abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46638497
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 00:40 schreef Arcee het volgende:
Ik vond de stem van die faun wel cool.

Sowieso vind ik Spaans een extreem coole taal.
En dan te bedenken dat de faun Pan gespeeld werd door een ras-Amerikaan Doug Jones die voor het spelen in deze film geen woord Spaans sprak. En naast het leren van zijn eigen tekst, ook de teksten van Ofelia moest kennen en ondanks de gebrekkige zicht in zijn pak in staat moest zijn om op de juiste tijd de teksten te timen. Het Amerikaanse accent is trouwens totaal niet terug te horen, waarvoor hulde.
Doug Jones zou eigenlijk een Oscar-nominatie moeten krijgen voor Beste Mannelijke Bijrol.
Jammerlijk genoeg zijn de Academy Awards daar nog niet klaar voor.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_46638566
de dvd verwacht ik volgende week, dan ook maar eens kijken
pi_46638668
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 22:15 schreef pascalheister het volgende:
de dvd verwacht ik volgende week, dan ook maar eens kijken
Laat me raden, de Koreaanse R3 Special Edition?
Dat is inderdaad een mooie editie mét DTS.
Alleen moet ik wachten op de R2 versie mét Nederlandse ondertiteling want ik denk ik weinig mensen in mijn omgeving zover kan krijgen een Spaanse film te kijken met Engelse ondertiteling. En dat zou zonde zijn, want iedere volwassene zou deze film moeten hebben gezien.
pi_46682751
mooie film

wel wat naarder en zieliger dan ik had verwacht.
  maandag 26 februari 2007 @ 01:43:56 #95
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_46682828
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 22:13 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat de faun Pan gespeeld werd door een ras-Amerikaan Doug Jones die voor het spelen in deze film geen woord Spaans sprak. En naast het leren van zijn eigen tekst, ook de teksten van Ofelia moest kennen en ondanks de gebrekkige zicht in zijn pak in staat moest zijn om op de juiste tijd de teksten te timen. Het Amerikaanse accent is trouwens totaal niet terug te horen, waarvoor hulde.
Doug Jones zou eigenlijk een Oscar-nominatie moeten krijgen voor Beste Mannelijke Bijrol.
Jammerlijk genoeg zijn de Academy Awards daar nog niet klaar voor.
Het is dan ook nagesynchroniseerd

Ik vond vooral The Pale Man geweldig, een Barkeriaans monster, en ik vond het jammer dat uiteindelijk niks te raden overbleef. Het was imo leuker geweest als je niet zeker wist of het echt was, of toch bedacht door het meisje zelf.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_46683318
Schitterende film. Ik hoop dat deze wat oscars in de wacht gaat slepen.

De film scheen lange tijd in aanmerking te komen voor de "beste film" categorie, dus de beste buitenlandse productie moet er wel in zitten.
Houd van een lijntje.
pi_46684249
Pan's Labyrinth...nu al een winnaar bij de Academy Awards!
pi_46684337
Al 2 binnen, nog 4 te gaan
pi_46684875
Geen oscar voor beste buitenlandse film. Ik kan me niet voorstellen dat die moffenfilm beter is.
Houd van een lijntje.
  maandag 26 februari 2007 @ 05:07:49 #100
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_46685001
quote:
Op maandag 26 februari 2007 04:35 schreef Erwtensoep het volgende:
Geen oscar voor beste buitenlandse film. Ik kan me niet voorstellen dat die moffenfilm beter is.
Heb de Duitse inzending nog niet gezien, maar het is fout om te denken dat Duitsland geen goeie films kan maken. Afgelopen jaar flink veel buitenlandse films gekeken en ben daarbij een aantal erg leuke films tegen gekomen van onze oosterburen.
The Light Is Leaving Us All
pi_46685004
Der Untergang was wel aardig ja

Maar ik vind het toch jammer..
Houd van een lijntje.
  maandag 26 februari 2007 @ 05:19:01 #102
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_46685019
quote:
Op maandag 26 februari 2007 05:10 schreef Erwtensoep het volgende:
Der Untergang was wel aardig ja

Maar ik vind het toch jammer..
Nowhere In Africa was ook erg goed.
En Tuvalu, Herr Lehman, Die Blechtrommel, Die Fetten Jahre Sind Vorbei, Christiane F., Lola Rennt, Goodbye Lenin, Das Experiment, Das Boot, etc zijn ook erg goed te pruimen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Zeitgeist op 26-02-2007 05:27:40 ]
  maandag 26 februari 2007 @ 06:26:56 #103
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_46685171
Heb Das Leben der Andern niet gezien, maar hij moet wel heel erg goed zijn om beter te zijn dan Pan`s Labyrinth
  maandag 26 februari 2007 @ 06:49:29 #104
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_46685222
quote:
Op maandag 26 februari 2007 06:26 schreef Timo20 het volgende:
Heb Das Leben der Andern niet gezien, maar hij moet wel heel erg goed zijn om beter te zijn dan Pan`s Labyrinth
Dat is waar
Maar goed.. Ik zal het vandeweek zien denk ik... Hij is aan het downloaden
Aan de andere kant, hij gaat over Oost Duitsland... En Amerikanen hebben een nou eenmaal een fascinatie met communisten.
  maandag 26 februari 2007 @ 08:25:24 #105
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_46685587
Beste foreign is altijd al de meest dubieuze oscar geweest die er tussen zat. Daar vinden ze het erg leuk de oscar toch niet aan de torenhoge favoriet te geven en wel aan een prul dat ook was genomineerd. Het geluk wil dat het prul waarvan sprake deze keer toevallig ook een goede film was, dat maakt het deze keer iets minder erg.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_46690304
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 22:18 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Laat me raden, de Koreaanse R3 Special Edition?
Dat is inderdaad een mooie editie mét DTS.
Alleen moet ik wachten op de R2 versie mét Nederlandse ondertiteling want ik denk ik weinig mensen in mijn omgeving zover kan krijgen een Spaanse film te kijken met Engelse ondertiteling. En dat zou zonde zijn, want iedere volwassene zou deze film moeten hebben gezien.
Wanneer zou die er zijn dan? Komt de film nog in de bios hier? Zo te lezen niet he, maar misschien toch een kansje?
pi_46693041
Iets meer gevonden (waarom is Belgie zoveel eerder....)

PRIJSWINNENDE FILM PAN’S LABYRINTH IN PREMIÈRE OP HET AFFF

De fantastische prijswinnende film PAN’S LABYRINTH (EL LABERINTO DEL FAUNO) van de Mexicaan Guillermo del Toro (scenario en regie) beleeft zijn langverwachte Nederlandse première op het 23rd Amsterdam Fantastic Film Festival, dat van 18 t/m 25 april plaatsvindt. Sinds de première tijdens het Filmfestival van Cannes in 2006 beleeft de film een ware zegetocht. Hieronder de belangrijkste gewonnen Awards (o.a. Bafta – Beste niet-Engelstalige film) en Nominaties (o.a. zes Oscar Nominaties – bekendmaking 25 febr). Aansluitend wordt PAN’S LABYRINTH door Paradiso Filmed Entertainment uitgebracht in de Nederlandse bioscopen
pi_46693130
dat was al bekend toch? bij mij iig wel
pi_46693219
Oh, had hier niets in zien staan.. of wellicht heb ik er overheen gelezen. Ik had wel een datum van 8 maart zien staan, wat dus te vroeg blijkt.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 20:14:36 #110
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_46745436
Weet iemand wanneer die nou in Nederland uitkomt? Op imdb kan ik Nederland niet meer vinden tussen de release-data. Dit is echt zo'n film, die ik de eerste keer in de bios wil zien.
pi_46745625
De bioscooprelease is met één maand verschoven omdat de AFF perse de film in premiere wilde hebben.
pi_46746432
Gisteren gezien en inderdaad erg goed, zeker het kopen waard als ie eenmaal op DVD is. (zit nu nog met dvdr )
pi_46758163
Het wordt echt steeds gekker.
Je kan de regio 2 dvd al begin maart kopen bij internetshops, maar de film komt in april pas in de bioscoop??!
Okee, ik snap dat mensen hem graag in de bios willen zien, maar het is wel een beetje idioot dat ze daarvoor zolang moeten wachten.
  woensdag 28 februari 2007 @ 00:46:07 #114
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_46758373
quote:
Op maandag 26 februari 2007 04:35 schreef Erwtensoep het volgende:
Het is helemaal geen schande om van zo'n film te verliezen.Ik vond El Laberinto del Fauno 'n mooie film,maar als ik eerlijk ben dan is Das Leben der Anderen gewoon 'n betere film.Terechte winnaar van deze Oscar.
Mijn DVD's | RetroJunk
There's no such thing as a good cult movie or a bad cult movie.They're just.....cult.
pi_46914917
vanmiddag op dvd gezien, fantastische film met een wonderschone setting
  maandag 5 maart 2007 @ 22:37:32 #116
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_46959599

maandag 5 maart 2007 @ 22:40:09 #117
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_46959711
pi_47328400
*schop*

Gisteren (weer) gekeken, nadat ik de dvd had gekocht. Blijft een fantastische film. Die kerel die El Capitaine speelt is fenomenaal. Je hebt gelijk een hartgrondige hekel aan die klootzak, zonder dat het een karikatuur wordt! Perfect einde ook: soort van een happy end maar toch ook weer niet. De film deed me een beetje denken aan Clive Barker's Nightbreed.

Die vergelijkingen hier met Harry Potter/Narnia/Lemony Snicket!
  vrijdag 16 maart 2007 @ 12:33:00 #119
66435 Erwtensoep
Acht - Eén
pi_47332501
Is de film al op DVD uit dan?
Houd van een lijntje.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 12:47:16 #120
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_47332931
Import is volgens mij bijna te krijgen bij bijvoorbeeld boudisque. En natuurlijk gewoon al via internet te bestellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')