Ik weiger niet te betalen toch? Sterker nog... Ik heb dezelfde dag de hoofdsom + rente + 15% incassokosten overgemaakt.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:44 schreef 2good4you het volgende:
Ik heb tijdje bij deurwaarderskantoor gewerkt. Mijn advies; gewoon betalen; ze staan volgens de wet in hun recht en zullen dus nooit akkoord gaan met t bedrag dat je nu hebt betaald. Nu sturen ze nog dreigbrieven, maar als je nog langer weigert te betalen gaan ze allemaal acties uitvoeren die kosten met zich meebrengen. En die komen uiteraard ook voor jou rekening.
ach ja...en de grap is dat het beantwoorden van pak 'm beet twee brieven ze meer kost dan die incassokosten ze opleverenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:48 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik dacht dat Univee zo'n bedrijf was zonder winst-oogmerk.
Belachelijk hoge kosten voor een brief![]()
Ja, en daar pluk IK de vruchten vanquote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:48 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik dacht dat Univee zo'n bedrijf was zonder winst-oogmerk. Beetje vreemd dat ze dan zo'n duur incasso-bedrjif op je afsturen. Ze maken altijd reclame dat ze zo goed zijn in alles.
Belachelijk hoge kosten voor een brief![]()
Wat denk je nou zelf? Wat was jouw functie bij dat deurwaarderskantoor dan? Als dat iets met rechten te maken had had je geweten dat zelfs een deurwaarderskantoor niet zomaar absurd hoge kosten in rekening kan brengen.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:44 schreef 2good4you het volgende:
Ik heb tijdje bij deurwaarderskantoor gewerkt. Mijn advies; gewoon betalen; ze staan volgens de wet in hun recht en zullen dus nooit akkoord gaan met t bedrag dat je nu hebt betaald. Nu sturen ze nog dreigbrieven, maar als je nog langer weigert te betalen gaan ze allemaal acties uitvoeren die kosten met zich meebrengen. En die komen uiteraard ook voor jou rekening.
Jazeker, je hebt nu inmiddels al 2 termijnen niet betaald. Jij hebt enkel betaald wat jij redelijk vind, dat is sowieso al niet een erg slimme zet.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:48 schreef Creative1972 het volgende:
[..]
Ik weiger niet te betalen toch? Sterker nog... Ik heb dezelfde dag de hoofdsom + rente + 15% incassokosten overgemaakt.
Ze kunnen wel 500 euro gaan rekenen. Staan ze dan nog steeds in hun recht???
Graydon komt pas in actie nadat er uitspraak is geweest van rechtbank. Ze hebben op dat moment een vonnis die ze ten uitvoer moeten leggen. Het vonnis is aan je betekent. Een of andere 15% regeling is dan helemaal niet van toepassing.. dus je weigert wel degelijk te betalen wat je verschuldigd bent.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:48 schreef Creative1972 het volgende:
[..]
Ik weiger niet te betalen toch? Sterker nog... Ik heb dezelfde dag de hoofdsom + rente + 15% incassokosten overgemaakt.
Ze kunnen wel 500 euro gaan rekenen. Staan ze dan nog steeds in hun recht???
Jij werkt zeker bij zo'n bureauquote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:58 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Jazeker, je hebt nu inmiddels al 2 termijnen niet betaald. Jij hebt enkel betaald wat jij redelijk vind, dat is sowieso al niet een erg slimme zet.
Eerst betalen, daarna zeuren.
Ik zou daarom graag wel eens willen weten wat die tarieven zijn, zodat ik weet wat ik ze wettelijk verschuldigd ben, voordat ik zo'n hoog bedrag ga betalen waarvan ik bijna wel zeker weet dat ik daar geen cent meer van terug ga zien.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:02 schreef 2good4you het volgende:
[..]
Dat de incassokosten absurd hoog zijn altijd ben ik met je eens, maar nogmaals die tarieven zijn wettelijk vastgesteld.
dus nogmaals betalen voor er kosten bij komen.
Deurwaarders en incassobureaus zijn niet hetzelfde.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:44 schreef 2good4you het volgende:
Dat mogen bedrijven en incasso-bureau's wel willen, maar dat is wel het laatste wat ik in het geval van een geschil zou doen.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:58 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
...
Slecht advies, heb ook wel redelijk wat ervaring met debiteurenadministratie, en dat was bij een organisatie die op het punt staat opsporingsbevoegdheden te krijgen, geen lulbedrijfje dus.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:58 schreef yahtzeehooligan het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |