Ik weiger niet te betalen toch? Sterker nog... Ik heb dezelfde dag de hoofdsom + rente + 15% incassokosten overgemaakt.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:44 schreef 2good4you het volgende:
Ik heb tijdje bij deurwaarderskantoor gewerkt. Mijn advies; gewoon betalen; ze staan volgens de wet in hun recht en zullen dus nooit akkoord gaan met t bedrag dat je nu hebt betaald. Nu sturen ze nog dreigbrieven, maar als je nog langer weigert te betalen gaan ze allemaal acties uitvoeren die kosten met zich meebrengen. En die komen uiteraard ook voor jou rekening.
ach ja...en de grap is dat het beantwoorden van pak 'm beet twee brieven ze meer kost dan die incassokosten ze opleverenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:48 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik dacht dat Univee zo'n bedrijf was zonder winst-oogmerk.
Belachelijk hoge kosten voor een brief![]()
Ja, en daar pluk IK de vruchten vanquote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:48 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik dacht dat Univee zo'n bedrijf was zonder winst-oogmerk. Beetje vreemd dat ze dan zo'n duur incasso-bedrjif op je afsturen. Ze maken altijd reclame dat ze zo goed zijn in alles.
Belachelijk hoge kosten voor een brief![]()
Wat denk je nou zelf? Wat was jouw functie bij dat deurwaarderskantoor dan? Als dat iets met rechten te maken had had je geweten dat zelfs een deurwaarderskantoor niet zomaar absurd hoge kosten in rekening kan brengen.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:44 schreef 2good4you het volgende:
Ik heb tijdje bij deurwaarderskantoor gewerkt. Mijn advies; gewoon betalen; ze staan volgens de wet in hun recht en zullen dus nooit akkoord gaan met t bedrag dat je nu hebt betaald. Nu sturen ze nog dreigbrieven, maar als je nog langer weigert te betalen gaan ze allemaal acties uitvoeren die kosten met zich meebrengen. En die komen uiteraard ook voor jou rekening.
Jazeker, je hebt nu inmiddels al 2 termijnen niet betaald. Jij hebt enkel betaald wat jij redelijk vind, dat is sowieso al niet een erg slimme zet.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:48 schreef Creative1972 het volgende:
[..]
Ik weiger niet te betalen toch? Sterker nog... Ik heb dezelfde dag de hoofdsom + rente + 15% incassokosten overgemaakt.
Ze kunnen wel 500 euro gaan rekenen. Staan ze dan nog steeds in hun recht???
Graydon komt pas in actie nadat er uitspraak is geweest van rechtbank. Ze hebben op dat moment een vonnis die ze ten uitvoer moeten leggen. Het vonnis is aan je betekent. Een of andere 15% regeling is dan helemaal niet van toepassing.. dus je weigert wel degelijk te betalen wat je verschuldigd bent.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:48 schreef Creative1972 het volgende:
[..]
Ik weiger niet te betalen toch? Sterker nog... Ik heb dezelfde dag de hoofdsom + rente + 15% incassokosten overgemaakt.
Ze kunnen wel 500 euro gaan rekenen. Staan ze dan nog steeds in hun recht???
Jij werkt zeker bij zo'n bureauquote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:58 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Jazeker, je hebt nu inmiddels al 2 termijnen niet betaald. Jij hebt enkel betaald wat jij redelijk vind, dat is sowieso al niet een erg slimme zet.
Eerst betalen, daarna zeuren.
Ik zou daarom graag wel eens willen weten wat die tarieven zijn, zodat ik weet wat ik ze wettelijk verschuldigd ben, voordat ik zo'n hoog bedrag ga betalen waarvan ik bijna wel zeker weet dat ik daar geen cent meer van terug ga zien.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:02 schreef 2good4you het volgende:
[..]
Dat de incassokosten absurd hoog zijn altijd ben ik met je eens, maar nogmaals die tarieven zijn wettelijk vastgesteld.
dus nogmaals betalen voor er kosten bij komen.
Deurwaarders en incassobureaus zijn niet hetzelfde.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:44 schreef 2good4you het volgende:
Dat mogen bedrijven en incasso-bureau's wel willen, maar dat is wel het laatste wat ik in het geval van een geschil zou doen.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:58 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
...
Slecht advies, heb ook wel redelijk wat ervaring met debiteurenadministratie, en dat was bij een organisatie die op het punt staat opsporingsbevoegdheden te krijgen, geen lulbedrijfje dus.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:58 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Erg leuk voor je (meen ik echt), maar dat was mijn vraag nietquote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:08 schreef XiChico het volgende:
Ik heb ook een keer een brief moeten ontvangen (vakantie, vergeten te betalen). Maar dat kostte mij helemaal niets
Nee, ik werk niet bij zo'n bureau.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:02 schreef Creative1972 het volgende:
[..]
Jij werkt zeker bij zo'n bureau![]()
Ik heb al eerder aangegeven per direct de hoofdsom + rente te hebben betaald.
Het gaat nu alleen nog om de kosten die zij rekenen voor het versturen van zeggen en schrijve 1 brief.
Ik ben simpelweg niet bereid om zo'n astronomisch bedrag daarvoor te betalen.
Ze hebben tot nu toe 15% van de hoofdsom + rente van me gekregen.
Als er een rechterlijke uitspraak geweest zou zijn wel. Die is er echter kennelijk nog niet, aangezien er maar 1 briefje over is gekomen. Er is ook niets betekent. M.a.w. ik zou me ook wel ff bedenken voordat ik die absurd hoge kosten zou betalen.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:02 schreef 2good4you het volgende:
[..]
Graydon komt pas in actie nadat er uitspraak is geweest van rechtbank. Ze hebben op dat moment een vonnis die ze ten uitvoer moeten leggen. Het vonnis is aan je betekent. Een of andere 15% regeling is dan helemaal niet van toepassing.. dus je weigert wel degelijk te betalen wat je verschuldigd bent.
Dat de incassokosten absurd hoog zijn altijd ben ik met je eens, maar nogmaals die tarieven zijn wettelijk vastgesteld.
Betalen wel dan? Denk je écht dat ie daar nog een cent van terug ziet zonder ze te dagen? Vergeet dat maar. Niet betalen, dan heb je nog enige macht. Zodra je betaalt kun je het ver-ge-ten.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:11 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Nee, ik werk niet bij zo'n bureau.
Ik weet ook niet welke wettelijke macht ze achter zich hebben. Maar zelf een berekening maken wat het volgens jouw zou moeten kosten en dan de rest maar weigeren te betalen lijkt me niet echt de oplossing.
Die macht wordt wel kleiner naarmate de zaak langer duurt.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:13 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Betalen wel dan? Denk je écht dat ie daar nog een cent van terug ziet zonder ze te dagen? Vergeet dat maar. Niet betalen, dan heb je nog enige macht. Zodra je betaalt kun je het ver-ge-ten.
Kijk, dat is een beter antwoordquote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:11 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Nee, ik werk niet bij zo'n bureau.
Ik weet ook niet welke wettelijke macht ze achter zich hebben. Maar zelf een berekening maken wat het volgens jouw zou moeten kosten en dan de rest maar weigeren te betalen lijkt me niet echt de oplossing.
Nee hoor.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:15 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Die macht wordt wel kleiner naarmate de zaak langer duurt.
Overgemaakt naar dat incasssobureau? Meestal beginnen ze dan met de incassokosten te verrekenen om daarna nog een gedeelte hoofdsom te eisen. Je had beter de hoofdsom en rente naar Univé kunnen overschrijven.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:28 schreef Creative1972 het volgende:
Dezelfde dag de hoofdom + rente = ¤ 253.59 overgemaakt + 15% incassokosten over dat bedrag = ¤ 38.04 overgemaakt naar hun rekening.
Dit rekensommetje heb ik ook per brief naar ze verzonden en gevraagd om een uitgebreide specificatie, indien zij het niet met mijn berekeningen eens waren.
Vraag ze eens om een specificatie van wat ze precies gedaan hebben voor die buitengerechtelijke kosten. Een briefje valt daar in ieder geval niet onder.quote:Daarop kreeg ik op 24 juli de volgende reactie:
Alsmede vergoeding van de buitengerechtelijke inningskosten overeenkomstig de staffel bij het raport Voorwerk II van de NVR, incl. 19% BTW welke door eiseres niet verrekend kan worden.
Daarnaast brengt Univé u een bedrag van 50.00 euro aan dossierkosten in rekening.
Oh, excuses!quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:38 schreef Pappie_Culo het volgende:
met een regeling bedoel ik niet een afbetalingsregeling hoor
Die 15% hebben ze dus reeds de volgende dag na die brief al van me gekregen (Dat is die ¤ 38.04), dus laat ze me maar voor de rechter slepenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:40 schreef Senang het volgende:
Een incassobureau kan in beginsel rekenen wat zij wil. Echter, ze hanteren meestal een percentage tussen de 10 en 15% om eventuele rechtzaken niet te verliezen. Als je weigert te betalen, zul je dus ook gang naar rechter moeten maken.
Edit: zoek even uit of Graydon NVI gecertificeerd is (denk het wel) die kennen bepaalde gedragscodes etc. etc. informeer hen ook!
Graydon is een incassobureau. Ze maken gebruik van externe deurwaarders.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:02 schreef 2good4you het volgende:
[..]
Graydon komt pas in actie nadat er uitspraak is geweest van rechtbank. Ze hebben op dat moment een vonnis die ze ten uitvoer moeten leggen. Het vonnis is aan je betekent. Een of andere 15% regeling is dan helemaal niet van toepassing.. dus je weigert wel degelijk te betalen wat je verschuldigd bent.
dus nogmaals betalen voor er kosten bij komen.
Oh sorry, dat had ik even gemist.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:36 schreef Creative1972 het volgende:
En die reactie van 24 juli IS de reactie op mijn verzoek voor een specificatie :|
Ah kijk! Daar zat ik op te wachten! Luid en duidelijk + link naar de bronquote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:46 schreef BladE-l----- het volgende:
Hier kun je de tarieven vinden voor de incassokosten.
Bedragen hoger dan dit worden zeker niet door de kantonrechter toegewezen.
Voor de kantonrechter komen alleen huurzaken, agentuurschapzaken en zaken waarin het belang niet hoger is dan ¤ 5000,-, zoals in jouw geval.
Voor jouw vordering mag maximaal ¤ 89,25 incassokosten worden geheven.
[edit: Laat je niet opjutten over die 15%, dat slaat nl nergens op]
At your service.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:54 schreef Creative1972 het volgende:
[..]
Ah kijk! Daar zat ik op te wachten! Luid en duidelijk + link naar de bron![]()
Ik maak zometeen nog ¤ 89.25 min ¤ 38.04 = ¤ 51.21 over naar die boeven + een briefje en dan is het wat mij betreft afgedaan!
Nee hoor, het is me nu duidelijk. Ik ben ze dus verplicht ¤ 89.25 schuldig en dat krijgen ze dan ook maar.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:50 schreef Zelva het volgende:
[..]
Oh sorry, dat had ik even gemist.
Zolang je geen specificatie hebt gekregen, zou ik in ieder geval geen cent overmaken naar die lui.
gelulquote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:44 schreef 2good4you het volgende:
Hoezo verplicht? Alleen als het echt om buitengerechtelijke incassokosten gaat en zolang je die specificatie niet hebt, kun je dat niet weten.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:57 schreef Creative1972 het volgende:
Nee hoor, het is me nu duidelijk. Ik ben ze dus verplicht ¤ 89.25 schuldig en dat krijgen ze dan ook maar.
De kosten heb ik je uitgelegd, je hebt geen bezwaar tegen de vordering an sich, dus het zou toch duidelijk moeten zijn? Je betaalt de rest van de kosten volgens de staffel, wijst ze hier nog eens fijntjes op en de zaak is opgelost.quote:Uiteraard ben ik het met de vordering + rente eens. Het was immers nalatigheid van mij om de rekeningen niet te voldoen. En natuurlijk horen daar ook kosten bij die ik vanzelfsprekend ook wil betalen.
dr. dunno liet me weer even twijfelen, maar inderdaad... Dat is wat ik ga doen, zodat we het maar hebben gehadquote:Op woensdag 9 augustus 2006 20:37 schreef BladE-l----- het volgende:
[..]
De kosten heb ik je uitgelegd, je hebt geen bezwaar tegen de vordering an sich, dus het zou toch duidelijk moeten zijn? Je betaalt de rest van de kosten volgens de staffel, wijst ze hier nog eens fijntjes op en de zaak is opgelost.
Ah, dankquote:Op woensdag 9 augustus 2006 20:59 schreef Alicey het volgende:
GC >>> WGR
In principe is ieder bedrijf vrij om zijn kosten te bepalen.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 20:43 schreef Creative1972 het volgende:
[..]
dr. dunno liet me weer even twijfelen, maar inderdaad... Dat is wat ik ga doen, zodat we het maar hebben gehad
Rest mij alleen nog maar de vraag waarom het niet wettelijk vast is gesteld dat incassobureau's zich aan die bedragen dienen te houden, waardoor de 'simpele burger' zoals ik zich in allerlei bochten moet wringen om uit te pluizen of de kosten wel terecht zijn![]()
In mijn ogen worden burgers die wel meteen betalen bestolen. En nog op een legale manier ook![]()
Wie zegt dan dat de staffel überhaupt gebruikt mag worden?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 20:37 schreef BladE-l----- het volgende:
De kosten heb ik je uitgelegd, je hebt geen bezwaar tegen de vordering an sich, dus het zou toch duidelijk moeten zijn? Je betaalt de rest van de kosten volgens de staffel, wijst ze hier nog eens fijntjes op en de zaak is opgelost.
Het bedrag aan incassokosten klopt dus precies....quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:54 schreef Creative1972 het volgende:
[..]
Ah kijk! Daar zat ik op te wachten! Luid en duidelijk + link naar de bron![]()
Ik maak zometeen nog ¤ 89.25 min ¤ 38.04 = ¤ 51.21 over naar die boeven + een briefje en dan is het wat mij betreft afgedaan!
Op die manier klopt het inderdaad precies. Het is dus Univé die er nog een schepje bovenop doet met die ¤ 50.- extraquote:Op woensdag 9 augustus 2006 21:24 schreef L_Jinx het volgende:
[..]
Het bedrag aan incassokosten klopt dus precies....
incassobureau 75,-
dossierkosten 50,-
totaal 125 (EX BTW)
INCL BTW 125 *1.19 = 148.75
Dus die 89,25 zullen ze nog steeds te weinig vinden.
Die 148 euro?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 21:49 schreef Creative1972 het volgende:
Nou, ik zal het dan maar gaan overmaken.
Ja. Volgens die staffel klopt het bedrag en die ¤ 50.- dossierkosten komen daar nog eens bovenop. Ik vind het ook vreselijk veel geld, maar blijkbaar mag het allemaal op deze manier....quote:
Maar het is nog steeds de vraag of het echt wel om buitengerechtelijke kosten gaat.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 22:14 schreef Creative1972 het volgende:
[..]
Ja. Volgens die staffel klopt het bedrag
Wat ga je daar weer makkelijk akkoord mee.quote:en die ¤ 50.- dossierkosten komen daar nog eens bovenop.
Verklaar je nader! Zo te zien ben je iemand met verstand van zaken. Ik heb er geen problemen mee om ze nog een dagje te laten wachten hoorquote:Op woensdag 9 augustus 2006 23:54 schreef Sovereign het volgende:
Het antwoord op deze vragen is zo eenvoudig.. maar ja, ik ga ze niet geven, heb genoeg werk zelf ermee.
Nogmaals... Ik heb echt geen verstand van juridische zaken. Als ik die vraag zou stellen, krijg ik een antwoord met veel juridische termen. Met andere woorden..... Ze vegen de vloer met me aan.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 23:27 schreef Zelva het volgende:
[..]
Maar het is nog steeds de vraag of het echt wel om buitengerechtelijke kosten gaat.
[..]
Wat ga je daar weer makkelijk akkoord mee.
Staat er in de voorwaarden van je polis dat ze dat in rekening kunnen brengen? Vraag eens aan Univé waarom ze 50 euro denken nodig te hebben om je dossier aan te passen.
Dossierkosten worden geacht in de incassokosten te zijn opgenomen.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 22:14 schreef Creative1972 het volgende:
[..]
Ja. Volgens die staffel klopt het bedrag en die ¤ 50.- dossierkosten komen daar nog eens bovenop. Ik vind het ook vreselijk veel geld, maar blijkbaar mag het allemaal op deze manier....
Aan de ene kant begrijp ik het ook wel een beetje (ik had direct contact op moeten nemen met Univé voor een onderlinge regeling).
Niet gedaan en dat wordt vervolgens hard afgestraft. Ik heb m'n lesje in ieder geval geleerd.
Dus ja.... het werkt wel![]()
Die drie herinneringen is meer gewoonte dan wet! Je bent voor de wet hooguit verplicht een ingebrekkestelling te versturen. Een ingebrekkestelling dient dan wel een regel te bevatten als:quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:26 schreef dutchtubby het volgende:
normaliter moet en bedrijf drie herrinerringen sturen alvorens ze mogen overgaan tot en incassobureau
en dat incasso is gebonden aan een wettelijke maximum van het totaalbedrag wat verschuldigt is
Vanaf ¤ 0,01 tot en met 250,00 37,00 -
Vanaf ¤ 250,01 tot en met 500,00 75,00 -
Vanaf ¤ 500,01 tot en met 1.250,00 150,00 -
Vanaf ¤ 1.250,01 tot en met 2.000,00 300,00 -
Vanaf ¤ 2.000,01 tot en met 2.950,00 - 15%
Plus over het meerdere tot 5.900,00 - 10%
Plus over het meerdere tot 14.750,00 - 8%
Plus over het meerdere tot 59.000,00 - 5%
Plus over het meerdere
boven
59.000,00 - 3%
1-7-2005
dit is wat mijn incassoburaeu rekent voor de kosten die zij maken, dit komt dus bovenop het bedrag.
ik zei het eerder al en nu weer: je bent gek.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 21:49 schreef Creative1972 het volgende:
[..]
Op die manier klopt het inderdaad precies. Het is dus Univé die er nog een schepje bovenop doet met die ¤ 50.- extra![]()
Nou, ik zal het dan maar gaan overmaken. Maar het blijft goed zeer doen, zo'n hoog bedrag bovenop de hoofdsom.
Ik kan me voorstellen dat veel huishoudens op deze manier flink in de problemen zijn gekomen.
Maarja.. ik kom er wel weer overheen
Op slot met die handel
En iedereen nogmaals dank![]()
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 22:14 schreef Creative1972 het volgende:
[..]
Ja. Volgens die staffel klopt het bedrag en die ¤ 50.- dossierkosten komen daar nog eens bovenop. Ik vind het ook vreselijk veel geld, maar blijkbaar mag het allemaal op deze manier....
Luister vriend. TS komt er nooit met minder kosten van af die hem nu zijn opgelegd. Hij kan wel proces aangaan etc. maar dat kost hem alleen maar wat. Blijkbaar snap je er weinig van. Incassobureau heeft in principe niets illegaals gedaan. TS kan wel gaan lopen rekken door te klagen maar daar zal het bedrag niet lager van worden. Integendeel.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 12:48 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ik zei het eerder al en nu weer: je bent gek.
ik heb al uitgelegd waarom, maar kennelijk heb je geld teveel, betaal dan ook gewoon op tijd
Goh, en ik maar denken dat de volgorde andersom was. Dat het bedrijf jou een proces mag aandoen om hun geld te krijgen en niet dat jij eerst moet betalen en dan een proces mag beginnen om een gedeelte van je geld terug te krijgen.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 14:35 schreef Senang het volgende:
Luister vriend. TS komt er nooit met minder kosten van af die hem nu zijn opgelegd. Hij kan wel proces aangaan etc. maar dat kost hem alleen maar wat
Jij werkt bij dat bureau? Hoe weet je anders dan dat dat bedrijf daadwerkelijk buitengerechtelijke kosten heeft gemaakt?quote:Incassobureau heeft in principe niets illegaals gedaan.
Laten we het zo zeggen: als het mogelijk zou zijn om voor het enkel sturen van een aanmaning met daarboven dit keer niet het logo van het bedrijf, maar van een incassobureau, legaal 89,25 te krijgen, dan had elk groot bedrijf zijn eigen incassobureau. Bemand door een student die voor een tientje per uur nieuwe aanmaningen de deur uit doet.quote:Als je het niet snapt; doe dan niet net alsof je het wel snapt.
Ik denk dat je schrikt als je zou zien hoeveel mensen/bedrijven de volle mep betalen na 1 sommatie.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 15:55 schreef Zelva het volgende:
Laten we het zo zeggen: als het mogelijk zou zijn om voor het enkel sturen van een aanmaning met daarboven dit keer niet het logo van het bedrijf, maar van een incassobureau, legaal 89,25 te krijgen, dan had elk groot bedrijf zijn eigen incassobureau. Bemand door een student die voor een tientje per uur nieuwe aanmaningen de deur uit doet.
Kassa!
Nee hoor, daar schrik ik niet van. Ik weet dat dat er veel en veel te veel zijn.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 20:44 schreef DIJK het volgende:
Ik denk dat je schrikt als je zou zien hoeveel mensen/bedrijven de volle mep betalen na 1 sommatie.
Ik denk dat je niet helemaal doorhebt hoe groot het bedrijf is, niet je gemiddelde malafide incassokantoortje.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 21:41 schreef Musketeer het volgende:
Als ze je willen dwingen tot betaling zal er een rechtelijke uitspraak moeten komen, in de vorm van een dwangbevel (behalve als het om de belastingdienst, IB groep of min van verkeer en waterstaat gaat) en daar krijg jij bericht van. Kom je opdagen in de rechtszaal, vertel je precies wat je hebt gedaan en dan zal de rechter jou een schnouderklopje geven en de eiser hard uitlachen. Incassobureaus zijn tuig die expres zulke idiote bedragen rekenen, dat is namelijk hun winst, en raar genoeg zijn er nog zat mensen bereid het te betalen. Verder zou ik ook met onmiddelijke ingang mn verzekering bij unive opzeggen, dit is te belachelijk voor woorden.
Grootte van het bedrijf boeit niet, zonder rechter geen dwangbevel. Betekent hooguit dat ze meer advocaten hebben, om het jou in de rechtzaal moeilijk te maken maar ze gaan echt Spong niet inhuren voor jouw honderd nogwat euro, en zelfs hij kan van een appel geen peer maken. 140 euro voor de eerste aanmaning is excessief en de rechter zal daarom hoogstwaarschijnlijk alleen de hoofdsom opeisbaar stellen, en die is allang betaald.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 21:50 schreef speknek het volgende:
Ik denk dat je niet helemaal doorhebt hoe groot het bedrijf is, niet je gemiddelde malafide incassokantoortje.
Integendeel. We kunnen de eindjes allemaal net wel (soms niet) aan elkaar knopen. Daarbij heb ik een gezin met 2 verstandelijk gehandicapte kinderen die afhankelijk zijn van medicatie.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 12:48 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ik zei het eerder al en nu weer: je bent gek.
ik heb al uitgelegd waarom, maar kennelijk heb je geld teveel, betaal dan ook gewoon op tijd
Een heel begrijpelijke reactie, en precies diegene waar incassobureaus zoveel op verdienen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 01:14 schreef Creative1972 het volgende:
Ik heb inmiddels het restant betaald. Erg veel geld, maar ik heb geen trek in nog meer ellende.
Vraag altijd om een specificatie van de incassokosten. Als je geluk hebt, krijg je die. De grote incassobureaus zullen hun incassokosten vaak opsplitsen, een deel is 'registratiekosten' of iets dergelijks, dat betekent dat dat de kosten zijn die ze niet wettelijk geacht worden als incassokosten te heffen en dus anders gespecificeerd zijn. Die hoef je dus niet te betalen.quote:Toch zou ik de discussie graag open willen laten en meningen/feiten van de profs willen zien
Wat Sovereign zei. Met 'het is geen malafide bedrijfje' bedoel ik dat ze hier heel veel ervaring in hebben , in hun tak (niet alleen incasso) zijn ze de grootste van Europa. Met bluf heeft het weinig meer te maken, rechtzaken worden in de regel dan ook gewonnen. Wat niet wegneemt dat het hier inderdaad een excessief bedrag lijkt, maar dat lijkt dus meer door Unive te komen, die waarschijnlijk ergens in de voorwaarde heeft staan dat het kosten rekent naast dat het uit handen wordt gegeven. Met een beetje gesteggel zou je dat er denk ik wel uit kunnen schudden, maar goed, ik snap wel dat je dat risico op hogere rente ook niet zo snel durft te nemen.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 22:13 schreef Musketeer het volgende:
Grootte van het bedrijf boeit niet, zonder rechter geen dwangbevel. Betekent hooguit dat ze meer advocaten hebben, om het jou in de rechtzaal moeilijk te maken maar ze gaan echt Spong niet inhuren voor jouw honderd nogwat euro, en zelfs hij kan van een appel geen peer maken. 140 euro voor de eerste aanmaning is excessief en de rechter zal daarom hoogstwaarschijnlijk alleen de hoofdsom opeisbaar stellen, en die is allang betaald.
is inderdaad het beste, anders kost het alleen maar ergernis en zit je de hele dag kwaad eraan te denken. Voor dit bedrag is dat de moeite niet waard.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 01:14 schreef Creative1972 het volgende:
Ik heb inmiddels het restant betaald. Erg veel geld, maar ik heb geen trek in nog meer ellende.
Wat is de relevantie daar van?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:00 schreef Emu het volgende:
Vraag voor TS:
Was de 1ste brief van het incossobureau aangetekend?
Was de 2de brief van het incossobureau aangetekend?
Niet elke incassobureau doet dat altijd nlquote:
Incassobureaus hoeven hun brieven ook niet aangetekend te versturenquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:16 schreef Emu het volgende:
Niet elke incassobureau doet dat altijd nllijkt me logisch? Maar ja je bent blijkbaar een vrouw
sorry
![]()
Geen enkel incassobureau doet dat, tenzij het om zeer hoge bedragen gaat. Maar wat doet het er toe? Dat laatste is dus mijn vraag.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:16 schreef Emu het volgende:
[..]
Niet elke incassobureau doet dat altijd nllijkt me logisch? Maar ja je bent blijkbaar een vrouw
sorry
![]()
Als het hier niet aangetekend is kan jij namelijk zeggen dat je nooit iets hebt gehad en de rechter zal jou ALTIJD gelijk geven. Blijkbaar is in Nederland het systeem dan toch net iets anders dan in België.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:22 schreef Alicey het volgende:
[..]
Geen enkel incassobureau doet dat, tenzij het om zeer hoge bedragen gaat. Maar wat doet het er toe? Dat laatste is dus mijn vraag.
De rechter gaat in Nederland hier uit van wat het meest aannemelijk is behoudens tegenbewijs. Dat is dat het wel is verstuurd. Maar zelfs wanneer de rechter vast stelt dat de brief nooit is verstuurd ontslaat dat je niet van je betalingsplicht.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:28 schreef Emu het volgende:
[..]
Als het hier niet aangetekend is kan jij namelijk zeggen dat je nooit iets hebt gehad en de rechter zal jou ALTIJD gelijk geven. Blijkbaar is in Nederland het systeem dan toch net iets anders dan in België.
Wat is het rechtsysteem voor de kleine man in Nederland kut danquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
De rechter gaat in Nederland hier uit van wat het meest aannemelijk is behoudens tegenbewijs. Dat is dat het wel is verstuurd. Maar zelfs wanneer de rechter vast stelt dat de brief nooit is verstuurd ontslaat dat je niet van je betalingsplicht.
Hoezo? De overeenkomst schept de betalingsplicht. Een rechter bevestigt die betalingsplicht slechts.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:39 schreef Emu het volgende:
[..]
Wat is het rechtsysteem voor de kleine man in Nederland kut dan![]()
Ik heb maar 1 brief gekregen en deze was niet aangetekend. Die 2e brief was een antwoord op mijn vraag om specificatiequote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:00 schreef Emu het volgende:
Vraag voor TS:
Was de 1ste brief van het incossobureau aangetekend?
Was de 2de brief van het incossobureau aangetekend?
luister vriend, ik heb twee bedrijven en een rechtenstudie om mij te vertellen wat wel en niet mag en moet en er zijn genoeg gevallen te bedenken, waar die van TS zo te horen zeker wel onder valt, waar je ten hoogste wettelijke rente verschuldigd bent over het openstaande bedrag.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 14:35 schreef Senang het volgende:
[..]
Luister vriend. TS komt er nooit met minder kosten van af die hem nu zijn opgelegd. Hij kan wel proces aangaan etc. maar dat kost hem alleen maar wat. Blijkbaar snap je er weinig van. Incassobureau heeft in principe niets illegaals gedaan. TS kan wel gaan lopen rekken door te klagen maar daar zal het bedrag niet lager van worden. Integendeel.
Als je het niet snapt; doe dan niet net alsof je het wel snapt.
de schuldenaar totaal niet, behalve als hij juridisch akkoord is gegaan met voorwaarden die dat stellen, binnen de begrenzingen van rapport Voorwerk-II.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 21:12 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee hoor, daar schrik ik niet van. Ik weet dat dat er veel en veel te veel zijn.
Maar als dat door een extern incassobureau gebeurd, brengt dat bureau de buitengerechtelijke kosten in rekening, niet het bedrijf. En of dat dan wel of niet legaal is, is aan het incassobureau. Het bedrijf heeft daar niet zo veel meer mee te maken.
met alle respect, ik weet dat teveel mensen bij de eerste brief van een willekeurig incassobureau al staan te beven bij de gedachte dat deurwaarders hen uit huis komen schoppen en dat is exact wat het bestaansrecht van deze firma's rechtvaardigt ; ze hebben werkelijk waar *geen kont méér* te makken dan de schuldeiser zelf, maar hun tactiek werkt op basis van intimidatie.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 01:37 schreef Creative1972 het volgende:
[..]
Integendeel. We kunnen de eindjes allemaal net wel (soms niet) aan elkaar knopen. Daarbij heb ik een gezin met 2 verstandelijk gehandicapte kinderen die afhankelijk zijn van medicatie.
Vandaar dat ik relatief snel besluit om de (hoge) vordering maar te voldoen, omdat ik tot nu toe aan de hand van de reacties en vooral tips geen reden heb gevonden om dat niet te doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |