakte. Uiteindelijk gaat het toch vooral om hoe het de hoofdrolspeelster raakt.quote:Op woensdag 14 februari 2007 18:55 schreef Arcee het volgende:
Tot halverwege had ik veel moeite met de film. Rare combo van oorlog en fantasy. In de tweede helft begon ik de film toch wel te waarderen. Het probleem met die combo vond ik dat ik me bij beide niet betrokken voelde, maar uiteindelijk kwam het nog redelijk goed. Mooie muziek, trouwens.
Dat is op zich een goeie combo idd, maar de uitvoering was wel extreem. Ik verwachtte een fantasyfilm en geen oorlogsfilm, waardoor ik me bij beide niet betrokken voelde en pas in de tweede helft er wat betrokken bij raakte.quote:Op woensdag 14 februari 2007 19:36 schreef Wepeel2 het volgende:
De oorlog was een goede reden voor het meisje om te vluchten (in een al dan niet bestaande) fantasie-wereld. Ik vind het dan ook niet echt een rare combi.
Als het niet de bedoeling was er bij betrokken te raken hadden ze het er beter uit kunnen laten.quote:De oorlog was ook vooral een catalysator voor het verhaal, ik weet niet of het de bedoeling was dat je zo heel erg bij die strijd betrokken raakte. Uiteindelijk gaat het toch vooral om hoe het de hoofdrolspeelster raakt.
Nou het zette wel heel erg de sfeer van de film neer. En ik wilde wel dat die tiran van een generaal het onderspit zou delven. Maar of die opstandelingen wel/niet wonnen dat kon me verder geen fuck schelen idd. Dus als je dat als kritiek hebt dan begrijp ik dat wel. Alleen mijn inziens lag bewust het zwaartepunt van de film daar niet. Je bleef telkens vooral betrokken bij de fantasy elementen. Als de oorlog te zwaar aangedikt wordt dan bestaat het gevaar dat mensen de film kijken en gaan denken 'shit weer zo'n fantasy intermezzo in deze vet coole bloederige oorlogsfilmsquote:Op woensdag 14 februari 2007 20:07 schreef Arcee het volgende:
Als het niet de bedoeling was er bij betrokken te raken hadden ze het er beter uit kunnen laten.
Had ik ook.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:07 schreef Wepeel2 het volgende:
Geweldige film. Ik heb hem vanmiddag gekeken. Eindelijk weer eens een film die helemaal tegemoet komt aan mijn verwachtingen.
Zeker, zoals gezegd: uiteindelijk vond ik 't toch best een aardige film, terwijl ik 'm in het begin graag had uitgezet.quote:Op woensdag 14 februari 2007 20:17 schreef Wepeel2 het volgende:
Nou het zette wel heel erg de sfeer van de film neer. En ik wilde wel dat die tiran van een generaal het onderspit zou delven. Maar of die opstandelingen wel/niet wonnen dat kon me verder geen fuck schelen idd. Dus als je dat als kritiek hebt dan begrijp ik dat wel. Alleen mijn inziens lag bewust het zwaartepunt van de film daar niet. Je bleef telkens vooral betrokken bij de fantasy elementen. Als de oorlog te zwaar aangedikt wordt dan bestaat het gevaar dat mensen de film kijken en gaan denken 'shit weer zo'n fantasy intermezzo in deze vet coole bloederige oorlogsfilms.![]()
![]()
'. Of zo.
![]()
Maar ach, filmbeleving blijft toch een persoonlijk iets. Er is geen magische formule die voor iedereen werkt.
Best aardig?quote:Op woensdag 14 februari 2007 20:20 schreef Arcee het volgende:
best een aardige film..
Mijns inziens was het een goede reden voor het meisje om haar sprookjeswereld in te duiken.quote:Op donderdag 15 februari 2007 01:09 schreef Arcee het volgende:
Nou ja, best aardig betekent dat ik 'm best aardig vond in tegenstelling tot films waar ik niks aan vond. [afbeelding]
Zoals gezegd, de tweede helft beviel me wel, maar in de eerste helft had ik dus moeite met de in mijn ogen rare combo van de keiharde oorlog en de fantasy. Alsof je Der Untergang en Labyrinth door elkaar heen aan het kijken bent.
Dat snap ik dus nooit: je bent nu aan `t kijken?? wat doe je dan achter je pc op het forum? kijk dan de film eerst afquote:Op donderdag 15 februari 2007 13:26 schreef Aanvoerder het volgende:
Pffff... ik ben nu aan het kijken, maar het is echt naar af en toe.
Aansteller!quote:Op donderdag 15 februari 2007 22:39 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Dat snap ik dus nooit: je bent nu aan `t kijken?? wat doe je dan achter je pc op het forum? kijk dan de film eerst af
quote:
Pauzeknop?quote:Op donderdag 15 februari 2007 22:46 schreef Timo20 het volgende:
[..]
hoe kun je een film nou goed volgen terwijl je in de tussentijd zit te internetten?
hehequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.,,/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar komt bij dat ik persoonlijk erg van films houd met historisch interessante achtergrond.
[ Bericht 7% gewijzigd door Mike op 21-02-2007 00:22:22 ]Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
quote:Op woensdag 21 februari 2007 00:13 schreef -Menn0- het volgende:
Mooie film
Ik had alleen wat meer van die faun willen zien, vond em wel cool
Ook vond ik em soms wel een beetje grafisch om het zo maar te zeggenMessen en wangen enzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 21 februari 2007 00:27 schreef Maisnon het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PS Bedankt voor het aanpassen van mijn bericht hierboven
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
Over de historische achtergrond van deze film zijn op z'n zachtst gezegd wel meer films gemaakt.quote:Op woensdag 21 februari 2007 00:21 schreef ErikT het volgende:
Daar komt bij dat ik persoonlijk erg van films houd met historisch interessante achtergrond.
quote:Op woensdag 21 februari 2007 00:30 schreef ErikT het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PS Bedankt voor het aanpassen van mijn bericht hierbovenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.,,/
Dat is het ookquote:Sowieso vind ik Spaans een extreem coole taal.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat hij of begin maart of begin april hier in de bios komt.quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:00 schreef Mr.Noodle het volgende:
Toffe film, maar duidelijk geen kinderfilm, d'r zaten toch echt af en toe van die smerige momenten in..
En volgens mij komt die film niet eens in NL in de bios, iig staat er geen releasedatum op IMDB, wat meestal toch wel het geval is.
Ja, maar toen ze het onder haar bed vandaan haalden was het gewoon een levenloze wortel.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 13:03 schreef -Menn0- het volgende:
Ik denk dat die wereld wel echt is, ze kreeg toch ook iets van die faun wat ze onder het bed van haar moeder moest leggen.
En dan te bedenken dat de faun Pan gespeeld werd door een ras-Amerikaan Doug Jones die voor het spelen in deze film geen woord Spaans sprak. En naast het leren van zijn eigen tekst, ook de teksten van Ofelia moest kennen en ondanks de gebrekkige zicht in zijn pak in staat moest zijn om op de juiste tijd de teksten te timen. Het Amerikaanse accent is trouwens totaal niet terug te horen, waarvoor hulde.quote:Op woensdag 21 februari 2007 00:40 schreef Arcee het volgende:
Ik vond de stem van die faun wel cool.
Sowieso vind ik Spaans een extreem coole taal.
Laat me raden, de Koreaanse R3 Special Edition?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 22:15 schreef pascalheister het volgende:
de dvd verwacht ik volgende week, dan ook maar eens kijken
Het is dan ook nagesynchroniseerdquote:Op zaterdag 24 februari 2007 22:13 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat de faun Pan gespeeld werd door een ras-Amerikaan Doug Jones die voor het spelen in deze film geen woord Spaans sprak. En naast het leren van zijn eigen tekst, ook de teksten van Ofelia moest kennen en ondanks de gebrekkige zicht in zijn pak in staat moest zijn om op de juiste tijd de teksten te timen. Het Amerikaanse accent is trouwens totaal niet terug te horen, waarvoor hulde.![]()
Doug Jones zou eigenlijk een Oscar-nominatie moeten krijgen voor Beste Mannelijke Bijrol.
Jammerlijk genoeg zijn de Academy Awards daar nog niet klaar voor.![]()
Heb de Duitse inzending nog niet gezien, maar het is fout om te denken dat Duitsland geen goeie films kan maken. Afgelopen jaar flink veel buitenlandse films gekeken en ben daarbij een aantal erg leuke films tegen gekomen van onze oosterburen.quote:Op maandag 26 februari 2007 04:35 schreef Erwtensoep het volgende:
Geen oscar voor beste buitenlandse film. Ik kan me niet voorstellen dat die moffenfilm beter is.
Nowhere In Africa was ook erg goed.quote:Op maandag 26 februari 2007 05:10 schreef Erwtensoep het volgende:
Der Untergang was wel aardig ja
Maar ik vind het toch jammer..
Dat is waarquote:Op maandag 26 februari 2007 06:26 schreef Timo20 het volgende:
Heb Das Leben der Andern niet gezien, maar hij moet wel heel erg goed zijn om beter te zijn dan Pan`s Labyrinth
Wanneer zou die er zijn dan? Komt de film nog in de bios hier? Zo te lezen niet he, maar misschien toch een kansje?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 22:18 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Laat me raden, de Koreaanse R3 Special Edition?
Dat is inderdaad een mooie editie mét DTS.
Alleen moet ik wachten op de R2 versie mét Nederlandse ondertiteling want ik denk ik weinig mensen in mijn omgeving zover kan krijgen een Spaanse film te kijken met Engelse ondertiteling. En dat zou zonde zijn, want iedere volwassene zou deze film moeten hebben gezien.
Het is helemaal geen schande om van zo'n film te verliezen.Ik vond El Laberinto del Fauno 'n mooie film,maar als ik eerlijk ben dan is Das Leben der Anderen gewoon 'n betere film.Terechte winnaar van deze Oscar.quote:Op maandag 26 februari 2007 04:35 schreef Erwtensoep het volgende:
Geen oscar voor beste buitenlandse film. Ik kan me niet voorstellen dat die moffenfilm beter is.
Ik heb 'm gisteren op import dvd bij Boudisque gekocht.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 12:33 schreef Erwtensoep het volgende:
Is de film al op DVD uit dan?
ja al een paar weken, heb zelf de R3 uitgave uit Koreaquote:Op vrijdag 16 maart 2007 12:33 schreef Erwtensoep het volgende:
Is de film al op DVD uit dan?
Moet je eens naar rottentomatoes gaan. Alleen maar tomaatjes!quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:19 schreef Byte_Me het volgende:
ik vind hem een beetje overgewaardeerd op IMDB. ik wil niet zeggen dat het een slechte film is, dat zeker niet, maar ik vond het verhaal maar matig. de film draait overduidelijk op de cinematografie, voor mij is dat niet genoeg.
Bij Play is die 10 euro goedkoperquote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:28 schreef PDOA het volgende:
[..]
Ik heb 'm gisteren op import dvd bij Boudisque gekocht.
verkrijgbaar vanaf 15 meiquote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:53 schreef wonderer het volgende:
Ik vind het een beetje raar dat ie in Amerika nog niet uit is. Het zal toch niet zo zijn dat ik hem moet importeren hè?
Dat is de adviesprijsquote:Op zaterdag 17 maart 2007 19:56 schreef wonderer het volgende:
Tering, 35 dollar...Nou ja, ik zie wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 24 maart 2007 19:46 schreef JelleS het volgende:
Hij gaat uiteindelijk toch nog hier in de bioscoop draaien, 26 april als het goed is.
quote:Op zaterdag 24 maart 2007 19:46 schreef JelleS het volgende:
Hij gaat uiteindelijk toch nog hier in de bioscoop draaien, 26 april als het goed is.
Oh? Hier staat het toch nog steeds tussen de films die binnenkort verwacht worden:quote:Op woensdag 25 april 2007 07:46 schreef Dark_Angelus het volgende:
Hmm, pathé had het op de site staan maar daar is het vanaf gehaald.
Kunnen we de film nog in de bios verwachten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien helpt het als je wat reacties in dit topic leest.quote:Op woensdag 2 mei 2007 16:03 schreef Borizzz het volgende:
Goede film?
Want in de Spaanse Burgeroorlog liepen overal faunen rond?quote:Op zondag 29 april 2007 17:27 schreef Molluck het volgende:
Ik heb hem vandaag gezien, wel heel mooi gemaakt idd, ik vond alleen voor mensen zonder kennis van de Spaanse Burgeroorlog de link tussen het sprookje en de werkelijkheid heel onduidelijk...
Het verzonnen sprookje had rechtstreekse verbanden met de geschiedenis in de Burgeroorlog aldus Toro, maar dat kwam er voor mij niet echt uit...quote:Op woensdag 2 mei 2007 20:04 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Want in de Spaanse Burgeroorlog liepen overal faunen rond?
Nee serieus, ik had vrij weinig achtergrondkennis, maar geen moeite mee, onder andere door de rijke en doeltreffende aankleding van beide achtergronden.
en dan koos je niet tuschinski?quote:Op donderdag 26 april 2007 23:49 schreef Dark_Angelus het volgende:
* Pathé ArenA
* Pathé De Kuip
* Pathé Scheveningen
* Pathé Tuschinski
Hmm ik ga normaliter altijd naar de munt, maar vooruit dan gaan we een keer naar ArenA
Ik vond alleen de scene waar het gezicht van een van de jagers tot pulp werd geslagen wat over de top. Het zag er ook niet realistisch/goed gemaakt uit.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 22:45 schreef Dodecahedron het volgende:
Mooie film. Interessant contrast.
Het gehak en gesnijd had wel wat minder gemogen van mij. Dat overschreeuwd het altijd een beetje, maar ja dat is mijn mening.
Inderdaad ja! Dat viel mij gister ook op toen ik em voor de 3e keer keek. Het ziet er te raar uit vind ik.. Maar ja dat is een heel klein iets op een meester filmquote:Op zondag 6 mei 2007 11:31 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Ik vond alleen de scene waar het gezicht van een van de jagers tot pulp werd geslagen wat over de top. Het zag er ook niet realistisch/goed gemaakt uit.
Ik vond Vidal een beetje té robotachtig en houterig in die scene.quote:Op zondag 6 mei 2007 11:31 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Ik vond alleen de scene waar het gezicht van een van de jagers tot pulp werd geslagen wat over de top. Het zag er ook niet realistisch/goed gemaakt uit.
quote:Op zondag 6 mei 2007 16:27 schreef Smeich het volgende:
Mijn teller staat op vierZit toch ook te twijvelen of ik ook naar de bios moet...
Toch nog steeds benieuwd of iemand hier wat mee kan.. ik ben nog steeds puzzled about it
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt./offtopic
Je kan niet een spoilertag in de quote en daaronder nog een spoilertag hebben?
Fuck you Jane Austen!
Als jij wel weet wat realistisch is als het aankomt op het tot pulp slaan van iemands neus met de onderkant van een fles, hoop ik jou iig niet tegen te komen in een donker steegje...quote:Op zondag 6 mei 2007 11:31 schreef Wepeel2 het volgende:
Het zag eruit als een rubberen dummy. Dat bedoel ik. Ik neem aan dat als ik iemand in elkaar sla zijn gezicht niet opeens verandert in een rubberen dummy.quote:Op maandag 7 mei 2007 08:52 schreef japzooi het volgende:
[..]
Als jij wel weet wat realistisch is als het aankomt op het tot pulp slaan van iemands neus met de onderkant van een fles, hoop ik jou iig niet tegen te komen in een donker steegje...
Naar wat voor bioscoop ben jij geweest dat je de volgende dag terug moet komen voor de andere helft?quote:Op zondag 20 mei 2007 00:22 schreef KonnieKipke het volgende:
Vandaag de ene helft gezien.. Morgen de andere helft.. Eigenlijk zoek ik al naar een goede HDTV-rip, maar moet het helaas met DVD doen. Wonderschone fantasy. Dergelijke films worden er niet veel gemaakt. Neverendingstory maar dan anders
De dvd is al een maandje of meer uit hoor.quote:Op zondag 20 mei 2007 01:46 schreef Molluck het volgende:
[..]
Naar wat voor bioscoop ben jij geweest dat je de volgende dag terug moet komen voor de andere helft?
Voor de prachtige opnames in het bos zou ik graag zien dat deze film snel op Bluray of HD-DVD wordt uitgebracht.quote:Op zondag 20 mei 2007 02:28 schreef Lamon het volgende:
[..]
De dvd is al een maandje of meer uit hoor.
Of hij moet hem enkel gedownload hebben.
Maar mensen die downloaden en bij goede films de dvd vervolgens niet kopen zijn zielige kankerhomo's, dus dat zal wel niet.
quote:Op zondag 6 mei 2007 16:27 schreef Smeich het volgende:
Mijn teller staat op vierZit toch ook te twijvelen of ik ook naar de bios moet...
Toch nog steeds benieuwd of iemand hier wat mee kan.. ik ben nog steeds puzzled about it
Wat een taal voor zo'n serieus forum.quote:Op zondag 20 mei 2007 02:28 schreef Lamon het volgende:
[..]
De dvd is al een maandje of meer uit hoor.
Of hij moet hem enkel gedownload hebben.
Maar mensen die downloaden en bij goede films de dvd vervolgens niet kopen zijn zielige kankerhomo's, dus dat zal wel niet.
Inmiddels staat hij in 1080P op usenet met een goede DTS track.quote:Op zondag 20 mei 2007 13:31 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Voor de prachtige opnames in het bos zou ik graag zien dat deze film snel op Bluray of HD-DVD wordt uitgebracht.
quote:Op zondag 5 augustus 2007 22:53 schreef Hoedjes het volgende:
Net gezien (R1, spaans met engelse ondertitels). Adembenemend mooi gefilmd. Bizarre combi van fantasy en geweld. Top film. imdb: 8.5 rotentomatoes: 8.6 oscars: 3, allemaal absoluut terecht.
nog anderhalve maand dus...quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:35 schreef Adjeuj het volgende:
25-9 komt deze ongelofelijk fantastische film in de videotheek.
Volgens de site van Videoland tenminste.
Warmste dag? Niet hier hoor, weet je nog die lente van 2007? Weken geen regen en heeeel warmquote:Op maandag 6 augustus 2007 16:37 schreef thecrook het volgende:
[..]
![]()
de warmste dag van het jaar en je dacht, kom laat ik Pan's Labyrinth eens gaan kijken
Sorry, kon het niet laten
Bridge to Terabithia is hetzelfde plot, alleen minder zwaar (en gebaseerd op een boek, dus of het echt een kloon is, weet ik niet).quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 20:47 schreef Knakker het volgende:
Mja, wat het vooral zo goed maakt is de mix tussen fantasy en realiteit, die ook nog op zo'n geniale manier in elkaar verweven zijn dat je de film op twee manieren kunt interpreteren - de prinses is terug naar haar koninkrijk (fantasy-variant) of het meisje gebruikte haar fantasie om aan de harde realiteit te ontsnappen (real-life-variant).
Je kunt in ieder geval niet ontkennen dat de film ontzettend origineel én goed uitgewerkt is; er zal ongetwijfeld binnenkort wel een Hollywood-kloon van komen.
Lekker snugger dat de Engelse titel Pan's Labyrinth isquote:De originele Spaanse titel is El laberinto del fauno. Dit refereert aan de faun uit de Romeinse mythologie. Letterlijk vertaalt betekent het Het labyrint van de faun; de Engelse titel verwijst naar de faun-achtige Griekse god Pan, ook al heeft del Toro gezegd dat de faun uit de film niet Pan is.
quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:56 schreef Esraa het volgende:
Maar die titel slaat dus nergens op...
Je hebt 'm dus gelijk gekocht op DVD zodra 'ie in de winkel lag he?quote:Op zondag 23 september 2007 00:42 schreef Skinkie het volgende:
Ik heb de film de eerste dag dat hij in torrent vorm beschikbaar was direct bekeken. Wat is dat een goede filmHij had van mij nog twee uur mogen duren
Ik wacht even op een editie met meer ondertitelsquote:Op maandag 24 september 2007 21:48 schreef PDOA het volgende:
[..]
Je hebt 'm dus gelijk gekocht op DVD zodra 'ie in de winkel lag he?
quote:Op zondag 23 september 2007 00:40 schreef Maisnon het volgende:
Het was wel een coolere film geweest als er een groter Labyrinth in zat. Maar ik ben dan ook verliefd op de film Labyrinth met Jennifer Connely geloof ik, en David Bowie
Klopt. Daarom had ik abusievelijk een nieuw topic geopend, niet wetende dat deze al openstond.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 22:48 schreef Adelante het volgende:
Te huur vanaf: 25-9-2007
Te koop vanaf: 25-10-2007
Is hij nu pas te huur/te koop? Die film is al bijna 2 jaar oud.quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 01:50 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik wilde 'm vandaag graag huren, maar hij was helemaal uitverhuurd
Die ga ik donderdag even ophalenquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 22:48 schreef Adelante het volgende:
Te huur vanaf: 25-9-2007
Te koop vanaf: 25-10-2007
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.oh, en waar komt de naam pan eigenlijk vandaan?![]()
ja, okay, maar hoe komen ze erbij dat die faun in de film pan zou heten, dat vroeg ik me afquote:Op zaterdag 8 maart 2008 02:44 schreef wonderer het volgende:
Pan is een Griekse bosgod. PanfluitOver het algemeen wordt Pan voorgesteld als half man, half geit, met hoorns en bokkenpoten.
Klinkt bekend?
Ja. Daar is de voorstelling van de duivel vanaf geleid.
Oooh.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 03:09 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ja, okay, maar hoe komen ze erbij dat die faun in de film pan zou heten, dat vroeg ik me af
Daarom is het ook één van de slechts vertaalde titels ooit.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 02:24 schreef Mr.Noodle het volgende:
Zomaar, de Spaanse titel is El Laberinto del fauno en daar zie je de naam Pan helemaal er niet in voorkomen. Maar misschien had het nog ergens een referentie naar, maar het is weer te lang geleden dat ik die film gezien heb om de details te onthouden..
quote:Op zondag 27 april 2008 10:37 schreef Farenji het volgende:
De centrale boodschap van die hele film is volgens mij dat geweld en onderdrukking, zoals in het fascisme van Franco, hoe gruwelijk en hard ook, het uiteindelijk altijd aflegt tegen onschuld en verbeeldingskracht.
Ik ook, dat wordt ruzie!quote:Op maandag 23 juni 2008 00:00 schreef roooosje het volgende:
Ik ben verliefd op deze film.
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |